abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144239818
Misschien is dit onder de Travelers allang bekend, maar toch: Airbnb is echt een geweldige site om vakantieaccommodaties te zoeken ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vriendin en ik hebben voor 2 van de 3 verblijfsadressen van afgelopen vakantie gebruik gemaakt van Airbnb. Je krijgt veel ruimte voor een prikkie, zeker gezien de locaties waar je vaak verblijft (centrum).
pi_144367704
Ja, meerdere keren gebruik van gemaakt. Alleen jammer dat het in grote populaire steden als Berlijn en New York ondertussen overgenomen word door commerciële verhuurders en illegale hotels. En het door groeiende populariteit ook veel duurder geworden is.
pi_144380463
Heb er nog nooit gebruik van gemaakt maar ik ben er ook fan van! Hele leuke accomodaties ook, net even wat anders dan een statisch hotel.
  woensdag 10 september 2014 @ 09:14:03 #4
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_144380522
Yes! Aanrader :).
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:17:58 #5
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_146874937
Een schopje. Een prachtig concept, vanwege de sfeer van een thuisgevoel. Alleen na enkele verzoeken tot informatie te hebben gedaan blijkt dat ze meestal geen alleenreizende mannen accepteren. Ik krijg in ieder geval geen reactie op mijn informatieverzoek.

Voorbeeld:
quote:
Étant seule, j'accueille volontiers des couples ou des femmes seules. En revanche je n'accepterai pas les réservations d'hommes seuls.
In de laatste zin staat dat deze eigenaar geen alleenstaande mannen accepteert.
  maandag 24 november 2014 @ 21:26:20 #6
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_146969769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef schaal_10 het volgende:
Een schopje. Een prachtig concept, vanwege de sfeer van een thuisgevoel. Alleen na enkele verzoeken tot informatie te hebben gedaan blijkt dat ze meestal geen alleenreizende mannen accepteren. Ik krijg in ieder geval geen reactie op mijn informatieverzoek.

Voorbeeld:

[..]

In de laatste zin staat dat deze eigenaar geen alleenstaande mannen accepteert.
Dat is dan jouw ervaring; zelf heb ik in alle gevallen probleemloos gebruik kunnen maken van Airbnb. Het maakte daarbij niet uit of ik nou alleen op pad was of met mijn vriendin.

Waar je wel op moet letten is om alles via de website te regelen. Er zijn oplichters actief die je bijvoorbeeld je geld buitenom AirBnB proberen te bemachtigen. Niet intrappen, ook al hebben ze goeie reviews op AirBnB en een echt Facebook profiel met vrienden.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  One tough cookie donderdag 28 mei 2015 @ 22:43:15 #7
169210 liesje1979
pi_153054804
Schopje.
Ik heb hier nog nooit gebruik van gemaakt maar nadat ik nu in een kleine guesthouse heb gezeten en ik dat erg leuk vond, denk ik dat dit ook wel iets voor mij zou kunnen zijn.
Maar het topic is nog wat karig. :@
Dus wat vraagjes.
Heb je alleen positieve ervaringen, of ook negatieve ervaringen?
Boek je een kamer, en deel je het huis dan met anderen of boek je liever een appartement voor jezelf?

Overtuig me van Airbnb, *O*
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:48:35 #8
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_153055014
Ik heb toevallig mijn eerste Airbnb geboekt in Turijn over 2 weekjes ! *O* Ben benieuwd, de reviews zijn goed. Het valt me alleen wel op dat het steeds duurder word -O- Volg het al een tijd.
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  One tough cookie donderdag 28 mei 2015 @ 22:53:11 #9
169210 liesje1979
pi_153055143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:48 schreef Essiejj het volgende:
Ik heb toevallig mijn eerste Airbnb geboekt in Turijn over 2 weekjes ! *O* Ben benieuwd, de reviews zijn goed. Het valt me alleen wel op dat het steeds duurder word -O- Volg het al een tijd.
Oh spannend! *O*
Mag ik vragen wat voor jou belangrijk was en waar je op lette bij het uitzoeken? En heb je een kamer of een appartement? Dacht eigenlijk altijd dat het niets voor mij was, dus nooit echt in verdiept maar ik geloof best dat het steeds duurder wordt. Maar ik vond die huiselijke sfeer in die guesthouse leuk dus vandaar.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:55:30 #10
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_153055232
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oh spannend! *O*
Mag ik vragen wat voor jou belangrijk was en waar je op lette bij het uitzoeken? En heb je een kamer of een appartement? Dacht eigenlijk altijd dat het niets voor mij was, dus nooit echt in verdiept maar ik geloof best dat het steeds duurder wordt. Maar ik vond die huiselijke sfeer in die guesthouse leuk dus vandaar.
Tja voor mij was de prijs nu toch echt het belangrijkst. En de reviews, Ik wil minstens 5 goede reviews hebben :) Opzich ook wel de locatie, maar zo lang ik er met de bus kan komen vindt ik het prima allemaal. We hebben een kamer gehuurd, met veel privacy, en een kat *O* Oh en gratis ontbijt ! Voor 29 euro per nacht.
pi_153055520
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef liesje1979 het volgende:
Heb je alleen positieve ervaringen, of ook negatieve ervaringen?
Boek je een kamer, en deel je het huis dan met anderen of boek je liever een appartement voor jezelf?
Zo'n 10 keer gebruik van gemaakt de afgelopen 3 jaar. Dat had vaker kunnen zijn, maar in veel steden en voor sommige trips is het wat onhandiger en duurder;

Goede ervaringen door vooral goed naar de reviews te kijken en wie de verhuurder is. Als er geen recensies staan en de verhuurder meerdere aanbiedingen heeft, is het waarschijnlijk gewoon een appartementenverhuurder die ook via andere sites te boeken is. Dit zie je vooral in Berlijn en andere super toeristische bestemmingen.
Slechte ervaringen met het navragen van beschikbaarheid in grote steden als New York, Berlijn en London, waar de verhuurder vaak adverteert met een lage prijs en dan met het excuus komt dat het nog de oude prijs was of net niet geldt voor de periode dat je reserveert. Of er worden op het laatste hele hoge schoonmaakkosten gerekend in de prijsbereking, waardoor het helemaal niet zo goedkoop is. Betaling doe je overigens meteen bij reservering en je betaalt servicekosten aan airbnb. Voorwaarden voor annuleren verschilt per accommodatie.

In wat minder populaire steden kun je echt leuke plekken vinden voor een goede prijs en vaak zijn de verhuurders dan ook helemaal fan van hun eigen stad of buurt en hebben een persoonlijke reisgids met de beste koffiebars en restaurants voor je klaarliggen. Kijk ook bij de bijzondere woningen (caravans, bussen, boomhutten) op airbnb voor wat inspiratie voor overnachtingsplekken.

Ik heb alle keren een heel appartement gehuurd. Dat ging als de reservering geaccepteerd was alle malen zonder problemen. Sleutels waren veelal in sleutelkluizen met codesloten, in plantenbakken en onder deurmatten te vinden. Maar een enkele keer de verhuurder zelf ontmoet. Je moet er wel rekening mee houden dat je altijd wel wat tijd kwijt bent om het appartement te vinden, uit te vinden hoe je binnenkomt en na afloop ook weer om het schoon te maken (bedden afhalen en in wasmachine stoppen, afwas en de vloer vegen in de meeste gevallen). En je zal met de verhuurder moeten afspraken hoe laat je er in kan en er uit moet.

Communicatie ging altijd goed en snel met de verhuurders, op een enkele in Japan na, maar dat had ik kunnen verwachten omdat de advertentie ook zo uit de vertaalcomputer kwam :')

Voordeel is dat je een eigen appartement hebt met wifi, tv, keuken, playstation, kat en/of een ander huisdier. En dat je in een woonbuurt wat kunt zoeken waar je graag wilt zitten. Dit kan voor sommigen ook een nadeel zijn, want vaak zit je niet meteen in hét uitgaans- of winkelgebied van de stad.

Zeker als je maar een paar dagen voor een citytrip gaat, is een hotel makkelijker en vaak ook voordeliger. Ik vind het zelf echter fijn om een week in een stad te blijven en daar in een gewone woonbuurt te zitten. Daar is airbnb een uitkomst voor. :)
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:08:03 #12
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_153055756
Een keer gebruik van gemaakt tot nu toe, in Parijs. Echt super, mini-appartement, goede locatie, vriendelijke verhuurder (die onder t appartement woonde, aparte voordeur).

En goedkoop vergeleken met hotels daar. :)

Het boeken vond ik wel apart, dat je moet afwachten of de verhuurder je wel wil.

[ Bericht 13% gewijzigd door egeltje1985 op 28-05-2015 23:14:52 ]
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:16:24 #13
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_153058119
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 23:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Een keer gebruik van gemaakt tot nu toe, in Parijs. Echt super, mini-appartement, goede locatie, vriendelijke verhuurder (die onder t appartement woonde, aparte voordeur).

En goedkoop vergeleken met hotels daar. :)

Het boeken vond ik wel apart, dat je moet afwachten of de verhuurder je wel wil.
Opzich snap ik dat wel, normaal gezien zijn het allemaal particulieren.En vaak heb je niet een heel appartement maar deel je gewoon je eigen huis met een paar toeristen. Dan wil je ze wel een beetje zelf uit kiezen neem ik aan
  vrijdag 29 mei 2015 @ 06:52:01 #14
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_153061796
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:16 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Opzich snap ik dat wel, normaal gezien zijn het allemaal particulieren.En vaak heb je niet een heel appartement maar deel je gewoon je eigen huis met een paar toeristen. Dan wil je ze wel een beetje zelf uit kiezen neem ik aan
ja ik snap t ook wel. :)
pi_153061818
Afgelopen oktober in New York gebruik van gemaakt. Ik zat toen in een leuke buurt bij hele aardige en behulpzame mensen. Ze hadden dan ook vooral goede reviews waar ik van te voren goed op had gelet.

Verder een keer via airbnb een hotel geboekt in Istanbul. Ook goed afgelopen. En dat was het wel. Ik ben tevreden iig.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:23:43 #16
425665 TravelRose
Keep on dreaming
pi_153066041
In Madrid gebruik gemaakt van Airbnb. Echt een geweldige 'uitvinding'. We gingen met zijn zevenen en betaalden voor 6 dagen ¤450,-, super centraal ('ons' appartement lag naast het Reina Sofia in de wijk Atocha) en we kregen er een echt thuisgevoel bij.

Voor deze vakantie ben ik aan het twijfelen over een hotel of toch maar weer een Airbnb.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:26:51 #17
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_153069650
Hier wil ik mijn verhaal wel kwijt over de zomer vakantie (Napels).

Mijn vriendin en ik hebben in december besloten om een reis naar zuid-italie te maken. Eerst een weekje naar Napels en daarna naar de hak van Italië. Vorig jaar heb ik met vrienden alles via booking.com geboekt en dat beviel eigenlijk allemaal goed. Maar een leuk en betaalbaar appartement was er voor ons niet in Napels. Omdat een hoop vrienden overtuigd zijn van Airbnb toch maar een gokje gewaagd. Leuk appartement (100+ positieve reacties), betaalbaar goede locatie etc. Dus wij geboekt, halverwege januari en februari kwamen er ineens allemaal slechte recensies over de verhuurder en onze geboekte accommodatie. Toen hebben wij een mailtje gestuurd of alles in orde was en nog wat praktische vragen, toen we daar geen reactie op kregen heeft mijn vriendin het mailtje vertaald in het Italiaans (was in eerste instantie engels). Na een week wachten nog geen reactie, dus contact opgenomen met airbnb. Airbnb heeft toen een ultimatum gesteld van 24 uur dat hij moest reageren, daar in heeft hij een zinnetje terug gestuurd met de tekst; ben op vakantie er is niks aan de hand. Daarna natuurlijk niks meer gehoord. We hebben daarna geen mailtjes meer verstuurd omdat we niet als zeikerds over wilde komen en er niet zo veel vertrouwen meer in hadden. 2 of 3 weken later werd het uiteindelijk toch geannuleerd.

Toen kregen we een kleine tegoedbon van Airbnb die eventueel duurder appartement tot 50 euro extra zou vergoeden. Een mooie oplossing dachten wij, dus wij vol vertrouwen weer verder zoeken. Toen kwamen we op een appartement wat in een iets mindere buurt lag maar wel groot, netjes, positieve recensies etc. Alles leek goed, tot ze ineens een berichtje stuurde dat airbnb volgens haar een fout had gemaakt en het appartement dus duurder werd. Een stijging van 150 euro ofzo. Na contact te hadden gehad met airbnb wilde ze 100 euro betalen en wij moesten dan zelf nog een verschil van 50 euro doen. Prima deal (het appartement leek ook al te mooi om waar te zijn).

Maar er moest dus 50 euro extra van mijn CC afgeschreven worden, en laat ik net in die periode overgestapt zijn van bank. Mijn oude CC was dus geblokkeerd en mijn nieuwe kreeg ik pas een week later binnen. Ik weet het dit is geen fout van Airbnb maar mijn eigen. Maar airbnb zou de 100 euro ook geven als we hem na een week nog zouden boeken, alleen was de prijs toen weer verhoogd. Dus wij hebben dat appartement ook niet meer geboekt.

Airbnb, belde mij toen om te zeggen hoe jammer ze het vonden hoe het allemaal liep. Maar de vrouw die mij belde kwam zelf uit napels. Italianen zijn nog al trots op hun eigen steden en regio's zo ook deze vrouw. Ze bood mij een tegoedbon aan van 150 euro ! :D omdat ik dan sowieso iets leuks kon vinden in napels of omgeving omdat ik de stad toch echt moest bezoeken volgens haar. Met de tegoedbon en nieuwe CC op zak verder gaan zoeken.

Opzoek naar appartement nummer 3, na veel verhalen over parkeergarage's en schade bij parkeren in napels toch maar besloten verder buiten het centrum en dan parkeren op eigen terrein aan te vinken. Om vervolgens met het OV naar de stad te gaan. Een heel mooi appartement gevonden aan de kust ten zuiden van napels, 2 slaapkamers, ruime keuken en airco, wel iets duurder maar met de tegoedbon goed te doen :). De verhuurder had 3 van dat soort appartementen en een studio in het schuurtje in de tuin. Ik kon volgens hem alleen nog in het schuurtje terecht de ander appartementen waren al vol (maar werden en worden (net gekeken) nog wel aangeboden). Dus die werden het ook niet.

Dan nog een leuk appartement, wel wat verouderd, beetje minimaal allemaal. Maar de recensies waren goed, het was schoon en vriendelijke mensen etc. Ook goedkoop, dus wij dachten, dan moet dit hem maar worden. Na een reservering te hebben aangevraagd kregen wij een berichtje terug of we niet contant konden betalen. Dan accepteerde hij het niet via airbnb want dan moet hij belasting betalen etc. Maar omdat we een kortingsbon hadden was dat voor ons niet interessant. De verhuurder bleef stug volhouden en die reservering werd dan ook niet geaccepteerd.

Nu hebben we de reis iets aangepast en gaan we een paar dagen naar Firenze (Florence) en een paar dagen rimini om vervolgens door te rijden naar onze Mini camping in Ostuni. Ondanks de negatieve ervaringen met napels ben ik ervan overtuigd dat het in het noorden beter is. Het is de mentaliteit daar. Ook heeft airbnb steeds ons goed geholpen :) Ben dus tot nu toe zeer tevreden alleen wil laten zien dat het soms ook echt tegen kan zitten.
  zondag 31 mei 2015 @ 00:15:51 #18
421180 Karbonkel95
I want to travel the world....
pi_153116179
^ik vind dat airbnb het heel klantvriendelijk oplost! Wel vervelend hoe het is gelopen.

Ik heb in de zomer een airbnb in het centrum van Rome, het zou mij benieuwen :) heb er zin in
  zondag 31 mei 2015 @ 00:22:08 #19
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_153116336
Deze maand nog via airbnb iets geboekt voor in Frankrijk (B&B). Wederom een positieve ervaring.
Tot nu toe viel het nooit tegen, maar ik ben wel een keer eerder vertrokken door omstandigheden en kreeg toen wel een groot deel van m'n geld terug (voor de nachten dat ik er niet was) ^O^.
pi_153116794
In Australië nu 2 keer gebruik van gemaakt. 1 keer een kamer in een appartement van een stel dat bijna niet thuis was, en 1 keer op een bed and breakfast op een boerderij in the middle of nowhere.

Allebei echt súpertof: Alles netjes geregeld, hele leuke locaties, anders dan saaie hotels, erg aardige mensen die het vooral doen voor de gezelligheid, veel betere adviezen over restaurantjes etc ook, omdat ze zelf daar wonen ipv gesponsord worden door bedrijven om ze aan te bevelen.
pi_153137009
Ondanks dat fee best hoog is blijft het eeen mooi concept waar ik en mijn vriendin al regelmatig gebruik van hebben gemaakt. Het wordt wel steeds lastiger door de resultaten te filteren, ik boek niks zonder minimaal 2 reviews.

Grootste pluspunten voor mij zijn de flexibiliteit qua dagen/aankomsten, de leefruimte en natuurlijk de vriendelijkheid en gastvrijheid van de verhuurders.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_153147168
Niemand ervaring met zelf je woning verhuren?
  maandag 1 juni 2015 @ 11:31:41 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153150884
Wij willen misschien voor het eerst gebruik gaan maken van Airbnb, maar nu vroeg ik me af; kunnen we beter eerst zorgen dat onze slaapplek geregeld is en dan pas de vliegtickets regelen?
Ik lees hierboven namelijk verhalen over geannuleerde slaapplekken en moeilijkheden van verhuurders...
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 1 juni 2015 @ 11:34:15 #24
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153150953
Ik vind het een fantastisch concept, wij zijn vorig jaar een week in Parijs geweest in een appartement van iemand.
Ontzettend leuk ook omdat je zo dicht bij het plaatselijke leven staat, wij zaten dus in zo'n typisch Parijs ouderwets wit gebouw met Franse balkonnetjes en zo'n grote toegangsdeur die naar een binnentuin vol planten en katten leidde O+ Het was er ongelooflijk stil, je hoorde de straat helemaal niet. Om de hoek waren allemaal leuke restaurantjes en delicatessenwinkeltjes, en de metro was op drie minuten lopen.
Ik wil echt nooit meer in een hotel.
Ik weet ook bijna zeker dat we dan meer kwijt geweest zouden zijn.

Wat ik ook erg grappig vond is hoe de sleutel van het appartement verstopt zat (hij kon er zelf niet bij zijn toen wij aankwamen), wij kregen allerlei aanwijzingen, de helft via mail, de andere helft via SMS, en dan moesten we ergens sleutel onder een bloempot vandaan halen en daarmee konden we dan een brievenbus openen en daar zat dan weer een volgende aanwijzing in, net een speurtocht voor volwassenen :D

Ik kan natuurlijk alleen over deze ene ervaring spreken maar die was dan ook meteen superpositief.
  maandag 1 juni 2015 @ 13:29:49 #25
426061 hockeyertje
hva-gelderland
pi_153154470
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 00:15 schreef Karbonkel95 het volgende:
^ik vind dat airbnb het heel klantvriendelijk oplost! Wel vervelend hoe het is gelopen.

Ik heb in de zomer een airbnb in het centrum van Rome, het zou mij benieuwen :) heb er zin in
Dat zeker, we zijn er dan ook heel tevreden over.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:31 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wij willen misschien voor het eerst gebruik gaan maken van Airbnb, maar nu vroeg ik me af; kunnen we beter eerst zorgen dat onze slaapplek geregeld is en dan pas de vliegtickets regelen?
Ik lees hierboven namelijk verhalen over geannuleerde slaapplekken en moeilijkheden van verhuurders...
Hangt er vanaf waar je naar toe wilt. Denk je dat jou profiel een beetje past bij dat van de verhuurder? Ik koop meestal eerst tickets en daarna pas hotel maar kijk wel eerst naar de (betaalbare) beschikbaarheid in de regio. Als je dan niks vind heb je altijd nog uitwijkmogelijkheden....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')