abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144257084
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen. Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Ik geloof dat het wel degelijk mogelijk is, zonder dat het een touwtrekwedstrijd wordt, om tot een oplossing te komen die voor allebei goed is. Ik geef alleen wel -hier, zeg ik niet direct tegen haar- aan dat ik het ene extreme: nooit sporten, redelijk ongezonde levensstijl, niet ga trekken.
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:46:43 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_144257259
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:33 schreef Poolbal het volgende:
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen. Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Ik geloof dat het wel degelijk mogelijk is, zonder dat het een touwtrekwedstrijd wordt, om tot een oplossing te komen die voor allebei goed is. Ik geef alleen wel -hier, zeg ik niet direct tegen haar- aan dat ik het ene extreme: nooit sporten, redelijk ongezonde levensstijl, niet ga trekken.
Ik heb een ontzettende hekel aan sporten, ik vind het niet leuk, ik heb het jaren gedaan en ik ging altijd met tegenzin.
Ik beweeg wel overigens, neem de trap in plaats van de lift, fiets in plaats van de auto, ga regelmatig een stukje wandelen enz.
Daar zou je haar in kunnen stimuleren, maar dat is heel wat anders dan actief sporten.

Als ze geen overgewicht heeft zie ik het probleem niet, je hoeft toch niet alle hobby's die de ander heeft leuk te vinden?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:53:52 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_144257357
quote:
Ik denk niet dat ik haar probeer te veranderen.
Think again. :')
quote:
Zal eerst gewoon een gesprekje moeten hebben waar haar hekel aan sport vandaan komt, hoe die ex het er over had, enz.
Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.

Over een ongezonde levensstijl kan je discussiëren, maar ik vraag me af in hoeverre elke levensstijl die niet exact gelijk is aan de jouwe voor jou acceptabel zal zijn gezien je gebrek aan empathisch vermogen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_144258007
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet. Als ze niet van sporten houdt, dan houdt ze niet van sporten. Dan maar zorgen dat ze niet te veel eet en dan wordt ze ook niet dik.
Dat ja..

Je bent toch verliefd geworden op haar zoals ze is? Waarom haar nu dan proberen te veranderen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_144258023
Oh, spuitelf
pi_144258444
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:34 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dat ja..

Je bent toch verliefd geworden op haar zoals ze is? Waarom haar nu dan proberen te veranderen?
TS wil juist dat zijn vriendin NIET verandert (lees: uitdijt) :D
  Milf zaterdag 6 september 2014 @ 23:52:54 #57
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144258825
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Think again. :')

[..]

Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.

Over een ongezonde levensstijl kan je discussiëren, maar ik vraag me af in hoeverre elke levensstijl die niet exact gelijk is aan de jouwe voor jou acceptabel zal zijn gezien je gebrek aan empathisch vermogen.
_O_
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_144258863
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:44 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

TS wil juist dat zijn vriendin NIET verandert (lees: uitdijt) :D
Niet sporten betekent niet per definitie aankomen. Gewoon steeds wat minder eten naarmate je ouder wordt en je metabolisme vertraagt :P
  zondag 7 september 2014 @ 00:18:30 #59
399662 noa-noa83
Live-Laugh-Love
pi_144260004
👍[/quote]Gast, kap even met je autoritaire trekjes. Als zij sport niet leuk vindt, is dat haar goed recht. Dat moet je gewoon accepteren en dat doe je nu duidelijk niet.[quote]
  zondag 7 september 2014 @ 00:38:17 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144260901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Uit het verhaal van TS. Niet sporten is per definitie ongezond.
Van nature is een mens er niet echt op gebouwd natuurlijk, sport. Ik bedoel maar, in stammen wordt er veel gelopen maar zelden gerend, de vrouwen blijven doorgaans in de buurt van het kamp en zo nu en dan trekken de mannen een sprintje als er gejaagd wordt. Dus ik ben het absoluut niet met je eens dat niet sporten ongezond is.

Niet bewegen, dat is ongezond. 's Morgens in je auto stappen en verder nooit wandelen of fietsen, dat is waar veel mensen dik van worden. Maar je hoeft echt niet 3 keer per week een serieuze inspanning te doen om zogezegd gezond te zijn.
Resistance is futile.
pi_144261093
Ik vind sporten erg leuk, maar ik zou TS echt niet als partner willen hebben. Beetje beslissen wat je partner wel of niet zou moeten doen en maar blijven hameren op dat je geen dikke meid wilt (terwijl ze nu een normaal postuur heeft!). Volgens mij gaat je relatie in de eerste plaats om imago. Ik bespeur althans weinig liefde.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 september 2014 @ 00:45:48 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_144261190
quote:
Waarom een gesprekje als je niet probeert haar te veranderen? Oh wacht, je wil stiekem toch dat ze verandert. Geef dat eerst ff toe aan jezelf.

In een relatie mag je best verwachten dat iemand doet wat goed is voor de relatie, aangaande zaken die jullie beiden aangaan. Jij bemoeit je echter met haar zaken want dit schaadt de emotionele relatie niet. Als je jouw principes doortrekt naar het fysieke aspect van jullie relatie, dan kun je net zo goed gaan bepalen wat zij draagt, zelfde principe.
Resistance is futile.
pi_144264430
quote:
Een tijd terug had ik een ex die juist het tegenover gestelde wilde (sportte altijd veel, kreeg wat met hem en hij was jaloers omdat ik zoveel tijd in de sportschool besteedde en wilde dat ik ermee stopte) en dat heb ik destijds gedaan. Ik kan je vertellen dat een relatie waarin je iets doet om iemand tevreden te houden, geen goede relatie is en niet lang stand houdt (inmiddels is het tussen ons uit en sport ik weer).

Als ze gewone hoeveelheden eet, is er geen probleem. Als zij sporten niet leuk vindt (of laten we zeggen daar heilig in geloofd, want ze heeft vast en zeker niet alles geprobeerd) dan is dat eenmaal zo. Er zijn meer manieren om te bewegen: wandelen, zwemmen, fietsen. Ga samen lekker de hort op en dat bewegen komt wel. Er zijn heel veel mensen die niet sporten en wel slank en gezond zijn.
pi_144264495
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Een tijd terug had ik een ex die juist het tegenover gestelde wilde (sportte altijd veel, kreeg wat met hem en hij was jaloers omdat ik zoveel tijd in de sportschool besteedde en wilde dat ik ermee stopte) en dat heb ik destijds gedaan. Ik kan je vertellen dat een relatie waarin je iets doet om iemand tevreden te houden, geen goede relatie is en niet lang stand houdt (inmiddels is het tussen ons uit en sport ik weer).

Als ze gewone hoeveelheden eet, is er geen probleem. Als zij sporten niet leuk vindt (of laten we zeggen daar heilig in geloofd, want ze heeft vast en zeker niet alles geprobeerd) dan is dat eenmaal zo. Er zijn meer manieren om te bewegen: wandelen, zwemmen, fietsen. Ga samen lekker de hort op en dat bewegen komt wel. Er zijn heel veel mensen die niet sporten en wel slank en gezond zijn.
:')
Je suis Charlie Sheen
pi_144264508
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

?
Andere manieren van bewegen dan sporten zijn zwemmen en fietsen?
Je suis Charlie Sheen
pi_144264511
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 07:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Andere manieren van bewegen dan sporten zijn zwemmen en fietsen?
Ja, ik bedoel meer op een recreatieve manier. Een stuk fietsen door een mooi natuurgebied en gezellig samen naar het zwembad
pi_144264521
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 07:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel meer op een recreatieve manier. Een stuk fietsen door een mooi natuurgebied en gezellig samen naar het zwembad
Lekker zitten in 't bubbelbad en banjeren door de stroomversnelling, af en toe een keer van de glijbaan. :')

Je post brengt me wel op een geweldig idee voor de ts: ga hoog in een flatgebouw zonder lift wonen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_144264527
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 07:56 schreef NotYou het volgende:

[..]

Lekker zitten in 't bubbelbad en banjeren door de stroomversnelling, af en toe een keer van de glijbaan. :')

Je post brengt me wel op een geweldig idee voor de ts: ga hoog in een flatgebouw zonder lift wonen. ^O^
Nou... als ik met vrienden ga zwemmen is het best een intensieve dag. Anderzijds ben ik nogal een sportfreak, dus ik weet niet hoe anderen dat doen
pi_144265561
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:53 schreef TC03 het volgende:

Halleluja, ik wilde net hetzelfde zeggen.

Een 'gesprekje', je lijkt wel een docent die een leerling op het matje roeopt :r
Somebody that I used to know
pi_144265784
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:50 schreef Poolbal het volgende:
Tsja ze heeft nu al een beetje ongezonde levensstijl in de zin dat ze pas savonds voor het eerst wat eet. Dat is dan meestal wel een normale maaltijd, geen snacks ofzo. Je hoeft gewoon geen gezondheidsexpert te zijn om in te zien dat op termijn het voor haar zelf slecht is, en dan dus ook nauwelijks echte beweging, ook niet in haar beroep.

En dan ook voor de relatie: 1) die is veel leuker wanneer je dat met een actief iemand doet ipv iemand die moeite heeft een paar trappen op te lopen. 2) als het serieuze klachten worden dan maakt dat het leven voor je gezin (hebben we nog niet) er niet makkelijker op 3) een beetje chubby heb ik echt geen probleem mee, maar dik vind ik niet aantrekkelijk. En imago vind ik niet superbelangrijk, maar ik heb toch liever een dame in een mooie jurk naast me ipv een koe in een tent die de hele tijd net wat te dicht bij het buffet rondhangt hehe.
Vind eerlijk gezegd dat niet eten tot het avondeten zorgelijker dan het niet sporten.

Voor beweging, ga romantische strandwandelingen met haar maken ofzo, je hoeft niet perse te sporten om genoeg te bewegen voor normaal onderhoud aan het lichaam. Kijk anders of ze een andersoortige hobby kan vinden waarbij ze niet de hele tijd stil zit.
Maar je bent best een lul als je tegen je nu nog van normaal postuur zijnde vriendin zegt dat je vooral bang bent dat ze vet wordt. Van 1 keer per dag alleen normaal avondeten gaat ze trouwens niet dik worden, wel gluren er vele andere problemen om de hoek met zo'n voedingspatroon op de langere termijn. Chubby kan wel daarmee trouwens.

Stimuleer haar maar vooral om wat vaker te eten, gewoon lekker en gezond voedsel in normale mate.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144265817
Als je het mij vraagt bestaat er niet zoiets als een hekel hebben aan sport. Dat klinkt zo ongeveer hetzelfde als een hekel hebben aan eten of een hekel hebben aan het weer. Er is zo ontzettend veel wat je kunt doen dat onder sport valt dat het toch bijna onmogelijk is dat ze aan alles een hekel heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:50 schreef Poolbal het volgende:
Tsja ze heeft nu al een beetje ongezonde levensstijl in de zin dat ze pas savonds voor het eerst wat eet. Dat is dan meestal wel een normale maaltijd, geen snacks ofzo. Je hoeft gewoon geen gezondheidsexpert te zijn om in te zien dat op termijn het voor haar zelf slecht is, en dan dus ook nauwelijks echte beweging, ook niet in haar beroep.

En dan ook voor de relatie: 1) die is veel leuker wanneer je dat met een actief iemand doet ipv iemand die moeite heeft een paar trappen op te lopen. 2) als het serieuze klachten worden dan maakt dat het leven voor je gezin (hebben we nog niet) er niet makkelijker op 3) een beetje chubby heb ik echt geen probleem mee, maar dik vind ik niet aantrekkelijk. En imago vind ik niet superbelangrijk, maar ik heb toch liever een dame in een mooie jurk naast me ipv een koe in een tent die de hele tijd net wat te dicht bij het buffet rondhangt hehe.
Eerlijk gezegd zou ik helemaal gek worden van iemand die zo slecht voor zijn/haar lichaam zorgt. Zou echt moeite met zo'n relatie hebben. Kom op, eet gewon fatsoenlijk en beweeg wat. Niet iedereen hoeft volgens een schema te eten en dagelijks te sporten, maar ik vind het werkelijk waar een afknapper als iemand op zo'n manier als je hier beschrijft leeft.

Het enige wat je kunt doen is er eerlijk over zijn tegen haar. Leer haar fatsoenlijk te eten en zorg op andere manieren voor beweging. Accepteer echter dat als het er niet in zit het er soms ook gewoon nooit in zal komen. Wat eigenlijk jammer is, want waarschijnlijk zou ze zich heel wat beter voelen als ze er iets meer moeite in zou steken. Maar goed, wie ben ik om daar iets over te zeggen...

[ Bericht 77% gewijzigd door Robophatt op 07-09-2014 10:47:37 ]
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_144265848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Poolbal het volgende:
Dussss.. sinds een tijdje een nieuwe vriendin en nu blijkt dat ze een hekel heeft aan sport, en zelfs zo erg dat ze het prima vindt om (heel) dik te worden. We hebben er een gesprekje over gehad waarin ik suggereerde om op andere manieren te bewegen dan hardlopen/fitness (vindt ze saai), bv met zumba of zoiets. Daarop zei ze dat ze al van alles had geprobeerd, maar eigenlijk niets leuk vindt. Uiteindelijk brak ze in huilen uit en zei dat haar ex hier ook al zo op hamerde (is uitgegaan om andere redenen) en dat ze dan maar iemand moet zoeken die haar ook dik accepteert. Gevraagd of ze er verder over wilde praten, maar dat vond ze op dat moment te veel. Uiteraard zal ik op een later tijdstip nog eens vragen op wat voor manier we er over kunnen hebben zonder dat het voor haar pijnlijke herinneringen ophaalt.

Want we moeten het er nog wel over hebben. Nu heeft ze nog een prima figuur, maar ik heb geen zin om later met een 100-150kilo in bed te moeten liggen. Het is gewoon niet aantrekkelijk. En daarnaast krijg je gezondheidsproblemen en wil ik ook gewoon met mn vrouw een stukje kunnen fietsen en uberhaupt een actief leven leiden.

Wie heeft tips hoe ik haar kan activeren? Of moet ik eerst uitvinden waarom ze er zo'n enorme hekel aan heeft?
Duik met haar in bed :)
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_144265854
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 10:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Halleluja
Je suis Charlie Sheen
  zondag 7 september 2014 @ 11:06:56 #75
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_144266190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:56 schreef Poolbal het volgende:
Dussss.. sinds een tijdje een nieuwe vriendin en nu blijkt dat ze een hekel heeft aan sport, en zelfs zo erg dat ze het prima vindt om (heel) dik te worden. We hebben er een gesprekje over gehad waarin ik suggereerde om op andere manieren te bewegen dan hardlopen/fitness (vindt ze saai), bv met zumba of zoiets. Daarop zei ze dat ze al van alles had geprobeerd, maar eigenlijk niets leuk vindt. Uiteindelijk brak ze in huilen uit en zei dat haar ex hier ook al zo op hamerde (is uitgegaan om andere redenen) en dat ze dan maar iemand moet zoeken die haar ook dik accepteert. Gevraagd of ze er verder over wilde praten, maar dat vond ze op dat moment te veel. Uiteraard zal ik op een later tijdstip nog eens vragen op wat voor manier we er over kunnen hebben zonder dat het voor haar pijnlijke herinneringen ophaalt.

Want we moeten het er nog wel over hebben. Nu heeft ze nog een prima figuur, maar ik heb geen zin om later met een 100-150kilo in bed te moeten liggen. Het is gewoon niet aantrekkelijk. En daarnaast krijg je gezondheidsproblemen en wil ik ook gewoon met mn vrouw een stukje kunnen fietsen en uberhaupt een actief leven leiden.

Wie heeft tips hoe ik haar kan activeren? Of moet ik eerst uitvinden waarom ze er zo'n enorme hekel aan heeft?
Geef is pics :9

Of wil je dat ze een anorexia lichaam heeft?

quote:
2s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:01 schreef KaBuf het volgende:
Gewoon veel seks hebben, valt ze ook van af.

Win-win.
en wat deze zandneger zegt
Irene is bae <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')