Naar goede Fok! traditie er een poll tegen aan gooienquote:Op donderdag 18 september 2014 14:49 schreef µ het volgende:
Poll: Hoe ontvang jij het liefst je berichten van GvE?
• Niet, ik kijk op de site
• Via een mail van geldvoorelkaar
• Via een mail van wie dan ook
• Via een pushbericht op android/ios/...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ben benieuwd wat men denkt. Zelf zou ik het liefst een mail van GvE krijgen, maar op deze manier werkt ook (via duck)
Die site heb ik ook gezien. Lijkt mij ook wel interessant. Alleen zit er al een tijd weinig beweging in. Ze zij nog steeds niet gestart. Afwachten dus, en in de gaten houden.quote:Op donderdag 18 september 2014 17:19 schreef VDL018 het volgende:
Ook ik heb mij verdiept in crowdfunding. Kwam vervolgens op de site www.sameningeld.nl.
Ziet er volgens mij interessant uit (kijkend als beginneling natuurlijk). Wat vinden jullie ervan?
Ben benieuwd naar looptijd en rentequote:Op donderdag 18 september 2014 19:16 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Die site heb ik ook gezien. Lijkt mij ook wel interessant. Alleen zit er al een tijd weinig beweging in. Ze zij nog steeds niet gestart. Afwachten dus, en in de gaten houden.
Dat is inderdaad een goede!quote:Op donderdag 18 september 2014 16:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik ga zelf voor de mail van Tha_Duck. Voordeel ten opzichte van een mail van GvE is dat het bericht nu voor een klein groepje mensen is, als iedereen via GvE een mail (of push-bericht) krijgt dan zullen de projecten nog sneller vollopen.
Ja, het kan ineens heel snel gaan. 😊quote:Op donderdag 18 september 2014 17:35 schreef amp25 het volgende:
Binnenkort investering in project 007224 (Febo filiaal Binnenwegplein Rotterdam)
ok al de mail gehad
Welkom! Wij hopen natuurlijk weer van jou inbreng te leren.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:53 schreef FokZeg het volgende:
Jongens, ik ben nieuw hier en ook alweer een tijdje met Crowdfunding via Geldvoorelkaar.nl bezig...
Inschrijven gaat tegenwoordig heel snel, hopelijk kan ik via dit platform dingen beter volgen en handige tips krijgen!
Groet!
Check de (laatste regel uit) de eerste post evenquote:Op vrijdag 19 september 2014 09:53 schreef FokZeg het volgende:
Jongens, ik ben nieuw hier en ook alweer een tijdje met Crowdfunding via Geldvoorelkaar.nl bezig...
Inschrijven gaat tegenwoordig heel snel, hopelijk kan ik via dit platform dingen beter volgen en handige tips krijgen!
Groet!
Haha, bedankt en vanzelfsprekend! Ik ben nu (nog maar) 6 maanden bezig met GvE, dus redelijk onervaren, ik bekijk het nu vooral op de lange termijn en als onderzoek naar alternatieven t.o.v. sparen en beleggen. Ik heb voor ongeveer 2,5k ingeschreven, waarvan een paar projecten actief zijn, relatief weinig dus. En ook ik ben de FEBO misgelopen helaas...quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:08 schreef Horsemen het volgende:
Welkom! Wij hopen natuurlijk weer van jou inbreng te leren.
Ziet er goed uit! Thanks zeg!quote:Check de (laatste regel uit) de eerste post even
Ik ben met name op GvE actief, maar pak ook wel eens wat mee op kapitaalopmaat en heb wat speelgeld op Bondora.ee en Zidisha. Overigens op beide laatste platforms nog 100% currentquote:Op vrijdag 19 september 2014 10:29 schreef FokZeg het volgende:
[..]
Haha, bedankt en vanzelfsprekend! Ik ben nu (nog maar) 6 maanden bezig met GvE, dus redelijk onervaren, ik bekijk het nu vooral op de lange termijn en als onderzoek naar alternatieven t.o.v. sparen en beleggen. Ik heb voor ongeveer 2,5k ingeschreven, waarvan een paar projecten actief zijn, relatief weinig dus. En ook ik ben de FEBO misgelopen helaas...
Zijn jullie al lang bezig met GvE of andere platforms?
[..]
Ziet er goed uit! Thanks zeg!
Maakt niet uit hoelang je al bezig bent, als je wat hoort of ziet meld het gewoon dat is altijd handig en de kracht van dit topic, bijvoorbeeld op de GVE site zie je niet terug dat er nu 3 projecten misgelopen zijn maar hier wisten er een aantal mensen vanaf en daar kun je wel je voordeel mee doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:29 schreef FokZeg het volgende:
[..]
Haha, bedankt en vanzelfsprekend! Ik ben nu (nog maar) 6 maanden bezig met GvE, dus redelijk onervaren, ik bekijk het nu vooral op de lange termijn en als onderzoek naar alternatieven t.o.v. sparen en beleggen. Ik heb voor ongeveer 2,5k ingeschreven, waarvan een paar projecten actief zijn, relatief weinig dus. En ook ik ben de FEBO misgelopen helaas...
Ik ben ook pas een goed halfjaar (februari) bezig en heb nu 34 projecten via GvE lopen. Daarnaast een aantal weken geleden mijn eerste project via KoM overgemaakt. Deze loopt nog niet en ook de contracten heb ik nog niet binnen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:29 schreef FokZeg het volgende:
[..]
[..]
Ziet er goed uit! Thanks zeg!
KoM moet inderdaad snel gaan groeien want in dit tempo worden ze nooit winstgevend. Geldvoorelkaar draaide break-even bij 15 miljoen opgehaald funding/jaar. Kapitaal op maat is nu ruim 7 maanden bezig en heeft nog geen eens miljoen euro opgehaald. Als ze dezelfde marge hebben als geldvoorelkaar.nl dan moet de hoeveelheid funding nog met ruim factor 10 toenemen!quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:40 schreef Horsemen het volgende:
en ook pas een goed halfjaar (februari) bezig en heb nu 34 projecten via GvE lopen. Daarnaast een aantal weken geleden mijn eerste project via KoM overgemaakt. Deze loopt nog niet en ook de contracten heb ik nog niet binnen.
KoM is tot op heden een hele kleine speler t.o.v. GvE en mijns inziens moeten ze snel met succesvolle projecten komen anders vraag ik mij af of ze het gaan redden.
Ze hebben in die zeven maanden iets van 11 projecten vol gekregen. Schiet nog niet op.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:30 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
KoM moet inderdaad snel gaan groeien want in dit tempo worden ze nooit winstgevend. Geldvoorelkaar draaide break-even bij 15 miljoen opgehaald funding/jaar. Kapitaal op maat is nu ruim 7 maanden bezig en heeft nog geen eens miljoen euro opgehaald. Als ze dezelfde marge hebben als geldvoorelkaar.nl dan moet de hoeveelheid funding nog met ruim factor 10 toenemen!
quote:Waarom kiest u voor crowdfunding bij kapitaalopmaat.nl?
Bijna 2 jaar ben ik nu op zoek naar een fatsoenlijke financiering voor Special Trees. De banken geven nul op het rekest waardoor ik ben aangewezen op alternatieven. Ik heb gekozen voor Kapitaal Op Maat vanwege het duidelijke platform en hun betrokkenheid.
De lener is druk bezig met in de kosten snijden en omdat hij niets zegt over de winstgevendheid denk ik dat er nog geen winst wordt gemaakt dus ik sla denk ik overquote:Op zaterdag 20 september 2014 14:46 schreef Underdoggy het volgende:
Nieuw project op KoM! https://www.kapitaalopmaat.nl/Special-Trees
Bomenverhuurder cq verkoper. 9% rente, 60 mnd. Ik doe geen 60mnd en onderstaande schrikt me wel af
[..]
Tof gedaan ja, anders eens maken met het default percentage wat GVE verwacht? Of is dat te lastig?quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:19 schreef Zith het volgende:
Even wat zitten programmeren, is natuurlijk niet super realistisch qua forfeits oa. maar ik vind het altijd interessant om te zien![]()
[ afbeelding ]
maandrente = ((1 + jaarrente)^ 1/12) - 1
annuļteit = (maandrente / (1 - ((1 + maandrente) ^ -aantal periodes))) * leenbedrag
Weet je de cijfers? zou ook handig zijn om te weten hoeveel je gemiddeld terugkrijgt - een default in jaar 4 is anders dan jaar 1.quote:Op zondag 21 september 2014 11:46 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tof gedaan ja, anders eens maken met het default percentage wat GVE verwacht? Of is dat te lastig?
Dat is wel een goed punt idd, ze gaan zelf uit van een percentage tussen de 3 en de 5 % maar het maakt nog al een verschil of dat in het begin of pas aan het einde is ja. Dus je kun er eigenlijk niets over zeggen.quote:Op zondag 21 september 2014 11:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Weet je de cijfers? zou ook handig zijn om te weten hoeveel je gemiddeld terugkrijgt - een default in jaar 4 is anders dan jaar 1.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Zith op 21-09-2014 17:24:09 ]I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op zondag 21 september 2014 16:30 schreef Zith het volgende:
Heb nu het volgende gedaan :
1 op 20 kans dat er default is, als er default is random tussen 2 en 60 (maanden, maar ja, lijkt me niet dat ze maand 2 of de laatste maand defaulten maar goed) welke maand ze defaulten.
Heeft eigenlijk niet veel effect, 6 defaults in 120 investments (10 jaar 12 maanden)...
Ziet er zo uit op een spreadsheet:Mooie sheet / berekening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb voor mijzelf besloten om toch meer te gaan crowdfunden, uiteraard wel met gezond verstand. Tot op heden heb ik altijd max. 15% van mijn totale vermogen gecrowdfund. Op dit moment zelfs wat minder omdat er meer uitbetaald is dan ik heb geļnvesteerd. Wil het nu weer wat op gaan krikken en iets hogere bedragen in de interessante projecten stoppen. Hopelijk komen er komende week nog wat op ons pad![]()
quote:Op zondag 21 september 2014 16:30 schreef Zith het volgende:
Heb nu het volgende gedaan :
1 op 20 kans dat er default is, als er default is random tussen 2 en 60 (maanden, maar ja, lijkt me niet dat ze maand 2 of de laatste maand defaulten maar goed) welke maand ze defaulten.
Heeft eigenlijk niet veel effect, 6 defaults in 120 investments (10 jaar 12 maanden)...
Ziet er zo uit op een spreadsheet:Valt mee ja, spreiding is toch het woord en dat is met crowdfunding heel erg goed te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vrouwtje toen bij de nos had 80 projecten en in alles 100 euro dan heb je wel een spreiding natuurlijk.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Ach, mijn project loopt goed (is terugkomende lener met succesvolle historie), echter risico is wel hoger gelet op aard van de lening (3e wereld). Ik zie het als speelgeldquote:Op zondag 21 september 2014 22:29 schreef mesaana het volgende:
Wie had het nou over Zidisha? Loopt dat een beetje?
Ziet er okay uit, maar je berekeningen kloppen niet allemaal.quote:Op donderdag 18 september 2014 22:24 schreef Zith het volgende:
https://www.dropbox.com/s(...)voorelkaar.xlsm?dl=1
Mijn GvE spreadsheet met macro's enzo - misschien hebben jullie er wat aan - graag feedback als je nog dingen weet die erbij kunnen en als ik iets fout bereken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ok, en hoe zit het met de kosten van de verandering van de waarde van de valuta? Ik heb nl ooit eens MyC4 gedaan en daar kreeg ik wel rente, maar uiteindelijk vanwege de valuta waarde verandering toch minder.quote:Op zondag 21 september 2014 23:41 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ach, mijn project loopt goed (is terugkomende lener met succesvolle historie), echter risico is wel hoger gelet op aard van de lening (3e wereld). Ik zie het als speelgeld
Ik zie alleen maar voorbeeldprojecten... Is die site wel live?quote:Op donderdag 18 september 2014 17:19 schreef VDL018 het volgende:
Ook ik heb mij verdiept in crowdfunding. Kwam vervolgens op de site www.sameningeld.nl.
Ziet er volgens mij interessant uit (kijkend als beginneling natuurlijk). Wat vinden jullie ervan?
Omdat ik het handig vind.quote:Op dinsdag 16 september 2014 12:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom heb je een aparte rekening geopend?
Aha duidelijk. Maar dat 'speelgeld' zit in andere platformen dan GvE dan? Ik dacht dat jij er ook vrij serieus mee bezig was nl. en niet alleen met speelgeldquote:Op maandag 22 september 2014 16:52 schreef mesaana het volgende:
[..]
Omdat ik het handig vind.![]()
En ik vind het handig omdat ik zo beter mijn "speelgeld" van de rest terug kan zien. Ik heb ook een site gemaakt waarin ik het allemaal bijhoud. Dus daar kan ik het ook in terug zien. Maar de praktijk is dat als mijn GVE geld op mijn gewone rekening wordt gestort ik het verschil niet snel genoeg naar mijn zin terug kan zien. Ik heb het overigens ook heel lang zonder gedaan en dat gaat natuurlijk ook gewoon goed.
Wat ik er daarnaast nog leuk aan vind is dat het een ASN rekening is.
Het is altijd speelgeld in mijn ogen als je aan het investeren bent..quote:Op maandag 22 september 2014 17:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha duidelijk. Maar dat 'speelgeld' zit in andere platformen dan GvE dan? Ik dacht dat jij er ook vrij serieus mee bezig was nl. en niet alleen met speelgeld
Ik zit overigens in GVE, KoM en Bondora.quote:Op maandag 22 september 2014 17:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha duidelijk. Maar dat 'speelgeld' zit in andere platformen dan GvE dan? Ik dacht dat jij er ook vrij serieus mee bezig was nl. en niet alleen met speelgeld
Wat mij betreft een hele slechte ontwikkeling dat GvE dit soort informatie niet vermeld bij het project. Dit is essentiėle informatie welke voor investeerders van belang kunnen zijn en in mijn ogen niet achtergehouden zou mogen worden. Ik roep een ieder die het hiermee eens is dit ook te laten weten aan GvE. Als niemand er over klaagt zal er ook niets veranderen. Slechte zaak!quote:Op maandag 22 september 2014 17:34 schreef CaLeX het volgende:
2 nieuwe projecten vandaag.
Dikke mensen kleding en wederom Belaggio vastgoed.
Ik doe het beide denk ik niet. Voor Belaggio is dit al de vierdie lening via GVE (5184 + 5783 + 7633) Jammer dat ze de ervaringen van de eerdere lening er niet bijgezet hebben
Waarom is dit essentiele informatie? Je kreeg/krijgt toch nooit informatie over andere financieringsbronnen van de lener? Hooguit wat vaag gebrabbel over solvabiliteit en eigen vermogen.quote:Op maandag 22 september 2014 17:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat mij betreft een hele slechte ontwikkeling dat GvE dit soort informatie niet vermeld bij het project. Dit is essentiėle informatie welke voor investeerders van belang kunnen zijn en in mijn ogen niet achtergehouden zou mogen worden. Ik roep een ieder die het hiermee eens is dit ook te laten weten aan GvE. Als niemand er over klaagt zal er ook niets veranderen. Slechte zaak!
Tja, maar van deze leningen weet GVE natuurlijk alles af, in tegenstelling tot de andere financieringsbronnen. Ik zou het ook erg prettig vinden als het erbij stond.quote:Op maandag 22 september 2014 17:57 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Waarom is dit essentiele informatie? Je kreeg/krijgt toch nooit informatie over andere financieringsbronnen van de lener? Hooguit wat vaag gebrabbel over solvabiliteit en eigen vermogen.
Eh, suggereer je nu dat GVE niets weet van de financiering van een onderneming?quote:Op maandag 22 september 2014 18:04 schreef mesaana het volgende:
[..]
Tja, maar van deze leningen weet GVE natuurlijk alles af, in tegenstelling tot de andere financieringsbronnen. Ik zou het ook erg prettig vinden als het erbij stond.
Er zijn vele projecten waarbij GvE wel verwezen heeft naar eerdere lopende projecten. Of je doet het altijd of je doet het nooit, een beetje consistent.quote:Op maandag 22 september 2014 17:57 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Waarom is dit essentiele informatie? Je kreeg/krijgt toch nooit informatie over andere financieringsbronnen van de lener? Hooguit wat vaag gebrabbel over solvabiliteit en eigen vermogen.
Ik lees nergens dat dit gesuggereerd zou worden......quote:Op maandag 22 september 2014 18:05 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Eh, suggereer je nu dat GVE niets weet van de financiering van een onderneming?
Hefboom, het is aantrekkelijker om zoiets met vreemd vermogen te financieren dan om het met eigen vermogen te doen.quote:Op maandag 22 september 2014 17:38 schreef leolinedance het volgende:
Nieuw project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8268
Ik verbaas mij erover dat men met zo'n inkomsten nog een lening moet vragen bij GvE. Alleen al ¤42,000 netto winst uit die BV per jaar (raar trouwens met ¤ 4.500,- inkomsten per maand?) en nog een vaste baan.
Waarom zou de bank zo iemand niet willen financieren?
edit: Het is zelfs de 4e lening dus al! Ik sla hem over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |