Ik heb een ontzettende hekel aan sporten, ik vind het niet leuk, ik heb het jaren gedaan en ik ging altijd met tegenzin.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen. Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Ik geloof dat het wel degelijk mogelijk is, zonder dat het een touwtrekwedstrijd wordt, om tot een oplossing te komen die voor allebei goed is. Ik geef alleen wel -hier, zeg ik niet direct tegen haar- aan dat ik het ene extreme: nooit sporten, redelijk ongezonde levensstijl, niet ga trekken.
Think again.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen.
Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.quote:Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Ik geloof dat het wel degelijk mogelijk is, zonder dat het een touwtrekwedstrijd wordt, om tot een oplossing te komen die voor allebei goed is. Ik geef alleen wel -hier, zeg ik niet direct tegen haar- aan dat ik het ene extreme: nooit sporten, redelijk ongezonde levensstijl, niet ga trekken.
Dat ja..quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet. Als ze niet van sporten houdt, dan houdt ze niet van sporten. Dan maar zorgen dat ze niet te veel eet en dan wordt ze ook niet dik.
TS wil juist dat zijn vriendin NIET verandert (lees: uitdijt)quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:34 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dat ja..
Je bent toch verliefd geworden op haar zoals ze is? Waarom haar nu dan proberen te veranderen?
quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Think again.
[..]
Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.
Over een ongezonde levensstijl kan je discussiëren, maar ik vraag me af in hoeverre elke levensstijl die niet exact gelijk is aan de jouwe voor jou acceptabel zal zijn gezien je gebrek aan empathisch vermogen.
Niet sporten betekent niet per definitie aankomen. Gewoon steeds wat minder eten naarmate je ouder wordt en je metabolisme vertraagtquote:Op zaterdag 6 september 2014 23:44 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
TS wil juist dat zijn vriendin NIET verandert (lees: uitdijt)
Van nature is een mens er niet echt op gebouwd natuurlijk, sport. Ik bedoel maar, in stammen wordt er veel gelopen maar zelden gerend, de vrouwen blijven doorgaans in de buurt van het kamp en zo nu en dan trekken de mannen een sprintje als er gejaagd wordt. Dus ik ben het absoluut niet met je eens dat niet sporten ongezond is.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Uit het verhaal van TS. Niet sporten is per definitie ongezond.
Waarom een gesprekje als je niet probeert haar te veranderen? Oh wacht, je wil stiekem toch dat ze verandert. Geef dat eerst ff toe aan jezelf.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen. Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Een tijd terug had ik een ex die juist het tegenover gestelde wilde (sportte altijd veel, kreeg wat met hem en hij was jaloers omdat ik zoveel tijd in de sportschool besteedde en wilde dat ik ermee stopte) en dat heb ik destijds gedaan. Ik kan je vertellen dat een relatie waarin je iets doet om iemand tevreden te houden, geen goede relatie is en niet lang stand houdt (inmiddels is het tussen ons uit en sport ik weer).quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Poolbal het volgende:
quote:Op zondag 7 september 2014 07:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een tijd terug had ik een ex die juist het tegenover gestelde wilde (sportte altijd veel, kreeg wat met hem en hij was jaloers omdat ik zoveel tijd in de sportschool besteedde en wilde dat ik ermee stopte) en dat heb ik destijds gedaan. Ik kan je vertellen dat een relatie waarin je iets doet om iemand tevreden te houden, geen goede relatie is en niet lang stand houdt (inmiddels is het tussen ons uit en sport ik weer).
Als ze gewone hoeveelheden eet, is er geen probleem. Als zij sporten niet leuk vindt (of laten we zeggen daar heilig in geloofd, want ze heeft vast en zeker niet alles geprobeerd) dan is dat eenmaal zo. Er zijn meer manieren om te bewegen: wandelen, zwemmen, fietsen. Ga samen lekker de hort op en dat bewegen komt wel. Er zijn heel veel mensen die niet sporten en wel slank en gezond zijn.
Ja, ik bedoel meer op een recreatieve manier. Een stuk fietsen door een mooi natuurgebied en gezellig samen naar het zwembadquote:Op zondag 7 september 2014 07:52 schreef NotYou het volgende:
[..]
Andere manieren van bewegen dan sporten zijn zwemmen en fietsen?
Lekker zitten in 't bubbelbad en banjeren door de stroomversnelling, af en toe een keer van de glijbaan.quote:Op zondag 7 september 2014 07:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel meer op een recreatieve manier. Een stuk fietsen door een mooi natuurgebied en gezellig samen naar het zwembad
Nou... als ik met vrienden ga zwemmen is het best een intensieve dag. Anderzijds ben ik nogal een sportfreak, dus ik weet niet hoe anderen dat doenquote:Op zondag 7 september 2014 07:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Lekker zitten in 't bubbelbad en banjeren door de stroomversnelling, af en toe een keer van de glijbaan.![]()
Je post brengt me wel op een geweldig idee voor de ts: ga hoog in een flatgebouw zonder lift wonen.
Halleluja, ik wilde net hetzelfde zeggen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:53 schreef TC03 het volgende:
Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.
Vind eerlijk gezegd dat niet eten tot het avondeten zorgelijker dan het niet sporten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:50 schreef Poolbal het volgende:
Tsja ze heeft nu al een beetje ongezonde levensstijl in de zin dat ze pas savonds voor het eerst wat eet. Dat is dan meestal wel een normale maaltijd, geen snacks ofzo. Je hoeft gewoon geen gezondheidsexpert te zijn om in te zien dat op termijn het voor haar zelf slecht is, en dan dus ook nauwelijks echte beweging, ook niet in haar beroep.
En dan ook voor de relatie: 1) die is veel leuker wanneer je dat met een actief iemand doet ipv iemand die moeite heeft een paar trappen op te lopen. 2) als het serieuze klachten worden dan maakt dat het leven voor je gezin (hebben we nog niet) er niet makkelijker op 3) een beetje chubby heb ik echt geen probleem mee, maar dik vind ik niet aantrekkelijk. En imago vind ik niet superbelangrijk, maar ik heb toch liever een dame in een mooie jurk naast me ipv een koe in een tent die de hele tijd net wat te dicht bij het buffet rondhangt hehe.
Eerlijk gezegd zou ik helemaal gek worden van iemand die zo slecht voor zijn/haar lichaam zorgt. Zou echt moeite met zo'n relatie hebben. Kom op, eet gewon fatsoenlijk en beweeg wat. Niet iedereen hoeft volgens een schema te eten en dagelijks te sporten, maar ik vind het werkelijk waar een afknapper als iemand op zo'n manier als je hier beschrijft leeft.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:50 schreef Poolbal het volgende:
Tsja ze heeft nu al een beetje ongezonde levensstijl in de zin dat ze pas savonds voor het eerst wat eet. Dat is dan meestal wel een normale maaltijd, geen snacks ofzo. Je hoeft gewoon geen gezondheidsexpert te zijn om in te zien dat op termijn het voor haar zelf slecht is, en dan dus ook nauwelijks echte beweging, ook niet in haar beroep.
En dan ook voor de relatie: 1) die is veel leuker wanneer je dat met een actief iemand doet ipv iemand die moeite heeft een paar trappen op te lopen. 2) als het serieuze klachten worden dan maakt dat het leven voor je gezin (hebben we nog niet) er niet makkelijker op 3) een beetje chubby heb ik echt geen probleem mee, maar dik vind ik niet aantrekkelijk. En imago vind ik niet superbelangrijk, maar ik heb toch liever een dame in een mooie jurk naast me ipv een koe in een tent die de hele tijd net wat te dicht bij het buffet rondhangt hehe.
Duik met haar in bedquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Poolbal het volgende:
Dussss.. sinds een tijdje een nieuwe vriendin en nu blijkt dat ze een hekel heeft aan sport, en zelfs zo erg dat ze het prima vindt om (heel) dik te worden. We hebben er een gesprekje over gehad waarin ik suggereerde om op andere manieren te bewegen dan hardlopen/fitness (vindt ze saai), bv met zumba of zoiets. Daarop zei ze dat ze al van alles had geprobeerd, maar eigenlijk niets leuk vindt. Uiteindelijk brak ze in huilen uit en zei dat haar ex hier ook al zo op hamerde (is uitgegaan om andere redenen) en dat ze dan maar iemand moet zoeken die haar ook dik accepteert. Gevraagd of ze er verder over wilde praten, maar dat vond ze op dat moment te veel. Uiteraard zal ik op een later tijdstip nog eens vragen op wat voor manier we er over kunnen hebben zonder dat het voor haar pijnlijke herinneringen ophaalt.
Want we moeten het er nog wel over hebben. Nu heeft ze nog een prima figuur, maar ik heb geen zin om later met een 100-150kilo in bed te moeten liggen. Het is gewoon niet aantrekkelijk. En daarnaast krijg je gezondheidsproblemen en wil ik ook gewoon met mn vrouw een stukje kunnen fietsen en uberhaupt een actief leven leiden.
Wie heeft tips hoe ik haar kan activeren? Of moet ik eerst uitvinden waarom ze er zo'n enorme hekel aan heeft?
Geef is picsquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Poolbal het volgende:
Dussss.. sinds een tijdje een nieuwe vriendin en nu blijkt dat ze een hekel heeft aan sport, en zelfs zo erg dat ze het prima vindt om (heel) dik te worden. We hebben er een gesprekje over gehad waarin ik suggereerde om op andere manieren te bewegen dan hardlopen/fitness (vindt ze saai), bv met zumba of zoiets. Daarop zei ze dat ze al van alles had geprobeerd, maar eigenlijk niets leuk vindt. Uiteindelijk brak ze in huilen uit en zei dat haar ex hier ook al zo op hamerde (is uitgegaan om andere redenen) en dat ze dan maar iemand moet zoeken die haar ook dik accepteert. Gevraagd of ze er verder over wilde praten, maar dat vond ze op dat moment te veel. Uiteraard zal ik op een later tijdstip nog eens vragen op wat voor manier we er over kunnen hebben zonder dat het voor haar pijnlijke herinneringen ophaalt.
Want we moeten het er nog wel over hebben. Nu heeft ze nog een prima figuur, maar ik heb geen zin om later met een 100-150kilo in bed te moeten liggen. Het is gewoon niet aantrekkelijk. En daarnaast krijg je gezondheidsproblemen en wil ik ook gewoon met mn vrouw een stukje kunnen fietsen en uberhaupt een actief leven leiden.
Wie heeft tips hoe ik haar kan activeren? Of moet ik eerst uitvinden waarom ze er zo'n enorme hekel aan heeft?
en wat deze zandneger zegtquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef KaBuf het volgende:
Gewoon veel seks hebben, valt ze ook van af.
Win-win.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |