quote:
Op vrijdag 23 september 2016 19:20 schreef derLudolf het volgende:[..]
Die Challenger lijkt redelijk simpel, is een powershift. Zit gewoon een hendel aan de zijkant waarnaast 1-13 ofzo staat. Kun je hem steeds iets verder vooruit duwen.
Vario is ook niet heel moeilijk geloof ik. In de vooruit of achteruit en zodra je gas geeft ga je rollen. Maar heb alleen maar ervaring met de CVT van Valtra en Steyr.
Ik rijdt verder ook weinig trekker, meeste eigenlijk met een Fendt Farmer 103. Ook lekker oud. Activering van de hef een dat soort elektronische ongein van dat moderne spul vind ik altijd een kriem. Daarvoor werk er er simpelweg te weinig mee.
Is inderdaad geen boerentrekker, die wordt vooral gebruikt om te kilveren of om de grond te mengwoelen: soort van diepploegen waarbij de bovenlaag wel bovenin blijft.
[
afbeelding ]
Klopt.. heel moeilijk zal het niet zijn.. maar je moet net ff de inns en outs weten voor je ermee weg bent..
Maar doe mij maar gewoon mechanische bediening... die van mij heeft zelfs geen positieregeling of zweefstand..
Het is enkel op, of neer.. dus lastig om op dezelfde diepte te blijven werken..
Zit ook maar een enkele koppeling op, dus de pto gaat pas draaien zodra je gaat rijden.. Meer basic vind je niet... Iets meer opties waren best welkom geweest..
103's zijn ook lekker simpel idd, kun je tenminste zo op wegrijden..
Verder waren ze hier laatst aan hennepstro aan het hakselen..
Daar had die MB erg mooi tussen gepast:
Stofhappen:
Btw de foto's zijn een beetje vaag, maar ze zijn ook met 24x zoom genomen
Hier zie je rechts aan de horizon het huisje op de achtergrond vd foto's ook staan..
Als je erop klikt worden ze wat groterMooie jonge blonde op een veel te grote Deutz.....
En een poosje voor die tijd de Claas Xerion..
(ik was een beetje laat, maar zijn ook genoeg betere pics van te vinden, zie Albert Dun, van Dunagro op google)Van de tot strokeerder omgebouwde Claas Ecut Corto 8500 heb ik volgens mij geen plaatje getrokken, maar man wat liep dat motortje mooi rustig..