Dan doe ik vrijwel al die dingen al. Uit mezelf nog wel helemaal.quote:vereer alleen Mij
maak geen afgodsbeelden
misbruik Mijn Naam niet
houd de sabbat in ere
toon eerbied voor je vader en je moeder
pleeg geen moord
pleeg geen overspel
steel niet
lieg niet
zet je zinnen niet op iemand of op iets van een ander.
Als je je naasten lief hebt als jezelf,,heb je dan niet automatisch God ook lief?quote:God liefhebben met alles wat in je vermogen ligt;
en je naaste liefhebben als jezelf.
Overtuig me dat jouw wereldbeeld klopt, en ik doe mee.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Want om eerlijk te zijn denk ik er eigenlijk net zo over, kom in mijn wereldbeeld leven en het leven wordt hartstikke mooi![]()
Omgaan met de wereld gaat een kind van 5 ook prima af. Toch vinden wij het belangrijk om kinderen allerlei kennis van de wereld bij te brengen, opdat het nog beter met de wereld om kan gaan en dat vroeg of laat zelfstandig kan.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Met de wereld omgaan gaat me anders prima af, wat zou er verbeteren aan mijn leven als ik mijn "droombeeld" los zou laten?
Stel, het lukt je, iemand ziet het licht en wordt ongelovig, wat doet dat dan voor zijn/haar leven?
Je doet nu net alsof het een het andere uitsluit. Dat is niet waar.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omgaan met de wereld gaat een kind van 5 ook prima af. Toch vinden wij het belangrijk om kinderen allerlei kennis van de wereld bij te brengen, opdat het nog beter met de wereld om kan gaan en dat vroeg of laat zelfstandig kan.
En dat werkt alleen als de kennis die je zo'n kind bijbrengt klopt.
Als 'het is geestelijk prettig' het enige criterium was dat mensen hanteerden om hun 'kennis' te beoordelen dan hadden wij nu niet via internet een gesprek met elkaar gehad. Dat was dan onmogelijk geweest.
Zeker weten is het natuurlijk niet. Zeker weten dat God niet bestaat gaat ook in het jaar 40.000 na Christus niet mogelijk zijn, want als hij er echt niet is dan kan dat niet bewezen worden. Maar "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" is het voor mij wel. Het is zo onlogisch dat de traditionele God steekt achter de wonderen van het universum dat ik dat naast mij neer leg.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Nice, respect voor deze post... Herken het ook wel vanuit de andere kant.
Zelf vind ik het echt heel moeilijk om het goed uit te leggen, het is een soort "out of the box" kijken voor mij. Nu heb ik geen conventioneel geloof, maar ik ontken de wetenschap niet, ik geloof dat er meer is en dat de wetenschap daar ook wel achter zal komen.
Het zijn conclusie's die ik trek die ondersteunt worden door ervaringen, door kennis, maar ook door "gevoel".
Ik vraag me vooral af hoe dat anders is voor een atheist, is het ook niet zo dat de som van de ervaring en kennis bij hun komt tot de conclusie "geen god", dat dat ook een "gevoel" is? Het is voor hun niet logisch, maar het gaat ook voorbij het zeker weten.
Voor mij is het vrij logisch dat er wel meer is waardoor het voor mij bijna een levensdoel is om daar echt mijn vinger op te kunnen leggen. Om die rode draad te pakken te krijgen.
Als je kijkt wat er via de "spirituele" weg gedaan kan worden dan is dat mateloos interessant naar mijn mening, ik heb gewoon een diepe behoefte daar meer van te weten.
De werkelijkheid kan prettig zijn, sure. Maar is dat vaak ook niet. Zoals ik vaker zeg: wat wij wel of niet prettig vinden heeft geen invloed op de aard van de werkelijkheid. En dat zou dan wat mij betreft ook geen criterium moeten zijn in wat we geloven.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof het een het andere uitsluit. Dat is niet waar.
Nogmaals... als 'wat vinden we prettig?' het enige criterium was waarmee we onze kennis beoordelen zou de volledige wetenschap niet bestaan, en zouden we al zeker niet een gesprek via internet met elkaar hebben.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:33 schreef erodome het volgende:
Maar ik ben wel werkelijk benieuwd naar het antwoord op de vraag hoe iemands leven dan verbeterd als jij die van hun droombeeld af kan helpen. Je zegt vrij stellig dat je denkt dat dat echt beter voor ze zal zijn, kan je me uitleggen waarom?
Ja, puur deïsme zit de wetenschap inderdaad niet in de weg. 1 probleempje: pure deïsten bestaan niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:33 schreef erodome het volgende:
Het internet e.d. is namelijk prima ontstaan naast dat geloven, geloven op zichzelf zit dat niet in de weg, de verdere levensbeschouwing kan dat wel in de weg zitten soms, maar dat staat los van geloven, dat kunnen ook andere levensbeschouwingen zijn.
Ook voor mij is het lastig om andere geloofsvormen goed te begrijpen, net zoals het lastig is atheisme goed te begrijpen, maar het niet letterlijk nemen van de oude teksten vind ik dan weer het meest logische om als uitgangspunt te nemen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:38 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zeker weten is het natuurlijk niet. Zeker weten dat God niet bestaat gaat ook in het jaar 40.000 na Christus niet mogelijk zijn, want als hij er echt niet is dan kan dat niet bewezen worden. Maar "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" is het voor mij wel. Het is zo onlogisch dat de traditionele God steekt achter de wonderen van het universum dat ik dat naast mij neer leg.
Echter kan ik mij wel verplaatsen in mensen die geloven dat er "iets" is. Ik kan niet zo tegen het ietsisme, omdat ik dan toch meer duiding wil hebben, maar een niet-traditionele God is niet uitgesloten. Misschien is het ook wel eentje die intervenieert, maar dat wij dat niet als zodanig herkennen. Jeetje, ik ben er ergens nog best zeker van dat het hele universum zomaar een simulatie kan zijn.
De ietsisten en agnosten kan ik dus wel begrijpen. Denken dat er iets anders dan de traditionele God is, of die vraag juist verwerpen en eerlijk toegeven dat men het niet weet. Alleen het dogmatisch vasthouden aan een geloof dat gestoeld is op principes die allang verworpen zijn door de empirische wetenschap, dat vind ik moeilijk te begrijpen. Ik ben daar heel rigide in, en begin zelf pas langzaam te leren dat het voor sommigen niet eens zit in de letterlijke navolging van die teksten, maar meer in het handelen in de geest van de gedachte. Dan deel ik die opvatting nog niet, maar kan ik het wel beter laten zoals het is, zonder mensen te willen vertellen dat hun opvatting eigenlijk niet klopt, wetenschappelijk gezien.
Ik weet niet goed waar dat prettig vandaan komt, waar wordt dan beweerd dat geloof alleen maar prettige gedachtes bevat? Dat is dan ook geen criterium, dat is iets wat jij er aan de haren bijsleept.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
De werkelijkheid kan prettig zijn, sure. Maar is dat vaak ook niet. Zoals ik vaker zeg: wat wij wel of niet prettig vinden heeft geen invloed op de aard van de werkelijkheid. En dat zou dan wat mij betreft ook geen criterium moeten zijn in wat we geloven.
Ik denk juist dat de gedachte wat vinden we prettig de grootste drijfveer achter de wetenschap is geweest en altijd zal blijven. Onze wereld beter/makkelijker maken is toch wel een grote drijfveer daarachter.quote:Nogmaals... als 'wat vinden we prettig?' het enige criterium was waarmee we onze kennis beoordelen zou de volledige wetenschap niet bestaan, en zouden we al zeker niet een gesprek via internet met elkaar hebben.
Dit is wat jij zei, jouw bedoeling, hier.... Hoe is dat beter voor mij?quote:Nee, mijn bedoeling is om mensen tot nadenken aan te zetten. Het is mijn stellige overtuiging dat het beter is voor mensen als ze leven in de werkelijkheid, en niet in een droomwereld.
Ben ik niet met je eens, kijk eens naar de perzen, kijk eens naar de grieken, de romeinen, de azteken, de maya´s en ga zo maar door. Toch wel wat voorbeelden van grote vooruitgang, allemaal onder de vleugel van geloof.quote:De wetenschap had nu al veel verder kunnen zijn als we die gedachte 2000 jaar geleden al hadden laten varen. En als we die niet hadden laten varen zouden we nu echt nog in de middeleeuwen leven.
Ik geef de voorkeur aan wat goed werkt, het beste van vele werelden. Vooruitgang ben ik helemaal niet tegen, maar dat alleen maar ratio, ik denk dat het niet goed is. Ons geestelijk leven verwaarlozen gaat ons problemen opleveren, sterker nog, dat doet het al.quote:Natuurlijk is er filosofisch geen reden om het 1 boven het ander te prefereren, maar ik geef toch de voorkeur aan de moderne maatschappij en de moderne wetenschappelijke kennis dan de staat waarin de mens 1000 jaar geleden verkeerde.
Nogmaals, niet mee eens.quote:Ja, puur deïsme zit de wetenschap inderdaad niet in de weg. 1 probleempje: pure deïsten bestaan niet.
Uiteraard, dat was heel vroeger. Maar mensen hebben nu eenmaal de neiging om dingen die geschreven staan, heel letterlijk te nemen. En ooit zijn die verhalen op schrift vastgelegd. Dus iemand die echt gelooft dat de aarde pas 7000 jaar oud is, tsja, die kan ik niet serieus nemen. Die zal ik ook aanspreken op de fout. Het is namelijk pertinent niet waar en ik vind het niet kunnen dat die ideeën doorgegeven worden aan bijvoorbeeld kinderen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Ook voor mij is het lastig om andere geloofsvormen goed te begrijpen, net zoals het lastig is atheisme goed te begrijpen, maar het niet letterlijk nemen van de oude teksten vind ik dan weer het meest logische om als uitgangspunt te nemen.
Die verhalen stammen uit de mondelinge overlevering, daar werden verhalen nooit letterlijk genomen, dat werkt namelijk niet als je het door wil geven. Iedereen heeft weleens een kringspelletje op de basisschool gedaan met een woord of een zin door fluisteren, dat komt maar zelden echt goed.
Je ziet dat bv terug in de bard-traditie, die hele diepe wortels heeft in de geschiedenis, verhalen vertellen werd echt als een kunst gezien waarbij het moraal van het verhaal nooit mocht veranderen, maar dichterlijke vrijheid heel normaal was.
Het is niet iets dat ik verzin, maar wat keer op keer in discussie met gelovigen boven komt drijven.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet niet goed waar dat prettig vandaan komt, waar wordt dan beweerd dat geloof alleen maar prettige gedachtes bevat? Dat is dan ook geen criterium, dat is iets wat jij er aan de haren bijsleept.
Goed punt. Aan de andere kant: dat dat werkelijk gunstig uitwerkt voor mensen staat in dit geval buiten kijf. Datzelfde geldt dan weer niet voor religieuze overtuigingen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de gedachte wat vinden we prettig de grootste drijfveer achter de wetenschap is geweest en altijd zal blijven. Onze wereld beter/makkelijker maken is toch wel een grote drijfveer daarachter.
Het internet is ook ontstaan vanuit een verlangen beter te kunnen communiceren.
Voor de 3e keer: het is dankzij mensen die hun geloof loslieten ten aanzien van de aard van de werkelijkheid dat wij nu in staat zijn dit gesprek te voeren. Of betwist je dat?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
Maar nogmaals, wat dit prettig er ineens bij doet is me niet duidelijk. Ik vroeg hoe het mijn leven zou verbeteren als ik mijn geloof los zou laten.
Ja, ook wetenschappers zijn met grote getale religieus geweest. Maar het is alles behalve dankzij hun geloof dat er vooruitgang werd geboekt. De laatste 2000 jaar zijn 1 groot gevecht tussen religie en rationeel denken geweest.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, kijk eens naar de perzen, kijk eens naar de grieken, de romeinen, de azteken, de maya´s en ga zo maar door. Toch wel wat voorbeelden van grote vooruitgang, allemaal onder de vleugel van geloof.
Vind dit beeld wat je schetst meer dan eenzijdig en eigenlijk een beetje oneerlijk.
Waarom zou het rationeel zijn om ons geestelijke leven te verwaarlozen? Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan wat goed werkt, het beste van vele werelden. Vooruitgang ben ik helemaal niet tegen, maar dat alleen maar ratio, ik denk dat het niet goed is. Ons geestelijk leven verwaarlozen gaat ons problemen opleveren, sterker nog, dat doet het al.
Heb je mijn antwoord daarop nu 3 keer niet gelezen, of begrijp je me gewoon niet?quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, niet mee eens.
Maar beantwoord nu eens die vraag, jij stelt dat het jouw bedoeling is om mensen tot nadenken aan te zetten, dat het beter voor ze is om hun droombeeld op te geven.
Hoe werkt dat dan, wat veranderd er in mijn(of andermans) leven als het je lukt en je tot iemand "doordringt".
Als het zoveel beter voor ze is wat doet het dan?
Een kind van 5 heeft betere kennis als atheisten. Een kind begrijpt nog dat het ene of het andere kan gebeuren, het wordt gekozen. Atheisten begrijpen alleen dat een oorzaak dwingt tot een gevolg, en dat het nooit ergens anders op kan uitkomen. En atheisten worden ook alleen maar gedwongen door bewijs in wat ze als echt accepteren. Atheisten kiezen niks, het is een en al dwingelandij. Of liefde en haat en God en de ziel wel of niet bestaan, je moet het antwoord kiezen, door expressie met emotie met je vrije wil. Daarom hebben ze vrijheid van meningsuiting samen met vrijheid van religie staan in de grondwet van de VS. In de atheistische grondwet staat daarentegen: ieder is gedwongen zijn uitingen te laten dwingen door bewijs, anders krijg je straf.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omgaan met de wereld gaat een kind van 5 ook prima af. Toch vinden wij het belangrijk om kinderen allerlei kennis van de wereld bij te brengen, opdat het nog beter met de wereld om kan gaan en dat vroeg of laat zelfstandig kan.
En dat werkt alleen als de kennis die je zo'n kind bijbrengt klopt.
Als 'het is geestelijk prettig' het enige criterium was dat mensen hanteerden om hun 'kennis' te beoordelen dan hadden wij nu niet via internet een gesprek met elkaar gehad. Dat was dan onmogelijk geweest.
Van de Perzen, Azteken etc. weet ik niet zoveel af, maar van de Grieken (en tot een bepaalde periode de Romeinen ook) weet ik dat ze vrij goed doorhadden dat het geloof dat mensen aanhangen gebonden is aan een bepaalde cultuur in een bepaalde streek. Ze hadden daardoor niet de illusie dat er zoiets bestaat als "het ware geloof" en lieten iedereen toe te geloven wat ze wilden, zonder er vanuit te gaan dat het geloof van een bepaald volk iets te maken had met de werkelijkheid. Die instelling heeft tot een enorme rijkdom aan uitvindingen, ontdekkingen, filosofieën etc. geleid.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, kijk eens naar de perzen, kijk eens naar de grieken, de romeinen, de azteken, de maya´s en ga zo maar door. Toch wel wat voorbeelden van grote vooruitgang, allemaal onder de vleugel van geloof.
Vind dit beeld wat je schetst meer dan eenzijdig en eigenlijk een beetje oneerlijk.
Technisch gezien worden kinderen zonder godsgeloof geboren en zijn ze derhalve, per definitie, atheist. Maar toegegeven: ook een zeker talent voor religie is aangeboren.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Een kind van 5 heeft betere kennis als atheisten.
Je projecteer nu je eigen geloof op kinderen, niet doen. Kinderen begrijpen niks en begrijpen dat ze niks begrijpen. Niet meer dan dat.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
Een kind begrijpt nog dat het ene of het andere kan gebeuren, het wordt gekozen.
Er zijn tal van atheïsten onder de aanhangers van de Kopenhagen interpretatie van de kwantumfysica. Dus wat je hier zegt klopt toch echt niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
Atheisten begrijpen alleen dat een oorzaak dwingt tot een gevolg, en dat het nooit ergens anders op kan uitkomen.
Eveneens onzin. Een goed argument voor stelling X is wat mij betreft voldoende om het voor waar aan te nemen. Je lijkt nogal wat stereotype ideeën over atheïsten te hebben.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
En atheisten worden ook alleen maar gedwongen door bewijs in wat ze als echt accepteren.
Enzovoort, enzovoort. Heb je wel eens de moeite genomen dit aan een atheïst te vragen (en ook naar het antwoord te luisteren)? Het lijkt er namelijk niet op.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
Atheisten kiezen niks, het is een en al dwingelandij. Of liefde en haat en God en de ziel wel of niet bestaan, je moet het antwoord kiezen, door expressie met emotie met je vrije wil.
'Atheïstische grondwet'.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:40 schreef Syamsu het volgende:
Daarom hebben ze vrijheid van meningsuiting samen met vrijheid van religie staan in de grondwet van de VS. In de atheistische grondwet staat daarentegen: ieder is gedwongen zijn uitingen te laten dwingen door bewijs, anders krijg je straf.
Gevoel (en instinct) is een mechanisme dat tot handelen aanzet daar waar denken teveel tijd kost. Als zodanig is het een zeer nuttig mechanisme, zeker daar waar snelheid van handelen belangrijker is dan nauwkeurigheid.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:47 schreef TitanicLover het volgende:
Geloof heeft denk ik meer met gevoel te maken dan je denken.
Je voelt liefde voor je geloof, het gevolg is dat je gevoel omzet in denken.
En dat is ook geloof, het is een andere geloofsvorm da het abrahamisme, maar geloof wordt altijd maar even onder 1 noemer gegooid hierin. Zelfs voor het abrahamisme gaat het niet geheel en al op, ook dat is zo divers als maar kan zijn, maar daar wordt amper rekening mee gehouden.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de Perzen, Azteken etc. weet ik niet zoveel af, maar van de Grieken (en tot een bepaalde periode de Romeinen ook) weet ik dat ze vrij goed doorhadden dat het geloof dat mensen aanhangen gebonden is aan een bepaalde cultuur in een bepaalde streek. Ze hadden daardoor niet de illusie dat er zoiets bestaat als "het ware geloof" en lieten iedereen toe te geloven wat ze wilden, zonder er vanuit te gaan dat het geloof van een bepaald volk iets te maken had met de werkelijkheid. Die instelling heeft tot een enorme rijkdom aan uitvindingen, ontdekkingen, filosofieën etc. geleid.
Jij gedraagt je als een stereotype atheist. Jij eist altijd bewijs, en bewijs dwingt naar een conclusie, dus enkel dwingelandij. Jij vindt het gewoon fout om de conclusie te bereiken dat liefde, haat, God echt zijn, door het antwoord te kiezen, jij bent voor dwang, en alleen maar dwang.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:47 schreef Molurus het volgende:
Eveneens onzin. Een goed argument voor stelling X is wat mij betreft voldoende om het voor waar aan te nemen. Je lijkt nogal wat stereotype ideeën over atheïsten te hebben.
Natuurlijk hadden ze hun geloof, maar het belangrijke punt is dat ze ook begrepen dat het feit dat je iets gelooft het niet waar maakt in de realiteit. Ze zagen allerlei geloven in allerlei culturen en trokken de conclusie dat je eigen geloof bedenken nu eenmaal iets is dat mensen doen, maar dat je voor het achterhalen van de waarheid beter naar buiten kunt kijken.quote:
Wacht even... gooi je hier nu het 'rationeel denken is ook een geloof' argument in de strijd?quote:Op woensdag 3 september 2014 13:53 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat is ook geloof, het is een andere geloofsvorm da het abrahamisme, maar geloof wordt altijd maar even onder 1 noemer gegooid hierin. Zelfs voor het abrahamisme gaat het niet geheel en al op, ook dat is zo divers als maar kan zijn, maar daar wordt amper rekening mee gehouden.
quote:Op woensdag 3 september 2014 13:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van de Perzen, Azteken etc. weet ik niet zoveel af, maar van de Grieken (en tot een bepaalde periode de Romeinen ook) weet ik dat ze vrij goed doorhadden dat het geloof dat mensen aanhangen gebonden is aan een bepaalde cultuur in een bepaalde streek. Ze hadden daardoor niet de illusie dat er zoiets bestaat als "het ware geloof" en lieten iedereen toe te geloven wat ze wilden, zonder er vanuit te gaan dat het geloof van een bepaald volk iets te maken had met de werkelijkheid. Die instelling heeft tot een enorme rijkdom aan uitvindingen, ontdekkingen, filosofieën etc. geleid.
Ik weet niet wat voor religies Azteken hadden, waarschijnlijk natuurgodsdienst.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:53 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat is ook geloof, het is een andere geloofsvorm da het abrahamisme, maar geloof wordt altijd maar even onder 1 noemer gegooid hierin. Zelfs voor het abrahamisme gaat het niet geheel en al op, ook dat is zo divers als maar kan zijn, maar daar wordt amper rekening mee gehouden.
Kun jij me even vertellen waar ik überhaupt om bewijs heb gevraagd? Anders zou een excuus hier wel terecht zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:56 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Jij gedraagt je als een stereotype atheist. Jij eist altijd bewijs,
Oh wacht, dus we moeten gewoon maar accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn, en ons vooral niet afvragen hoe dit komt?quote:Op woensdag 3 september 2014 13:56 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Jij gedraagt je als een stereotype atheist. Jij eist altijd bewijs, en bewijs dwingt naar een conclusie, dus enkel dwingelandij. Jij vindt het gewoon fout om de conclusie te bereiken dat liefde, haat, God echt zijn, door het antwoord te kiezen, jij bent voor dwang, en alleen maar dwang.
Ik ga pas zoeken waar je naar bewijs voor het bestaan van God hebt gevraagd, als je eerst aangeeft dat je je gaat verontschuldigen als ik 10+ keren vind dat je dat hebt gedaan.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kun jij me even vertellen waar ik überhaupt om bewijs heb gevraagd? Anders zou een excuus hier wel terecht zijn.
Geen denken aan.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:02 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Ik ga pas zoeken waar je naar bewijs voor het bestaan van God hebt gevraagd, als je eerst aangeeft dat je je gaat verontschuldigen als ik 10+ keren vindt dat je dat hebt gedaan.
Dan geef je dus in principe toe dat jouw vraag naar bewijs slechts een zinloos debateer truukje was.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen denken aan.
Het is jouw verwijt, put your money where your mouth is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |