Hij heeft anders wel gelijkquote:Op maandag 1 september 2014 13:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tut tut tut, wat een taal voor zo'n ventje...
Heel makkelijkhoor, een vraag,
Zwarte piet in de huidige vorm moet blijven?
Ja of nee?
In een ander topic claim je ook van alles, ik zit daar nog steeds op bewijs te wachten.
Heeft ie niet, is onmacht, weten dat je ongelijk hebt en dan ga je maar schelden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel gelijk
Maar waarom wil je dat zo graag weten van specifieke users?
Like I care. Het valt mij alleen op dat je van bepaalde users heel graag hun mening over iets wilt weten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heeft ie niet, is onmacht, weten dat je ongelijk hebt en dan ga je maar schelden.
Waarom zou iemand er niet gewoon voor uitkomen? Geeft toch niet? Een ieder heeft recht op een eigen mening.
Voel je vrij om van me te vinden wat je wil, maar je weet in dit topic absoluut waar ik sta.
Nou, leg hem maar uit dan. Ik zie hem namelijk ook niet en het is mijn vakgebied.quote:Op maandag 1 september 2014 13:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de link is er. die wil jij gewoon niet zien.
Het is op een discussie forum not done om meningen te vragen, te hebben, over te discussiėren?quote:Op maandag 1 september 2014 13:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Like I care. Het valt mij alleen op dat je van bepaalde users heel graag hun mening over iets wilt weten.
Arg....quote:Op maandag 1 september 2014 13:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is op een discussie forum not done om meningen te vragen, te hebben, over te discussiėren?
nou nog maar eens dan.quote:Op maandag 1 september 2014 13:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, leg hem maar uit dan. Ik zie hem namelijk ook niet en het is mijn vakgebied.
dus.. waarschijnlijk is zijn uiterlijk en status hierop gebaseerd. waarschijnlijk was deze piet al een poging om de figuur minder eng te maken. zijn traditionele rol van boeman bleef echter gewoon aanwezig. alleen nu gecombineerd met het uiterlijk van een neger slaafje.quote:Those who came to Britain were often brought in by planters, government officials, and military and naval officers returning to the United Kingdom. Slaves were seen as reassuring companions, who might staunch some of the loneliness felt by the white expatriates on their long voyages back to an island they had not seen for decades.
Other black people were offered to the commanders of slaving vessels as gifts, and were later sold into domestic service at quayside auctions or at coffee-houses in London, where they were given names such as John Limehouse or Tom Camden.
Slavery was legal in Britain until 1772, and many of these Africans found themselves working as butlers or other household attendants in aristocratic families. Their duties were not necessarily onerous; their chief function often seems to have been just to look decorative. They served as human equivalents of the porcelain, textiles, wallpapers and lacquered pieces that the English nobility was increasingly buying from the east.
These enslaved people were often dressed in fancy garb, their heads wrapped in bright turbans. Owners selected them on the basis of their looks and the lustre of their young skin, much as dog fanciers today might coo and trill over a cute poodle.
het grappige is, dat jij je nu precies zo gedraagd als die kleine minderheid die overal racisme schreeuwd.. echt precies hetzelfde.quote:Op maandag 1 september 2014 14:01 schreef Reconquista. het volgende:
Je kan aan deze kleine minderheid van Zwarte Piet haters (94% voor 4% tegen) toegeven maar daarmee komt er geen eind aan de eeuwige zoektocht naar het 'racisme'. Het falen van bepaalde etnische groepen zal men altijd proberen te verklaren als 'racisme'. "Nee het is allemaal niet onze schuld maar dat van die duivelse blanken die ons discrimineren"...right!.
Na Zwarte Piet zal men gewoon weer nieuwe slachtoffers zoeken om hun geliefde 'racisme' levendig te houden. Een minderwaardigheidscomplex onder bepaalde allochtonen ligt hieraan ten grondslag en men probeert het eigen falen in de schoenen van de autochtonen te schuiven.
Dat wij in Nederland geregeerd worden door een stelletje laffe politici, die net als de journalistiek, lijden aan een ernstige vorm politieke correctheid helpt ook niet echt mee.
Politieke correctheid is geen mening, het is een gevaarlijke ideologie die mensen reduceert tot stereotypen en indeelt in vakjes 'zielig en/of lief' en 'schuldig en/of slecht'. Blanke mensen, ook kinderen, zijn per definitie schuldig aan racisme en onderdrukking, immigranten zijn per definitie zielige slachtoffers. Het wordt tijd dat de Nederlanders eens wat ruggengraat kopen en zich niet meer laten schofferen door een kleine minderheid van allochtonen aangevuld met politieke correcte griezels.
BOYCOT HEMA
Nee, dat is redeneren a postiori. Gaan zoeken naar dingen die toevallig in jouw straatje passen, maar verder totaal geen verband hebben met het onderwerp. Alsof je in een scriptie eerst de conclusie schrijft, en daarna gaat zoeken naar bronnen, die die conclusie onderschrijven. Dit betoog wordt door elke historicus en antropoloog met een grote boog van tafel geveegd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou nog maar eens dan.
het hulpje van sinterklaas is een historisch figuur, komt in heel europa voor. zn naam is overal anders, en zn uiterlijk ook. meestal is ie een soort duivel, als tegenhanger voor sinterklaas, die een heilige is. van oudsher waarschijnlijk dus goed en kwaad.
eerste plaatje van nederlandse neger- zwarte piet, verzonnen door een schoolmeester.
[ afbeelding ]
schilderijen van rijke mannen met zijn zwarte dienaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier iets over de black servant:
http://www.bbc.co.uk/hist(...)ack_britons_01.shtml
[..]
dus.. waarschijnlijk is zijn uiterlijk en status hierop gebaseerd. waarschijnlijk was deze piet al een poging om de figuur minder eng te maken. zijn traditionele rol van boeman bleef echter gewoon aanwezig. alleen nu gecombineerd met het uiterlijk van een neger slaafje.
Met diens verschil dat ik niet de actie ben maar de reactie. Wel eens gehoord van vuur met vuur bestrijden ? De andere optie is bukken en je laten nemen want dit houdt niet op met zwarte Piet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het grappige is, dat jij je nu precies zo gedraagd als die kleine minderheid die overal racisme schreeuwd.. echt precies hetzelfde.
hun actie is in hun ogen natuurlijk ook een reactie. dus ja, geen verschil. jij bent het gezeur beu, zij het racisme. jij voelt je gediscrimineert door de beschuldigingen, zij door zwarte piet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Met diens verschil dat ik niet de actie ben maar de reactie. Wel eens gehoord van vuur met vuur bestrijden ? De andere optie is bukken en je laten nemen want dit houdt niet op met zwarte Piet.
Een onaf latende stroom van 'racisme' beschuldigingen blijft ons treffen. Hiervoor waren het Gordon, GL lid John de Laet, Jack spijkerman enz. die te maken kregen met de gedankenpolizei. Wie is de volgende ??
Tijd voor een stevig tegengeluid.
veeg maar, jij bent per slot van rekening een expert, het is je vakgebied. laat maar eens zien.quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat is redeneren a postiori. Gaan zoeken naar dingen die toevallig in jouw straatje passen, maar verder totaal geen verband hebben met het onderwerp. Alsof je in een scriptie eerst de conclusie schrijft, en daarna gaat zoeken naar bronnen, die die conclusie onderschrijven. Dit betoog wordt door elke historicus en antropoloog met een grote boog van tafel geveegd.
Nou dan ga jij lekker bukken en toegeven. Dat staat je vrij. Je hebt wel de mond vol van 'discriminatie' maar ondertussen loop je wel achter anti Nederlandse racisten als Quinsy Gario aan. Een racist met een intense haat tegen de blanke mensen en hun levenswijze die hier 11 jaar geleden is komen wonen, die we alles gegeven hebben wat die in zijn eigen land blijkbaar niet had en die leeft van ons belastinggeld (subsidies kunstenaar). En als dank krijgen we dit op ons bord. Figuren als Gario wakkeren racisme nou juist aan. Zelfs kinderfeestjes zijn niet heilig voor deze griezel. Ja logisch dat er zoveel weerstand komt uit de bevolking. Dit is gewoon een dwangmatige zoektocht naar het begeerde 'racisme'. En vinden ze geen 'racisme' dan creėren ze het zelf wel. Als je de cultuur en gewoontes van het volk dat jou zo gastvrij heeft opgenomen gaat aanvallen dan moet Gario er maar eens over na denken om te vertrekken uit ons mooie landje. Zonder de subsidies uiteraard.quote:Op maandag 1 september 2014 14:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hun actie is in hun ogen natuurlijk ook een reactie. dus ja, geen verschil. jij bent het gezeur beu, zij het racisme. jij voelt je gediscrimineert door de beschuldigingen, zij door zwarte piet.
en in plaats van dat jij je realiseert hoe discriminatie dus voelt, ga je nog harder ageren tegen de beschuldigingen.
Maar de zwarte knecht is al bij Schenkman een goed persoon.quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het hulpje van sinterklaas is een historisch figuur, komt in heel europa voor. zn naam is overal anders, en zn uiterlijk ook. meestal is ie een soort duivel, als tegenhanger voor sinterklaas, die een heilige is. van oudsher waarschijnlijk dus goed en kwaad.
is geen kwestie van bukken en toegeven, maar een kwestie van nadenken over een klacht die terecht is. interessert me verder geen reet of het van quintie komt, hij is toevallig degene die het lef heeft het aan te kaarten.quote:Op maandag 1 september 2014 15:11 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Nou dan ga jij lekker bukken en toegeven. Dat staat je vrij. Je hebt wel de mond vol van 'discriminatie' maar ondertussen loop je wel achter anti Nederlandse racisten als Quinsy Gario aan. Een racist met een intense haat tegen de blanke mensen en hun levenswijze die hier 11 jaar geleden is komen wonen, die we alles gegeven hebben wat die in zijn eigen land blijkbaar niet had en die leeft van ons belastinggeld (subsidies kunstenaar). En als dank krijgen we dit op ons bord. Figuren als Gario wakkeren racisme nou juist aan. Zelfs kinderfeestjes zijn niet heilig voor deze griezel. Ja logisch dat er zoveel weerstand komt uit de bevolking. Dit is gewoon een dwangmatige zoektocht naar het begeerde 'racisme'. En vinden ze geen 'racisme' dan creėren ze het zelf wel. Als je de cultuur en gewoontes van het volk dat jou zo gastvrij heeft opgenomen gaat aanvallen dan moet Gario er maar eens over na denken om te vertrekken uit ons mooie landje. Zonder de subsidies uiteraard.
kijk naar dat plaatje. de kindertjes renne weg bij hem.quote:Op maandag 1 september 2014 15:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar de zwarte knecht is al bij Schenkman een goed persoon.
De stoute kinderen zijn bang voor hem omdat hij ze gaat straffen. Dat maakt hem niet slecht.quote:Op maandag 1 september 2014 15:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
kijk naar dat plaatje. de kindertjes renne weg bij hem.
[ afbeelding ]
Wacht, even de verwrongen logica toepassen...quote:Op maandag 1 september 2014 15:44 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De stoute kinderen zijn bang voor hem omdat hij ze gaat straffen. Dat maakt hem niet slecht.
Niet echtquote:Op maandag 1 september 2014 15:26 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar de zwarte knecht is al bij Schenkman een goed persoon.
Dat is mij dus in die jaren echt nooit verteld. Wel dat je mee moest in de zak om in Spanje in de marsepeinmijnen te werken. Maar na een jaar werd je weer thuisgebracht als een beter en liever kind (met een heel slecht gebit, vermoed ik).quote:Op maandag 1 september 2014 15:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echtHij nam zelfs de (kinder)schrik-functie van de sint over en dat ging van kwaad tot erger tot men het pedagogisch niet meer verantwoord vond in de jaren '60/'70.
In die tijd sloeg hij ook echt nog en waren de dreigementen niet minnetjes. Eigenlijk best een rare gedachte dat kinderen pepernoten aten waarvan ze verteld werd dat het gemalen stoute kindertjes waren
Ik weet ook niet van gemalen kinderen maar de roe en de zak was wel heel dreigend. Dat is dus veranderd en nog is men niet tevreden....quote:Op maandag 1 september 2014 15:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is mij dus in die jaren echt nooit verteld. Wel dat je mee moest in de zak om in Spanje in de marsepeinmijnen te werken. Maar na een jaar werd je weer thuisgebracht als een beter en liever kind (met een heel slecht gebit, vermoed ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |