We hebben wel een bosbeheerder in ons midden. Telt dat ookquote:Op maandag 10 augustus 2015 20:43 schreef DieselTank het volgende:
ZIjn er eigenlijk nou akkerbouwers / loonwerkers / bosbouwers op Fok?
Is het nou echt zo dat jullie met een geweer takken uit de bomen schieten? (Als het zon recreatief bos is)quote:
Hij heeft wel een soort trekker in zijn ui dus ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:21 schreef Anne het volgende:
[..]
We hebben wel een bosbeheerder in ons midden. Telt dat ook?
Nou roep eens iets..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:52 schreef ueberduitser het volgende:
Ook toevallig mensen hier die verstand hebben van Stiga zitmaaiers? Ik heb een startprobleempje...
Gewoon een B&S motor neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:52 schreef ueberduitser het volgende:
Ook toevallig mensen hier die verstand hebben van Stiga zitmaaiers? Ik heb een startprobleempje...
Bougie schoon?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:18 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Gewoon een B&S motor neem ik aan?
Gaat hij wel rond? Krijgt ie vonk. Carburateur niet verstopt....
Massaprobleem denk ik.. of de accu idd.. zet je niet per ongeluk met de sleutel het licht aan als je hem uitzet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:46 schreef ueberduitser het volgende:
Ok, bij het begin....
Vorige week nieuwe bougie erin gedraaid, meneer sloeg steeds af. Probleem opgelost
Sjakie grasmaaien, kwam zonder benzine te staan, tank vol gegooid en toen sloeg ie nog net aan, meneer had lekker zitten doorstarten en de accu leeg getrokken.
Accu aan de lading gezet, andere dag aangesloten, niks... ratelde mooi over de startmotor heen. Te weinig accuspanning dus. Acculader beter bekeken, zekering kaputt. Nieuwe zekering erin gedaan gisteren, lampje groen en laad dus.
Vanochtend de lader eraf gehaald, polen weer aangesloten, helemaal niks!
Startmotor draait dus niet, hoor wel de beveiliging klikken als je de sleutel omdraait, maar verder niets.
Er zit nog een brakke zekering op de rode draad naar de bobine, daar heb ik net een nieuwe voor gehaald, die moet er straks nog ff op.
Ik probeer hem straks nog wel ff te starten met startkabels en de accu van de Vivaro. Als hij het dan wel doet is volgens mij de accu kapot, of de lader....
Het is trouwens een Stiga Garden met een 15,5pk B&S blokje (heb er een lekker zwaar blokje in gelepeld vorig jaar)
Accu is net een jaar oud, en geen prutsding...
Ja die heb ik ook gezien. Die 'Deutz Herman' erachter ook gezien, met een 8 in lijn scheepsdiesel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:57 schreef ueberduitser het volgende:
Hier dan, een dikke V12 voor je...
[ afbeelding ]
Meer motor dan trekker.
Doe mij deze maar...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:57 schreef ueberduitser het volgende:
Hier dan, een dikke V12 voor je...
[ afbeelding ]
Meer motor dan trekker.
Jazeker, Sjakie wist me te vertellen dat het een 8 cilinder was, vanwege de 8 brandstofleidingen (had ie volgens mij net iemand horen vertellen)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gezien. Die 'Deutz Herman' erachter ook gezien, met een 8 in lijn scheepsdiesel?
Sjakie, is dat je zoontje? Of een mitarbeider der gemeinde Uelsen die langskomt in een groene eend?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Jazeker, Sjakie wist me te vertellen dat het een 8 cilinder was, vanwege de 8 brandstofleidingen (had ie volgens mij net iemand horen vertellen)
Die stond links achter, vanuit deze hoek gezien ja.
zit er een relais in voor de startmotor?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:08 schreef ueberduitser het volgende:
Zo, ff snel wat geprobeerd. Overstarten via de bus, geen reactie. Startmotor doet niets, hoor zelfs geen klik.
Moet toch iets elektronisch zijn. Bekabeling ziet er goed uit eigenlijk en massa lijkt me ook geen probleem.
toch de beveiliging of bobine kaput?
[ afbeelding ]
Een van die beide?
Ja en heb voor de zekerheid de knop ook gewoon handmatigheid ingedrukt gehad onder het zadel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zit er wel op als je hem start?
Enne het kan ook nog het contactslot zijn.. maar ik zou eerst de beveiliging even checken aan alle kanten..
Alle aansluitingen ff nalopen (stekkers er ff in en uit halen kan nooit kwaad, daar kan ook wat corrosie in zitten)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:40 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ja en heb voor de zekerheid de knop ook gewoon handmatigheid ingedrukt gehad onder het zadel.
Kan ook niets meten of zo, ik heb geen multimeter en heb van elektra gewoon te weinig kaas gegeten.
Donderdag verder en anders toch maar wegbrengen. Mooi kloten, gebeurt niet vaak dat ik iets niet aan de praat krijg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |