abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144047908
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:46 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En met 1 zwarte piet is het plotsklaps geen racistische uiting van een slaaf meer?
Het is een begin. 1 zwarte piet kan je aanvullen met allerlei regenboogpieten, matrozen etc, zoals in het voorstel van de roetpiet genoemd is.
pi_144048050
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is een begin. 1 zwarte piet kan je aanvullen met allerlei regenboogpieten, matrozen etc, zoals in het voorstel van de roetpiet genoemd is.
Probeer je via een omweg toch je zin te krijgen. Wat mij betreft blijft het de komende twintig jaar gewoon zoals het was, bedankt quinsy.
pi_144048078
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Weg ermee. Inwisselen voor aanvullende vrije dagen die flexibel inzetbaar zijn.
Dan word jij met Sinterklaas op je wenken bediend aangezien het geen vaste vrije dag is. Zie jij het al voor je dat jij bij jouw baas moet gaan regelen dat jij vrij krijgt met kerst? Lekker handig! Die baas gaat er niet mee instemmen dat 99% van het personeel op een gewone werkdag vrij neemt. Het is wel zo praktisch dat er nationale feestdagen zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144048209
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Probeer je via een omweg toch je zin te krijgen. Wat mij betreft blijft het de komende twintig jaar gewoon zoals het was, bedankt quinsy.
Niks omweg. Dit is de judo-techniek. Jij wil Nederlandse tradities, dan krijg je Nederlandse tradities. Maximaal 1 Zwarte Piet toegestaan!
pi_144048264
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kom jij nog een keer met een onderbouwing dat honderdduizenden Surinamers ontevreden zijn over Sinterklaas terwijl er 'maar' ongeveer 350 000 Surinamers wonen in Nederland?

[ Bericht 14% gewijzigd door paddy op 02-09-2014 12:08:50 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144048291
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, dat heb je mij niet horen zeggen. Een van de veelgehoorde argumenten voor het behoud van Zwarte Piet is: "Het is een Nederlandse traditie!".

Nu blijkt dat Canadezen de traditie van 1 Zwarte Piet hebben beïnvloed. Ik zeg dan, terug naar de roots en naar maximaal 1 Zwarte Piet per Sinterklaas.
Als je maximaal 1 Zwarte Piet wil is je principiële houding m.b.t. het racistische element ook geen knip voor de neus waard.
pi_144048396
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Niks omweg. Dit is de judo-techniek. Jij wil Nederlandse tradities, dan krijg je Nederlandse tradities. Maximaal 1 Zwarte Piet toegestaan!
Als dat de consessie zou zijn van dat we dan alleen nog maar traditionele Nederlandse feestdagen zouden vieren zou k nog voor zijn ook, ik denk alleen dat je moslimvriendjes het wat minder zullen vinden. Geen islamitische feestdagen meer want, geen traditie.
pi_144048434
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je maximaal 1 Zwarte Piet wil is je principiële houding m.b.t. het racistische element ook geen knip voor de neus waard.
Ja, vroeg ik ook al, maar dan maakt het ineens niets meer uit.
pi_144048487
quote:
7s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het standpunt van maximaal 1 Zwarte Piet is een hypothetisch standpunt in het geval de tegenstander zich beroept op de "Nederlandse traditie". De Nederlandse traditie was immers 1 Zwarte Piet totdat er buitenlandse inmenging kwam.

Uiteraard zal de pro-ZP'er hier niet mee kunnen leven, wat zal resulteren in het blootleggen van het feit dat de "Nederlandse traditie"-argument slechts een schijnargument is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 23:59:50 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_144048510
wat is beter, zwarte piet 'zo uitbeelden:

(een nobleman attire, doh)

Of zo?

Wat de klagers als hun 'herritage' eisen enzulks..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_144048512
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat, je hebt me op een van de weinig inversiefouten betrapt die ik maak op dit late tijdstip net voordat ik het zelf al had gecorrigeerd. Maar goed, dank je voor de bevestiging dat jij een trol bent. Het gaat niet zo zeer om het feit dat het je opvalt en dat je het opmerkt maar de manier waarop en waarvoor jij dat gebruikt.

Kom jij nog een keer met een onderbouwing dat honderdduizenden Surinamers ontevreden zijn over Sinterklaas terwijl er 'maar' ongeveer 350 000 Surinamers wonen in Nederland?
Hij komt met gortdroog, keihard bewijs zegt ie.
pi_144048644
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het standpunt van maximaal 1 Zwarte Piet is een hypothetisch standpunt in het geval de tegenstander zich beroept op de "Nederlandse traditie". De Nederlandse traditie was immers 1 Zwarte Piet totdat er buitenlandse inmenging kwam.

Uiteraard zal de pro-ZP'er hier niet mee kunnen leven, wat zal resulteren in het blootleggen van het feit dat de "Nederlandse traditie"-argument slechts een schijnargument is.
Ooit gehoord van evolutie?

Het sintfeest is geevolueerd tot wat het nu is, en nog steeds een Nederlandse traditie.

Ooit zal vast het suikerfeest een Nederlandse traditie zijn, evolutie.
pi_144048671
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:59 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je draait een beetje door, Ceberut.
pi_144048683
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat, je hebt me op een van de weinig inversiefouten betrapt die ik maak op dit late tijdstip net voordat ik het zelf al had gecorrigeerd.
Deze rare zin is ook te wijten aan het late tijdstip? Weinig <> weinige en kommagebruik is niet optimaal.

quote:
Hoezo Surinamers? Jij denkt dat dit alleen ziet op Surinamers?
pi_144048686
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 00:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een beetje?
pi_144048765
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 00:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een beetje?
Dat lees je goed.
pi_144048838
quote:
10s.gif Op maandag 1 september 2014 00:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik volg je niet. Het is vrij gebruikelijk om mee te gaan in de argumenten van de tegenstander om vervolgens zwakke plekken bloot te leggen. Ik ben er oprecht van overtuigd dat het "Nederlandse traditie"-argument niet consequent wordt gehanteerd door de voorstanders van ZP.
pi_144049004
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 00:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik volg je niet. Het is vrij gebruikelijk om mee te gaan in de argumenten van de tegenstander om vervolgens zwakke plekken bloot te leggen. Ik ben er oprecht van overtuigd dat het "Nederlandse traditie"-argument niet consequent wordt gehanteerd door de voorstanders van ZP.
Lees jij ook wel eens post voodat je gaat reageren?

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 23:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als dat de consessie zou zijn van dat we dan alleen nog maar traditionele Nederlandse feestdagen zouden vieren zou k nog voor zijn ook, ik denk alleen dat je moslimvriendjes het wat minder zullen vinden. Geen islamitische feestdagen meer want, geen traditie.
pi_144050266
quote:
10s.gif Op zondag 31 augustus 2014 14:25 schreef Lothiriel het volgende:
Ik vind dat terughalen van slavernij altijd zo gek. Europeanen zijn quasi allemaal slaven (horigen) geweest in het verleden. En eigenlijk amper minder recent dan Afrikanen; begin 1900 was er ook nog de facto slavernij in Europa. Misschien ga ik dat ook maar eens aanhalen in de toekomst als het me goed uitkomt! :+

Overigens, als alles wat mij kwetst zou verboden moeten worden, amai amai dat zou nogal veel zijn! Ik stap onmiddellijk naar de rechter om het offerfeest af te schaffen, het is barbaars, dieronvriendelijk en in strijd met de moderne kijk op dieren! En ik vind ook vast nog wel iets om het als racistisch te bestempelen!

:')
^O^
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144050302
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gewoon Quincy als Sinterklaas.
:r Die Quibus is niet slim genoeg en heeft niet genoeg humor. Die is nog te stom voor Zwarte Piet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')