Groen èn geel dus.quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:10 schreef DieselTank het volgende:
Trekker jeuuujjjjj Doe mij maar een dikke John Deere / Fendt / Deutz
Maar gelukkig ben ik niet echt merkgebonden, en groen of geel maakt mij niet zolang er maar een luxe interieur in zit.
Zolang het maar geen blauw isquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JagerJanssen op 05-09-2014 19:58:33 ]Ik wil niet opscheppen maar ik doe het toch maar even.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vallen pistenbully's ook onder trekkers?
Vario met dumper / kipper rijd voor geen meter, je kan beter een schakel hebben (sowieso in het nederlandse verkeer / wegennetquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:30 schreef sturmpie het volgende:
John Deere 7920
heb er eens op gereden met dumper voor grondtransport.
die rijdt echt heerlijk, geveerd, vario.
[ afbeelding ]
daar heb je een schuifje voor. met dat schuifje kan je de topsnelheid bepalen. je kan dus vol gas 10km/u per rijden als je dat wil, bijvoorbeeld met zware last door moeilijk terrein. of het schuifje helemaal open zetten, dan rijdt hij op max snelheid. en zo kan je met dat schuifje zelf bepalen hoe je er mee rijdt. en dit is makkelijker dan een schakelbak.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Vario met dumper / kipper rijd voor geen meter, je kan beter een schakel hebben (sowieso in het nederlandse verkeer / wegennet
Ploegen met vario is toch makkelijker? want dan kan je precies je toeren en kracht instellen.. Vario is ook een must als je een bepaalde PTO toerental moet hebben voor bijv. veldspuiten.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
daar heb je een schuifje voor. met dat schuifje kan je de topsnelheid bepalen. je kan dus vol gas 10km/u per rijden als je dat wil, bijvoorbeeld met zware last door moeilijk terrein. of het schuifje helemaal open zetten, dan rijdt hij economisch. en zo kan je met dat schuifje zelf bepalen hoe je er mee rijdt. en dit is makkelijker dan een schakelbak.
schakelbakken hebben bijna geen onderhoud nodig, en vario wel = duurder. qua rijden is een vario verdomd handig. ik weet niet hoe een vario met landbouwwerktuigen presteert, ploegen bijvoorbeeld lijkt mij handiger met schakelbak. dan weet je waar je aan toe bent.
als je met de trekker veel op de weg rijdt voor grondtransport e.d. is vario handiger dan schakelen imo.
ik kan er weinig over zeggen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:35 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ploegen met vario is toch makkelijker? want dan kan je precies je toeren en kracht instellen.. Vario is ook een must als je een bepaalde PTO toerental moet hebben voor bijv. veldspuiten.
Maar ben jij ook zo iemand die op de vario bak remt? Het remt als de malle maar het sloopt je bak. Maar als ik met een vario met kipper rijd dan hou ik dat hendeltje helemaal naar voor anders blif je maar aan het kutten om te zorgen dat je niet met de vario bak remt want het is moeilijk inschatten hoever je het terug met halen dus daarom hendeltje helemaal naar voor en laat dat ding zelf maar kutten met dat vario snelheid instellen.
dat klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 23:35 schreef DieselTank het volgende:
Het remt als de malle maar het sloopt je bak.
Ja ik heb er zelfs deels mijn werk van gemaaktquote:Op zondag 7 september 2014 00:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik kan er weinig over zeggen.
heb er een paar dagen mee gereden vond het geweldig.
jij hebt er duidelijk meer verstand van
Enige moment dat ik zweef als ik weer volgas over een drempel gaquote:Op zondag 7 september 2014 00:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat klopt.
en daarom altijd "op tijd" gas bijgeven, zodat die soepel loopt. en dan zweef je. beste dag van mijn leven op die trekker.
ik vond het slopend. een hele dag stampen. soms 12 uur per dag. vol gas over terrein, snel snel, tijd is geld. wel fijn om dan eindelijk eens met een geveerde vario te rijden. is iets comfortabeler dan de FORD-Newholland 89-series e.d. ongeveerde trekkers. het was wel leuk. ik was tijdelijk oproepkracht. het betreffende bedrijf is failliet gegaan. Feijter Groep. Ze reden met John Deeres met oranje velgen, en sommige spoten ze helemaal oranje. grondverzet en werkzaamheden bij wegen aanleggen. toffe tijd gehad daar.quote:Op zondag 7 september 2014 00:12 schreef DieselTank het volgende:
Trekker rijden is leuk totdat je het 5 dagen achter elkaar moet doen want dan word het wel een beetje saai...
Is zo'n ding dan ontworpen om dingen te trekken ?quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vallen pistenbully's ook onder trekkers?
Hmm. Sneeuwkanonen tillen:quote:Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is zo'n ding dan ontworpen om dingen te trekken ?
Heeft die ze nieuw gekocht of tweede hands? Want op zich, ze maken in die skigebieden een hoop draaiuren, maar echt zwaar belast worden ze niet. Het grootste deel van het werk bestaat immers uit op en neer rijden over de piste om weer een mooi gefreesd laagje neer te legen en zo nu en dan wat sneeuw naar boven te schuiven. Ik heb het vaker gehoord, maar weinig gezien in Nederland, dat ze nog een tweede leven in de landbouw beginnen.quote:Op zondag 7 september 2014 09:20 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn buurman heeft er een stuk of 10, die oogst er riet mee. Dus ja, het is ook een trekker slash oogstmachine.
tweedehandsjesquote:Op zondag 7 september 2014 13:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heeft die ze nieuw gekocht of tweede hands? Want op zich, ze maken in die skigebieden een hoop draaiuren, maar echt zwaar belast worden ze niet. Het grootste deel van het werk bestaat immers uit op en neer rijden over de piste om weer een mooi gefreesd laagje neer te legen en zo nu en dan wat sneeuw naar boven te schuiven. Ik heb het vaker gehoord, maar weinig gezien in Nederland, dat ze nog een tweede leven in de landbouw beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |