abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:35:42 #26
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_144200743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:10 schreef DieselTank het volgende:
Trekker jeuuujjjjj Doe mij maar een dikke John Deere / Fendt / Deutz >:)

Maar gelukkig ben ik niet echt merkgebonden, en groen of geel maakt mij niet zolang er maar een luxe interieur in zit.
Groen èn geel dus.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_144206361
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:35 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Groen èn geel dus.
Zolang het maar geen blauw is :D
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:30:26 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144206374
John Deere 7920
heb er eens op gereden met dumper voor grondtransport.
die rijdt echt heerlijk, geveerd, vario.

vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:38:08 #30
433565 JagerJanssen
Schoap an't drieten
pi_144212725
Mooie foto's Alex (ik zal maar even niet quoten). Die Fiat kleur staat wel goed op zo'n New Holland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door JagerJanssen op 05-09-2014 19:58:33 ]
Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
pi_144213437
ja, een loonbedrijf uit de regio was Fiatagri klant, en ze zijn de kleuren nog steeds trouw. zefs de stockcar was in die kleuren :D

  FOK!fotograaf vrijdag 5 september 2014 @ 23:51:22 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144225225
Vallen pistenbully's ook onder trekkers?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144231949
Dit lijkt wel heel veel op de trekker waar ik vroeger als kleine jongen op mocht rijden. Helpen met hooien bij de boer. Mooie tijden, gezellig en bier drinken :P

  zaterdag 6 september 2014 @ 09:40:09 #34
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_144232026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vallen pistenbully's ook onder trekkers?
:Y
Het is een machine om werk mee te verzetten
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:07:17 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_144232386
_O_

http://en.wikipedia.org/wiki/Minneapolis-Moline

[ Bericht 20% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2014 10:12:37 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_144255606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:30 schreef sturmpie het volgende:
John Deere 7920
heb er eens op gereden met dumper voor grondtransport.
die rijdt echt heerlijk, geveerd, vario.

[ afbeelding ]
Vario met dumper / kipper rijd voor geen meter, je kan beter een schakel hebben (sowieso in het nederlandse verkeer / wegennet
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 6 september 2014 @ 23:31:30 #37
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144257845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Vario met dumper / kipper rijd voor geen meter, je kan beter een schakel hebben (sowieso in het nederlandse verkeer / wegennet
daar heb je een schuifje voor. met dat schuifje kan je de topsnelheid bepalen. je kan dus vol gas 10km/u per rijden als je dat wil, bijvoorbeeld met zware last door moeilijk terrein. of het schuifje helemaal open zetten, dan rijdt hij op max snelheid. en zo kan je met dat schuifje zelf bepalen hoe je er mee rijdt. en dit is makkelijker dan een schakelbak.

schakelbakken hebben bijna geen onderhoud nodig, en vario wel = duurder. qua rijden is een vario verdomd handig. ik weet niet hoe een vario met landbouwwerktuigen presteert, ploegen bijvoorbeeld lijkt mij handiger met schakelbak. dan weet je waar je aan toe bent.
als je met de trekker veel op de weg rijdt voor grondtransport e.d. is vario handiger dan schakelen imo.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144258035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]

daar heb je een schuifje voor. met dat schuifje kan je de topsnelheid bepalen. je kan dus vol gas 10km/u per rijden als je dat wil, bijvoorbeeld met zware last door moeilijk terrein. of het schuifje helemaal open zetten, dan rijdt hij economisch. en zo kan je met dat schuifje zelf bepalen hoe je er mee rijdt. en dit is makkelijker dan een schakelbak.

schakelbakken hebben bijna geen onderhoud nodig, en vario wel = duurder. qua rijden is een vario verdomd handig. ik weet niet hoe een vario met landbouwwerktuigen presteert, ploegen bijvoorbeeld lijkt mij handiger met schakelbak. dan weet je waar je aan toe bent.
als je met de trekker veel op de weg rijdt voor grondtransport e.d. is vario handiger dan schakelen imo.
Ploegen met vario is toch makkelijker? want dan kan je precies je toeren en kracht instellen.. Vario is ook een must als je een bepaalde PTO toerental moet hebben voor bijv. veldspuiten.

Maar ben jij ook zo iemand die op de vario bak remt? :') Het remt als de malle maar het sloopt je bak. Maar als ik met een vario met kipper rijd dan hou ik dat hendeltje helemaal naar voor anders blif je maar aan het kutten om te zorgen dat je niet met de vario bak remt want het is moeilijk inschatten hoever je het terug met halen dus daarom hendeltje helemaal naar voor en laat dat ding zelf maar kutten met dat vario snelheid instellen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 september 2014 @ 00:00:19 #39
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144259146
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:35 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Ploegen met vario is toch makkelijker? want dan kan je precies je toeren en kracht instellen.. Vario is ook een must als je een bepaalde PTO toerental moet hebben voor bijv. veldspuiten.

Maar ben jij ook zo iemand die op de vario bak remt? :') Het remt als de malle maar het sloopt je bak. Maar als ik met een vario met kipper rijd dan hou ik dat hendeltje helemaal naar voor anders blif je maar aan het kutten om te zorgen dat je niet met de vario bak remt want het is moeilijk inschatten hoever je het terug met halen dus daarom hendeltje helemaal naar voor en laat dat ding zelf maar kutten met dat vario snelheid instellen.
ik kan er weinig over zeggen.
heb er een paar dagen mee gereden vond het geweldig.
jij hebt er duidelijk meer verstand van ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 7 september 2014 @ 00:12:07 #40
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144259694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:35 schreef DieselTank het volgende:
Het remt als de malle maar het sloopt je bak.
dat klopt.
en daarom altijd "op tijd" gas bijgeven, zodat die soepel loopt. en dan zweef je. beste dag van mijn leven op die trekker. ;)
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144259702
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 00:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]

ik kan er weinig over zeggen.
heb er een paar dagen mee gereden vond het geweldig.
jij hebt er duidelijk meer verstand van ;)
Ja ik heb er zelfs deels mijn werk van gemaakt *O*

Trekker rijden is leuk totdat je het 5 dagen achter elkaar moet doen want dan word het wel een beetje saai...

Maar tegenwoordig hebben trekkers al bijna climate control + airco en vario en goede stoelen en een godsvermogen aan elektronica erin, en dan een subwoofer naast je stoel :9~
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_144259734
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]

dat klopt.
en daarom altijd "op tijd" gas bijgeven, zodat die soepel loopt. en dan zweef je. beste dag van mijn leven op die trekker. ;)
Enige moment dat ik zweef als ik weer volgas over een drempel ga :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 7 september 2014 @ 00:22:38 #43
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144260177
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:12 schreef DieselTank het volgende:
Trekker rijden is leuk totdat je het 5 dagen achter elkaar moet doen want dan word het wel een beetje saai...
ik vond het slopend. een hele dag stampen. soms 12 uur per dag. vol gas over terrein, snel snel, tijd is geld. wel fijn om dan eindelijk eens met een geveerde vario te rijden. is iets comfortabeler dan de FORD-Newholland 89-series e.d. ongeveerde trekkers. het was wel leuk. ik was tijdelijk oproepkracht. het betreffende bedrijf is failliet gegaan. Feijter Groep. Ze reden met John Deeres met oranje velgen, en sommige spoten ze helemaal oranje. grondverzet en werkzaamheden bij wegen aanleggen. toffe tijd gehad daar.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  † In Memoriam † zondag 7 september 2014 @ 00:29:55 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_144260513
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vallen pistenbully's ook onder trekkers?
Is zo'n ding dan ontworpen om dingen te trekken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_144263595
Eindelijk een trekker topic!




180/90.
Game over.
  FOK!fotograaf zondag 7 september 2014 @ 03:06:22 #46
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144263837
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is zo'n ding dan ontworpen om dingen te trekken ?
Hmm. Sneeuwkanonen tillen:


Sneeuwkanonen met wieltjes kunnen ze vaak zowel tillen als trekken:


Ze trekken zichzelf omhoog:


Op Antartica worden ze gebruikt als trekker/taxi/whatever. Daar hebben ze niet zo'n mooie sneeuwfrees trouwens.

Ik ben er in Nederland tot nu toe een in het wild tegen gekomen (dus niet bij skihallen), dat was in het verre verlengde van de Polderbaan, aan de noordkant, daar waar ze een gasleiding aan het ingraven waren. In de buurt van de A9.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144264940
mijn buurman heeft er een stuk of 10, die oogst er riet mee. Dus ja, het is ook een trekker slash oogstmachine.
  FOK!fotograaf zondag 7 september 2014 @ 13:11:08 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_144268939
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 09:20 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn buurman heeft er een stuk of 10, die oogst er riet mee. Dus ja, het is ook een trekker slash oogstmachine.
Heeft die ze nieuw gekocht of tweede hands? Want op zich, ze maken in die skigebieden een hoop draaiuren, maar echt zwaar belast worden ze niet. Het grootste deel van het werk bestaat immers uit op en neer rijden over de piste om weer een mooi gefreesd laagje neer te legen en zo nu en dan wat sneeuw naar boven te schuiven. Ik heb het vaker gehoord, maar weinig gezien in Nederland, dat ze nog een tweede leven in de landbouw beginnen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_144270589
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 13:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heeft die ze nieuw gekocht of tweede hands? Want op zich, ze maken in die skigebieden een hoop draaiuren, maar echt zwaar belast worden ze niet. Het grootste deel van het werk bestaat immers uit op en neer rijden over de piste om weer een mooi gefreesd laagje neer te legen en zo nu en dan wat sneeuw naar boven te schuiven. Ik heb het vaker gehoord, maar weinig gezien in Nederland, dat ze nog een tweede leven in de landbouw beginnen.
tweedehandsjes
pi_144615011
Volgas met de 7 liter turbodiesel
Met 6 pitjes
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')