abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144038693
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

http://i.imgur.com/QslOXuM.jpg
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:07:54 #2
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144038977
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Je kunt je vast de discussie nog wel herinneren over de echtheid/orginaliteit van de deze foto van Lisanne, waar alle data van verwijderd is dus. De stand van de zon is in dat geval ook niet relevant.
Er is ook geen bewijs dat alle nu bekende foto's op de mirador op het zelfde moment genomen zijn.
Gezien het ontbreken van data bij 2 foto's en de data van de andere foto's waarvan de betrouwbaarheid niet waterdicht.
Die discussie is achterhaald. We hebben nu de EXIF-data van die foto, en nog een foto op die plek met EXIF-data, en één zonder EXIF-data. Het is heel vergezocht om nu nog te beweren dat die foto niet echt is.
pi_144039137
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die discussie is achterhaald. We hebben nu de EXIF-data van die foto, en nog een foto op die plek met EXIF-data, en één zonder EXIF-data. Het is heel vergezocht om nu nog te beweren dat die foto niet echt is.
Ben het er niet mee eens, geen datum en tijd van opname bij deze foto.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:11:39 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144039229
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ben het er niet mee eens, geen datum en tijd van opname bij deze foto.
Alleen die van Kris op de Mirador niet. Die 2 van Lisanne op de Mirador wél :Y

IMG_499: Bekende foto van Lisanne op Mirador 13:01:38, ISO 80
- Lisanne on top of Mirador – green shirt, black bra
- Time: 13:01

IMG_500: Nwe foto Lisanne op Mirador (links) 13:01:44, ISO 160
- Lisanne, thumbs up, on top of Mirador - weather much worse- Time: 19:01 (=13:01)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:21:52 #5
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144039764
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:07 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De foto's zonder EXIF-data hebben ons via een andere weg bereikt. Tijdens bewerking en/of verzending zijn de EXIF-data uit de bestanden verwijderd.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:26:11 #6
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144040046
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Is het niet meer noord- oost, dit uitzicht? Ligt Volcan Baru niet iets ten westen, kan het mis hebben hoor
Nee, de camera is (ongeveer) naar het zuiden gericht (zie de lijn met de S). De vulkaan ligt dus rechts van de foto. Recht vooruit zie je een paar huizen van het gebied/dorp Palo Alto.
pi_144040265
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:26 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Nee, de camera is (ongeveer) naar het zuiden gericht (zie de lijn met de S). De vulkaan ligt dus rechts van de foto. Recht vooruit zie je een paar huizen van het gebied/dorp Palo Alto.
toch zou ik de data van de onderste foto willen weten
er zit nogal wat verschil in (Qua schaduw etc.)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:31:31 #8
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144040368
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

toch zou ik de data van de onderste foto willen weten
er zit nogal wat verschil in (Qua schaduw etc.)

[ afbeelding ]
Die schaduwen op Lisanne blijven me ook verbazen.
pi_144040656
dit zegt een van m'n contacten uit Boquete over de zon

Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd. De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht.
pi_144040797
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:36 schreef StaceySinger het volgende:

Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd. De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht.
Dus weer terug bij af.....?
pi_144040912
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:38 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus weer terug bij af.....?
kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierboven
qua schaduw en belichting
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plek
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:41:59 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144041020
quote:

Aan de hand van de foto kon je zien dat ze in de middag boven waren.,dat is 2 a 2,5 uur van palo alto. zou inhouden dat ze net na de middag begonnen zijn aan de tocht.De ouders zijn wel misleid door de tijd.De zon staat tussen 11 en 4 bijna op dezelfde plaats,draait alleen iets richting het westen maar daalt pas na 4 uur. De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht.
Ik vind het nogal sterk. Je "contact in Boquete" was er bij ofzo? Hoe komt die persoon er bij om zo stellig te zijn over de tijdstippen?
pi_144041117
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kijk er zit veel verschil in die 2 foto's hierboven
qua schaduw en belichting
en de zon staat tussen 11 en 4 op dezelfde plek
Ik vind de foto's van Lisanne en Lisanne vooral veel verschillen in slecht 6 seconden.
Van zonnig naar zwaar bewolkt.
In die 6 seconden moet ze dus ook nog eens van recht naar links zijn gelopen en in de houding moeten zijn gaan staan met 'thumbs up"
pi_144041207
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
zoals ik dacht.
zoals ik dacht staat er
mensen van daar volgen die zaak ook hoor en zoeken en denken mee
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:46:59 #15
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144041312
Hier een kaartje van de richting en relatieve lengte van de schaduwen op 1 april op de Mirador:

zondag 31 augustus 2014 @ 21:48:20 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144041399
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:45 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zoals ik dacht staat er
mensen van daar volgen die zaak ook hoor en zoeken en denken mee
Nee, er staat "De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."

Oftewel: hij/zij ziet op een of andere manier een bevestiging voor die gedachte en houdt het daar dus op. De meiden zijn volgens die persoon dus begin van de middag begonnen aan de tocht en waren rond 4 uur op de top volgens die persoon. En ik vraag me dus af waar die stelligheid vandaan komt. Lijkt me niet zo raar.
pi_144041648
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, er staat "De meiden waren rond 4 uur op de top misschien rond half 5 zoals ik dacht.zijn dus rond 1 of 2 uur s,middags begonnen aan de tocht."

Oftewel: hij/zij ziet op een of andere manier een bevestiging voor die gedachte en houdt het daar dus op. De meiden zijn volgens die persoon dus begin van de middag begonnen aan de tocht en waren rond 4 uur op de top volgens die persoon. En ik vraag me dus af waar die stelligheid vandaan komt. Lijkt me niet zo raar.
kan je je afvragen maar ik weet het niet -ging hier meer over de zonnestand
inschatting hoever het naar de top lopen is denk ik
pi_144041751
quote:

en hoe past de eerste noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur in dit verhaal? Of wil je zeggen dat die tijd ook niet klopt?
Of zouden ze 911/112 zijn gaan bellen om te vertellen dat ze de top hadden bereikt...
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:54:23 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144041759
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kan je je afvragen maar ik weet het niet -ging hier meer over de zonnestand
inschatting hoever het naar de top lopen is denk ik
Nee: hoe komt die persoon er bij dat ze begin van de middag vertrokken zo laat pas op de top waren?
Hij/zij is er tamelijk stellig over, en ziet ergens een bevestiging is ("zoals ik dacht").
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:55:27 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144041831
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

en hoe past de eerste noodoproep tussen 15:00 - 16:00 uur in dit verhaal? Of wil je zeggen dat die tijd ook niet klopt?
Of zouden ze 911/112 zijn gaan bellen om te vertellen dat ze de top hadden bereikt...
Goed punt.
Maar ik dacht dat de eerste noodoproep tussen 15:30 en 17:00 uur was, afhankelijk van welke bron je gelooft.
pi_144041890
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed punt.
Maar ik dacht dat de eerste noodoproep tussen 15:30 en 17:00 uur was, afhankelijk van welke bron je gelooft.
Volgens mij zei men eerst 16:30 en is het later aangepast naar tussen 15:00 - 16:00 uur.
pi_144041897
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee: hoe komt die persoon er bij dat ze begin van de middag vertrokken zo laat pas op de top waren?
Hij/zij is er tamelijk stellig over, en ziet ergens een bevestiging is ("zoals ik dacht").
wat wil je nou van mij weten ? ik kan jou niet vertellen hoe en wat iemand anders denkt
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:57:09 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144041943
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat wil je nou van mij weten ? ik kan jou niet vertellen hoe en wat iemand anders denkt
Je kan het toch vragen als het een echt contact van je is?

En verder vind ik het vooralsnog -met de gegevens die we nu hebben- nogal ongeloofwaardig. Sorry.
pi_144041969
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kan het toch vragen als het een echt contact van je is?
kan ik vragen en wat is de vraag ?
pi_144042010
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:54 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eerste noodoproep was tussen 15.00 en 16.30 en kan dus een half uur tot 3 kwartier na het bereiken van de mirador zijn gedaan afhankelijk van hoe snel ze gelopen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')