abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 september 2014 @ 19:14:29 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144177449
141016_379283_CRE-schildertopic-header.png

Daar het eerste 'Grote schildertopic' van FOK! al ruim twee jaar 'dood' is, gaan we hier beginnen met een frisse start.

Show in dit topic je werk! Mits dit werk gemaakt is met verf. Het maakt niet uit waarmee je verft, olieverf, acrylverf, muurverf of koffie, als het werk maar gemaakt is met een kwast en een vloeibaar medium en op een glad oppervlak (dus geen beschilderde beelden e.d.).

TS is zo vrij geweest op FOK! een paar schilderijen te 'jatten' om de OP een beetje op te leuken. In de loop van dit topic zou het leuk zijn samen de OP te perfectioneren in bijvoorbeeld een standaard OP voor een reeks (droomt verder). Naast het posten van eigen werk, zijn tips en tricks altijd leuk. Dit is geen SC, maar vragen, opmerkingen e.d. zijn altijd goed.

Tevens is het leuk om in dit topic tussenstappen te laten zien, naast het voltooide werk. Niet alleen is het leuk om te zien, het is ook leerzaam voor mensen die willen gaan schilderen of mensen die nog op zoek zijn naar hoe ze het beste een schilderij opbouwen. Mocht je een 'speciale' techniek gebruiken, enige uitleg over deze techniek is ook leuk.

Een kleine selectie van FOK!-schildertalent:


Moira.


Samzz


FANNvanhetlaatsteuur


n8n


Arachide


Jed1Gam


Samzz


GMAC06


RenRen-

Wie bijt het spits af... 8-).

[ Bericht 3% gewijzigd door Moira op 16-10-2014 20:55:57 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 september 2014 @ 19:24:05 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144177833
Ik dan maar :').

Een olieverf werk dat al ruim een half jaar op de ezel staat en waar ik gewoon nog geen zin in heb gehad om verder aan te werken... Shame on me.



Wat info:

Olieverf (Van Gogh en Rembrandt, verdunning: terpentine) op canvas doek, 50 x 50 cm. Onderwerp: Cremello hengst Don Cremello du Bois (de blauwe ogen horen bij de kleur van het dier). Doel is een gelijkend portret op te zetten zonder het gebruik van zwart en grijs, om de boel levendig te houden.

Nu nog zin maken eraan verder te werken, dat oog staart me zo aan :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 19:56:44 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144178987
Heldin :D
Ik ga vanaf nu met school weer aan het schilderen slaan, dus als ik niet al te lelijke dingen maak (zo goed kan ik het nou ook weer niet :') ) zal ik helpen dit topic vol te krijgen _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 19:58:17 #4
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144179037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:24 schreef Samzz het volgende:
Ik dan maar :').

Een olieverf werk dat al ruim een half jaar op de ezel staat en waar ik gewoon nog geen zin in heb gehad om verder aan te werken... Shame on me.

[ afbeelding ]

Wat info:

Olieverf (Van Gogh en Rembrandt, verdunning: terpentine) op canvas doek, 50 x 50 cm. Onderwerp: Cremello hengst Don Cremello du Bois (de blauwe ogen horen bij de kleur van het dier). Doel is een gelijkend portret op te zetten zonder het gebruik van zwart en grijs, om de boel levendig te houden.

Nu nog zin maken eraan verder te werken, dat oog staart me zo aan :').
Wat een tof doel, zoiets wil ik ook wel eens proberen :D Ben benieuwd hoe 't wordt!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  donderdag 4 september 2014 @ 20:02:53 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144179198
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:58 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wat een tof doel, zoiets wil ik ook wel eens proberen :D Ben benieuwd hoe 't wordt!
Ja, ik eigenlijk ook wel. Maar niet benieuwd genoeg om verder te werken :').

Wanneer ik aquarelleer gebruik ik in principe ook nooit zwart, dus op zich zou het moeten lukken :D. Mijn laatste aquarel bevat ook geen zwart.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 september 2014 @ 20:54:53 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144181603
Wauw, mooie dingen in de OP! _O_
***
pi_144182303
Wauw wat een mooie werken in de OP. Echt heel gaaf.

Verder dan een paard 'schilderen op nummer' ben ik nooit gekomen vroeger.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:13:54 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144185219
Hmmm... Wel een beetje aso dat ik er twee van mezelf in heb gemikt :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 4 september 2014 @ 22:18:24 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144185433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef Samzz het volgende:
Hmmm... Wel een beetje aso dat ik er twee van mezelf in heb gemikt :@.
Ach, eentje extra als bonus voor het maken van de OP. ;)
***
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:38:46 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144186296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:02 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, ik eigenlijk ook wel. Maar niet benieuwd genoeg om verder te werken :').

Wanneer ik aquarelleer gebruik ik in principe ook nooit zwart, dus op zich zou het moeten lukken :D. Mijn laatste aquarel bevat ook geen zwart.
Zwart is met aquarel ook al gauw veel te overheersend, dan moet je zo veel water gebruiken :o
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef Samzz het volgende:
Hmmm... Wel een beetje aso dat ik er twee van mezelf in heb gemikt :@.
Je bent volgens mij ook wel een beetje de grootste bijdrager aan schilderwerken in CRE :P
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator donderdag 4 september 2014 @ 22:42:12 #11
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144186421
Misschien trouwens ook leuk om in de OP toe te voegen dat 'work in progress'-foto's ook leuk zijn om bij te voegen (stapsgewijs ofzo, eventueel in een spoiler om de aandacht op het eindproduct te houden, indien gewenst), of iig te beschrijven hoe en met wat het tot stand is gekomen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:27:03 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144202549
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:38 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zwart is met aquarel ook al gauw veel te overheersend, dan moet je zo veel water gebruiken :o

[..]

Je bent volgens mij ook wel een beetje de grootste bijdrager aan schilderwerken in CRE :P
Niet op de manier waarop ik schilder, haha. Ik verdun nauwelijks, het is haast dry brush aquarellen :P. Ik heb het al heel lang niet meer gedaan... Al mijn aquarelleerspullen liggen in Nederland.

Ik wilde in de OP verschillende technieken pakken, maar dan werd het wel heel erg een Samzz-feestje :'). Misschien in de volgende. Ik zal eens kijken of ik vanavond een dry-brush 'how to' kan maken, of tenminste, mijn manier van dry brushen. Die verschilt nogal per persoon :).

Ik zal vanavond je WIP toevoegin in de OP zetten, Moira..
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 5 september 2014 @ 15:43:58 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_144204978
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet op de manier waarop ik schilder, haha. Ik verdun nauwelijks, het is haast dry brush aquarellen :P. Ik heb het al heel lang niet meer gedaan... Al mijn aquarelleerspullen liggen in Nederland.

Ik wilde in de OP verschillende technieken pakken, maar dan werd het wel heel erg een Samzz-feestje :'). Misschien in de volgende. Ik zal eens kijken of ik vanavond een dry-brush 'how to' kan maken, of tenminste, mijn manier van dry brushen. Die verschilt nogal per persoon :).

Ik zal vanavond je WIP toevoegin in de OP zetten, Moira..
Jooooh tof :D Doen!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:54:47 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144242720
Goed. Eigenlijk wilde ik dit gisteren doen, maar ik was geveld door migraine. Shit happens.

Een paar jaar geleden heb ik de dry brush painting techniek ontdekt. Feitelijk is dit niets meer of minder dan schilderen met een 'droge' kwast. Dus, wanneer het om verf op waterbasis gaat, schilderen zonder water, of wanneer het om verf op oliebasis gaat, schilderen zonder terpentine of verdunner.

Deze techniek is in midden 1980 geperfectioneerd onder straatschilders in Moskou. Schilders portretteerden daar voorbijgangers in een vrij korte tijdspanne. Eerst werden vooral grafiet, houtskool en pastels gebruikt, maar al snel werd duidelijk dat juist met droge kwasten (waar dus nog wel verf in zit) een erg snel maar uitstekende kwaliteit werk neergezet kon worden. Al snel werd de techniek zeer populair onder artiesten, niet enkel omdat het erg leuk is om te doen, maar ook fascinerend om te bekijken.

Het principe is vrij eenvoudig. Je zorgt dat je kwasten schoon en droog zijn. Dus voor je gaat schilderen zorg je dat je kwasten ontdaan zijn van zo veel mogelijk water dan wel terpentine of andere vloeibare verdunners. Wel moet er uiteraard verf op de kwast zitten, de droge kwast wordt ongeveer een halve cm tot een cm in de verf gedoopt alvorens ermee geschilderd gaat worden. Je kunt deze techniek op veel vlakken gebruiken, canvas, linnen, hout, 3d modellen en gewoon papier.

De intensiteit van de kleur kan worden gecontroleerd door de kwast net zo lang over papier te halen tot de gewenste intensiteit verkregen wordt.


Bij iedere streek met de kwast neemt de intensiteit van de verf af. In feite ga je net zo lang door met streken maken tot de kwast zo goed als geen kleur meer afgeeft wanneer je lichtjes over het papier gaat. Daarna kun je beginnen met schilderen. Wanneer je juist een intensere kleur wenst, haal je je kwast minder vaak langs papier om zo meer kleur te behouden.

De kwast wordt vervolgens gebruikt om een onderwerp neer te zetten. Door de kwast in vegende bewegingen over het papier te halen, kun je relatief eenvoudig highlights en schaduwen aanbrengen en deze egaal in elkaar over laten lopen door de kwast al dan niet vaker over dezelfde plek te bewegen:


Zelf heb ik deze techniek regelmatig gebruikt, het leent zich uitstekend voor portretten. Met deze techniek kan een hele subtiele overgang van donker naar licht worden verkregen daar het zich uitstekend in lagen op laat bouwen. Highlights zijn eenvoudig aan te brengen door middel van een gum, mocht dat nodig zijn. Een voltooid zwart/wit dry brush werk vertoont gelijkenissen met een houtskool of grafietportret, echter wanneer deze naast elkaar worden gelegd, zijn verschillen zichtbaar.


Door verschillende soorten kwasten te gebruiken, is het eenvoudig bepaalde structuren aan te geven. De grote kwast gebruik ik voor de grote oppervlakken, met de ronde kwast heb ik de dreads aangestipt, met de platte kwast heb ik de schaduwen in de huid en de lederen hoed aangezet en met de kleine kwast de donkere details in de ogen, hoofddoek en kralen, bijvoorbeeld.

Zelf bouw ik mijn dry brush portretten in principe van licht naar donker op omdat het verf is en het zich niet geheel laat verwijderen. Ja, ik zei dat er gegumd kan worden, dit klopt ook tot op zekere hoogte. Een zwart vlak kan je met een gum grijs maken, een grijs vak kun je lichter grijs maken een vrij licht grijs vlak kun je zo goed als weer wit krijgen met een gum/kneedgum.

Door met je kwast te 'kleuren' alsof het potloden zijn, kun je een egaal vlak neerzetten. Door met je kwast 'lijntjes' te trekken, kun je bijvoorbeeld een vachtstructuur aangeven:


In dit werk heb ik voor de vacht hele kleine 'lijntjes' getrokken. Met lichte druk op de kwast ontstaat een lichtere streep, omgekeerd krijg je met meer druk donkerdere lijnen. Op die manier kun je in een vacht structuur van botten/spieren aangeven. In de gezette lijnen kun je met een gum meer highlights aanbrengen wanneer dat gewenst is.

Of (baard)haren:


Het lange haar wordt op dezelfde manier neergezet als de vacht, enkel zijn de streken met de kwast, logischerwijs, langer.

In dit stukje tekst heb ik enkel eigen werk als voorbeelden gebruikt, in de voorbeelden is enkel zwarte olieverf gebruikt. Deze techniek leent zich echter voor alle verfsoorten en kleuren. Ik ben nog een beginner voor wat betreft deze techniek en echt verbluffende werken en meer informatie zijn te vinden op de website van bijvoorbeeld meester dry brusher Igor Kazarin. Voor de luie FOK!er heb ik een aantal dry brush werken van google geplukt waaruit duidelijk blijkt wat voor zachte portretten met deze techniek neergezet kunnen worden:




__________________________________

Deze 'How to' heb ik geschreven vanuit hoe ik zelf deze techniek gebruik. Het is een techniek die makkelijk te leren is, lastiger te perfectioneren en iedereen zal er zijn of haar eigen methode in gaan vinden. Er is geen goed of fout, zolang de kwasten maar droog zijn :D.

Ter informatie, het werk van Marilyn Monroe in de OP is ook middels dry brush tot stand gekomen. Hieronder enkele stappen:


Dit is hoe ik begin. Met een zeer droge kwast breng ik de eerste structuren aan.


Vervolgens kan ik het niet laten in detail te gaan werken. Aangezien ik met mijn linker hand schilder, heb ik hier eerst de rechter kant van het portret ingevuld. Hoewel deze techniek zo goed als niet vlekt, neem ik geen risico.

Omdat ik de details vrij snel invul, gebruik ik de rest van het schilderij om het teveel aan verf dat op de kwast zit uit te smeren (zie de donkere delen naast en in het haar en in het gezicht).

Met wederom een vrij droge kwast heb ik de blonde haren aangezet en ben ik met de uitwerking van de schaduwen in het gezicht begonnen (in dit geval van donker naar licht).


En het eindresultaat. Je kunt goed zien dat dit mijn tweede poging was tot dry brushen, voornamelijk om dat de huid niet egaal glad is. Dat moet ik nog beter leren beheersen :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 23:40:45 #15
382129 crew  Donna
pi_144258261
Ik zit vol ongeloof te lezen. Wat knap!!! Echt zo mooi _O_
  zondag 7 september 2014 @ 10:56:48 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144266016
Ja, het is echt een hele gave techniek. En eigenlijk helemaal niet zo tijdrovend. Nou ja, niet tijdrovender dan potlood of pastelwerken. En dit smeert niet uit, ook erg fijn :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 8 september 2014 @ 16:52:01 #17
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_144316815
Oeh, leuk topic!

Hieronder een filmpje van hoe een van mijn laatste werken tot stand is gekomen. Ik wilde wat nieuwe technieken uitproberen :)


Ik schilder met acryl. Voor dit schilderij heb ik gebruik gemaakt van een sateprikker, aluminiumfolie en gesso. Deze hangt nu in de woonkamer :P

Ik vind het leuk om te experimenteren met nieuwe technieken en hulpmiddelen. Ik schilder voornamelijk abstract.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:26:44 #18
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_144357995
Gaaf om te zien :). Zelf ben ik helemaal niet van het abstracte, maar ik vind het toch knap hoe dat zo neergezet kan worden en het ook nog wat lijkt. Creatief, zo met de satéprikkers. Ik gebruik ze ook wel eens in het schilderen. Het 3D aspect is ook tof.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator woensdag 18 maart 2015 @ 00:06:23 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_150758795
Jaaa deze heeft weer broodnodig een kick nodig.
Sowieso moet ik ook maar eens schilderdingetjes gaan posten want ik heb toch wel e.e.a. gemaakt de laatste tijd. Hoewel veel niet FOK!waardig, maar we'll see :')

Daarnaast wil ik mijn geliefde (helaas veelal absente) schilderaars vragen om eens na te denken over een leuke/goede (zelfgemaakte/van internet geplukte) tutorial voor in dit topic: CRE / Het Tutorial Topic
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:19:03 #20
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153268305
Ik heb een paar vraagjes, maar weet niet of dit hier past omdat me dit een meer serieus topic lijkt? (Als ik al die voorbeelden in dit topic zie durf ik mijn vraag al bijna niet meer te stellen :') )
Maar ik weet niet zo snel een betere plaats.

Goed, ik ben een weekof wat terug op zoek gegaan naar bob ross schilderspullen omdat die man mij al 20 jaar in slaap praat, en omdat ik een grote mond had gehad na wat drank dat mij dat ook wel lukt :')
spul gevonden en ik ben maar gewoon begonnen zonder ooit een kwast vast gehouden te hebben :') en het bleek idd makkelijker te zijn als ik dacht. Doel bereikt want mensen geloofden pas dat ik het had gemaakt na het laten zien van de stap voor stap foto's *O*

Maar ik loop tegen dingen aan die ik niet fatsoenlijk krijg:

-Hoe hou je in hemelsnaam je kwasten fatsoenlijk schoon zonder je hele kamer vol te spetteren?
-hoe breng je die liquid white ondergrond het beste aan? Ik heb geprobeerd het zo dun mogelijk te houden maar volgens mij was het nog te dik want mijn highlights aanbrengen lukte niet meer echt :')
-en als laatste: kun je zo'n schilderij later afmaken? Ik was bezig aan mijn 2e, die ik zelf ook nog best mooi vind, maar mijn wit is op dus ik kon niet verder... bijna klaar alkeen linksvoor moet nog -O-
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:26:17 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153268467
Alle vragen zijn welkom *O*. En dit is tot op zekere hoogte een serieus topic dat we wel graag ontopic reacties willen zien, maar dat er best wat geouwehoerd mag worden en sowieso mag alles gevraagd worden. Dus maak je geen zorgen om jouw vraag. Ik zal proberen je te helpen.

Allereerst, met welke verf verf je? Ik neem voor het gemak aan dat het olieverf is? In dat geval, dan kun je tot in den treure aan je schilderij blijven werken, olieverf heeft sowieso jaren nodig om echt uit te harden en zelfs dan kun je er nog overheen.

Zelf heb ik geen ervaring met een liquid white ondergrond, wellicht is je kwast te verzadigd? Hoe breng je het nu aan? Je doopt je kwast in de verf en gaat? Wellicht is het verstandig om eerst slechts een streek door de verf te halen, de kwast af te strijken aan het palet (ik weet niet wat je gebruikt?) en daarmee aan de slag te gaan?

En als laatste, wat bedoel je met onderspetteren :D? Je zal altijd houden dat er iets van verf loskomt van de kwast door de manier van verven, mijn schildersezels zitten ook onder de spettertjes. Maar als je echt grote druppels verliest, is je medium wellicht te vochtig.

Dan als laatste een vraag van mijn kant; heb je een foto van je werk :9?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:39:21 #22
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153268743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:26 schreef Samzz het volgende:
Alle vragen zijn welkom *O*. En dit is tot op zekere hoogte een serieus topic dat we wel graag ontopic reacties willen zien, maar dat er best wat geouwehoerd mag worden en sowieso mag alles gevraagd worden. Dus maak je geen zorgen om jouw vraag. Ik zal proberen je te helpen.

Allereerst, met welke verf verf je? Ik neem voor het gemak aan dat het olieverf is? In dat geval, dan kun je tot in den treure aan je schilderij blijven werken, olieverf heeft sowieso jaren nodig om echt uit te harden en zelfs dan kun je er nog overheen.

Zelf heb ik geen ervaring met een liquid white ondergrond, wellicht is je kwast te verzadigd? Hoe breng je het nu aan? Je doopt je kwast in de verf en gaat? Wellicht is het verstandig om eerst slechts een streek door de verf te halen, de kwast af te strijken aan het palet (ik weet niet wat je gebruikt?) en daarmee aan de slag te gaan?

En als laatste, wat bedoel je met onderspetteren :D? Je zal altijd houden dat er iets van verf loskomt van de kwast door de manier van verven, mijn schildersezels zitten ook onder de spettertjes. Maar als je echt grote druppels verliest, is je medium wellicht te vochtig.

Dan als laatste een vraag van mijn kant; heb je een foto van je werk :9?
Yup, ik gebruik olieverf.
ik smeer die liquid white nu vanaf boven naar onder zo goed mogelijk uit, doe al zo weinig mogelijk op die kwast dus vraag me af hoe ik er minder op moet krijgen nog :P

En de enige manier van kwasten schoonhouden die ik ken is hoe ik het zie in die bob ross videos maar als ik dat op die manier thuis doe zit alles onder :')
dus haal hem nu maar over zo'n zeefje in de thinner en dan zo goed mogelijk droogwrijven op doekjes maar daar word ie niet droog genoeg van volgens mij..

En ja, van die eerste heb ik oon complete reeks gemaakt van begin tot eind omdat ik die nodig had voor de groepswhatsapp en van die 2e gewoon een foto.
Maar die ga ik hier zeker niet plaatsen, zeker niet na die prachtige dingen die al in het topic staan :D
Maar het zijn maar gewoon van die kitscherige landschapsafbeeldingen :7
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 5 juni 2015 @ 10:47:26 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153268883
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:39 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Yup, ik gebruik olieverf.
ik smeer die liquid white nu vanaf boven naar onder zo goed mogelijk uit, doe al zo weinig mogelijk op die kwast dus vraag me af hoe ik er minder op moet krijgen nog :P

En de enige manier van kwasten schoonhouden die ik ken is hoe ik het zie in die bob ross videos maar als ik dat op die manier thuis doe zit alles onder :')
dus haal hem nu maar over zo'n zeefje in de thinner en dan zo goed mogelijk droogwrijven op doekjes maar daar word ie niet droog genoeg van volgens mij..

En ja, van die eerste heb ik oon complete reeks gemaakt van begin tot eind omdat ik die nodig had voor de groepswhatsapp en van die 2e gewoon een foto.
Maar die ga ik hier zeker niet plaatsen, zeker niet na die prachtige dingen die al in het topic staan :D
Maar het zijn maar gewoon van die kitscherige landschapsafbeeldingen :7
Niet zo flauw, hoor ;(. Alle werken verdienen hier een plaats, misschien krijg je er nog nuttige tips op ;).

Heb je al eens geprobeerd zigzagjes met de kwast te maken, dus echt heel ruw je kwast 'droog' verven op het doek en zodra je kwast zo goed als 'leeg' is, in banen overschilderen?

Ik zet mijn kwasten gewoon in de terpentine, pas als ik ze weer ga gebruiken dep ik ze droog met keukenrol en daarna haal ik ze over normaal wit papier om de laatste vochtigheid eruit te halen. Dan begin ik met schilderen. Werkt voor mij goed. Ik weet niet op welke manier Bob Ross zijn kwasten schoonmaakt :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:06:19 #24
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153269257
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet zo flauw, hoor ;(. Alle werken verdienen hier een plaats, misschien krijg je er nog nuttige tips op ;).

Heb je al eens geprobeerd zigzagjes met de kwast te maken, dus echt heel ruw je kwast 'droog' verven op het doek en zodra je kwast zo goed als 'leeg' is, in banen overschilderen?

Ik zet mijn kwasten gewoon in de terpentine, pas als ik ze weer ga gebruiken dep ik ze droog met keukenrol en daarna haal ik ze over normaal wit papier om de laatste vochtigheid eruit te halen. Dan begin ik met schilderen. Werkt voor mij goed. Ik weet niet op welke manier Bob Ross zijn kwasten schoonmaakt :@.
Ja, ik maak van die X-bewegingen ober het doek heen helemaal, en daarna over de hele lengte nog horizontaal. Tussendoor mischien droogwrijven bedenk ik mij nu dat dat kan helpen :P

En ik denk echt niet dat mijn dingetjes hier een plaats verdienen :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:06:47 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153269267
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:06 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ja, ik maak van die X-bewegingen ober het doek heen helemaal, en daarna over de hele lengte nog horizontaal. Tussendoor mischien droogwrijven bedenk ik mij nu dat dat kan helpen :P

En ik denk echt niet dat mijn dingetjes hier een plaats verdienen :')
Niet zeuren, posten :7. Luister naar mij.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:13:07 #26
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153269388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet zeuren, posten :7. Luister naar mij.
Als je echt benieuwd bent naar mijn eerste creaties wil ik ze je eventueel wel per pm sturen ter keuring, maar ik ga ze niet openbaar online zetten :P

Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen :7
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:15:21 #27
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153269436
Ter keuring :D? Ik vind het wel een beetje flauw, hoor ;(. Ieder heeft een eigen smaak, kan best zijn dat sommige mensen het niet zo mooi vinden, maar aan de andere kant, genoeg mensen die het wellicht supertof vinden :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 13:38:15 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153272536
Eens met Samzz! Juist het feit dat er hier vrijwel alleen maar supergetalenteerde schilders posten schrikt de beginner nog wel eens af (zoals bij jou ook het geval). Juist dat 'beginnend schilderen' of zelfs 'gevorderd schilderen maar niet superrealistisch' willen we hier meer zien :D
Het leuke met schilderen is: er is geen fout of goed. Als je echt superrealistisch wil schilderen dan kun je daar natuurlijk tips en tricks voor krijgen van de mensen die dat goed kunnen. Maar als dat niet je doel is, is écht alles goed. Er zijn zo veel geabstraheerde werken die mooi zijn door alleen al wat ongecontroleerde streken verf op een papier. Die willen we hier ook zien _O_

Zelfs al denk je dat je niet zo goed bent, er zijn áltijd mensen (meer dan je denkt!) die ook daar nog wat van kunnen leren, en/of het gewoon leuk vinden om te bekijken :Y

(in een spoiler zijn ze trouwens niet zichtbaar voor niet-ingelogde mensen, dus dan is 't niet openbaar voor niet-FOK!kers)

[ Bericht 5% gewijzigd door Moira op 05-06-2015 13:50:15 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_153272657
ik ben ook benieuwd! Juist inderdaad omdat superprofi dingen afschrikken :@
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:23:45 #30
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153273497
Nou ok, in een spoiler dan..
en met de disclaimer dat ik niet pretendeer te kunnen schilderen :P

Maar eerst mijn loempias opeten


Edit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 42% gewijzigd door Schunckelstar op 05-06-2015 14:55:52 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_153275152
je bent een complimentjesvisser! (= ik ben onder de indruk)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:41:05 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153275305
Ik vind het er ook heel goed uit zien. Dus óf je gelooft niet in je eigen werk (trust me, I know), óf je bent inderdaad een complimentjesvisser :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 15:54:43 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153275704
Jeuzes christus! En dit was echt je eerste keer?
Damn goed geluisted naar meester Ross, dan :o
Vind 't geen spoiler waard, hoor. Chapeau!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:58:11 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153275823
Ik ben geneigd de spoilers gewoon weg te halen :7. Maar dat doe ik niet, want dat zou machtsmisbruik zijn, toch O-)?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 15:59:54 #35
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153275873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:58 schreef Samzz het volgende:
Ik ben geneigd de spoilers gewoon weg te halen :7. Maar dat doe ik niet, want dat zou machtsmisbruik zijn, toch O-)?
Ja, en misschien wil hij niet dat ze openbaar terug te vinden zijn ivm herkenbaarheid ofzo :P
Maar met toestemming zou ik ze graag in de OP willen plaatsen :9~
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:01:07 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153275919
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:59 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, en misschien wil hij niet dat ze openbaar terug te vinden zijn ivm herkenbaarheid ofzo :P
Maar met toestemming zou ik ze graag in de OP willen plaatsen :9~
Toch op zijn minst het eindresultaat :).

Overigens helpt een spoiler ook niet echt voor wat betreft de herkenbaarheid, foto's staan gewoon bovenin de balk :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 16:01:40 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153275934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Toch op zijn minst het eindresultaat :).

Overigens helpt een spoiler ook niet echt voor wat betreft de herkenbaarheid, foto's staan gewoon bovenin de balk :D.
Oh, dat heb ik uit staan :P Maar dat is volgens mij nog steeds niet zichtbaar voor niet-ingelogde lurkers.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:08:05 #38
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153276124
Het probleem is niet zo zeer dat ik ontevreden ben over het resultaat, want het bleek idd makkelijker dan gedacht zoals gezegd (al vind ik die met die berg behoorlijk mislukt op het laatst, maar ja) maar meer het feit dat jullie bob ross volgens mij niet kennen :P
in feite heeft het weinig met echt schilderen te maken en kan iedereen dit met een beetje geduld, want je hoeft maar een paar dingen te onthouden en de rest gaat vanzelf door die vloeibare ondergrond. (Soort painting by numbers idee)


Dan vind ik het niet echt passen om dit soort dingen in een topic te plaatsen waarin de meest prachtige dingen staan waarvoor je ook echt iets moet kunnen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:11:27 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153276229
Ik denk dat je ons onderschat. Bijna iedereen kent Bob Ross :D. Ik ook zeker, kijk regelmatig zijn tutorials.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_153278800
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:01 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik uit staan :P Maar dat is volgens mij nog steeds niet zichtbaar voor niet-ingelogde lurkers.
Mobiel kan ik gewoon spoilers openen zonder ingelogd te zijn, op de pc idd niet :)
pi_153278831
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:08 schreef Schunckelstar het volgende:
knip
Ik denk dat je onderschat hoe bekend Ross is, en dat je ook je eigen werk onderschat. Ik doe het je iig niet na! :)
  PR en moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 18:45:19 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153280519
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:35 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoe bekend Ross is, en dat je ook je eigen werk onderschat. Ik doe het je iig niet na! :)
Dit idd. Ik ken persoonlijk niemand die Bob Ross niet kent (en zo breed zijn mijn creatieve kringen niet, dus ook niet-creatievelingen vinden hem een baas, 'happy little accidents' hehe), en ik zie ook niet in waarom simpele werken die geen talent vereisen hier niet thuis zouden horen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:29:07 #43
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_153283980
Nou ja, bedankt voor de reacties iig. Dat is wel leuk om te lezen :)
had oprecht het idee dat er toch wat word neergekeken op dit soort dingen door mensen die echt serieus met schilderen bezig zijn (dat gevoel werd versterkt na wat googlen op de term "bob ross" op zoek naar materiaal :') )
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_153285537
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 20:29 schreef Schunckelstar het volgende:
Nou ja, bedankt voor de reacties iig. Dat is wel leuk om te lezen :)
had oprecht het idee dat er toch wat word neergekeken op dit soort dingen door mensen die echt serieus met schilderen bezig zijn (dat gevoel werd versterkt na wat googlen op de term "bob ross" op zoek naar materiaal :') )
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het niet hebben hoeven leren. Dat zal voor de een misschien makkelijker zijn dan voor de ander, maar iedereen moet toch ergens beginnen? Dat ze dat soms misschien even vergeten, is een tweede, en dan is er nog het stukje dat het online makkelijker is om commentaar te geven. Ik vind het mooi wat je liet zien en knap gemaakt (Ross laat het er simpel uitzien, ik zou waarschijnlijk met een volgeflatst doek eindigen :')), leuk dat je de stappen ook liet zien :Y
pi_153443743
Waar kopen jullie je materialen trouwens?

Hoe heet zo'n winkel überhaupt? :')
als ik google op "verfmateriaal woonplaats" krijg ik vooral de gamma en meer van dat soort dingen
blablablablablablablablablablablablablabla
  donderdag 11 juni 2015 @ 22:48:05 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_153454041
Hobbywinkel :+. In mijn oude woonplaats zit een hele grote, daar koop ik mijn spullen altijd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_153477132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:48 schreef Samzz het volgende:
Hobbywinkel :+. In mijn oude woonplaats zit een hele grote, daar koop ik mijn spullen altijd.
Ah ok, die hebben we hier ook een volgens mij :)
Ik kan het in principe ook wel via internet bestellen, maar wilde eigenlijk nu naar een echte winkel zodat ik wat tips kon vragen, dat zal in een hobbywinkel ook wel kunnen toch? Omdat die waarschijnlijk wel meer doen san alleen verf :P

Mischien moet ik anders maar eens gewoon zo'n workshop gaan doen, ik ben enthousiast geworden :') :D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_153643605
Ik ben lang niet zo goed als al het andere werk in dit topic, maar over mijn vandaag af gekregen schilderij ben ik best wel tevreden... :@

"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  PR en moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 12:04:49 #49
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153663360
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 17:17 schreef Bos81 het volgende:
Ik ben lang niet zo goed als al het andere werk in dit topic, maar over mijn vandaag af gekregen schilderij ben ik best wel tevreden... :@

[ link | afbeelding ]
Wat een leuk werkje! O+ Vind 'm echt cute :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 19 juni 2015 @ 12:07:08 #50
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_153663432
Ohja, ik zou ook eens wat meer schilderwerk posten.
Deze heb ik afgelopen maand gemaakt, ik wilde met veel verschillende lagen werken. Een zelf gespannen doek van 1x1m, ondergrond van modelingpaste en lapjes textiel voor reliëf, en daarover wat lagen acrylverf.
Ben alleen nog lang niet klaar, wil nog veel meer lagen doen. Maar daar kan ik nu in de vakantie eens voor gaan zitten :Y

Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_153669984



Komt dus hier in :) :





Je ziet de oude versie er nog in liggen :P
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:11:33 #52
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_153689324
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 16:38 schreef emmyemmy het volgende:
[ afbeelding ]

Komt dus hier in :) :


[ afbeelding ]

Je ziet de oude versie er nog in liggen :P
Mooi werk Emmy :)

Ik wil ook weer eens wat laten zien:



en een detail van hetzelfde schilderij:


Deze heb ik een paar maanden geleden gemaakt. Hij hangt nu in de keuken :)
Ik heb naast kwasten ook verschillende paletmessen gebruikt en de dunne kant van een sateprikker voor de dunne takjes :)

Door de verf van het water heb ik wat pearl medium gedaan.
  donderdag 2 juli 2015 @ 09:41:46 #53
434736 willy777
Prins van Orange
pi_153998154


van een paar jaar gelee,
mvg willy
Ik ben eigenlijk een Prinsje.
  PR en moderator donderdag 2 juli 2015 @ 13:33:41 #54
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154003017
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 12:11 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Mooi werk Emmy :)

Ik wil ook weer eens wat laten zien:

[ afbeelding ]

en een detail van hetzelfde schilderij:
[ afbeelding ]

Deze heb ik een paar maanden geleden gemaakt. Hij hangt nu in de keuken :)
Ik heb naast kwasten ook verschillende paletmessen gebruikt en de dunne kant van een sateprikker voor de dunne takjes :)

Door de verf van het water heb ik wat pearl medium gedaan.
Erg gaaf, die kleurencombi en dat reliëf! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 09:41 schreef willy777 het volgende:
[ afbeelding ]

van een paar jaar gelee,
mvg willy
Je foto doet het niet ;(
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 3 juli 2015 @ 07:19:08 #55
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154023286
Iets gemaakt waar ik zelf ook wel trots op ben *O*

Dit was het voorbeeld:



En zo is ie geworden:
blablablablablablablablablablablablablabla
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:09:27 #56
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154023552
Mooie werken, weer :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 19:29:43 #57
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154094569
Mijn eerste poging op een portret, maar dat is wel moeilijk :@
vind vooral de neus en de vorm van de ogen moeilijk.
als ik kijk op mijn voorbeeldfoto dan loopt het verlichte gedeelte op de neus over in het verlichte stuk van de wang. Dat krijg ik met verf niet voor elkaar. En de neusgaten ook, schaduwen vind ik moeilijk en als dat niet precies goed is dan krijg ik een beetje een varkensneus :P

maar toch niet ontevreden, schilderen is verslavend :D



Naar een voorbeeld van een plaatje van cleopatra in de quest :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 19:35:47 #58
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154094814
Wat voor soort kwast kan ik het beste gebruiken eigenlijk voor de allerdunste lijntjes?
Ik gebruik er nu een die heel dun in een puntje uitloopt, maar zo gauw er verf in komt zet ie wat uit en krijg ik nog dikke lijnen
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 19:40:18 #59
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154094967
Ik gebruik een eyeliner kwast daarvoor :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 19:43:14 #60
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154095056
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:40 schreef Samzz het volgende:
Ik gebruik een eyeliner kwast daarvoor :D.
Ah. Die heb ik zo niet op mijn nachtkastje staan (8>
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 19:44:16 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154095094
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:43 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ah. Die heb ik zo niet op mijn nachtkastje staan (8>
Ik ook niet. Die heb ik gekocht :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 19:51:53 #62
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154095339
Haha. Dan zal ik ook eens op pad gaan :7
aan die optie had ik nog niet gedacht eigenlijk
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 19:52:52 #63
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154095371
Als je mij toch niet had O+

:').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 20:00:49 #64
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154095624
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:52 schreef Samzz het volgende:
Als je mij toch niet had O+

:').
Ja ik ben blij dat ik hier om hulp heb gevraagd O+
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 20:03:45 #65
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154095718
Ik snap trouwens echt niet hoe mensen zichzelf schoonhouden tijdens het schilderen, ik heb altijd meer verf op mezelf zitten als op het doek :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zooi zeg :')
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 20:30:37 #66
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154096518
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:03 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik snap trouwens echt niet hoe mensen zichzelf schoonhouden tijdens het schilderen, ik heb altijd meer verf op mezelf zitten als op het doek :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zooi zeg :')
Dat is wel een beetje... Euhm... Sja :').

Ik heb net een houten paneel geschilderd *O*. First step towards the first new painting since... Ruim een jaar :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 20:47:46 #67
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154097062
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:30 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje... Euhm... Sja :').

Ik heb net een houten paneel geschilderd *O*. First step towards the first new painting since... Ruim een jaar :').
Wat moet ik mij voorstellen bij een houten paneel? :@ letterlijk op hout geschilderd?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juli 2015 @ 20:53:30 #68
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154097256
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:47 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen bij een houten paneel? :@ letterlijk op hout geschilderd?
Ja :D.

Ik heb vier panelen van steigerhout laten maken. De eerste heb ik nu van een eerste laag verf voorzien. Morgen eens kijken wat ik ervan kan maken :9.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 5 juli 2015 @ 21:23:10 #69
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154098285
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja :D.

Ik heb vier panelen van steigerhout laten maken. De eerste heb ik nu van een eerste laag verf voorzien. Morgen eens kijken wat ik ervan kan maken :9.
Ok, nice :D
wist niet eens dat dat kon of gebruik je dan speciale verf?

Ben benieuwd ^O^
blablablablablablablablablablablablablabla
  PR en moderator zondag 5 juli 2015 @ 21:42:39 #70
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154099059
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:23 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ok, nice :D
wist niet eens dat dat kon of gebruik je dan speciale verf?

Ben benieuwd ^O^
Tuurlijk joh, je kan alles bewerken tot schilderoppervlak met een laag latex/gesso/primer/whatever :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 5 juli 2015 @ 21:43:00 #71
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154099071
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 20:03 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik snap trouwens echt niet hoe mensen zichzelf schoonhouden tijdens het schilderen, ik heb altijd meer verf op mezelf zitten als op het doek :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een zooi zeg :')
Herkenbaar probleem, trouwens :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 5 juli 2015 @ 21:46:16 #72
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154099182
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:23 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ok, nice :D
wist niet eens dat dat kon of gebruik je dan speciale verf?

Ben benieuwd ^O^
Neu, ik doe ook niet aan primers, gesso of wat dan ook, plemp alles gewoon op de ondergrond en zie wel wat er gebeurt :).

Gewoon een eerste laag acryl en de rest gaat opgezet worden met olieverf.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 6 juli 2015 @ 16:33:25 #73
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154117295
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, je kan alles bewerken tot schilderoppervlak met een laag latex/gesso/primer/whatever :D
Ok, nice. Dus ook van dat gladde beton?
Dan zal ik mijn balkonmuurtje maar eens aan gaan pakken :9
blablablablablablablablablablablablablabla
  PR en moderator maandag 6 juli 2015 @ 18:39:02 #74
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_154120619
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:33 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ok, nice. Dus ook van dat gladde beton?
Dan zal ik mijn balkonmuurtje maar eens aan gaan pakken :9
Ik denk dat dat wel wil lukken, ja :Y Misschien eerst een laagje grondverf, dan latex, en dan acryl/whatever :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 6 juli 2015 @ 23:03:17 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154129037
Zal morgen een foto plaatsen van mijn beginnetje *O*. Ik ga iets heel kort en pittig kapsel-achtigs maken :@ :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 9 juli 2015 @ 07:45:11 #76
434736 willy777
Prins van Orange
pi_154191288


dit is mijn laatste,

ik weet niet hoe ik direkt een afbeelding kan plaatsen,
daarom url,

mvg willy
Ik ben eigenlijk een Prinsje.
  donderdag 9 juli 2015 @ 10:18:12 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_154192750
[img]url[/img] :).

Edit, ik zir dat je dat al hebt gedaan. Probeer eens een uploadsite zoals imgur, daar krijg je direct een volledige link incl. image tags.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_154193164
Ik ben begonnen met verven (excuses, schilderen). Talent heb ik niet. Wel heel erg veel plezier. Ik ben nu vooral aan het experimenteren met waterverf en ecoline. Wat ik overigens heel erg leuk vind om samen te gebruiken. Vanmiddag wil ik ook met acryl bezig, omdat het waarschijnlijk heel anders werkt en voelt.

Ahem... ik weet dat het lelijk is, maar goed... iedereen begint lelijk



We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154193341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben begonnen met verven (excuses, schilderen). Talent heb ik niet. Wel heel erg veel plezier. Ik ben nu vooral aan het experimenteren met waterverf en ecoline. Wat ik overigens heel erg leuk vind om samen te gebruiken. Vanmiddag wil ik ook met acryl bezig, omdat het waarschijnlijk heel anders werkt en voelt.

Ahem... ik weet dat het lelijk is, maar goed... iedereen begint lelijk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Genoeg musea waar lelijker werk dan dit hangt hoor ^O^ ^O^ Ga gewoon zo door
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_154193492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Genoeg musea waar lelijker werk dan dit hangt hoor ^O^ ^O^ Ga gewoon zo door
Dat is een geweldige instelling inderdaad! En thnx, inderdaad, het is heerlijk om te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154201522
Wall of fame... shame... what ever ;)

We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_154203555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wall of fame... shame... what ever ;)

[ afbeelding ]
Ik vind ze best leuk :Y
vooral de pinguin :D
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 12 juli 2015 @ 14:56:39 #83
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_154269400
Ik heb een poging gedaan om max verstappen te maken:


Alleen zijn de lippen en wenkbrauwen wat donker :P uitgevallen.
Hopelijk kan ik dat morgen nog bijwerken
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_159383284
Ja schilderen dus. Ik ben hier mee bezig (acryl op a2)


  maandag 25 januari 2016 @ 15:33:35 #85
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159383436
Ja leuk dus.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159383501
Ja he. De bedoeling is dat andere mensen hun dingen hier neergooien.
pi_159383636
Is het een zelfportret?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_159383738
Nee.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:50:39 #89
408230 BlackQuasarHole
To far for us to understand
pi_159385317
Schilderen...best moeilijk! Maar als je erg goed bent, dan kan je mooie werken maken!
  maandag 25 januari 2016 @ 22:26:09 #90
418662 Noordsestern
vliegt het verst
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:55:00 #91
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159401684
Leuk topic. Even zoeken levert dit op: CRE / Het grote schildertopic 2.0

Daar maar verder posten?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 15:40:05 #92
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_159409527
Gemerged ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 31 januari 2016 @ 17:23:39 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159546692
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:26 schreef Noordsestern het volgende:
Mijn eerste opdracht :)

[ afbeelding ]
Ik vind dit een mooi werk :). Kijk wel een beetje raar tegen de boeg aan, ik mis een linker kant?

Of kijk ik gewoon scheel :')?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 31 januari 2016 @ 17:44:11 #94
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_159547263
Hieronder de invulling van deze zondagmiddag.
Onder de verf zit een laag modelling paste. Die heb ik al weken eerder gedaan. Vandaag had ik pas tijd/zin om met het schilderen verder te gaan.

  zondag 31 januari 2016 @ 18:18:42 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159548339
Geeft een leuk effect, mooie kleuren ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_159550407
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:28 schreef emmyemmy het volgende:
Ja schilderen dus. Ik ben hier mee bezig (acryl op a2)

[ afbeelding ]
Mooi zelfportret.

Het gezicht zou ik wel wazig houden. Dus geen ogen, neus e.d. proberen toe te voegen maar gewoon wazig houden.

Ik zou ook wel willen schilderen zoals Bob Ross, alleen ik kijk op tegen de spetters op mijn spullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 31-01-2016 20:12:48 ]
  zondag 31 januari 2016 @ 21:20:52 #97
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159554037
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:23 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind dit een mooi werk :). Kijk wel een beetje raar tegen de boeg aan, ik mis een linker kant?

Of kijk ik gewoon scheel :')?
nee, je ziet alleen de rechterkant, de linkerkant, daar valt de boeg overheen. Beetje zoals dit verder random plaatje :)

  maandag 1 februari 2016 @ 06:24:44 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_159561223
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:20 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

nee, je ziet alleen de rechterkant, de linkerkant, daar valt de boeg overheen. Beetje zoals dit verder random plaatje :)

[ afbeelding ]
Komt denk ik door het perspectief van het loopplankachtige ding.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_159561666
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Mooi zelfportret.

Het gezicht zou ik wel wazig houden. Dus geen ogen, neus e.d. proberen toe te voegen maar gewoon wazig houden.

Ik zou ook wel willen schilderen zoals Bob Ross, alleen ik kijk op tegen de spetters op mijn spullen.
Het is geen zelfportret.
  maandag 1 februari 2016 @ 11:41:39 #100
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_159564278
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 06:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Komt denk ik door het perspectief van het loopplankachtige ding.
De boegspriet. Ja, dat vermoeden had ik ook al.
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:23:28 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159802317
Vriendin is momenteel aan het kliederen

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:29:31 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159802435
En kliederwerkjes van m'n schoonopa :D Een 82-jarige oud bokskampioen die nog een redelijk vaste hand heeft :D

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 10 februari 2016 @ 16:32:50 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159808834
Ze gaat rap vanmiddag :P



"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160078931
Wat een leuk topic! Ga het even op mijn gemak lezen en ik zal van de week ook wat van mijn schilderijen posten :)
Mijn tekeningen en schilderijen: <a href="http://www.facebook.com/wendy.artworks" rel="nofollow" target="_blank">www.facebook.com/wendy.artworks</a>
  maandag 9 mei 2016 @ 13:01:25 #105
311661 CarlosJacques
Lekker sterk!
pi_162035530
Beetje dood hier, maar ik heb toch maar eens de stap genomen en geprobeerd wat te schilderen, verder heb ik alleen teken ervaring. Acryl op canvas. Vond het erg leuk om te doen, smaakt zeker naar meer!



  maandag 9 mei 2016 @ 13:04:28 #106
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_162035599
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:01 schreef CarlosJacques het volgende:
Beetje dood hier, maar ik heb toch maar eens de stap genomen en geprobeerd wat te schilderen, verder heb ik alleen teken ervaring. Acryl op canvas. Vond het erg leuk om te doen, smaakt zeker naar meer!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
^O^ ^O^

Ik teken de laatste tijd meer dan ik schilder. Al heb ik vorige week wel al wat opzetjes gemaakt op Canvas. Misschien overmorgen mee nemen naar de dagbesteding..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  maandag 9 mei 2016 @ 15:39:12 #107
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162038638
Die uil is gaaf. Ik kan echt absoluut niet schilderen of tekenen, maar vind het erg leuk om te zien.
  maandag 9 mei 2016 @ 15:41:09 #108
311661 CarlosJacques
Lekker sterk!
pi_162038678
Thanks! En overigens, zolang je er zelf maar plezier aan hebt maakt het echt niet uit of je goed of minder goed bent in schilderen! Zeker het proberen waard. ^O^
  maandag 9 mei 2016 @ 16:27:01 #109
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162039370
Ja, maar als het niveau blijft hangen op basisschoolniveau schilderen. Is de lol er erg snel van af 😉.

Zulke doordringende ogen als van de uil, gaat mij echt niet lukken.

Dus voor mij is het leuker om te genieten van jullie schilderkunst.
pi_162839304
Ik heb de verf en kwasten ook weer uit de kast gehaald. Dit is het resultaat :D

🐱
pi_162845821
Lelijk
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:19:02 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_162845961
Is het voor jou ook mogelijk normaal en onderbouwd commentaar te geven?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_162847251
Niet onmogelijk maar geen zin
:s)
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:09:12 #114
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_162847275
Reageer dan niet. Je hoeft niet alles mooi te vinden, maar dergelijk commentaar heeft niemand wat aan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_162847687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:13 schreef emmyemmy het volgende:
Lelijk
Misschien dit meer jou stijl

🐱
pi_162847714
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:20 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Misschien dit meer jou stijl

[ afbeelding ]
wat is het
pi_162847730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:21 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

wat is het
zwevend eilandje. de foto komt een beetje slecht uit.
🐱
pi_162847741
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:22 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

zwevend eilandje. de foto komt een beetje slecht uit.
lekker blijven oefenen
en oefen kleurentheorie
pi_162847761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:22 schreef emmyemmy het volgende:

[..]

lekker blijven oefenen
en oefen kleurentheorie
ben ook maar een paar maanden een beetje aan het schilderen :)

dit is mijn 4e
🐱
pi_163083308
leuk hoor, echt goeie shit :D

quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:07 schreef Moira. het volgende:
Ohja, ik zou ook eens wat meer schilderwerk posten.
Deze heb ik afgelopen maand gemaakt, ik wilde met veel verschillende lagen werken. Een zelf gespannen doek van 1x1m, ondergrond van modelingpaste en lapjes textiel voor reliëf, en daarover wat lagen acrylverf.
Ben alleen nog lang niet klaar, wil nog veel meer lagen doen. Maar daar kan ik nu in de vakantie eens voor gaan zitten :Y

[ afbeelding ]
dit vind ik heel gaaf, die gelaagdheid, amazing. hoe kwam je op het idee? ik probeer in mijn schrijven iets vergelijkbaars te doen

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:24 schreef Samzz het volgende:
Ik dan maar :').

Een olieverf werk dat al ruim een half jaar op de ezel staat en waar ik gewoon nog geen zin in heb gehad om verder aan te werken... Shame on me.

[ afbeelding ]

Wat info:

Olieverf (Van Gogh en Rembrandt, verdunning: terpentine) op canvas doek, 50 x 50 cm. Onderwerp: Cremello hengst Don Cremello du Bois (de blauwe ogen horen bij de kleur van het dier). Doel is een gelijkend portret op te zetten zonder het gebruik van zwart en grijs, om de boel levendig te houden.

Nu nog zin maken eraan verder te werken, dat oog staart me zo aan :').
vind het wel mooi al haha, heb je het nog afgemaakt?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:38:20 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163083324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:37 schreef Drug het volgende:
leuk hoor, echt goeie shit :D

[..]

dit vind ik heel gaaf, die gelaagdheid, amazing. hoe kwam je op het idee? ik probeer in mijn schrijven iets vergelijkbaars te doen

[..]

vind het wel mooi al haha, heb je het nog afgemaakt?
Nee, schilderij is tijdens een lekkage vernield :(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163083343
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, schilderij is tijdens een lekkage vernield :(.
o dat is pijnlijk ;(
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:40:55 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163083371
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:39 schreef Drug het volgende:

[..]

o dat is pijnlijk ;(
Onafgemaakt mij aanstaren is pijnlijker _O-.

Maar goed, shit happens. Maak m wel een keer opnieuw. Of niet. Waarschijnlijk niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163083514
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Onafgemaakt mij aanstaren is pijnlijker _O-.

Maar goed, shit happens. Maak m wel een keer opnieuw. Of niet. Waarschijnlijk niet.
:D
pi_163083854
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:08 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb de verf en kwasten ook weer uit de kast gehaald. Dit is het resultaat :D

[ afbeelding ]
Mooi gedaan
The secret of getting ahead is getting started
pi_163100571
pi_163100621
  PR en moderator zaterdag 18 juni 2016 @ 14:06:00 #128
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_163109349
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:37 schreef Drug het volgende:
leuk hoor, echt goeie shit :D

[..]

dit vind ik heel gaaf, die gelaagdheid, amazing. hoe kwam je op het idee? ik probeer in mijn schrijven iets vergelijkbaars te doen
Haha thanks. Nu ik 'm terug zie vind ik er eigenlijk weinig bijzonders aan _O- moet er nog steeds een keer wat mee doen :')
Ik doe een studie waarvoor ik ook een creatief vak heb waar je dit soort dingen exploreert. Dan kom je door middel van reflecteren enzo op nieuwe leerdoelen, en hier was mijn 'doel' dat ik een keer wilde ervaren om gelaagd te werken. Eerst reliëf, dan achtergrond, dan daar een voorsteling overheen en dat vervolgens nog afkaderen ofzo. Maar dat laatste ben ik nog nooit aan toe gekomen. Stap voor stap kijk je dan een beetje wat je ermee wilt doen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 3 juli 2016 @ 00:43:03 #129
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_163476424
Mijn plaatjes staan ook al in het tekentopic, maar aangezien er gewassen inkt en aquarelverf in zit, vind ik dat ze hier ook mogen.. :)





  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:32:59 #130
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166108062
Schop.

Heya, ik zit momenteel te klooien aan een schilderij waarin ik een vloerbedekking wil maken met een patroon daarin. Na een aantal pogingen dit uit de losse hand te doen kom ik er achter dat dat niet zo'n geweldige manier is om een beetje net resultaat te behalen.

Hoe pakken de schilders hier dat aan? Een mal/template uitknippen, of met potlood of stift voortekenen?
pi_166108227
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 00:43 schreef Noordsestern het volgende:
Mijn plaatjes staan ook al in het tekentopic, maar aangezien er gewassen inkt en aquarelverf in zit, vind ik dat ze hier ook mogen.. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die bovenste O+
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:43:09 #132
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_166118740
Volg!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 03:43:14 #133
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166120235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 23:43 schreef Vansschoen het volgende:
Volg!
Daar heb ik geen kloot aan, ik wil advies!
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:53:31 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166120696
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 03:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Daar heb ik geen kloot aan, ik wil advies!
Doe normaal, niet iedereen komt hier voor jou.

Voor wat je vraag betreft, probeer eens eerst te schetsen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:11:03 #135
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166121348
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Doe normaal, niet iedereen komt hier voor jou.

Voor wat je vraag betreft, probeer eens eerst te schetsen.
Dat was een dronken post waarin ik grappig probeerde te doen, zou hem niet te serieus nemen ;) Al is die beduuuuiiiidend minder grappig nu ik hem teruglees :')

Bedankt voor het advies, heb je met accryl ook het risico dat je de potloodstrepen door de verf heen kan zien? Ik ga de verf waarschijnlijk best dun aanbrengen nl
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:24:21 #136
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_166121469
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 10:11 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat was een dronken post waarin ik grappig probeerde te doen, zou hem niet te serieus nemen ;) Al is die beduuuuiiiidend minder grappig nu ik hem teruglees :')

Bedankt voor het advies, heb je met accryl ook het risico dat je de potloodstrepen door de verf heen kan zien? Ik ga de verf waarschijnlijk best dun aanbrengen nl
Ja, dan bestaat de kans dat je potloodstrepen ziet. Je zou een pastelpotlood in een lichte grijstint kunnen gebruiken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 november 2016 @ 18:44:33 #137
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166374130
Ik ben inmiddels al een tijdje met een kamerscherm bezig, ben wel benieuwd wat jullie hier er van vinden:



De afzondelijke doeken:











pi_166374420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:44 schreef Trashcanman het volgende:
Ik ben inmiddels al een tijdje met een kamerscherm bezig, ben wel benieuwd wat jullie hier er van vinden:

[ afbeelding ]

De afzondelijke doeken:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
vet. vooral man op flat, orka uit gras en oog van kip
  woensdag 2 november 2016 @ 19:05:58 #139
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166374487
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 19:02 schreef Drug het volgende:

[..]

vet. vooral man op flat, orka uit gras en oog van kip
Thanks! Die orca's vinden veel mensen die ik ze heb laten zien ook tof :)
  woensdag 9 november 2016 @ 10:12:59 #140
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_166530522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:44 schreef Drug het volgende:

[..]

die bovenste O+
Dank je :)
  donderdag 15 december 2016 @ 23:20:38 #141
418662 Noordsestern
vliegt het verst
  donderdag 26 januari 2017 @ 15:58:41 #142
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_168443615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:24 schreef Samzz het volgende:
Ik dan maar :').

Een olieverf werk dat al ruim een half jaar op de ezel staat en waar ik gewoon nog geen zin in heb gehad om verder aan te werken... Shame on me.

[ afbeelding ]

Wat info:

Olieverf (Van Gogh en Rembrandt, verdunning: terpentine) op canvas doek, 50 x 50 cm. Onderwerp: Cremello hengst Don Cremello du Bois (de blauwe ogen horen bij de kleur van het dier). Doel is een gelijkend portret op te zetten zonder het gebruik van zwart en grijs, om de boel levendig te houden.

Nu nog zin maken eraan verder te werken, dat oog staart me zo aan :').
Topic net ontdekt en nog niet verder gelezen.... wel meteen nieuwsgierig hoe het met dit schilderij is. :) Ik heb zelf ook mijn van Gogh doos weer ontdekt en ben sinds heel kort weer bezig...

Oh... inmiddels wel verder gelezen. Jammer dat het verloren is gegaan!

[ Bericht 2% gewijzigd door clixplicity op 26-01-2017 16:28:47 ]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 07:35:43 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170974441


Roodborstje in aquarel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170974542
nice
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:47:35 #145
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170976914
Cool. Je bent weer begonnen :)
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:39:13 #146
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170981621
Bedankt, beide.

En ja, voorzichtig. Gewoon een beetje kliederen in de tuin. Er staan nog een roodborstje en een koolmeesje op t programma. Maar alleen als ik zin heb :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  PR en moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 14:58:16 #147
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_170982095
_O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:10:57 #148
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_170982367
Mooi die roodborstje, ik zal binnenkort eens wat van mijzelf posten. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31:19 #149
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_170982722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:39 schreef Samzz het volgende:
Bedankt, beide.

En ja, voorzichtig. Gewoon een beetje kliederen in de tuin. Er staan nog een roodborstje en een koolmeesje op t programma. Maar alleen als ik zin heb :P.
Vind m tof: beetje a la Fiep Westendorf maar dan veel meer natuurgetrouw. Leuke stijl

Ik zal zelf ook eens wat vaart achter mijn schilderen zetten. Genoeg ideeën de laatste tijd.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:07:33 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170990569
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:31 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Vind m tof: beetje a la Fiep Westendorf maar dan veel meer natuurgetrouw. Leuke stijl

Ik zal zelf ook eens wat vaart achter mijn schilderen zetten. Genoeg ideeën de laatste tijd.
Thanks!

Denk van t weekend nog eens wat schilderen. Is wel goed bevallen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:12:50 #151
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_170990684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 07:35 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Roodborstje in aquarel.
*O* O+ *O*
  zondag 21 mei 2017 @ 09:31:45 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171089872
Mama wilde er ook een, dus ik heb er gisteren nog eentje gemaakt:



Een dikkerdje. Ze is er blij mee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 22 mei 2017 @ 07:36:41 #153
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_171110400
Prachtig gemaakt, zo'n roodborstje.
  woensdag 24 mei 2017 @ 15:55:44 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171172252
Dank je wel :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 24 mei 2017 @ 20:36:37 #155
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171180248
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 07:36 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Prachtig gemaakt, zo'n roodborstje.
Mee eens! O+
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:08:19 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171232424
Ik heb ooit eens in een van de vorige topics twee schilderijen gepost. Nu zijn ze eindelijk ingelijst en ik ben erg trots op het resultaat :@. Baklijsten zijn van eigen ontwerp en handgemaakt en geschilderd. Schilderijen zelf uiteraard ook, in 2013 :P.





Afmetingen zijn 80 x 90 cm per stuk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_171253318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:08 schreef Samzz het volgende:
Ik heb ooit eens in een van de vorige topics twee schilderijen gepost. Nu zijn ze eindelijk ingelijst en ik ben erg trots op het resultaat :@. Baklijsten zijn van eigen ontwerp en handgemaakt en geschilderd. Schilderijen zelf uiteraard ook, in 2013 :P.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Afmetingen zijn 80 x 90 cm per stuk.
Trots mag je wezen, knap geschilderd *O* Ook de roodborstjes! Leuk om te doen he?
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  zaterdag 27 mei 2017 @ 20:07:06 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171253944
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 19:39 schreef Voxs het volgende:

[..]

Trots mag je wezen, knap geschilderd *O* Ook de roodborstjes! Leuk om te doen he?
Dank je *O*.

Ik begin de lol weer wat terug te krijgen :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_171254193
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dank je *O*.

Ik begin de lol weer wat terug te krijgen :Y.
Ik besef mij net dat ik die schilderijen al eerder hier had gezien :D
Hoop dat je nog meer moois gaat posten ^O^
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  zaterdag 27 mei 2017 @ 20:36:00 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171254703
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 20:14 schreef Voxs het volgende:

[..]

Ik besef mij net dat ik die schilderijen al eerder hier had gezien :D
Hoop dat je nog meer moois gaat posten ^O^
In 2013 ergens :D.

Ik hoop ook dat ik er een beetje in kan blijven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:17:54 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171385138
Klaprozen geschilderd voor op mijn commodetafel:

“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 5 juni 2017 @ 15:05:03 #162
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171474619


Cheshire Cat geschilderd. Is voor op m'n Alice in Wonderlandbord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een simpele wereldomtrek geschilderd als cadeautje voor een reislustige:



Het klembord waar deze, en nog wat andere dingetjes, op komt is nog in de maak :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 10 juni 2017 @ 22:22:59 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171606752


Kleine drie kwartier kliederen met aquarelverf. In het echt wel recht, ik ben een fotofaal :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 11 juni 2017 @ 22:01:38 #164
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171629396
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:22 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine drie kwartier kliederen met aquarelverf. In het echt wel recht, ik ben een fotofaal :').
^O^ Mooi Samzz!
  zondag 11 juni 2017 @ 22:18:45 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171629981
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:01 schreef clixplicity het volgende:

[..]

^O^ Mooi Samzz!
Merci.

Pfff, in een paar weken tijd zeven schilderijtjes gemaakt. Dat had ik vorig jaar nooit gedacht _O-.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 11 juni 2017 @ 22:22:57 #166
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171630134
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Merci.

Pfff, in een paar weken tijd zeven schilderijtjes gemaakt. Dat had ik vorig jaar nooit gedacht _O-.
Ik ben dit jaar weer begonnen en bij de tweede is de vaart eruit. Staat onafgemaakt te wachten (maar ga ik zeker nog afmaken). Wel weer heerlijk om te doen en zo'n schildertopic inspireert!
  maandag 12 juni 2017 @ 21:15:43 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171651958
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:22 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Ik ben dit jaar weer begonnen en bij de tweede is de vaart eruit. Staat onafgemaakt te wachten (maar ga ik zeker nog afmaken). Wel weer heerlijk om te doen en zo'n schildertopic inspireert!
Post eens wat werk dan *O*!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 12 juni 2017 @ 21:27:43 #168
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171652474
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Post eens wat werk dan *O*!
Met deze ben ik nu bezig

pi_171653312
Mooie dingen weer O+
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:11:09 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171658913
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:27 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Met deze ben ik nu bezig

[ afbeelding ]
Gaaf :o!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 13 juni 2017 @ 08:17:54 #171
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_171659272
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gaaf :o!
:D nog wel het een en ander te doen...
  zondag 25 juni 2017 @ 19:15:45 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171943638










Paar kleine schilderijtjes gemaakt in een paar uur :D. Aquarel. Gewoon voor de leuk.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 25 juni 2017 @ 20:54:53 #173
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_171947254
Die vogeltjes O+ heel mooi
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 25 juni 2017 @ 21:00:56 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171947490
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Die vogeltjes O+ heel mooi
Die vind ik ook het leukst :D. Terwijl een paar vriendinnen de bloemen weer toffer vinden. Smaak valt niet over te twisten _O-.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 26 juni 2017 @ 15:07:41 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171964137


Weer eentje *O*. Dit keer incl. klembord en tarwe (of zo).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 27 juni 2017 @ 23:15:13 #176
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_172004739
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:07 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Weer eentje *O*. Dit keer incl. klembord en tarwe (of zo).
Mooi, en goede combi met tarwe (of zo). _O_
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:45:06 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172028622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 23:15 schreef clixplicity het volgende:

[..]

Mooi, en goede combi met tarwe (of zo). _O_
Ja vind t ook :D. Is net opgehaald, de egel die ik geschilderd heb heeft ze ook meteen gereserveerd :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 2 juli 2017 @ 17:42:35 #178
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172118618


Nog een paar gemaakt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172118677
Oh schattig!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  zondag 2 juli 2017 @ 20:42:17 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172123082
Thanks :D. Zwaluw en egeltje zijn gereserveerd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 2 juli 2017 @ 20:58:29 #181
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172123638
Mooi gelukt weer, die laatste werken ^O^
pi_172124008
Van de week weer eens wat verder schilderen. Had even een pauze.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  zondag 2 juli 2017 @ 21:17:41 #183
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_172124309
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:08 schreef Voxs het volgende:
Van de week weer eens wat verder schilderen. Had even een pauze.
Ja Samzz hoeft de reeks niet in haar eentje te dragen :P
Ik hoop deze week ook wat te kunnen posten, had even een energieprobleempje.
pi_172124865
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:17 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja Samzz hoeft de reeks niet in haar eentje te dragen :P
Ik hoop deze week ook wat te kunnen posten, had even een energieprobleempje.
Leuk! Ik heb hier nog niets gepost volgens mij :D Heb ook de vervelende neiging, als iets mij niet bevalt, de gesso te pakken en het over te schilderen. Tot grote spijt soms :P
Maar lerende, dus oké.
Gesso trouwens de deur uit gedaan..

Ik heb hier een doek van 50x40. Meet ik het na: Breedte verlopend van 39 naar 39,5. Grrr..
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  maandag 3 juli 2017 @ 07:34:07 #185
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_172131301
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 17:42 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Nog een paar gemaakt.
Ik heb nog een stel tuinservieszegels waar ik niks mee doe :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 11:31:15 #186
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172500946


Scholekster :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172501606
Leuk die toevoeging van veer ( en tarwe eerder bij de koeien etc)
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172501659
Ja zijn wel creatief en decoratief. Zou ze op Etsy knallen voor goede winst.
pi_172501738
Veel van mijn schilderijen zijn half af en nu meer bezig met tekeningen. Ik zal later wat foto's opsnorren om te laten zien.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172501796
Graag.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:21:42 #191
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172501809
Thanks. Ga m thuis ophangen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172501820
Ook leuk
  dinsdag 18 juli 2017 @ 12:28:41 #193
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_172501926
Mijn laatste creatie.

Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_172501943
Zeker, en ik denk ook dat ze het goed zouden doen op Etsy. Leuke en schattige cadeautjes. Aquarel is ook een mooi medium. Lastig vind ik het wel. Met deze warme dagen misschien leuk om ook eens echt te proberen. Nu echter even verslingerd aan de houtskool.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172501953
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:28 schreef MPC60 het volgende:
Mijn laatste creatie.

[ afbeelding ]
Krachtig werk! Mooie kleuren ook :D

Nog meer posters *O*
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172502051
Samzz? Gebruik je napjes of tubetjes? En nog een vraag: Tekeningen ook hier of in het jaar oude tekentopic?
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172512252
Oke..al eens laten zien in andere topics, maar hier nog niet.

Deze bestaat niet meer:


De rest zal ik ter zijner tijd posten als ze een keer af raken :P

en twee tekeningen:

In het tekentopic!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:32:29 #198
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172512278
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 12:36 schreef Voxs het volgende:
Samzz? Gebruik je napjes of tubetjes? En nog een vraag: Tekeningen ook hier of in het jaar oude tekentopic?
Napjes en tubes. En tekeningen in het tekentopic :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:32:58 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172512294
Mooie werken :Y. Ben benieuwd naar de af-versie.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172512304
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Napjes en tubes. En tekeningen in het tekentopic :Y.
Wat vind je fijner werken? Ik zal de tekeningen verplaatsen.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_172512314
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:32 schreef Samzz het volgende:
Mooie werken :Y. Ben benieuwd naar de af-versie.
Dank je wel!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:34:49 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172512351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:33 schreef Voxs het volgende:

[..]

Wat vind je fijner werken? Ik zal de tekeningen verplaatsen.
Voor grote werken de tubes en voor kleine werken de napjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172512414
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Voor grote werken de tubes en voor kleine werken de napjes.
Dat klinkt eigenlijk heel zinnig :P
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:23:24 #204
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172547274


Zo borden schilderen en schroeven :'). Heb er geen meer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 19 februari 2018 @ 21:53:22 #205
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177309584
Hoii. Hoe lastig is het om zelf frames te maken? Is het de moeite waard of kan ik beter kant en klare doeken blijven halen?
pi_177309814
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:53 schreef Trashcanman het volgende:
Hoii. Hoe lastig is het om zelf frames te maken? Is het de moeite waard of kan ik beter kant en klare doeken blijven halen?
waarom zou je het willen?
  PR en moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:41:14 #207
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177310681
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:53 schreef Trashcanman het volgende:
Hoii. Hoe lastig is het om zelf frames te maken? Is het de moeite waard of kan ik beter kant en klare doeken blijven halen?
Zelf een frame maken en een doek spannen, bedoel je?
Het is sowieso makkelijker (en volgens mij eigenlijk ook wel goedkoper) om ze gewoon kant en klaar te kopen.

Maar zelf maken is niet heel lastig als je het allemaal in huis hebt. Stevig frame in elkaar zetten met houten latten, evt met dwarsbalk. Dan linnen doek eromheen en vastnieten aan de achterkant, eerst alle 4 de middelpunten zodat je 'm strak hebt (zo strak mogelijk, hulp is handig) en dan naar de hoeken werken met de nietmachine om 't netjes af te werken. Overtollig linnen afknippen et voila. Maar afhankelijk van wat je er verder mee wil doen moet je 'm dan ook nog prepareren met een paar lagen gesso oid.

Ik zou gewoon kopen :D
Maar een keer zelf maken is ook wel een leuke ervaring. Heb je toch meer binding met 't uiteindelijke werk.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 19 februari 2018 @ 22:41:36 #208
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177310694
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:02 schreef Drug het volgende:

[..]

waarom zou je het willen?
Ik heb hier een rol doek liggen. Vandaar.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:44:48 #209
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177310767
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zelf een frame maken en een doek spannen, bedoel je?
Het is sowieso makkelijker (en volgens mij eigenlijk ook wel goedkoper) om ze gewoon kant en klaar te kopen.

Maar zelf maken is niet heel lastig als je het allemaal in huis hebt. Stevig frame in elkaar zetten met houten latten, evt met dwarsbalk. Dan linnen doek eromheen en vastnieten aan de achterkant, eerst alle 4 de middelpunten zodat je 'm strak hebt (zo strak mogelijk, hulp is handig) en dan naar de hoeken werken met de nietmachine om 't netjes af te werken. Overtollig linnen afknippen et voila. Maar afhankelijk van wat je er verder mee wil doen moet je 'm dan ook nog prepareren met een paar lagen gesso oid.

Ik zou gewoon kopen :D
Maar een keer zelf maken is ook wel een leuke ervaring. Heb je toch meer binding met 't uiteindelijke werk.
Ja het lijkt me ook wel grappig om het eens gedaan te hebben, toch weer een skill er bij :P Denk dat ik na die rol sowieso wel weer overstap op kant en klare doeken maar nu ik er toch een heb liggen kan ik net zo goed me het ambacht aanleren.

Thanks voor de extra info.
  PR en moderator maandag 19 februari 2018 @ 22:46:05 #210
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177310797
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:44 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja het lijkt me ook wel grappig om het eens gedaan te hebben, toch weer een skill er bij :P Denk dat ik na die rol sowieso wel weer overstap op kant en klare doeken maar nu ik er toch een heb liggen kan ik net zo goed me het ambacht aanleren.

Thanks voor de extra info.
Ja, lekker doen dan :Y Vond het ook wel gaaf om gedaan te hebben, het is dan echt helemaal je eigen creatie en dat geeft wel een chill gevoel :D
En heel ingewikkeld is 't echt niet, alleen wel een kunst om dat doek echt zo superstrak mogelijk te spannen.

En no problem ^O^
Ook een keer iets waar ik wat zinnigs over te zeggen heb, want echt zo goed schilderen als anderen hier kan ik niet _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:02:53 #211
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177311218
Deze nog voor je ter referentie:
http://schilder-kunst.blo(...)n-elkaar-zetten.html
http://schilder-kunst.blo(...)sdoek-opspannen.html
(Al is er op internet vast meer handigs te vinden)

Heb 't zelf gewoon random gedaan zonder Google (had een docent waar ik eea aan kon vragen) en gewoon met een frame van 4 latten een doek van 100x100 gespannen _O- Ook niet zo'n 'spie'-randje eraan ofzo; dat zie je wel, het frame steekt dan eigenlijk een beetje onder het doek uit. Dus dat zou je evt nog wel kunnen doen. Ik zou het verder gewoon niet te groot maken, zit je ook niet met dat gedoe van kruislatten enzo (daar was ik dus te lui voor, maar erg stevig is het niet :') )
Maar dat nieten in die volgorde is iig wel belangrijk om geen gekke rimpels in het doek te krijgen dat 't op een punt strakker is dan op het ander.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 19 februari 2018 @ 23:04:16 #212
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177311240
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:46 schreef Moira. het volgende:

[..]


En no problem ^O^
Ook een keer iets waar ik wat zinnigs over te zeggen heb, want echt zo goed schilderen als anderen hier kan ik niet _O-
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 12:07 schreef Moira. het volgende:
Ohja, ik zou ook eens wat meer schilderwerk posten.
Deze heb ik afgelopen maand gemaakt, ik wilde met veel verschillende lagen werken. Een zelf gespannen doek van 1x1m, ondergrond van modelingpaste en lapjes textiel voor reliëf, en daarover wat lagen acrylverf.
Ben alleen nog lang niet klaar, wil nog veel meer lagen doen. Maar daar kan ik nu in de vakantie eens voor gaan zitten :Y

[ afbeelding ]
Wacht even, wat is er volgens jou hier niet goed genoeg aan? Dit is gewoon tof!
  PR en moderator maandag 19 februari 2018 @ 23:05:32 #213
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177311260
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:04 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Wacht even, wat is er volgens jou hier niet goed genoeg aan? Dit is gewoon tof!
Oh dat is dat zelfgespannen 1x1 doek ook gelijk _O- Nog steeds nooit afgemaakt trouwens :')

Maar thanks O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 19 februari 2018 @ 23:06:51 #214
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177311282
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

Oh dat is dat zelfgespannen 1x1 doek ook gelijk _O- Nog steeds nooit afgemaakt trouwens :')

Maar thanks O+
Ah speak of the devil. Maar thanks, ik ga eens aan het knutselen een dezer dagen. ^O^
  maandag 19 februari 2018 @ 23:19:54 #215
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177311558
Ik heb de vervelende gewoonte schilderijen niet af te maken.

Deze ben ik nog mee bezig:






Zeker die eerste moet nog heel veel aan bijgewerkt en toegevoegd worden
pi_177314452
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik heb hier een rol doek liggen. Vandaar.
weet je wat voor stof, of het geprepareerd is (zo ja, hoe)?
pi_177314472
quote:
vet
pi_177324343
Zelf maken is goedkoper op den duur. Maar spullen er voor aanschaffen is wel een hele uitgave.
doek, geprepareerd of niet
prepareerspul
spantangen
spielatten

etc.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_177324355
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:19 schreef Trashcanman het volgende:
Ik heb de vervelende gewoonte schilderijen niet af te maken.

Deze ben ik nog mee bezig:

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Zeker die eerste moet nog heel veel aan bijgewerkt en toegevoegd worden
Gaaf *O*
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_177324395
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:41 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik heb hier een rol doek liggen. Vandaar.
Je kan het ook eerst beschilderen en daarna besluiten het te spannen of niet.
Veel kunstenaars doen dat ivm opbergruimte thuis. Een rol is makkelijker op te bergen dan een stapel doeken.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_177395006
Hoi! Ik hobbel hier ook eens binnen. Ik vind waterverf tof, maar ik heb dus eigenlijk sinds de middelbare school niets getekend of gemaakt. Dus daar heb ik ook absoluut geen talent voor. Maar ik ben nu dus aan het oefenen zodat ik in ieder geval wat simpele dingetjes kan maken voor kaarten, of posters in combinatie met handlettering.

M'n nieuwe verf kwam binnen, heel blij! Dus gisteren alle napjes los uit zitten pakken. :') En vandaag voor het eerst met maskeervloeistof geoefend. Daar ga ik denk ik heel erg veel plezier van hebben. :D Wel een kwastje mee verziekt. :') Sowieso wil ik nog kijken voor betere kwasten, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Dus eerst even kijken welke ik het meest gebruik.

pi_177432869
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:19 schreef Trashcanman het volgende:
Ik heb de vervelende gewoonte schilderijen niet af te maken.

Deze ben ik nog mee bezig:

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Zeker die eerste moet nog heel veel aan bijgewerkt en toegevoegd worden
Tof man.
  zondag 25 februari 2018 @ 10:47:03 #223
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_177433014
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:39 schreef Somberling het volgende:

[..]

Tof man.
Thanks!
pi_177974298
Hoe beginnen jullie met schilderen? Gewoon zelf beginnen of met een voorbeeld?
  woensdag 21 maart 2018 @ 08:31:08 #225
449693 clixplicity
Pics or it didn't happen
pi_177976737
Tegenwoordig altijd een voorbeeld. Dat kan een foto zijn of een tekening.
Het is echt een eeuwigheid geleden dat ik 'gewoon maar begon met schilderen'.
  woensdag 21 maart 2018 @ 08:55:05 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_177977037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 00:23 schreef DeadWorld het volgende:
Hoe beginnen jullie met schilderen? Gewoon zelf beginnen of met een voorbeeld?
Ik doe beide.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 12 februari 2019 @ 17:41:37 #227
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184976560
op Viceland (# 37 KPN/NLE) is nu the Joy of Painting met Bob Ross te zien _O_

elke keer als ik dat zie, wil ik beinnen met schilderen. Ziet er zo simpel uit :D

"beat the devil out of it"
"happy couds"
"even a tree needs a little friend"
"big old mountain"

O+
  PR en moderator dinsdag 12 februari 2019 @ 17:56:34 #228
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_184976884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 17:41 schreef RedFever007 het volgende:
op Viceland (# 37 KPN/NLE) is nu the Joy of Painting met Bob Ross te zien _O_

elke keer als ik dat zie, wil ik beinnen met schilderen. Ziet er zo simpel uit :D

"beat the devil out of it"
"happy couds"
"even a tree needs a little friend"
"big old mountain"

O+
Devil = beat _O_

RUINED

SAVED
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_184977406
:D Ik moet het ook weer eens kijken. Een vriend kijkt het altijd als 'ontspanmomentje'. :D En zelf beginnen? Gewoon doen! Ik ben blij dat ik er mee begonnen ben.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_185007797
ik was het topic vergeten :o maar man man man man.....

Mooi! O+
  zondag 3 maart 2019 @ 18:56:30 #231
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185367778



Nog even netjes maken en hij is klaar.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:01:13 #232
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_185367872
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:56 schreef Trashcanman het volgende:
[ afbeelding ]

Nog even netjes maken en hij is klaar.
Ik zeg het niet snel maar dit vind ik heel erg mooi O+ Zou zo een stuk van je aan de muur hangen :Y
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:03:14 #233
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185367911
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:01 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ik zeg het niet snel maar dit vind ik heel erg mooi O+ Zou zo een stuk van je aan de muur hangen :Y
Thanks!

Deze heeft al een bestemming maar mocht ik een etsy account aanmaken zal ik het zeker in de sc melden.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:06:00 #234
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_185367961
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:03 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Thanks!

Deze heeft al een bestemming maar mocht ik een etsy account aanmaken zal ik het zeker in de sc melden.
Ik verwacht wel korting op stukken he! ;)
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:21:30 #235
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185368300
quote:
12s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:06 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ik verwacht wel korting op stukken he! ;)
Mja, ik helemaal nog geen idee over wat schappelijke prijzen zijn :P
  zondag 3 maart 2019 @ 19:24:52 #236
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_185368364
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:21 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mja, ik helemaal nog geen idee over wat schappelijke prijzen zijn :P
:P
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  zondag 3 maart 2019 @ 19:31:55 #237
62419 CherryLips
chocoholic
pi_185368514
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 19:15 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Paar kleine schilderijtjes gemaakt in een paar uur :D. Aquarel. Gewoon voor de leuk.
Superoude post maar ik vind je vogeltjes zo leuk O+
Tap tap tap
  zondag 3 maart 2019 @ 20:24:08 #238
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185369672
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 19:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Superoude post maar ik vind je vogeltjes zo leuk O+
Thanks :D.

Moet ik ook weer eens wat van maken. Maar voorlopig bijna geen tijd/zin door t werk :').

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:56 schreef Trashcanman het volgende:
[ afbeelding ]


Nog even netjes maken en hij is klaar.
Gaaf ^O^.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 31 maart 2019 @ 21:26:59 #239
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185958978


Gelukkig zit ik nu onder de glitters :(.

Het paard is trouwens een combi van potlood en olieverf. Achteraf had ik gewoon beter meteen alles kunnen schilderen, maar ach.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 2 april 2019 @ 20:58:19 #240
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_185997791


En nog een schilderijtje.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 2 april 2019 @ 21:49:47 #241
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185998866
Je bent weer lekker bezig tegenwoordig ^O^
pi_185999910
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:58 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

En nog een schilderijtje.
O+ O+ O+
Tap tap tap
  woensdag 3 april 2019 @ 07:29:06 #243
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186003597
Thank you *O*, heb de slag weer te pakken haha.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_186003620
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 20:58 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

En nog een schilderijtje.
:o

Mooi! O+
  woensdag 3 april 2019 @ 09:42:37 #245
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186004885
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2019 07:32 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:o

Mooi! O+
Dank u :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_192628193
Ik ben begonnen met schilderen.
Ik wilde eigenlijk een artventura schilderen op nummer schilderen voor een vriendin, maar ben het nu zelf aan het maken zonder nummers. Ik vind het echt zo moeilijk, vooral om alles dekkend te krijgen. Ik moet nog wat kleuren dubbel doen, maar het gaat wel lukken en het is zo verslavend!
pi_192633573
Ik ben begonnen met mandala dotting.
Weet niet of het in dit topic thuis hoort.
Het is moeilijker dan ik dacht. Ben veel filmpjes aan het kijken op youtube en maar oefenen oefenen.


[ Bericht 14% gewijzigd door shomila op 15-04-2020 18:25:38 ]
pi_192657084
pi_192657093
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:40 schreef shomila het volgende:
Ik ben begonnen met mandala dotting.
Weet niet of het in dit topic thuis hoort.
Het is moeilijker dan ik dacht. Ben veel filmpjes aan het kijken op youtube en maar oefenen oefenen.
[ afbeelding ]

Ziet er mooi uit! Hoe doe je dat?
  donderdag 16 april 2020 @ 23:15:39 #250
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192657106
Erg
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 21:26 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig zit ik nu onder de glitters :(.

Het paard is trouwens een combi van potlood en olieverf. Achteraf had ik gewoon beter meteen alles kunnen schilderen, maar ach.
knap hoor.
pi_192684068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:14 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit! Hoe doe je dat?
Verf in de dikte van yoghurt. En dan kan je van alles gebruiken kwast, satéprikker, houten stokjes in allerlei diktes. Stokje in de verf dopen en dan een stip zetten en niet met het stokje of kwast het oppervlakte aanraken. Lijkt makkelijker dan het is ben ik nu wel achter. :) Google maar is op mandala dot painting.

[ Bericht 0% gewijzigd door shomila op 19-04-2020 14:54:31 ]
  vrijdag 8 mei 2020 @ 20:55:46 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193021318


Schilderijtje af :D. Aquarelverf, een beetje grafiet en bladkoper.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 23:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Erg
[..]

knap hoor.
Dank je wel :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  maandag 22 juni 2020 @ 19:42:09 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193741086
Schop :7.



Dream on - aquarel, grafiet en bladkoper op wit 360 gr acrylpapier. Klembord zelf gemaakt uit een eiken spoorbiels. A5 formaat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')