Partij één zegt dat zij éénzijdig de afspraken veranderd en anders niet tot uitvoering overgaat. Jij zegt ze dat ze dan de pot opkunnen. En dan ga je naar een ander.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt toch niet zomaar thuis een contract gaan ontbinden. Omdat je het niet eens bent met de tegenpartij. Hoe kán dat nou.
Ja, da-agquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:04 schreef hottentot het volgende:
Partij één zegt dat zij éénzijdig de afspraken veranderd en anders niet tot uitvoering overgaat. Jij zegt ze dat ze dan de pot opkunnen. En dan ga je naar een ander.
Klaar
Eventueel doe je het met een papiertje, maar meer is het niet.
Heb jij een LOI-cursus thuisfröbelen gevolgd of zoquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Partij één zegt dat zij éénzijdig de afspraken veranderd en anders niet tot uitvoering overgaat. Jij zegt ze dat ze dan de pot opkunnen. En dan ga je naar een ander.
Klaar
Eventueel doe je het met een papiertje, maar meer is het niet.
Hoe wil jij dit dan doen?quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:05 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, da-ag
Tuurlijk niet, ook pannekoek
Waar staat dat het bedrijf dat toegeeft? De badkamerboer geeft vooralsnog niets toe.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:10 schreef hottentot het volgende:
TS heeft de papieren waarin het bedrijf al toegeeft een foute offerte gemaakt te hebben en dat zij wil dat TS hiervoor opdraait en dat er anders niet tot uitvoering word overgegaan.
De verkoper eist 2000,- Extra en de installateur zegt dat er zonder dit geld niet tot installatie word overgegaan.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waar staat dat het bedrijf dat toegeeft? De badkamerboer geeft vooralsnog niets toe.
Optie 3: de verkoper stuurt maar een andere installateur. Die wél conform overeenkomst de werkzaamheden uitvoert.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
De verkoper eist 2000,- Extra en de installateur zegt dat er zonder dit geld niet tot installatie word overgegaan.
De installateur heeft ter plekke al toegegeven dat er een muur vergeten is in de offerte, en de verkoper heeft al toegegeven met een fout BTW tarief gerekend te hebben.
Wat wil je nog meer weten om hier onderuit te komen?
Je kunt naleving eisen, maar toegegeven is al dat er niet geïnstalleerd word zonder dit geld, dan zijn er twee opties, akkoord gaan en bijbetalen of de verbintenis opzeggen wegens het niet nakomen van de afspraken door de verkopende partij.
Niet de vérkoper eist 2000 meer, de installateur eist 2000 meer.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
De verkoper eist 2000,- Extra en de installateur zegt dat er zonder dit geld niet tot installatie word overgegaan.
De installateur heeft ter plekke al toegegeven dat er een muur vergeten is in de offerte, en de verkoper heeft al toegegeven met een fout BTW tarief gerekend te hebben.
Wat wil je nog meer weten om hier onderuit te komen?
Je kunt naleving eisen, maar toegegeven is al dat er niet geïnstalleerd word zonder dit geld, dan zijn er twee opties, akkoord gaan en bijbetalen of de verbintenis opzeggen wegens het niet nakomen van de afspraken door de verkopende partij.
Dit is een oplossing inderdaad. Want de badkamerboer heeft een overeenkomst met de installateur. Dus zij moeten dat samen uitzoeken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Optie 3: de verkoper stuurt maar een andere installateur. Die wél conform overeenkomst de werkzaamheden uitvoert.
Exact.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Optie 3: de verkoper stuurt maar een andere installateur. Die wél conform overeenkomst de werkzaamheden uitvoert.
Dat kan TS niet eisen, TS kan alleen nakoming eisen terwijl verkoper zich op dit standpunt stelt:quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:22 schreef r_one het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:11 schreef koetjiekoetjie het volgende:
Verkoper stelt zich op het punt dat wij de ¤2000,- extra moeten betalen,
Zie hierboven de installateur heeft niets te eisen van TS want daar krijgt hij zijn opdracht niet van. De betaling en de lijst met werkzaamheden komen vanaf de verkoper evenals het contact. Het is leuk dat hij tegen TS zegt dat hij meer geld wil, maar daarvoor moet hij niet bij TS zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Niet de vérkoper eist 2000 meer, de installateur eist 2000 meer.
Om ergens onderuit te komen moet je eerst iets van een aangetekende brief sturen met 'ingebrekestelling' of zoiets, weet ik veel. Je moet een traject volgen anders krijg je er later problemen mee. Je kunt niet zomaar afhaken omdat je thuis achter de geraniums vindt dat het allemaal niet zo klopt.
Jij begrijpt volgens mij niet dat je in de problemen kunt komen door onmiddellijk af te haken als de overeenkomst niet helemaal klopt.
Die is vreemd, maar de uit te voeren werkzaamheden verklaren maar een deel van de 2000,- De verkoper zal toch zelf de materialen leveren anders heeft hij een te gering verdienmodel, hiervoor moet TS inééns 15% meer BTW betalen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:29 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar dan blijft staan die vreemde toevoeging in die orderbevestiging dat de installateur nog met een eindofferte-nota komt.
Volgens mij heb jij wat juridische termen die je steeds erin gooit en die een hoop verwarring zaaien. Je roept maar watquote:Op zaterdag 6 september 2014 00:39 schreef hottentot het volgende:
Tevens als TS een mail of brief heeft waarin word gesteld dat er bijbetaald moet worden of het werk word niet gedaan dan heeft zij alle grond die nodig is om tot ontbinding over te gaan want de tegenpartij heeft zijn standpunt dan al ingenomen en bekendgemaakt.
Dan roep ik maar wat. Allemaal terminologie en onzin natuurlijk. Vertel jij dan maar aan TS wat ze moet doen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij wat juridische termen die je steeds erin gooit en die een hoop verwarring zaaien. Je roept maar wat
Hottentot, lees eens wat ik neer heb gezet uit Wikipedia.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan roep ik maar wat. Allemaal terminologie en onzin natuurlijk. Vertel jij dan maar aan TS wat ze moet doen.
Veel plezier met de badkamer TS
Ja.. En hoe is dit anders dan het verhaal wat ik de hele tijd schets?quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:08 schreef Boca_Raton het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontbinding_%28overeenkomst%29
Ontbinding is geregeld in het Burgerlijk Wetboek, in artikel 6:265. Het kan alleen met een wederkerige overeenkomst. Indien het niet tijdelijk of blijvend onmogelijk is om nog na te komen, dient de tekortschietende partij de mogelijkheid te hebben gekregen om alsnog binnen een redelijke termijn aan zijn verplichtingen te voldoen. Voldoet hij daar niet aan, dan kom hij "in verzuim" te verkeren en krijgt zijn wederpartij de bevoegdheid de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit kan hij doen door een schriftelijke verklaring of door een daartoe strekkende vordering bij de rechter in te stellen.
Dus eerst de tegenpartij het alsnog laten oplossen en lukt dat niet, dan lost de rechter het op. Maar dat kun je dus niet thuis met je achterste in een warm bad doen, zo'n overeenkomst vernietigen.
Was nog aan het typenquote:Op zaterdag 6 september 2014 01:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hottentot, lees eens wat ik neer heb gezet uit Wikipedia.
Nou, TS moet eerst de badkamerman de tijd geven om alsnog te doen wat is afgesproken in die order. Doet ie dat niet, maak je de gang naar de rechter. En pas als de rechter het contract heeft ontbonden (volgens mij) kun jij een nieuw bedrijf zoeken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja.. En hoe is dit anders dan het verhaal wat ik de hele tijd schets?
TS stelt dat verkoper tot uitvoering moet overgaan, Verkoper stelt al van te voren dit niet te doen, dan geef je hem een brief dat je ontbind en ga je naar een ander.
De rechter is optioneel. En bij kleine contracten als deze lang niet altijd nodig. Als TS haar papieren op orde heeft omtrent de communicatie en het nodige aangetekend doet kan de rechter worden overgeslagen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, TS moet eerst de badkamerman de tijd geven om alsnog te doen wat is afgesproken in die order. Doet ie dat niet, maak je de gang naar de rechter. En pas als de rechter het contract heeft ontbonden (volgens mij) kun jij een nieuw bedrijf zoeken.
Hmmmzzzzz. Hopelijk blijft TS posten. Is toch interessant dit.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
De rechter is optioneel. En bij kleine contracten als deze lang niet altijd nodig. Als TS haar papieren op orde heeft omtrent de communicatie en het nodige aangetekend doet kan de rechter worden overgeslagen.
Maar goed laten we even een stapje terug doen in de discussie (komt de sfeer ook ten goede, en ik zou vriendelijker doen op FOK!)![]()
Ik ben ook wel benieuwd waarom de verkoper denkt dat zij "contractueel" het recht hebben op 2000,- extra, en ben ik zeer benieuwd naar wat er omschreven is aangaande de extra/nieuwe offerte.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hmmmzzzzz. Hopelijk blijft TS posten. Is toch interessant dit.
Als de badkamerman heeft aangegeven dat hij niet gaat nakomen hoef je hem in principe niet meer in gebreke te stellen; verzuim treedt van rechtswege in (6:82 sub c bw).quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, TS moet eerst de badkamerman de tijd geven om alsnog te doen wat is afgesproken in die order. Doet ie dat niet, maak je de gang naar de rechter. En pas als de rechter het contract heeft ontbonden (volgens mij) kun jij een nieuw bedrijf zoeken.
Moet TS wel even opletten dat hij niet bij een "concurrent" binnenstapt die ook onderdeel van DMG is...quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:21 schreef Geralt het volgende:
Ik zou door zo een lul niet eens mn badkamer gemonteerd willen hebben.
Laat hem lekker de vinkentering krijgen en zoek een andere badkamerboer die hetzelfde kan leveren en als die prijs hoger is dan lul je het verschil er wel vanaf, want je hebt al een offerte waar op staat dat zijn concurrent het voor minder wil doen.
Ergo: zoek een directe concurrent in de buurt en vergeet er vooral niet bij te vertellen dat je zeer ontevreden bent over die ander en dat als zij met de prijs meegaan dat je dat aan alles en iedereen vertelt over die ander.
100% garantie dat je voor dezelfde prijs gewoon je badkamer krijgt. Plus je zet die lul nog een hak ook.
Win-win situatie.
Ja en dat kan de verkoper niet eisen. Dat deze installateur 2000 euro wil, is het probleem van de verkoper. Als de verkoper er niet met deze installateur uitkomt en laatstgenoemde blijft weigeren, dan is de optie van een andere installateur zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:39 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat kan TS niet eisen, TS kan alleen nakoming eisen terwijl verkoper zich op dit standpunt stelt:
[..]
Nakoming en vergoeding van gevolgschade bij niet-tijdige nakoming van de overeenkomst eisen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:08 schreef hottentot het volgende:
Vertel jij dan maar aan TS wat ze moet doen.
Nee, je geeft hem een brief waarin je hem in gebreke stelt en nakoming eist.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:12 schreef hottentot het volgende:
TS stelt dat verkoper tot uitvoering moet overgaan, Verkoper stelt al van te voren dit niet te doen, dan geef je hem een brief dat je ontbind en ga je naar een ander.
het ligt niet aan de tegelflikker maar aan de verkoper die geen verstand heeft van badkamers installeren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:29 schreef Chillings het volgende:
echt grappige mensen op dit forum.
het is heel simpel, je hebt een contract ondertekend met deze tegelflikker.
Hij wil zich hier niet aan houden, en dwingt jou om af te wijken van het contract.
Dit kan hij niet, en jij ben niks verplicht.
Alleen zou ik nu wel op zoek gaan naar een andere tegellegger, want die flikker zal uiteindelijk wel expres wat verneuken in je badkamer als het zijnde wraak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |