Ik ben Indisch en ik weet wat het is om aangekeken te wordenquote:Op zondag 7 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er 3 geteld (hij, Bluesdude en nog iemand), waarvan 2 duidelijk wat fanatieker zijn dan de derde. Ik vraag me af of dat ze zelf een donkere huidskleur hebben. Niet dat het er veel toe doet voor de discussie, het zou wel hun standvastigheid verklaren aangezien de argumenten vrij zwak zijn.
Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst?quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben Indisch en ik weet wat het is om aangekeken te worden
Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Mijn argumenten zijn best wel sterk, maar jij veegt het standvastig van tafel.
Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?quote:Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ach gossie toch, konden ze aan je zien dat je niet helemaal Nederlands bent qua afkomst?![]()
Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kennelijk is dat een probleem voor jou ? Eigenvolkeerstsyndroom ?Of een trigger om te trollen.?
Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen types die hier zielig over/mee doen. Er is toch niets mis met je afkomst? Ik neem aan dat als je er een keuze in had gehad je niet ineens etnisch Nederlands zou willen zijn. Zo wel dan weet je nu waar jouw probleem ligt.
Lees mijn post nu nog eens met in je achterhoofd dat zelfs als je huidskleur paars zou zijn, het me geen reet uit zou maken en er zeker geen waardeoordeel over jou aan vast hangt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent de zielepoot. Jij begint er over door te zijken, terwijl ik gewoon simpel Bram een direct antwoord geeft, En niet met jouw zieligheid te gebruiken.
Je verkeerde aanname is kenmerkend voor je eigenvolkeerstsyndroom. Je stopt mij in het hokje buitenlander, . of foute Nederlander die liever buitenlander wilt zijn.
l.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:39 schreef DrDentz het volgende:
Allemaal gezeik. De Zwarte Pieten lijden hieronder. Luister naar deze Piet.
Dit pleidooi heeft mijn hart gegrepen.
De onvrede van mensen over ZP van tafel vegen zonder motivatie gebeurt door tokkies. Het is voor jouw en de jouwen en de mijnen dat het belangrijk is om in de gaten te houden dat die tokkies niet onze, jouw en mijn maatschappij vertegenwoordigen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als niet helemaal van de mainstreamuiterlijk i s het altijd weer je bewust ervan zijn van dat verschil
In die zin verklaart het mijn standvastigheid..... Ik ga heel mijn leven al bewuster om met dit soort kwesties. maar het verklaart dus niet jouw standvastigheid in het systematisch de onvrede van mensen over ZP van tafel te vegen.
Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)quote:Op zondag 7 september 2014 03:10 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Kwam bij deze filmpjes uit, best interessant.
Was jij niet degene die kwam aanzetten met het 'feit' dat honderdduizenden Nederlanders tegen Zwarte Piet zijn?quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
en naar Surinamers en Antillianen hoef je in principe niet te luisteren?quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ze gaan ook bij de eerste filmpje in de Bijlmer lopen (dat staat er om bekend dat daar veel Surinamers en Antilianen wonen)
wishful thinkingquote:+! ik weet 100% zeker dat ze een selectie hebben gemaakt van alle mensen die daar problemen mee hadden.
Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".quote:Op zondag 7 september 2014 09:37 schreef Kingstown het volgende:
Even terug in de tijd voor de mensen die denken dat deze hele discussie pas gestart is nadat ene Quincy zich er mee begon te bemoeien. Vanaf 11.50 .
Wat, in deze filmpjes?quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Logisch in een kinderprogramma. En ze zegt wel dat het voor heel veel zwarte mensen helemaal geen feest is, daaruit kun je ook wel opmaken dat ze het sinterklaasfeest liever anders ziet.quote:Op zondag 7 september 2014 10:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen woord over racisme, discriminatie en beledigingen. Het enige wat ze aangeeft is dat er zwarte mensen zijn die het niet leuk vinden om als Zwarte Piet te worden aangesproken, en waarbij ze er dan duidelijk voor zichzelf bij vermeld: "omdat ik niet op Zwarte Piet lijk!".
Misschien moet je die argumenten eens herhalen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen daar wel doorheen prikken. De Nederlandse cultuur kent genoeg Nederlandse criticasters. Je hoeft geen buitenlander te zijn om "Nederlanders tegen de schenen te schoppen", en de opmerking van Bijdehand impliceert dat ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar er zijn ook een hoop mensen die er wél intrappen en zo een heel idiote indruk krijgen van 'de andere kant van het verhaal'. Dat lijkt me schadelijk.
Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.quote:Op zondag 7 september 2014 03:43 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Nog leuker is hoe zij de blanken uitmaken voor racisten, maar ik hoor de lelijkste dingen over die "kanker blanken" en "vieze Nederlanders".
Precies..quote:Op zondag 7 september 2014 13:06 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Die zelf aan rassendiscriminatie doen, vinden ook van alles snel rassendiscriminatie. Je bent daar op gefocussed, vaak zonder het te weten.
Ze denken dan ook dat ze dingen niet mogen of weggestuurd worden omdat ze zwart zijn bv terwijl het gewoon is omdat dat iets daar gewoon niet mag, ongeacht welke kleur je hebt.
Soms worden ze bv niet aardig gevonden omdat ze agressief doen, niet omdat ze zwart zijn, maar daar leggen ze het dan wel neer en reageren dus nog agressiever met "racist" en haat naar blanken. En zo houd het zichzelf in stand.
Men zou eens kunnen beginnen met beseffen dat er maar 1 ras is onder personen, het menselijke.
Wat betreft Sesamstraat, dat is een poging om groot publiek te bereiken wat betreft het roepen van Zwarte Piet, maar het had net zo goed kunnen zijn "vuurtoren" of "poepchinees" of "spleetoog" bij een heel andere doelgroep in een andere tijd van het jaar. Dat hoort helemaal binnen de visie van Sesamstraat. Dat is dus meer een beetje opvoeding dan aangeven dat Piet maar moet worden afgeschaft.
Als Gerda werkelijk zo ver wilde gaan om de hele slaventoestand er bij te slepen (met haar helemaal geen feest en een beetje droevig) is dat zeer onprofessioneel.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/oorlog.htmlquote:So it begins. Serieus mensen. Fisher-Price haalt speelgoed Little People Sinterklaas (zie boven) uit het assortiment. Wegens zie hieronder (tweets lezen van beneden naar boven, hiero bron.) Naar aanleiding van 1 zeiktweetje over Zwarte Piet-speelgoed dus. Prima. Zelf weten Fisher-Price. Kopen wij geen Fisher-Price meer in december. Niet voor Sinterklaas. Niet voor Kerst. Niet voor Oud&Nieuw. Niet voor verjaardagen. Niet voor zieke kindjes. Gewoon niet en nooit meer. Don't buy Fisher-Price. Boycot those assholes. Fisher-Price = ISIL. En alle overige Fisher-Price meuk die we ergens in zolder-, slaap- of kinderkamer vinden gaan we ritueel verbranden, in de blender flikkeren en/of verpletteren onder onze OudHollandsche klompen. Wat denken die fukkers bij Fisher-Price/Mattel wel? Poten af van onze Zwarte Piet. It's not a negative stereotype. Never was. Black Pete is our best friend.
Begin van het eindequote:Op maandag 8 september 2014 09:38 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/oorlog.html
Je zei blacklist! Racist!!quote:Op maandag 8 september 2014 09:42 schreef Ferdo het volgende:
Prima. Dan kan meteen de gehele Mattel-kliek (dus ook bijvoorbeeld Barbie) onder de Hema op de blacklist worden gezet.
Altijd al geweten dat je geen kindervriend was Koos.quote:Op maandag 8 september 2014 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Begin van het einde![]()
Zwarte Piet is binnen een paar jaar verleden tijd
Sorryquote:
Kindervrienden.....quote:Op maandag 8 september 2014 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Altijd al geweten dat je geen kindervriend was Koos.
Uitstekend besluit, niets op af te dingen.quote:Op maandag 8 september 2014 09:38 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een zwarte superheld kan prima, een zwarte slaaf wordt wat minder enthousiast ontvangen.quote:Op maandag 8 september 2014 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
Die negers moeten wel veel zelfhaat kennen als ze alleen maar blank speelgoed willen zien.
Maar prima.
Logisch.quote:Op maandag 8 september 2014 09:38 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Kingstown het volgende:
Is playmobil trouwens al overstag om ZP uit het assortiment te halen of moeten we die nog met z'n allen gaan tweeten?
Pas op: kan als schokkend ervaren worden:Weg met dit koloniale eerbetoon!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Sinds wanneer is zwarte piet een slaaf?quote:Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een zwarte superheld kan prima, een zwarte slaaf wordt wat minder enthousiast ontvangen.
Mooie actie van de speelgoedfabrikant!
Negatief stereotype volgens Rechtbank Amsterdam en inmiddels zijn die woorden ook internationaal overgenomen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weg met dit koloniale eerbetoon!
Ze blijven nu eenmaal hardnekkig in die mythe geloven.quote:Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zwarte piet een slaaf?
fixedquote:Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze willen nu eenmaal hardnekkig in die mythe blijven geloven.
Ach quatsch, de gemiddelde neger doet tegenwoordig ook kutwerk onder een blanke chef, heeft ook kroeshaar, een donkere huid en dikkere lippen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Negatief stereotype volgens Rechtbank Amsterdam en inmiddels zijn die woorden ook internationaal overgenomen.
Niet van onderwerp veranderen. Jij doet alsof het uit het assortiment gaan van een Zwarte Piet speelpop gelijk zou staan aan het verbieden van alle zwarte speelpoppen. Die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is zwarte piet een slaaf?
Een mooier voorbeeld van hoe Zwarte Piet leidt tot waanzin had ik niet kunnen bedenken.quote:Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach quatsch, de gemiddelde neger doet tegenwoordig ook kutwerk onder een blanke chef, heeft ook kroeshaar, een donkere huid en dikkere lippen.
Ze dragen alleen geen gekleurd pak meer. Maar om daar nou zo'n heisa van te maken. Negers hebben nou eenmaal een donkere huid, dikkere lippen en kroeshaar. Hoe is dat in hemelsnaam een negatief stereotype?
Waar zeg ik dat? Fantast.quote:Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet van onderwerp veranderen. Jij doet alsof het uit het assortiment gaan van een Zwarte Piet speelpop gelijk zou staan aan het verbieden van alle zwarte speelpoppen. Die vlieger gaat niet op.
Stropop.quote:Op maandag 8 september 2014 10:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Niet van onderwerp veranderen. Jij doet alsof het uit het assortiment gaan van een Zwarte Piet speelpop gelijk zou staan aan het verbieden van alle zwarte speelpoppen. Die vlieger gaat niet op.
Speltip 8: als je geen argumenten hebt, leg men dan woorden in de mond en hoop dat ze happen.quote:
Stropop.quote:Op maandag 8 september 2014 10:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een zwarte superheld kan prima, een zwarte slaaf wordt wat minder enthousiast ontvangen.
Mooie actie van de speelgoedfabrikant!
quote:
"alleen maar blank speelgoed willen zien"quote:Op maandag 8 september 2014 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
Die negers moeten wel veel zelfhaat kennen als ze alleen maar blank speelgoed willen zien.
Maar prima.
De gemiddelde neger is blank, heeft tuitlipjes en stijl haar ja?quote:Op maandag 8 september 2014 10:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Een mooier voorbeeld van hoe Zwarte Piet leidt tot waanzin had ik niet kunnen bedenken.
En hoe komt "willen zien" neer op "wij verbieden al die poppen"?quote:Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[..]
"alleen maar blank speelgoed willen zien"
Meerdere persoonlijkheden?
Het is eerder andersom.quote:Op maandag 8 september 2014 10:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Negatief stereotype volgens Rechtbank Amsterdam en inmiddels zijn die woorden ook internationaal overgenomen.
Niet. Maar je hebt te maken met Ceberut, en die doet niks anders dan stropoppen als troll.quote:Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En hoe komt "willen zien" neer op "wij verbieden al die poppen"?
Leg jij nu uit waarom zwarten alleen maar blank speelgoed zouden willen zien. Dan beantwoord ik jouw vraag.quote:Op maandag 8 september 2014 10:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En hoe komt "willen zien" neer op "wij verbieden al die poppen"?
In het buitenland ziet men dingen ook alles. Je kan toch niet alles snappen van een andere cultuur?quote:Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is eerder andersom.
Dat negatieve stereotype is iets wat men er in het buitenland allang in zag en wordt nu pas overgenomen in Nederland.
De Nederlanders in Amerika moeten het al een tijdje zonder ZP doen.
Ach intellectueel zwakken zijn ook nodig denk ik dan maar.quote:Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet. Maar je hebt te maken met Ceberut, en die doet niks anders dan stropoppen als troll.
Stropop. Again. 3 keer op rijquote:Op maandag 8 september 2014 10:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg jij nu uit waarom zwarten alleen maar blank speelgoed zouden willen zien. Dan beantwoord ik jouw vraag.
Ah, en de stropop van onze vriend Voorschrift negeer je maar?quote:Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet. Maar je hebt te maken met Ceberut, en die doet niks anders dan stropoppen als troll.
Weet ik veel waarom, vraag het Quincy en co.quote:Op maandag 8 september 2014 10:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg jij nu uit waarom zwarten alleen maar blank speelgoed zouden willen zien. Dan beantwoord ik jouw vraag.
Stropop, aangezien Quincy en co zo'n standpunt nooit hebben ingenomen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet ik veel waarom, vraag het Quincy en co.
Dus je geeft toe dat je aan het trollen bent met je stropoppen? Noted.quote:Op maandag 8 september 2014 10:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ah, en de stropop van onze vriend Voorschrift negeer je maar?
Zou GeenStijl al bijna doorhebben dat juist hun hysterie bijdraagt aan de dood van Zwarte Piet?quote:Op maandag 8 september 2014 09:38 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Dat lijkt mij sterk.quote:Op maandag 8 september 2014 10:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou GeenStijl al bijna doorhebben dat juist hun hysterie bijdraagt aan de dood van Zwarte Piet?
Ja, heel eerlijk gezegd leek het mij ook wat te hoog gegrepen voor die figurenquote:Op maandag 8 september 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk.
Dat hysterische pubergedrag wordt immers niet uit luxe vertoond.
Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.quote:Op maandag 8 september 2014 10:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het is eerder andersom.
Dat negatieve stereotype is iets wat men er in het buitenland allang in zag en wordt nu pas overgenomen in Nederland.
De Nederlanders in Amerika moeten het al een tijdje zonder ZP doen.
Want het is hun verantwoordelijkheid om een minderheid binnen de maatschappij tegemoet te komen ja? Oke dan.quote:Op maandag 8 september 2014 10:31 schreef remlof het volgende:
Prima als bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.
Hulde aan Hema en Fisher-Price.
In een kapitalistische samenleving waar het geld het meestal van de rede wint wel ja.quote:Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want het is hun verantwoordelijkheid om een minderheid binnen de maatschappij tegemoet te komen ja? Oke dan.
Dat beweert remlof niet. Je maakt er wederom een stropopredenering van.quote:Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want het is hun verantwoordelijkheid om een minderheid binnen de maatschappij tegemoet te komen ja? Oke dan.
'De rede'.quote:Op maandag 8 september 2014 10:35 schreef remlof het volgende:
[..]
In een kapitalistische samenleving waar het geld het meestal van de rede wint wel ja.
Jij denkt dat er meer geld te halen valt bij de minderheid die ZP verboden wil hebben dan de meerderheid die ZP graag ziet blijven?quote:Op maandag 8 september 2014 10:35 schreef remlof het volgende:
[..]
In een kapitalistische samenleving waar het geld het meestal van de rede wint wel ja.
Ik denk dat de meeste Nederlanders die zwarte piet geen ruk kan schelen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat er meer geld te halen valt bij de minderheid die ZP verboden wil hebben dan de meerderheid die ZP graag ziet blijven ja?
Welke gerechtelijke uitspraak doel je dan precies op?quote:Op maandag 8 september 2014 10:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.
Meer vanuit juridische argumenten (claims e.d.) dan uit maatschappelijke betrokkenheid.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888quote:Op maandag 8 september 2014 10:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke gerechtelijke uitspraak doel je dan precies op?
Want dit klinkt voornamelijk als dom gelul eerlijk gezegd.
Er staat dan ook nergens dat ZP verboten is. Maar ja, dat is pas 453290x tegen je gezegd, dus misschien heb je het gemist ofzo.quote:Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Er loopt hoger beroep tegen.
Maak je er weer een stropop van. Ik heb nooit gezegd dat er een ZP verbod was.quote:Op maandag 8 september 2014 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er staat dan ook nergens dat ZP verboten is. Maar ja, dat is pas 453290x tegen je gezegd, dus misschien heb je het gemist ofzo.
Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.quote:Op maandag 8 september 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBAMS:2014:3888
Er loopt hoger beroep tegen.
quote:Op maandag 8 september 2014 10:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maak je er weer een stropop van. Ik heb nooit gezegd dat er een ZP verbod was.
Het gaat mij om de passage waarin de rechtbank vaststelt dat Zwarte Piet een negatief stereotype is.
Wel vreemd dan dat ik niet de enige ben die jou ervan beticht dat je een uitspraak gebruikt om te laten lijken alsof ZP verboten is. Heel apart. Je zou bijna gaan denken dat je aan het stropoppen bent geslagen.quote:Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
Waar beweerde ik dat dan?quote:Op maandag 8 september 2014 10:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaat over de motivering bij een evenementenvergunning. Niet over een eventueel verbod op Zwarte Piet of ook maar iets wat tot claims zou kunnen leiden.
quote:
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.quote:Dat is natuurlijk waar. Al denk dat zo'n Fisher Price wel rekening zou houden met Nederlandse rechtspraak ter zake, te meer omdat dit product waarschijnlijk specifiek voor Nederland op de markt is gebracht.
Meer vanuit juridische argumenten (claims e.d.) dan uit maatschappelijke betrokkenheid.
Dat bedoelde hij niet zo hoorquote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.quote:Op maandag 8 september 2014 10:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
[..]
Er is geen rechtspraak over Zwarte Piet. Er loopt een zaak over of een evenementenvergunning voldoende is gemotiveerd door een gemeente.
En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.quote:Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.
Dit staat in een uitspraak van een rechter.
Als ik een claim zou willen indienden tegen Fisher Price, dan had ik die passage kunnen gebruiken. Het is geen uitspraak van een of andere Quincy, maar een Nederlandse rechtbank. Daar gaat kracht van uit.
Ik denk dat bedrijven zich allereerst niet meer negatieve stereotypen willen associëren en ten tweede zullen ze juridisch gezeik willen voorkomen.
Och heden het is kwetsend.quote:Op maandag 8 september 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In die uitspraak doet de rechtbank een harde uitspraak over Zwarte Piet. Zwarte Piet kan vanwege het negatieve stereotype voor mensen in de persoonlijke levenssfeer als kwetsend worden ervaren.
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 10:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan kijkt de advocaat van Fisher Price even verder en ziet dat het onderdeel is van de overwegingen van een rechter bij een uitspraak over het al of niet terecht afgeven van een evenementenvergunning. Vervolgens verschijnt er een glimlach op zijn gezicht en weet hij dat hij bij een rechter een eventuele claim op basis daarvan met een kwinkslag af kan laten doen. Het is immers niet relevant.
Leedvermaak?quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef waht het volgende:
[..]
Och heden het is kwetsend.
Schadevergoeding voor elke Quinsy gaarne.
Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
Bron?quote:Op maandag 8 september 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Uitspraken van de Rechtbank hebben bijna nooit effect, zoals eerder gezegd.
Nee maar dit is nu ook nog niet bepaald werkzaam als jurisprudentie.quote:Op maandag 8 september 2014 10:59 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Uitspraken hebben niet alleen maar effect als de zaken 1-op-1 vergelijkbaar zijn.
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.quote:
Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.quote:Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.quote:Op maandag 8 september 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Heb ik toen gegeven. Tevens is dat gewoon onder juristen: de uitspraken van de rechtbank worden bijna nooit gebruikt, omdat ze pas echt meetellen als ze van de Hoge Raad of het Europese Hof komen. Kan je zo opzoeken. Bronnen zijn eerder al gegeven.
Eens. Heel jammer.quote:Op maandag 8 september 2014 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is ook niet meer dan logisch. Wel jammer dat de radicalen aan beide kanten niet willen snappen waar de rechtbank over heeft gesproken.
Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doenquote:Op maandag 8 september 2014 11:06 schreef Ceberut het volgende:
Ik heb geen bronnen gezien. Bron aub.
Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.quote:Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eens. Heel jammer.
[..]
Bronnen waren gegeven, kijk maar terug. Succes met zoeken en ik ga weer iets nuttigs doen
En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?quote:Op maandag 8 september 2014 10:31 schreef remlof het volgende:
Prima als bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.
Hulde aan Hema en Fisher-Price.
dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.quote:Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En meehuilen met dat kleine groepje vooringenomen discriminerende schreeuwers?
Houd op zeg..
Had jou wel iets hoger ingeschat.
Prima onderbouwd. Zoek maar terug. Of als je daar geen zin in hebt moet je me woorden in de mond leggen en me racist noemenquote:Op maandag 8 september 2014 11:07 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jammer dat je een stelling aanhaalt, zonder deze te onderbouwen.
Nee, meehuilen met de andere groep.quote:Op maandag 8 september 2014 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat meehuilen met GS en de Telegraaf zie ik Remlof nog niet echt doen.
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?quote:Op maandag 8 september 2014 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, meehuilen met de andere groep.
Je bent niet de scherpste uit de lade, is 't wel?
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtmlquote:Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen.
Nee, inderdaad. Die mensen met een dergelijk discriminerende redenering en beweegredenen, moet je negeren. Geen podium bieden. Dan bedoel ik wederom die zuid-oost schreeuwers, even ter verduidelijking voor je.quote:Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Wat is er dom aan zeggen dat die zwarte piet de meeste mensen geen ruk kan schelen en dat ik prima snap dat bedrijven dat ook wel snappen?quote:Op maandag 8 september 2014 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat vooringenomen discrimineren zie ik juist bij GS en de Telegraaf. Dat jij je eigen racisme graag op anderen projecteert kan ik ook weinig aan doen. Snap je onderhand wel dat juist die hysterie meer helpt bij het onterecht afmaken van Zwarte Piet dan het domme geroep van Remlof?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |