Voor iedereen die nu tijd (en geldquote:Thomas Cook trekt zich terug: volop lege stoelen
Dumpprijzen door Exel-ellende
door Arnold Burlage
RIJSWIJK - De vliegellende rond de Exel Aviation Group van Erik de Vlieger begint voor passagiers honderden euro's voordeel voor verre vakanties op te leveren, terwijl andere vakantiegangers met de brokken zitten.
Algemeen directeur Steven van der Heijden van TUI Nederland, onder meer Holland International, Arke en Kras Reizen, bevestigde gisteravond dat vandaag wordt gestart met dumpprijzen die 300 tot 500 euro beneden de prijzen vermeld in de gidsen liggen.
De duikvlucht van vakantieprijzen geldt naar vrijwel alle bestaande verre bestemmingen, zoals Mexico, Cuba, de Dominicaanse Republiek en Brazilië. Over trips naar Azië wordt nog onderhandeld.
Enkele voorbeelden waarmee de reisorganisaties vanaf vandaag de markt gaan bestoken zijn: een tweeweekse rondreis door Mexico van ¤1098 voor ¤649 en eenzelfde prijs voor een tweeweekse rondreis door Midden-Amerika. Een strandvakantie van negen dagen in Brazilië komt in de aanbieding voor ¤369. Dat is met ¤320 verschil bijna de helft van de prijs die in de reisgidsen staat. Een negendaagse reis naar de Dominicaanse Republiek gaat ¤400 in prijs omlaag naar nu nog ¤559. Eenzelfde trip naar Cuba keldert naar ¤559, maar liefst ¤450 voordeliger, omdat de lege stoelen gevuld moeten worden
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:00 schreef Litman het volgende:
Uit de Telegraaf:
[..]
Voor iedereen die nu tijd (en geld) heeft is het nu een heel goed moment om te boeken!
vanuit NL, Belgie en Duitsland is het goedkoopste incl tax 990, vanuit Londen 870 met British Airways. Als je voor een paar tientjes in Londen kan komen ben je iets goedkoper uit. Maar dat is misschien teveel gedoequote:Op woensdag 9 februari 2005 08:43 schreef knuppelhout het volgende:
iemand een idee wat het goedkoopste is voor een reis van 4 maanden naar malawi (LLW), van 1e week april t/m +- 23 juli? vertrekvliegveld maakt niet uit (belgie, nl, duitsland)
goedkoopst wat ik kan vinden is ong. 1000 euro.
Kijk een bij SAS, die vliegen vanaf Amsterdam via Kopenhagen voor ongeveer 800 euro hoorde ik laatst!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:49 schreef Poepoog het volgende:
Is iemand toevallig op een lastminute gestuit op reizen naar Japan? Ik moet zsm naar Japan, maar om nou het volle pont te gaan betalen
Coelho, welke periode wil je gaan en wat is je budget? Er zijn al tickets van rond de 570 euro incl. met de Air France naar Shangai.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:05 schreef Coelho het volgende:
Nog iemand tips voor vliegen naar Shanghai? Heb de bekende sites al bekeken, maar de prijzen vallen me niet mee.
De deal is dus: ticket zelf betalen, die "agent" heeft hotels en uitstapjes geregeld in ruil voor een aantal concerten in China. Ik denk dat ie er zelf nog wat meer aan over probeert te houden op deze manier.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:58 schreef Technootje het volgende:
1750 p.p is een absolute no-go Coelho, hoe komt ie daarop?
Je schoonouders gaan wel in het hoogseizoen, maar dan kom je op tarieven vanaf 850 euro, maar zeker geen 1750! Tarieven bij onze oosterburen liggen ook ongeveer op hetzelfde niveau.
Overigens er vreemd ja, dat er geen Brussel is
eerste tip: boek niet allemaal in 1 keer; een groep betaalt per persoon altijd een hogere prijs dan wanneer je individueel boekt. Je zou dus kunnen proberen om 3 boekingen van 5 personen te maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:49 schreef Coelho het volgende:
Vertrek 22 juli, Terugkomst 20 augustus. Vertrek mag vanuit A'dam, maar ook Brussel of Dusseldorf als dat scheelt. Grootste probleem is dat ze met een groep van 15 gaan. Het gaat om een concertreis.
kwestie van goed lezen, het staat weliswaar in het Duits, maar dan kom je uiteindelijk hier terechtquote:Op donderdag 17 februari 2005 00:42 schreef Poepoog het volgende:
www.opode.de klopt volgens mij niet
Nou, op internet zit je op precies hetzelfde overzicht te kijken voor zover ik weet. Bovendien kun je zeker wel de goedkoopste vinden als je er maar even de tijd voor neemt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:22 schreef HopelesslyForever het volgende:
Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat die websites zijn allemaal wel leuk maar uiteindelijk ga ik toch altijd naar reisbureau en boek flight only, veel goedkoper daar dan op sites. Die zitten op het interne netwerk van luchtvaartmaatschappijen en dan vind je ook promoties die niet te zien zijn op internet. Je betaalt dan paar euro dossierkosten en huppakee, alles perfekt geregeld en altijd laagste prijs.
Ik blij, maar helaas.... ze gaan niet naar Chinaquote:Als jullie 1 goede tip wille, kweet niet ofdat hij al vermeld is geworden, heb topic niet gelezen eigenlijk is http://www4.condor.com/tcf/de/index.jsp ...... 200 euro naar amerika, azie, afrika maar je moet vroeg genoeg boeken. Ik betaalde 700 euro laatst voor naar India te gaan met tussenstops en al, was wel open ticket en net dan vind ik Condor naar Goa voor 200 eurootjes:(
Condor is (of was?) de chartertak van Lufthansa. Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in hun non-stop vluchten tussen Frankfurt en Alaska/Yukon.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:00 schreef HopelesslyForever het volgende:
Ze zaten ooit onder Lufthansa en werken nu nog wel samen maar niet op alle luchthavens blijkbaar.
Met 800 euro moet het je misschien wel kunnen lukken, 600 zal niet gaan denk.quote:Ik zou graag nog eens een ticketje hebben naar Argentinië of Paraguay maar heb geen zin om meer dan een 600 euro te betalen (met airporttax). Minstens 2-3 maand geldig maakt me niet uit in welke periode. Ik dacht eerst aan martinair via fortaleza maar ik vind enkel retours van max 3 weken ofzo en als ik verder klik op enkele reizen kom ik nergens uit:)
Iemand suggesties voor dit ?
Waar zit je normaal dan.quote:ben al weer bijna 2 maanden in Europa en ik trek het hier niet
275 euro is de standaard lage prijs van Alitalia en Iberia naar Casablanca. Dat is exclusief belastingen, inclusief is het iets van 340 euro.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:20 schreef amr_diab het volgende:
Ik kan moeilijk beslissen of ik wel of niet naar Marokko op vakantie ga.
De prijs van het vliegticket is volgens de website van Transavia inmiddels opgelopen tot 400 euro retour.
Kijk ik op cheaptickets.nl dan zie ik dat als ik via Neckermann zou boeken de prijs nog steeds 275 is. Over de beschikbaarheid staat niets vermeld.
Hoe zit dat nu, als ik morgen naar het reisbureau ga, heb ik dan nog kans dat ik tegen 275 kan boeken? Bijvoorbeeld omdat Neckermann goedkoop heeft ingekocht; of ben ik gewoon de klos en moet ik 400 neertellen?
ja bij www.atp.nl stuur ik ook wel eens mailtjes naar info@atp.nl, maar dat is eigenlijk alleen voor zakenreizen en reizen met bijzondere bestemmingen. Via hun website kun je eigenlijk wel alles vinden. En lastminute.com bestaat eigenlijk alleen maar op internet, maar die kun je ook bellen.quote:Op zondag 20 februari 2005 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je niet een paar emails van die sites die ik kan gebruiken?
Mijn ervaringen met email zijn eigenljk wel goed. Ik heb zo al een paar keer een hele goedkope optie gehad om naar Zuid Amerika te vliegen via Milaan(Al-Italia), Frankfurt(Lufthansa), Parijs(Air France) of via de VS(United of zo)quote:Het blijft dus helaas zelf zoeken, in plaats van ergens heel efficient een mailtje naar toe sturen.
pas op wat je hier schrijft, straks wordt het weer geciteerdquote:Al moet ik er wel bij zetten dat ik een lamme lul ben...
In Spaanse kranten heb ik weleens aanbiedingen zien staan voor vliegreizen naar Zuid Amerika (ida y vuelta) voor 399 euro. Dan hoef je alleen nog maar voor 90 euro een ticket te boeken bij Transavia en je zit voor zo'n 500 euro in Zuid-Amerika.quote:Op zondag 20 februari 2005 22:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met email zijn eigenljk wel goed. Ik heb zo al een paar keer een hele goedkope optie gehad om naar Zuid Amerika te vliegen via Milaan(Al-Italia), Frankfurt(Lufthansa), Parijs(Air France) of via de VS(United of zo)
Ik heb tot nu toe wel altijd Iberia of KLM geboekt maar als het een echt goed aanbod is kan ik er misschien wel een keer gebruik van maken.
Al moet ik er wel bij zetten dat ik een lamme lul ben die nooit maanden van te voren gaat boeken maar 1 a 2 weken van te voren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |