Ben ik trouwens niet, maar mobiel is het teveel moeite om een goede op te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 18:23 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik zei ook: uitgaande van de tekst van TS. Zijn impliciete vooronderstellingen daarbij inbegrepen.
Dat is de kern van ons bestaan. We zijn hier om bewust te kunnen ondergaan waarom we hier zijn. Om één te zijn met alles, om terug tot God te komen. En dit kan enkel door Jezus Christus. "Niemand kan bij de Vader komen dan door mij." om toch even een stukje van de bijbel te quoten.quote:Op maandag 1 september 2014 18:19 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Maar wat ik niet snap is dat gelovigen doen alsof hun bestaan zo veel zin heeft. Ik bedoel, waarom zou god een wereld scheppen? Puur voor zijn eigen plezier?
Klinkt een beetje als een belabberd toneelstuk, of een waardeloze voetbalwedstrijd. Dat iedereen zich afvraagtquote:Op maandag 1 september 2014 18:36 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Dat is de kern van ons bestaan. We zijn hier om bewust te kunnen ondergaan waarom we hier zijn. Om één te zijn met alles, om terug tot God te komen. En dit kan enkel door Jezus Christus. "Niemand kan bij de Vader komen dan door mij." om toch even een stukje van de bijbel te quoten.
Dan ben je nog steeds niet goed, het is puur eigenbelang uit angst.quote:Op maandag 1 september 2014 19:23 schreef Manke het volgende:
If you're not a good person, you may need God to become a good person.
Je hebt vrije wil.quote:Op maandag 1 september 2014 18:57 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een belabberd toneelstuk, of een waardeloze voetbalwedstrijd. Dat iedereen zich afvraagt
"wat doe ik hier?". Zoiets kan gebeuren, dat heet pech hebben. Maar als er dan iemand bij de uitgang staat, en die zegt "Niemand komt deze zaal (of dit stadion) uit, dan door mij", is dat geen gevalletje domme pech meer.
Dan ben je er bewust ingeluisd.
God zelf transformeert mensen, komt geen angst bij kijken. Je mag eerder angst hebben voor God als je slecht bent.quote:Op maandag 1 september 2014 19:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan ben je nog steeds niet goed, het is puur eigenbelang uit angst.
Een nieuw begin als atheïst?quote:Op maandag 1 september 2014 19:39 schreef Manke het volgende:
De bijbel spreekt van een nieuw begin (voor mislukkelingen)
Dus de bijbel spreekt zichzelf tegenquote:Op maandag 1 september 2014 19:39 schreef Manke het volgende:
De bijbel spreekt van een nieuw begin (voor mislukkelingen)
Dat onderscheid is immer lastig te zien.quote:Op maandag 1 september 2014 19:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik begin me nu wel echt af te vragen of de geloofsgekkies in dit topic niet gewoon keihard aan het trollen zijn.
nee, de mogelijkheid voor een nieuwe start voor mensen die ergens in vast zitten, criminaliteit bijvoorbeeld.quote:
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 1 september 2014 19:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik begin me nu wel echt af te vragen of de geloofsgekkies in dit topic niet gewoon keihard aan het trollen zijn.
Tjoh.quote:Op maandag 1 september 2014 19:41 schreef KapiteinKoala het volgende:
Aha, krijgen hun slachtoffers die kans ook?quote:Op maandag 1 september 2014 19:43 schreef Manke het volgende:
[..]
nee, de mogelijkheid voor een nieuwe start voor mensen die ergens in vast zitten, criminaliteit bijvoorbeeld.
Oh je bent serieus?quote:Op maandag 1 september 2014 19:44 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Hoop echt niet dat jij mod wordt en niet alleen hierom maar algemeen gezien.
Ik denk dat een mod die dingen op een atheïstische manier benaderd hier een stuk meer gewaardeerd wordt dan een geloofsgekkie mod hoor.quote:Op maandag 1 september 2014 19:44 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Hoop echt niet dat jij mod wordt en niet alleen hierom maar algemeen gezien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |