abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144210352
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

pi_144210391
Laatste berichten:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:02 schreef _Bar_ het volgende:
Mijn jochie loopt mank :{ zijn rechtervoet zit niet lekker. Nu is dat altijd al het "zwakkere" voetje geweest sinds hij zo ziek was. Hij gaat er ook niet meer op staan.
je mag eraan zitten hij geeft niet aan dat het pijn doet.

Hij is wel naar de opvang want hij had toch fysio (de laatste paar keer *O* )kan die er naar kijken. Nog niks gehoord verder dus zal wel goed zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Danic, ook liever sinaasappelsap bij de boterham en de melk dan tussendoor. Omdat melk de ijzeropname remt, vitC bevorderd het juist..

Bar, hopelijk valt het mee. Soms kunnen ze ook wel een beetje lang doorhinken als ze even pijn gehad hebben. tenminste, chris en daan hebben allebei het een keer gehad dat ze even zich verstapt hadden, maar dat ze echt een paar dagen gek liepen, terwijl er niks aan de hand leek qua pijn. Daarna was het opeens ook weer goed.
pi_144225430
Ben nog een peuterleek :D
Maar is het niet ( zonder meteen labels te plakken) ook een enorme intensieve fase ?
Ze groeien, krijgen alle mee, kunnen nog niet alles mee doen/uitleggen/benoemen en snappen alles.....
Dus moe !

Of denk ik nu te simpel ?

Hier helpt rust en regelmaat enorm
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144225563
Oh, en balletles was geweldig O+
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:12:21 #5
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144237732
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:56 schreef kleinzusje het volgende:
En ze ziet er zo schattig uit in haar balletpakje ook O+

Ander vraagje; hier op het kdv hangt een groot versierd bord dat het 18 september leidsterdag is? Ik weet dat eigenlijk niet meer van vorig jaar, maar is het de bedoeling dat we dan iets geven of iets? Zo ja, iemand suggesties?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144239650
Dank Suus :* Haar rokje is van die kleine van Sonnetje O+ Gekregen O+
Geen tips hier, sorry !
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:34:27 #7
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144244769
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:56 schreef kleinzusje het volgende:
Oh dat lijkt me echt leuk met een "meid". Ik moet Rayen nog voor peutergym opgeven, ze zijn alleen donderdagavond één uurtje telefonisch bereikbaar.
Dus ben het al 2 weken "vergeten" ;(
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:39:41 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144245053
Jongens kunnen ook op balletles ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:08:39 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144246076
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:14:03 #10
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144246203
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Zit net te kijken voor peuterdans, kost ¤140,- voor iedere week 3 kwartier. Is dat een normale prijs?
Zo dat vind ik wel een flinke prijs zeg.
HIer zit het peutergym (samen met 1 ouder) in bij een turn- en dansvereniging. En als het me eindelijk lukt om ons op te geven, kost me dat 11 euro per maand!
Misschien 22 euro per maand als ze voor mij ook contributie berekenen.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:42:13 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144247055
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:08 schreef Susie het volgende:
Hoeveel lessen heb je dan?
Peuterdans is hier 20 euro per maand en het loopt per schooljaar dus na 9 maanden zit je ook 180 euro (minus de schoolvakanties dus).
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144247299
Turnen is hier 56 euro per half jaar, voor een uur per week. Schoolvakanties is er geen les.
Denk dat dit wel normale prijzen zijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:54:31 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144247402
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
Hmmm in een tutu ;( :+ ;)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:01:08 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144247604
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Hoeveel lessen heb je dan?
Peuterdans is hier 20 euro per maand en het loopt per schooljaar dus na 9 maanden zit je ook 180 euro (minus de schoolvakanties dus).
Seizoen hebben ze het over? Dus zal ook wel schooljaar zijn idd.
Als ik het vergelijk met mijn eigen sport ( volleybal) dat is iets van ¤160, maar ben je zeker 3 uur per week aan het sporten...
Vind het dus aan de dure kant.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:02:17 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144247641
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:51 schreef Troeta het volgende:
Turnen is hier 56 euro per half jaar, voor een uur per week. Schoolvakanties is er geen les.
Denk dat dit wel normale prijzen zijn.
Dat is in iedere geval al goedkoper en per half jaar vind ik het ook nog oke...
pi_144248100
Het is hier voor peuterdans en peutergym allebei 25 euro per kwartaal via de gymvereniging een dorp verderop(wel in onze stad les).De eerste is 45 minuten, de tweede een uur..
Peuterdans viel hier niet zo goed, maar gym moet ik nog even nakijken..
pi_144248536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:31 schreef danic het volgende:
Die vermoeidheid speelt al langer. Ik kan niet eens zeggen hoe lang....maar iig al maanden. Ik ga zeker zorgen dat ze met hetgeen wat meer ijzer binnen krijgt. En roosvicee fero is gewoon te koop bij de Jumbo. Ik denk dat wij daar zeker verstandig mee om kunnen gaan door dat 1x per dag te geven ipv 5 per dag en dan dobbelsteentjes poepen :P
Nog ff hier op terugkomen ;)

zoals je weet had mijn E. wel echt tekorten van van alles en nog wat en ik herken wel wat je opschrijft. Het is niet alleen de vermoeidheid maar vooral ook die combinatie met huilerigheid en hangerigheid. Dat herken je misschien zelf ook wel van als je emmertje erg vol zit, dat je dan weinig kan hebben.
Het kan gewoon een sprong in de ontwikkeling zijn, kan ook tekort zijn van t een of t ander.
Ik snap je terughoudendheid mbt bloedprikken wel, waar stopt het dan? Je moet dan toch via de huisarts, en als er niet 1,2,3 iets uitkomt, wat doe je dan.

E. had/heeft een tekort aan vit. A, B12, D, E en ijzer- en calciumtekort. Wij hebben ferrofumaraat van de kinderarts gekregen voor het ijzertekort. Verder geven we 10 druppels vit. A+D van davitamon per dag (advies is 5 druppels) en daarnaast krijgt ze een multivitamine. Het is natuurlijk een wat andere situatie omdat zij die vitamines gewoon niet opnam, nu is de darm hersteld en neemt ze het wel op, dus het tekort wordt sowieso al aangevuld maar toch, wat ondersteuning is wel fijn.

Anyroads, verder letten we erop dat ze eiwitten en calcium binnenkrijgt en dan het liefst in de vorm van ei, groene groenten en noten. Melk gaat hier niet heel denderend en ik ben zelf ook geen fan, ze lijkt er nog wat buikpijn van te hebben dus die laten we.
Ik zou zoeken binnen de dingen die ze wel eet, hoe kun je daarmee variëren of iets toevoegen enz om het toch voedzaam genoeg te maken. Roosvicee ferro idd 1 glas per dag. mijnes wilde het niet, maar goed :P
appelstroop kan, maar dan moet je wel de Rinse appelstroop nemen, die bevat het meeste appelstroop. Verder is sesamzaad, lijnzaad en chiazaad ook een goeie bron van calcium.

Overigens on a sidenote, een ijzergebrek bijvoorbeeld is heel vervelend, maar het moet echt héél dramatisch gesteld zijn met het ijzergehalte wil het echt kwaad kunnen. Misschien is dat wel fijn om in je achterhoofd te houden. De andere vitamines waar mijn E. een tekort aan had werden onder andere duidelijk door haaruitval, kromme beentjes hele slechte weerstand en algehele malaise. Zolang ze niet zulke tekenen aan de dag legt loopt het vast wel los.
:)
pi_144250799
Bedankt voor je uitgebreide reactie Mignonne. Ik heb er heel veel aan.
Ik wil beginnen met het anders benaderen en de roosvicee fero, 1x per dag.
Helaas geen sinaasappelsap bij het ontbijt, want dat lust ze niet.

Eens kijken hoe dat uitpakt.
Wordt het dan niet beter dan kunnen we altijd nog naar de huisarts. Of een inloopspreekuur van het cb.
Eva groeit goed, ook haar haar. Daarin heb ik ook geen zorgen. Ze zit nu tegen de 1 meter aan. Zo'n 98 cm denk ik. Bij 13,3 kg dus prima.

Ik merk wel dat mijn andere benaderwijze ons beiden rust geeft. En ze is heel complimenteus. Ze verkondigd de hele dag door dat ze me lief vindt enzo. Waar dat nou ineens vandaan komt :?
Maar uiteraard wel heel leuk om te horen.
pi_144251936
Haha wat een schatje ♡
Is de Gordon methode anders nog wat om naar te kijken? Een communicatie manier voor omgang met kinderen. Klinkt alsof je al een heel eind op dw goede weg zit zo, maar ik vind het zelf altijd wel fijn om ook wat concrete tips of situaties te lezen. Als je googlet kom je boeken enzo tegen van hem.

Ik hoop voor jullie dat het hiermee snel opgelost is.
Kan best een maand of twee duren voordat je echt verschil merkt mbt ijzer en vermoeidheid enzo. Wij merken nog steeds vooruitgang hier :o kun je na gaan :D
pi_144254751
Ik ga ff googelen want het zegt me zo ff niks.
pi_144255310
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:39 schreef laziness het volgende:
Nah zeker mee eens ! Schrok van de "echte ballet sfeer" en de "meisjes cultuur" op ons schooltje. Vriendje van mn dochter zou het heerlijk vinden, dus gewoon doen.

Nu was en ben ik zelf geen ballet fan. Maar merk wel dat de ze het zo ontzettend leuk vindt en het zo heerlijk rustig wordt gegeven op rustige/klassieke muziek. Dat ik mn eigen ballet trauma aan het verwerken ben. :D

Blij meisje, dat rent door de zaal als een vlinder, springt als een kikker, beentjes naar rechts en links beweegt, in split hoofd op de grond legt en voetjes pakt met neus naar de knie .... O+

Moeders is onder de indruk ;) ( en gebroken na een half uur, 10 lessen voor 3,50 . Half uurtje)
pi_144256509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:45 schreef danic het volgende:
Ik ga ff googelen want het zegt me zo ff niks.
ja ik zat mobiel, kan het niet zo goed uitleggen 1,2,3 :') ik denk dat het wel bij jullie past. Het is niet zoals attachment parenting ofzo, ik denk als ik je zo in schat dat dat niet echt jullie stijl is, of wel?
Gordon methode is een manier van communiceren die er vooral op vaart om je kind als volwaardig te zien en te accepteren ( * ) en om de gevoelens van je kind te erkennen en te helpen verwoorden. Vaak voelen ze heel veel maar kunnen ze het nog niet goed benoemen en/of uiten. Door te helpen met het benoemen en een kader eraan te geven, geef je ze ook handvatten om het gevoel te erkennen/herkennen en ermee om te gaan.

( * ) met volwaardig bedoel ik niet per se je gelijke, als in wat je wel eens hoort dat ouders niet de discussie aan willen gaan met hun kind. Ik bedoel ermee dat je de gevoelens en emoties van je kind als net zo belangrijk en 'groot' leert zien als onze eigen. We zijn al snel geneigd om te zeggen joh er is niets aan de hand, terwijl het voor een kind wel een groot ding is blijkbaar.

Hier staan wat voorbeeldjes:
http://www.gordontraining(...)0_zelluf_doen!_1.jpg

http://www.gordontraining(...)s_dit_probleem_1.jpg

http://www.gordontraining(...)nVisie_16_2013_1.png
pi_144256729
Klinkt wel heel erg leuk KZ! Ik hoop ook nog een beetje op balletmeisjes. M is een houten klaas, dat lijkt me geen succes :D
pi_144257820
Zo is het nu precies Mignonne. Ik ben al een tijdje bezig met het meer verwoorden van wat ik denk dat ze voelt. Ipv te zeggen 'zo kus erop, klaar!' (Bij wijze van spreken hè ;) ).
Maar vaak komende tranen dan nog harder en heftiger. Hoewel ik dat ook wel begrijp. Hoe fijn is het als ineens blijkt dat iemand je begrijpt! Zeker als dat je vader of moeder is (ik knakte volledig toen de psych eindelijk met zijn vinger op de zere plek zat. (H)erkenning is zó fijn.

ik ben nog even zoekende tot waar dit voor eva prettig is, want ze kan zich er dan ook in verliezen. We moeten het wel inperken. In het dreumestopic vertelde ik onlangs dat ze soms zo boos/verdrietig is dat ze op de grond zit te huilen en ik niet bij haar mag komen. Ze kruipt dan echt in zijn achteruit van me weg. Alsof ik haar iets aandoe. Maar dan pak ik haar juist op en trek haar stevig tegen me aan. Ik hoop daarmee te laten merken dat ik er voor haar ben en dat ze bij me terecht kan met haar verdriet en boosheid. Ik moet haar dan wel 'stevig knuffelen'. Maar ze kalmeert dan heel snel en kan het dan goed bespreken.
pi_144258253
Lastig is het h`e? Ik weet wel nog van A dat we ook zo'n tijdje hebben gehad hoor. Nit zozeer met die vermoeidheid erbij, maar dat ze soms gewoon niet wist wat ze met zichzelf aanmoest. Ze wist ineens dat ze dingen wilde en kon enzo en dr wereld werd steeds groter. Daarin sturen leek voor haar wel te werken en haar volgen, maar ik vond het wel lastig. Vooral dat ze zo snel zo overstuur kon zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')