quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:44 schreef Scuidward het volgende:
Sta je 's ochtends wel op een fatsoenlijke tijd op?
7:30quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:44 schreef christiman het volgende:
Tot hoe laat slaap je 's ochtends uit? Misschien zit daar het probleem?
Mocht het echt niet lukken om op tijd in te slapen, probeer dan dingen als een uur voor het slapen gaan geen elektronische apparatuur gebruiken etc.
Het is altijd zo, of ik een dag veel sport of dat ik vrij weinig doe.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:45 schreef Buurpoes het volgende:
Wordt je wel 'moe' op een dag, of zit je veel en doe je eigenlijk maar weinig?
Dan zou ik niet zeggen dat je een probleem hebt. 7 uur slaap is prima. Ik heb juist problemen met opstaan.quote:
Wat noem je problemen met opstaan? Want ik ben ook slaperig als ik opsta.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:47 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dan zou ik niet zeggen dat je een probleem hebt. 7 uur slaap is prima. Ik heb juist problemen met opstaan.
En dat zie ik dan de hele dag terugkomen.
Dat zal ik dan gaan doen. Helpt seks ook? Dan is het handig om een chick te regelen. Misschien wil Annabel93 wel.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:46 schreef Starm het volgende:
Je moet jezelf moe maken, ga dus sporten
quote:
Zonlicht missen voornamelijk. Ik heb nooit een ochtendhumeur, omdat ik geen ochtenden ken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Wat noem je problemen met opstaan? Want ik ben ook slaperig als ik opsta.
Bak koffie en het probleem is opgelost --> lijkt me geen slaapprobleem.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Wat noem je problemen met opstaan? Want ik ben ook slaperig als ik opsta.
Seks ook jaquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Dat zal ik dan gaan doen. Helpt seks ook? Dan is het handig om een chick te regelen. Misschien wil Annabel93 wel.
[..]
quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
[..]
Dat zal ik dan gaan doen. Helpt seks ook? Dan is het handig om een chick te regelen. Misschien wil Annabel93 wel.
[..]
top dit adviesquote:Op zondag 7 september 2014 04:56 schreef EricOscuro het volgende:
Je hebt in elk geval veel goede (en een paar idiote tips) gekregen.. probeer de tips uit, die je nog niet eerder hebt geprobeerd.
Maar als het allemaal niet werkt... dan moet je aan het idee gaan wennen dat je gewoon een nachtmens bent. Sommige mensen krijgen overdag teveel prikkels binnen (te veel geluid, te veel te zien, teveel indrukken) dat ze amper toekomen aan hun eigen gedachten.
Dan wordt je overdag soms verschrikkelijk moe, maar kun je 's nachts (of 's avonds) toch niet slapen, want je moet alle indrukken en wat je hebt geleerd ook nog verwerken.
Dan heb je de rust van de avond of nacht nodig (en het beste doe je dat in jouw bed, ook wanneer je niet kunt slapen, of een nachtwandeling te maken of gewoon lekker buiten zitten/ liggen op een lounge bank of zo).
Het slechte nieuws is dat het vaak een soort van lichte autisme is... het goede nieuws is, dat het ook vaak een vorm van "beelddenken" is. Jouw brein is mogelijk actiever dan de meeste hersenen... door allerlei dwars en kruisverbanden te zien, die 90% van de mensen niet zullen zien.
Maar door al die prikkels die bij je binnenkomen, reageert het brein wat later. Het brein heeft rust nodig om alles te verwerken.
Zelf werd ik al vroeg naar jeugdpsychologen gestuurd om van mijn slaapproblemen af te komen... al voor mijn 13e. Maar niemand kon me helpen... want dat was vaak in de middag, waardoor zelfs hypnose niet hielp. Mijn brein was nog te actief om rustig te worden. Misschien had toen een psycholoog me kunnen helpen, die in de vroege nacht me had willen helpen met hypnose therapie.
Pas sinds een jaartje of 10 (ik ben nu 45 jaar) weet ik dat ik zowel een beelddenker en hoog sensitief ben.... en snap ik ook waarom ik een nachtmens ben.
En nee, ik ga niet zeggen dat jij dit ook allemaal bent... daarvoor weet ik te weinig van jou. Maar als je verder geen goed antwoord vindt, dan moet je dit nog eens even uitzoeken. Want mensen hebben en antwoord nodig, ook jij, anders zou je deze vraag niet stellen.
Ik wens je veel geluk en wijsheid op jouw pad naar een antwoord!
Fixed.quote:Op zondag 7 september 2014 09:02 schreef PausNicolaas het volgende:
Heb ik ook hoor. Dat is eenmaal het ritme dat jongens pubers hebben (wet. Schap. Bewezen). Helaas houdt school daar gewoon geen rekening mee omdat ouderwetsche.
Waarom wil je vroeger slapen? Ben je moe of wil je vroeger om het vroeger?quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:43 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Erg serieuze slaapproblemen wil ik dit niet noemen, maar ik heb moeite met vroeg naar bed gaan. Hoe doen jullie dit? Het lukt me gewoon niet om voor 24:00 te slapen.Hoe vroeg ik het ook probeer.
Omdat ik me fitter voel met meer slaap. Als ik uit mezelf wakker word, dan ben ik een stuk fitter.quote:Op zondag 7 september 2014 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom wil je vroeger slapen? Ben je moe of wil je vroeger om het vroeger?
Het lijkt op het laatste namelijk.
Mijn wekker gaat elke dag om 7:00 ik ga dagelijks tussen 1:00 en 2:00 slapen. Ik voel me niet moe, waarom zou ik dan vroeger willen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |