Hoe denk je nu dat en door wie die foto's gelekt zijn ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:30 schreef Gorraay het volgende:
Kan iemand een geloofwaardig scenario geven voor het niet kloppen van de EXIF-gegevens (even afgezien van de tijdinstelling)? Bij Panamese rovers of verkrachters die de gegevens om onduidelijke redenen hebben veranderd kan ik me niet zoveel voorstellen.
Daar geloof ik ook niet in. Als er mee geknoeit is danwel informatie verkeerd is uitgelezen of geinterpreteerd zou dat gedaan moeten zijn door de Panamese onderzoekers. De tijdstippen die de ouders noemen (13:00 uur Mirador & 14:00 uur bij 1e quebrada) zijn volgens mij op die informatie gebaseerd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:30 schreef Gorraay het volgende:
Kan iemand een geloofwaardig scenario geven voor het niet kloppen van de EXIF-gegevens (even afgezien van de tijdinstelling)? Bij Panamese rovers of verkrachters die de gegevens om onduidelijke redenen hebben veranderd kan ik me niet zoveel voorstellen.
Dit dus. Je kunt zien dat de foto's op 17 juni met Windows Photo Viewer van de camera zijn gehaald. Of zijn gewijzigd. Iedereen kan tijden aanpassen, velden toevoegen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:51 schreef StaceySinger het volgende:
Iedereen neemt die Exif data voor waarheid aan,maar dat hoeft dus helemaal niet te kloppen
Ik ben hier wel voor, maar hier komen wel ongetwijfeld heftige emotionele reacties op. Terwijl het gebruikelijk is in een onderzoek om ook te kijken naar de psyche en social profiling. Wat zouden ze logisch gedaan hebben?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:38 schreef Injetta het volgende:
IK denk theorie voor theorie afpellen.
Bijv. we starten met de theorie:
Ze waren niet alleen en derden hebben de foto's genomen. (dat denken sommigen).
Dan gaan we alle feiten langs die het steunen en de feiten die het weerspreken. Dan neigt het naar zeer waarschijnlijk wel of zeer waarschijnlijk niet.
Als het meer neigt naar niet, dan wordt deze theorie voorlopig verworpen en als verworpen in de OP geplaatst.
Dan gaan we naar een volgende theorie. Zo gaan we alle geopperde theorieen en scenario's een voor een af en wel/niet waarschijnlijk in de OP. Dan hebben we op een gegeven moment een rijtje waarschijlijk en een rijtje niet waarschijnlijk.
Dan kunnen we nog weer nader gaan kijken naar de waarschijnlijke theorieen en systematisch op zoek naar meer bewijzen voor/tegen.
Niemand betwist dat het mogelijk is. En ik wil er ook nog wel van uit gaan dat niet iedereen in Panama vrij is van corruptie of kwade wil. Maar ik zie vooralsnog geen zinnig motief voor het veranderen van EXIF-gegevens. Iemand die kwaad wilde zou eerder het hele geheugenkaartje hebben gewist, of verdonkeremaand.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit dus. Je kunt zien dat de foto's op 17 juni met Windows Photo Viewer van de camera zijn gehaald. Of zijn gewijzigd. Iedereen kan tijden aanpassen, velden toevoegen.
Of de camera haperde even met de tijden.
Dit geldt dan voor de foto's 0493, 0507, 0508, 0542 & 0550 toch?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit dus. Je kunt zien dat de foto's op 17 juni met Windows Photo Viewer van de camera zijn gehaald. Of zijn gewijzigd. Iedereen kan tijden aanpassen, velden toevoegen.
Of de camera haperde even met de tijden.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Niemand betwist dat het mogelijk is. En ik wil er ook nog wel van uit gaan dat niet iedereen in Panama vrij is van corruptie of kwade wil. Maar ik zie vooralsnog geen zinnig motief voor het veranderen van EXIF-gegevens.
Ja jammer als het gewoon verloren is gegaan, die data. Aan de andere kant kan het ook een reden hebben. Ik heb de afgelopen 10 jaar een beroep gehad dat met veiligheid te maken had en de grootste zonde was daar het doen van aannames. Dat kon in het ergste geval fataal uitpakken. In dit geval kan het ook iedereen wegleiden van wat feitelijk gebeurd kan zijn. Hoeft niet zo te zijn, maar we weten het gewoon niet. Ik begrijp best dat anderen iets logisch als een feit willen aannemen om verder te komen. Daarom kunnen we ook niet allemaal 1 lijn volgen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:31 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat we dat niet weten.
Wat ik verder wel opvallend vind is dat Kris op (nagenoeg) dezelfde positie staat als Lisanne in haar foto. Lisanne staat echter in de zon en bij Kris lijkt er geen sprake van zon.
Kan natuurlijk, maar toch iets wat opvalt.
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat er op basis van de foto's én de telefoongegevens is vastgesteld dat ze om 13.00 uur op de Mirador waren. Dit zou betekenen dat ook aan de hand van de telefoongegevens een locatie en tijdstip is vastgesteld. Ik kan alleen het bewuste artikel niet meer vinden. Ik zoek nog wel even door.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:34 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook niet in. Als er mee geknoeit is danwel informatie verkeerd is uitgelezen of geinterpreteerd zou dat gedaan moeten zijn door de Panamese onderzoekers. De tijdstippen die de ouders noemen (13:00 uur Mirador & 14:00 uur bij 1e quebrada) zijn volgens mij op die informatie gebaseerd.
Als het niet klopt wat ik zeg; verbeter me a.u.b.
De hoogte waarvan de foto is gemaakt, de hoek met de grond zeg maar, is ook anders. De fotograaf staat hoger.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Lisanne 3 meter lopen en Kris een kwartslag naar links draaien, kan makkelijk in 6 seconden toch?
Wat ik er van gelezen heb is dat de datum en tijd van de foto's is bekendgemaakt. Dan kun je er van uit gaan dat dat klopt, indien de klok van de camera juist ingesteld was. Zaken als onderzoek naar de stand van de zon heb ik alleen op dit forum en op ws gelezen, nooit in een mededeling via de media of familie of woordvoerder van de familie. Ik zou daar graag een bron van zien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:18 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat er op basis van de foto's én de telefoongegevens is vastgesteld dat ze om 13.00 uur op de Mirador waren. Dit zou betekenen dat ook aan de hand van de telefoongegevens een locatie en tijdstip is vastgesteld. Ik kan alleen het bewuste artikel niet meer vinden. Ik zoek nog wel even door.
De fotograaf hoeft niet per se hoger te staan, maar kan toch ook gewoon de camera anders vasthouden? Hoger, of meer gedraaid of ...quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De hoogte waarvan de foto is gemaakt, de hoek met de grond zeg maar, is ook anders. De fotograaf staat hoger.
Ik meende juist gelezen te hebben dat er niet alleen wordt uitgegaan van de ingestelde tijd op de camera maar ook van de gegevens van de telefoon (locatie/tijdstip). Ik heb het hier dus niet over de stand van de zon of iets in die richting. Ik kan alleen het artikel niet meer terugvinden, dus waarschijnlijk heb ik het dan verkeerd gelezen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik er van gelezen heb is dat de datum en tijd van de foto's is bekendgemaakt. Dan kun je er van uit gaan dat dat klopt, indien de klok van de camera juist ingesteld was. Zaken als onderzoek naar de stand van de zon heb ik alleen op dit forum en op ws gelezen, nooit in een mededeling via de media of familie of woordvoerder van de familie. Ik zou daar graag een bron van zien.
ok, maar stond de camera automatisch dan wel of niet nog op NL wintertijd? Ik vraag het want ik keek het na op internet, en de overgang van winter naar zomertijd was in de nacht van zaterdag 29 maart 2014 op zondag 30 maart, zie:quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ik er van gelezen heb is dat de datum en tijd van de foto's is bekendgemaakt. Dan kun je er van uit gaan dat dat klopt, indien de klok van de camera juist ingesteld was. Zaken als onderzoek naar de stand van de zon heb ik alleen op dit forum en op ws gelezen, nooit in een mededeling via de media of familie of woordvoerder van de familie. Ik zou daar graag een bron van zien.
Van de telefoons zijn alleen de noodoproepen bekend gemaakt, verder nog niets.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:54 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ik meende juist gelezen te hebben dat er niet alleen wordt uitgegaan van de ingestelde tijd op de camera maar ook van de gegevens van de telefoon (locatie/tijdstip). Ik heb het hier dus niet over de stand van de zon of iets in die richting. Ik kan alleen het artikel niet meer terugvinden, dus waarschijnlijk heb ik het dan verkeerd gelezen.
Dat was me inmiddels duidelijkquote:Op zondag 31 augustus 2014 17:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Van de telefoons zijn alleen de noodoproepen bekend gemaakt, verder nog niets.
Juist en daarom houd ik nog een slag om de arm mbt de huidige tijdlijn. Niks mis om er op verder te borduren, het kan ook gewoon kloppen. Ik sluit echter zelf niet uit dat de eerste tijdlijn ook kan kloppen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:06 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Dat was me inmiddels duidelijk. Ik zie nu in meerdere artikelen dat er inderdaad uitgegaan wordt van de tijd op de camera. De reden dat ik mij afvroeg of er niet aan de hand van de iPhone of Samsung kan worden vastgesteld of ze echt op dat tijdstip daar zijn geweest, is omdat we dan zeker weten dat de tijd op de camera correct stond ingesteld. Maar dat is dus simpelweg nog niet bekend.
Dat is gewoon een pleister. Kijk maar eens goed.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:19 schreef mig72 het volgende:
Waren deze vrouwen wel of niet stomdronken op pad gegaan? Die twijfel is bij mij ineens tevoorschijn gekomen nav een reactie van iemand hier die een soortgelijke reactie doorlinkte op WS. Des te meer vanwege die tafelfoto van Lisanne waarin een bierblik open staat (die met de voetbulten).
kan je die inzoomen en hier posten dan ?quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:24 schreef StayingFan het volgende:
[..]
Dat is gewoon een pleister. Kijk maar eens goed.
Hier is al een zoom van. Ik zal deze even opzoeken voor je.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kan je die inzoomen en hier posten dan ?
Dat staat toch allemaal in de op?quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:31 schreef StayingFan het volgende:
Het wordt tijd dat er gestopt wordt met dat gekissebis. Dat is helemaal niet nodig. Respecteer elkaars mening en benader elkaar op een volwassen wijze.
We zitten hier allemaal met één doel: achterhalen wat er met Kris en Lisanne gebeurd is. En hier kunnen ontzettend veel opmerkingen over gemaakt worden.
Ik lees al een maand mee en er wordt geweldig werk verricht door verschillende personen. Ik zou zeggen: ga daar mee door!
We komen steeds een stukje verder. Al zijn er veel aannames bij. Maar steeds denk ik: "Eén van die aannames is de juiste." Denk maar aan het maken van de foto van de takken met de rode zakjes. Die foto is wel óf niet gemaakt door Kris/Lisanne.
Ik vind het voorstel om alles netjes te rubriceren een geweldig voorstel. Dan kun je gemakkelijk teruglezen wat al is besproken en niet. En welke aannames er zijn. Maar ook welke feiten er zijn!
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Ga zo door! Maar wel op een volwassen manier a.u.b., dat maakt de zoektocht wel wat prettiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |