Allerlei (andere) vragen komen in me op, maar ik laat het zo, want off-topic. Hoe dan ook was mijn opmerking vooral als een soort van compliment bedoeld, hoop dat dat wel duidelijk wasquote:Op zaterdag 6 september 2014 20:22 schreef erodome het volgende:
Wat ik doe is dan ook niet te vergelijken met manege rijden![]()
Heb een blauwe maandag paardrij-les op een manege gehad, was niet mijn ding. Mijn engelstalige leraren en voorbeelden zeggen dan ook graag do it for the horse, do it with the horse, don't do it to the horse.
Het gaat dus allemaal wel verder dan alleen een lifestyle, alhoewel echt heel serieus met paarden werken ook bijna een lifestyle is
Ik heb wel wat met vrij alomvattende zaken, waar van alles samenkomt, je steeds bezig bent met isoleren, aanpakken, combineren.
Het laat zien dat sommige van de plaatsen, gebruiken en omstandigheden in de verhalen inderdaad bestaan hebben. Niet de gewoonte om 800 jaar en ouder te worden, maar dat kan een tikfoutje geweest zijn. Toch? Hoe dan ook, op dezelfde manier zijn de Asterix stripboeken accuraat. Als wij uitsterven, en over 1 miljoen jaar komen hier aliens, en vinden alleen die strips, zullen ze denken dat het fantasie is. Op de bewoners van één klein dorpje na, op de planeet Iarga, ver weg in de Pleiaden. Die vinden het zo tof, dat ze een nieuwe religie stichten: de Toverdrank Getuigen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:17 schreef bianconeri het volgende:
Het laat vaak alleen zien hoe accuraat de Bijbel is. Niet zo zeer over de oorsprong van de Bijbel.
Maar je ziet bv ook vaak dat er dingen uit de Bijbel totaal niet bekend zijn in wereldse literatuur maar dan toch ineens bewijs voor gevonden wordt. En de precisie van Bijbelse verslagen en titels.
De Bijbel is alleen om dat gedeelte al een erg belangrijk stuk literatuur.
Een bedoeling als in een schepping ? Ik vind hetquote:Op zaterdag 6 september 2014 18:47 schreef Pinpoint het volgende:
Is dat omdat een deïstisch . . nou ja "iets", betekent dat er een bedoeling is? Of hoort er ook iets bij over voortbestaan na de dood?
Hier lijkt iets misgegaan. Je post was 1 minuut geleden een stuk langer.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:22 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Een bedoeling als in een schepping ? Ik vind het
Evolutie is een leugen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Fantastisch dit. Bijzonder fascinerend. Zoveel fanatisme, zoveel extremisme, werkelijkheidsontkennning, echt alles wat je verwacht van de echte, onvervalste godsdienstwaanzinnige.
Ga je ook aanslagen plegen tegen ongelovigen en zo?
Ik vermoed dat Bianconeri weer een maandje onderduikt en dan weer van voorafaan begint alsof er niets aan de hand is.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:33 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Doe eens een link naar wetenschappers die daarover twijfelen? Hoeft niet over alles in 1 keer.
Begin maar met twijfelende wetenschap over pratende ezels.
(....)
Iemand met een sektarisch geloof, waarvan alle klonen hetzelfde zeggen, die god logisch vindt als verklaring, en daar de bijbel bijhaalt als ik doorvraag, zo iemand zegt dan ik out of the box moet denken. Je maakt wat mee op FOK!
Heb je trouwens al een antwoord op mijn vraag, in welke wetenschappen god een goede verklaring wordt gevonden?
EDIT: ik vergiste me in dat laatste, ik bedoelde "waar schepping een goede verklaring wordt gevonden". Maar omdat jij het bent, mag je kiezen welke van die twee vragen je beantwoordt.
Gott macht frei.quote:Op zondag 7 september 2014 02:06 schreef Syamsu het volgende:
[..]
Evolutie is een leugen.
Pas als je een beetje begrijpt, en intuitie hebt ontwikkelt over hoe dingen worden gekozen in de natuur, dan pas kun je de natuur waarderen.
Het is achterlijk om in een bos te lopen, en geen idee te hebben van hoe in het bos er in vrijheid wordt gekozen. Alleen ideetjes en intuitie te hebben van hoe dingen in het bos gedwongen zijn, dat vind ik walgelijk. Ook walgelijk vind ik wanneer je geen idee hebt hoe de dingen in het bos in vrijheid zijn gecreeerd. Geen subjectiviteit tov het geestelijke domein, geestelijk dood zijn. Die evolutie biologen zien overal wetmatige oorlog, zelfs een stuk grasland beschreven ze op de bbc in bloeddorstige darwinistische beeldspraak. Ziende blind.
Heel slecht zelfs. Dat zei ik ook, toen die bioloog het me vertelde. Want het voorbeeld is niet verzonnen. Het enige dat ik niet meer weet, is of die creationist een hova was, of een grevo.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk slecht voorbeeld.
Zou ik ook zeggen, want je krijgt een enorm ontzag voor evolutie enzo. Maar die godgelover dacht daar kennelijk anders over. En ik denk dat een JG was, geen grevo. Want die zijn wel sektarisch, maar preken niet tegen goede scholing. Hova's wel, bijvoorbeeld deze:quote:Met name richting het einde. Waarom zou die creationist zeggen dat je die studie kiest om je keus tegen God te rechtvaardigen? Dat is ja tegenstrijdig.
Zo'n biologische studie versterkt je geloof juist gigantisch. Omdat je ziet hoe prachtig alles in elkaar zit.
Gut, echt? Nou, dan zal het verhaal van Adam en Eva wel kloppen.quote:
Vette pech dan voor Adam, dat 'ie Eva in haar naturistenpakje niet kon waarderen. Idem voor Eva, mbt Adam in zijn gelijknamige kostuum. Want zij kenden al die wijsheden van jou niet, en hadden ook nog geen intuïtie ontwikkeld over hoe je in de natuur kiest. Geen ervaring ook, want ze hadden elkaar maar te accepteren. Niks kiezen dus.quote:Pas als je een beetje begrijpt, en intuitie hebt ontwikkelt over hoe dingen worden gekozen in de natuur, dan pas kun je de natuur waarderen.
Nee gekkie. Het verhaal over Audhumla, de ijslikkende koe, en Ymir de reus met okselhaar - DAT is het enige juiste.quote:Op zondag 7 september 2014 13:08 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Gut, echt? Nou, dan zal het verhaal van Adam en Eva wel kloppen.
Echt waar? Getverdemme!quote:Op zondag 7 september 2014 13:18 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nee gekkie. Het verhaal over Audhumla, de ijslikkende koe, en Ymir de reus met okselhaar - DAT is het enige juiste.
Nouja, speciaal voor jou mag je ook in de fappende Atoem geloven. Moet je wel een pyramide bouwen.quote:
Paar miljoen? Ik denk oneindig.quote:Op zondag 7 september 2014 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nouja, speciaal voor jou mag je ook in de fappende Atoem geloven. Moet je wel een pyramide bouwen.
Ofwel: je filosofische punt dat "evolutie is een leugen" niet automatisch leidt tot "Adam en Eva zijn waar" is volledig geldig. Er zijn immers nog iets meer opties - een paar miljoen geloof ik.
Uiteraard, maar daarvan gelooft Aanstootgevend er maar een paar miljoen. Best weinig, vind ik. Het zegt veel over Aanstootgevend, hoe kritisch die is. En hoe skeptisch. Daar is James Randi een zweefkees bij.quote:
Jaquote:Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daarvan gelooft Aanstootgevend er maar een paar miljoen. Best weinig, vind ik. Het zegt veel over Aanstootgevend, hoe kritisch die is. En hoe skeptisch. Daar is James Randi een zweefkees bij.
Tegenstrijdig.quote:Op zondag 7 september 2014 16:34 schreef Syamsu het volgende:
...waarom kunnen wetenschappers, en mensen zowiezo, niet normaal doen en gewoon het feit accepteren dat vrijheid echt is? Hoe kan het toch dat op dit forum zo'n naar ik voel, opjagende sfeer hangt, waar het simpele feit dat vrijheid echt is wordt ontkent, met allerhande ingewikkelde theorieen? Het geestelijke welke beslist, in de natuur, en bij mensen, grof terzijde geschoven. Het is niet teveel gevraagd om het feit te accepteren dat vrijheid echt is, het is het minste gevraagd. Maar toch zien we de intellectuelen, de een na de ander, keihard ontkennen, en ons de richting van anti menselijke, anti democratische ideologie opsturen. Of creationisten hebben gelijk dat vrijheid echt is, of evolutionisten hebben gelijk dat vrijheid niet echt of niet relevant is, 1 van de 2 groepen is gek.
Omdat het niet logisch is. Er zijn tal van factoren waar je geen invloed op hebt die je toekomst beperken, dat van klassieke vrije wil nooit sprake kan zijn in de realiteit.quote:Op zondag 7 september 2014 16:34 schreef Syamsu het volgende:
...waarom kunnen wetenschappers, en mensen zowiezo, niet normaal doen en gewoon het feit accepteren dat vrijheid echt is?
Heeft niets met wel of geen evolutie te maken. De vragen over vrije wil of niet, bestonden allang toen Darwin geboren werd. Bij vragen over bewustzijn heeft het zin om je af te vragen hoe dat geëvolueerd is, maar bij vrije wil zie ik dat niet zo. En schepping verklaart al helemaal niets over vrije wil. Als jij een robot schept, kun je die niet programmeren om een vrije wil te hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 16:34 schreef Syamsu het volgende:
...waarom kunnen wetenschappers, en mensen zowiezo, niet normaal doen en gewoon het feit accepteren dat vrijheid echt is? Hoe kan het toch dat op dit forum zo'n naar ik voel, opjagende sfeer hangt, waar het simpele feit dat vrijheid echt is wordt ontkent, met allerhande ingewikkelde theorieen? Het geestelijke welke beslist, in de natuur, en bij mensen, grof terzijde geschoven. Het is niet teveel gevraagd om het feit te accepteren dat vrijheid echt is, het is het minste gevraagd. Maar toch zien we de intellectuelen, de een na de ander, keihard ontkennen, en ons de richting van anti menselijke, anti democratische ideologie opsturen. Of creationisten hebben gelijk dat vrijheid echt is, of evolutionisten hebben gelijk dat vrijheid niet echt of niet relevant is, 1 van de 2 groepen is gek.
Syamsu beweert juist andersom of ben ik nu de draad kwijt?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef TitanicLover het volgende:
Ik vind het best jammer dat geloof tegenstrijdig is met vrijheid
Schat, in theorie is religie verbonden met vrijheidquote:Op zondag 7 september 2014 19:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Syamsu beweert juist andersom of ben ik nu de draad kwijt?
Vertel dat Syamsu maar.quote:Op zondag 7 september 2014 19:31 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
Schat, in theorie is religie verbonden met vrijheid
praktijk niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |