abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:29:38 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144224127
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:30:37 #2
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144224170
Waar we het, als laatste hadden over een meet.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_144231959
Ik haak ook even af voor een grote meet. Mini-medium vind ik wel leuk :).

En denk oprecht dat ik gewoon echt niet match met het werk. Inhoudelijk niet en qua mensen/sfeer niet. Overweeg om een loopbaancoach in te gaan schakelen.

Wilde op van alles reageren, maar ben het kwijt.

Noor heeft verhoging (38.2) maar ik heb geen idee waardoor. Ze is wel verkouden, met snot enzo. Maar eet normaal, drinkt normaal, is alert en goed te pas... Ik weet het echt niet. Maar kindjes hebben snel koorts, toch?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144231991
Ja klopt. Niet te druk over maken. Kan over een uur weer weg zijn. Goed in de gaten houden hoe ze is en of ze genoeg drinkt maar zo te horen gaat dat prima.

Gekke vraag misschien, maar waarom heb je haar temperatuur opgenomen als ze verder geen ziekte signalen afgeeft?
pi_144232254
Ze was wakker vannacht en toen voelde ze heel warm. Toen dus even getempt en had ze 38. En om het in de gaten te houden net weer gemeten en toen was het dus 38.2. Denk dus niet dat het over een uur weer weg is, aangezien ze het vannacht ook al had.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_144232350
Gewoon even in de gaten houden en als ze ziekig aandoet een pcm geven. Wat rot van je werk XM. Loopbaancoach is een goed idee!! Ik probeer mijn man ook al tijden over te halen. Heb zelf met een coach gesproken en dat was echt super! Ze halen je uit je vizueuze cirkel, zeg maar. Voor mij was het eye opener na eye opener.

Isa ziet er vandaag weer iets beter uit. Haar wangen waren minder roos... Tot ze ging douchen. Toen veranderde ze in 1 grote, rode, dikke vlek :D
Sarcasme. Herken het.
pi_144232466
Ah zo. Ja dan snap ik dat je ff checkt. Nou ja wat ik al zei....ff in de gaten houden. Gewoon naar buiten gaan als ze maar gepast gekleed is (niet te warm niet te koud) en genoeg drinken.
pi_144232497
Ze is gewoon aan het spelen, maakt geen zieke indruk. Ja, ze heeft wat kringen onder de ogen door de mindere nacht en een snotneus. Maar dat is het wel.

Spirit, lijkt toch een reactie op de ab dan?
pi_144232499
Leuk, een meet *O* als het niet te ver weg is ben ik van de partij
pi_144232672
Nope, vijfde ziekte.
Sarcasme. Herken het.
pi_144234957
Ik ben altijd wel in voor een meet! Ienieminie, medium of mega, maakt me niet uit ;) Mits op een dag zonder andere plannen, en bij voorkeur toch wel binnen max anderhalf uur rijden vanaf Eindhoven.
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:19:43 #12
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144236415
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:27 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben altijd wel in voor een meet! Ienieminie, medium of mega, maakt me niet uit ;) Mits op een dag zonder andere plannen, en bij voorkeur toch wel binnen max anderhalf uur rijden vanaf Eindhoven.
Assen-Eindhoven is alleen met vliegtuig binnen 1,5u te doen helaas.
pi_144239630
Mag ik hier heel brutaal alvast een klein beetje binnenvallen? Mijn kuiken wordt volgende week 1 en ik ben me een beetje aan het verdiepen in eetschema's enzo maar heb een beetje hulp nodig. Ze drinkt nu nog 3x pd een fles (en eet verder brood, fruit, avondeten enz) maar vanaf 1jaar krijgen kindjes geen kunstvoeding meer maar drinken ze koemelk, right? Tuit- en rietjesbekers en gewone bekers lukken nog niet, geef ik dan gewone melk in een fles? En hoeveel? Kortom, help! Hoe deden jullie dat?
pi_144243034
Juud, als jij langer flesvoeding wilt geven, moet je dat doen. In principe zouden ze vanaf 1 jaar gewone melk kunnen drinken. Isa heeft nog een poosje 1 a 2 flessen flesvoeding gehad, omdat ze daar behoefte aan had (en het was mijn baby en baby's drinken flesvoeding :P ) Inmiddels heeft ze alle flessen vanzelf laten vallen, ook de late. Heel soms als ze weinig eet of ziek is, krijgt ze nog een fles gewone, warme melk. Verder krijgt ze eigenlijk te weinig zuivel van ons. Daar moet ik eens beter op gaan letten. Bij het kdv krijgt ze bij de lunch melk en als toetje heeft ze altijd zuivel.
Sarcasme. Herken het.
pi_144244680
Ow wil nog steeds 2/3 flessen melk per dag..
Bij ontbijt en een nachtflesje met warme melk krijgt hij altijd. Bij de lunch wat er toevallig uitkomt..
'S ochtends en 's avonds krijgt hij t ook nog altijd in een fles (100cc) en tijdens de lunch in een oefenbeker/tuitbeker of rietjesbeker...
pi_144246877
Hier krijgt kyan ook nog 2 flessen. 1 avondfles en 1 nacht/ochtend fles. Gewone volle melk verwarmt in de magnetron.

De rest van de dag drinken uit een rietjes beker.

Mijn oudste heeft tot zijn 3de verjaardag nog bijna al zijn drinken uit een fles gehad die weigerde alle andere vormen.
pi_144247434
Terug van een supergeweldige vakantie. Veel gespeeld, geknuffeld en driftbuien gehad. Riley zegt tegen iedereen het internationale "hi" en mensen kunnen dan ook nog een handje krijgen. Ook is ze veel meer gaan zeggen. O+

Jullie heb ik wel gemist :*
Wat heb ik gemist aan nieuwtjes? O+
pi_144248740
Hier ook gewone melk in een fles warm uit de magnetron.

Hi O+ wb omen.

Zieken :*
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:51:00 #19
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144249100
Hoi Omen :W !

Hier een fles warme melk van 150cc 's ochtends bij het ontbijt en een zelfde fles voor het slapengaan.

Heb je al eens bekers met zachte tuit geprobeerd?
Toen de dreumes-flesvoeding in beeld kwam zijn we zachtjesaan overgestapt naar koemelk. Om de zoveel dagen ietsje minder flesvoeding en er een beetje meer melk bij. Tot de flesvoeding helemaal niet meer nodig was.
pi_144249721
Omen welkom terug!
Leuk dat Riley meer is gaan praten. En Hi O+

Qua drinken uit fles: wij hebben er bij de eerste een tijdje het handvat van een tuitbeker omheen gedaan. Dan kon ie wel zelf drinken.
pi_144250451
Omen is terug! Jeej...

Je hebt gemist dat we ons meerdere keren afvroegen hoe lang je vakantie wel niet duurde...

We hebben er een lading lopers bij *O*

Em wat nieuwe dreumesjes O+

Ben ik nog wat vergeten?
pi_144251404
Oh dit stelt me wel gerust en geeft me een beetje een indruk van hoe jullie (en jullie kindjes) het doen mbt drinken. Bedankt!
pi_144254441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef Omentielvo het volgende:
Terug van een supergeweldige vakantie. Veel gespeeld, geknuffeld en driftbuien gehad. Riley zegt tegen iedereen het internationale "hi" en mensen kunnen dan ook nog een handje krijgen. Ook is ze veel meer gaan zeggen. O+

Jullie heb ik wel gemist :*
Wat heb ik gemist aan nieuwtjes? O+
Wij hebben jou ook gemist :Y Dat staat een topic terug nog.

Klinkt goed! Welkom terug!
pi_144256272
Vandaag naar het Land van Jan Klaassen geweest. Was erg leuk. Meisjes hebben heerlijk gespeeld in het zand. D heeft alle schepjes verzameld en J heeft zichzelf ingegraven. Poppenkast vond D net iets te leuk, ze wilde steeds het podium op en achter het gordijn dus mijn man is maar met haar naar buiten gegaan. Verder wilden ze alleen maar lopen.......

En ze zijn zo leuk samen. Vrij worstelen, knuffelen en kusjes geven O+ O+ Ze halen elkaars knuffeltje op en geven die aan elkaar. Zo schattig.

Plaatje bij het praatje *;

en meer foto's in het fototopic
pi_144256782
Leuke foto Kyara. Echt zo lief O+
Klinkt als een leuke dag. En de foto's zijn gaaf. (Ook die in het fototopic)

Ik heb ook veel foto's gemaakt. Hierbij twee van de vakantie

De enige hete dag van de vakantie optimaal benut.

En deze, omdat ik Riley zo O+ vind

zaterdag 6 september 2014 @ 23:47:10 #26
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144258564
Klinkt als een geslaagde dag Kyara, En mooi om te lezen dat ze zo lief voor elkaar zijn!

Wat een lieve foto's Omen!
En ^O^ voor het praten!
pi_144265150
Wow wat een lieve foto's O+
  zondag 7 september 2014 @ 13:52:45 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144270126
Hahaaaa Riley wat een goeie zonnebril 8-) En die tweede foto O+

Dr haartjes worden echt lang he Omen!
  zondag 7 september 2014 @ 13:57:40 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144270282
Mijn meiske ligt lekker in bed, maar ik ben benieuwd hoe ze er straks uit komt; ze is echt lelijk met dr oog / wenkbrauw tegen de tafel gevallen vanochtend :'( Húilen, huilen.....!! ;(

Oh en ik heb een pestbui; geen oppas kunnen regelen terwijl er juist een belangrijke repetitie is vanmiddag :X Zelfs de backup en backup-voor-de-backup konden niet.... Dus nu gaan vriend en ik elkaar maar afwisselen.

Hebben jullie meerdere oppasadresjes?
pi_144270523
Hier wel meerdere adresjes. Alleen voor nu maar een beperkt aantal die ik Boaz ook durf toe te vertrouwen. Djen is zo'n hendig kind .. daar is iedereen gek mee dus das het probleem niet :)

LB wat ontzettend naar ;(
Hier donderde Djen vanmorgen van de picknicktafel af omdat mama niet zat op te letten. Kun je je zooo dom en schuldig voelen ;( . Gelukkig viel het mee.

En Riley! O+
Fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad Omen :Y
pi_144270702
Wat een leuke foto's Omen! Kleine diva met haar zonnebril O+

Oei LB, dat kan een nare plek worden :X D heeft ook vrij lang met een blauw oog rond gelopen. Je ziet nu nog steeds een randje. Balen van je oppasprobleem -O-

Wat betreft oppasadresjes: met 3 kinderen sowieso wat beperkt. Eigenlijk alleen mijn moeder, schoonzusje eventueel voor s avonds.
pi_144271305
Hier ook weinig oppassen, maar dat is omdat Sticker is zoals hij is ;)

Welkom terug omen!
pi_144272035
Welkom terug Omen O+

Juud :W Ik zou wel meteen overstappen op gewone melk, evt steeds langzaam een beetje aan het flesje toevoegen om eraan te wennen. Mijnes weigert alle melk }:| misschien wel omdat ik te lang met nutrilon ben doorgegaan?
  zondag 7 september 2014 @ 15:06:37 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144272526
Welkom terug Omen! Wat een heerlijke zonnige vakantiefoto :D en die tweede is superschattig! O+

Die van J en D is ook lief! Wat leuk dat ze zo lief voor elkaar zijn O+

Oei LB, ik hoop dat het meevalt. Dat kan een nare bult worden. Balen van de oppas ook.
Wij hebben eigenlijk geen oppasadresjes -O- Alle familie woont minimaal 200km verderop en van vriendinnen wil ik het eigenlijk niet vragen. Hoewel ze gelijk hier zouden staan als het moet en we kunnen er altijd terecht, maar dat zou ik dus alleen vragen in geval van hoge nood.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_144279594
LB wat sneu dat ze zo gevallen is :*
En hier niet veel oppasadresjes. Opa en oma passen op als ik weg ven (donderdag naar Najib Amhali) en als zij er niet zijn bel ik een tante op van mij. Een tante zou wel willen oppassen, maar haar ideeën wijken teveel af van mijn ideeën, dus die sla ik gewoon echt over :@

Twinkle, wat voel je je dan schuldig hè. :*
Riley is ook zo van het klimmen en mijn vader is extreem beschermend. Ik wil haar meer zelf laten ontdekken als ik weet dat ze dingen kan. Alleen soms valt ze dan. En dan voel ik me echt zo schuldig :@

Fieder, L. is het tegenovergestelde van Riley. Die is dol op melk en melkproducten :D
pi_144284484
Wat een lieve fotos O+

Hier ook een ongeluksdag. Op haar lip gevallen, bloeden en nu een dikke lip :@

Oppassen hier kan gelukkig goed. Zowel mijn ouders als schoonouders passen regelmatig op en in geval van nood zou mijn zusje ook op kunnen en willen passen. Er zijn ook vrienden die het aanbieden, maar dat vind ik net een stap te ver.
Sarcasme. Herken het.
pi_144287431
Oppas is hier ook lastiger... Beide opa en oma's wonen in de buurt, maar m'n schoonouders zijn veel weg en m'n moeder heeft niet altijd de energie. Heb wel 2 vriendinnen met kindjes, maar 1 is net bevallen van de tweede en de ander is hoogzwanger ;).
Daarbij slaapt Ellie nog altijd 't liefst in aan de borst én weigert ze alle bv uit fles/beker etc. Kortom, we gaan niet 'zomaar' even weg. En soms gaan dingen gewoon niet door omdat ik/we geen oppas hebben, hoe vervelend dat dan ook voelt.
Home is where the O+ is...
  zondag 7 september 2014 @ 21:21:37 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144289371
Nouja dat was hier dus vandaag ook; halve repetitie gemist wegens geen oppas...

Apart trouwens dat jullie juist vrienden niet vragen :D Hebben die geen kinderen of juist handenvol? Hier zijn wij echt elkaars vangnet. Ik vraag in eerste instantie vriendinnen die E goed kennen en zelf kinderen hebben (want dan kan ze gewoon aanschuiven en E is dol op hun zoontjes), en anders zijn er nog wel een paar die vaak wel willen. Ik heb ook heel veel opgepast trouwens.

Mijn ouders & schoonouders wonen niet echt in de buurt en schoonouders werken ook nog dus dat kan alleen evt in het weekend.
pi_144290121
LB wat jammer dat je een halve repetitie hebt gemist
Hoe is het met E haar oogje?

Cwen in dat soort gevallen is het soms toch bijna jammer dat je je borsten niet even kan uitlenen. :D

Spirit dat is zielig :*
pi_144290189
Vrienden zou met 1 kind wel kunnen. Maar meteen 3 is gewoon wat lastiger. Of ze hebben zelf ook al kinderen of juist geen en dan is het ook weer zo'n invasie.

Maar goed, ik kan zelf ook wat moeilijker de kindjes van vriendinnen opvangen omdat ik zelf al mijn handen vol heb.

en de meesten hebben ook oudere kindjes dus dan weet ik ook niet zo goed wat ik daar mee moet :D
  zondag 7 september 2014 @ 21:35:56 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144290537
Met 3 kinderen snap ik t probleem ja :D

Oh en ik pas graag op bij vriendinnen met oudere kindjes; die kunnen zelf zeggen wat ze willen doen, en vermaken tegelijkertijd mijn kind ^O^

E heeft trouwens een fraaie rode bult naast dr oog... maar lijkt er geen last van te hebben.
pi_144291162
Ja. Oudere kinderen zijn prima in het vermaken van die kleintjes. Mijn neefje van bijna 8 is echt O+ met Riley.
pi_144291509
Nou, dat ligt ook een beetje aan het kind. M zat vorig jaar met een meisje van 4 in de zandbak en ze begreep maar niet dat M niet bewust haar net gebakken zandtaartjes aan het slopen was en dat hij niet begreep dat ze nog in de oven moesten :') En de meiden vindt ze levende poppen dus dat is ook geen succes :D
pi_144291777
Vier jaar is ook een lastigere leeftijd. Die zijn vaak zelf nog net te klein (al lijken ze zo groot in vergelijking met een dreumes) om te realiseren dat een baby/dreumes nog kleiner is.
  zondag 7 september 2014 @ 21:57:14 #45
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144291963
Wat jammer dat je geen oppas had LB, en sneu voor je meisje dat ze gevallen is.

Bij oudercontacten van kleuter en D's oudste, 's avonds als D op bed ligt, geven we de babyfoon en sleutel aan de buurvrouw voor als er iets is.
Ouders en schoonouders wonen in het buitenland en kunnen niet even snel oppassen. Vrienden hebben zelf ook jonge kinderen en kunnen ook niet altijd oppassen. Oud-collega en een buurvrouw in de straat passen wel op, als ze kunnen en het nodig is.

Dikke :* voor je meisje Spirit.

Met 3 kinderen kan ik me goed voorstellen dat het ook al moeilijker wordt idd.

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 07-09-2014 22:04:06 ]
pi_144293061
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja dat was hier dus vandaag ook; halve repetitie gemist wegens geen oppas...

Apart trouwens dat jullie juist vrienden niet vragen :D Hebben die geen kinderen of juist handenvol? Hier zijn wij echt elkaars vangnet. Ik vraag in eerste instantie vriendinnen die E goed kennen en zelf kinderen hebben (want dan kan ze gewoon aanschuiven en E is dol op hun zoontjes), en anders zijn er nog wel een paar die vaak wel willen. Ik heb ook heel veel opgepast trouwens.

Mijn ouders & schoonouders wonen niet echt in de buurt en schoonouders werken ook nog dus dat kan alleen evt in het weekend.
Ik heb 1 heel goede vriendin die ik het op zich wel toevertrouw, maar zij kent Isa gewoon niet goed genoeg, voor mijn gevoel, om haar te kunnen troosten als ze snachts huilend wakker wordt, of om naar bed te brengen. Dat is echt een gevoel. Andere vrienden hebben het wel aangeboden, maar staan net een stukje verder bij me weg. Het eerste gaat denk ik overigens wel veranderen omdat zij nu zwanger is en straks ook een kindje heeft. Ik denk dat dat de band alleen maar hechter maakt O+

Ik zeg het trouwens verkeerd: Isa kent haar niet goed genoeg, voor mijn gevoel.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 7 september 2014 @ 22:17:30 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144293352
Ohja, 's avonds oppassen is hier ook lastig hoor, wegens vrienden met eigen kinderen. Maar overdag is dat juist heel handig ^O^
pi_144302499
:O eerste werkdag. En ik kon niet slapen vannacht. In de vakantie had ik een uitslapende dreumes. Dus weer vroeg opstaan valt tegen. :O
  maandag 8 september 2014 @ 09:35:06 #49
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144304003
Ohjeee dat was ook wel een vroege post Omen! Sterkte vandaag c_/

Ik lig nu in bed met een koortsig kindje tegen me aan..... Zieltje ;( Liggend is ze best vrolijk maar zodra ze even overeind zit komt ze snikkend weer tegen me aan hangen ;( Denk dat ze hoofdpijn heeft?
  maandag 8 september 2014 @ 09:54:46 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144304324
Ik vraag vriendinnen niet omdat ik ze niet extra wil belasten, tenzij ik geen andere oplossing zie. Beste vriendin heeft zelf een peuter en een schoolgaand kind, dus als zij op en neer aan het rijden is voor die twee wil ik niet ook nog eens Nora erbij gooien. Ze heeft het al druk genoeg. Maar ze zou echt onmiddelijk zeggen dat het geen probleem is als ik het zou vragen.
Andere vriendinnen wonen iets verder weg en ik heb geen rijbewijs, dat maakt het wat lastiger.

Wat zielig LB ;( Heb je al pcm gegeven? Arme E, maar lekker veel hangen bij mama.
pi_144304450
In principe hebben wij genoeg mensen om ons heen die willen en kunnen oppassen. Maar wij vinden gewoon niet iedereen geschikt. De mensen die ik mijn kindjes wel toevertrouw wonen niet om de hoek, of zien mijn kindjes te weinig (en dat vind ik voor zowel de oppas als de kindjes niet prettig). De oudste is daarin wel redelijk flexibel inmiddels, maar Sticker kunnen we nog steeds niet bij iemand anders laten. En ik ben me ervan bewust dat we dat mogelijk zelf in de hand werken, doordat we hem ook zelden tot nooit ergens laten, maar de keren dat we het wel hebben geprobeerd was het echt drama. Hij is compleet overstuur tot hij een van ons ziet, zo sneu ;( Nu is het nog lastiger dan normaal, want eenkennigheid en verlatingsangst geloof ik (ik kan niet eens van de bank opstaan en de keuken in zonder drama. en wij hebben een open keuken he, is gewoon deel van de woonkamer :') )

Wij gaan dus niet vaak met zn 2-en weg, dat lijkt me duidelijk :P Maar we zijn wel heel gelukkig, dus kumbaya O+
  maandag 8 september 2014 @ 10:01:38 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144304453
Ze is weer in slaap gesukkeld aan de borst, dus ik laat dr nog even en dan kijken we zo hoe het gaat als we samen opstaan. Even iets eten, lekker in bad... en als t allemaal niks is dan krijgt ze idd een zetpilletje.
pi_144304487
LB, hier exact hetzelfde met Sticker. Steeds huilend naar zijn hoofd grijpen enzo, ik sluit oorpijn ook nog niet uit. Beterschap voor E!
  maandag 8 september 2014 @ 10:03:05 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144304489
+1 op dat laatste hoor LE ;)

-Edit- dat ging over je vorige post!

Maar daar ook beterschap dus -O-
pi_144304873
Ik moet heel eerlijk zeggen dat tijd voor ons tweeen zonder Isa hier echt een must is. Niet dat we met haar erbij niet gelukkig zijn, maar onze relatie heeft het wel nodig. Al dat zorgen en de stress van de afgelopen 2 jaar hebben er echt ingehakt en door af en toe samen een nachtje weg te gaan, laden we de relatie ook weer op.

Oh en Isa heeft het fenomeen driftbui ontdekt :( Vrijdag voor het eerst en ook lekker midden in de nacht en krijsen dat ze doet! Ze moest en zou Bumba kijken en ging finaal over de rooie. Ik dacht dat ze pijn had en stond op het punt de HAP te bellen... tot het huilen op magische wijze ineens stopte toen ze haar zin kreeg :') Potdorie zeg, zelfs de buren zeiden er de volgende dag iets van. Gelukkig weten we nu dat het een driftbui is, maar ik schrok me lam :@
Sarcasme. Herken het.
pi_144306287
Hier wel wat oppassen achter de hand. M'n schoonmoeder (als ze weer een beetje hersteld is van haar rugklachten), mijn ouders in het weekend.
En voor s avonds komt wel eens een nichtje oppassen, maar dan leggen we ze wel zelf in bed, want tweeling bed leggen vind ik wel druk voor haar, en de kinderen worden zelden tot nooi wakker s nachts (en ze weet wel wat te doen hoor als het toch zo is).
Verder kan ik ook nog m'n zus of schoonzus vragen als ze niet aan het werk zijn en dan heb ik ook nog kennissen en en vriendin die ik zou kunnen vragen, maar dat doe ik alleen in uiterste nood of als het maar voor kort is.
pi_144306397
Spirit, dat begrijp ik wel. Wij zeiden ook altijd dat het zo belangrijk was, tijd met ons twee. Nu blijkt dat als de mogelijkheid er gewoon niet is, onze relatie daar heus niet onder lijdt :)

Neemt niet weg dat ik bij tijd en wijle stikjaloers ben op mensen die 'gewoon' oppas kunnen regelen. Waarvan het succes daarvan ligt bij de vraag of ze oppas kunnen vinden, niet of het kind in kwestie het aan kan.
pi_144308093
Hier ook wel wat verschillende oppassen, laatst toen we buurtfeest hadden zelfs buurmeisje laten oppassen, maar dat was eigenlijk stiekem meer een babyfoon op pootjes, want we waren dus vlakbij.

Maar heel vaak wordt er niet opgepast. Af en toe een avondje zodat we iets kunnen doen en een paar keer logeren (pas vanaf dat ie doorsliep) bij opa's en oma's. Dat ging eigenlijk altijd goed (hij bleef altijd gewoon slapen *O* ). Gaan we zeker nog een keertje doen voor baby geboren wordt, even een relaxed weekendje met zijn 2en ofzo, want met baby duurt het wel weer even voordat ik dat durf denk ik. :P
pi_144308449
LB, wat zielig voor E. Beterschap :*
L-E, ook :* voor Sticker.
Riley grijpt ook heel vaak naar haar hoofd en roept dan ‘au’ Ik had het idee dat er tandjes doorkomen, omdat ze eigenlijk constant vrolijk (driftbuien niet meegerekend) is.

Spirit :* driftbuien zijn niet leuk
Over driftbuien gesproken heb ik een vraag. Riley is een echte diva met de daarbij horende driftbuien. En ik vind die driftbuien soms toch wel moeilijk hoor.
Vooral als ze uit boosheid met dingen ga smijten. Hoe gaan jullie daarmee om? Want eigenlijk wil ik niet dat ze met dingen gooit. Terwijl ik aan de andere kant snap, waarom zij smijt. Hell, ik ken volwassenen die wel eens tegen iets aantrappen of met iets gooien uit boosheid.
Nu zeg ik telkens dat ze niet mag gooien met spullen, maar soms zit het me toch een beetje erg hoog en zou ik het liefst willen vragen of ze een beetje normaal kan doen. En eigenlijk wil ik dat gewoon niet zeggen. Ook boosheid is normaal gedrag en mag ze ervaren.
Dus mijn vraag concreet. Kan je het smijten afleren? En hoe gaan jullie met jullie eigen emoties om? Dus hoe blijf je kalm en rustig in zo’n situatie en geef je een dreumes de ruimte om haar boosheid te laten ervaren.
pi_144308680
Je kunt haar iets zachts geven waar ze mee mag gooien tegen de muur (boosheid speelgoed) en benoemen waarom je niet wilt dat ze met spullen gooit.
Ik snap dat je boos bent maar ....... daarom kan het niet. Het is ook niet leuk als ..... niet mag/lukt/kan. Je mag hier mee gooien.

Ik kom vast stiekem om de hoek kijken want mijn jongste is bijna 1. En qua gedrag is ze dat al even. Dus meteen ook een vraag hoe ga je om met een bijtend kind? Sac beet Ean gisteren omdat ze er niet bij kon in het keukentje. Ean was er heel de dag van slag van. Sac krabt/knijpt/slaat ook. Ean deed dit niet dus ik had echt zoiets van :? help.
pi_144308693
Ojaaa goede vraag Omen, ik lees mee want ze heeft inderdaad ook het boos wegsmijten ontdekt, en dus het keihard compleet overstuur brullen. Zelfs snachts haar speen kwijtraken is niet meer murmelen maar meteen standje misthoorn :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 8 september 2014 @ 13:01:11 #62
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144308993
Oei jeetje, wat een pittige dames allemaal!

Ik denk dat wat FR zegt heel slim is. Benoemen waarom ze niet met bepaalde spullen mag gooien, en iets aanreiken waarmee ze dat wel mag.

Mijn vogeltje ligt op dit moment in bed. Na 3 happen yoghurt was het nog steeds alleen maar snikken en tegen mij aan hangen, in bad (haar allerfavorietst!) zat ze opzich oké, maar ze zat daar maar :? afdrogen was intens verdriet, en aan de borst viel ze weer in slaap ;( Er zit een zetpilletje in, nu kijken of ze zich straks wat beter voelt.
pi_144309132
Omen hier word er ook gesmeten en gegilt als het niet gaat zoals meneer wilt.

Ik benoem wel dat gooien niet mag want dan gaat het stuk. Ook benoem ik boosheid en dat die er mag zijn.
Zeg dat hij is een kussen mag slaan en doe dat voor/mee.

Tevens doen wij regelmatig spelletjes waarbij er gegooit en geslagen mag worden. Zoals een kussen gevecht of torens bouwen en omgooien of zoals vandaag "bowlen". Lege limonade flessen een zachte bal en omgooien maar.
pi_144309142
Wij hebben deze week een meisje op kennismakingsgesprek gehad die een keer wil oppassen als wij een keer weg willen. Ik wil niet altijd mijn ouders of schoonouders vragen. Sac slaapt door *O* maar vooral voor de oudste is het het moeilijks gok ik. Die dacht dat we al meteen weggingen. Dus ik laat haar een keer op proef komen en dan ga ik boodschappen doen. Kijken hoe dat gaat.
pi_144309193
Ik gooi ook als ik pissed ben :@ maar alleen met iets wat niet kapot gaat :D

Inderdaad wat fr zegt Omen, gevoel bevestigen en alternatief aanbieden. Of buiten gooien want ze kan met iets zachts ook een glas van tafel gooien bijvoorbeeld.

Rosalie heeft eva 1 of 2 keer gebeten. Ze heeft 'straf' gehad door haar in haar kinderstoel te zetten met haar gezicht richting de muur. Gewoon 1 minuutje.
Ik heb eva kunnen troosten en daarna ben ik naar Rosalie gegaan en haar in korte woorden verteld dat bijten niet mag. Daarna uit haar stoel.
Ze liep gelijk grommend en met een open mond op eva af :') (volgens mij wilde ze een statement maken). En toen heb ik alleen gezegd 'uh uh, pas op hoor'. Met een strenge toon.
Ze liep toen terug naar haar stoel en riep 'die'.
Ik denk dat ze het heel goed begreep. Daarna niet meer gebeurd.
Ze was toen ook rond een jaar.
  maandag 8 september 2014 @ 13:13:03 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144309298
Rosalie :o _O-
pi_144309357
Echte driftbuien incl met dingen gooien hebben we hier gelukkig (nog) niet (gehad). Tenminste, niet van de kindjes ;) Ik heb mezelf tot nu toe nog in weten te houden, en beperk het tot buiten heel hard stampvoeten ofzo. Overigens is dat ook wat ik Lars heb geprobeerd aan te leren: buiten heel hard stampen om je boosheid eruit te laten. Hmm, al bedenk ik me nu dat dat niet bij alle dreumesjes zal werken, aangezien kunnen staan en lopen enzo wel essentieel is in dit geval.

Femke laat wel steeds duidelijker merken wat ze wil, welk speelgoedje, ook een worstje bij de slager, ook de kleurpotloodjes van Lars etc...
Ze kan ook heel goed "Ja" zeggen nu, al denk ik niet dat ze de context snapt. Maar soms komt zo'n jaatje er wel heel schattig getimed uit O+
(zal er maar van genieten dat ze het woordje 'nee' nog niet kan ;) )

Iemand laten oppassen doen we hier vrijwel nooit. Familie woont allemaal ver weg, en als we dan al iets regelen met opa en oma bijvoorbeeld, dan niet zomaar voor iets simpels als uit eten ofzo. Tijdje terug hadden we concertkaartjes voor in Paradiso, en toen zijn mijn ouders helemaal vanuit Enschede gekomen om op te passen, en ook 's avonds/'s nachts toen wij thuiskwamen, alsnog weer naar huis gereden omdat we eigenlijk ook geen slaapplekken over hebben hier. Voelde me best bezwaard...
Meeste vrienden wonen ook of te ver weg, of het contact is niet zo vast dat ik ze met mijn kinderen op wil zadelen. Overigens hebben de meesten ook allemaal zelf meerdere kinderen, 3 of 4 ofzo. Beste vriendin hier in de straat idem dito, 4 kindjes van haarzelf al, die wil ik niet lastig vallen tenzij het echt niet anders kan.
Overigens heb ik ook al wel ontdekt dat heel veel dingen ook gewoon prima kunnen met de kinderen erbij. Uit eten is met z'n vieren ook leuk, hypotheekgesprekken of keukens uitzoeken kunnen ze ook prima aan. En gelukkig waren ze op school/opvang toen ik naar de kaakchirurg moest ;)
pi_144309852
Rosalie _O-

Ean konden wij ook gewoon overal mee naar toe nemen. Die bleef rustig zitten behalve als het slaaptijd was dan werd ze huilerig. Maar Sac wil alles behalve bij mij blijven zitten. Ze gaat wurmen en heel hard huilen. En als je haar los laat kun je er achteraan blijven rennen want ze stopt alles in d'r mond. Trekt overal aan en komt echt niet terug.

Volgend jaar hebben wij 3 theatervoorstellingen geboekt daar kunnen ze echt niet mee naar toen en we gaan met Ean naar hoelahoep. Dat had 1 van ons wel kunnen doen en de ander thuis kunnen blijven maar Ean verdient ook die tijd van ons samen vind ik.

Dat ik toch 2 zo verschillende kinderen heb kunnen krijgen.
pi_144310243
Ik zat tot een aantal jaren terug op badminton. Ik merk dat dat meppen toch goed hielp om frustraties eruit te gooien. Maar ik zie nu echt geen tijd om te sporten. Uurtje yoga lukt net...
  maandag 8 september 2014 @ 14:04:29 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144310708
LB, beterschap voor je elfje.. Ze klinkt heel zielig. Hoop dat ze snel opknapt.

Omen, welkom terug, ik zag de foto's als op fb, ziet eruit als een geslaagde vakantie.

Loj, toen Noor 1 was, kreeg ze volgens mij ook nog 2-3 flessen per dag, maar - en ik heb echt geen idee meer hoe dat ging :o - vanzelf verdwenen ze vlak na haar verjaardag. Ipv ochtendfles zijn we pap gaan aanbieden (niet uit fles), eerst met Nutrilon en toen met echte melk. De middagfles hebben we gewoon achterwege gelaten en we bieden beker melk aan (die ze eigenlijk nooit wil, hooguit paar slokjes) en ze krijgt geen fles meer na het eten als ze weinig heeft gegeten, maar yoghurt. En als ze dat niet wil, jammer dan.

Oppas, onze hulp past sporadisch op. Maar ik wil er eigenlijk nog wel een oppas bij hebben. En ik wil eigenlijk ook wel wat vaker met zn tweeën weg. Uit eten met mup werkt niet zo. Alle aandacht gaat dan naar haar ipv naar elkaar.

Binnenkort willen we eens een nachtje logeren proberen bij opa en oma, omdat we eind vh jaar een lang weekend naar onze Engelse vrienden willen en ik dat niet georganiseerd krijg met Noor erbij (auto= geen optie, want reis te lang, vliegen geen optie, want teveel zooi nog mee bedje enzo, maar voornaamste reden: autostoel. Ze moet ook daar in een autostoel en naast dat meenemen in het vliegtuig van een autostoel niet handig is, passen vier volwassenen en een autostoel ook niet echt lekker in 1 auto.) Maar stiekem weet ik niet of ik al 3 nachten zonder haar kan :X.

En gooien met dingen doet ze ook. Driftig worden ook, maar echt uitleggen zie ik nog weinig resultaat van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144312830
Xm :* dat klinkt best extreem. Je had al hulp toch?

Driftbuien dat doen (sommige) dreumessen gewoon. Bij M. heb ik altijd het idee dat hij denkt dat ik hem niet snap. En dat hij vindt dat hij het niet uitgelegd krijgt. Dan zeg ik soms dat ik weet dat hij.... wil, maar dat dat niet mag/ moet wachten/ andere keer. Dat snapt hij niet altijd, maar ik zeg het toch maar. Ik heb zelf een beetje het idee dat het wel over gaat als hij beter kan praten. Zodra hij ook de uitleg begrijpt zeg maar. Dus ik laat het gaan, negeer het na uitleg, leid af, gewoon wat ik denk dat op dat moment nodig is.
pi_144313061
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:08 schreef danic het volgende:
Ik gooi ook als ik pissed ben :@ maar alleen met iets wat niet kapot gaat :D

:D
Dat is ook de reden dat ik het zo moeilijk vind hoe je met gooien en smijten moet omgaan. Ik wil ook wel eens als ik boos ben schelden, huilen en met dingen gooien of tegen dingen slaan (met gooien en schelden houd ik me overigens in hoor.). En ik heb al 35 jaar ervaring in het leven. Dus voor een dreumesje met slechts 19 maanden ervaring in het leven snap ik de reden van frustratie prima.
Ik vind de tips van FR ook heel goed en die ga ik zeker ook doen. Al werken alternatieven niet heel goed. Want soms heeft mijn kleine diva wat blokjes in haar handen en die passen dan niet goed in elkaar (groter blokje past echt niet in het kleinere blokje) en worden beide blokjes met een krijs door de kamer gesmeten :D
En stampvoeten ga ik haar ook leren. Al heb ik het idee dat ik dan binnenkort een meisje hebt dat de hele dag loopt te stamvoeten O+

XM :*
  maandag 8 september 2014 @ 15:29:39 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144313667
Omen, ja dat precies gebeurt hier als ze de vormpjes niet goed in de vormenstoof krijgt. Wegsmijten, vormenstoof krijgt een ram en zijzelf krijgt een heel rood hoofd :').

Zolena, klopt, maar niet op werkgebied.
pi_144317632
Nou het lijkt me zeker iets om ook even aan te kaarten xm.

Gooien is hier ook ultieme driftbui trouwens. Afleiden met leuks helpt dan echt niet meer. Zelfs koekjes worden dan meters weggeknikkerd. Dan is hij echt boos :( en is voor mij een laat maar gaan hij moet het even kwijt ding. Alleen als hij met zijn hoofd ergens tegen bonkt (why :{ ) leg ik hem op bank/bed/poef. Ik blijf er wel bij zitten, maar niks helpt dan. Gewoon wachten tot het over is.
  maandag 8 september 2014 @ 17:49:22 #75
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_144318865
Hallo hallo, ik ben nieuw hier maar hopelijk kunnen jullie me helpen!

Onze kleine is bijna 1 en is nu flink aan het kruipen en gaat overal staan, het liefst tegen de salontafel of de bank.

Om die reden hebben we alle scherpe hoekjes van de tafel etc afgeplakt met van die beschermhoekjes, echter zijn die echt een magneet voor onze kleine. Het is werkelijk een sport voor hem om ze overal van af te peuteren en ondertussen plakken ze dus al voor geen meter meer... Hebben jullie nog tips om dit tegen te gaan? Het plakken werkt dus voor geen meter, maar om ze nu vast te gaan zetten met siliconenkit ofzo gaat er thuis vast niet un omdat we de hoekjes dan ècht nooit meer los gaan krijgen...

Tips en ervaringen? Alvast bedankt!
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 8 september 2014 @ 18:00:52 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144319246
Tja, wij hebben de hoekjes niet afgeplakt. Even hard gezegd, ze moet leren dat ze haar hoofd ergens aan kan stoten. Dus dat ze uit moet kijken.
pi_144319622
http://www.oppassen.nl/

Dat was hier een uitkomst, wel pas toen Luc 1+ was. We hebben ook niemand in de buurt. We hebben verschillende meisjes op gesprek laten komen. Daarna ook hun referenties nagebeld. En daarna hebben we ze Luc voorgesteld en gekeken hoe ze met hem omgingen. Het was geen makkelijke stap, vooral de eerste avond, maar nu ben ik toch zo blij dat ik die stap heb gezet.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 8 september 2014 @ 18:40:48 #78
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_144320546
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 18:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, wij hebben de hoekjes niet afgeplakt. Even hard gezegd, ze moet leren dat ze haar hoofd ergens aan kan stoten. Dus dat ze uit moet kijken.
Ja nou de hoekjes van onze tafel zijn erg scherp, heb mijn benen er ook al eens aan open gehaald. Dus geen hoekjes is niet echt een optie
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_144322565
Hier waren de hoekjes (bij mijn ouders en bij mij) afgeplakt met dubbelzijdig plakband voor extra versteviging.
pi_144324295
Oh O+ We leggen net het spook in bed en toen ik slaap kindje slaap zong, zei ze zomaar "sla kikke sla" O+
Sarcasme. Herken het.
pi_144325963
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Spirit82 het volgende:
Oh O+ We leggen net het spook in bed en toen ik slaap kindje slaap zong, zei ze zomaar "sla kikke sla" O+
O+
  maandag 8 september 2014 @ 20:56:23 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144327735
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Spirit82 het volgende:
Haha wat gaan onze meisjes soms toch gelijk op! E zingt nu ook heel regelmatig 'slaaaaaap ti slaaaaaap' O+ Zó lief!

Ze is sowieso echt he-le-maal dol op zingen, ik vind t zo tof! Ze begint vaak zelf, soms als ze een woord hoort waar ze een liedje over kent, of soms als de situatie ernaar is (bijv 'visje, visje' als we aan tafel zitten, omdat ze dat op het dagverblijf dan ook zingen). Supergezellig O+ En erg handig, omdat ze er bijna altijd rustig mee te krijgen is. Was vandaag het enige hier dat hielp, als de borst even niet kon.

Misschien een hele gekke hoor, maar kan heel rustig een liedje zingen misschien helpen bij een driftbui? Dat ze even stil moeten zijn om te luisteren zeg maar?
pi_144328878
Bij driftbuien weet ik niet of zingen zou werken. Als Riley huilt werkt het wek vaak. Ik zing dan vaak you'll be in my heart. En ze stopt vaak al met huilen bij het eerste zinnetje (Come stop your crying). Heel grappig. Al kan het ook zijn dat ze stopt met huilen om van mijn kattengejank af te zijn natuurkijk :D
  maandag 8 september 2014 @ 21:21:02 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144329119
Probeer het eens, in het kader van out of the box denken! Ik ben heel benieuwd of ze dan misschien even afgeleid is :Y

En ik geloof dat -in ieder geval voor kleine kindjes- de stem van je moeder het mooiste geluid is O+
pi_144329245
Oh ja dat werkt wel eens hier, zingen. Of ook een handige, fluisteren gaat hij luisteren, vergeet hij te gillen. :+
pi_144329319
Zingen werkt hier wel!
Maar Ow wordt op t moment wel steeds gefrustreerder als hem iets niet lukt..
Stiekem wel zielig!
pi_144329609
Fluisteren als ze gilt werk hier ook. Riley gilt vaak van plezier. Van mij mag ze dat ook. Maar soms vind ik het leuk om dan te gaan fluisteren dat ze zachtjes moet praten en niet gillen. Dan gaat ze ook zachtjes fluisteren en ligt ze helemaal dubbel van het lachen. (Heb ik al eens verteld dat ik zo ontzettend verliefd ben op haar O+ )

Loj dat vind ik ook zielig inderdaad :*

Maar zowel zingen als fluisteren ga ik proberen de volgende keer. Ik merk dat ik zelf ook nog een goede manier moet vinden om met haar driftbuien om te gaan. Ik voel me vaak zo ongemakkelijk dan en sla dan dicht enzo :@
pi_144330196
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Haha wat gaan onze meisjes soms toch gelijk op! E zingt nu ook heel regelmatig 'slaaaaaap ti slaaaaaap' O+ Zó lief!

Ze is sowieso echt he-le-maal dol op zingen, ik vind t zo tof! Ze begint vaak zelf, soms als ze een woord hoort waar ze een liedje over kent, of soms als de situatie ernaar is (bijv 'visje, visje' als we aan tafel zitten, omdat ze dat op het dagverblijf dan ook zingen). Supergezellig O+ En erg handig, omdat ze er bijna altijd rustig mee te krijgen is. Was vandaag het enige hier dat hielp, als de borst even niet kon.

Misschien een hele gekke hoor, maar kan heel rustig een liedje zingen misschien helpen bij een driftbui? Dat ze even stil moeten zijn om te luisteren zeg maar?
Hier niet in elk geval. Het enige dat helpt is Bumba :')

Isa is wel ook echt dol op zingen :D Ze loopt ook heel vaak "ei ei ei" of " hi hi hi, ha ha ha" te zingen en brabbelt er vrolijk op los O+
Sarcasme. Herken het.
pi_144330442
Het duurt altijd wel ff, maar het maakt hem echt rustiger Omen.
Zingen helpt hier bij dreumesbuien, aankleden, pijn, slapen en gewoon heel veel verdriet.

Ow kan er trouwens echt niet tegen als hij wakker wordt gemaakt.... Een humeur! :P
  maandag 8 september 2014 @ 21:46:29 #90
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144330551
Zingen ja ... lijkt me zo mooi als je dreumes dat probeert. Helaas zegt D alleen nog maar mama.
Ik was ook een hele late prater, (8> wel. Heeft D alvast iets van mij geërfd.

Gillen is ook een hier teken van plezier idd. Dat fluisteren tijdens het gillen lijkt me een goed idee idd. Ga ik ook proberen!
Iets nieuws is hier, dat hij zijn vingers in zijn oren steekt als hij gilt.
Als hij overstuur is bij een nachtmerrie helpt zingen hier heel goed.

XM :* , hopelijk vind je snel een andere leukere baan die bij je past en waar je je goed voelt.

Beterschap :* voor alle zieke dreumesjes.

Waar het slapengaan afgelopen 2 weken drama was, hebben we de oorzaak gevonden. Zijn muziekmobiele boven zijn bed. Zijn woezel en pip-mobiele was stuk, en dus de box-mobiele met felle kleurtjes boven zijn bed gehangen. Dat hadden we dus beter niet kunnen doen. Sinds de box-mobiele niet meer boven zijn bed hangt slaapt hij weer beter in. Dan voel je je zooooooooooo schuldig over de afgelopen 2 weken. Dat we dat niet doorhadden zeg maar 8)7 .
Nu doet een woezel en pip-muziektrekding ook goed dienst.
  maandag 8 september 2014 @ 21:55:15 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144331000
Juist goed dat jullie dat uitgevogeld hebben wat het probleem was mandy! Hoe kwam je erachter?
pi_144331012
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Probeer het eens, in het kader van out of the box denken! Ik ben heel benieuwd of ze dan misschien even afgeleid is :Y

En ik geloof dat -in ieder geval voor kleine kindjes- de stem van je moeder het mooiste geluid is O+
Mijn oudste viel vroeger in de auto altijd in slaap als ik "in de maneschijn" 'op een klein stationnetje' en "klap eens in je handjes" achter elkaar zong. Als ie aan het huilen was en ik zong die 3 liedjes in een bepaalde volgorde (weet niet meer precies welke ik eerst moest zingen) dan werd ie stil en viel in slaap :')
En ik heb dus niet echt een fijne zuivere mooie stem als ik zing :P (vriend vond het vreselijk :D Floris geweldig :') tegenwoordig mag ik niet meer zingen van hem ;))
  maandag 8 september 2014 @ 21:59:03 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144331190
Haha ja zo'n medley had ik hier ook Son ;) "De stoker en de machinist", "Helicopter, helicopter" en "chauffeurtje mag ik mee", lekker allemaal van dat soort onderwegliedjes.

Oh en ik heb E ook wel eens in slaap gezongen door achter elkaar "Ik ga slapen, ik ben moe" en "Twee blauwe oogjes" te zingen. Raakte er zelf ook half door in trance dus niet zo goed om in de auto te doen als ik zelf reed :')
pi_144331277
Toen ik een keer zong voor oudste zei ze: " doe maar niet zingen mama, dan worden de leeuwen gedrietig"
pi_144331475
Luc zingt ook de hele dag door! Zo leuk O+ En ik krijg hem er idd ook rustig mee / kan hem troosten door zelf te zingen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_144331702
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:00 schreef olivia_321 het volgende:
Toen ik een keer zong voor oudste zei ze: " doe maar niet zingen mama, dan worden de leeuwen gedrietig"
Subtiel :D

En leuk die kindjes die in slaap vallen bij zingende moeders O+
pi_144332473
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:08 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Subtiel :D

En leuk die kindjes die in slaap vallen bij zingende moeders O+
Ja dat doen ze als ze groot worden ;(
Laatst mocht ik iets niet aan ofzo: Want dan vind ik je niet mooi mama :'( ;)
pi_144332542
Ik zing ool heel veel voor Djen en Boaz. Als Djen een keer de stervende zwaan uit hangt ofzo .. kan haar er meestal wel mee afleiden. Zingen is the bomb O+
Hoorde haar gister ook op het melodietje van Poesje Mauw brabbelen. Ik denk kleine slimmerik die je der bent .. :o
  maandag 8 september 2014 @ 22:27:58 #99
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144332646
Zo is D ook al een paar keer gaan huilen toen (8> spontaan begon te zingen voor hem...

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Juist goed dat jullie dat uitgevogeld hebben wat het probleem was mandy! Hoe kwam je erachter?
Bij een helder moment bedacht ik me dat eea overeen kwam qua tijd.
Daarna de daad bij het woord gevoegd en die avond ging het al een stukje beter.
Wij vinden m wel leuk maar hij dacht daar anders over blijkbaar.
pi_144333944
Tja...Zo kreeg zaterdag een "mama in die spiegel heb je dikke billen" :o :'(

Grote troost was dat het zo'n bolle spiegel boven de kassa was. Die hebben idd een fisheye - effect.
Niks aan de hand dus met mijn poezelige derrière :P
pi_144339725
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:44 schreef Loj het volgende:
Het duurt altijd wel ff, maar het maakt hem echt rustiger Omen.
Zingen helpt hier bij dreumesbuien, aankleden, pijn, slapen en gewoon heel veel verdriet.

Ow kan er trouwens echt niet tegen als hij wakker wordt gemaakt.... Een humeur! :P
Hier ook! Wat helpt is haar zelf wakker laten worden. Ik zet dan de deur open en ga bijvoorbeeld heel luidruchtig in de badkamer of het washok rommelen. Zo wordt ze toch langzaam zelf wakker en dat gaat goed! Duurt meestal een paar minuutjes, maar geen chagrijnig kind meer gehad O+
Sarcasme. Herken het.
pi_144339848
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:54 schreef danic het volgende:
Tja...Zo kreeg zaterdag een "mama in die spiegel heb je dikke billen" :o :'(

Grote troost was dat het zo'n bolle spiegel boven de kassa was. Die hebben idd een fisheye - effect.
Niks aan de hand dus met mijn poezelige derrière :P
_O- zei Rosalie dat? Of Eva?
Ik word vaak voor schut gezet door ean. Die vind mijn lichaam ook niet zo mooi en dat moet altijd luid verkondigt worden.
pi_144341053
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:00 schreef olivia_321 het volgende:

Herkenbaar, mij is ook uitdrukkelijk verzocht niet te zingen. Door de oudste dan. De jongste klaagt nog niet. Niet daar over, that is :')
pi_144342790
Niet mogen zingen :D

Ik heb hier vandaag echt een supergezellige dreumes...
Alleen heeft hij net z'n borstel in het toilet gegooid en trekt hij z'n broek steeds uit :')
pi_144342825
Loj, ben je nog zwanger? O+ Hoe gaat het?
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:10:51 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144343311
LE, hoe is het eigenlijk met die draak van het UWV afgelopen?
pi_144343579
Klacht ingediend, en nu hebben we 29 september een gesprek met haar, en een mediator. Dus, wordt vervolgd! :)

[ Bericht 57% gewijzigd door L-E op 09-09-2014 17:57:51 ]
pi_144343610
Wat een kerel is het al LE! O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:27:18 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144343720
Wauw! Die ogen, en dat met dat blonde koppie O+
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:49:39 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144344369
Sticker O+
pi_144345415
Even inhaken. :P Zingen hielp wel toen hij echt nog een baby was. Tegenwoordig helpt het niet meer. Wel afleiding zoals samen even spelen. Al is het maar een paar minuten, dat wilt hij soms als hij vervelend aan het doen is (300 x in de keukenkastjes wanneer ik daar bezig ben). Verder lees ik trouwens goeie tips om met driftbuien om te gaan. :) Ook eens proberen dan.

Slapen ging weleens gepaard met bezwaren maar tegenwoordig leg ik zijn muziekschildpad bij hem in bed. Als je erop drukt (als in: slaat) dan speel hij steeds een ander melodietje af. Aiden vindt het geweldig. Ik hoor hem tig keer op dat ding slaan tot hij slaapt. Zelf als hij 's nachts of 's morgens vroeg even wakker wordt hoor ik hem op dat ding slaan. :) Hij slaapt zo weer in.

En hij heeft een nieuw gevaarlijk spel. :( Op een plankje van de krabpaal staan en in het hokje van de katten gluren. Heel schattig maar als hij eraf lazert. :X Eing staat gauw 30 cm hoog.

En qua taal schiet het niet op. Hij zei een tijdje terug wel papa en mama maar dat is nu allemaal weer weg. Ook geen nieuwe woorden. Babbelt wel veel maar voor ons weinig verstaanbaar. Of wat uitzonderingen na. "Bal" is wel heel duidelijk.
Elk beest is een "bie" dus daar is hij in ieder geval consequent in. :P
Hij vind zijn beestjesboekje ook zo geweldig dat hij het stuk gekauwd heeft. ;( Dat is zo jammer want hij pakte het altijd en wees van alles aan. Wil eigenlijk dezelfde terug maar zie ik online nergens meer.
Verder ontdekte hij welke knop voor welk licht is. Dat vond ik zo knap! Want de schakelaar zit om de bocht van de lampen. Dus hij moest hem aantikken en even de kamer inlopen wat er aansprong! Vond ik zo slim.

En sinds een tijdje is hij niet meer tevreden als hij bij mijn ouders overdag eens moet slapen. Zij paste weleens op overdag maar Aiden schreeuwt en huilt altijd zodra hij daar naar zijn bedje moet. Heel apart want voorheen (tot een maand of 9) ging dat prima. In bad gaan daar is ook den boze! Afgelopen keren gelijk paniek. Dus geen idee hoe dat kan. Even mee naar zolder om naar de modeltrein te kijken? No way! Zelfde reactie. ;(
pi_144345772
Wow LE! Wat een knapperd! (Voor t eerst dat ik een foto van sticker zie O+ O+
Lief dat je t vraagt... Idd nog zwanger! Nog zeker vier weken! Verder gaat t redelijk :)

Oh de krabpaal is hier ook favoriet.. Leuk klimmen :')
pi_144345867
Loj, vrolijke dreumesjes O+

L-E, wat een schatje O+

Venco, taal komt vanzelf wel. Als ik hier lees wat kindjes zeggen. Dat doet Riley dus allemaal niet. Ze praat nog niet in zinnetjes en zegt lang niet zoveel als de andere dreumesjes. Maar ik zie haar wel telkens ontwikkelen in haar taal en ik weet dat ze echt niet achterloopt (in ieder geval heb ik het idee dat ze niet achterloopt)
Lastig dat hij in een fase zit waarbij hij niks wil bij jouw ouders :*
En wat een kleine acrobaat
pi_144345938
Wat Omen zegt...

Ik hoor trouwens net Ow in z'n bedje rommelen, dus ik kijk:
Heeft hij z'n broek weer uitgetrokken :')

Nu slaapt hij, dus ik ook :P
pi_144353140
:W

Pohh LE, wat is sticker al een grote hunk O+

Ik heb heel erg moeten lachen om die kindjes met eigen mening _O-

Mandy, goed uitgevonden! Niet schuldig voelen hoor, jullie zijn er toch achtergekomen?

XM, wat balen van je werk..

Ik vind het eigenlijk wel heel knap dat Loj zijn broek zelf kan uittrekken. Dame hier doet wel eens een poging maar trekt hem dan tot aan haar oksels.

Venco, herkenbaar van de taal, dat wil hier ook niet zo. En ik weet dat ik me er niet zo druk om moet maken maar het is toch lastig he?

Hier helpt het ook om haar langzaam wakker te laten worden zoals Spirit zegt. Als we haar ruw wekken zitten we de hele dag met een chagrijnige dreumes maar als ze het idee heeft zelf wakker te worden helemaal niet.
E.
pi_144353322
Mijn kleine wordt groot... Zo'n boef!

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_144353356
Oh en babyspekjes:

dinsdag 9 september 2014 @ 16:21:23 #118
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144353493
Oh Ticootje, wat word Bram al groot! Mooie foto's! En die ogen van bram van de bovenste foto, zo lief!
pi_144353528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:21 schreef -mandy- het volgende:
Oh Ticootje, wat word Bram al groot! Mooie foto's! En die ogen van bram van de bovenste foto, zo lief!
Je ziet de ondeugd he?
pi_144353593
Inderdaad Tico, maar volgens mij pakt hij iedereen in of niet? O+
E.
pi_144353641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:23 schreef .Sparkling. het volgende:
Inderdaad Tico, maar volgens mij pakt hij iedereen in of niet? O+
Ja, hij gaat wildvreemde mensen staan knuffelen op een terras bijvoorbeeld :D

Gister was zo lief, we waren een weekendje weg geweest en hij zag papa weer en ik was echt niet meer goed. Papa werd mooi niet meer losgelaten.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:06:30 #122
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144357381
Ik ben even niet bijgelezen, want groot nieuws: J. loopt! *O* *O* *O*

En idd, laat, maar meteen goed, het hele huis door zonder vallen! Alleen zelf opstaan zonder optrekken lukt nog niet :(. Hoe kunnen we dat oefenen?
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:41:34 #123
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144358450
Dat zie je zeker en vast Ticootje!

Wauw wat goed mousemickey! *O*
pi_144359327
Tico, wat wordt hij groot. En hoe lief dat hij iedereen knuffelt O+
Smelt dat hij zo blij was met zijn papa

MM *O*
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:24:03 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144363635
MM wat tof! *O* En gewoon in 1x goed dus! ^O^
Oefenen met opstaan deed E zelf, ze had dan een boekje op de grond liggen, had dr handjes op de grond en duwde constant dr kont de lucht in. Of ze zat op haar hurken en bleef maar squats doen :')

Spark! :W Hoe gaat ie daar? Ik krijg af en toe via fb iets mee, maar gaat je meiske een beetje lekker? Dat praten komt vanzelf joh :Y

Tico wat een fantastische foto van jullie samen O+
pi_144363749
Even een hompel voor J. van MM *O*

En O+ voor grote Bram! Wow knapperd!

Helaas even niet zo fit (hielpen die injecties al maar...even geduld nog.....) dus binnenkort meer reacties.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:27:43 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144363864
E is weer beter lijkt het :Y Vannacht werd ze om 4 uur nog gloeiend heet wakker en heeft naast mij in het logeerbed wat onrustig nog geslapen. De ochtend was matig, nog steeds 39 graden (zij het zonder snikken, dus geen paracetamol meer gegeven), en vooral veel hangen. Echt, normaal moet en zal ze de trap zelf op kruipen, maar nu was gedragen worden wel ok :')

Maar na een middagslaap van 3 uur werd ze een stuk beter wakker *O* Weer praatjes, beetje spelen, en alleen nog wat verhoging.

En ik geloof dat nu al haar hoektanden door zijn. Dus hopelijk zijn we van alle tand-ellende voorlopig even af!
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:28:42 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144363916
Meh, AM, je hebt dus al wel injecties gehad? Wanneer zou je effect kunnen merken?
pi_144364290
Am wat voor injecties heb je gekregen? In ieder geval :*

LB fijn dat het weer beter gaat met je meisje O+

Riley moet weer even wennen aan het kdv. Gisteren was het huilen toen ik haar aan de leidster gaf
Vandaag stonden we voor de deur en zei ze nee en we ze naar de auto O+
Gezegd dat ik helaas moet werken en dus naar binnen gebracht. Het was allemaal goed toen ze in mijn armen zat, maar weer huilen toen ik haar over gaf.
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:38:57 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144364527
Ai..... ja dat is naar he, heb je het zo leuk gehad samen en dan moet je weer je dagen apart ;(

Ik zong net 'poesje mauw' voor E (of eigenlijk het tweede couplet, met het hondje), en toen ik 'ook voor jou is er wat bij' had gezongen, bleef ze maar 'ovojou' zeggen :D

Telt zeker nog niet als 3-woord-zinnetje he oO<
pi_144364679
LB, wat lief O+

Hier kan Sticker 'boek' zeggen. En hij weet nog wat het is ook! :7

MM, wat goed! En dat leren opstaan komt vanzelf wel goed, lijkt me :)
  dinsdag 9 september 2014 @ 20:44:41 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144364926
Boek is een belangrijk woord O+
pi_144365384
Oohh zingen, ik vind het zo leuk. Wij zongen vanmiddag hoedje van papier. Toen moest ik even naar de wc en hoorde ik Isa verder zingen O+ "Een, tee, die... bumba!!"

:')
Sarcasme. Herken het.
pi_144366137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:51 schreef Spirit82 het volgende:
Oohh zingen, ik vind het zo leuk. Wij zongen vanmiddag hoedje van papier. Toen moest ik even naar de wc en hoorde ik Isa verder zingen O+ "Een, tee, die... bumba!!"

Ik zing liedjes over de kinderen... Ik verzin altijd de helft :D
pi_144369020
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 07:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

_O- zei Rosalie dat? Of Eva?
Ik word vaak voor schut gezet door ean. Die vind mijn lichaam ook niet zo mooi en dat moet altijd luid verkondigt worden.
Eva.
Als Rosalie dat kan zeggen schrijf ik haar in voor een debat.
Die houdt het nog bij 1-woordzinnetjes.
pi_144371168
Zondag weer een foto geplaatst in het fototopic en niemand dje reageert. Misschien vindt men Riley echt geen leuk kindje (en mij geen leuke poster) :'(

LB ik vind dat een drie-woords-zinnetje hoor O+

Boek is een heel belangrijk woord L-E O+

Tico leuk eigen verzonnen liedjes. Mijn moeder en zus kunnen dat ook heel goed

Spirit :D
pi_144372109
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:19 schreef Omentielvo het volgende:
Zondag weer een foto geplaatst in het fototopic en niemand dje reageert. Misschien vindt men Riley echt geen leuk kindje (en mij geen leuke poster) :'(

LB ik vind dat een drie-woords-zinnetje hoor O+

Boek is een heel belangrijk woord L-E O+

Tico leuk eigen verzonnen liedjes. Mijn moeder en zus kunnen dat ook heel goed

Spirit :D
Ik kijk alleen in het fototopic maar reageer eigenlijk nooit. Ik vind Riley wel leuk hoor.
pi_144373833
Ik twijfel of ik ga reageren maar doe het toch.

Omen, ik vind je echt een lieve meid. Echt. En Riley is een moppie.
Maar het begint mij te irriteren dat dit zich iedere keer herhaalt. Je post foto's en daarna reageer je gepikeerd/verdrietig dat niemand reageert en trekt daar dan een (in mijn ogen verkeerde) conclusie uit.

stop dan met foto's plaatsen als je er zo slecht tegen kan als er niet gereageerd wordt. Ik lees alles, zie alles en onthoud (bijna :P ) alles. Maar ik reageer echt niet overal op.
En eerlijk gezegd steeds minder omdat ik me steeds meer verplicht ga voelen op iedereen te moeten reageren omdat diegene zich anders achtergesteld voelt. En daar pas ik voor.
Dus dan maar niet reageren ipv selectief. Want stel je voor dat ik iemand voor zijn hoofd stoot...
pi_144374391
Danic. Ik post hierna ook geen foto's meer daar. Dit is de laatste keer. Elke keer weer voel ik me waardeloos. Stom van me. En ik snap dat mensen zich eraan ergeren. En ik weet dat het alleen mijn eigen probleem is. En ik houd er verder ook over op.
pi_144374563
Ik wil je nu niet boos of verdrietig maken. Echt niet. Maar ik denk dat je jezelf dingen aanpraat die er niet zijn. En ik weet uit eigen ervaring Hoe vervelend dat is en belemmerend kan zijn.
Ik hoop dat je wel foto's blijft plaatsen want ik vind het leuk om ze te zien. Natuurlijk zie ik ze ook op fb maar ik vind het hier net zo leuk.
En ik vind het kinderfototopic een heel erg ondergeschoven kindje. Dat topic hoort veel meer aandacht te krijgen O+
pi_144374937
Nu lig ik nog te huilen ook. Stomme muts die ik ben. Ik vind het kinderfototopic ook erg leuk altijd. Die fokkindjes zijn echt O+
Maar het is me nu al een paar keer overkomen dat het topic opbloeit en dan post ik een foto en is het daar doodstil ineens. En de eerste keer dacht ik er niet zoveel van. Maar, omdat het dus vaker voorkomt ga ik twijfelen.
Even voor de duidelijkheid. Niet over het leuk zijn van Riley. Ik vind haar echt zo leuk. Ze is echt zo geweldig en ik vind haar gewoon supermooi en awesome
O+
pi_144375301
Ik ken dat wel hoor. In het begin op fok dacht ik ook wel eens dat ik een topickiller was. Maar dat kan ik nu wel relativeren. Ondanks dat velen elkaar inmiddels al eens of vaker irl hebben gezien, zijn we in principe nog steeds vreemden die het fijn vinden om redelijk anoniem te kunnen kletsen en hun ei kwijt kunnen.
Dan moet je je daar ook niet veel van aantrekken. We zijn geen nabije familieleden (ook al voelt dat soms misschien zo) en meestal ook geen real life vrienden.
Daarvan zou ik het me veel meer aantrekken als ze niet reageren op een foto die ik app.

Uiteraard vind ik het ook niet leuk als er niet wordt gereageerd, maar ik bedenk me dan dat veel mensen meekijken en niet reageren. Maar misschien wel vrolijk wordt van al die guitige koppie. Ik kan er echt van genieten inderdaad.

Maar ik zie mobiele hele lange verhalen typ ik zelden. En dan resulteert het vaak in niet reageren ipv op de helft. Want dat vind ik nog minder.
  dinsdag 9 september 2014 @ 23:52:41 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144376098
Kind in bed om 20:00 en nu wakker sinds 21:00 ;(

Wish me luck met de rest van de nacht.....
pi_144376402
Niet reageren vind ik altijd lastig. Ik vind het leuk om te lezen hoe het met de dreumesjes gaat en om daarop te reageren. Maar ik weet ook dat een reden om overal te reageren komt, omdat ik mezelf zo onzeker voel bij geen reactie en dat een ander niet aan wil doen. Ik voel me ook schuldig als ik een post mis
En het rare is. Ik verwacht echt niet dat iedereen overal op reageer. Alleen van mezelf wel. Ik hoop dat ik het wat duidelijk uitgelegd heb. :@

Om on topic te gaan weer. Mijn dreumes slaapt en ik ga haar voorbeeld maar volgen :Z
pi_144376439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:52 schreef LadyBlack het volgende:
Kind in bed om 20:00 en nu wakker sinds 21:00 ;(

Wish me luck met de rest van de nacht.....
LB good luck voor deze nacht. :*
pi_144380001
LB hoe is je nacht gegaan?? Hoop dat jullie nog lekker hebben geslapen.

Omen :* Riley is een schatje en een prachtdreumes!

Antwoord op vragen over injecties in spoiler want niet on topic en ik wil niet als een zeur overkomen, want er zijn ergere dingen.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meisje had de leidsters van het kdv gisteren horen praten over de 'dikke toeter' van een van de moeders. Ze heeft de hele dag 'dikke toeter' geroepen waarbij ze zelf helemaal in een deuk lag :D .
pi_144380033
LB, hoe ging het? Nog een beetje geslapen?

Omen, ik ben het met danic eens. Je trekt conclusies die nergens op gebaseerd zijn en ik vind dat persoonlijk een onprettige manier van reacties vragen. Hoe maakt toch niet echt uit of iemand op de foto reageert? Riley is voor jou toch het liefste, mooiste en tofste kindje? Dát is het belangrijkste! Niet wat anderen daarvan vinden.

Wbt reageren, ik zit altijd mobiel en krijg een megapost dus écht niet voor elkaar. Ook ben ik druk met een weinig slapende Ellie en m'n fysiosporten waardoor ik als 's avonds rust heb, die tijd liever even in m'n man steek. Ik lees wel alles, maar echt reageren komt 't momenteel niet van.
  woensdag 10 september 2014 @ 08:36:40 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144380112
Sluit me aan bij Cwen Omen, gaat erom wat jij vindt en je moet niet onzeker worden doordat niemand reageert. Riley is echt een leukerd en dat weet je best :*. Ik post zelf nooit in het fototopic, omdat ik me dan verplicht voel te reageren en dat vind ik vervelend.

En ik reageer hier ook niet op alles. Ik lees meestal wel alles, maar heb gewoon niet altijd de tijd om op iedereen te reageren. En vaak is het ook mosterd na de maaltijd. Ik pak de highlights eruit en als ik wel tijd heb, geef ik wel een uitgebreide reactie. Vind het fijn als mensen op me reageren als ik iets vraag of ergens mee zit, maar als mensen daar geen zin in hebben, óók goed. Vaak is er ook geen hapklare oplossing, maar ik ben het dan even kwijt/heb het van me afgeschreven.
pi_144380532
Sowieso heb ik het idee dat men makkelijker reageert als er een foto staat in het baby-, dreumes- of peutertopic, aangezien daar de mensen lezen die de kinderen kennen (of in ieder geval regelmatig meelezen). Persoonlijk vond ik het ook prettiger om in deze topics een foto te plaatsen, puur vanwege het idee dat er minder (voor mij onbekende) mensen meelezen (geen idee of dat ook zo is :P). Tegenwoordig plaats ik helemaal geen foto's meer, ik vind dat hij nu te oud geworden is om op een openbaar forum te staan. Maar dat is ieders eigen keus / gevoel natuurlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144381530
Grappig Phaidra, bij mij werkt het andersom: het eerste jaar wilde ik niets plaatsen, en nu heb ik in 5 maanden tijd wel 3 keer (whooptiedooo! :D ) een foto geplaatst hier (die ik altijd weer verwijder, laat me). Het is een gevoelsdingetje, duidelijk.

Ik kom nooit in dat fototopic. Maar Omen, maak jezelf niet zo gek. Stel dat je gelijk hebt, en iemand reageert niet op die foto omdat diegene jou niet leuk vindt, doet het er iets toe? Ik vind ook niet iedereen op fok aardig, en niet iedereen vindt mij aardig weet ik inmiddels. Dat maakt mij niet minder leuk. En jou ook niet. :*

Ik heb een slechte dag you guyssss ;( Mijn telefoon zit in de wasmachine. Op 60 graden, inclusief voorwas. Dat gaat hij niet overleven he? :')

Om mezelf te troosten ben ik tonijnkroketjes aan het maken. Vette vis is goed voor de hersenen, ik kan het gebruiken :')
pi_144382255
Oh nee L-E }:| ;(
Misschien dat een dagje of drie in een bak met rijst nog wonderen doet?
pi_144382378
Een bak met rijst, die truc ken ik niet?
  woensdag 10 september 2014 @ 11:06:24 #153
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144382724
LE.. http://electronica.infonu(...)geworden-wat-nu.html

Maar die gaan uit van kort contact met water, dus ik weet niet of jouw toestel nog te redden is. Maar niet geschoten...
pi_144382854
LE je zou ff Spring moet hebben hiervoor. Die had dit vorig jaar ook. Haar vriend heeft hem toen in de oven gelegd :D en dat heeft gewerkt schijnbaar.
Maar ik weet niet op hoeveel graden en of het een heteluchtoven was :P
  woensdag 10 september 2014 @ 11:43:42 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144383765
Oh ik heb lekker over een discussie heengewalst zie ik :@

Maar ik sluit me aan bij de rest; reageren schiet er soms bij in en in het fototopic posten ook nog veel mensen met al oudere kindjes dus die reageren dan meer op elkaar.

LE _O- ik denk dat je een nieuwe telefoon mag *O*

AM :D dikke toeters zijn ook tof! *O*

Zo, en het lijkt misschien niet zo, maar ik ben poepchagrijnig :')
Heb met E maar in het logeerbed 'geslapen'. Ze was superwakker en supervrolijk dus da's eigenlijk heel gezellig maar ik was zoooo moe! Uiteindelijk is ze omgevallen, maarja. Verder kon dr vader vanochtend niets goed doen, ze begon al te piepen als hij naar haar keek dus dat was ook gezellig...

Nu slaapt ze, hopelijk is ze straks weer haar gezellige zelfje! Dit is echt nog nasleep van het ziekzijn denk ik...
  woensdag 10 september 2014 @ 12:12:39 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144384633
Rijst absorbeert als een idioot, dus alle onderdelen van je telefoon even los in een bak met droge rijst leggen. En inderdaad warmte, dan verdampt t ook. Maar ik zou niet weten hoeveel graden.
pi_144385268
Ik trek me heel even terug. Maar ik ben te gevoelig voor kritiek en heb vaak het idee dat men mij niet mag en trek me dat veel te persoonlijk aan. Ik lees wel gewoon, maar ik wil echt echt echt niet iemand tot last zijn. Ook niet fokmensen

L-E, niet fijn een gewassen telefoon. Hopelijk helpt de rijst

LB, lastig als een kindje niet wil slapen 's nachts. :*
  woensdag 10 september 2014 @ 12:42:33 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144385344
Het is dat je zelf al zegt dat je dingen veel te persoonlijk opneemt.... je bent niemand tot last lieve Omen! :* Alleen jezelf misschien.

Even diep ademhalen, en lekker doorgaan met mooie verhalen over je kleine diva O+
pi_144385382
Animalmix, heftig. Ik hoop dat je bij de volgende injecties wel wat meer effect gaat zien :*

.
pi_144385679
LB, balen van zo'n nacht en LE balen van die telefoon, hopelijk is hij te redden!

AM, hopelijk hebben de volgende injecties meer effect :(

Knappe Bram!

Reageren op iedereen doe ik vaak alleen als ik een slechte nacht heb met Ow, dus eigenlijk is dat helemaal niet goed ;)
En Omen, voor jou.... Lees eens ff wat topics terug van toen je op vakantie was... Als je leest dat we je echt een paar keer hebben gemist, voel je je hopelijk wat zekerder :)
Ik vind trouwens het nu een heel fijn topic, met fijne moeders. Voor mijn gevoel wordt er juist veel en fijn gereageerd op elkaar. Zeker als je vragen hebt O+

En hier net boodschappen gedaan met Ow. Ik moet zo lachen, loopt hij met een mandje en gooit er van alles in. Maar hij loopt ook bewust naar de kaas en gooit er dan (veel) kaas in! Echt O+
  woensdag 10 september 2014 @ 12:58:00 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144385792
Goeie smaak Ow! 'Taas' is hier ook favoriet :9

Ohja en runner up is 'musje' _O- O+ (humus)

[ Bericht 46% gewijzigd door LadyBlack op 10-09-2014 13:05:26 ]
pi_144385995
Loj, :* dank je wel. Ik vergeet vaak de posititieve dingen en laat de negatieve dingen (die dus niet eens altijd negatief bedoeld zijn) overheersen
Buiten mijn dochter opvoeden, moet ik mezelf ook maar opvoeden. Ik wil RIley namelijk vooral meegeven dat zij goed is zoals ze is. Met zowel haar goede als slechte eigenschappen. Ik heb zelfs een plaatje opgeslagen die ik laatst op Facebook tegenkwam, omdat die precies aangaf wat ik haar mee wil geven.
En ik vind dit dus ook een hele fijne groep hier. De herkenbaarheid. De tips die je krijgt. O+

O+ dat is leuk boodschappen doen trouwens Loj.
pi_144387600
Omen, je bent zo'n (veel te) lieve vrouw die het iedereen naar de zin wil maken dat je jezelf soms vergeet volgens mij. Er is helemaal niets mis met jou en Riley, echt niet! :*

Sterkte LB :*

Heftig AM, hopelijk hebben de volgende injecties meer succes.

Neeee LE, wat balen! Eva gooide laatst mijn telefoon in de wc en ondanks een paar dagen rijst is hij toch echt kapot gegaan. Sorry voor deze aanmoedigende woorden :+

AM, wat knap het lopen! *O*

LB vroeg hoe het hier gaat :W Eva doet het hartstikke goed en is echt in de dreumestijd aanbeland. Niet te genieten :D alles aan het onderzoeken, driftbuien inclusief slaan en schoppen, niet willen slapen en eten is net zo'n drama.
Praten doet ze weinig, af en toe een woordje maar meer ook niet.
Maar: ze gaat tegenwoordig mee wandelen met de hond en dan wordt alles om haar heen uitgebreid bekeken. Ze heeft net een blokkentoren gemaakt van 6 blokjes *O* ze loopt los en begint zelfs al stukjes te rennen, ze kan traplopen en ze begrijpt al zo veel :o en het allerleukste is dat ze heel veel kusjes en knuffels komt geven die echt heel lang duren O+ En dat ik eigenlijk heel verliefd ben op mijn dochter :@
E.
pi_144388916
Omen, denk dat alles al gezegd is inmiddels dus dast sluit ik me graag bij aan :*

Ik reageer zelf ook even wat minder. Slapen gaat weer minder dus zelf ook erg moe. Kinderen zitten nu ook in een fase die niet lekker samen gaat. Rustig thuisblijven is er niet bij, dan hangen de meiden de hele dag aan mijn been. Naar buiten kan alleen als we echt ergens naar toe gaan want "gewoon naar buiten" lukt niet. D wil meters maken en loopt stug door terwijl M elk grassprietje wil bekijken. Letterlijk handen te kort dus. En door het slechte slapen zijn ze zelf ook heel erg moe overdag dus dat maakt ze ook weer extra hangerig en huilerig.

Maar verder zijn ze heel leuk natuurlijk. Praten gaat steeds beter, 2 woord zinnetjes meer regel dan uitzondering. Ze nemen alleen iets teveel over van peuterbroer.... "neej! niet slapen!", "neej! niet eten!" :')

Fijne motoriek gaat hier dan weer veel minder, maar denk meer bij gebrek aan interesse dan dat ze het niet kunnen of zo. Na 2 blokjes op elkaar hebben ze het wel weer gezien en bij het tekenen is krijtjes eten of potloodjes gooien leuker.

Wat dat betreft zijn ze zo ontzettend anders dan grote broer (behalve dat praten dan).
  woensdag 10 september 2014 @ 14:52:44 #165
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144389271
Leuk al die verschillen! :Y Wel balen dat het bij sommigen weer even lastiger gaat.

Even denken hoe het hier gaat:

Goed:

- praten. Denk al zeker 20-25 woordjes, misschien wel meer. Ze papegaait in ieder geval veel (hoppeteeeee O+ ) Maar ja en nee krijgen we er niet in. Ze aapt het wel na, maar ze snapt totaal niet de betekenis.
- fijne motoriek volgens mij ook wel.. Ze kan echt de meest minuscule pluisjes oppakken, maar een potlood of lepel vasthouden is lastiger. Ermee smijten is leuker.
- Slapen. Nachten gaan eigenlijk prima doorgaans en zo niet, dan is er ook echt iets. Ook slaapje overdag gaat meestal goed.

Minder goed:

- Motoriek. Ze doet af en toe stapjes, maar kruipen of op de knieën lopen is veel makkelijker :{w
- Eten: stukjes/textuur blijft echt een probleem, vooral bij avondeten. En we moeten haar echt echt nog voeren.

En wat ik wel jammer vind, is dat ze dus totaal geen kusjes of knuffels komt geven. Als we erom vragen, duwt ze zichzelf naar achteren. Maar ze kan het wel, want als we haar vragen, geef Nijntje eens een knuffel, dan doet ze dat. Blijkbaar zijn wij echt stom ofzo ;(. De enige momenten dat ze echt fysiek contact met ons zoekt, is als ze ziek is of ergens in een intimiderende omgeving is. Dan hangt ze aan je been.

Hier ook wel driftbuien, dan mept ze echt alles van zich af. En ze heeft geen geduld. Als aankleden haar te lang duurt, gaat ze ook met haar armen zwaaien, meppen, etc.

En ik moet ff weer eens langs het cb... ik vind haar zo'n ukje nog als ik vergelijk met foto's hier. Broekjes 74 zijn vaak nog lang.. Ook niet echt idee dat ze in gewicht toeneemt. Maar dat maar een keer checken tijdens weeguurtje. Alleen zijn die hier op kdv-(en dus werk)dagen en echt onmogelijke tijdstippen. Zo irritant.
pi_144389775
XM, kun je anders niet even bellen of je niet op een ander moment even langs mag komen? Hier is een inloopspreekuur waarbij je ook vragen kunt stellen en zo maar voor wegen (meten doen ze dan meestal niet) mag je ook op andere tijdstippen langskomen (zeker als je even belt en het probleem voorlegt).

Kusjes geven doen ze hier dus weer wel. Sterker nog, ze komen er zelf om vragen. "kusje?" en dan zeggen ze ook nog "dankewel" O+ O+ O+ En ze maken dan ook een kusgeluidje "mwah". Ook daarin weer anders als grote broer want daar moet ik echt kusjes en knuffels stelen. Die is ook niet zo van het lichamelijk contact.

Qua eten kunnen ze zelf wel met een vork eten maar dat duurt ze vaak te lang dus dan eten ze of met hun handen of ik krijg een vork in mijn handen geduwd: "mama helpen". En dan ben ik alsnog aan het voeren. So far for rapley...

Liedjes zingen vinden ze trouwens allemaal wel leuk. Peuter heeft dan ook echt verzoeknummers (alleen ken ik niet alle liedjes van het kdv). En ik verzin ook heel wat liedjes, vooral tijdens het verschonen en zo. Hoorde vandaag D ook zingen "visje visje", "water", "kom" O+
pi_144390522
Ik hoor bram heel vaak poesje mauw zingen..
En hieperdehiep, want ik zing steeds dat bram bijna jarig is :')
  woensdag 10 september 2014 @ 16:46:01 #168
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144392511
Omen, ik kijk ook nooit in het fototopic. Ik ga mee in wat Phaidra zegt, ik post ook liever hier af en toe een foto omdat hier voor mijn gevoel minder onbekenden zijn.

Jij bent een hartstikke lieve moeder Omen, en Riley is ook zooooooooooooooo lief!

Hoe ging je nacht LB?
Balen van je slechte nacht LB, en LE met je telefoon, niet fijn. Hopelijk werkt de droog-truc

Vandaag is ook het babyzwemmen weer begonnen na een korte zwembadsluiting. Dat stralende gezichtje van D toen hij weer het water in mocht, heerlijk! :* O+

En een *O* voor de zo goed pratende dreumesjes!

Na het typen kwam ik erachter dat ik nog een halve pagina niet had gelezen, altijd handig 8)7 .

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:16 schreef L-E het volgende:

...

Om mezelf te troosten ben ik tonijnkroketjes aan het maken. Vette vis is goed voor de hersenen, ik kan het gebruiken :')
Helemaal offtopic, maar tonijnkroketjes, klinkt lekker. Ik hou me aanbevolen voor het recept!

D eet ook nog steeds heel graag met zijn handen, lepel/vork/borstel worden steevast ondersteboven vastgehouden, ook al doe ik het goed voor. Ik hou me voor dat als hij er aan toe is, hij vanzelf het op de goede manier gaat doen

[ Bericht 6% gewijzigd door -mandy- op 10-09-2014 16:53:25 ]
pi_144395626
Oh jongens, dit voelt zo raar: ik heb Ellie net ingeschreven voor de básisschool! En de peuterspeelzaal :o *O*.

Gaat wel heel hard ineens zo... Zijn er hier meer die daar al mee bezig zijn?
  woensdag 10 september 2014 @ 18:37:25 #170
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144395749
Jeetje al voor de basischool, wat snel. Hebben jullie een wachtlijst voor die school?
En de psz, aaaarghhh het gaat zo snel .... |:(
pi_144396728
Spark het klopt dat ik eigenlijk iedereen altijd tevreden wil houden. Om de ene andere reden ben ik zo bang dat mensen mij niet lief vinden dat ik mezelf voorbij loop soms. Vreemd genoeg is dat op mijn werk anders. Daar word ik steeds assertiever en als ik het dan heb over Riley's pittige karakter roepen ze daar ook allemaal dat ze dat wel echt van mij heeft.

Spark super dat alles zo goed gaat met je dreumes. En *O* voor de toren van 6 blokjes

Kyara wat knap dat jouw meisjes zo goed praten zeg. :* voor de wat moeilijkere nachten en fase waarin je nu zit.
O+ voor het vragen van de kusjes.

XM wat goed dat je ook kan opsommen wat jouw meisje wel allemaal goed kan. En groot gelijk heeft ze dat kruipen veel sneller gaat.
Over klein zijn. Mijn dame zit ook nog steeds in 74. En had vandaag een truitje van maat 68 aan. Ze is nu ongeveer 9 kilo. Verschil is wel dat ze hier altijs goed eet (ze lust zelfs vis, waar ik dat dus echt niet eet :D )Dus ik snap jouw reden om even naar het CB te gaan.
En van de kusjes is Riley ook niet echt. Alleen de hond en de knuffels krijgen die constant. Ik krijg ze als we op de grond aan het stoeien zijn. Echt van die heerlijke hele grote O+

Liedjes vindt Riley ook super. Laats liep ik door het park naar een verjaardag. Daar was de zomerfestival bezig. En ze ging in haar handjes klappen toen ze het muziek hoorde. En net heb ik met haar wat Disney liedjes geluisterd op YouTube en dan zit ze heel stil tegen me aan te luisteren

Mandy wat lief dat D zo blij was toen hij weer mocht zwemmen O+

Cwen ik ben me ook aan het verdiepen in de school. Hier moet je je kind met twee jaar al inschrijven. En ik heb nu twee voorkeursscholen.
Peuterspeelzaal doe ik niet. Ik vind vier dagen kdv genoeg.
pi_144397024
Psz doe ik ook niet, want ook kdv :)
Ik weet stiekem al lang naar welke school Ow gaat (school binnen onze stichting) maar vriendje wil andere scholen nog niet uit sluiten ;) inschrijven tussen de 2 en 3 jaar idd, dus daar ga ik in 2015 eens naar kijken :)
pi_144399082
Vandaag toen ik haar naar het kdv bracht, alleen nog maar een pruillipje. :D
Als ik haar ophaal, dan gaat ze nep huilen en rent ze naar me toe alsof ze zich de hele dag zwaar verveeld heeft. Zodra ze in mijn armen is, wijst ze al het speelgoed aan. Ik waag het uiteraard niet om haar dan neer te zetten, want het verleden heeft geleerd dat neerzetten absoluut verboden is :D O+
pi_144399256
Woow nu al inschrijven vor de bs :?

Geen idee wanneer dat aan de orde is hier. We krijgen daar een brief over.. dat weet ik dan weer wel. Overigens heb ik de keuze al gemaakt. Manlief staat daar ook achter en vertrouwt mij daarin, omdat ik verschillende scholen in mijn woonplaats heb gezien door mijn studie (pabo). Ik weet heel goed wat ik wel en niet wil voor Djen. Groot voordeel: ook nog om de hoek bij de gastouder *O*
pi_144399563
Ja, de basisschool die we graag willen is een tweetalige Montessori. Daar gaat ze met 3 ipv 4 jaar al heen, én ze hebben een flinke wachtlijst (nu tot juli 2013, en Ellie is van augustus 2013). Ik heb geen zin in die wachtlijst, dus ik heb haar maar meteen ingeschreven, zijn we in elk geval op tijd!

En tja, ze gaat niet naar het kdv, dus dan maar naar de psz. Maar wie weet is de situatie dan weer anders en dan is het wel kdv/go ipv psz. We zien wel, wat dat betreft.
pi_144399744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:07 schreef Omentielvo het volgende:
Spark het klopt dat ik eigenlijk iedereen altijd tevreden wil houden. Om de ene andere reden ben ik zo bang dat mensen mij niet lief vinden dat ik mezelf voorbij loop soms.
Omen, fuck andere mensen. Jij moet jezelf lief vinden. Als je tevreden en gelukkig bent met wie jij bent als persoon, als mens; dat is alles wat ertoe doet. En als dat zo is, dan vinden anderen jou gegarandeerd ook tof.

Niet iedereen. Nooit iedereen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Maar je vindt zelf toch ook niet iedereen even leuk?
pi_144400051
Jongste is al een poosje ingeschreven voor school. Tegelijk met zijn zus.

Jongste is zo'n boef. Hij is ondeugend aan het worden joh, niet normaal. Hij heeft er dan zo'n blik bij dat je al bijna niet boos op m kan worden.
pi_144400731
Inschrijven? Leyla heb ik ingeschreven op haar huidige school op de dag dat ze naar school ging. :D :D :D
pi_144401100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:51 schreef Ticootje het volgende:
Inschrijven? Leyla heb ik ingeschreven op haar huidige school op de dag dat ze naar school ging. :D :D :D
Haha. Je werd wakker op haar vierde verjaardag en dacht toen: "Oh ja, die moet ik nog inschrijven en op school" :P
pi_144401175
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:59 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Haha. Je werd wakker op haar vierde verjaardag en dacht toen: "Oh ja, die moet ik nog inschrijven en op school" :P
Ze is meteen na de zomervakantie begonnen, dus iets voor de 4e verjaardag. Maar ze zat al in de 0 klas en dat was gewoon in de kleutergroep. Dus ik heb gewoon gevraagd een dag voordat de school begon of ze meteen in groep 1 kon starten. :D
Ik dacht dat dat automagisch ging :D
pi_144403040
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:33 schreef Cwen het volgende:
Oh jongens, dit voelt zo raar: ik heb Ellie net ingeschreven voor de básisschool! En de peuterspeelzaal :o *O*.

Gaat wel heel hard ineens zo... Zijn er hier meer die daar al mee bezig zijn?
:o

Wij gaan ons komende maand oriënteren. Voor M dus (wil hem rond zijn 3e inschrijven) maar de meiden nemen dan natuurlijk meteen mee in ons achterhoofd (tweelingbeleid enzo). Ik ben wel erg blij dat wij nu pas hoeven, het lijkt me zo raar om een school te zoeken als je kind nog maar net geboren is (zoals in de randstad) dan ken je je kind nog helemaal niet zo goed, moeilijk om dan je schoolkeuze erop aan te passen lijkt me.
pi_144403812
Kyara. Dat vind ik ook. Ik vind twee jaar ook nog wek jong om te weten wat nou bij Riley past. Maar Riley is zo awesome. Die doet het op elke school gewoon super :P
pi_144404096
That's the spirit!
Wat dat betreft scheelt het wel dat wij meteen de karakters van alle kindjes mee kunnen nemen in onze overweging. Want je gaat natuurlijk niet elk kind op een andere school doen als dat niet per se hoeft. Wij in elk geval niet :P

Het zijn er echt 2 :')
pi_144404507
Kyara, ik vind je meisjes zo tof O+ Ze zijn zo leuk samen!

Inschrijven op school... ik wil daar echt nog even niet over nadenken hoor :@

Oh en de eerste "klacht" bij het nieuwe kdv is binnen :') Ze hebben daar op woensdag weinig kindjes en doen dan alles bij elkaar in een klasje. Maar daar hebben ze dus kleine wc-tjes met een flinke wasbak en blijkbaar snapt ons kind al hoe die kraan werkt en ze is echt compleet watergek... De leidsters hadden pas door waar mevrouw mee bezig was toen het halve lokaal al onder water stond :D
Sarcasme. Herken het.
pi_144404780
_O-
pi_144405090
Kyara. Ik zou dat ook niet doen. Elk kind op een andere school. En die foto :D

Spirit _O-
pi_144405243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:07 schreef Omentielvo het volgende:
Liedjes vindt Riley ook super. Laats liep ik door het park naar een verjaardag. Daar was de zomerfestival bezig. En ze ging in haar handjes klappen toen ze het muziek hoorde. En net heb ik met haar wat Disney liedjes geluisterd op YouTube en dan zit ze heel stil tegen me aan te luisteren
Zo lief! Zowel het meedoen als het stilletjes luisteren O+
pi_144406460
Lief is dat hè Omen.
Rosalie deed net ook zoiets. Sesamstraat begon. Normaal gaat ze dan dansen op de openingstune, maar ze was nogal moe. Dus ze klauterde op de bank, plantte zichzelf op mn schoot en liet zich opzij tegen mijn andere arm met haar hoofd op mijn borst vallen en heeft zo tv 'liggen' kijken.
Eva lag aan de andere kant naast me met haar hoofd op mijn schoot O+

Beetje oftopic want verkeerde kind, maar wij zijn vanmorgen op een basisschool gaan kijken. Morgenochtend de andere. En daarna met elkaar overleggen welke het gaat worden.
Eva is bijna 3,5 :D
pi_144406467
Wow, de basisschool :o dat is behoorlijk op tijd in ieder geval maar met die wachtlijsten begrijp ik dat ook wel. Hier lijkt het nog een ver van mijn bed show maar de tijd gaat zo ongelooflijk hard!

Gossie Omen O+ volgens mij is Riley net zo zachtaardig als jij bent!

Kyara, die foto _O- ik vind ze toch zo leuk, die twee van jou!

Spirit, hahahaha _O-

Wat een mooie lijst met dingen die ze al kan, XM. Het klopt volgens mij echt dat het ene kind sneller in taal is en de ander motorisch. Noor en Eva laten dat mooi zien! Wel rot dat je je zorgen maakt over haar groei, misschien even mailen om te overleggen? Eva is trouwens ook een fijn poppetje vergeleken kinderen van haar leeftijd maar zij is dat altijd al geweest.

Wij zijn trouwens afgelopen zaterdag voor het eerst met Eva naar ouder en kindgym geweest. Eva is heel verlegen bij vreemde mensen dus ik was best nerveus, maar ze keek even de kat uit de boom en vond het zo ontzettend leuk! Ze heeft plezier voor tien gehad en moest huilen toen de muziek uit ging en we in de kring moesten zitten. Ze wou verder klimmen O+
Nu gaan we aankomende zaterdag weer maar dan bij een andere gymvereniging omdat blijkt dat onze halve straat daar de kindjes op gym heeft, leek ons toch leuker omdat er dan direct aansluiting is. Het was echt een succes, dat maakt het om 9 uur daar zijn op zaterdagmorgen meteen goed :D
E.
pi_144406939
Wat leuk Spark! Wij hebben het een half jaartje met M gedaan maar omdat hij het op de mat liggen het allerleukste vond, zijn we maar gestopt....

Ik heb nog een klein beetje de hoop dat we met de meiden peuterdans kunnen gaan doen als ze 2 zijn.
  woensdag 10 september 2014 @ 23:02:16 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144407337
Ooooh ik wil ook zo graag naar Muziek op schoot! Maar dat is toch echt wel het tofste als je kunt lopen. En ze is echt nog wel heel wankel, plus dat het dochtertje van mijn vriendin (2 weken ouder) überhaupt nog niet kan staan, dus we wachten nog even tot ze allebei mee kunnen doen :)

Basisscholen, pfoe, ik heb nog helemaal niet gekeken of ik E al in moet schrijven eigenlijk :o Maar ik vermoed dat t wel meevalt. En dan is nog de vraag wat ik eigenlijk wil. Speciaal leerplan, of een 'normale' school.
pi_144407866
Muziek op schoot had ik ook graag willen doen. Bij de soos werd dat hier gegeven maar toch een beetje prijzig met 2 kindjes -O-

en ik vrees dat stilzitten ook niet echt aan hun besteed is

LB, ik heb vorig jaar wat scholen in de omgeving gebeld/gemaild met de vraag of er iets van een wachtlijst was en wanneer ik ze moet inschrijven. Hun antwoord was voor hun 4e :+ maar liefst rond de 3e verjaardag. Wij gaan in eerste instantie kijken naar de 3 dichtstbijzijnde scholen en van daaruit kijken we of verder, of niet.
pi_144411789
Danic, O+
Spannend Danic dat jullie zijn wezen kijken op een basisschool. Schrijf je Rosalie dan ook in?

Ik wil ook iets van peutergym of peuterdans doen. Maar muziek op schoot lijkt me ook zo tof

Gisteren kreeg ik zo leuk complimentje van mijn nichtje van 18 jaar. Riley deed iets eigenwijs op een hele grappige manier. Zegt mijn nicthje: "Jij maakt echt geweldige kinderen" :D
pi_144411996
wat lief Omen

Hier zijn ze weer te vroeg wakker. Dit keer door onhandige timing met wakker worden voor een voeding rond 6 uur. En dan zijn ze nog heel moe maar slapen willen ze dan niet meer. Dus nu hangen ze al gapend op de bank. Over een uurtje maar weer naar bed of zo.

Ik vind het echt zo vervelend dat vroege wakker worden (ook uit middagslaapjes). Voor mezelf maar ook omdat ze er zelf nu zo duidelijk last van hebben. Weet ook niet of ze elkaar dan wakker maken/houden maar het ziet er soms zo sneu uit -O- :'(
  donderdag 11 september 2014 @ 07:33:15 #195
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144412034
Lief Omen!

Wat vervelend van dat vroege wakker worden Kyara. Slapen D, M en J nog veel overdag? Hopelijk kun je straks nog een beetje bijslapen.

(8> ligt hier ziek op bed, ik voel me ook niet lekker en D was gisteravond ook niet in zijn normale doen, voelde warmer aan, en slaapt nu ook nog, terwijl die normaal om stipt 7u wakker wordt.
Kleuter stond ook net op met de mededeling dat ie zich niet lekker voelde, dus ik denk dat ik zo nog een doosje pcm-zetpillen ga halen voor de zekerheid.
Ik ben bang dat D en kleuter (8> achterna gaan met ziek zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door -mandy- op 11-09-2014 08:02:26 ]
pi_144412417
Beterschap, Mandy!

Balen Kyara! Ook sneu dat ze er zo'n last van hebben...

Muziek op Schoot hebben we ons hier ook voor aangemeld. Hopelijk begint 't morgen, maar er waren nogal weinig aanmeldingen zag ik...

En ja, wat ik zei, het is een tweetalige Montessori incl opvang, dus héél erg gewild. Verder geen wachtlijsten hier, namelijk, alleen voor deze school.
Hij is ook wel héél duur per jaar dus ik moet wel ff een baan vinden dan :X
  donderdag 11 september 2014 @ 08:23:39 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144412444
Oei wat een ziekenboeg (in spé) mandy! Beterschap!

Scholen, echt nog niet mee bezig... Maar eens een rondje bellen aan wagen. Ik heb ook echt geen idee wat hier de goede basisscholen zijn. Hoe kom je daar nou weer achter :?

Omen, Riley komt echt over als een leukerd hoor. En jij ook ;).

Kyara, wat vervelend zeg..Ik weet ook even geen oplossing eigenlijk -O-.

Hier ook geen beste nacht. Wij waren wakker en Noor lag op een gegeven moment ook te kletsen in bed.

Morgen gaat ze een paar uurtjes wennen op de nieuwe creche. Spannend wel!
pi_144412458
Op 5 minuten hier vandaan zit een relatief kleine basisschool waar ook de kinderen van mijn zusje heen gaan. Ik weet er verder niets vanaf, maar ik weet nu al dat Isa daar ook heen gaat :@
Sarcasme. Herken het.
pi_144412612
XM, je kunt de websites bekijken van de scholen. Daar staan hun aanpakken op. Er zijn verschillende typen er is Dalton, Ontwikkelingsgericht Onderwijs, Jenaplan, de Vrije School, 'regulier', al is het tegenwoordig allemaal wel de 'in groepjes werken en ontwikkelen' kant op. Nu ben ik daar niet zo dol op, dus ik heb ook bewust verder rondgekeken en ons spreekt het Montessori-idee erg aan. Ellie is ondernemend en nieuwsgierig, niet snel onder de indruk en ze wil nu al van alles weten wat het is en hoe het doet. Daarom denken we dat ze wel haar weg kan vinden binnen het Montessori-onderwijs.
Hier aan het eind van de straat zitten twee andere basisscholen, protestants en openbaar, maar die slaan we dus over.
  donderdag 11 september 2014 @ 08:51:24 #200
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144412785
Ja, wij hebben ook niks met onderwijs gefundeerd op religie. Dus dat valt sowieso af. Naja, maar een keer een regenachtige dag aan besteden :Y.
pi_144412924
Ik zou wel ff kijken voordat je je kind naar de dichtstbijzijnde school doet. Zo zit hier vlakbij ook een Dalton school en dat zou vroeger voor vriendje en voor mij niet hebben gewerkt. Dus die valt voor Ow ook af, je kan altijd nog veranderen.

Scholen met een bepaalde religie worden daar vaak al snel op afgekeurd. Toch zijn er veel van deze scholen waar het aanbod beperkt blijft tot een gebed 's ochtends en 's middags. Je moet er alleen geen problemen mee hebben dat je bijvoorbeeld een kerstviering in de kerk hebt. Schoolgidsen zien er vaak heel streng uit, maar een rondleiding laat het vaak veel beter zien.
(Gereformeerde scholen zijn vaak wel "streng" godsdienstig :) )
pi_144412983
Mandy beterschap voor je ziekenboeg!

Kyara sterkte vandaag. Hopelijk wordt het snel beter
En toffe tweelingstapelfoto :D

Wij gaan met N. ook naar de peutergym. Ze vindt het echt superleuk! Maar ze is ook echt gemaakt voor klimmen, kleuteren, springen, dansen enz. Dat is wat ze het liefste doet.

School: we hebben hier een aanbod van drie scholen naast elkaar. Een katholieke, protestante en openbare.
In eerste instantie zou ik gewoon op gevoel voor de openbare gaan. We zijn gaan kijken en ik ben helemaal om. Grote broer (en N. dus later ook) gaat naar de protestante school, terwijl man en ik niet gelovig zijn. De lesmethoden en rust spraken ons aan en passen ook goed bij grote broer!! De godsdienstlessen vind ik juist wel goed. En een kerstvoering is voor mij ook geen probleem. Hoort toch bij de cultuur en achtegrond van ons land.
Overigens zijn er bij ons geen wachtlijsten en hebben we grote broer (die bijna vier wordt) pas twee maanden geleden opgegeven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Animalmix op 11-09-2014 09:10:08 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 09:11:42 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144413070
Hier in Den Haag moet je nu je kind aanmelden voor een basisschool in het jaar dat ze 1(!) worden. We zijn dus al op scholenbezoek geweest en hebben haar al aangemeld voor 1.

Het is idd lastig om te bedenken of ze het goed gaat doen op een school. Volgens mij mag je altijd nog wisselen, maar kan me voorstellen dat je dan mogelijk geen plek meer hebt.
We hebben haar nu aangemeld voor een school waarbij natuur en dieren een belangrijk onderdeel is. Vind ik wel belangrijk voor mijn stadskind (mijn man en ik komen van het platteland :+ )
pi_144413484
Ik zou echt echt echt een school niet bij voorbaat van je lijstje strepen vanwege een religieuze achtergrond. Want vaak is het niet meer dan dat; een achtergrond, geen overtuiging die in alles door klinkt. Stel een vragenlijst op, bedenk voor jezelf wat je waardevol vindt en ga scholen bezoeken en de sfeer proeven, dat is de enige manier om een beetje een indruk te krijgen. Naast de voor de hand liggende vragen over bijv de cito bij kleuters en wat leren ze wanneer, wilden wij vooral weten hoe er wordt omgegaan met straffen en belonen, met pestgedrag, hoe veel ruimte is er voor een kind om echt kind te zijn, in hoeverre kan deze school inspelen op de behoeftes van ons kind, etc. Dat ze leren lezen en schrijven, dat geloof ik allemaal wel. Grootste drijfveer voor ons is het sociale aspect aan school, de emotionele ontwikkeling maakt enorme sprongen op school, kan een juf daar op een fijne manier mee omgaan? Blindelings kiezen voor de school die het dichtst bij is zou ik niet doen, maar ik ken echt veel ouders die dat wel zo aanpakken :)

Ik zei het hier laatst al: onze eerste keus voor een school bleek niet de juiste. Echt een prima school (als favoriet in onze woonplaats heeft deze school de langste wachtlijst; inschrijven voor het 2de jaar) maar gewoon niet voor ons kind. En dat is iets wat je van tevoren ook niet kan bedenken, hoe je kind wordt en wat het nodig gaat hebben. Nu zit hij op een school die alle anderen overstijgt door warmte, door een gevoel van thuis, en dat vinden wij echt een miljoen keer belangrijker dan hoe ze als school scoren op de cito :)
  donderdag 11 september 2014 @ 09:44:42 #205
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144413530
Nouja, ik zei het zo resoluut omdat wij hier midden op de biblebelt zitten en er dus vooral aanbod is aan protestants-christelijk onderwijs, maar dan ook wel vaak meteen streng in de leer. En daar kan ik echt helemaal niks mee.
pi_144413577
Oh, daar zal het er wel iets enthousiaster aan toe gaan dan hier ja :D

Wel ook niet religieus onderwijs daar? (Wat een lelijke zin :') )
  donderdag 11 september 2014 @ 10:02:42 #207
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144413857
Ja, maar daar zit dan ook weer... ja.. eh alles zeg maar :'). Dus ja.. denk dat het wel ook op iets van een 'stroming'-onderwijs zal neerkomen.
pi_144414388
Hoe kom je erachter vanaf wanneer je je kind moet inschrijven? Scholen bellen ofzo? Ik heb echt geen idee wanneer dat hier zou moeten.
pi_144414389
Dikke +1 op LE!

Ik geloof eigenlijk niet zo heel erg in hoe een school als scoort bij Cito-toetsen. Ik heb liever dat mijn kind zich kan ontwikkelen en kan ontdekken wat ze in zich heeft op school :Y

Zelf heb ik op een Freinetschool gezeten. Opzich een heerlijke school en het spreekt me erg aan, maar het was voor mij misschien niet de allerbeste keuze. Ik was een dromertje, en had dus helemaal niet de discipline om mijn eigen dag in te delen. Met als gevolg een dikke achterstand in rekenen bijvoorbeeld. En ik kan me niet herinneren óóit iets over enige religie te hebben geleerd, en dat vind ik ronduit een gebrek aan algemene kennis.

Ik ga dus inderdaad op zoek naar een basisschool die het vrije van leerplanonderwijs combineert met een gedegen ontwikkeling van algemene kennis.
pi_144414427
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar daar zit dan ook weer... ja.. eh alles zeg maar :'). Dus ja.. denk dat het wel ook op iets van een 'stroming'-onderwijs zal neerkomen.
Dat hoeft opzich geen probleem te zijn toch?

Op mijn school zaten zowel kinderen van links-progressieve ouders, als de buurtkinderen (niet de beste buurt ;) ) en kinderen van het blijf-van-mijn-lijf-huis en het humanitashuis die ook in de buurt stonden.

Krijgt je kind wel een breed wereldbeeld van :)
pi_144414452
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:30 schreef Fieder het volgende:
Hoe kom je erachter vanaf wanneer je je kind moet inschrijven? Scholen bellen ofzo? Ik heb echt geen idee wanneer dat hier zou moeten.
Ik denk inderdaad even bellen :Y

Of vriendinnen vragen die al kinderen op school hebben, dat wordt denk ik mijn aanpak :') bel-schijtluis die ik ben.
pi_144414551
Elke schooldirecteur heeft een mailadres mensen! :D
  donderdag 11 september 2014 @ 10:39:46 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144414597
Ow ik haat bellen ook echt intens :@ :'). Ga eerst maar eens rondje websites doen en er met den Duvel over babbelen. En een vriendinnetje raadplegen die NL geeft op het voortgezet onderwijs.
pi_144414706
Ik ben zelf juf :D :@ maar niet in mijn eigen woonplaats, dus alsnog geen idee hoe of wat. Mijn eigen oude basisschool heeft mijn voorkeur maar daar zou ik onderweg langs 2 drukke autowegen moeten... en L dus na een paar jaar ook. En hij zou ook naar de bso moeten dus daar moet ik me ook in verdiepen. Of thuisonderwijs geven :P
pi_144414754
Thuisonderwijs O+

Fieder, wij moeten een flink stuk fietsen om bij school te komen, heel veel druk verkeer onderweg. Ik denk echt dat ik mee fiets tot hij naar de middelbare school gaat :@ :')
pi_144414774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:30 schreef Fieder het volgende:
Bij ons staat het in het plaatselijke suffertje en hangt een reminder bij de kdv/psz. Maar wij hebben maar 1 school in het dorp. Dat maakt de keuze ook stukken makkelijker. Ik heb mijn oudste meiden ingeschreven toen ze drie werden.
Met een meidenkwartet
pi_144414804
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:46 schreef L-E het volgende:
Thuisonderwijs O+

Fieder, wij moeten een flink stuk fietsen om bij school te komen, heel veel druk verkeer onderweg. Ik denk echt dat ik mee fiets tot hij naar de middelbare school gaat :@ :')
Je bedoelt tot hij van de middelbare school gaat? :+
pi_144414813
Ik heb toen inderdaad gemaild fieder naar 3 basisscholen. 2 in de wijk en 1 er buiten maar waar ik een fijn gevoel bij had. Dat bleek nog steeds dus daar zit mijn oudste nu.

Hier geen wachtlijst en ingeschreven met 3 jaar.
pi_144414856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:49 schreef Fieder het volgende:

[..]

Je bedoelt tot hij van de middelbare school gaat? :+
Ik wacht wel even buiten het hek terwijl hij gaat vozen in het fietsenhok :P
  donderdag 11 september 2014 @ 10:58:24 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144415009
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:51 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik wacht wel even buiten het hek terwijl hij gaat vozen in het fietsenhok :P
En dan roepen: "Stiiickkkeeerrrrrrr!!!"

pi_144416129
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En dan roepen: "Stiiickkkeeerrrrrrr!!!"

_O-

Wij zijn net bij de tweede school geweest. De school die het op voorhand gevoelsmatig al ging worden, maar dat willen we wel graag gefundeerd hebben.
En nu twijfelt vriend dus }:| Ik niet.
Het is een katholieke school. De school van Gisteren was een openbare school. Mijn vriend is niet gelovig opgevoed, ik wel, maar niet zwaar. Heel open en initiatief bij mij zeg maar.

De directeur van de katholieke school vertelde dat ze er heel breed mee omgaan. In de laagste klassen gaat het over het christendom. De groepen 4 en 5 hebben het over het boeddhisme en hindoeïsme. Andere klassen bijvoorbeeld over de Islam en wellicht/hopelijk ook andere geloven, zoals het Jodendom. Hoewel hij die niet genoemd heeft.
De kinderen krijgen uitleg over de overeenkomsten en verschillen.

Natuurlijk wordt er iets meer mee gedaan dan op een openbare school. Er wordt met kerst en Pasen het bijbelverhaal verteld en er wordt met regelmatig gebeden. Dat wordt door de kinderen samen met de leerkracht verzonnen. Dus geen gebed uit een boek bijvoorbeeld.

Ik heb een heel goed gevoel bij deze school. Het is ordelijk, gestructureerd en zit goed in elkaar. De andere school mist dat in mijn ogen. Vriend moet het allemaal even laten bezinken. ...
pi_144416251
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:40 schreef danic het volgende:

[..]

_O-

Wij zijn net bij de tweede school geweest. De school die het op voorhand gevoelsmatig al ging worden, maar dat willen we wel graag gefundeerd hebben.
En nu twijfelt vriend dus }:| Ik niet.
Het is een katholieke school. De school van Gisteren was een openbare school. Mijn vriend is niet gelovig opgevoed, ik wel, maar niet zwaar. Heel open en initiatief bij mij zeg maar.

De directeur van de katholieke school vertelde dat ze er heel breed mee omgaan. In de laagste klassen gaat het over het christendom. De groepen 4 en 5 hebben het over het boeddhisme en hindoeïsme. Andere klassen bijvoorbeeld over de Islam en wellicht/hopelijk ook andere geloven, zoals het Jodendom. Hoewel hij die niet genoemd heeft.
De kinderen krijgen uitleg over de overeenkomsten en verschillen.

Natuurlijk wordt er iets meer mee gedaan dan op een openbare school. Er wordt met kerst en Pasen het bijbelverhaal verteld en er wordt met regelmatig gebeden. Dat wordt door de kinderen samen met de leerkracht verzonnen. Dus geen gebed uit een boek bijvoorbeeld.

Ik heb een heel goed gevoel bij deze school. Het is ordelijk, gestructureerd en zit goed in elkaar. De andere school mist dat in mijn ogen. Vriend moet het allemaal even laten bezinken. ...
Klinkt als een fijne school en goed doordacht een plaats voor geloof. Ik vind het persoonlijk alleen maar goed voor kun ontwikkeling. Mijn kinderen vinden de bijbel verhalen super interessant. Helemaal prima. En voor vragen stuur ik ze naar mijn schoonouders :)
Met een meidenkwartet
pi_144416379
Ik ben vroeger een tijdje Jezus-fan geweest door de mooie oude kinderbijbel die we thuis hadden, tot grote wanhoop van mijn fel atheïstische moeder :')

Maar ik had werkelijk geen idee waar de feestdagen allemaal voor waren, terwijl ik dat wel heel interessant vond.
pi_144416583
Mijn vriend heeft er ook niks van meegekregen in zijn opvoeding. Hij gaf net wel aan dat hij dat nu wat mist.
Niet om alsnog te bekeren tot het geloof. Maar wel om het beter te begrijpen.
Nagenoeg alle oorlogen zijn gebaseerd op het geloof en het is toch prettig om de gedachtegang van de mensen hierin te begrijpen....Bijvoorbeeld.

Ik kwam eens thuis met de mededeling dat ik voortaan wilde bidden voor het eten. Prima....Dus dat hebben we de volgende 15 jaar gedaan denk ik.
pi_144417314
Ik zou juist graag voor een school met een mild religieuze schtergrond hebben gekozen. Ik vind het heel belangrijk dat kinderen weten wat onze sociaal-culturele achtergrond is en ik ben dol op kerstvieringen in de kerk :@.

Dus mocht 't toch niet gaan met de Montessori omdat ze zich toch anders ontwikkelt dan we nu inschatten, dan gaat mijn voorkeur écht uit naar de protestantse en niet de openbare. Die laatste scoort ook slecht en ik weet inmiddels een beetje wat voor kinderen daar op zitten. Noem me een snob, prima, maar dat heb ik voor Ellie liever niet :).
pi_144417518
Op voorhand had ik hier de openbare school bedacht. Vriend is katholiek en ik ben protestants. Tot ik er een keer kwam en dacht nee dit wordt hem niet. Nu dus de katholieke school in de buurt. Waar overige weinig geloof in voorkomt volgens mij. Maar ik wil wel dat ze iets mee krijgt.

Ik heb zelf op een protestantse school gezeten maar kreeg van elke geloof wel wat mee. Wel bidden in de bovenbouw en het lied van de week leren. Mijn vader bid nog steeds voor het eten maar Ean kwekt er dan vrolijk doorheen }:|
pi_144417734
In ieder geval, welke school je ook kiest, volgens de kerndoelen moeten alle basisscholen aandacht besteden aan de geestelijke stromingen die in Nederland voorkomen. (Christendom, Islam, Boeddhisme, hindoeïsme en Jodendom)
pi_144418151
Kyara, niet fijn dat vroege wakker worden. :*

Beterschap Mandy :*

XM :* voor jouw nacht. Was Noor trouwens vrolijk tijdens het kletsen?
Riley werd laatst ’s nachts een keer wakker en lag echt super vrolijk te kletsen. Pas toen ik opstond om even te plassen (ze lag toen al ruim een half uur te kletsen) ging ze me roepen. Dus ik haalde haar uit bed en liet haar door het raam zien dat het nacht was.
Zei zij: “Mooi”
Ik: “Nee is niet mooi, het is slaaptijd” :D
Spannend morgen. Een nieuwe creche :*

Fijn toch dat het hier even over scholen gaat. De vragen van L-E, ga ik zeker even meenemen tijdens mijn zoektocht. Al moet ik bij sommige vragen ook even kijken wat mijn wensen zijn :@
En misschien blond. Maar waarom de vraag naar de CITO toets bij kleuters? Ik dacht dat dit een moment opname was en op een speelse manier gedaan werd.
Men, ik ben nog echt een leek als het aankomt op scholen :D :@
pi_144422641
Die CITO bij de kleuters is het nieuwste voorbeeld van de controledrang en prestatiegerichtheid die scholen momenteel opgelegd krijgen. Vaak leggen leerkrachten er toch druk op, wat zeker bij de kleuters slecht werkt... Om het nog maar niet te hebben over het feit dat een kleuter gewoon een kleuter moet zijn zeg, alsjeblieft!

Ik ben geen voorstander van al dat toetsen. Ook daarom de keuze voor de school, ze doen wel de gr 7/8 CITO maar verder niet. M'n kind mag daar kind zijn, geen werknemer.

Ja, ik snap dat 't toetsen enzo te maken heeft met de richtlijnen voor passend onderwijs en dat leerkrachten er ook niet echt blij van worden. Maar ik word best fel van dat prestatiegeneuzel - daar heeft ze haar hele volwassen leven nog voor, tenzij we de loterij winnen...
  donderdag 11 september 2014 @ 15:45:56 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_144423044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 09:41 schreef L-E het volgende:
Ik zou echt echt echt een school niet bij voorbaat van je lijstje strepen vanwege een religieuze achtergrond.
Veto.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_144423505
Wat cwen zegt. Ik vind dat prestatiegerichte geen prettige ontwikkeling, waarom dat zo jong al moet is beyond me. En het wordt idd speels gedaan maar dan nog ben ik van mening dat er op die leeftijd niet al bekeken moet worden of je wel aan de maatstaven voldoet, dat je een score krijgt die alleen maar iets zegt over een enkel moment. Ga kleuren met ze zeg.
pi_144423704
Aaaaaah! Rosalie poept net op het potje!!

We hadden er nog niks mee gedaan. Maar ze gaf duidelijke signalen dus dacht 'laat ik het eens proberen' :o
pi_144423911
Wow knappe Rosalie *O*
pi_144423916
Dank voor de uitleg. Ik ben het eens dat prestatiegerichtheid en controledrang zeker geen prettige ontwikkeling is. Maar nu weet ik zeker dat ik daar ook om al zal vragen.

Danic, wat goed *O*
Riley geeft het pas aan, nadat ze gepoept heeft.
pi_144423954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:59 schreef L-E het volgende:
Wat cwen zegt. Ik vind dat prestatiegerichte geen prettige ontwikkeling, waarom dat zo jong al moet is beyond me. En het wordt idd speels gedaan maar dan nog ben ik van mening dat er op die leeftijd niet al bekeken moet worden of je wel aan de maatstaven voldoet, dat je een score krijgt die alleen maar iets zegt over een enkel moment. Ga kleuren met ze zeg.
Eens.

Mijn basisschool deed wel de citotoets, maar die was niet bepalend voor het advies dat ze gaven voor het voortgezet onderwijs.
pi_144423985
Oh en mijn boekenwurmpje is net lid geworden van de bibliotheek O+

En ze vroeg om een 'toetje' :o Ze krijgt van ons zelden een koekje, dus ik vrees dat ze dat woord op het kdv heeft geleerd :')
pi_144424930
Oh citotoets voor kleuters heb ik nog een leuk verhaal over gehoord. Kleuter krijgt plaatje met iglo te zien, wordt er gevraagd is het hier warm of koud. Warm! zegt kleuter. Kleuter denkt in iglo kan je kampvuurtje stoken is lekker warm. Maar dat creatieve denken doet citoscoretoets niet en cito vindt dat het koud is waar iglo's staan. :') :{w Kortom ik ben ook niet zo'n voorstander van citotoetsen voor kleuters.

En hier krijg je volgens mij als je kind 3 jaar is een lijst met scholen. Dus ik gok dat ik me voor die tijd nog niet druk hoef te maken. :)
pi_144425873
Cito ... waar ik kleuters van net 4 jaar dicht heb zien klappen en in tranen uit heb zien barsten.

Geen goede ontwikkeling als je het mij vraagt :N
  donderdag 11 september 2014 @ 18:02:30 #239
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144427498
Wat goed van Rosalie Danic!

Die cito-toetsen van kleuters, tja. Heeft kleuter ook gehad in groep 1 vorig schooljaar. Voor de kleuters zelf was het werken in hun werkboekjes. Maar het resultaat is hetzelfde idd.
Net zoals het feit dat ze eind groep 2 al 15 letters moeten kennen voor ze naar groep 3 gaan. Ik zag de afgelopen dagen bij een paar kinderen ook al oefenbladen om de letter j netjes te leren schrijven. Begin groep 2...

Het ziekzijn van D is niet doorgebroken gelukkig, een lang middagslaapje heeft hem deugd gedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door -mandy- op 11-09-2014 18:22:06 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 18:25:18 #240
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144428193
3x raden wie er heel voorzichtig zijn allereerste losse stapjes zette om 17:30u!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *; *; *;

Mijn kleine dreumesje! Hele mooie voorzichtige eerste stapjes! Ik ben zo onwijs trots op hem :* :* :D :D :* :*
pi_144428427
*O*
  donderdag 11 september 2014 @ 18:48:22 #242
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144428875
Zo hee! Stapjes en poepen op een potje, goede dag hier :) *O*.

En, goddank... ik heb weekend. Weer een week overleefd.
pi_144429240
LB. Leuk dat E lid is van de bieb

Mandy wat goed *O*

XM. Zit je nog in je proeftijd? Is het mogelijk dat je je baan opgeeft en naar iets meer passends zoekt? :*
  donderdag 11 september 2014 @ 19:03:14 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144429281
Nee, inmiddels half jaar in dienst...
pi_144430247
Whehehe, Bram was vandaag bij oma. En we rijden weg en hij heel enthousiast zwaaien naar oma en dag dag!!! We rijden weg, handje gaat naar beneden : "Zo. Klaar. "

:D :D
  donderdag 11 september 2014 @ 19:48:21 #246
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144431085
Hahaha, die Bram. Lijkt me een grote ondeugd!
pi_144431783
Rosalie wat goed! en ook weer pijnloos dan? ook fijn!! *O*

D aan de wandel! *O* Komt toch gewoon helemaal goed he, op zn eigen tijd!

XM :* Heb je nog met iemand gesproken over je gevoel er niet bij te horen op je werk? Of heb je misschien 1 collega die je in vertrouwen kunt nemen?
  donderdag 11 september 2014 @ 20:06:15 #248
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144431967
Hopelijk vind je snel een leukere baan met leukere collega's XM! Is bv je ziek melden door overspannen geen optie zodat je wat meer rust hebt?

En dit is D al lopende *;
- staat alleen nog op fb nu -

[ Bericht 36% gewijzigd door -mandy- op 12-09-2014 10:04:59 ]
pi_144432138
Jaaaaa supergoed al zeg!! *O*
  donderdag 11 september 2014 @ 20:10:02 #250
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144432149
Het gaat helaas wel iets verder dan het gevoel er niet bij te horen helaas. Maar goed, dat is ernstig off-topic.

Tico, die Bram :D

En knap hoor van D!
pi_144432215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het gaat helaas wel iets verder dan het gevoel er niet bij te horen helaas. Maar goed, dat is ernstig off-topic.

Tico, die Bram :D

En knap hoor van D!
Hangt waarschijnlijk een heleboel ook samen met wat je hier wel eens eerder hebt gepost. In dat geval sluit ik me bij mandy aan. Is het niet tijd dat je even pas op de plaats maakt en voor jezelf kiest? :*
pi_144434602
Wow, die D!!!!
Superknap!
*O*

Bram, hahaha!

XM, ik hoop dat het lukt om voor jezelf te kiezen!

Oh en dat prestatiegerichte op de basisschool... Ik zat me alweer op te vreten, echt het is zo belachelijk! Maar ligt aan de regering... Dus ik moet er net zo hard aan meedoen als leerkracht zijnde :(
pi_144434632
Mandy wat knap van D! Wat loopt ie meteen al goed.
En wat een vrolijkerd O+
pi_144438478
Wat goed van Rosalie!

En D aan het lopen!

Hier geen nieuwe vaardigheden vandaag. Maar hij kan wel heel goed een vinger in zijn neus steken en je dan grijnzend aan kijken omdat er vast iemand NEEE BAH gaat roepen en dat is LACHUH O+
pi_144438731
En ik heb zojuist mijn verhaal ingestuurd naar Inzicht, het magazine van de Stichting Hellp. Dat kun je alleen lezen als je donateur bent (en tot mijn spijt is niemand die ik ken dat geworden, ondanks mijn verzoek) dus eigenlijk zullen weinig mensen het lezen, maar toch he, misschien is er wel 1 iemand die er iets aan heeft. O+ Je weet het niet!
pi_144439089
LE, ik hoop ook dat iemand er iets aan heeft :*.

XM, ik zou idd een loopbaancoach zoeken. Dit werkt ook niet zo.

Mijn kind kan een konijn nadoen O+. Dat ziet er zo uit:

_O-
pi_144439183
Ellie :D

LE, kan me voorstellen dat dat frustreert... Maar de mensen die wel donateur zijn, hebben waarschijnlijk heel veel aan je verhaal!
pi_144439207
Haha Cwen, dat gezicht hebben we hier ook, is DAT dus wat hij probeert na te doen, eindelijk duidelijkheid! :D
  donderdag 11 september 2014 @ 22:35:39 #259
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144439329
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ellie :D

LE, kan me voorstellen dat dat frustreert... Maar de mensen die wel donateur zijn, hebben waarschijnlijk heel veel aan je verhaal!
+1
pi_144440090
Wat goed LE!

En die Ellie!! (En wat een leuk truitje O+ )
pi_144441043
Tico. Die Bram :D

Mandy zie hem lopen *O*

XM, ik vind ziek melden ook een goed idee. Als het meer dan je gevoel is, dan is het niet werkbaar om met zoveel stress daarheen te gaan :

L-E. Sticker is ook een echte ondeugd volgend mij O+
En knap van je dat je jouw verhaal hebt opgestuurd. En ik denk zeker dat er mensen zijn die iets aan jouw verhaal hebben

Cwen. Wat een superfoto zeg. O+

Net terug van Najib Amhali. Stond in het teken van de zwangerschap van zijn vrouw was echt superleuk.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:42:21 #262
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144446963
Lekker een avondje uit Omen! ^O^

Draaien jullie dreumesen ook letters om in woorden? Snuiten is hier 'nuitsen' bijvoorbeeld, en zo heeft ze er nog een paar (waar ik nu natuurlijk niet op kan komen). Ik vind t zo grappig :D
pi_144447007
*O* voor de losse stapjes
:* voor L-E
Klinkt leuk Omen!

en verder weet ik het niet meer.

LB, hier doen ze dat niet maar het zoontje van een vriendin draaide steeds kip om. Was erg leuk op de kinderboerderij :D
pi_144447024
Klinkt leuk Omen :)

LB, zo vergevorderd zijn we nog niet qua taal. Hij kan wel heel goed nee zeggen :')

Wat een prutnacht weer mensen, gaap! En alsof dat nog niet erg genoeg was, droomde ik ook nog over Peter Jan Rens :(
pi_144447078
En hij bedoelt natuurlijk "een" L-E :P

:* voor je slechte nacht. Koffie? c_/
Ik doe even met je mee. Op de een of andere manier is het hier s nachts ook weer bal (maar gelukkig niet meer zo vroeg *O* )

maar moest wel een beetje lachen om je droom van PJR _O-
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:49:56 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447087
Oh ieuw LE :')

En balen van je nacht! :{ Wou Sticker veel drinken of was ie ook echt wakker?

E heeft voor t eerst sinds een week weer de hele nacht geslapen O+ Ik lag gisteravond echt te wachten tot ze wakker zou worden, maar ze sliep door en dus werd ik vanochtend lekker in mn eigen bed wakker ipv het logeerbed O+
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:50:29 #267
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447094
Hmmm sorry dames. Om het goed te maken zal ik een goeie kop koffie voor jullie zetten in mijn toffe espressomachine ok? :* c_/
pi_144447159
Wat fijn LB! Ik verwacht dat ze straks ineens weer een boel dingen meer kunnen. Het gaat nu sowieso erg hard. Achteruit lopen, zinnetjes, duidelijker aangeven wat ze wel en vooral ook niet willen.
pi_144447160
Hij wilde elke twee uur drinken, en dat gebeurt wel vaker, maar nu bleef hij ook rustig een uur aan de borst liggen klootviolen.Gewoon drinken en dan weer slapen is prima. Maar elke keer dat ik even anders wilde liggen, kwam er een woest 'NEEEEEE DIE!' en dan met dat vingertje in mijn tepel prikken enzo. Jullie snappen, ik heb niet veel geslapen. Ik ben wel nog heel mooi, ondanks dat :7
pi_144447168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:49 schreef LadyBlack het volgende:

E heeft voor t eerst sinds een week weer de hele nacht geslapen O+ Ik lag gisteravond echt te wachten tot ze wakker zou worden, maar ze sliep door en dus werd ik vanochtend lekker in mn eigen bed wakker ipv het logeerbed O+
Ah, fijn zeg!
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:49 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Hij wilde elke twee uur drinken, en dat gebeurt wel vaker, maar nu bleef hij ook rustig een uur aan de borst liggen klootviolen.Gewoon drinken en dan weer slapen is prima. Maar elke keer dat ik even anders wilde liggen, kwam er een woest 'NEEEEEE DIE!' en dan met dat vingertje in mijn tepel prikken enzo. Jullie snappen, ik heb niet veel geslapen. Ik ben wel nog heel mooi, ondanks dat :7
Obviously :D

Maar dat is heel vervelend ja.... ik draai me dan wel eens gewoon om. Soms gaat ze dan na enig morrelen toch zelf slapen. Soms hangt ze dan ineens over me heen tot ze met haar gezicht bij het mijne is, en zegt dan poeslief "haaaai O+ ", en soms moet ze heel hard huilen. Bij dat laatste is het ok, want dan laat ik haar weer drinken en is ze meestal zo vertrokken. Scenario 2 is het lastigst, want je kunt dan ook niet boos worden :D
pi_144447284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Obviously :D

Maar dat is heel vervelend ja.... ik draai me dan wel eens gewoon om. Soms gaat ze dan na enig morrelen toch zelf slapen. Soms hangt ze dan ineens over me heen tot ze met haar gezicht bij het mijne is, en zegt dan poeslief "haaaai O+ ", en soms moet ze heel hard huilen. Bij dat laatste is het ok, want dan laat ik haar weer drinken en is ze meestal zo vertrokken. Scenario 2 is het lastigst, want je kunt dan ook niet boos worden :D
:D O+!
pi_144447296
Oef LE, dat is idd slopend. Hier ook weer anders omdat ze meestal met z'n tweetje drinken. Aangezien ik dan rechtop in bed zit, is het hier drinken of klaar. Want ik kan dan zelf ook niet lekker dutten ;)
(en ze moeten ook tegelijk klaar zijn omdat ze ook tegelijk weer terug moeten naar hun eigen bed anders worden ze daar weer wakker van...)

Klinkt wel erg lief LB O+
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:00:34 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447310
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn LB! Ik verwacht dat ze straks ineens weer een boel dingen meer kunnen. Het gaat nu sowieso erg hard. Achteruit lopen, zinnetjes, duidelijker aangeven wat ze wel en vooral ook niet willen.
Dat is hier ook zo ja, ze gaat echt hard :Y En dat gaat meestal gepaard met weer wakker worden in de nacht.
pi_144447382
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef Kyara het volgende:
Oef LE, dat is idd slopend. Hier ook weer anders omdat ze meestal met z'n tweetje drinken. Aangezien ik dan rechtop in bed zit, is het hier drinken of klaar. Want ik kan dan zelf ook niet lekker dutten ;)
(en ze moeten ook tegelijk klaar zijn omdat ze ook tegelijk weer terug moeten naar hun eigen bed anders worden ze daar weer wakker van...)

Klinkt wel erg lief LB O+
Het is logistiek nog wel een ding he, zo'n tweeling :D
pi_144447449
:* voor de nachten ( *O* voor de nacht van LB).
Maar ik doe toch graag mee met de koffie... Hier hadden we een ventje met een nachtmerrie (denk ik). Echt krijsen opeens (ik ben nog nooit zo snel m'n bed uitgekomen) en daarna huilen en mij niet meer los willen laten, zielig! Maar de rest van de nacht kunnen doorslapen ;)
pi_144447477
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:03 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is logistiek nog wel een ding he, zo'n tweeling :D
Ja, best wel....
D gooit nog wel eens haar knuffeltje uit bed. En dan huilen want ze mist haar knuffeltje. Dan kan ik best even naar binnen gaan om het ding terug te geven en dan slaapt ze verder maar J accepteert het niet dat we de kamer uit gaan zonder haar. Die gaat dan keihard gillen. En als J meegaat, wil D ook mee.... Dus een uit bed gevallen knuffeltje resulteert vrijwel altijd in weer 2 kinderen voeden.
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:11:45 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447541
Oh no! :D Hadden ze dan maar ook echt hetzelfde karakter he :')

Loj, wat zielig! Maar daarna dus wel de hele nacht geslapen, klein voordeeltje ;) of was de nacht toen al niet zo lang meer?
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:17:15 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144447631
Oef wat een pittige nachten! Sterkte dames..

Noor is wennen op de nieuwe crèche. Ze verschool zich eerst een paar minuutjes achter m'n been, maar kreeg toen zo'n speeltelefoon met touwtje in de smiezen, ging er op af en begon HALLOOWW in de hoorn te toeteren :'). Ik zei, ik geloof dat ik wel weg kan :'). Ook toen ging kik, ze keek een beetje bedenkelijk, maar het speelgoed om haar heen won het. Lekker gehecht hoor :'). Over een uurtje ga ik haar weer halen O+.
pi_144447647
Nieuw kdv XM? Vanwaar de overstap?
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:21:29 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144447728
Ik kon E vanochtend ook zo aan de (favoriete) leidster geven! Gisteren was ze er voor het eerst weer na een ruime week, en was het brullen, maar nu was alles blijkbaar weer goed O+

Ze ging mij uitzwaaien met E op de arm, maar E vond het interessanter om naar de leidster te kijken terwijl die enthousiast 'doeeeeg mama!' naar mij riep :')
pi_144447735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no! :D Hadden ze dan maar ook echt hetzelfde karakter he :')

Loj, wat zielig! Maar daarna dus wel de hele nacht geslapen, klein voordeeltje ;) of was de nacht toen al niet zo lang meer?
Van 2 tot 7, dus dat is goed :)

Kyara's meiden O+

En idd dezelfde vraag als LE, XM.. :)
pi_144447918
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oef wat een pittige nachten! Sterkte dames..

Noor is wennen op de nieuwe crèche. Ze verschool zich eerst een paar minuutjes achter m'n been, maar kreeg toen zo'n speeltelefoon met touwtje in de smiezen, ging er op af en begon HALLOOWW in de hoorn te toeteren :'). Ik zei, ik geloof dat ik wel weg kan :'). Ook toen ging kik, ze keek een beetje bedenkelijk, maar het speelgoed om haar heen won het. Lekker gehecht hoor :'). Over een uurtje ga ik haar weer halen O+.
Volgens mij is een teken van een goed gehecht kind juist dat ze het vertrouwen hebben om ook zonder mama/papa te durven zijn. Eerst een paar minuten de kat uit de boom kijken in de veiligheid van mama, en dan is het goed. Jij geeft haar dan het vertrouwen om ook zonder jou te durven. Zoiets is het geloof ik.

de mijnes is overigens ook geen kusser/knuffelkind, wat jij laatst over Noor zei. Ik vind dat ook zo jammer. Maar... sinds ze haar echte bed heeft, moet ik 's avonds altijd even 'bij' komen liggen. En dan knuffelen we, en dan aait ze me, heerlijk O+
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:40:01 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_144448133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:18 schreef L-E het volgende:
Nieuw kdv XM? Vanwaar de overstap?
Huh, oh ik had het al een paar keer laten vallen hier hoor :D.

Leidsters zijn lieverds, maar google maar eens op Speelhonk Gouda, FIOD :'). Erg in opspraak. Ik heb geen vertrouwen in de toekomst daar en het is geen organisatie waar ik maandelijks ruim 900¤ naar wil overmaken :). Heb ook m'n twijfels over de kwaliteit en uitvoering vh pedagogisch beleid.

En nu gaat ze naar een kdv in een oude boerderij, met veel buitenruimte, themaprogramma's, leidsters die er al 100 jaar werken... O+ Komt allemaal heeeeeel wat professioneler over :Y.

Oh en Coco, willikooooooooook O+
pi_144448489
Dat kan, maar ik sla niet alles op wat hier voorbij komt. En 900 voor een kdv? Je zou er bijna thuisblijfmoeder van worden he :')
pi_144448826
Ik heb het er anders met liefde voor over :@ Thuisblijfmoeder, ik kan het niet ;(
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:13:56 #287
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144449018
900 euro per maand? ik had een goede parttime-baan (met relatief veel reistijd), maar daarom ben ik thuisblijfmoeder geworden.
En achteraf gezien misschien maar goed, want de afdeling waar ik werkte wordt per 1 december definitief overgenomen door een ander bedrijf, personeel mag niet mee en moet voor hen binnen de stichting ander werk worden gezocht. En al die stress en onzekerheid is ook niet leuk.
pi_144449426
Xm, noor heeft gewoon een open karakter. Net als kaylee! Als er speelgoed of andere kindjes zijn vliegt ze er na even mama of papa aankijken op af alsof wij er niet meer zijn. En als we haar weer ophalen duurt het een hele poos voor ze in de gaten heeft dat we er zijn en dan komt ze ook niet gelijk naar ons toe. Ook thuis kan ze zich goed vermaken in haar eentje. Alleen als ze gevallen is is een knuffel goed, anders is het wild worstelen tot ze los is en haar wortel kan killen...
pi_144449481
Ohja hoi! Wij horen ook alweer een poosje hier bij de dreumessen(?)! Vorige maand is ze 1 geworden *O*
pi_144449553
:W aapieannie! Gefeliciteerd en welkom!

Nieuw kdv klinkt goed XM!
Hoeveel dagen gaat Noor dan?
pi_144449586
Als ik 900 per maand te besteden had aan kinderopvang, zou ik een gastouder aan huis laten komen. Dat lijkt me echt ideaal O+
pi_144449886
Gastouder aan huis is voor meer dan 2 kinderen soms al goedkoper dan kdv oid.
Ik zou zelf de interactie met andere kindjes missen. Maar dat is ook voor iedereen weer anders.

Wij hadden hier altijd 1 dag kdv en 2 dagen oma aan huis dus dat is ook wel een beetje hetzelfde principe ;) En als ik nu weer zou gaan werken dan zouden ze allemaal 1,5 dag gaan.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:51:19 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144450085
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:40 schreef XcUZ_Me het volgende:

En nu gaat ze naar een kdv in een oude boerderij, met veel buitenruimte, themaprogramma's, leidsters die er al 100 jaar werken... O+ Komt allemaal heeeeeel wat professioneler over :Y.

Dat klinkt goed zeg O+

Hoe was het ophalen, had ze het leuk gehad?
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:51:57 #294
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144450097
Hoi aapieannie! Welkom!

Ik ben ook heel benieuwd hoe het op het nieuwe kdv was voor Noor.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:53:05 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144450136
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Dat kan, maar ik sla niet alles op wat hier voorbij komt. En 900 voor een kdv? Je zou er bijna thuisblijfmoeder van worden he :')
Wij betaalden ook 850 euro geloof ik, voor 6 dagdelen.

Helaas ( ;) ) kan het altijd uit om te werken. Je moet wel een achterlijk dure kinderopvang hebben wil je meer moeten betalen dan je per uur verdient...
pi_144450144
:* voor alle prutnachten! Hopelijk snel weer beter.

LB wat fijn dat jij weer lekker in je wiegen bed hebt geslapen!

Welkom aapieannie!

XM hopelijk heeft Noor een leuke dag! Het begin was in ieder geval goed. Ik vind het zelf in ieder geval een stuk fijner als ik wegga zonder dat ze moeten huilen.

Hier ook een prutnacht. Ik vermoed dat de laatste kiezen doorkomen. Maar mag niet in haar mond kijken en voelen doe ik maar niet (au!).
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:55:49 #297
378192 -mandy-
I am who I am
pi_144450215
Als ik was blijven werken met D en kleuter was ik voor 4 uur werken per dag, 6,5 uur gastouderopvang kwijt geweest voor D + BSO voor kleuter, dat was me/ons iets te gortig.

:* voor alle slechte nachten. Hopelijk gaat de komende nacht voor iedereen beter.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:58:15 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144450288
Ohja welkom en nog gefeliciteerd Aapie! *O*

AM, oei.... voordeel is wel dat ze er dan daarna vanaf is toch?! :*
pi_144450311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:53 schreef LadyBlack het volgende:
Helaas ( ) kan het altijd uit om te werken. Je moet wel een achterlijk dure kinderopvang hebben wil je meer moeten betalen dan je per uur verdient...
Klopt, maar je kunt je wel afvragen of datgene wat je overhoudt de moeite waard is. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Ik heb bijvoorbeeld een baan uiteindelijk afgewezen omdat er onder aan de streep te weinig overbleef en ik dat al het gedoe er om heen niet waard vond.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:01:54 #300
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144450371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wij betaalden ook 850 euro geloof ik, voor 6 dagdelen.

Helaas ( ;) ) kan het altijd uit om te werken. Je moet wel een achterlijk dure kinderopvang hebben wil je meer moeten betalen dan je per uur verdient...
Dat is zonder de toeslag meegerekend neem ik aan?

Die 900 euro van XM is ook voor de KOT denk ik? Dat betaalden wij ook voor 3 dagen alleen krijg je wel weer een deel via de toeslag terug.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:08:57 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_144450564
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is zonder de toeslag meegerekend neem ik aan?
Uiteraard :Y

En Kyara, dat klopt hoor. Maar het argument: "die opvang kost me meer dan ik verdien" is dus eigenlijk altijd kul. klein beetje achtergebleven beroepsfrustratie oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')