JagerJanssen | donderdag 4 september 2014 @ 20:39 |
Omdat er hier waarschijnlijk ook wel meer mensen rondlopen die van trekkers (tractoren zeggen alleen stedelingen) houden open ik hier een topic. Deel, bespreek en geniet vooral van alle foto's, nieuws enz. Om af te trappen een serie foto's van (naar mijn mening) zeer mooie modellen: Case IH 1455 XL Staat z'n mannetje in zware omstandigheden Mooi pluimpje Fiat Agri 180-90 Even voor de foto, ding rijdt er met gemak weer uit Fendt 626 LS/LSA Nasenbär Ford TW-60 Schlüter 5000 TVL Hier schijnt er maar een van geproduceerd te zijn. | |
Pizza_Boom | donderdag 4 september 2014 @ 20:47 |
Ik ben van de zomer in Panningen geweest. | |
Zeetakje | donderdag 4 september 2014 @ 20:47 |
Mag mijn trekker er ook bij? | |
Mano_ | donderdag 4 september 2014 @ 20:50 |
Trekker: | |
JagerJanssen | donderdag 4 september 2014 @ 20:57 |
Dat is een vrachtwagen. | |
Buikboor | donderdag 4 september 2014 @ 21:05 |
- ONZ is een paar straten verder; fiets pakken en opbokken - [ Bericht 58% gewijzigd door Sounddragon op 04-09-2014 21:28:57 ] | |
densmee | donderdag 4 september 2014 @ 21:06 |
Dikke schluter, waren ooit bij de zwaarste trekkers te wereld | |
Sounddragon | donderdag 4 september 2014 @ 21:30 |
Grapjassen -> wegblijven | |
Joefje | donderdag 4 september 2014 @ 21:30 |
Die Case IH staat in mijn top 1 wat trekkers betreft. | |
Sounddragon | donderdag 4 september 2014 @ 21:30 |
Indien ontopic: tuurlijk | |
Pizza_Boom | donderdag 4 september 2014 @ 21:32 |
Hoe gaat het met de vriend van je zusje? Heb je nog zo'n bazenpaint? Heb je hem al de stal uit laten vegen op zijn mooie schoentjes? Of per ongeluk een bak mest in zijn auto gekieperd? | |
Zeetakje | donderdag 4 september 2014 @ 21:34 |
Gaat goed, begin hem wel enigszins te mogen. Nee heb niks leuks meegemaakt waar ik nu een paint van kan maken. Nee hij heeft geen auto | |
Pizza_Boom | donderdag 4 september 2014 @ 21:35 |
Pics van je trekker. | |
Zeetakje | donderdag 4 september 2014 @ 21:45 |
Case International 1056xl, wat een apparaat! | |
Pizza_Boom | donderdag 4 september 2014 @ 21:50 |
Ik heb mijn eerste rij-ervaringen gedaan op een trekker toen ik een jaar of 15 was. Toen ik 17 was een paar keer mogen rijden op een flinke motorschop, Ljungby geloof ik. Grondstof laden, ging best wat in, en dat dan in de fabriek gooien. | |
densmee | donderdag 4 september 2014 @ 21:53 |
1455 international harvester is wel een dikke trekker, maar het is nog steeds "wie fendt fahrt furht" | |
Zeetakje | donderdag 4 september 2014 @ 21:56 |
Nice! Moet hem morgen wassen dus zal op het erf even een goeie foto maken! | |
Sounddragon | donderdag 4 september 2014 @ 22:11 |
Als ik diep graaf heb ik ook nog wel antieke foto's met mij op een open trekker | |
marc0871 | donderdag 4 september 2014 @ 22:24 |
over een paar maanden haalt mijn baas zijn napolione weer van stal. daar gaan we dan het loopfolie mee uit de kas draaien, met een eigengebouwde spoel. kijken of ik er aan denk om er een piccie van te schieten. | |
-niemand- | donderdag 4 september 2014 @ 22:26 |
aanwezig Zal maar meteen aftrappen met pics van onze tractor. Een eicher mammut HS Op het moment staat ie er al weer iets anders bij, heb er nog 2 zwaailampen opgezet Wat ik nog meer mooi spul vind, Eicher wotan 6 cilinder Fiat 1000 DT Inter 844 Ik denk dat het nu wel tijd is om te stoppen, want anders staat straks dit hele topic vol met trekkers die ik mooi vind. (en dat zijn er heel veel ) | |
Pizza_Boom | donderdag 4 september 2014 @ 22:32 |
Die laatste, is dat in Panningen? Damn, daar stond een hoop brute kracht. | |
-niemand- | donderdag 4 september 2014 @ 22:38 |
Geen idee, heb deze foto's even van internet afgeplukt Maar in panningen stond inderdaad dik spul. niet te vergeten een van de dikste inters die in nederland rondrijden. Deze is trouwens van marcel van boer zoekt vrouw, Hij woont hier een paar dorpen verderop. en ik zie hem soms voorbijkomen, dan geef ik mijn ogen toch goed de kost | |
2cv | vrijdag 5 september 2014 @ 06:20 |
Ik ben fan van Valtra Alleen maar omdat ik bij een bedrijf gewerkt heb dat er ook dealer in was hoor 27 september weer trekkers kiek'n. | |
Barcaconia | vrijdag 5 september 2014 @ 08:21 |
Pic geleend van BuzzyBee Bolinder BM350, mooi apparaat. en natuurlijk is dit een machtig beest: Maar op deze aardbol geldt maar 1 regel: | |
DieselTank | vrijdag 5 september 2014 @ 10:10 |
Trekker jeuuujjjjj Doe mij maar een dikke John Deere / Fendt / Deutz Maar gelukkig ben ik niet echt merkgebonden, en groen of geel maakt mij niet zolang er maar een luxe interieur in zit. | |
Barcaconia | vrijdag 5 september 2014 @ 13:35 |
Groen èn geel dus. | |
DieselTank | vrijdag 5 september 2014 @ 16:30 |
Zolang het maar geen blauw is | |
sturmpie | vrijdag 5 september 2014 @ 16:30 |
John Deere 7920 heb er eens op gereden met dumper voor grondtransport. die rijdt echt heerlijk, geveerd, vario. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2014 @ 19:25 |
Goed topic | |
JagerJanssen | vrijdag 5 september 2014 @ 19:38 |
Mooie foto's Alex (ik zal maar even niet quoten). Die Fiat kleur staat wel goed op zo'n New Holland.
[ Bericht 0% gewijzigd door JagerJanssen op 05-09-2014 19:58:33 ] | |
Alexxxxx | vrijdag 5 september 2014 @ 19:52 |
ja, een loonbedrijf uit de regio was Fiatagri klant, en ze zijn de kleuren nog steeds trouw. zefs de stockcar was in die kleuren | |
Pizza_Boom | vrijdag 5 september 2014 @ 23:51 |
Vallen pistenbully's ook onder trekkers? | |
Klepper272 | zaterdag 6 september 2014 @ 09:32 |
Dit lijkt wel heel veel op de trekker waar ik vroeger als kleine jongen op mocht rijden. Helpen met hooien bij de boer. Mooie tijden, gezellig en bier drinken | |
Zeetakje | zaterdag 6 september 2014 @ 09:40 |
Het is een machine om werk mee te verzetten | |
Hyperdude | zaterdag 6 september 2014 @ 10:07 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Minneapolis-Moline [ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2014 10:12:37 ] | |
DieselTank | zaterdag 6 september 2014 @ 22:02 |
Vario met dumper / kipper rijd voor geen meter, je kan beter een schakel hebben (sowieso in het nederlandse verkeer / wegennet | |
sturmpie | zaterdag 6 september 2014 @ 23:31 |
daar heb je een schuifje voor. met dat schuifje kan je de topsnelheid bepalen. je kan dus vol gas 10km/u per rijden als je dat wil, bijvoorbeeld met zware last door moeilijk terrein. of het schuifje helemaal open zetten, dan rijdt hij op max snelheid. en zo kan je met dat schuifje zelf bepalen hoe je er mee rijdt. en dit is makkelijker dan een schakelbak. schakelbakken hebben bijna geen onderhoud nodig, en vario wel = duurder. qua rijden is een vario verdomd handig. ik weet niet hoe een vario met landbouwwerktuigen presteert, ploegen bijvoorbeeld lijkt mij handiger met schakelbak. dan weet je waar je aan toe bent. als je met de trekker veel op de weg rijdt voor grondtransport e.d. is vario handiger dan schakelen imo. | |
DieselTank | zaterdag 6 september 2014 @ 23:35 |
Ploegen met vario is toch makkelijker? want dan kan je precies je toeren en kracht instellen.. Vario is ook een must als je een bepaalde PTO toerental moet hebben voor bijv. veldspuiten. Maar ben jij ook zo iemand die op de vario bak remt? Het remt als de malle maar het sloopt je bak. Maar als ik met een vario met kipper rijd dan hou ik dat hendeltje helemaal naar voor anders blif je maar aan het kutten om te zorgen dat je niet met de vario bak remt want het is moeilijk inschatten hoever je het terug met halen dus daarom hendeltje helemaal naar voor en laat dat ding zelf maar kutten met dat vario snelheid instellen. | |
sturmpie | zondag 7 september 2014 @ 00:00 |
ik kan er weinig over zeggen. heb er een paar dagen mee gereden vond het geweldig. jij hebt er duidelijk meer verstand van | |
sturmpie | zondag 7 september 2014 @ 00:12 |
dat klopt. en daarom altijd "op tijd" gas bijgeven, zodat die soepel loopt. en dan zweef je. beste dag van mijn leven op die trekker. | |
DieselTank | zondag 7 september 2014 @ 00:12 |
Ja ik heb er zelfs deels mijn werk van gemaakt Trekker rijden is leuk totdat je het 5 dagen achter elkaar moet doen want dan word het wel een beetje saai... Maar tegenwoordig hebben trekkers al bijna climate control + airco en vario en goede stoelen en een godsvermogen aan elektronica erin, en dan een subwoofer naast je stoel | |
DieselTank | zondag 7 september 2014 @ 00:12 |
Enige moment dat ik zweef als ik weer volgas over een drempel ga | |
sturmpie | zondag 7 september 2014 @ 00:22 |
ik vond het slopend. een hele dag stampen. soms 12 uur per dag. vol gas over terrein, snel snel, tijd is geld. wel fijn om dan eindelijk eens met een geveerde vario te rijden. is iets comfortabeler dan de FORD-Newholland 89-series e.d. ongeveerde trekkers. het was wel leuk. ik was tijdelijk oproepkracht. het betreffende bedrijf is failliet gegaan. Feijter Groep. Ze reden met John Deeres met oranje velgen, en sommige spoten ze helemaal oranje. grondverzet en werkzaamheden bij wegen aanleggen. toffe tijd gehad daar. | |
2cv | zondag 7 september 2014 @ 00:29 |
Is zo'n ding dan ontworpen om dingen te trekken ? | |
Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari | zondag 7 september 2014 @ 02:39 |
Eindelijk een trekker topic! 180/90. | |
Pizza_Boom | zondag 7 september 2014 @ 03:06 |
Hmm. Sneeuwkanonen tillen: Sneeuwkanonen met wieltjes kunnen ze vaak zowel tillen als trekken: Ze trekken zichzelf omhoog: Op Antartica worden ze gebruikt als trekker/taxi/whatever. Daar hebben ze niet zo'n mooie sneeuwfrees trouwens. Ik ben er in Nederland tot nu toe een in het wild tegen gekomen (dus niet bij skihallen), dat was in het verre verlengde van de Polderbaan, aan de noordkant, daar waar ze een gasleiding aan het ingraven waren. In de buurt van de A9. | |
Alexxxxx | zondag 7 september 2014 @ 09:20 |
mijn buurman heeft er een stuk of 10, die oogst er riet mee. Dus ja, het is ook een trekker slash oogstmachine. | |
Pizza_Boom | zondag 7 september 2014 @ 13:11 |
Heeft die ze nieuw gekocht of tweede hands? Want op zich, ze maken in die skigebieden een hoop draaiuren, maar echt zwaar belast worden ze niet. Het grootste deel van het werk bestaat immers uit op en neer rijden over de piste om weer een mooi gefreesd laagje neer te legen en zo nu en dan wat sneeuw naar boven te schuiven. Ik heb het vaker gehoord, maar weinig gezien in Nederland, dat ze nog een tweede leven in de landbouw beginnen. | |
Alexxxxx | zondag 7 september 2014 @ 14:06 |
tweedehandsjes | |
DieselTank | woensdag 17 september 2014 @ 09:26 |
Volgas met de 7 liter turbodiesel Met 6 pitjes | |
sturmpie | donderdag 18 september 2014 @ 15:07 |
Dimitri_ | donderdag 18 september 2014 @ 15:14 |
Wat is jullie mening over het huidige tractorrijbewijs? Dus vanaf 16 al op de zwaarste tractoren mogen rijden etc. | |
ueberduitser | donderdag 18 september 2014 @ 15:19 |
Iemand hier wel eens op de Historische Feldtagen in Nordhorn geweest? Een must voor degenen die van oldtimers houden. Dit jaar vond ik toch wel dit de meest imposante machines. (ben zelf overigens geen tractor-fan, mijn zoontje is er helemaal wild van) | |
DieselTank | donderdag 18 september 2014 @ 15:59 |
Binnenkort moet je ook lessen... Maar de hoofdreden om het op 16 te laten is om alle studenten aan het werk te krijgen.. Tenminste dat is wat mijn instructeur toendertijd zei. | |
bluemoon23 | donderdag 18 september 2014 @ 21:27 |
Nee daar niet, soms ga ik wel eens naar de oldtimerdagen in Tilligte, is ook wel leuk. | |
2cv | donderdag 18 september 2014 @ 21:47 |
Wie gaat er naar de Flaeijelfeesten ? Ik twijfel ernstig omdat ik dan ook iets anders heb en ik niet lang kan staan/lopen. | |
sturmpie | vrijdag 19 september 2014 @ 15:48 |
DieselTank | donderdag 2 april 2015 @ 00:07 |
De lente is bijna echt begonnen en de trekkers zijn alweer uit stal | |
DieselTank | donderdag 2 april 2015 @ 00:16 |
Dit is ook een faalding Door de verkeerde vertanding (Die niet zo snel veranderd ken worden op deutz) kan hij geen eens op 4x4 Maar wel machtig ding | |
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 00:39 |
He, een trekker topic, daar moet ik gepost hebben Mijn oom heeft ook zo'n ding, wordt gebruikt in de vervening (turfwinning). Machtig apparaat, kun je donders hoge bulten veen mee bij elkaar schuiven. | |
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 00:41 |
Nee de Historische Feldtage niet, wel naar de MB Trac & Unimog Feldtage wel. Machtig om te zien Vind je zoontje zeker weten geweldig! Nou met die regen van deze werk gaan ze eerst wel weer even op stal... | |
DieselTank | donderdag 2 april 2015 @ 13:33 |
Volgende week en over 2 weken gaat het weer beter worden Nu nog even laatste dingen fixen | |
bluemoon23 | donderdag 2 april 2015 @ 13:50 |
Ik heb jaren terug bij een las en constructiebedrijf gewerkt. In de jaren 2000-2002 werkte ik daarvoor in Duitsland, bij het olieveld van Wintershall in Emlichheim. Vaak moesten we dan pijpleidingen aanleggen, oude Fordtractor met voorlader en de pijpen (van 3" tot 6") van 12m lang op een schamelaanhanger van een meter of 9/10 lang. Was wel eens spannend met achteruit rijden met die aanhanger veel speling overal op bij die aanhanger, dat hielp ook niet. Oude leiding slopen (liggen allemaal boven de grond daar in Duitsland) en dan met de voorlader van de trekker op de kar leggen. De aanleg van die leidingen moest vaak in de winter gebeuren zodat de boeren geen gewasschade hadden, maar dan was de grond natuurlijk zeiknat vaak. Die Ford tractor had geen 4wd, ontelbare malen vast gezeten met dat ding, dan moest een lokale boer je er weer uit trekken. Ik heb eens een keer met de vooras van die trekker in een sloot gezeten , net niet op tijd geremd toen ik met de voorlader iets wilde op tillen aan de overkant van de sloot. Gelukkig lag die sloot aan een weg, ons VW T4 busje hebben we met een hijsstropje aan de trekker vast gemaakt en zo konden we hem er weer uit trekken. | |
derLudolf | donderdag 2 april 2015 @ 14:36 |
Heb je ook gewerkt aan door olieleiding langs het Nord-Sud kanaal? Twist richting Adorf en Georgsdorf lag ie ook langs de weg maar die is vorig jaar ergens weggehaald. | |
bluemoon23 | donderdag 2 april 2015 @ 14:41 |
Nee daar niet. | |
-niemand- | donderdag 2 april 2015 @ 21:47 |
Ah, dit topic is ook weer boven water zie ik. Zijn er nog mensen die naar de demodagen in asten gaan? Ik sta er zaterdag en zondag 18 en 19 april met de eicher | |
densmee | donderdag 2 april 2015 @ 22:56 |
Zaterdag voor een fendt kijken een farmer 2 | |
derLudolf | vrijdag 3 april 2015 @ 10:08 |
Wat ga je er mee doen? Hobby en wast rondrijden? Of heb bewerk je zelf wat grond. Of in jouw geval zou hobbymatige bosbouw ook nog kunnen | |
densmee | vrijdag 3 april 2015 @ 18:18 |
puur voor de hobby, beetje werktuigen erbij verzamelen. voor het werk gebruiken we groter spul | |
DieselTank | zaterdag 4 april 2015 @ 19:53 |
Asten is een beetje ver weg | |
DieselTank | zaterdag 4 april 2015 @ 19:53 |
Wie zijn er allemaal hier van de akkerbouw / loonwerk / veehouder / het overige Ik zelf ben een akkerbouwer in opleiding | |
derLudolf | zaterdag 4 april 2015 @ 20:48 |
Geïnteresseerde en studeer agrotechnologie. | |
densmee | zaterdag 4 april 2015 @ 20:52 |
het overige; bosbouwer | |
Ayumu.Kobayashi | zaterdag 4 april 2015 @ 23:42 |
Paardenkloot telt dat ook? En exoten maar dat is weer een heel ander verhaal. | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 00:05 |
Ja dat wou ik ook toevoegen maar ik dacht: tja zoveel bos staat er niet in nederland en het meeste word gedaan door loonwerkers | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 00:06 |
Als je trekkers gebruikt is het helemaap top | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 00:07 |
Wat houdt dat dan precies in? Beetje het elektrische gedeelte of met het teelt? | |
Ayumu.Kobayashi | zondag 5 april 2015 @ 00:23 |
Al langer terug, met trekkers rommel. En ben er te lomp of lees beter wil er te hard mee... zoals met alles. Gebruik nog (zelden) een Ahlmann shoveltje. | |
derLudolf | zondag 5 april 2015 @ 00:27 |
De koppeling tussen technologie en de praktijk. We leren over techniek van de machines maar ook over sensoren, de plant. Ook modeleren en programmeren leren we. Op die manier kun je een schakel vormen tussen verschillende afdelingen. Iemand die sensoren maakt weet bijvoorbeeld niets van een aardappel of iemand die robots maakt weet niets over koeien. Ken je SBG gps-systemen? Die jongens hebben zelfde opleiding gedaan. Marel-Stork (kippenslachtlijnen), Kverneland /Kverneland Mechatronics, Louis Nagel/AgLeader/ProbotIQ zijn ook grootafnemers | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 00:27 |
Dat verhaal ken ik ja Sommige willen graag te hard en dan gaat het fout... Sommige gaan heel rustig maar worden opgejaagd en dat gaat het fout En verder over de weg hebben we wel vlotte rijders rijden, die weten precies welke drempel je half door de berm volgas kan nemen.... | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 00:28 |
Wij gebruiken SBG Maar ik zal er niet teveel over vertellen want straks weten jullie precies wie ik ben maar verder wel interresant om te horen dat je tussenpersoon kan zijn, daar zal vast best wel wat vraag naar zijn? [ Bericht 4% gewijzigd door DieselTank op 05-04-2015 00:37:09 ] | |
derLudolf | zondag 5 april 2015 @ 15:57 |
Haha, ben je zo'n bekende SBG gebruiker dan? Daar is inderdaad veel vraag na. Bovendien, op de universiteit leer je gewoon op een bepaalde manier denken en kun je bepaalde dingen jezelf wel aanleren. Wat je niet/heel lastig kunt aanleren, is hoe een boer denkt/zijn bedrijf heeft georganiseerd. Dit is ook een groot pluspunt voor veel bedrijven. | |
stefkee3 | zondag 5 april 2015 @ 21:36 |
Zo, en nou allemaal optyfen uit mn pad!
| |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 22:17 |
Tja..... SBG heeft wel wat aan ons de danken ja Als ik teveel zeg dat kan je zo uitvogelen wie ik precies ben | |
DieselTank | zondag 5 april 2015 @ 22:18 |
Ik vind die grond bakjes er altijd zo klein uitzien... Maar wel dikke 3assser En het is vrij donker op dat plaatje, de lampen staan zelfs aan. | |
derLudolf | zondag 5 april 2015 @ 22:25 |
Hmm nu ben ik best wel nieuwsgierig haha. Ben nu es aan het denken welke grote SBG gebruikers ik ken | |
DieselTank | woensdag 8 april 2015 @ 22:25 |
trekker rij toid GPS aan, handgas naar de juiste toeren, even achterom checken Telefoon aan en non stop whatsappen en fokken (Wel even checken af en toe hoe het daarachter aan toe gaat) | |
DieselTank | zondag 19 april 2015 @ 18:49 |
Iemand nog in de agrarische sector? | |
-niemand- | zondag 19 april 2015 @ 21:35 |
Ik ben vanaf vrijdag tot vanmiddag in asten op de demodagen geweest. Wat een feest met de eicher | |
DieselTank | zondag 19 april 2015 @ 23:22 |
Ik vind het altijd zo grappig hoe snel de wereld is veranderd, het is ook raar om te denken dat ze toen nooit verwacht hadden dat we in 2015 300pk trekkers hadden die soms bijna beter rijden dan auto's | |
derLudolf | maandag 20 april 2015 @ 08:59 |
300pk? Meer niet? | |
gianni61 | maandag 20 april 2015 @ 09:18 |
overige heb bij een fendt dealer gewerkt en organiseer een tractor pulling wedstrijd | |
-niemand- | maandag 20 april 2015 @ 20:59 |
| |
DieselTank | zondag 26 april 2015 @ 19:54 |
Dubbele zwaailamp Weet iemand eigenlijk hoe de vario van fendt werkt qua bediening? Tikkie naar rechts ofzo gaat hij 50 maar verder snap ik het niet... Bij john deere zet je hem gewoon op de maximale te behalen snelheid met het schuifpookje..... | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 19:31 |
Ik rij sporadisch trekker, vandaag voor het eerst even achteruit moeten parkeren. Viel me mee, had hem redelijk snel op de plek.
| |
Alexxxxx | maandag 27 april 2015 @ 19:34 |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 19:37 |
Ha 'n Ford, die heb ik ook nog aan de gehad vandaag | |
bluemoon23 | maandag 27 april 2015 @ 20:12 |
Ja, dat is niet zo moeilijk, dat heb ik vroeger ook wel gedaan. Probeer het nog eens met een schamelaanhanger Een Duitse aardappelboer rijd met 2 schamelaanhangers achter de trekker. | |
DieselTank | maandag 27 april 2015 @ 20:29 |
Vandaag ook weer een dagje achter de rug, eigenlijk moet ik een sjekkie roken maarja ik rook niet en er mag niet in de trekkers gerookt worden... Misschien dan maar aan een e sigaret | |
DieselTank | maandag 27 april 2015 @ 20:30 |
Zolang je vooruit gaat valt het nog wel mee hoor | |
DieselTank | maandag 27 april 2015 @ 20:31 |
Beste rubbertjes onder die combi | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 20:37 |
1050 achter, 750 voor. Dumper op dubbellucht | |
DieselTank | maandag 27 april 2015 @ 20:40 |
Eindelijk iemand die het snapt | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 20:41 |
Klopt, maar het was toch even wennen. Ach gewoon de tijd en ruimte nemen, alleen kalmte kan u redden Genoeg Nederlanders die ook zo rijden (naar Emlichheim). Of een 3assige kipper en dan daarachter nog een vrachtwagen aanhanger Idioot als je het mij vraagt. | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 20:44 |
Ze hebben ook nog een aangedreven dumper, dubbellucht, met trekker banden. Trekker ervoor heeft achter 710/70R38 met daarnaast 620/70R42 | |
DieselTank | maandag 27 april 2015 @ 21:05 |
Tegenwoordig worden de banden steeds groter.... Vooral John Deere levert grote banden.... Maar ik ben van mening dat een luchtdrukwissel systeem op alle grote trekkers moeten komen... Vaak is het nu nog een slang buitenom maar vaker komen er ook door de as heen zoals wat Fendt heeft.... Alleen kost dat dan weer ruim 10.000 euro ofzo.... | |
derLudolf | maandag 27 april 2015 @ 21:30 |
Ja er zijn wat van die gebruikers in Denemarken die hun 8030 op 1100/45 R46 geloof ik. Mitas levert sinds vorig jaar 1250/50R32 trouwens. Die dubbellucht banden zijn op straat niet praktisch natuurlijk, die worden enkel gebruikt bij werkzaamheden in het veen. Zag vanochtend een ander bedrijf met een 722 op rondom dubbellucht en een dumper op rupsen erachter | |
DieselTank | dinsdag 28 april 2015 @ 23:29 |
Altijd klieren met de radio en stekkertjes om je telefoon er mee te laten verbinden Gewoon bluetooth op alle radio's moeten ze maken | |
derLudolf | woensdag 29 april 2015 @ 20:28 |
Of een papegaai monteren | |
DieselTank | maandag 4 mei 2015 @ 00:29 |
Zijn er nog Fok!kers druk aan het planten / zaaien / pooten? | |
DieselTank | zondag 21 juni 2015 @ 00:57 |
John Deere is mien merk Zijn er nog een paar echte werkers op fok? | |
ueberduitser | zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:14 |
Vandaag en morgen de Historische Feldtage in Nordhorn. Sjakie en ik gaan morgen denk ik nog ff kijken. Rijden al een dag of 2 hier regelmatig oldtimers voor de deur langs. | |
DieselTank | zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:39 |
Bij mij rijd er sinds een tijdje ook bijna elke dag 2 x per dag een antiek trekkertje langs, helemaal gerestaureerd.. Maarja ik woon aan de andere kant van nederland. | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:43 |
Ik ben vandaag ook geweest. Had er niet met aangedacht. Mijn oom belde mee vanochtend hij had 6 vrijkaarten Zal wat plaatjes posten hier (en voor andere pta topics ook nog wast plaatjes | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:48 |
| |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:58 |
Stonden ook nog een rijtje Magirus vrachtwaggels. Maar daar heen ik volgens mij geen foto's van | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2015 @ 20:52 |
Waren genoeg tractorfan leden aanwezig, zit vast wel een tussen die de magirussen even op truckfan post | |
derLudolf | zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:55 |
Ben ook TF'er net vpaar honderd foto's maar weinig actief laatste jaren omdat OK weinig foto's meer maak. Op Ttuckfan heb ik ook wel wat plaatjes staan | |
Alexxxxx | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:48 |
VRIEND!!!!!!!!!!! | |
ueberduitser | zondag 9 augustus 2015 @ 16:43 |
Het was weer gezellig druk! Mooi weer en mooie machines | |
DieselTank | zondag 9 augustus 2015 @ 20:54 |
TF Wat is dat toch een zielige forum iedereen loopt te janken al die admins lopen te janken (Behalve die alexmiedema die is wel goed (Jij bent toch ook admin daar alex? ) ) Topics worden helemaal vernaggelt doordat de TS alles kan verwijderen Ik ben blij dat ik op Fok zit | |
Pikhoofd | maandag 10 augustus 2015 @ 19:49 |
Wij waren er ook. Was een mooie show. Leuk dat er zoveel oude machines gebruikt werden. | |
DieselTank | maandag 10 augustus 2015 @ 20:43 |
ZIjn er eigenlijk nou akkerbouwers / loonwerkers / bosbouwers op Fok? | |
Pikhoofd | maandag 10 augustus 2015 @ 21:33 |
Niet echt, maar er staan wel 3 trekkers op het erf. Een tef, JD M en een JD 6230 | |
ueberduitser | maandag 10 augustus 2015 @ 21:40 |
Dat is ook echt de charme van Nordhorn. Geweldig trouwens, die Fahr mensen die 850km gereden hebben, op de trekker uiteraard, om er aanwezig te kunnen zijn. | |
Anne | dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:21 |
We hebben wel een bosbeheerder in ons midden. Telt dat ook ? | |
densmee | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:01 |
bosbouwer/bosbeheerder | |
Anne | dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:04 |
Ow, sorry . Ik benoemde alleen het laatste. | |
DieselTank | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:23 |
Is het nou echt zo dat jullie met een geweer takken uit de bomen schieten? (Als het zon recreatief bos is) | |
DieselTank | dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:23 |
Hij heeft wel een soort trekker in zijn ui dus ja. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:52 |
Ook toevallig mensen hier die verstand hebben van Stiga zitmaaiers? Ik heb een startprobleempje... | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:05 |
Nou roep eens iets.. | |
-niemand- | dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:18 |
Gewoon een B&S motor neem ik aan? Gaat hij wel rond? Krijgt ie vonk. Carburateur niet verstopt.... | |
derLudolf | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:28 |
Bougie schoon? Carburateur schoon? Verse benzine? Luchtfilter schoon? Voldoende accuspanning? Anders wat startpiloot of remreiniger gebruiken. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:46 |
Ok, bij het begin.... Vorige week nieuwe bougie erin gedraaid, meneer sloeg steeds af. Probleem opgelost Sjakie grasmaaien, kwam zonder benzine te staan, tank vol gegooid en toen sloeg ie nog net aan, meneer had lekker zitten doorstarten en de accu leeg getrokken. Accu aan de lading gezet, andere dag aangesloten, niks... ratelde mooi over de startmotor heen. Te weinig accuspanning dus. Acculader beter bekeken, zekering kaputt. Nieuwe zekering erin gedaan gisteren, lampje groen en laad dus. Vanochtend de lader eraf gehaald, polen weer aangesloten, helemaal niks! Startmotor draait dus niet, hoor wel de beveiliging klikken als je de sleutel omdraait, maar verder niets. Er zit nog een brakke zekering op de rode draad naar de bobine, daar heb ik net een nieuwe voor gehaald, die moet er straks nog ff op. Ik probeer hem straks nog wel ff te starten met startkabels en de accu van de Vivaro. Als hij het dan wel doet is volgens mij de accu kapot, of de lader.... Het is trouwens een Stiga Garden met een 15,5pk B&S blokje (heb er een lekker zwaar blokje in gelepeld vorig jaar) Accu is net een jaar oud, en geen prutsding... | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:50 |
Voor een trekkertopic vind ik er wel bijster weinig trekkers in staan... Mijn trek torretje: Een Iseki 1000F uit Japan Gebruik hem hoofdzakelijk voor eigen frees en ploegwerk, en in de winter twee laantjes sneeuwvrij te houden. Dat gekke ding kan in verhouding met een grote echt idioot veel aan.. Zwaar overbemeten met 5cm steekassen De frees is 120 breed, en met zn 550cc diesel (Ze hebben een Mitsubishi ke55 motor) loopt ie er lachend mee weg.. | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:55 |
Massaprobleem denk ik.. of de accu idd.. zet je niet per ongeluk met de sleutel het licht aan als je hem uitzet? Check ook ff je oliepeil, ik heb al vaak meegemaakt dat het blok vol benzine staat doordat de vlotter stuk was (Dan wil ie ook niet rond en als die dat wel gaat heb je een hydrolock en is alles krom) Ik heb op mn zitmaaier een benzinekraan in de leiding gezet, voor het geval dat ie nog eens blijft hangen.. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:57 |
Hier dan, een dikke V12 voor je... Meer motor dan trekker. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:59 |
Carb heb ik ook al schoon gemaakt, vorige week al. Vlotter werkt prima en er zit al een benzinekraan in de leiding. Licht heeft dit apparaat niet hoor, het is maar een kleine zitmaaier. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:01 |
Massaprobleem..... hmmmm... bekabeling is bij de aansluitingen aardig gecorrodeerd, dus dat is zeker een optie, kijk ik na! Eerst nog ff m'n dochtertje douchen, voeden en naar bed toe bonjouren, dan hoop ik ff wat tijd voor mezelf te hebben. | |
derLudolf | dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:15 |
Ja die heb ik ook gezien. Die 'Deutz Herman' erachter ook gezien, met een 8 in lijn scheepsdiesel? | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:23 |
Doe mij deze maar... Op deze heb ik leren rijden, (precies deze combi, en ik vraag me ook af of het deze geweest is, maar toen was ik pas een jaar of tien, weet alleen dat het spul is ingeruild) Later ook veel climax kippertjes aardappels met zo eentje (633) van de akker gereden Ook een pracht trekkertje met zn vrolijke gefluit.. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:38 |
Jazeker, Sjakie wist me te vertellen dat het een 8 cilinder was, vanwege de 8 brandstofleidingen (had ie volgens mij net iemand horen vertellen) Die stond links achter, vanuit deze hoek gezien ja. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:08 |
Zo, ff snel wat geprobeerd. Overstarten via de bus, geen reactie. Startmotor doet niets, hoor zelfs geen klik. Moet toch iets elektronisch zijn. Bekabeling ziet er goed uit eigenlijk en massa lijkt me ook geen probleem. toch de beveiliging of bobine kaput? Een van die beide? | |
derLudolf | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:14 |
Sjakie, is dat je zoontje? Of een mitarbeider der gemeinde Uelsen die langskomt in een groene eend? Je startmotor al een beste tik verkocht? | |
rulerofdeath | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:16 |
zit er een relais in voor de startmotor? | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:23 |
Je zit er wel op als je hem start? Enne het kan ook nog het contactslot zijn.. maar ik zou eerst de beveiliging even checken aan alle kanten.. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:34 |
Sjakie is m'n zoontje ja, heeft de broek altijd onder aan z'n kont hangen als een sjakie In het duits noem ik hem vaak Uwe Startmotor loopt vrij, de kap heb ik er geloof zaterdag nog af gehad om die na te kijken. Kan ik nog wel ff een keer doen voor de zekerheid. Maar dan moet je toch iets horen bij de startmotor, als die vast zit? Ik hoor alleen wat bij dat linker ding, dat is toch de startblokkering? Van daar lopen kabels naar de accu, versnellingsbak, startmotor en maaidek. Je kunt niet in de versnelling starten en/of met het maaidek aan. De bobine is toch die rechter? Ik zou niet weten of er een relais zit, moet ik toch de kap van de startmotor er wel weer af hebben om te kijken. Of dat linker ding heeft een relais? Daar hoor ik dus wel wat. Echter, als ik hem in de versnelling zet, of maaidek aan, hoor ik daar niets. Zou de beveiliging gewoon werken lijkt me. echt...ik ben dit geknooi al weer zo zat, ik weet het ff niet meer. Kom niet aan m'n klussen toe, alles loopt weer in het honderd. Ik slaap er nog ff een nachtje of twee over, morgen heb ik een bbq van de Imkerverein, dus donderdagavond maar even weer verder, Sjakie moet zaterdag wel weer maaien. | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:40 |
Ja en heb voor de zekerheid de knop ook gewoon handmatigheid ingedrukt gehad onder het zadel. Kan ook niets meten of zo, ik heb geen multimeter en heb van elektra gewoon te weinig kaas gegeten. Donderdag verder en anders toch maar wegbrengen. Mooi kloten, gebeurt niet vaak dat ik iets niet aan de praat krijg | |
Zolderkamer | dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:53 |
Alle aansluitingen ff nalopen (stekkers er ff in en uit halen kan nooit kwaad, daar kan ook wat corrosie in zitten) Als je zeker weet dat de accu goed is, ik heb zo mn twijfels.. Zitten er geen noodstart inkepingen (waar je een touwtje achter kan doen) op het vliegwiel onder de kap bij die dingen trouwens? Zoals hier: | |
ueberduitser | dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:48 |
Hmmm, dan zal ik de hele motorkap er af moeten halen. Ik kijk sowieso alle verbindingen nog wel ff na, dat is zeker niet verkeerd. Ik had hem toch moeten kunnen jumpstarten met de accu van de Vivaro? Dat had een kapotte accu bevestigd toch? | |
Alexxxxx | woensdag 12 augustus 2015 @ 00:15 |
Wat een lilleke foto die bovenste | |
Awsom | woensdag 12 augustus 2015 @ 00:19 |
| |
Zolderkamer | woensdag 12 augustus 2015 @ 14:48 |
Ja maar die is al zo oud, dat je het toen nog moest leren.. Weet je toevallig nog waar dat was of waar ie tegenwoordig nog ergens loopt? Sjakie van Flodder: | |
Alexxxxx | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:57 |
Foto is tussen Bitgum en Bitgummole gemaakt, tegenover de voetbalvelden. Geen idee of hij hier nog in de regio is. | |
ueberduitser | woensdag 12 augustus 2015 @ 15:58 |
joh, je meent het (onze Sjakie kijkt best graag de serie Flodder en de eerste keer dat ie Sjakies dus zag in de serie moest ie dan ook hartelijk lachen) | |
derLudolf | woensdag 12 augustus 2015 @ 19:19 |
Nee dat had ik ook echt niet verwacht nee, dat het die Sjakie was Die Ludolfs kijkt ie ook graag dan? | |
ueberduitser | woensdag 12 augustus 2015 @ 21:54 |
Jij snapt hem | |
derLudolf | woensdag 12 augustus 2015 @ 22:31 |
Dan mag ik hopen dat ie het Haufenprinzip niet op de Stiga en de Vivaro toepast Loopt ie al weer? Grasmaaien was heilig voor mij als kind dus ik snap um Ik maaide van jongs af aan hert gras bij mij opa met een machtig mooie kooimaaier (thuis hadden we duwertje) maar het grasmaaien kon een keer niet doorgaan omdat zijn broer/ min oudoom werd begeven. Kwaad dat ik was, "vragen ze bij een begravenis nooit of iedereen ook op die dag kan?!" | |
ueberduitser | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:01 |
Lolz, nee hoor.. Mooi verhaal en herkenbaar! Nee loopt zeker nog niet, ik heb vanavond een geweldig gezellige Grill/klönabend van de Imkerverein alhier gehad, lijkt me niet verstandig als ik daarna nog was gaan sleutelen Ik hoop er morgenavond aan te kunnen werken. | |
derLudolf | woensdag 12 augustus 2015 @ 23:08 |
Het woord klönen ken ik niet maar ik heb een vermoeden wat dat inhoud | |
ueberduitser | zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:47 |
Zo de zitmaaier doet het weer hoor, toch het startrelais kaput. Even doorverbinden en hij start gewoon. Vanmiddag even een nieuw relais halen, ik heb het gras nu in ieder geval al even gemaaid (Sjakie is uit logeren, dus voor het eerst dit jaar moet ik het zelf doen) | |
Alexxxxx | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:41 |
derLudolf | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:52 |
Een van de weinige die nog gewoon wordt ingezet en niet voor de TT is verkracht | |
derLudolf | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:55 |
Vrachtje mest weggebracht. Fendt 103s, een van de weinige met Allrad | |
-niemand- | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:11 |
Dit vind ik nu echt een mooie ouderwetse combinatie Deze foto kon zo in de 70-80'er jaren gemaakt zijn | |
bluemoon23 | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:24 |
Die 4wd fordjes zag je hier in de streek vroeger veel in de vervening @ludolf, lijkt wel of die foto in Duitsland is gemaakt ? | |
derLudolf | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:28 |
Oh je ziet ze nog steeds wel. Dit bedrijf heeft ook nog n 8210 Bult op de achtergrond is veen trouwens En uiteraard in Duitsland gemaakt Fritzmeyer cabine, 2 zijdige kipper, waar vind je dat nog meer | |
-niemand- | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:30 |
En de ''anbaukonsole'' voor de voorlader | |
derLudolf | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:33 |
Ook nog ja. Stuurt een stuk beter nu die eraf is. Hij stond op rondom op zwillingsreifen maar dat hebben we er vrijdag maar afgehaald. Stuk wendbaarder trekkertje zo | |
derLudolf | woensdag 19 augustus 2015 @ 22:41 |
Hmm geen foto's van de 8210... Wel van deze | |
Fokker101 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:50 |
Mooie trekkers. Had even een vraagje hoe heet zo'n heel klein John Deere trekkertje die ze bij de gemeente ook gebruiken dus die schoffelgastjes om het effe grof te zeggen. | |
bluemoon23 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:59 |
John Deere Gator. Zijn wel grappige dingen ja. http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr | |
Fokker101 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:11 |
Heb je daar uberhaupt een rijbewijs of iets voor nodig | |
derLudolf | vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:24 |
Ligt eraan of je hem op kenteken zet als auto of MMBS Heb ervaring met de 6*4 diesel, echt een sterk werkpaard. Komt overal door en trekt best veel http://www.traktorpool.nl(...)081/pos/2/nocrawl/1/ (Geen idee dat ze zo duur waren zeg ) | |
bluemoon23 | vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:47 |
Je link doet het niet Duur ? Tja, het is geen speelgoed, het Amerikaanse leger heeft ook Gator`s gebruikt in Afghanistan. | |
DieselTank | zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:25 |
ze worden zelfs gebruikt als mobiele draaitafel | |
derLudolf | zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:06 |
Alexxxxx | zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:28 |
Je telefoon moet aan de lader. | |
derLudolf | zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:04 |
Klopt. Zeg me ook even dat ik een melding heb van LinkedIn | |
Alexxxxx | zondag 11 oktober 2015 @ 00:09 |
en dat je geen fotos hoeft te jatten als je ze gewoon zelf maakt. | |
derLudolf | zondag 11 oktober 2015 @ 08:28 |
Ik heb deze foto zelf gemaakt Alleen kan ik hem niet opslaan van Agrifoto dus daarom het screenshot | |
Alexxxxx | zondag 11 oktober 2015 @ 12:27 |
plaats dan de link naar waar hij op agrifoto staat joh screenshots zijn gay | |
derLudolf | zondag 11 oktober 2015 @ 20:06 |
AF heeft de rechtermuisknop geblokkeerd, dus dat wil ook niet | |
DieselTank | zondag 11 oktober 2015 @ 21:12 |
Speciaal voor jullie mijn hack kunsten even laten zien, orgineel vd website Wel een bruute ford Ik werk ook wel eens met zon trike, alleen dan is de vooras er wel af en stuurt hij op het grote wiel voor, het is wel even wennen het sturen haha | |
derLudolf | zondag 11 oktober 2015 @ 21:27 |
Echt bruut hè Rijden alleen maar Fords daar, 7810 III, TW 25 I, 2* TW25 II, 8630 en een 8830 Geloof ik graag dat dat bijzonder stuurt. Krijg je wel een mooi egaal zaaibed van | |
DieselTank | zondag 11 oktober 2015 @ 23:05 |
Het ziet er wel bruut uit maar ik zou er zelf niet graag mee werken haha, ik vind die oude trekkers eigenlijk helemeel klote rijden, geef mij maar een vario of powershift... (Ik ben een beetje verwend ) Maar ik snap heel eerlijk gezegd niet echt het nut van wat ze nu doen.... Stel je gooit er 900 banden om achter en de allergrootste maat die eronder past en dan 0.8 of minder bar erin en gaan met die banaan? Het lijkt met dat dat ding toch op de achterrol loopt of heb ik dat nou mis? zoveel druk staat er niet op... En verder op het kopend gewoon met gps werken zodat je 1 gang kan overslaan | |
derLudolf | donderdag 22 september 2016 @ 21:06 |
Dit oudje even afgestoft (letterlijk) zodat ik er dit weekend mee naar Nordhorn kan. Daar is een MB Trac en Unimog treffen. | |
Pikhoofd | donderdag 22 september 2016 @ 21:39 |
Gaaf! Ziet er goed uit! Wij waren pas nog op de historischer Feldtag in Nordhorn! | |
Zolderkamer | donderdag 22 september 2016 @ 22:24 |
Bedoel je nou het topic of de tractor? Echt een droommachine.. dat gele gevaar op de achtergrond ook trouwens.. Zal ik mijn monster ook nog maar even showen.. Binnenkort moet ie weer frezen voor zn leven.. | |
-niemand- | donderdag 22 september 2016 @ 22:26 |
Die 1300's vind ik altijd geweldig om te zien. Ben laatst nog op de historische feldtage geweest vanuit limburg, dus sla dit weekend maar even over Neem je ook nog een werktuig mee? | |
derLudolf | donderdag 22 september 2016 @ 22:40 |
Ik denk dat ik er even cultivatortje achter gooi. Ik was van plan een zwenkploeg mee te nemen. Waar ik werk had zo'n ding staan, ooit gekocht bij Ritchie Bros maar nooit gebruikt. Ik post weken geleden dat ding uit de bosjes geplukt, schoongemaakt en achter een trekker gehangen, bleken de cilindets hartstikke lek. | |
derLudolf | donderdag 22 september 2016 @ 22:48 |
Ach dat blauwe monster is veel praktischer voor het werk dat hij doet vermoed ik zo Ik bedoelde eigenlijk die trekker afstoffen, wordt weinig gebruikt dus zit wel wat stof op. Maar idd het topic is ook weer wat afgestoft. Dat gele gevaarte is ook gaaf inderdaad en nog unieker eigenlijk. Van dat exacte type (Cat 95E) is er een in Nederland. Sinds een aantal jaren heeft de reddingsploeg van Cadzand een vergelijkbaar model, de 75E. Die is waterdicht en zeewaterbestendig | |
Zolderkamer | vrijdag 23 september 2016 @ 17:10 |
Ja voor die mbtrac heb je zo'n grote tuindeur nodig.. met dit ding rij ik de voordeur binnen en de achterdeur weer uit als het moet.. met zn 74cm (als ik de achterwielen een gaatje smaller zet) Nee zonder gekheid als het ding 10 uur per jaar maakt is het veel.. maar hij is verdomd handig om wat hout uit het bos te trekken en de moestuin te ploegen en te frezen... Ja ik had hem al voorbij zien komen idd.. erg mooie duikboot.. Zo wil ik mn bootje ook wel te water laten.... Die cats zijn ook niet heel praktisch voor een gemiddelde boer, al lopen hier ook wel wat zware kniktrekkers vlakbij.. Al vind ik het wat oudere spul toch wat mooier.. Op dat nieuwe spul kom ik volgens mij geen cm vooruit.. ben ik eerst een half uurtje zoet om te kijken hoe t allemaal werkt.. Ik rijd heel sporadisch bij de buurboer, maar das ook allemaal geen nieuw materiaal.. Ford 7810 Ferguson 399 etc.. dus gewoon lekker alles zelf doen.. | |
derLudolf | vrijdag 23 september 2016 @ 19:20 |
Die Challenger lijkt redelijk simpel, is een powershift. Zit gewoon een hendel aan de zijkant waarnaast 1-13 ofzo staat. Kun je hem steeds iets verder vooruit duwen. Vario is ook niet heel moeilijk geloof ik. In de vooruit of achteruit en zodra je gas geeft ga je rollen. Maar heb alleen maar ervaring met de CVT van Valtra en Steyr. Ik rijdt verder ook weinig trekker, meeste eigenlijk met een Fendt Farmer 103. Ook lekker oud. Activering van de hef een dat soort elektronische ongein van dat moderne spul vind ik altijd een kriem. Daarvoor werk er er simpelweg te weinig mee. Is inderdaad geen boerentrekker, die wordt vooral gebruikt om te kilveren of om de grond te mengwoelen: soort van diepploegen waarbij de bovenlaag wel bovenin blijft. | |
ueberduitser | vrijdag 23 september 2016 @ 22:21 |
Heb helaas geen tijd, anders was ik ff met Sjakie komen kijken. Staat er mooi bij zo! | |
Pizza_Boom | vrijdag 23 september 2016 @ 22:28 |
Die jij post is van Katwijk aan zee. Die van Cadzand heeft CAT op de neus staan, die van Katwijk een vogel. Verder staat er op de daklijst van die Cadzand CAT en die van Katwijk heeft Habbeke erop staan. Maar in Nederland rijden er nog meer Challengers: Ter Heijde, Egmond aan Zee, Westkapelle en Paal 8 (Terschelling), zo uit het hoofd. In Caister, Engeland, gebruiken ze een 65C om hun "Valentijn" uit het water te trekken: | |
derLudolf | vrijdag 23 september 2016 @ 22:35 |
Oh gaaf dat wist ik niet Van de 95E is er maar een zover ik weet. Zijn er meer Reddingsbrigades dan die een Challenger E serie hebben? Hier ligt in elk geval nog ergens de aftakas van een Reddingsbrigade trekker. Die hebben hun er onderweg gehaald en onder de 95E heeft hij nooit gezeten (nieuw gekocht en geïmporteerd, eigenlijk zouden ze in NL verkocht moeten worden als een Claas) | |
DieselTank | zaterdag 24 september 2016 @ 00:19 |
Wel duur grapje voor de reddingsbrigade om die cat rupsen te kopen en om te bouwen. Verder ga ik liever op de nieuwste trekker dan een wat oudere hoor, ik hou wel van wat elektronica geeft veel rust aan boord. | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 september 2016 @ 00:21 |
Zo'n boot is ook niet gratis hoor... | |
derLudolf | zondag 25 september 2016 @ 22:40 |
Dit is ook wel machtig hoor Een andere 1300 met Kemper 2200 drierijige hakselaar. Ik hoopte hier naast te komen rijden (voor het plaatje, twee 1300's) maar helaas moest ik eerst naar een andere hakselaar | |
DieselTank | maandag 26 september 2016 @ 01:26 |
ikke hebben willen Hoe hard kan die mb? 60 of 80 ofzo? | |
derLudolf | maandag 26 september 2016 @ 07:39 |
Bieden vanaf 30.000 Ik weet niet precies hoe hard hij gaat, zo'n km of 40-45? Er is iets met de gaskabel/gaspedaal waardoor hij niet vol gas wil. Ik kwam tot 2100 toeren, toen reed ik dik 30 | |
bluemoon23 | maandag 26 september 2016 @ 09:25 |
Aardig aan de prijs ja, die MbTracs | |
Zolderkamer | maandag 26 september 2016 @ 10:51 |
Klopt.. heel moeilijk zal het niet zijn.. maar je moet net ff de inns en outs weten voor je ermee weg bent.. Maar doe mij maar gewoon mechanische bediening... die van mij heeft zelfs geen positieregeling of zweefstand.. Het is enkel op, of neer.. dus lastig om op dezelfde diepte te blijven werken.. Zit ook maar een enkele koppeling op, dus de pto gaat pas draaien zodra je gaat rijden.. Meer basic vind je niet... Iets meer opties waren best welkom geweest.. 103's zijn ook lekker simpel idd, kun je tenminste zo op wegrijden.. Verder waren ze hier laatst aan hennepstro aan het hakselen.. Daar had die MB erg mooi tussen gepast: Stofhappen: Btw de foto's zijn een beetje vaag, maar ze zijn ook met 24x zoom genomen Hier zie je rechts aan de horizon het huisje op de achtergrond vd foto's ook staan.. Als je erop klikt worden ze wat groter Mooie jonge blonde op een veel te grote Deutz..... En een poosje voor die tijd de Claas Xerion.. (ik was een beetje laat, maar zijn ook genoeg betere pics van te vinden, zie Albert Dun, van Dunagro op google) Van de tot strokeerder omgebouwde Claas Ecut Corto 8500 heb ik volgens mij geen plaatje getrokken, maar man wat liep dat motortje mooi rustig.. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 12:55 |
Ja ik ken het DunAgro wel, bij mijn ouders in het dorp verbouwen ze ook hennep. Die Deutz X720 of TTV 630 een die Volvo zijn van een boer bij mijn ouders uit het dorp. Voor zover ik weet heeft zijn dochter bruin haar Die Corto zal idd mooi hebben gelopen, wrs ligt daar een Mercedes V8 in dus die kan gewoon stationair lopen. Die rode vrachtwagens van Dun zijn ook mooie dingen, erg zuinig en nog bijna geen km's/uren gelopen, komen bij de Wehrmacht weg dacht ik Hempflax (ander vezelhennepbedrijf) werkt samen met loonbedrijf Stevens uit Wildervank in de hennepoogst. Die hadden altijd ook een koppel MB Tracs lopen maar geen idee of ze die nog hebben. | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:06 |
Blijkbaar heeft ie nog een dochter - met blond haar | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:17 |
Over PTO's gesproken, ik had nog een mooie oepsie Die MB Trac heeft wrs versleten zuigerveren van de compressor, oftewel hij moet best een tijdje draaien voordat je genoeg lucht hebt. Ook de aftakaskoppeling gaat op lucht... Toen ik die silagewagen er achter gooide heb ik ook direct de aftakas bevestigd in de veronderstelling dat die uit stond. Dus ik start die trekker en u raad het al wat gebeurde (bij die wagens ontgrendeld de achterklep uit zichzelf zodra de aftakas gaat draaien) Was nog een heel gewurgd om de tussenas er weg te krijgen omdat er spanning op stond. | |
DieselTank | dinsdag 27 september 2016 @ 13:28 |
Stel je moet dat ding 100x aankoppelen en 99vd 100 keer staat hij uit is het het toch nog waard om te kijken of hij niet aan staat. want dit levert meer tijdsverlies op. Alhoewel ik voor mijn gevoel heb ik al 100x tussen de machine en trekker vandaan gekropen omdat de pto nog in zijn versnelling stond (dus niet op neutraal) en dan kan je de aftakas van de trekker niet ronddraaien en krijg je hem er niet op | |
derLudolf | dinsdag 27 september 2016 @ 13:35 |
Dit gebeurt mij ook geen tweede keer | |
derLudolf | zondag 30 april 2017 @ 19:34 |
Kick Veen cultiveren zodat het kan drogen en kan worden verwerkt tot bijvoorbeeld potgrond Dumperen met een Steyr cvt 170 bij een Doosan 340 | |
Zolderkamer | dinsdag 2 mei 2017 @ 09:34 |
Ohja het trekkertopic...! Goede kick.. Ik ben voor meer blauw op straat | |
Zolderkamer | dinsdag 2 mei 2017 @ 10:38 |
Uit den ouden doosch: Een jong zolderkamertje op een 7700 met het laatste restje gerst | |
Hyperdude | donderdag 4 mei 2017 @ 19:36 |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 19:41 |
Loopt mooi regelmatig | |
Zolderkamer | donderdag 4 mei 2017 @ 19:50 |
| |
derLudolf | donderdag 4 mei 2017 @ 19:58 |
| |
Resistor | zaterdag 20 mei 2017 @ 09:38 |
Ik werd vanochtend weer wakker door het geluid van oude trekkers. Blijkt dat het weer http://www.boerenbeestenboel.nl/ is met medewerking van http://otbbunschoten.nl/ Best wel mooi om te zien, zo'n oud plofgeval met een file auto's er achter | |
DieselTank | zaterdag 20 mei 2017 @ 20:08 |
De koeienboeren zijn ook weer los op de nederlandsche wegen overal hun trekker voorpleuren geen voorrang verlenen..... Lekker weer de naam van de agrarier en dus ook akkerbouwer verpesten. Ook ongeremde oude wagens met balen er los op Maar gelukkig zijn er ook nog goede boeren die zich wel netjes aan de regels houden En de geur van gemaaid gras | |
-niemand- | zaterdag 20 mei 2017 @ 23:34 |
Ik ben nu sinds enkele maanden ook in het bezit van een eicher werktuigdrager. Gekocht in duitsland met kapotte versnellingsbak en motor. en alles zelf gemaakt. Alles was net optijd klaar voor het eerste treffen een paar weken geleden. Ik ga de voorbanden nog vernieuwen, 1 voorvelg. en de bedrading en lampen moeten nog vernieuwd worden. maar ik kan er wel al mee werken gelukkig. harstikke handig zo'n ding, je flikkert gewoon alles voorop. geen gekut met aanhangers ofzo. | |
derLudolf | zaterdag 20 mei 2017 @ 23:46 |
Gaaf ding zeg Zijn daar veel van gemaakt? Ennuh, qua treffens, ook in Nordhorn van de partij? [ Bericht 17% gewijzigd door derLudolf op 21-05-2017 00:20:52 ] | |
bluemoon23 | zondag 21 mei 2017 @ 00:08 |
Deze Geräteträger is wat moderner Zit je tenminste droog | |
derLudolf | zondag 21 mei 2017 @ 00:15 |
Deddens op Nieuw Dordt had zo'n ding 395gt ofzo. Geen idee of ze die nog hebben. Voor de hobby is een cabrio ook wel lekker | |
-niemand- | zondag 21 mei 2017 @ 09:47 |
Dit model met de stoel rechts zijn 2 modellen van gemaakt. De 1 cilinder g160 en de 2 cilinder g200. Ik heb de g200, en volgens mij zijn er samen zo rond de 950 stuks van gemaakt. Je komt zo'n geräteträger soms wel tegen op ebay kleinanzeigen. Maar vaak zit de originele bak er niet bij. Gelukkig bij deze wel. Nordhorn ben ik zeker bij, alleen zonder de tractors. Want het is 150 km rijden voor ons. Panningen sta ik wel met alles. | |
derLudolf | zondag 21 mei 2017 @ 09:55 |
Oh ja, dat is wel een stukje toeren Ik ga sowieso wel even kijken in Nordhorn en mogelijk ga ik helpen bij een locomobiel. | |
derLudolf | zondag 21 mei 2017 @ 10:06 |
Over trekkers gesproken, het is mooi weer, zo maar even kijken bij de trekkertrek | |
Zolderkamer | woensdag 24 mei 2017 @ 17:12 |
nogeenoudebekende | woensdag 24 mei 2017 @ 17:22 |
. . | |
DieselTank | woensdag 24 mei 2017 @ 18:27 |
Herkenbaar Als er een trekker langs rijdt moet ik kijken | |
derLudolf | woensdag 24 mei 2017 @ 19:31 |
Hehe, ik mis vrij weinig voorbij rijdende trekkers | |
derLudolf | zondag 8 oktober 2017 @ 20:00 |
De overbuurman wou een grotere trekker... Woest apparaat Ook even bij een Jaguar 980 wezen kijken, zo'n V12 loopt ook donders mooi. | |
Djeez | zondag 8 oktober 2017 @ 21:40 |
Mooie dikke Strautmann | |
Zolderkamer | maandag 9 oktober 2017 @ 00:51 |
Verdwijnt ook gewoon in het het niet bij die schuif he? (Die zijbladen zijn ook niet echt aan de dunne kant.. ) Alhoewel het echt wel een enorme trekker is.. (en ook nog de juiste kleur ) Ja dat snort erover zo'n 12 cilinder.. is dat trouwens nog steeds Mercedes? Wel jammer dat het spul weer tot de assen diep zit.. Is die schuif daarvoor bedacht? Is toch niet echt een voer of maisschuif of wel? | |
aegir_de_viking | maandag 9 oktober 2017 @ 10:45 |
Er was dit weekend oldtimer trekker bijeenkomst bij ons in het dorp in Kranenburg (DLD). http://www.treckerfreunde-kranenburg.de/index.php/6-oldtimer-treckertreffen-2017 Altijd mooi om die oude 1 pitter Lanz Bulldog trekkers stationair te zien lopen. | |
DieselTank | maandag 9 oktober 2017 @ 11:01 |
Haha t8 zie je bijna niet hier in Nederland. Hij heeft oprecht een van de grotere trekkers uit Nederland | |
gianni61 | maandag 9 oktober 2017 @ 11:29 |
dat formaat New holland zie ik hier in buurt eigenlijk nooit. wel hier en daar al een fendt 1050. | |
derLudolf | maandag 9 oktober 2017 @ 20:42 |
Nooit een Mercedes geweest volgens mij. Is een 24L MAN, in de 970 ligt een MAN 16L V8. In de 930-960 liggen Mercedes R6 blokken Mercedes V8 heeft er wel in gelegen, in de oude 800 serie sowieso (870-890-900 sowieso). Die schuif is wel om maïs te verdelen Je ziet ze inderdaad niet veel. Maar de grootste trekker valt wel mee. Een Fendt 936 is net zo groot/zwaar en zie je regelmatig. Ik zou liever zo een hebben trouwens. Heeft een paar liter meer cilinderinhoud | |
Bas_Verstappen | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:57 |
Precies. Die andere dingen zijn tractors. Nee | |
derLudolf | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:53 |
Tief op, stedeling | |
derLudolf | zondag 15 oktober 2017 @ 20:54 |
Herinnert u deze nog Zolderkamer
| |
Zolderkamer | zondag 15 oktober 2017 @ 20:59 |
Hee zo eentje heb ik ook.. Oh dan gaat ie wel 800 jaar mee waarschijnlijk.. | |
derLudolf | zondag 15 oktober 2017 @ 21:14 |
Zij bouwen zelf machines. Meestal zijn die ,uhm, vrij degelijk | |
Zolderkamer | maandag 16 oktober 2017 @ 15:06 |
Ja dat zie ik.. en als je toch eentje bouwt dan scheelt het niet zoveel.. kun je het direct goed doen.. Momenteel maishakselen.. zit in enkel een korte broek te kijken Nog nooit meegemaakt... | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 16:20 |
Nog geen seizoen.. dus maar een beetje hobbyen: Met twee broeken aan is het nog steenkoud.. Of ik ben gewoon een watje.. | |
derLudolf | donderdag 8 februari 2018 @ 18:15 |
Dan moet je harder werken Heeft die trekker heb aftakas ofzo? | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 20:44 |
Zit een motortje op de snipperaar. En dat trekkertje heeft volgens mij geen aftakas. Wel dikke banden | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 20:53 |
Jawel.. maar ik had de hakselaar al.. Ik was niet op gang te krijgen.. Even later trok ik het touwtje voor de 2e keer doormidden.. en heb ik de boel maar weer de schuur in gereden want mn touwtjes waren op.. | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 21:00 |
Jawel gewone aftakas.. ook de juiste richting en zelfs 3 snelheden.. Het is alleen een korte stomp.. maar dat maakt verder weinig uit.. Zwaar overbemeten natuurlijk.. net als de steekassen.. die zijn 5cm dik.. (dat heeft een 80 pk tractor ook) Als ik dan vertel dat ie op de krukas origineel 11 pk heeft... Die banden zijn rijstbanden (hogenok/ploegbanden) zodat ze er in Japan mee door de ondergelopen rijstvelden konden frezen (daar maken ze een papje voor het zaaien) Het waggelt alleen als een malle over verhard terrein en met die regen van de afgelopen tijd heb je geen frees of ploeg meer nodig als er geen vorst is.. [ Bericht 5% gewijzigd door Zolderkamer op 08-02-2018 21:06:00 ] | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 21:27 |
Wel geinig zo'n minitrekker en ik zou er ook wel een willen. | |
Hyperdude | donderdag 8 februari 2018 @ 21:40 |
Ze waren hier vanmiddag met een groter broertje aan de gang. Als ik een pelletkachel zou hebben, had ik deze maand geen Viagra meer nodig. | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 21:44 |
Ik heb een halve hectare en een onverharde weg.. ik heb jaren zonder gedaan, maar het word allemaal een stuk makkelijker zo.. Het is niet dat ik hem dagelijks gebruik.. maar voor bepaalde klusjes onmisbaar Al ben ik er wel achter dat dit het net niet is.. Hij is me niet wendbaar genoeg, en er zou een buikmaaier onder moeten zitten.. maar die zijn erg schaars aan deze kant van de oceaan.. In Amerika zijn ze als Bolens verkocht: Ik wil eigenlijk wel een serieuze dieselzitmaaier met driepuntshef Punt is.. dat ik hiermee boomstammen kan slepen en een zitmaaier toch ook fors moet zijn om dat soort dingen te kunnen.. Het moet ook niet veel breder worden. Hij is 74cm.. een meter is nog oke.. maar liever smaller.. En daarbij is dat wensenlijstje ook prijzig.. Dus waarschijnlijk kijk ik wel een keer weer als de maaier stuk is.. en dan deze inruilen ofzo.. | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 21:59 |
Als ik een pelletkachel had en toegang tot die paar gratis bitcoins die ik ooit eens kreeg toen die dingen er net waren, kocht ik deze Tot die tijd strooi ik mn snippertjes gewoon op mn bospaadje | |
derLudolf | donderdag 8 februari 2018 @ 22:10 |
De Krone zag ik op de Agritechnica nadat hij geïntroduceerd was. Zal in 2015 zijn geweest denk ik. Die pellets waren gewoon zwart van buiten, zo warm worden ze tijdens het persen. Dus goed hard geperst. Mooi ding wel. | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 22:15 |
Wij hadden laatst ook een forse snipperaar op een dieselmotor geleend. Die vrat ook alles op, en als het vast liep even met de shovel de stammen er in forceren Op een gegeven moment kwam er rook uit de pijp waar de snippers uit kwamen Machtig mooi dat spul. | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 22:16 |
In amerika / canada zijn sowieso zitmaaiers en mini trekkers veel populairder. | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 22:18 |
Jammer dat de vorst voorbij is, heb me afgelopen nachten goed vermaakt op de trekker tijdens het ploegen Wij kunnen alleen als het vriest in de winterploegen omdat dan de bovenlaag hard is. Anders gaan we slippen en krijg je problemen met de structuur.textuur en structuur van de bodem | |
derLudolf | donderdag 8 februari 2018 @ 22:52 |
Je wil toch geen bevroren grond ploegen/onder in de voor hebben? | |
Hyperdude | donderdag 8 februari 2018 @ 22:53 |
Sneeuwschuiver der op, en gaan [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 08-02-2018 23:03:48 ] | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 23:01 |
Dat maakt inprincipe niks uit want dat smelt gewoon weer. Ik had gehoord dat een dikke pak sneeuw onderploegen wel weer slecht is omdat je water naar beneden ploegt Daar moet ik me nog even in verdiepen Maar veel grondsoorten worden te hard als het vriest, en dan kan je niet meer ploegen. Maar wij hebben een hoog organische stof gehalte waardoor het materieel heel blijft tijdens het ploegen onder vorstige omstandigheden | |
DieselTank | donderdag 8 februari 2018 @ 23:02 |
Sneeuwschuiver voorop en sneeuwblazer achterop Laat die sneeuw maar komen | |
Zolderkamer | donderdag 8 februari 2018 @ 23:26 |
Klopt.. hier is er praktisch geen particuliere/hobby markt.. En al helemaal niet in gebruikt spul.. Ik kijk rond naar zo'n gevalletje.. Beetje erfverharding schuiven.. de weg moet ook wat gevlakt.. in de winter een rubberstrook eronder.. Al was de laatste keer "ingesneeuwd" ook al een jaar of tien terug.. |