Hier zou het ook zogenaamd rustig zijn. Was echter nog een achterstand van afgelopen donderdag. Daarbij de 150 gram HAH per huis gaf voor mijn twee wijken toch ruim 15 tassen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:25 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, hoewel de voorspelling hier "superrustig" was, was het hartstikke druk ,sommige wijken hadden vandaag meer dan afgelopen donderdag, terwijl het toen ook al druk was.
"We geven de bezorger op zijn donder', dat is kennelijk wat veel mensen willen horen, of die het nou volgens de regels heeft afgehandeld of niet. Liefst voorafgegaan door 'dat is mooi kut' of 'klote'.quote:Op maandag 1 september 2014 08:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Mwehe, zo mooi weer hoe die webcare mee praat met de klagers. Nu gaan ze een klacht aanmaken voor iets wat al op de goede manier afgehandeld was: een beschadigd poststuk met excuusbrief.
quote:Op maandag 1 september 2014 10:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet de Oei! nietal zijn ze tegenwoordig idd ook vaak van dergelijke woorden, wat ik eigenlijk niet zo professioneel vind.
Oh hier moest ik toch wel even om lachen...
"Lieve @PostNLWebcare ik wil graag aan uw zegel komen likken, schikt dat?" Het antwoord was dat likken niet kon maar liken wel
Oei! Nee diens wel hilarisch.quote:Op maandag 1 september 2014 10:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet de Oei! nietal zijn ze tegenwoordig idd ook vaak van dergelijke woorden, wat ik eigenlijk niet zo professioneel vind.
Oh hier moest ik toch wel even om lachen...
"Lieve @PostNLWebcare ik wil graag aan uw zegel komen likken, schikt dat?" Het antwoord was dat likken niet kon maar liken wel
De meeste van ons krijgen gewoon braaf de tassen van de wijk die we moeten lopen/bezorgen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:12 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik werk niet bij post.nl maar heb er wel een behoorlijke klacht over. Kan mij van jullie van het personeel eens uitleggen waar mijn 2 CD zendingen die al op 12 augustus vanuit Italie en op 23 augustus vanuit Haarlen (NH) zijn gebleven?![]()
Schijnt schering en inslag te zijn met het ''spoorloos'' raken van pakjes bij dit postbedrijf. Daarbij worden alle klachten met standaard excuses afgedaan waarbij ik als ontvanger van de pakjes het nakijken heb. Je moet al alles aangetekend versturen om uberhaupt iets bezorgt te krijgen
Volgens mij bestaat het hele postbedrijf uit zwarte gaten waarin post ''spoorloos'' verdwjint en krijgen veel pakjes plosteling pootjes en vleugels.![]()
In de algemene voorwaarden staat zelfs iets dat post.nl geen verplichting heeft tot bezorging. Nou ben je als klant dan mooi klaar mee!
En wie steld dan de inhoud van die tassen samen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
De meeste van ons krijgen gewoon braaf de tassen van de wijk die we moeten lopen/bezorgen.
Mijn frustratie en van veel andere verzenders (oa webwinkels) is terecht, Heel Google staat vol met klachten ermee en zelfs veel online juweliers durven al geen zaken meer te doen met post.nl vanwege de vele ''verdwijningen''.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:32 schreef houdjemond het volgende:
Weinig tot geen van ons heeft inzicht in de gang van zaken mbt je order.
Snap je frustratie wel maar, als we het niet hebben hebben we het niet.
De inhoud wordt samengesteld door de voorbereiders. Maar voordat het uberhaupt bij de voorbereider aankomt zijn er natuurlijk al vele andere mensen mee in aanraking geweest. Van je zending uit Italië is het natuurlijk niet eens zeker dat die ooit Nederland heeft gehaald, want in andere landen zullen ongetwijfeld ook wel eens pakjes verdwijnen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 03:44 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
En wie steld dan de inhoud van die tassen samen?
[..]
Mijn frustratie en van veel andere verzenders (oa webwinkels) is terecht, Heel Google staat vol met klachten ermee en zelfs veel online juweliers durven al geen zaken meer te doen met post.nl vanwege de vele ''verdwijningen''.
Zou wel eens willen weten hoe lang de gemiddelde vingers zijn van het personeel bij dit post bedrijf. Je gaat mij toch niet wijsmaken dat post zomaar ''verdwijnt'' Ik kijk graag naar SF films, maar geloof niet in zwarte gaten en ook niet dat pakjes ploteling uit zich zelf kunnen lopen of vliegen.
+1quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:40 schreef dud0r het volgende:
Heel google staat vol met klachten....Dat is ook logisch want mensen laten alleen van zich horen als het mis gaat.
Of wilde je zeggen dat die miljoenen zendingen per dag die wel aankomen elke dag een positieve review achter laten?
Dit.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:40 schreef dud0r het volgende:
Heel google staat vol met klachten....Dat is ook logisch want mensen laten alleen van zich horen als het mis gaat.
Of wilde je zeggen dat die miljoenen zendingen per dag die wel aankomen elke dag een positieve review achter laten?
quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:08 schreef Stacking het volgende:
Natuurlijk zijn wij verantwoordelijk voor het zoekraken. Natuurlijk zijn al onze duizenden PBZ's criminelen. Natuurlijk jatten wij jouw CD's. En natuurlijk kan er niks zijn misgegaan voordat een PBZ jouw zending überhaupt in handen heeft gehad.
En je verwacht dat we je gaan helpen als je zo post? Nee, verdwijn snel uit dit topic aub.
Fijn om te lezen dat je het leuk vindquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Meeloop/fiets ronde is prima verlopen. De post was er rond 11:30.
Het was er even inkomen en ook leuk dat er huizen bij zijn met 'eigen dingen' zoals de reclame daar, post hier, hond A is lief, hond B minder, waar is die brievenbus..etc...)
2 1/2 uur meegelopen en was mooi binnen de tijd(als ik dit alleen had moeten doen was dit op zeker langer gaan duren).
Enkele foutjes gemaakt, maar op 1 na, op tijd hersteld
In totaal =/- 3 tassen incl HAH
Maar een binnenwijk is niet echt een vergelijking met een buitenwijk(op de scooter). Het ging om het idee om even mee te lopen voor 'the feeling'
Fijn om te lopen in een dorp
Je hebt ook altijd wat hequote:Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat je het leuk vind.
En foutjes maken we allemaal nog wel, zelfs na maanden/jaren.
Verder heb ik een kar gebroken vandaag9 volle tassen en HAH vond de lasnaad teveel van het goede.. -krak-
Chinesemakelijerommel!quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat je het leuk vind.
En foutjes maken we allemaal nog wel, zelfs na maanden/jaren.
Verder heb ik een kar gebroken vandaag9 volle tassen en HAH vond de lasnaad teveel van het goede.. -krak-
ja je had het eerder over een shitload,dat was vandaag alquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sodeknetter, wat een lading post weer vandaag. Dikke boeken van Vink, brochures van Peter Hahn, een of ander Legokrantje, Golf Magazine, en 4 hah, waaronder zowel C1000 als Jumbo.
ik heb iets in China aangeschaft, moest ik me verifieren met id en cc(na betaling),quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Kreeg vanmorgen mijn creditcardafschrift ineens bezorgd door Sandd. Lekker dan, fijn idee dat mijn privacygevoelige informatie ergens bij iemand anders thuis op de keukentafel ligt.
Het scheelt in elk geval dat ze tegenwoordig niet meer het nummer van je creditcard op je afschrift vermelden. Dat hebben ze nog heel lang gedaan, en er zijn talloze webshops waar je enkel met een creditcardnummer (dus zonder controlenummer of Mastercard beveiligingscode) van alles kunt bestellen (bijv. Amazon).quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb iets in China aangeschaft, moest ik me verifieren met id en cc(na betaling),
dit is ook weer iets nieuws(wel betrouwbare firma,is tegen fraude)
Heb toch even mooi de belangsrijkste dingen afgedekt,dit voor het geval dat.
Maak er melding vanquote:Op dinsdag 2 september 2014 18:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Kreeg vanmorgen mijn creditcardafschrift ineens bezorgd door Sandd. Lekker dan, fijn idee dat mijn privacygevoelige informatie ergens bij iemand anders thuis op de keukentafel ligt.
Ik heb al geklaagd bij ING, maar ik denk niet dat het wat uithaalt. Het is puur ontmoedigingsbeleid, want ze willen het liefst dat je alles digitaal doet. Lekker goedkoop voor hun, en jij blijft gewoon de volle mep betalen.quote:
jaren terug met de consumentenbond hebben heel veel collega's deze opgezegd(nadat die over ging)dit moet eigenlijk met ing ook gebeuren.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb al geklaagd bij ING, maar ik denk niet dat het wat uithaalt. Het is puur ontmoedigingsbeleid, want ze willen het liefst dat je alles digitaal doet. Lekker goedkoop voor hun, en jij blijft gewoon de volle mep betalen.
Ja, maar van bank veranderen doe je niet zomaar.quote:Op dinsdag 2 september 2014 18:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
jaren terug met de consumentenbond hebben heel veel collega's deze opgezegd(nadat die over ging)dit moet eigenlijk met ing ook gebeuren.
Hilarisch, ik houd wel van dit soort humor!!!quote:Over de pakketbezorging op zondag:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)0b-bc65-40bf00bc350d
Let even op het kenteken vanaf 3:34
Stelletje heidenen!
lekkerquote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb wel eens een collega door 'n fiets heen zien gaan, het frame brak gewoon doormidden bij een las (cheap-ass opoefiets van de Gamma).
quote:Op dinsdag 2 september 2014 19:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb wel eens een collega door 'n fiets heen zien gaan, het frame brak gewoon doormidden bij een las (cheap-ass opoefiets van de Gamma).
Kan ik me goed voorstellen. Die moderne fietsen zijn een hoop schijn (plastic), maar weinig degelijkheid.quote:Op dinsdag 2 september 2014 20:32 schreef Herfstblad het volgende:
Oudere Gazelles vind ik persoonlijk beter dan de nieuwere. Ik heb er eentje van 2 jaar en eentje van zo'n 13 jaar en die laatste vind ik een betere kwaliteit hebben.
O, geloof ik best ja. Als mijn oudje in iets betere conditie was, dan had ik geen nieuwe gekocht. Maar het ding zit aan elkaar met postelastieken zo ongeveerquote:Op dinsdag 2 september 2014 20:35 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen. Die moderne fietsen zijn een hoop schijn (plastic), maar weinig degelijkheid.
Dat zou helemaal erg zijn, als het in de krant komt als een poststuk is aangekomenquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:40 schreef dud0r het volgende:
Nouja het past prima dus denk " doe ik even"quote:Op dinsdag 2 september 2014 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt ook altijd wat he
6 tassen is dan ook de max, meer moet je niet mee willen nemen
Ik weet niet hoe vol ze bij jullie die tassen maken, ik heb er wel eens 3 die makkelijk in 2 hadden gepast, maar met 9 tassen rijden doe ik ook niet, hoor! Het absolute maximum wat ik (na enig herpakken) kan meekrijgen is 5.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:12 schreef houdjemond het volgende:
Tevens. . Fietsen met 9 tassen, hoe doen jullie dat?! 2 is bij mij max of ik trek wheelies terwijl ik dat niet wil :x
Soms een tas met 6 briefjes, maar meestal gewoon volstouwen tor aan de rits. Word ook letterlijk neergetyft dus til me kapot.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe vol ze bij jullie die tassen maken, ik heb er wel eens 3 die makkelijk in 2 hadden gepast, maar met 9 tassen rijden doe ik ook niet, hoor! Het absolute maximum wat ik (na enig herpakken) kan meekrijgen is 5.
Fietsen met 9 tassen lijkt me wel erg veel. Maximum voor mij is zes tassen in één keer.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:12 schreef houdjemond het volgende:
Tevens. . Fietsen met 9 tassen, hoe doen jullie dat?! 2 is bij mij max of ik trek wheelies terwijl ik dat niet wil :x
Gelukkig gebeurt het nog zelden dat ik überhaupt zoveel post heb.quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Dat volstouwen doe ik allang niet meer, ik neem nu gewoon 2 tassen mee, bij hoge uitzondering een keer 3, want ik vind het maar niks als je zo zwaar beladen bent dat je niet meer fatsoenlijk kunt sturen en iedere oneffenheid in de weg kan voelen. En meestal levert het ook nauwelijks tijdwinst op doordat je dan veel voorzichtiger moet fietsen
Ik bedoelde wel post en huis-aan-huis op dezelfde dag...quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:12 schreef houdjemond het volgende:
hele kleine tassen??quote:Op dinsdag 2 september 2014 22:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik bedoelde wel post en huis-aan-huis op dezelfde dag...
Hoe krijg ik het mee? Nouja... Voor in het mandje kunnen zo'n twee tassen (post plus hah) achterin kunnen in elke tas anderhalf tas, misschien twee als hah het toelaat. Dan zit je al op 6 tassen. Als je dan ook nog je schoudertas vol laadt (zo'n kwart/halve tas) en twee tassen op je rekje legt/aan je zadel hangt en één tas bovenop je mandje gooit, zit je al aan negen.
Haj, die persoon krijgt een kaartje in de bus met de vraag om te frankeren.quote:Op dinsdag 2 september 2014 23:21 schreef Journalistjeee het volgende:
Hoi! Een vraagje.. Ik heb vanavond een pakketje in de brievenbus gedaan met een boek erin. Boek zit in een a4-envelop. Heb ik met m'n stomme hoofd helemaal niet nagedacht over de hoeveelheid postzegels en dacht ik dat twee postzegels wel voldoende waren. Zonder te wegen.Nu blijkt dus dat het boek wel wat zwaarder is en er voor 3,80 aan postzegels op moet zitten, maar dat heb ik dus niet gedaan. Mijn eigen adres heb ik niet op de envelop gezet, maar de persoon waar ik het boek aan heb verkocht ken ik niet eens! Hoe kan ik dit nou oplossen?
Heel stom dit, ik weet het. Hoop dat jullie meer weten..
Op deze vroege ochtend wilde ik een opmerking maken over klepperende gleuven in de nacht, maar nee, doe ik toch maar nietquote:Op woensdag 3 september 2014 05:22 schreef posje het volgende:
Waar halen ze al die post toch vandaan ineens? Niet bij de concurrent, want daar is het ook megadruk. Dagen van ruim zeven uur lopen/fietsen zijn geen uitzondering. Soms lig ik 's nachts nog te bezorgen
Nee hoor. Gewoon normaal gevulde posttassen en iets minder volle HAH-tassen. Dat is volgens mij i.v.m. het gewicht. Maar het was misschien ook wel een beetje overdreven beladen, maar dat scheelde mij iets van 10 minuten op en neer fietsen...quote:
het is alleen niet verantwoord,ze zijn gewoon verplicht je werktijd uit te betalen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 21:33 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Fietsen met 9 tassen lijkt me wel erg veel. Maximum voor mij is zes tassen in één keer.
Twee binnentassen per fietstas, één volledig gevuld op de bagagedrager tussen de fietstassen geklemd en al het overige in mijn twee schoudertassen.
En dan héél rustig fietsen, met name over drempels
Oh, en niet vergeten behoorlijk naar voren te leunen.
Wheelies maakt mijn fiets dan alleen wanneer ik er niet op zit terwijl ie niet van gietijzer maar van een lichte aluminiumlegering is gemaakt.
ik heb er lak aan,ik nat de de rest ookquote:Op dinsdag 2 september 2014 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
Naar aanleiding van het artikeltje in de 'dichtbij' moet ik toch even vragen:
Hoe houden jullie de post droog?
Bij mij geldt; als het regent wordt de post nat. Simpel.
Ik doe gewoon de flappen van mijn schoudertassen over de post heen en als het werkelijk met bakken uit de lucht kom wacht ik (hooguit 5 minuten) totdat het ergste voorbij is maar daarna loop ik gewoon verder.
Ik heb een keer een collega zien bezorgen met een paraplu in de ene hand en de post in de andere![]()
Dat gaat me echt te ver hoor!
dat is toch alleen bij sandzooi?quote:Op woensdag 3 september 2014 05:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zat even door mijnpostnl te bladeren omdat ik nogsteeds signalen krijg over niet uitbetaalde gewerkte uren, en het opgeven van (extra/werkelijk) gewerkte uren.
Ik zie iig dat de oranje kaart nu ook digitaal is in te vullen, maar niet waar je je gewerkte uren ook digitaal kan invullen.
Volgens postnl https://mijnpostnl.mijnpo(...)rjegewerkteuren.aspx zou dit staan onder:
Als je klikt op "meer of minder tijd doorgeven" dan kun je de overzichten vinden, dan moet je nog wel de week die je wilt zien zelf invullen en zelf alle eventuele meer-uren voor het huidige emolumenten-tijdvak optellen.
Ik ben overigens benieuwd of ik mijn uren digitaal en/of per post krijg te zienOm nu elke keer naar het depot te rijden om deze in te kunnen zien vind ik ook weer een beetje te veel van het goede
Ik weet niet of sommigen dit (moeten) doen, maar als je klaar bent met je ronde, om dan een SMSje naar je TC te sturen dat je klaar bent. Wie doet dit wel/niet of op een andere manier?
met die aanlevertijden komen ze zichzelf nog wel tegen,let maar op rond knjquote:Op woensdag 3 september 2014 05:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Op deze vroege ochtend wilde ik een opmerking maken over klepperende gleuven in de nacht, maar nee, doe ik toch maar niet
7 uur bezorgen
En dan straks de post zo rond 13:00 pas aangeleverd krijgen? Dat kan toch niet waar zijn?
Of gaan die wijken opgesplitst worden?
Dat is het eerst wat ik zij toen ik hoorde dat ze bepaalde tijden gingen aanpassen... Ze lijken echt totaal niet na te denken bij PostNL...quote:Op woensdag 3 september 2014 08:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met die aanlevertijden komen ze zichzelf nog wel tegen,let maar op rond knj
Ik doe zelf onderhoud aan mijn fiets, dus voor mij geldt dat niet sowieso... Ik loop altijd binnen de tijd, dus ik zit een beetje in dubio wat betreft wel of niet overladen van mijn fiets.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:09 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het is alleen niet verantwoord,ze zijn gewoon verplicht je werktijd uit te betalen.
buiten dat je fiets gaat geheel naar de haaien,en repa s moet je eerst weer voorschieten.
Van die harige gleuven, waar je niks tussendoor krijgt? Ja de post kwam gisteren om 13.00 uur. Maar bij de concurrent was ik al om 8.15 begonnen. Het was dus niet één wijk, maar vier. Vrijdag heeft PostNL weliswaar een daldag, maar de concurrent de drukste dag van het jaar. Ik hoop donderdag een beetje op tijd klaar te zijn (gisteren half zes) om ruim 16 kratten post te sorteren.quote:Op woensdag 3 september 2014 05:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Op deze vroege ochtend wilde ik een opmerking maken over klepperende gleuven in de nacht, maar nee, doe ik toch maar niet
7 uur bezorgen
En dan straks de post zo rond 13:00 pas aangeleverd krijgen? Dat kan toch niet waar zijn?
Dat SMSje bedoel je?quote:Op woensdag 3 september 2014 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is toch alleen bij sandzooi?
Mee eens.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:35 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is het eerst wat ik zij toen ik hoorde dat ze bepaalde tijden gingen aanpassen... Ze lijken echt totaal niet na te denken bij PostNL...
Ja de post kwam gisteren om 13.00 uur. Maar bij de concurrent was ik al om 8.15 begonnen. Het was dus niet één wijk, maar vier. Vrijdag heeft PostNL weliswaar een daldag, maar de concurrent de drukste dag van het jaar. Ik hoop donderdag een beetje op tijd klaar te zijn (gisteren half zes) om ruim 16 kratten post te sorteren.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:44 schreef posje het volgende:
[..]
Van die harige gleuven, waar je niks tussendoor krijgt?[quote]![]()
Zou wel handig zijn, als ieder zijn eigen wijken afmeldde. De meeste bezorgers hier zullen vanuit een depot werken, daar meldt de depot-overste of alle wijken weg zijn.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat SMSje bedoel je?
Ik heb gisteren meegelopen met een PostNL-bezorger en die moet een SMSje sturen als die met de wijk klaar is.
Zit idd wat in.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:10 schreef posje het volgende:
[..]
Zou wel handig zijn, als ieder zijn eigen wijken afmeldde. De meeste bezorgers hier zullen vanuit een depot werken, daar meldt de depot-overste of alle wijken weg zijn.
En helemaal van de pot gerukt dat de depotverantwoordelijke nu elke dag moet bellen naar een vast nummer (dus sms kan niet meer). Dat op een tijdstip dat iedereen belt, dus soms ben je een kwartier bezig iemand aan de lijn te krijgen. Dat om alleen te melden dat alles in orde is.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:13 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
SMSje versturen zit je weer met kosten van de provider(wel/geen SMS-bundel) e.d. en wat je kan/mag declareren.
Klopt, dat heb ik ook. Plus dat ik een mailtje naar de teamleider en Randstad moet sturen wat ik die dag gedaan had.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:27 schreef allweather het volgende:
Hier hebben we pbz-met die o.a. tussen 14:30 en 15:00 moeten controleren of het depot leeg is en dit aan de teamleider moeten melden(sms of whatsapp als het depot leeg is, bellen als er nog een wijk staat).
quote:Op woensdag 3 september 2014 09:56 schreef posje het volgende:
[..]
En helemaal van de pot gerukt dat de depotverantwoordelijke nu elke dag moet bellen naar een vast nummer (dus sms kan niet meer). Dat op een tijdstip dat iedereen belt, dus soms ben je een kwartier bezig iemand aan de lijn te krijgen. Dat om alleen te melden dat alles in orde is.
Dat geldt volgens mij alleen voor het handjevol kantoren waar al Mijn Werk gebruikt wordt.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:12 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is toch alleen bij sandzooi?
Ik denk dat iemand die 7 uur loopt sowieso wel meer dan 1 wijk heeft, ws. wel 2 of 3. Die drukte als de schoolvakanties weer voorbij zijn is trouwens een jaarlijks terugkerend fenomeen.quote:Op woensdag 3 september 2014 05:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
7 uur bezorgen
Wist ik ook niet:)quote:Op woensdag 3 september 2014 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die 7 uur loopt sowieso wel meer dan 1 wijk heeft, ws. wel 2 of 3. Die drukte als de schoolvakanties weer voorbij zijn is trouwens een jaarlijks terugkerend fenomeen.
Vergeet niet dat zover ik weet /mij is mede gedeeld, er sprake is van een GPS op de bezorgscooter.quote:Op woensdag 3 september 2014 10:14 schreef Rafierafie het volgende:
Is dat nu die nieuwe bedrijfscultuur waar ze naar op zoek zijn? Nog meer wantrouwen?
Moeten we binnenkort een dagboek gaan bijhouden met alles wat we doen op een dag?
De tijd voor doorgeven van al die tijden en dat soort onzin wordt zeker niet uitbetaald?
Depotcontrole prima. Iedere dag tijden doorbellen/mailen/sms'en... nee.
Ik kan altijd nog naar huis lopen, wijk ligt zo ongeveer tegen mijn eigen straat aanquote:Op woensdag 3 september 2014 10:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Dan vergeet geen tiewraps en duct-
tape mee te nemen
Ja, dat zou prettig zijn, maar wat denk je dat er nog aan werk vooraf gaat voordat jij je wijk gesorteerd en al hebt?quote:Op woensdag 3 september 2014 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Mee eens.
Zoals al hier eerder werd geopperd(ik meen door Kramerica): Het zou mooi zijn als de post bij de bezorger zo rond 09:00 zou liggen.
Zo trek je meer parttimers(met kids) aan. Niet nu om naar 13:00 te gaan werken
Hetzelfde alleen dan (veel)eerderquote:Op woensdag 3 september 2014 12:07 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, dat zou prettig zijn, maar wat denk je dat er nog aan werk vooraf gaat voordat jij je wijk gesorteerd en al hebt?
Hoe is het in december? Druk-drukker-drukst?quote:Op woensdag 3 september 2014 10:15 schreef V__L_N het volgende:
September is inderdaad altijd wel druk. Veel bedrijven beginnen nu weer, dus veel post en catalogussen. Maar dat is vast oefenen voor december
Ik heb het zien dalen. Toen ik begon (2011), was het niet raar als ik zo'n 6-8 grijze zakken had vlak voor kerst (zonder HAH), nu 3-4 oranje tassen (2013) en vaak zit er 1 vol met pakjes. Oke, de oranje tassen zijn wel groter, maar het is toch echt wel minder geworden.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hoe is het in december? Druk-drukker-drukst?
Ik vond het afgelopen jaar prima meevallen.quote:Op woensdag 3 september 2014 12:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was ook sarcastisch bedoeltquote:Op woensdag 3 september 2014 12:20 schreef V__L_N het volgende:
Als ze te vroeg beginnen moeten ze mensen extra uitbetalen. Dus dat gaat hem niet worden.
Bezuinigen, bezuinigen...
Ik zou trouwens maar brood mee nemen. Precies om die reden.
Werken op maandag, really?quote:Op woensdag 3 september 2014 13:09 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik vond het afgelopen jaar prima meevallen.
In 2009 eerste kerst gehad, elke dag 4 tot 6 tassen. En dan drie maandagen erbij.
Laatste keer 1 dag 3 tassen gehad, de rest steeds 2. Wel alles zonder hah.
En maar 1 maandag.
met Kerst als een normale dag, maar tot dit jaar werd er gewoon op maandag bezorgd. Wel een stuk minder dan op andere dagen (wijk of 4/5) in 3 uur. Ik vond het altijd heerlijk werken op maandag, beetje van straat naar straat fietsen.quote:
dat verschilt volgens mij weer per plaats en per teamcoach. Je hebt er bij die zeggen "die tijd compenseer je in de zomer wel weer" (wat natuurlijk niet zo is omdat je dan minder tijd voor je wijk krijgt, maar dan hopen ze dat de pbz het tegen die tijd wel vergeten is) maar je hebt er ook bij die niet moeilijk doen over extra tijd uitbetalen (zolang je het niet te gek maakt)quote:Op woensdag 3 september 2014 15:01 schreef houdjemond het volgende:
Danklijkt me wel wat hebben in december met al die lichtjes en lekker naar binnen gluren in het donker!
Hoe zit het eigenlijk als je een megapak sneeuw voor je wijk heb liggen? Goede schoenen aan en door duwen of snappen ze wel dat je er dan langer over doet?
Mijn ervaring is dat er dan voldoende mensen worden ingezet. Iedereen een beetje extra, niet 1 die het halve depot leeg moet lopen. Dus voor mij is het een rustiger periodequote:Op woensdag 3 september 2014 12:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]
valt tegen hoor, loop je daar te kloten in het donker en te zoeken naar straatverlichting omdat je anders de adressen niet meer kunt lezen, zeker niet met die gekleurde enveloppen waarop je de adressen toch al een stuk minder goed kunt zienquote:Op woensdag 3 september 2014 15:01 schreef houdjemond het volgende:
Danklijkt me wel wat hebben in december met al die lichtjes en lekker naar binnen gluren in het donker!
Misschien toch allemaal met zo'n vreselijk lelijk hoofdlampje gaan lopenquote:Op woensdag 3 september 2014 16:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
valt tegen hoor, loop je daar te kloten in het donker en te zoeken naar straatverlichting omdat je anders de adressen niet meer kunt lezen, zeker niet met die gekleurde enveloppen waarop je de adressen toch al een stuk minder goed kunt zien
Maar om nou de hele dag een telefoonboek mee te slepen is ook weer zo iets....quote:Op woensdag 3 september 2014 18:20 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad de gebruikelijke kaartjes voor tante truus op de dorpsstraat.
Ik ben dol op kerst
Overigens mag je het wel herstellen, maar je mag ze niet mee naar huis nemen. Zo is het mij geleerd.
En een combinatie met een goede voorsorteerder =quote:Op woensdag 3 september 2014 17:16 schreef posje het volgende:
Het leuke vind ik de puzzels, in mijn vaste wijk dan. Bijvoorbeeld alleen een voornaam en dan geen of een foutief huisnummer. Nou lees ik in het propagandablad dat je verkeerde adressen niet zelf mag herstellen. Terwijl de bezorger de enige is die heel veel kennis heeft van de wijk.
Je mag wel naar binnen om te googelen, maar je moet het kaartje buiten laten liggenquote:Op woensdag 3 september 2014 18:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar om nou de hele dag een telefoonboek mee te slepen is ook weer zo iets....
Ik had het laatst met iemand over de gouden gids... Die persoon wist al niet meer wat dat was. Voor dat soort dingen heb je tegenwoordig internet.quote:Maar om nou de hele dag een telefoonboek mee te slepen is ook weer zo iets....
Heb je wel toen je merkte dat het zo'n bende was je TC gebeld? Ik zou dat in zo'n geval zeker doen, en dan (afhankelijk van hoe groot de puinhoop is) op voorhand eisen dat alle uitloop wordt uitbetaald. Ook een mogelijkheid, en dat is hier al eens voorgekomen, dat een pbz (na, ik neem aan, overleg met de TC) alles heeft teruggelegd op het depot met een briefje "sorteer het nog maar eens" (wel uiteraard eerst de medische- en rouwpost eruit vissen).quote:Op woensdag 3 september 2014 19:01 schreef JaqenHghar het volgende:
Zooooooooo ik ben op. He le maal naar de tering.
Vandaag 3 kleine wijken achter elkaar gedaan. De sortering was wederom waardeloos. Om te janken zo erg. En dat bij alle 3 de wijken. Ik had ik 3,5 uur klaar kunnen zijn, heb er 5 over gedaan.
Samenvatting:
- Bundels die door elkaar lagen
- Bundels waarbij even en oneven door elkaar lagen
- Bundels die op volgorde lagen maar halverwege een veel eerder stuk hadden. Voorbeeld: de bundel van nummers 85-87-89- etc etc etc maar na 15 huizen begint ineens het stuk van 35-37- 39 en dan na 10 huizen weer verder van het stuk 89 - 91 - 93 etc![]()
- Pakketjes die onder in de tas waren gepropt.
- Bundels van een geheel andere wijk.
- Bundels van een groot plein met allemaal cafe's die door elkaar lagen, en binnen de bundels zelf ook. Dus sommige cafe's ben ik 4 keer binnen geweest vandaag. Gesjellig
- Grootste ergerpunt: Mensen met zo'n klein kut brievenbusje van 10cm bij 3cm die iets bij Bol of iets met een harde kartonnen doos hadden bestelt en dan vervolgens niet opendoen. En dat keer 12 vandaag. Zware schoolboeken allemaal. Lekkah hoor.
Weet ik, maar voor m'n internet moet ik ook naar huis.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:59 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik had het laatst met iemand over de gouden gids... Die persoon wist al niet meer wat dat was. Voor dat soort dingen heb je tegenwoordig internet.
Ik had hem zaterdag al aan de telefoon hierover. Want toen was het net zo, en gister ook. Vandaag heb ik hem een mailtje gedaan met alle details waar het precies fout ging/gaat en hoe.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb je wel toen je merkte dat het zo'n bende was je TC gebeld? Ik zou dat in zo'n geval zeker doen, en dan (afhankelijk van hoe groot de puinhoop is) op voorhand eisen dat alle uitloop wordt uitbetaald. Ook een mogelijkheid, en dat is hier al eens voorgekomen, dat een pbz (na, ik neem aan, overleg met de TC) alles heeft teruggelegd op het depot met een briefje "sorteer het nog maar eens" (wel uiteraard eerst de medische- en rouwpost eruit vissen).
[..]
Weet ik, maar voor m'n internet moet ik ook naar huis.
En je samenvatting even doormailen, zodat het besproken kan worden.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb je wel toen je merkte dat het zo'n bende was je TC gebeld?
Al gedaan.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:26 schreef posje het volgende:
En je samenvatting even doormailen, zodat het besproken kan worde
Ik ook, wijk direct naast een golfbaanquote:Op woensdag 3 september 2014 20:13 schreef Parafernalia het volgende:
Was een boel gisterWerken in een wijk waar iedereen lid is van een magazine over golf
![]()
Ik ook, maar had het allebeiquote:Op woensdag 3 september 2014 21:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik ook, wijk direct naast een golfbaanVond het niet zo erg. Heb veel liever veel post dan vervelende HAH.
Dat gaat lastig als de VOS om 7.30 uur afgelopen is. En ik kan je verzekeren dat op sommige piekdagen de sorteerders al binnen zijn voordat alles geVOSt is. Dan heb ik daar graag nog even een handje mee, zodat het laatste een tikkeltje sneller klaar is. Kan prima met de wijkenkennis die ik in mijn team inmiddels opgebouwd heb en trust me, het loopt regelmatig verre van logisch qua postcodequote:Op woensdag 3 september 2014 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Mee eens.
Zoals al hier eerder werd geopperd(ik meen door Kramerica): Het zou mooi zijn als de post bij de bezorger zo rond 09:00 zou liggen.
klinkt bekend. Hebben ze bij ons ook met meerdere teams gedaan. Hierdoor is het ver weg gelegen gebied allemaal zeer vroeg klaar, terwijl het dichtbij gelegen gebied pas als laatste gereed hoeft te zijn. Dit betekent een meer optimale inzet van de medewerkers en meer standaardisatie van begin- en eindtijden.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Op mijn vestiging vind gaan ze in oktober weer herorganiseren. Met de kennis zal het dan deze kerst ook zeer mager zijn. Komt er namelijk op neer dat ik niet meer alleen wijken uit mijn eigen gebied ga voorbereiden, maar eerst van plaatsen die tientallen kilometers verderop liggen. Nu al weet grote meerderheid de post binnen het team al niet meer succesvol uit te wisselen....
Wel jammer dat de mensen die op die post zitten te wachten nog een dag langer moeten wachten.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook een mogelijkheid, en dat is hier al eens voorgekomen, dat een pbz (na, ik neem aan, overleg met de TC) alles heeft teruggelegd op het depot met een briefje "sorteer het nog maar eens" (wel uiteraard eerst de medische- en rouwpost eruit vissen).
Die had ik vandaag. Plus de Kampioen en een praktisch huis-aan-huismailing van Telfort.quote:Op woensdag 3 september 2014 20:13 schreef Parafernalia het volgende:
Was een boel gisterWerken in een wijk waar iedereen lid is van een magazine over golf
![]()
En wie mag het oplossen: de 'laatste' in de rijquote:Op woensdag 3 september 2014 23:24 schreef blijevis het volgende:
[..]
Wel jammer dat de mensen die op die post zitten te wachten nog een dag langer moeten wachten.
Eigenlijk triest dat medewerkers van hetzelfde bedrijf elkaar over de rug van de klant aan het treiteren zijn. Ook niet slim, want als klanten vanwege slechte dienstverlening afhaken wordt daar niemand in het bedrijf beter van.
dat heb ik al vaak gemeldquote:Op woensdag 3 september 2014 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Mee eens.
Terugschuiven, zodat diegene voor jou de volgende dag nog meer werk in dezeldfe krappe tijd moet doen?quote:Op donderdag 4 september 2014 06:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Goedemorgen
En wie mag het oplossen: de 'laatste' in de rij
Doorschuiven. Als diegene voor jou er maar van af is (om vaak de krappe tijd te halen en/of door onkunde).
Dat is juist het probleem...doorschuiven/terugschuiven...quote:Op donderdag 4 september 2014 07:50 schreef blijevis het volgende:
[..]
Terugschuiven, zodat diegene voor jou de volgende dag nog meer werk in dezeldfe krappe tijd moet doen?
Heel produktief allemaal.
quote:Een dagje voorbereiden bij PostNL:
Als degene voor je geen verantwoordelijkheid neemt voor z'n taak en er een janboel van maakt, heb ik er daarna last van. En ik word niet betaald om die problemen op te lossen.quote:Op donderdag 4 september 2014 07:50 schreef blijevis het volgende:
[..]
Terugschuiven, zodat diegene voor jou de volgende dag nog meer werk in dezeldfe krappe tijd moet doen?
Heel produktief allemaal.
Een dagje voorbereiden bij PostNL:
Als het goed is word je daar wel voor betaald.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:26 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Als degene voor je geen verantwoordelijkheid neemt voor z'n taak en er een janboel van maakt, heb ik er daarna last van. En ik word niet betaald om die problemen op te lossen.
Dat heeft niets te maken met elkaar treiteren. Het probleem is dat er binnen steeds minder ervaren voorbereiders zitten, en de nieuwe die worden aangenomen worden niet goed gecontroleerd en begeleid. Degene die dan op straat loopt mag vervolgens de rommel opruimen, en hoewel je uiteraard geacht wordt terug te lopen voor een fout gesorteerd poststuk, zijn er grenzen. De fout ligt in mijn optiek uiteindelijk bij het management, en het heeft eerder te maken met onkunde/onwetendheid/eigenwijsheid/niet luisteren naar de werkvloer dan met elkaar expres dwars willen zitten.quote:Op woensdag 3 september 2014 23:24 schreef blijevis het volgende:
[..]
Wel jammer dat de mensen die op die post zitten te wachten nog een dag langer moeten wachten.
Eigenlijk triest dat medewerkers van hetzelfde bedrijf elkaar over de rug van de klant aan het treiteren zijn. Ook niet slim, want als klanten vanwege slechte dienstverlening afhaken wordt daar niemand in het bedrijf beter van.
Oh werkelijk? Ik heb nog nooit s ochtends post gesorteerd, wat gek.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:27 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als het goed is word je daar wel voor betaald.
Voor die voorbereider is dat uiteraard ook niet leuk, maar dan heeft íe een motivatie om z'n werk wat beter te doen. Bovendien beschikt hij over allerlei handiger sorteerfaciliteiten (kast/zetblok) waardoor hij het makkelijker kan herstellen dan wanneer ik hele stapels post tegen de stoeprand moet herschikken.quote:Op donderdag 4 september 2014 07:50 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je wordt betaald om een incidentele foutloper te herstellen, maar niet om je halve wijk opnieuw te sorteren omdat er in de voorbereider iets enorm is misgegaan.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:27 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als het goed is word je daar wel voor betaald.
En ook al word je er voor betaald, als je het meldt, het breekt je op een gegeven moment op als de post een uur later komt, je nog drie wijken voor de boeg hebt en je moet eerst de post nog bij elkaar zoeken.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je wordt betaald om een incidentele foutloper te herstellen, maar niet om je halve wijk opnieuw te sorteren omdat er in de voorbereider iets enorm is misgegaan.
Precies en dan ben jij degene die te lang over z'n wijk heeft gedaan.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:26 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Als degene voor je geen verantwoordelijkheid neemt voor z'n taak en er een janboel van maakt, heb ik er daarna last van. En ik word niet betaald om die problemen op te lossen.
quote:Op donderdag 4 september 2014 08:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voor die voorbereider is dat uiteraard ook niet leuk, maar dan heeft íe een motivatie om z'n werk wat beter te doen. Bovendien beschikt hij over allerlei handiger sorteerfaciliteiten (kast/zetblok) waardoor hij het makkelijker kan herstellen dan wanneer ik hele stapels post tegen de stoeprand moet herschikken.
Dat het voor de voorbereider meer werk is, jammer dan, maar nu komt het iedere keer op de laatste schakel in de bezorgketen neer. De voorbereiders moeten begrijpen dat de bezorgers in feite interne klanten zijn. Als ik een brief fout bezorg en er komt iemand achter mij aan zeg ik toch ook niet dat ik er geen tijd voor heb omdat ik dan nog meer werk krijg, daardoor nog meer werkdruk, daardoor nog meer bezorgfouten ga maken, ad infinitum?
+!quote:Op donderdag 4 september 2014 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met elkaar treiteren. Het probleem is dat er binnen steeds minder ervaren voorbereiders zitten, en de nieuwe die worden aangenomen worden niet goed gecontroleerd en begeleid. Degene die dan op straat loopt mag vervolgens de rommel opruimen, en hoewel je uiteraard geacht wordt terug te lopen voor een fout gesorteerd poststuk, zijn er grenzen. De fout ligt in mijn optiek uiteindelijk bij het management, en het heeft eerder te maken met onkunde/onwetendheid/eigenwijsheid/niet luisteren naar de werkvloer dan met elkaar expres dwars willen zitten.
Gelezenquote:Op donderdag 4 september 2014 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
Onderhandelingen cao postbezorgers gestart.
http://www.bvpp.nl/files/doc08_01.pdf
http://www.bvpp.nl/files/doc08_02.pdf
Degene die treitert is hier niet de voorbereider (dat hoop ik tenminste) maar de bezorger die de boel terugschuift (zogenaamd om de voorbereider een lesje te leren). De fout ligt inderdaad bij het management, maar ik denk dat je als bezorger het management meer aan het denken zet wanneer je de handel gewoon bezorgt en de extra tijd laat uitbetalen, dan wanneer je de post terugschuift.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat heeft niets te maken met elkaar treiteren. Het probleem is dat er binnen steeds minder ervaren voorbereiders zitten, en de nieuwe die worden aangenomen worden niet goed gecontroleerd en begeleid. Degene die dan op straat loopt mag vervolgens de rommel opruimen, en hoewel je uiteraard geacht wordt terug te lopen voor een fout gesorteerd poststuk, zijn er grenzen. De fout ligt in mijn optiek uiteindelijk bij het management, en het heeft eerder te maken met onkunde/onwetendheid/eigenwijsheid/niet luisteren naar de werkvloer dan met elkaar expres dwars willen zitten.
Als je echt de halve wijk opnieuw moet sorteren heb je een punt, maar ik neem aan dat dat een overdrijving is. Ik bezorg zelf nu zo'n drie jaar post en de slechtst voorbereide wijk in al die tijd heeft me, schat ik, een minuut of vijftien extra tijd (en een hoop ergernis) gekost. Maar dat was wel een uitzondering.quote:Op donderdag 4 september 2014 08:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je wordt betaald om een incidentele foutloper te herstellen, maar niet om je halve wijk opnieuw te sorteren omdat er in de voorbereider iets enorm is misgegaan.
Een tegemoetkoming voor je fietskostenquote:Op donderdag 4 september 2014 09:33 schreef Rafierafie het volgende:
Onderhandelingen cao postbezorgers gestart.
http://www.bvpp.nl/files/doc08_01.pdf
http://www.bvpp.nl/files/doc08_02.pdf
toch die 15Equote:Op donderdag 4 september 2014 15:24 schreef V__L_N het volgende:
Ze gaan dit keer wel voor riante loonsverhogingen he. Niet dat ik denk dat de post er intrapt.
op degenen die niets opgeven,of het niet durven,daar pakken ze heel veel geld mee,het aantal mensen die dat betreft zijn er meer dan 1quote:Op donderdag 4 september 2014 14:35 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar ook al maakt de sorteerder een fout hier in, deze krijgt zijn extra tijd nu ook wel uitbetaald.
Tenminste als die het opgeeft
En als het niet klopt, een hoop geklaag (of juist niet en voor 'lief' nemen ) in de wind ipv dit bij je TC oid neer te leggen
Als dit langer loopt, krijg je irritatie om elk iets wat verkeerd gaat en dit loopt alleen maar op.
Wellicht uit zich dit in o.a. post achterhouden(weggooien) en weet ik het allemaal niet.
Die postbode die een week of wat geleden is ontslagen.
Misschien was bij hem/haar de stoppen doorgeslagen door fouten, miscommunicatie e.d.?
Ik praat het niet goed, maar je weet het niet.
De 1 kan er beter mee omgaan dan de andere.
Maar zoals hier al werd geopperd: als het een minuut of 10-15...zeg een half uurtje is..ik zou het gewoon hersorteren of nabezorgen als ik er op dat moment niet uit kwam.
Wel zal ik dit vermelden op het, hopelijk aanwezige, dagrapport en natuurlijk mijn tc er telefonisch/via email over inlichten.
Op zeker dat de verantwoordelijke sorteerder die feedback krijgt te horen.
dat moet ook alles wat gerapporteerd wordt is een soort van onderbouwing,hier kunnen ze moeilijk tegenin gaan.,en de bedriegers halen ze er echt wel tussenuitquote:Op donderdag 4 september 2014 13:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je echt de halve wijk opnieuw moet sorteren heb je een punt, maar ik neem aan dat dat een overdrijving is. Ik bezorg zelf nu zo'n drie jaar post en de slechtst voorbereide wijk in al die tijd heeft me, schat ik, een minuut of vijftien extra tijd (en een hoop ergernis) gekost. Maar dat was wel een uitzondering.
In de meeste gevallen gaat het per dag om een paar huisnummers in de verkeerde volgorde of is er een keer een scheidingskaart over het hoofd gezien waardoor je een deel van een straat moet overdoen, zaken die hooguit een paar minuten extra kosten.
Bij ons wordt uitloop, veroorzaakt door slechte voorbereiding, overigens gewoon uitbetaald.
dat is niet zo heel erg maar die gaan met riantere "salarissen" naar huis dan ons,en wat doen ze, de hele dag een beetje aankloten.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Betere link voor die laatste: http://www.bloovi.be/nieu(...)lblue-bol-klm-postnl
Lang verhaal kort gemaakt.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
op degenen die niets opgeven,of het niet durven,daar pakken ze heel veel geld mee,het aantal mensen die dat betreft zijn er meer dan 1
Dit.. wat een pruts boekje.quote:Op donderdag 4 september 2014 15:53 schreef Parafernalia het volgende:
Geen HAH"vandaag, maar door dat volvo blaadje eigenlijk wel Hah
Eigenlijk de punten die jij ook aangeeft, maar dan dat het geen 5 maanden hoeft en mag durenquote:Op donderdag 4 september 2014 15:17 schreef V__L_N het volgende:
Ik snap je punt niet? punt is dat jij moet zaniken om tijd te krijgen voor fouten die zij maken.Je werkt haast gratis als het vaak voorkomt. Ze gaan er vanuit dat het af en toe gebeurd, niet dat je 2/3/4x in de maand zulke dagen hebt.
Ik heb een tijd gehad dat ik gewoon 2x in de week een andere route in me tas had. Ik heb 5 maanden lang braaf de regels gevolgd. Na 5 maanden me Tc gebeld dat ik het meer dan spuugzat was en dat het de laatste keer was dat ik het zo ging bezorgen en dat alles de volgende keer gewoon terug zou gaan naar het sorteercentrum...
Daarna weken lang keurig de route in me tas en geen fouten ook.
Totaal heb ik in die 5 maanden 15 uur meer gewerkt dan mocht en elke keer moeten zeuren over uren. Dat doe je niet voor je lol. Overigens is niks een excuus om post achter te houden of weg te gooien.
LOLquote:Op donderdag 4 september 2014 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
Betere link voor die laatste: http://www.bloovi.be/nieu(...)lblue-bol-klm-postnl
Das minderquote:Op donderdag 4 september 2014 18:39 schreef blijevis het volgende:
Vandaag iets vreselijks meegemaakt. Het kind van nummer 180 kwam me aan het begin van de straat al tegemoet fietsen: postbode heb je de Donald Duck bij je? Zat die van haar er niet bij! Ja, dan heb je wel wat uit te leggen
Hier altijd op donderdag. Hopelijk komt-ie morgen of overmorgen alsnog.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Das minder
Ik dacht dat die altijd op de vrijdag of zaterdag er bij zaten?
Ja klopt. Het is de DD-extra die zaterdag wordt bezorgdquote:Op donderdag 4 september 2014 19:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Hier altijd op donderdag. Hopelijk komt-ie morgen of overmorgen alsnog.
Anders durf ik me niet meer in die straat te vertonen
Welkom bij de postnl.quote:Eigenlijk de punten die jij ook aangeeft, maar dan dat het geen 5 maanden hoeft en mag duren
de hele wereld heeft de donald ruk,zijn ook niet goedkoop,sommige collega's moeten er bijna een half uur voor werken(schandalig eigenlijk)quote:Op donderdag 4 september 2014 18:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Das minder
Ik dacht dat die altijd op de vrijdag of zaterdag er bij zaten?
inleveren dat spul. Wij moeten ook wat te doen hebben.quote:Op donderdag 4 september 2014 23:21 schreef posje het volgende:
Dames en heren, ik vrekskuzzeer me vast voor de stapels post die ik morgen namens Postservice/Sandd in de brievenbussen heb gestouwd. Zojuist een kilootje of 160 tussen de elastiekjes gewurmd en je kunt het maar weer kwijt zijn (dumpen heb je ook een flinke vijver voor nodig).
Ik hoop daarom ook weer op een kerstbon dit jaarquote:de hele wereld heeft de donald ruk,zijn ook niet goedkoop,sommige collega's moeten er bijna een half uur voor werken(schandalig eigenlijk)
Dank jequote:
6maanden een blad naar keuzequote:Op donderdag 4 september 2014 23:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik hoop daarom ook weer op een kerstbon dit jaar
Benieuwd naar het kerstpakket? Ik ben benieuwd hoeveel goedkoper het dit jaar weer wordt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 05:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Geen post maar wel dumpen to the extreme:
http://www.omroepbrabant.(...)ooit+meegemaakt.aspx
[..]
Dank je
Ik denk dat PostNL ook blij met mij isZolang zij mij gewoon uitbetalen voor mijn gewerkte (extra) uren, neem ik kleine foutjes voor lief
[..]
6maanden een blad naar keuze![]()
![]()
Ik ben al benieuwd naar het kerstpakket![]()
Ik moet er denk ik toch soms ' sarcastisch bedoelt' bijzettenquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Benieuwd naar het kerstpakket? Ik ben benieuwd hoeveel goedkoper het dit jaar weer wordt.
Ik vrees dat het "kerstpakket" je flink zal teleurstellen
Had ik begrepen maar ik moest toch even reagerenquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:32 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik moet er denk ik toch soms ' sarcastisch bedoeld' bijzetten
t.w.v. 1,95quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Had ik begrepen maar ik moest toch even reageren
Misschien zijn er nog wat nieuwe nieuwelingen die nog echte hoop koesterden.
Ik durf over het algemeen nauwelijks over mijn "kerstpakket" te vertellen. Ik vrees dat '6 maanden een blad naar keuze' nu zal worden veranderd in 'een blad naar keuze'.
Bij mij ook altijd donderdag idd. Ook de Okki etcquote:Op donderdag 4 september 2014 19:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Hier altijd op donderdag. Hopelijk komt-ie morgen of overmorgen alsnog.
Anders durf ik me niet meer in die straat te vertonen
quote:
Ik mis nu alleen het stukje nog waarin je je excuses maakt voor je eerdere post.quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:35 schreef -Hakuna- het volgende:
Even een kleine update, onlangs schreef ik hier over 2 verdwenen Dd zendingen. Nu blijkt een ervan die vanuit Italie verstuurd was nooit Nederland binnen te zijn geweest.
Was dat onze vriendelijke Fokker die ons beschuldigde van het jatten van zijn cdtjes?quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik mis nu alleen het stukje nog waarin je je excuses maakt voor je eerdere post.
Yep.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:04 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Was dat onze vriendelijke Fokker die ons beschuldigde van het jatten van zijn cdtjes?
Ook wel grappig hoe ze het formuleren. Ze hebben het over een pre-employmentscan, die onder andere bestaat uit het overleggen van een VOG. Het woord onder andere suggereert dat dit slecht 1 van de talloze maatregelen is, maar in feite is die VOG de hele controle. Daar komt ook nog eens bij dat je die VOG pag binnen een x-aantal weken NA indiensttreden hoeft te kunnen overleggen (dus een kwaadwillende heeft voor die tijd al z'n slag geslagen), en dat NA het inleveren van de VOG eigenlijk de hele controle abrupt weer ophoudt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:38 schreef ophaling10 het volgende:
kwam dit nog tegen,toch is het niet helemaal 100% waterdicht(gezien eerdere ervaringen in de media,etc..)
http://www.stichtingwls.nl/wls70nwsbr/wlsnieuwsbrief01.pdf
@natasjaaa Verwacht je iets wat je gaat opwarmen? Schaars gekleed de deur opendoen geeft voor de postbode wss dezelfde reactiequote:Wie zoekt even die quotes van de webcare van een paar weken terug op die precies het tegendeel bewijzen en plaatst ze daaronder?
Nou, de quotes uit het door jou aangehaalde bericht waren ongeveer van hetzelfde allooi als uit de eerdere quotes. Maar ik had toen dus ook al het vermoeden dat die flauwe lolbroekerij van het Webcareteam, waar ze vrij plotseling mee zijn begonnen, een geforceerde poging was om jong en "hip" over te komen (want Twitteraars zijn natuurlijk allemaal Nespressodrinkende, Babboobakfietsrijdende, Marqtbezoekende, kekke zelfgebreide mutsjes dragende hipstersquote:Op vrijdag 5 september 2014 09:24 schreef dud0r het volgende:
http://mijntnt.nl.post.tn(...)merkenoptwitter.aspx
Wie zoekt even die quotes van de webcare van een paar weken terug op die precies het tegendeel bewijzen en plaatst ze daaronder?
wel apart dat dat zoveel mag kosten blijkbaar, die opleiding.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Voertuigbeheersing ging goed, maar was langdradig (of ik heb geen geduld, dat kan ook)
Duurde van ongeveer 12:00-15:30.
Ik had helaas een scooter die er aan het eind van de dag er mee op hield
Wel werd er gelijk een andere geregeld.
Overigens rijdt een gedeelte op de LIBERTY en een gedeelte op de NEOS(waaronder ik) met winterbanden[ afbeelding ]
Lunch was overigens GOED verzorgd door PostNL. Lunchtasje en als extra: kroketten![]()
Morgen eerste ronde doen met alleen HAH, en daarna dinsdag en zaterdag met HAH en post
De wo., do., en vrij. mogen we zelf de route rijden, als in zonder post, dus de route verkennen/leren.
Soow, weet je zeker dat het bij PostNL was, dit klinkt veel te goed georganiseerd. Gewoon de tijd krijgen om lekker zonder post, betaald, door je wijk te tuffen, ongehoord. Ik heb nooit enige opleiding gekregen voor het rijden met de scooter, ik kreeg gewoon ineens een sleutel in mn handen gedrukt met de mededeling dat ik een wijk kreeg die 15 km van het kantoor af lag. Ze hebben me nooit gevraagd of ik op zo'n ding mocht (of kon) rijden, ik wist niet eens hoe ik zo'n scooter moest starten, en pas zeer onlangs vernam ik hoe je zo'n Liberty bij koud weer met de choke kon starten. Winterbanden hebben we ook niet, want het mag niks kosten, dus gooien ze altijd de goedkoopste banden (soort slicks) er onder. Loopt íe trouwens een beetje, die Neos, want die bij ons hier zijn echt enorm traag (maximaal 39 op de teller met wind mee, en zodra de weg een beetje hobbelig wordt gaat die teller enorm flippen).quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:16 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Voertuigbeheersing ging goed, maar was langdradig (of ik heb geen geduld, dat kan ook)
Duurde van ongeveer 12:00-15:30.
Ik had helaas een scooter die er aan het eind van de dag er mee op hield
Wel werd er gelijk een andere geregeld.
Overigens rijdt een gedeelte op de LIBERTY en een gedeelte op de NEOS(waaronder ik) met winterbanden[ afbeelding ]
Lunch was overigens GOED verzorgd door PostNL. Lunchtasje en als extra: kroketten![]()
Morgen eerste ronde doen met alleen HAH, en daarna dinsdag en zaterdag met HAH en post
De wo., do., en vrij. mogen we zelf de route rijden, als in zonder post, dus de route verkennen/leren.
AF en toe kan een grapje wel op een minder formeel medium,maar die van laatst gingen naar mijn idee veel te ver.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, de quotes uit het door jou aangehaalde bericht waren ongeveer van hetzelfde allooi als uit de eerdere quotes. Maar ik had toen dus ook al het vermoeden dat die flauwe lolbroekerij van het Webcareteam, waar ze vrij plotseling mee zijn begonnen, een geforceerde poging was om jong en "hip" over te komen (want Twitteraars zijn natuurlijk allemaal Nespressodrinkende, Babboobakfietsrijdende, Marqtbezoekende, kekke zelfgebreide mutsjes dragende hipsters). In marketingtaal heet dat dan kennelijk het genereren van een positief gevoel bij een merk, maar ik (en ik ben vast niet de enige) heb vooral iets van "hebben die lui niet wat beters te doen, dan de hele dag betaald (!) dit soort onzin te tweeten?"
Ja de NEOS gaat zo tegen de 50 aan. De NEOS hebben allemaal nieuwe winter-banden en de LIBERTY (nog) niet.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Soow, weet je zeker dat het bij PostNL was, dit klinkt veel te goed georganiseerd. Gewoon de tijd krijgen om lekker zonder post, betaald, door je wijk te tuffen, ongehoord. Ik heb nooit enige opleiding gekregen voor het rijden met de scooter, ik kreeg gewoon ineens een sleutel in mn handen gedrukt met de mededeling dat ik een wijk kreeg die 15 km van het kantoor af lag. Ze hebben me nooit gevraagd of ik op zo'n ding mocht (of kon) rijden, ik wist niet eens hoe ik zo'n scooter moest starten, en pas zeer onlangs vernam ik hoe je zo'n Liberty bij koud weer met de choke kon starten. Winterbanden hebben we ook niet, want het mag niks kosten, dus gooien ze altijd de goedkoopste banden (soort slicks) er onder. Loopt íe trouwens een beetje, die Neos, want die bij ons hier zijn echt enorm traag (maximaal 39 op de teller met wind mee, en zodra de weg een beetje hobbelig wordt gaat die teller enorm flippen).
2 dagen. .quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:02 schreef V__L_N het volgende:
Ook belachelijk dat dat ineens allemaal zo luxe en duur mag en moet zijn terwijl er voor vaste ervaren bezorgers niet eens een flesje water afkan als het warm is. Bezorgers op straat met mazzel 3 dagen inwerk krijgen.
Je weet gewoon dat de helft het eerste jaar niet eens gaat halen.
Inwerken wat globaal niet veel meer is dan dit is post wat je op het goede adres naar binnen moet drukken, doei.quote:Op vrijdag 5 september 2014 18:02 schreef V__L_N het volgende:
Ook belachelijk dat dat ineens allemaal zo luxe en duur mag en moet zijn terwijl er voor vaste ervaren bezorgers niet eens een flesje water afkan als het warm is. Bezorgers op straat met mazzel 3 dagen inwerk krijgen.
Je weet gewoon dat de helft het eerste jaar niet eens gaat halen.
Dat het populair is komt door de sociale media. Mensen kunnen nu met gemak alles de wereld inslingeren en doen dat ook. De mens is mondiger geworden en daar moet op ingespeeld worden. Ik ben met je eens dat het niet altijd even goed gaatquote:Op vrijdag 5 september 2014 17:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, de quotes uit het door jou aangehaalde bericht waren ongeveer van hetzelfde allooi als uit de eerdere quotes. Maar ik had toen dus ook al het vermoeden dat die flauwe lolbroekerij van het Webcareteam, waar ze vrij plotseling mee zijn begonnen, een geforceerde poging was om jong en "hip" over te komen (want Twitteraars zijn natuurlijk allemaal Nespressodrinkende, Babboobakfietsrijdende, Marqtbezoekende, kekke zelfgebreide mutsjes dragende hipsters). In marketingtaal heet dat dan kennelijk het genereren van een positief gevoel bij een merk, maar ik (en ik ben vast niet de enige) heb vooral iets van "hebben die lui niet wat beters te doen, dan de hele dag betaald (!) dit soort onzin te tweeten?"
eerlijk is eerlijk, ze lijken wel op elkaarquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:50 schreef bikkie het volgende:
http://s04.tcuniverse.com(...)ic_009_clean_790.jpg
lolquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:50 schreef bikkie het volgende:
quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:50 schreef bikkie het volgende:
Ik heb dat rittenkaartboekje nog nooit gezien, dus ook geen ritten ingevuld al die tijdquote:Op zaterdag 6 september 2014 06:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Vandaag de eerste postronde beginnen om...jawel...09:00uur![]()
![]()
![]()
Helaas eenmalig![]()
![]()
'Nood'kledij' van PostNL gekregen(hesje en regenpak) en een goede helm![]()
[ afbeelding ]
Overigens voor de (scooter)bezorgers onder ons.
Jullie hebben, als het goed is, ook een rittenkaartboekje gekregen.
Die moet, vreemd genoeg is deze nog niet digitaal in te vullen, elke week gepost worden.
Zijn hier nog plannen voor om dit ook te digitaliseren?
[..]![]()
![]()
![]()
Dat rittenboekje is dus eigenlijk, zoals ik begreep, ook je werkurenkaart(begin/eindtijd/kmstand/getankt invullen)quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:00 schreef bikkie het volgende:
[..]
Ik heb dat rittenkaartboekje nog nooit gezien, dus ook geen ritten ingevuld al die tijd
Neem aan dat je een tankpas erbij hebt gekregen?
Werken tijdens verlof? Wtf!quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:13 schreef posje het volgende:
Nog één dagje, dan... verlof! Ik heb aangegeven niet gestoord te willen worden met verzoekjes om toch een paar uurtjes te werken. Daar moeten ze nog aan wennen (ik ook). "Maar we zitten erg krap volgende week". Tja.... ik zit ook wel eens krap
Beetje eigen schuld hoor. Soms geef ik aan dat ik in geval van 'nood' wel beschikbaar ben, als ik toch niet wegga. Gaat dan meestal alleen om een zaterdag, niet mijn hele verlof natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 09:37 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Werken tijdens verlof? Wtf!
Ik heb wel meegemaakt dat ze zijn vergeten dat iemand vrij is en dat ze daarom belden, maar vragen of je zou willen werken tijdens opgegeven verlof? Beetje respectloos naar mijn idee.
Bofbipsquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker druk he? Had bij het sorteren meerdere keren de kasten ramvol zitten. Je kon de andere kant van het team niet eens zien zitten, zo vol met blauwe bakken stond het
Toch was bij ons alles mooi op tijd gereed en heb ik daarna mijn wijkje op mijn gemakje weggebracht. Was ondanks dat ik er nog nooit geweest was appeltje eitje. Deze loop wil ik wel vaker doen
zoiets ja. Liep in ieder geval een stuk beter dan vorige week. Kon mooie rondjes maken en was mooi snel door het spul heen.quote:
Ik heb ook een scooter, maar van een rittenkaartenboekje heb ik nooit gehoord. Wel moet ik bij het tanken met de tankpas steeds de kilometerstand invullen, op het pinapparaat welteverstaan.quote:Op zaterdag 6 september 2014 06:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Vandaag de eerste postronde beginnen om...jawel...09:00uur![]()
![]()
![]()
Helaas eenmalig![]()
![]()
'Nood'kledij' van PostNL gekregen(hesje en regenpak) en een goede helm![]()
[ afbeelding ]
Overigens voor de (scooter)bezorgers onder ons.
Jullie hebben, als het goed is, ook een rittenkaartboekje gekregen.
Die moet, vreemd genoeg is deze nog niet digitaal in te vullen, elke week gepost worden.
Zijn hier nog plannen voor om dit ook te digitaliseren?
[..]![]()
![]()
![]()
oh dat. 0 kmquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ook een scooter, maar van een rittenkaartenboekje heb ik nooit gehoord. Wel moet ik bij het tanken met de tankpas steeds de kilometerstand invullen, op het pinapparaat welteverstaan.
Rittenkaartboekje is eigenlijk van de autowijk en kregen wij mee om in te vullen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb ook een scooter, maar van een rittenkaartenboekje heb ik nooit gehoord. Wel moet ik bij het tanken met de tankpas steeds de kilometerstand invullen, op het pinapparaat welteverstaan.
Ik schrijf 'm altijd op m'n hand. EN de pincode, EN het pompnummer EN de km-stand onthouden is wat teveel van het goede.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Rittenkaartboekje is eigenlijk van de autowijk en kregen wij mee om in te vullen.
Idd...km-stand ingeven op het pinapparaat
Gelukkig was het niet druk, wan tik moest even teruglopen.
De volgende keer de km-stand onthouden...(in de eventuele aanwezige rij) luid en duidelijk hardop herhalen![]()
en invoeren
Hier was het ook erg veel. Extreem zou ik het niet willen noemen, maar ik had stellig de indruk dat ze er bij het inplannen van het aantal voorbereiders geen rekening mee hadden gehouden. Het Activite-blaadje hebben we maar naar de dinsdag geschoven, anders hadden we het nooit op tijd af gekregen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:21 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het goed te doen. Niet extreem veel. Gewoon lekker drukWeinig fouten ook gelukkig.
En ik dacht dat ik 1 van de weinige was met een kort termijn geheugenquote:Op zaterdag 6 september 2014 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik schrijf 'm altijd op m'n hand. EN de pincode, EN het pompnummer EN de km-stand onthouden is wat teveel van het goede.
Oeiquote:Op zondag 7 september 2014 00:39 schreef houdjemond het volgende:
Ik heb me wel verstapt vanmiddagknie is goed naar de haaien -.-
Nou ja, de km-stand telt bij mij inmiddels wel 5 cijfers.quote:Op zondag 7 september 2014 06:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
En ik dacht dat ik 1 van de weinige was met een kort termijn geheugen![]()
![]()
Bij die pompen met pinnen aan de pomp kan ik mijn tankpas nooit gebruiken, helaas. Die van mij moet je als een ouderwetse pinpas door een gleuf halen (met een magneetstrip, dus), en bij die zelfbedieningspompen zit alleen nog zo'n gleuf waar je 'm met de korte kant in moet steken, dus alleen geschikt voor pasjes met een chip.quote:Op zondag 7 september 2014 09:29 schreef Pietertje71 het volgende:
KM-stand is hier ook 5 cijfers (+21000)
Aantal km's gereden(thuis-route-thuis: 51km)
En een paar minuten iets onthouden...ehm...
Hier bij de dorpspomp gelukkig pinnen aan de pomp
Gezichten en namen...ja herkenbaar.
Loop/rij-route wordt dadelijk 'blindelings'
Je hebt een Multicard?quote:Op zondag 7 september 2014 09:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij die pompen met pinnen aan de pomp kan ik mijn tankpas nooit gebruiken, helaas. Die van mij moet je als een ouderwetse pinpas door een gleuf halen (met een magneetstrip, dus), en bij die zelfbedieningspompen zit alleen nog zo'n gleuf waar je 'm met de korte kant in moet steken, dus alleen geschikt voor pasjes met een chip.
Ik heb een travelcard, maar ik heb er een x mee geprobeerd te tanken bij zo'n zelfbedieningspomp, maar dat werkte niet. En bij een bemande pomp moet ik 'm altijd als een ouderwetse pinpas door zo'n gleuf halen.quote:Op zondag 7 september 2014 09:51 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je hebt een Multicard?
Wat vreemd dat het toch weer zoveel kan schelen zo onderling(rittenboekjes, bezorgrapporten, tankpasjes etc...etc...)
Ik heb zo'n Travelcard met idd een chip.
Kort in/uit en invoeren maarTanken tot een max van 30euro pwk.
Ik kom op de terugnaarhuis-route langs de lokale pomp dus is tanken ook gelijk gedaan
Theoretisch zou ik 2 ritten met een tank kunnen doen, maar ik ga liever met een volle tank aan het werk
PostNL gaf aan dit dagelijks aftanken, voor mensen die verder van een pomp wonen, niet te appreciërenBeetje vreemd om dan de volgende dag met een minder dan halfvolle tank te beginnen en dan onderweg (elders) nog te moeten tanken.
Er zit een kern van waarheid in het verhaal. Ik heb zelf het probleem dat ik geen huurtoeslag krijg (ondanks mijn best wel hoge huur) omdat ik net iets teveel spaargeld had op 1 januari van dit jaar. Doordat ik 1000 euro boven de vermogensgrens zat, ben ik ongeveer 2500 euro huurtoeslag misgelopen. Als ik bijv. een nieuwe TV had gekocht of een dure reis had geboekt, dan had ik wel huurtoeslag gekregen, want mijn inkomen is niet bijster hoog.quote:Op zondag 7 september 2014 13:09 schreef ophaling10 het volgende:
dit kwam ik vannacht tegen :
http://link.marktplaats.nl/m844189900
Ik had ook iets van 8-9 tassen + HAHquote:Op zaterdag 6 september 2014 15:29 schreef houdjemond het volgende:
Godsamme weer 9 tassen en hah. Ik ga eerst ff wat eten want dit is echt niet te doen.
Kwestie van vooruitdenken. Geld 'uitgeven' als je teveel dreigt te hebben... Zo kan je jezelf een hoop geld besparen...quote:Op zondag 7 september 2014 14:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er zit een kern van waarheid in het verhaal. Ik heb zelf het probleem dat ik geen huurtoeslag krijg (ondanks mijn best wel hoge huur) omdat ik net iets teveel spaargeld had op 1 januari van dit jaar. Doordat ik 1000 euro boven de vermogensgrens zat, ben ik ongeveer 2500 euro huurtoeslag misgelopen.
Beetje jammer alleen dat die teringlijers van de Belastingdienst stiekum de regeltjes veranderen zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Voorheen werd je vermogen gedefinieerd als (vermogen op 1 januari + vermogen op 31 december)/2. Nu kijken ze alleen naar 1 januari. Dan kan je op 2 januari ontslagen worden of je huis kan afbranden of wat dan ook, daar kijken ze dan niet meer naar.quote:Op zondag 7 september 2014 19:00 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Kwestie van vooruitdenken. Geld 'uitgeven' als je teveel dreigt te hebben... Zo kan je jezelf een hoop geld besparen...
Dat is al heel lang... Sinds 2011...quote:Op zondag 7 september 2014 19:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat die teringlijers van de Belastingdienst stiekum de regeltjes veranderen zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Voorheen werd je vermogen gedefinieerd als (vermogen op 1 januari + vermogen op 31 december)/2. Nu kijken ze alleen naar 1 januari. Dan kan je op 2 januari ontslagen worden of je huis kan afbranden of wat dan ook, daar kijken ze dan niet meer naar.
Dus ik moet elk jaar hun hele site doorspitten en de op dat moment geldende regels vergelijken met die van het voorgaande jaar?quote:Op zondag 7 september 2014 19:08 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is al heel lang... Sinds 2011...
Blijft lullig dat het zo werkt, maar de belastingdienst moet je gewoon voor zijn...
Ja eigenlijk wel. Ik doe het wel om eerlijk te zijn...quote:Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus ik moet elk jaar hun hele site doorspitten en de op dat moment geldende regels vergelijken met die van het voorgaande jaar?
Doen wij ook sinds jaar en dag. We gaan niet meer zelf rommelen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:29 schreef V__L_N het volgende:
Of je laat je formulieren invullen door een belastingadviseur. Levert me jaarlijks toch wel flink euro's op. Ze weten altijd wel een weg of een dingetje wat je af kan trekken.
triest land,als autochtoon(werkende) ben je gewoon te gast(financieeel)quote:Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus ik moet elk jaar hun hele site doorspitten en de op dat moment geldende regels vergelijken met die van het voorgaande jaar?
dat valt ook wel mee,overal gelden drempelbedragen,ik neem aan dat je geen 6ton pj hebt,dan kun je iets,voor lagere lonen is er bijna zo goed als niets af te trekken.quote:Op zondag 7 september 2014 21:29 schreef V__L_N het volgende:
Of je laat je formulieren invullen door een belastingadviseur. Levert me jaarlijks toch wel flink euro's op. Ze weten altijd wel een weg of een dingetje wat je af kan trekken.
Heb je allerlei speciale dingen dan waardoor het te moeilijk is om het zelf te doen? Want de meeste gegevens staan toch al ingevuld? Ik hoef althans altijd maar weinig zelf meer in te vullen, en krijg altijd wel geld terug.quote:Op maandag 8 september 2014 10:50 schreef V__L_N het volgende:
Klopt. Maar tot nu toe krijg ik elke jaar toch nog minimaal 300 euro terug. En dit jaar kreeg ik iets (nog eens 500 euro) extra's omdat ie weer middeling had aangevraagd over een paar jaar terug.
Het kost me 70 euro. Maar dat vind ik het wel waard.
laten we nu niet doen alsof dat heel veel moeite is, er staat toch vrij bondig op de site wanneer je huurtoeslag kunt krijgen. Je mag ook nog wel enige moeite steken in het "gratis" geld ontvangen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Veel word al ingevuld ja, maar er zijn nog extra regelingen ook. Denk aan bv middeling.quote:Heb je allerlei speciale dingen dan waardoor het te moeilijk is om het zelf te doen? Want de meeste gegevens staan toch al ingevuld? Ik hoef althans altijd maar weinig zelf meer in te vullen, en krijg altijd wel geld terug.
Bondig? Je moet eerst ik weet niet hoeveel keer doorklikken, het is zeker niet zo dat het in 1 oogopslag zichtbaar is. Bovendien is het tientallen jaren zo geweest dat de Belastingdienst uitging van het gemiddelde vermogen op 1 januari en 31 december. Dus dan ga je niet elk jaar je weer opnieuw in de regels verdiepen, want je gaat er van uit dat er niets veranderd is (behalve natuurlijk de drempelbedragen). Zeker niet omdat er vanuit de Belastingdienst geen enkele ruchtbaarheid aan is gegeven.quote:Op maandag 8 september 2014 11:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
laten we nu niet doen alsof dat heel veel moeite is, er staat toch vrij bondig op de site wanneer je huurtoeslag kunt krijgen. Je mag ook nog wel enige moeite steken in het "gratis" geld ontvangen.
Toch jammer van die grammofoonplaat die er in zatquote:Op maandag 8 september 2014 18:51 schreef Peterselieman het volgende:
De bezorger is een heel eind gekomen. Zelf zou ik het anders gedaan hebben. Bij niet thuis of de buren of het briefje te kleine brievenbus
Dan is diegene die het bestelt ook een pannenkoekquote:Op maandag 8 september 2014 19:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch jammer van die grammofoonplaat die er in zat
Want?quote:Op maandag 8 september 2014 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is diegene die het bestelt ook een pannenkoek
als je kwestbaar spul verwacht dan moet je of thuis zijn of een goede brievenbus hebben. Neemt niet weg dat de bezorger het anders op had kunnen lossen.quote:
Niet mee eens. Als de postbezorger zich gewoon aan de regels had gehouden was er niets aan de hand geweest. Overigens zat er natuurlijk geen grammofoonplaat in, maar zelfs niet-breekbare artikelen overleven een dergelijke manier van afleveren niet zonder schade. Voorts is dit een brievenbus die gewoon voldoet aan de door PostNL gestelde afmetingseisen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je kwestbaar spul verwacht dan moet je of thuis zijn of een goede brievenbus hebben. Neemt niet weg dat de bezorger het anders op had kunnen lossen.
Dat het een vervelende bus is ben ik met je eens, maar hij voldoet echt volledig aan de eisen die PostNL stelt. Niet alleen de gleuf, maar ook de bewaarruimte hier achter. Zo staat het ook op onze website: de inwerp-opening moet tenminste 3,2 x 26,5 cm zijn, en de eventuele bewaarruimte hier achter moet minstens 15 cm diep, 27 cm breed en 38 cm hoog zijn.quote:Op maandag 8 september 2014 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
met dat laatste ben ik het maar deels met je eens. Dat de bus aan de eisen voldoet wil niet zeggen dat de bus ook goed is. De inwerpopening voldoet aan de eisen, maar daar heb je weinig aan omdat je met het spul nog een draai naar beneden moet maken. En dat kan niet met die dingen.
Die eisen gelden ook voor buitenbussen, maar je haalt de maten door elkaar. Die zijn 150 mm diep, 270 mm breed en 380 mm hoog.quote:Op maandag 8 september 2014 20:18 schreef V__L_N het volgende:
Toch is het een beetje discutabel. Voor brievenbussen in de deur telt:
Als er achter de inwerpgleuf een ruimte is waar de post in kan vallen, dan moeten de afmetingen daarvan ten minste 270 mm breed x 150 mm hoog x 380 mm diep zijn"
Ik zie niet in waarom dat niet zou moeten tellen voor staande brievenbussen.
wat een onzin. Als je niet thuis bent en het past niet in de brievenbus moeten ze gewoon een briefje achterlaten dat je het elders op kunt halen. Zou toch van de zotte zijn als je verplicht thuis moet blijven omdat er een pakje kan komen.quote:Op maandag 8 september 2014 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als je kwestbaar spul verwacht dan moet je of thuis zijn of een goede brievenbus hebben. Neemt niet weg dat de bezorger het anders op had kunnen lossen.
Het stomme is, zo'n onhandelbare doos doet Bol ook om een opzetborsteltje voor de elektrische tandenborstel.quote:Op maandag 8 september 2014 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoezo zouden die bol.com pakjes niet in sommige buitenbussen passen?![]()
Dat is inderdaad wat eigenaardig. In de folder van PostNL hebben ze het over 15 cm diep en 38 cm hoog, maar in jouw citaat (uit de Postregeling 2009) laten ze in het midden welke maat de hoogte is en welke de diepte. Deze tekst uit de Postregeling komt ook letterlijk overeen met de tekst op de oude kennisgeving "te kleine brievenbus". Het komt er dus volgens mij dan inderdaad, zoals jij stelde, op neer, dat het niet uitmaakt of hij 38 cm hoog is en 15 cm diep, of 15 cm hoog en 38 cm diep.quote:Op maandag 8 september 2014 21:06 schreef V__L_N het volgende:
5.Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
Je zou het kunnen opvatten dat hij dan 15cm diep zou mogen zijn als ie dan tenminste 38 cm hoog is. Logischerwijs is dat natuurlijk niet wat er bedoeld werd.
Even geduld nog, dat is week drie van de opleidingquote:Op dinsdag 9 september 2014 06:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Waar gaat het pakketje naartoe: en de bak en retourafzender of komt deze de volgende dag weer in je bundel te zitten?
Je gebruikt hier inderdaad de kennisgeving "te kleine brievenbus". Plak de sticker die op de kennisgeving zit op het pakket (niet over adresgegevens of barcodes heen!), vul de kennisgeving in (alleen de datum en je naam), en gooi die in de brievenbus. Het pakje mag je vervolgens in een oranje PostNL bus gooien (in de linkergleuf van overige bestemmingen), en als het daar ook niet in past moet je 'm terug naar het depot brengen en in de grijze depotbak leggen. Het pakje zal dan later die week nogmaals worden aangeboden door de Pakketservice.quote:Op dinsdag 9 september 2014 07:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Opleiding is alleen route verkennen (icm HAH)
Deze ga ik nu alleen doen, want de route ken ik grotendeels nu wel (nog wel check dubbel check ivm huisnummers) dus aangegeven dat de opleider elders ingezet mag worden
Het onbestelbaar pakketje gaat terug naar Zwolle? indien onbestelbaar?
Retoursticker met XXXX XX invullen
Rustig aan, ik kan maar met 2 vingers typenquote:Op dinsdag 9 september 2014 08:34 schreef Pietertje71 het volgende:
Jawel, maar ik bedoel: wat gebeurt er dan mee? Dat gedeelte is niet verteld en ik ben nieuwsgierig
Mijn welgemeende excusesquote:Op dinsdag 9 september 2014 08:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Rustig aan, ik kan maar met 2 vingers typen
Daar staat niet in hoe het pakketje verder verwerkt wordt, en daar ging mijn vraag over waarop ik nu antwoord heb gekregenquote:Op dinsdag 9 september 2014 11:03 schreef V__L_N het volgende:
Pietertje: Misschien moet je het zakboekje eens lezen.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 08:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het pakje zal dan later die week nogmaals worden aangeboden door de Pakketservice.
ah, dat had ik vorige week ook. Sowieso is dat een rare wijk, want hij omvat als het ware een andere wijk.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ik had weer eens een voor mij nieuwe wijk. Uiteraard een straat niet kunnen vinden en pas na lang zoeken kwam ik er achter. Lag tov de rest van de wijk een paar honderd meter verderop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |