Achja zo kun je wel meer dingen vinden. Had je een maandloon ingezet op aandelen Imtech vorige week dan had je 2 jaarlonen binnen op een halve dagquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:39 schreef Wijnbo het volgende:
Om even aan te geven hoe redelijk extreem de daling is :
Op 19 september kon je https://www.ingsprinters.nl/markten/indices/aex/NL0010818332 voor 0,67 kopen (en gedurende dag waarschijnlijk nog wel een cent of 10 lager). Doet op dit moment ¤ 6,18
Oftewel van een maandloon had je een jaarloon kunnen maken in nog geen 30 dagen.
hoe kun je daar nou niet van balen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:40 schreef Zith het volgende:
Acht dagen achter elkaar verlies. Valt mij op dat het mij helemaal niets doet. Als het salaris binnenkomt gaat er gewoon weer 20% automatisch naar DeGiro.
Omdat ik de komende jaren er nog niets mee ga doen, wat maakt een weekje dan uit.quote:
Same here... vooral fijn om te merken dat het psychologisch dus goed werkt (voor mij) om het zo te doen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Omdat ik de komende jaren er nog niets mee ga doen, wat maakt een weekje dan uit.
zou ik ook wel willen, maar gewoon veel te weining verstand van (of te weinig tijd hebben om er verstand van te krijgen).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik merk niks van de beurs dipjes dit of dipjes dat.
Ik zie elke dag nog genoeg leukigheden links en rechts voor bij schieten.
Absolute bedragen zeggen natuurlijk niets over de impact op je gemoedsrust. Voor de 1 is 1000 euro al veel, voor de ander 165kquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:34 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
zou ik ook wel willen, maar gewoon veel te weining verstand van (of te weinig tijd hebben om er verstand van te krijgen).
Sprak gisteren een klant van me. -/- 165K in 3 dagen,..
no shit...quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:54 schreef nikao het volgende:
[..]
Absolute bedragen zeggen natuurlijk niets over de impact op je gemoedsrust. Voor de 1 is 1000 euro al veel, voor de ander 165k.
Dat is dan wel 165K op zo'n 2 a 3 miljoen ofzo... (ff aannemend dat ie gewoon de index volgt) ..
Ja, dagelijks bij sprinters en boosters. maandelijks bij turbo's. Alleen gaat het niet constant omhoog bij traders en boosters(bij turbo's dacht ik wel). Soort liggende trap functie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 19:25 schreef meth1745 het volgende:
Vraagje: gaat het financieringsniveau van sprinters/boosters/turbo's op lange termijn omhoog?
Ja,verhandeld,verloren of wat? Want ik geloof na 25+ jaren al die hosana verhalen van lieden die het zo geweldig op de Beurs nog maar zelden. Vaak zijn het eendagsvliegen en pure momentopnames en zijn ze op de langere termijn geen schim van hun ooit zo geweldige verhalen en beweringen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:34 schreef BeamofLight het volgende:
zou ik ook wel willen, maar gewoon veel te weining verstand van (of te weinig tijd hebben om er verstand van te krijgen).
Sprak gisteren een klant van me. -/- 165K in 3 dagen,..
De beurs is natuurlijk ook behoorlijk veranderd afgelopen jaren, HFT neemt een behoorlijke hap uit de koek en de huiskamerhobby trader is opgekomen. Die huiskamertrader daar moet je het nu van hebben, die krijgt het nieuws relatief veel later binnen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja,verhandeld,verloren of wat? Want ik geloof na 25+ jaren al die hosana verhalen van lieden die het zo geweldig op de Beurs nog maar zelden. Vaak zijn het eendagsvliegen en pure momentopnames en zijn ze op de langere termijn geen schim van hun ooit zo geweldige verhalen en beweringen.
Dit doet me denken aan een nieuwsartikel een tijdje terug, toen op Cyprus spaartegoeden werden geconfisqueerd en sommige gepensioneerden in een klap grote sommen kwijt waren. Pijnlijk.quote:Every imaginable portfolio error can be found in its pages. People taking speculative positions in tax-sheltered accounts; buying stock on margin; risking more than they can afford to lose in the event of a total-wipeout; not keeping certain types of capital piles in investment operations only, such as college savings.
....you see all five stages of loss and grief – denial, anger, bargaining, depression, and acceptance.
Zoiets snap ik niet echt. Begin dit jaar ook weer verbaasd over hoeveel mensen 'de dood of de gladiolen' strategie hanteren bij zoiets als Pharming.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:44 schreef monkyyy het volgende:
Vrijwel niemand zag het aankomen. Sommige mensen hadden hun hele vermogen in het aandeel zitten, is op fora te lezen.
Wel mooi gladiolen geworden bij pharmingquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:07 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Zoiets snap ik niet echt. Begin dit jaar ook weer verbaasd over hoeveel mensen 'de dood of de gladiolen' strategie hanteren bij zoiets als Pharming.
Dat dacht ik niet voor velen. Instappen bij 50-60cent. Of er al inzitten voor jaar en dag. Maar vast wel mensen die de gladiolen voor het raam kunnen zetten nuquote:Op zondag 19 oktober 2014 14:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel mooi gladiolen geworden bij pharming
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |