En zo komen we weer terug bij de vraag die ik steeds weer stel:quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:39 schreef Rowlf het volgende:
Na het zien van de video overheerst bij mij de vraag: "waar waren ze?". Er is voor de mirador gezocht, er is na de mirador gezocht. F is op 3 april achter de mirador geweest om te zoeken en hij zag zelfs geen voetstappen.
De ouders stellen dat je niet van het pad afkunt. Er is gezocht. Waar waren ze toen? Dat valt toch niet te rijmen met een 'verdwaalscenario'? Als je je enkel verzwikt of iets dergelijks dan blijf je in de buurt van het pad en dan word je daar toch gevonden?
Overigens: stel dat ze doorkregen dat ze niet voor donker terug zouden komen, dan kan ik me voorstellen dat je geen foto's meer gaat maken van de 2e quebrada of van een mooie boom ofzo. Dan is het: hup, opschieten geen tijd te verliezen, etc etc. Bovendien staat je hoofd dan helemaal niet naar mooie bomen of vogels. Dan wil je gewoon terug.
Ik snap dit niet hoor. Op de video is het gehele weiland helemaal niet in beeld gebracht, alleen het begin. Dus evt. meerdere hekken kunnen er best zijn. Zover ik op kaart kan zien is het een behoorlijk groot terrein paddock, dus hoe kom jij aan wetenschap dat er niet meerdere paden en hekken zijn? Dan zouden we heel die paddock/weiland en het pad (en overige paden) in beeld moeten hebben gehad, en dat is echt niet gebeurd in de uitzending.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een stuk terug heb ik een lijst met conclusies over de video van AnswersforKris gepost (waar niemand op reageerde). 1 van de conclusies was ook dat B dingen zei die niet klopten. Zo hing hij het verhaal op dat na de bergbeekjes een paddock/weiland lag waar het pad niet meer zichtbaar was doordat de koeien het in een grote modderpoel veranderden met hun poten. Kijk je de video echter dan zie je dat het pad weliswaar door die paddock/dat weiland loopt maar TUSSEN twee hekken door waardoor daar verdwalen echt kas onmogelijk is.
Maar ja. Als ik iets zeg blijkt dat niet interessant te zijn.
Dus het 'lus' verhaal snijdt ook geen hout. Dan hadden ze een foto gemaakt bij dat tweede bergbeekje want toen waren ze nog niet tot de conclusie gekomen dat ze niet op tijd terug zouden zijn als ze dachten dat het pad in een lus liep.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:39 schreef Rowlf het volgende:
Overigens: stel dat ze doorkregen dat ze niet voor donker terug zouden komen, dan kan ik me voorstellen dat je geen foto's meer gaat maken van de 2e quebrada of van een mooie boom ofzo. Dan is het: hup, opschieten geen tijd te verliezen, etc etc. Bovendien staat je hoofd dan helemaal niet naar mooie bomen of vogels. Dan wil je gewoon terug.
volgens mij is er 1 pad en kan je daar nauwelijks verdwalenquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus het 'lus' verhaal snijdt ook geen hout. Dan hadden ze een foto gemaakt bij dat tweede bergbeekje want toen waren ze nog niet tot de conclusie gekomen dat ze niet op tijd terug zouden zijn als ze dachten dat het pad in een lus liep.
Dat moet vrij eenvoudig te testen zijn voor iemand met dat (of een vergelijkbaar) type Powershot.quote:Op dinsdag 2 september 2014 05:09 schreef Perico het volgende:
[..]
Of is op de geheugenplek van 508 een foto door Lisanne verwijderd, die genomen was op 13:54:00 en vervangen door wat we nu kennen als foto 508, om 13:54:58?
Hoe weet je dat? Stel dat Kris een foto heeft gemaakt van Lisanne bij het tweede bergbeekje, misschien met haar mobiel? De digitale camera was van één van beiden, kan goed zijn dat de ander ook foto's wilde maken met haar eigen mobiel. En de gegevens van de telefoons (voor de nu ongeveer 100e keer zijnquote:Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus het 'lus' verhaal snijdt ook geen hout. Dan hadden ze een foto gemaakt bij dat tweede bergbeekje want toen waren ze nog niet tot de conclusie gekomen dat ze niet op tijd terug zouden zijn als ze dachten dat het pad in een lus liep.
Nee, die koeien schijnen daar maar een deel van het jaar te verblijven. En in april niet. Maar ja, dat heeft Baru eens een keer gemeld, en die schijnt hier tegenwoordig ook al verdacht te zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij is er 1 pad en kan je daar nauwelijks verdwalen
het stuk na de top tot aan de rivier vind ik nogal onduidelijk
is dat ook 1 recht pad ?
lopen die gasten daar iedere dag met die koeien ?
verdacht ? hoezo dat ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:05 schreef SAJ het volgende:
[..]
Nee, die koeien schijnen daar maar een deel van het jaar te verblijven. En in april niet. Maar ja, dat heeft Baru eens een keer gemeld, en die schijnt hier tegenwoordig ook al verdacht te zijn.
Ik heb het niet over de uitzending maar over de video op AnswersforKris. Daar lopen zij door dat weiland/die paddock, tussen twee hekken door. Ook zie je een groep Sinaproc medewerkers terug keren op het pad richting de ouders. Daaruit kan je opmaken dat het pad maar een kort stuk over die paddock heen gaat.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:53 schreef SAJ het volgende:
[..]
Ik snap dit niet hoor. Op de video is het gehele weiland helemaal niet in beeld gebracht, alleen het begin. Dus evt. meerdere hekken kunnen er best zijn. Zover ik op kaart kan zien is het een behoorlijk groot terrein paddock, dus hoe kom jij aan wetenschap dat er niet meerdere paden en hekken zijn? Dan zouden we heel die paddock/weiland en het pad (en overige paden) in beeld moeten hebben gehad, en dat is echt niet gebeurd in de uitzending.
Het kan zijn dat ze zich niet gerealiseerd hebben dat ze dezelfde weg terug moesten. Het kan zijn dat ze door zijn gelopen en dat ze op een gegeven moment doorkregen dat ze het niet voor donker terug gingen redden.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En zo komen we weer terug bij de vraag die ik steeds weer stel:
Waarom hebben ze die eerste noodoproep gedaan?
[...]
Wáárom deden ze dan die noodoproep?
Niet iedere dag denk ik. Maar die koeien die ze tegenkwamen leken ook van achter de CD te komen. Dat is toch de kortste route naar een dorp/weg. Die geulen zijn ook vooral daardoor ontstaan volgens F.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij is er 1 pad en kan je daar nauwelijks verdwalen
het stuk na de top tot aan de rivier vind ik nogal onduidelijk
is dat ook 1 recht pad ?
lopen die gasten daar iedere dag met die koeien ?
Weten doen we het natuurlijk niet. Wat we wel weten is dat ze een camera hadden meegenomen om mee te fotograferen en dat ze die ook gebruikten. Lijkt mij vanwege de kwaliteit van die foto's. Waarom zou je dan ook foto's willen maken met je mobiel die van mindere kwaliteit zijn?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Stel dat Kris een foto heeft gemaakt van Lisanne bij het tweede bergbeekje, misschien met haar mobiel? De digitale camera was van één van beiden, kan goed zijn dat de ander ook foto's wilde maken met haar eigen mobiel. En de gegevens van de telefoons (voor de nu ongeveer 100e keer zijn) zijn nog niet bekend, ook niet bij de ouders. Alleen de noodoproepen, verder niets.
Wat mij bij jou opvalt is dat je geïriteerd raakt als anderen niet mee gaan in je hypothese.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat we nu ook weten is dat de telefoons om 13:39 het contact met het netwerk verloren.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:02 schreef Grijzemassa het volgende:
En de gegevens van de telefoons (voor de nu ongeveer 100e keer zijn ) zijn nog niet bekend, ook niet bij de ouders. Alleen de noodoproepen, verder niets.
Verdacht? hoezo dat?quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:05 schreef SAJ het volgende:
[..]
Nee, die koeien schijnen daar maar een deel van het jaar te verblijven. En in april niet. Maar ja, dat heeft Baru eens een keer gemeld, en die schijnt hier tegenwoordig ook al verdacht te zijn.
Klopt, misschien zijn er foto's gemaakt met de gsm's.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Stel dat Kris een foto heeft gemaakt van Lisanne bij het tweede bergbeekje, misschien met haar mobiel? De digitale camera was van één van beiden, kan goed zijn dat de ander ook foto's wilde maken met haar eigen mobiel. En de gegevens van de telefoons (voor de nu ongeveer 100e keer zijn) zijn nog niet bekend, ook niet bij de ouders. Alleen de noodoproepen, verder niets.
Als zij dachten dat het pad in een lus liep, dan zullen zij om 16:30 nog niet het idee hebben gehad dat zij het niet gingen redden voor het donker; ze dachten dan tenslotte weer richting Boquete te lopen. Daarnaast; zie mijn opmerking over de kaart die ze bestudeerden om te bekijken hoe het pad liep. F heeft ze dat zien doen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:09 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze zich niet gerealiseerd hebben dat ze dezelfde weg terug moesten. Het kan zijn dat ze door zijn gelopen en dat ze op een gegeven moment doorkregen dat ze het niet voor donker terug gingen redden.
Wat vreemd is in het scenario bellen omdat ze dachten niet op tijd terug te zullen zijn is dat ze dan dus in blakende gezondheid verkeerden. In dat geval was het 1 dag terug lopen of 2 dagen doorlopen langs indianen op. En niet 11 dagen onvindbaar in de (vrij open, bewoonde en agrarische) jungle met een aantal kleinere en grotere rivieren.quote:Het kan zijn dat dat genoeg reden was voor hun om te proberen 112 te bellen. Ik kan me goed voorstellen dat ze het niet zagen zitten om totaal onvoorbereid de nacht door te brengen in de buitenlucht.
Het kan ook zijn dat ze iemand wilden vragen: moeten we verder lopen of moeten we terug? En dat ze hoopten dat je zelfs zonder normaal bereik je toch nog wel 112 / 911 kon bellen.
Allemaal aannames.
er is daar helemaal geen "lus" dus wie dat verzonnen heeft ?quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
quote:
Poekie had diverse e-mails uitgewisseld met B. m.b.t. zaak Osman. Uit deze communicatie met B. bleek dat Osman een telefoon had met o.a. foto's van Kris&Lisanne en hun telefoonnummers. Hierop heeft Poekie contact opgenomen met woordvoerder van de familie en uit onderzoek blijkt nu dat hier helemaal niets van klopt. Poekie gaf hierop aan dat hij het raar vindt dat iemand zoiets verzint&waarom.quote:
Ik vind die wilde aannames van jou heel vermoeiend. F zag een van de meiden EEN kaart bestuderen, kan gewoon een kaart van de omgeving zijn geweest. Wie heeft beweerd dat hij ze een kaart van het El Pianista pad zag bestuderen? Die is er nl niet eens! en anders bron graag danquote:Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als zij dachten dat het pad in een lus liep, dan zullen zij om 16:30 nog niet het idee hebben gehad dat zij het niet gingen redden voor het donker; ze dachten dan tenslotte weer richting Boquete te lopen. Daarnaast; zie mijn opmerking over de kaart die ze bestudeerden om te bekijken hoe het pad liep. F heeft ze dat zien doen.
[..]
Wat vreemd is in het scenario bellen omdat ze dachten niet op tijd terug te zullen zijn is dat ze dan dus in blakende gezondheid verkeerden. In dat geval was het 1 dag terug lopen of 2 dagen doorlopen langs indianen op. En niet 11 dagen onvindbaar in de (vrij open, bewoonde en agrarische) jungle met een aantal kleinere en grotere rivieren.
Misschien hebben ze meer naar de heenweg gekeken op de kaart dan naar de terugweg. Ik ben zelf iemand die overal de weg kwijtraakt en ik kan totaal niet kaartlezen en heb helemaal geen gevoel voor richting. Het lijkt me niet onmogelijk eerst te denken het is een rondwandeling, we moeten verder, maar later, als het gevoel je bekruipt dat je niet terugkomt voor donker kun je je ook bedenken. En dan alsnog proberen terug te lopen, omdat de terugweg tenminste *zeker* een pad is waarmee je weer thuis komt.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als zij dachten dat het pad in een lus liep, dan zullen zij om 16:30 nog niet het idee hebben gehad dat zij het niet gingen redden voor het donker; ze dachten dan tenslotte weer richting Boquete te lopen. Daarnaast; zie mijn opmerking over de kaart die ze bestudeerden om te bekijken hoe het pad liep. F heeft ze dat zien doen.
[..]
Wat vreemd is in het scenario bellen omdat ze dachten niet op tijd terug te zullen zijn is dat ze dan dus in blakende gezondheid verkeerden. In dat geval was het 1 dag terug lopen of 2 dagen doorlopen langs indianen op. En niet 11 dagen onvindbaar in de (vrij open, bewoonde en agrarische) jungle met een aantal kleinere en grotere rivieren.
Denk ik ook. Vanaf moment van de eerste noodoproep was de stemming omgeslagen en was foto's maken totaal niet belangrijk meer. Terug zien te komen en overleven was het enige wat belangrijk was.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:39 schreef Rowlf het volgende:
Want? Je hoeft toch niet van elk bergbeekje een foto te maken? zeker niet als ze zo op elkaar lijken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |