Assen-Eindhoven is alleen met vliegtuig binnen 1,5u te doen helaas.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:27 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben altijd wel in voor een meet! Ienieminie, medium of mega, maakt me niet uitMits op een dag zonder andere plannen, en bij voorkeur toch wel binnen max anderhalf uur rijden vanaf Eindhoven.
Wij hebben jou ook gemistquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef Omentielvo het volgende:
Terug van een supergeweldige vakantie. Veel gespeeld, geknuffeld en driftbuien gehad. Riley zegt tegen iedereen het internationale "hi" en mensen kunnen dan ook nog een handje krijgen. Ook is ze veel meer gaan zeggen.![]()
Jullie heb ik wel gemist
Wat heb ik gemist aan nieuwtjes?
Ik heb 1 heel goede vriendin die ik het op zich wel toevertrouw, maar zij kent Isa gewoon niet goed genoeg, voor mijn gevoel, om haar te kunnen troosten als ze snachts huilend wakker wordt, of om naar bed te brengen. Dat is echt een gevoel. Andere vrienden hebben het wel aangeboden, maar staan net een stukje verder bij me weg. Het eerste gaat denk ik overigens wel veranderen omdat zij nu zwanger is en straks ook een kindje heeft. Ik denk dat dat de band alleen maar hechter maaktquote:Op zondag 7 september 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Nouja dat was hier dus vandaag ook; halve repetitie gemist wegens geen oppas...
Apart trouwens dat jullie juist vrienden niet vragenHebben die geen kinderen of juist handenvol? Hier zijn wij echt elkaars vangnet. Ik vraag in eerste instantie vriendinnen die E goed kennen en zelf kinderen hebben (want dan kan ze gewoon aanschuiven en E is dol op hun zoontjes), en anders zijn er nog wel een paar die vaak wel willen. Ik heb ook heel veel opgepast trouwens.
Mijn ouders & schoonouders wonen niet echt in de buurt en schoonouders werken ook nog dus dat kan alleen evt in het weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op maandag 8 september 2014 13:08 schreef danic het volgende:
Ik gooi ook als ik pissed benmaar alleen met iets wat niet kapot gaat
![]()
Ja nou de hoekjes van onze tafel zijn erg scherp, heb mijn benen er ook al eens aan open gehaald. Dus geen hoekjes is niet echt een optiequote:Op maandag 8 september 2014 18:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tja, wij hebben de hoekjes niet afgeplakt. Even hard gezegd, ze moet leren dat ze haar hoofd ergens aan kan stoten. Dus dat ze uit moet kijken.
quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Spirit82 het volgende:
OhWe leggen net het spook in bed en toen ik slaap kindje slaap zong, zei ze zomaar "sla kikke sla"
Haha wat gaan onze meisjes soms toch gelijk op! E zingt nu ook heel regelmatig 'slaaaaaap ti slaaaaaap'quote:Op maandag 8 september 2014 19:50 schreef Spirit82 het volgende:
OhWe leggen net het spook in bed en toen ik slaap kindje slaap zong, zei ze zomaar "sla kikke sla"
Hier niet in elk geval. Het enige dat helpt is Bumbaquote:Op maandag 8 september 2014 20:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Haha wat gaan onze meisjes soms toch gelijk op! E zingt nu ook heel regelmatig 'slaaaaaap ti slaaaaaap'Zó lief!
Ze is sowieso echt he-le-maal dol op zingen, ik vind t zo tof! Ze begint vaak zelf, soms als ze een woord hoort waar ze een liedje over kent, of soms als de situatie ernaar is (bijv 'visje, visje' als we aan tafel zitten, omdat ze dat op het dagverblijf dan ook zingen). SupergezelligEn erg handig, omdat ze er bijna altijd rustig mee te krijgen is. Was vandaag het enige hier dat hielp, als de borst even niet kon.
Misschien een hele gekke hoor, maar kan heel rustig een liedje zingen misschien helpen bij een driftbui? Dat ze even stil moeten zijn om te luisteren zeg maar?
Mijn oudste viel vroeger in de auto altijd in slaap als ik "in de maneschijn" 'op een klein stationnetje' en "klap eens in je handjes" achter elkaar zong. Als ie aan het huilen was en ik zong die 3 liedjes in een bepaalde volgorde (weet niet meer precies welke ik eerst moest zingen) dan werd ie stil en viel in slaapquote:Op maandag 8 september 2014 21:21 schreef LadyBlack het volgende:
Probeer het eens, in het kader van out of the box denken! Ik ben heel benieuwd of ze dan misschien even afgeleid is![]()
En ik geloof dat -in ieder geval voor kleine kindjes- de stem van je moeder het mooiste geluid is
Subtielquote:Op maandag 8 september 2014 22:00 schreef olivia_321 het volgende:
Toen ik een keer zong voor oudste zei ze: " doe maar niet zingen mama, dan worden de leeuwen gedrietig"
Ja dat doen ze als ze groot wordenquote:Op maandag 8 september 2014 22:08 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Subtiel![]()
En leuk die kindjes die in slaap vallen bij zingende moeders
Bij een helder moment bedacht ik me dat eea overeen kwam qua tijd.quote:Op maandag 8 september 2014 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Juist goed dat jullie dat uitgevogeld hebben wat het probleem was mandy! Hoe kwam je erachter?
Hier ook! Wat helpt is haar zelf wakker laten worden. Ik zet dan de deur open en ga bijvoorbeeld heel luidruchtig in de badkamer of het washok rommelen. Zo wordt ze toch langzaam zelf wakker en dat gaat goed! Duurt meestal een paar minuutjes, maar geen chagrijnig kind meer gehadquote:Op maandag 8 september 2014 21:44 schreef Loj het volgende:
Het duurt altijd wel ff, maar het maakt hem echt rustiger Omen.
Zingen helpt hier bij dreumesbuien, aankleden, pijn, slapen en gewoon heel veel verdriet.
Ow kan er trouwens echt niet tegen als hij wakker wordt gemaakt.... Een humeur!
quote:Op maandag 8 september 2014 22:54 schreef danic het volgende:
Tja...Zo kreeg zaterdag een "mama in die spiegel heb je dikke billen"![]()
![]()
Grote troost was dat het zo'n bolle spiegel boven de kassa was. Die hebben idd een fisheye - effect.
Niks aan de hand dus met mijn poezelige derrière
quote:Op maandag 8 september 2014 22:00 schreef olivia_321 het volgende:
Toen ik een keer zong voor oudste zei ze: " doe maar niet zingen mama, dan worden de leeuwen gedrietig"
Je ziet de ondeugd he?quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:21 schreef -mandy- het volgende:
Oh Ticootje, wat word Bram al groot! Mooie foto's! En die ogen van bram van de bovenste foto, zo lief!
Ja, hij gaat wildvreemde mensen staan knuffelen op een terras bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 september 2014 16:23 schreef .Sparkling. het volgende:
Inderdaad Tico, maar volgens mij pakt hij iedereen in of niet?
Ik zing liedjes over de kinderen... Ik verzin altijd de helftquote:Op dinsdag 9 september 2014 20:51 schreef Spirit82 het volgende:
Oohh zingen, ik vind het zo leuk. Wij zongen vanmiddag hoedje van papier. Toen moest ik even naar de wc en hoorde ik Isa verder zingen"Een, tee, die... bumba!!"
Eva.quote:Op dinsdag 9 september 2014 07:59 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]zei Rosalie dat? Of Eva?
Ik word vaak voor schut gezet door ean. Die vind mijn lichaam ook niet zo mooi en dat moet altijd luid verkondigt worden.
Ik kijk alleen in het fototopic maar reageer eigenlijk nooit. Ik vind Riley wel leuk hoor.quote:Op dinsdag 9 september 2014 22:19 schreef Omentielvo het volgende:
Zondag weer een foto geplaatst in het fototopic en niemand dje reageert. Misschien vindt men Riley echt geen leuk kindje (en mij geen leuke poster)![]()
LB ik vind dat een drie-woords-zinnetje hoor![]()
Boek is een heel belangrijk woord L-E![]()
Tico leuk eigen verzonnen liedjes. Mijn moeder en zus kunnen dat ook heel goed
Spirit
LB good luck voor deze nacht.quote:Op dinsdag 9 september 2014 23:52 schreef LadyBlack het volgende:
Kind in bed om 20:00 en nu wakker sinds 21:00![]()
Wish me luck met de rest van de nacht.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn meisje had de leidsters van het kdv gisteren horen praten over de 'dikke toeter' van een van de moeders. Ze heeft de hele dag 'dikke toeter' geroepen waarbij ze zelf helemaal in een deuk lag.
Helemaal offtopic, maar tonijnkroketjes, klinkt lekker. Ik hou me aanbevolen voor het recept!quote:Op woensdag 10 september 2014 10:16 schreef L-E het volgende:
...
Om mezelf te troosten ben ik tonijnkroketjes aan het maken. Vette vis is goed voor de hersenen, ik kan het gebruiken
Omen, fuck andere mensen. Jij moet jezelf lief vinden. Als je tevreden en gelukkig bent met wie jij bent als persoon, als mens; dat is alles wat ertoe doet. En als dat zo is, dan vinden anderen jou gegarandeerd ook tof.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:07 schreef Omentielvo het volgende:
Spark het klopt dat ik eigenlijk iedereen altijd tevreden wil houden. Om de ene andere reden ben ik zo bang dat mensen mij niet lief vinden dat ik mezelf voorbij loop soms.
Haha. Je werd wakker op haar vierde verjaardag en dacht toen: "Oh ja, die moet ik nog inschrijven en op school"quote:Op woensdag 10 september 2014 20:51 schreef Ticootje het volgende:
Inschrijven? Leyla heb ik ingeschreven op haar huidige school op de dag dat ze naar school ging.![]()
![]()
Ze is meteen na de zomervakantie begonnen, dus iets voor de 4e verjaardag. Maar ze zat al in de 0 klas en dat was gewoon in de kleutergroep. Dus ik heb gewoon gevraagd een dag voordat de school begon of ze meteen in groep 1 kon starten.quote:Op woensdag 10 september 2014 20:59 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Haha. Je werd wakker op haar vierde verjaardag en dacht toen: "Oh ja, die moet ik nog inschrijven en op school"
quote:Op woensdag 10 september 2014 18:33 schreef Cwen het volgende:
Oh jongens, dit voelt zo raar: ik heb Ellie net ingeschreven voor de básisschool! En de peuterspeelzaal![]()
.
Gaat wel heel hard ineens zo... Zijn er hier meer die daar al mee bezig zijn?
Zo lief! Zowel het meedoen als het stilletjes luisterenquote:Op woensdag 10 september 2014 19:07 schreef Omentielvo het volgende:
Liedjes vindt Riley ook super. Laats liep ik door het park naar een verjaardag. Daar was de zomerfestival bezig. En ze ging in haar handjes klappen toen ze het muziek hoorde. En net heb ik met haar wat Disney liedjes geluisterd op YouTube en dan zit ze heel stil tegen me aan te luisteren
Dat hoeft opzich geen probleem te zijn toch?quote:Op donderdag 11 september 2014 10:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, maar daar zit dan ook weer... ja.. eh alles zeg maar. Dus ja.. denk dat het wel ook op iets van een 'stroming'-onderwijs zal neerkomen.
Ik denk inderdaad even bellenquote:Op donderdag 11 september 2014 10:30 schreef Fieder het volgende:
Hoe kom je erachter vanaf wanneer je je kind moet inschrijven? Scholen bellen ofzo? Ik heb echt geen idee wanneer dat hier zou moeten.
Bij ons staat het in het plaatselijke suffertje en hangt een reminder bij de kdv/psz. Maar wij hebben maar 1 school in het dorp. Dat maakt de keuze ook stukken makkelijker. Ik heb mijn oudste meiden ingeschreven toen ze drie werden.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:30 schreef Fieder het volgende:
Hoe kom je erachter vanaf wanneer je je kind moet inschrijven? Scholen bellen ofzo? Ik heb echt geen idee wanneer dat hier zou moeten.
Je bedoelt tot hij van de middelbare school gaat?quote:Op donderdag 11 september 2014 10:46 schreef L-E het volgende:
Thuisonderwijs
Fieder, wij moeten een flink stuk fietsen om bij school te komen, heel veel druk verkeer onderweg. Ik denk echt dat ik mee fiets tot hij naar de middelbare school gaat![]()
Ik wacht wel even buiten het hek terwijl hij gaat vozen in het fietsenhokquote:Op donderdag 11 september 2014 10:49 schreef Fieder het volgende:
[..]
Je bedoelt tot hij van de middelbare school gaat?
En dan roepen: "Stiiickkkeeerrrrrrr!!!"quote:Op donderdag 11 september 2014 10:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik wacht wel even buiten het hek terwijl hij gaat vozen in het fietsenhok
quote:Op donderdag 11 september 2014 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En dan roepen: "Stiiickkkeeerrrrrrr!!!"
Klinkt als een fijne school en goed doordacht een plaats voor geloof. Ik vind het persoonlijk alleen maar goed voor kun ontwikkeling. Mijn kinderen vinden de bijbel verhalen super interessant. Helemaal prima. En voor vragen stuur ik ze naar mijn schoonoudersquote:Op donderdag 11 september 2014 11:40 schreef danic het volgende:
[..]![]()
Wij zijn net bij de tweede school geweest. De school die het op voorhand gevoelsmatig al ging worden, maar dat willen we wel graag gefundeerd hebben.
En nu twijfelt vriend dusIk niet.
Het is een katholieke school. De school van Gisteren was een openbare school. Mijn vriend is niet gelovig opgevoed, ik wel, maar niet zwaar. Heel open en initiatief bij mij zeg maar.
De directeur van de katholieke school vertelde dat ze er heel breed mee omgaan. In de laagste klassen gaat het over het christendom. De groepen 4 en 5 hebben het over het boeddhisme en hindoeïsme. Andere klassen bijvoorbeeld over de Islam en wellicht/hopelijk ook andere geloven, zoals het Jodendom. Hoewel hij die niet genoemd heeft.
De kinderen krijgen uitleg over de overeenkomsten en verschillen.
Natuurlijk wordt er iets meer mee gedaan dan op een openbare school. Er wordt met kerst en Pasen het bijbelverhaal verteld en er wordt met regelmatig gebeden. Dat wordt door de kinderen samen met de leerkracht verzonnen. Dus geen gebed uit een boek bijvoorbeeld.
Ik heb een heel goed gevoel bij deze school. Het is ordelijk, gestructureerd en zit goed in elkaar. De andere school mist dat in mijn ogen. Vriend moet het allemaal even laten bezinken. ...
Veto.quote:Op donderdag 11 september 2014 09:41 schreef L-E het volgende:
Ik zou echt echt echt een school niet bij voorbaat van je lijstje strepen vanwege een religieuze achtergrond.
Eens.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:59 schreef L-E het volgende:
Wat cwen zegt. Ik vind dat prestatiegerichte geen prettige ontwikkeling, waarom dat zo jong al moet is beyond me. En het wordt idd speels gedaan maar dan nog ben ik van mening dat er op die leeftijd niet al bekeken moet worden of je wel aan de maatstaven voldoet, dat je een score krijgt die alleen maar iets zegt over een enkel moment. Ga kleuren met ze zeg.
Hangt waarschijnlijk een heleboel ook samen met wat je hier wel eens eerder hebt gepost. In dat geval sluit ik me bij mandy aan. Is het niet tijd dat je even pas op de plaats maakt en voor jezelf kiest?quote:Op donderdag 11 september 2014 20:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het gaat helaas wel iets verder dan het gevoel er niet bij te horen helaas. Maar goed, dat is ernstig off-topic.
Tico, die Bram
En knap hoor van D!
+1quote:Op donderdag 11 september 2014 22:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ellie![]()
LE, kan me voorstellen dat dat frustreert... Maar de mensen die wel donateur zijn, hebben waarschijnlijk heel veel aan je verhaal!
Ah, fijn zeg!quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:49 schreef LadyBlack het volgende:
E heeft voor t eerst sinds een week weer de hele nacht geslapenIk lag gisteravond echt te wachten tot ze wakker zou worden, maar ze sliep door en dus werd ik vanochtend lekker in mn eigen bed wakker ipv het logeerbed
Obviouslyquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef L-E het volgende:
Hij wilde elke twee uur drinken, en dat gebeurt wel vaker, maar nu bleef hij ook rustig een uur aan de borst liggen klootviolen.Gewoon drinken en dan weer slapen is prima. Maar elke keer dat ik even anders wilde liggen, kwam er een woest 'NEEEEEE DIE!' en dan met dat vingertje in mijn tepel prikken enzo. Jullie snappen, ik heb niet veel geslapen. Ik ben wel nog heel mooi, ondanks dat
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Obviously
Maar dat is heel vervelend ja.... ik draai me dan wel eens gewoon om. Soms gaat ze dan na enig morrelen toch zelf slapen. Soms hangt ze dan ineens over me heen tot ze met haar gezicht bij het mijne is, en zegt dan poeslief "haaaai", en soms moet ze heel hard huilen. Bij dat laatste is het ok, want dan laat ik haar weer drinken en is ze meestal zo vertrokken. Scenario 2 is het lastigst, want je kunt dan ook niet boos worden
Dat is hier ook zo ja, ze gaat echt hardquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:53 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn LB! Ik verwacht dat ze straks ineens weer een boel dingen meer kunnen. Het gaat nu sowieso erg hard. Achteruit lopen, zinnetjes, duidelijker aangeven wat ze wel en vooral ook niet willen.
Het is logistiek nog wel een ding he, zo'n tweelingquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef Kyara het volgende:
Oef LE, dat is idd slopend. Hier ook weer anders omdat ze meestal met z'n tweetje drinken. Aangezien ik dan rechtop in bed zit, is het hier drinken of klaar. Want ik kan dan zelf ook niet lekker dutten![]()
(en ze moeten ook tegelijk klaar zijn omdat ze ook tegelijk weer terug moeten naar hun eigen bed anders worden ze daar weer wakker van...)
Klinkt wel erg lief LB
Ja, best wel....quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Het is logistiek nog wel een ding he, zo'n tweeling
Van 2 tot 7, dus dat is goedquote:Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef LadyBlack het volgende:
Oh no!Hadden ze dan maar ook echt hetzelfde karakter he
![]()
Loj, wat zielig! Maar daarna dus wel de hele nacht geslapen, klein voordeeltjeof was de nacht toen al niet zo lang meer?
Volgens mij is een teken van een goed gehecht kind juist dat ze het vertrouwen hebben om ook zonder mama/papa te durven zijn. Eerst een paar minuten de kat uit de boom kijken in de veiligheid van mama, en dan is het goed. Jij geeft haar dan het vertrouwen om ook zonder jou te durven. Zoiets is het geloof ik.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oef wat een pittige nachten! Sterkte dames..
Noor is wennen op de nieuwe crèche. Ze verschool zich eerst een paar minuutjes achter m'n been, maar kreeg toen zo'n speeltelefoon met touwtje in de smiezen, ging er op af en begon HALLOOWW in de hoorn te toeteren. Ik zei, ik geloof dat ik wel weg kan
. Ook toen ging kik, ze keek een beetje bedenkelijk, maar het speelgoed om haar heen won het. Lekker gehecht hoor
. Over een uurtje ga ik haar weer halen
.
Huh, oh ik had het al een paar keer laten vallen hier hoorquote:
Dat klinkt goed zegquote:Op vrijdag 12 september 2014 10:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
En nu gaat ze naar een kdv in een oude boerderij, met veel buitenruimte, themaprogramma's, leidsters die er al 100 jaar werken...Komt allemaal heeeeeel wat professioneler over
.
Wij betaalden ook 850 euro geloof ik, voor 6 dagdelen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:53 schreef L-E het volgende:
Dat kan, maar ik sla niet alles op wat hier voorbij komt. En 900 voor een kdv? Je zou er bijna thuisblijfmoeder van worden he
Klopt, maar je kunt je wel afvragen of datgene wat je overhoudt de moeite waard is. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Ik heb bijvoorbeeld een baan uiteindelijk afgewezen omdat er onder aan de streep te weinig overbleef en ik dat al het gedoe er om heen niet waard vond.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:53 schreef LadyBlack het volgende:
Helaas ( ) kan het altijd uit om te werken. Je moet wel een achterlijk dure kinderopvang hebben wil je meer moeten betalen dan je per uur verdient...
Dat is zonder de toeslag meegerekend neem ik aan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:53 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wij betaalden ook 850 euro geloof ik, voor 6 dagdelen.
Helaas () kan het altijd uit om te werken. Je moet wel een achterlijk dure kinderopvang hebben wil je meer moeten betalen dan je per uur verdient...
Uiteraardquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is zonder de toeslag meegerekend neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |