Daar je het al gequote hebt heeft het ook weinig zin het weg te halenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Chico hoef je hier niet te noemen hoor, ik vind het iets voor het In Memoriam topic, niet voor hier.
Haal jij je quote weg, haal ik Chico er uitquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:27 schreef oh-oh het volgende:
Chico heeft in jaren geen da gezien, ik vind het gewoon totaal onnodig hier.
Nog steeds geen goede ontlasting maar hij is verder top-fit. Geen slijm meer met spoortje bloed dat is de plus van vandaag. Ik hoop dat de da morgen met iets komt dat zijn darmen weer tot rust brengt. Gewoon rustig afwachten tot de uitslag van het lab binnen is iets anders zit er niet op vrees ik.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:53 schreef knoblaucha6 het volgende:
Deedeetee, hoe gaat het vandaag met Joop?
Pffff het is ook wat en gruwelijk.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nog steeds geen goede ontlasting maar hij is verder top-fit. Ik hoop dat de da morgen met iets komt dat zijn darmen weer tot rust brengt. Gewoon rustig afwachten tot de uitslag van het lab binnen is iets anders zit er niet op vrees ik.
Hij had vanochtend wel netjes op de krant gepoept zodat de hele bench nu eens niet onder gesmeerd zat. Maar ik heb met dettol weer de plaats goed schoon gemaakt en het hele huis ermee gesopt. Dekentjes, speeltjes, kussen e.d. op 60 graden gewassen en hond in t bad gedaan. Ik begin me gesloopt te voelen....
De besmetting wel dat kan altijd gebeuren, maar dat een fokker dan nalaat om het nest te behandelen en de pups gewoon afgeeft dat hoort toch alleen te kunnen gebeuren bij een broodfokker van mp.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:36 schreef oh-oh het volgende:
Het kan altijd gebeuren denk ik, maar het verschil zit hem in hoe de fokker er mee om gaat.
Ze wist het wél, ze heeft me zelf verteld dat Joop giardia had toen ik vragen had over zijn ontlasting. Ze wist van de besmetting, alleen niet welke pups het hadden. Ze wist het toen alleen van 1 ander reutje.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:11 schreef oh-oh het volgende:
Mss wist ze het echt niet? Ik heb geen idee. Maar een goede fokker zou nu wel verantwoordelijkheid op zich nemen en de kosten betalen minstens denk ik, en je bijstaan met raad.
Ohh kijk nergens meer van op, had een leuke pekingees van 1000 euro met stamboom, vervolgens voor 360 euro aan zijn ogen verspijkerd, vervolgens voor 450 euro voor de achterpoten vervolgens nog wat medicatie enz enz en toen hij net een jaar was geweest heeft hij een spuitje gehad.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat er morgen een uitslag komt maar denk dat dit pas in de loop vd middag zal zijn.
Ik zit er op het moment nogal doorheen en heb gen fut om kwaad op de fokker te zijn. Ik voel me voornamelijk verbijstert.
Dit hoort toch alleen te kunnen gebeuren als je naar een broodfokker op marktplaats gaat ? Niet bij een fokker die je van de site van de rasvereniging hebt gehaald en waar je het dubbele betaald hebt voor een gezonde pup ?
Ik heb er de wet op na geslagen. En ik heb gemaild met iemand van de rasvereniging. De fokker zal toch echt de da rekeningen moeten betalen anders schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in. De incubatietijd voor giardia is 7 tot 15 dagen en bij mijn pup die ik op woensdag haalde in de volgende dinsdag door de da al giardia vastgestelt.quote:Op maandag 1 september 2014 08:02 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ohh kijk nergens meer van op, had een leuke pekingees van 1000 euro met stamboom, vervolgens voor 360 euro aan zijn ogen verspijkerd, vervolgens voor 450 euro voor de achterpoten vervolgens nog wat medicatie enz enz en toen hij net een jaar was geweest heeft hij een spuitje gehad.
Er zitten ook in stamboom fokkers rotte eieren, en de fokker die was uiteraard niet thuis
Zitten behoorlijk wat beunhazen tegenwoordig bij, heb nu twee pups in huis en ben net bij de dierenarts geweest, woog Jicho met 9 week en 3 dagen 12,9 kg zit Shengye nu op 6,3 kg. Is zelfde ras, heb echt gevoel, sommigen hebben er echt passie voor en anderen lijkt het fokken meer bijzaakquote:Op maandag 1 september 2014 08:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb er de wet op na geslagen. En ik heb gemaild met iemand van de rasvereniging. De fokker zal toch echt de da rekeningen moeten betalen anders schakel ik mijn rechtsbijstand verzekering in. De incubatietijd voor giardia is 7 tot 15 dagen en bij mijn pup die ik op woensdag haalde in de volgende dinsdag door de da al giardia vastgestelt.
Gewicht zegt echt geen kont, zeker niet bij die hele grote rassen. Sterker nog, bij die alabai bv is een lager gewicht en een schrale pup veel en veel beter. En die pekinees, nou ja, dat is net zoiets als een mops of een bulldog, die kun je kopen bij de beste fokker, die dieren zijn mismaakt, worden mismaakt gefokt, die zijn gewoon zelden gezond.quote:Op maandag 1 september 2014 09:23 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Zitten behoorlijk wat beunhazen tegenwoordig bij, heb nu twee pups in huis en ben net bij de dierenarts geweest, woog Jicho met 9 week en 3 dagen 12,9 kg zit Shengye nu op 6,3 kg. Is zelfde ras, heb echt gevoel, sommigen hebben er echt passie voor en anderen lijkt het fokken meer bijzaak
Moah een pup opvoeden op pasta duidt niet echt kennis van zaken, moet zeggen ze krijgt nu kvv en pup cavom en ze is een heel stuk beter te pas en ruikt nu ook niet meer als reeds overleden.quote:Op maandag 1 september 2014 09:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Gewicht zegt echt geen kont, zeker niet bij die hele grote rassen. Sterker nog, bij die alabai bv is een lager gewicht en een schrale pup veel en veel beter. En die pekinees, nou ja, dat is net zoiets als een mops of een bulldog, die kun je kopen bij de beste fokker, die dieren zijn mismaakt, worden mismaakt gefokt, die zijn gewoon zelden gezond.
Maar een pup die in het nest met iets besmet is, dat moet de fokker gewoon oplossen, zo simpel is dat.
Dit nest was er al, volgens de dierenarts zal het ook wel weer bijtrekken.quote:Op maandag 1 september 2014 09:41 schreef oh-oh het volgende:
Tja wat een pup te eten krijgt vraag ik al voor ze het nest maken als ik er een pup wil, dat zijn toch geen zaken waar je achteraf pas achter komt? Ik koop sowieso alleen barf/kvv pups.
Waarom niet?quote:Op maandag 1 september 2014 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ook dan heb je die keuze toch goed overwogen?
Mijn laatste twee pups zijn op barf/kvv gespeend, ik zou echt niet anders meer willen
Omdat ik niet achter brokvoer sta, en aangezien de keuze reuze is kan ik daarop letten als ik een pup koop.quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 10:47 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb zonet met de fokker gebeld en ze verklaarde zich meteen bereid om de rekeningen te betalen. Schrok zich wel lam van de hoogte van de 1 ste rekening. Dat was een dure da daar ga ik normaal nooit naartoe maar die kon meteen testen en bij mij eigen da moest k wachten tot de volgende dag omdat alles voor het lab al was opgehaald bij die da.
Toen zei de fokker dat ze liever wilde wachten tot Joop was uitbehandeld en dan betaalde ze alle rekeningen ineens. Ik heb aangeven dat ik het geld liever nu al heb en ze zei dat we maar ff de uitslag van het lab moesten afwachten en dan bel ik weer en hebben we t er nog over.
Pfff wat een toestanden.
Ze vertelde dat Joop de week voor ik hem haalde van vrijdag t/m maandag panacur had gehad voor de giardia en dat ze alleen van Billy dacht dat het niet goed over was en dus met de mensen die hem zouden nemen overlegd heeft over wat te doen.
Van Joop dacht ze dat die net als de andere pups nu vrij was van giardia want anders had ze hem niet afgegeven zonder iets te zeggen zei ze. Tsja....
Nee daar is een apart topic over!quote:Op maandag 1 september 2014 10:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Jij vindt barf/kvv duidelijk betere voeding dan brok, ik vroeg mij af waarom, dat bedoelde ik. Maar misschien hoort dat niet in dit topic thuis
Ze heeft tijd gehad om er over na te denken. En ik héb mijn geld nog niet hoor. Ik geloof t pas als het op mijn bankrekening staat.quote:Op maandag 1 september 2014 10:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]Beetje vreemd ineens, maar goed, netjes dat ze betaalt, zo hoort dat ook, jammer dat ze in de eerste reactie zo raar reageerde...
Nou aan de eene kant had ik zoiets, draai je om en kijk verder!! Maar heb absoluut geen spijt van haar, het is een ontzettend lief meisje, die man was ook ontzettend gek met zijn honden en zie ook niet dat ze ergens bang voor is. De dierenarts zei ook al, ze is gewoon klein, verder is ze gezond, goed gekleurd tandvlees, schone oortjes oogjes en kont, temp goed, dus komt vast wel goed en over twee week moet ze weer een enting, dus wacht even met Jicho dan kunnen ze hand in hand naar de buurman ( de dierenarts) voor de entingen.quote:Op maandag 1 september 2014 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja ook dan heb je die keuze toch goed overwogen?
Mijn laatste twee pups zijn op barf/kvv gespeend, ik zou echt niet anders meer willen
Vraag 1: Is de bovenstaande natvoer van goede kwaliteit?quote:Kip & konijn
Rund (44%, vlees, lever, longen, hart, uier, nier), bouillon (31), kip (17% lever, vlees), konijn (7%), calciumcarbonaat.
Kalf & kip
Rund (47%, vlees, hart, lever, nieren, uier), bouillon (31%), kalf longen, lever (14%), kip (7%, vlees, lever).
Rund & kalkoenharten
Rund (54%, rund, hart, longen, lever, nieren, uier), bouillon (31%), kalkoenharten (14%), calciumcarbonaat.
Gevogelte-cocktail
Rund (42%, lognen, vlees, hart, nieren, uier), bouillon (31%), kalkoen (14%, lever, hart), kippenlever (6%), eendenhart (6%), calciumcarbonaat.
Additieven
Voedingsfysiologische toevoegingen per kg
Vitamine 200 IE, jodium 0,2 mg, mangaan 1,5 mg, zink 10 mg.
Kun je de link naar mij pm-en?quote:Op maandag 1 september 2014 13:13 schreef Lienekien het volgende:
Als ik even google, vind ik zo een webshop waar je ook minder kunt bestellen.
Stomme opmerking misschien, maar van pens (orgaanvlees) gaan ze toch ook snel aan de diarree? Of is het alleen vandaag dat hij pens eet en krijg hij verder wel voldoende bot om te compenseren? Anders merk je namelijk misschien ook niet zo snel verbetering in zijn ontlasting, omdat dat dun kan blijven door de pens, toch?quote:Op maandag 1 september 2014 10:58 schreef deedeetee het volgende:
Mijn pup staat ook op kvv en dat mag hij - juist vanwege zijn darmproblemen- blijven houden van de da want volgens hem is het lichter te verteren.
Hj krijgt nu pens 5 min au bain Marie.
Het is pens compleet van smuldier en daar zit nog meer in. Maar pens is heel licht verteerbaar en dat in nu belangrijk. Ik heb nog nooit gehoord dat een hond daar diarree van krijgt.quote:Op maandag 1 september 2014 15:14 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Stomme opmerking misschien, maar van pens (orgaanvlees) gaan ze toch ook snel aan de diarree? Of is het alleen vandaag dat hij pens eet en krijg hij verder wel voldoende bot om te compenseren? Anders merk je namelijk misschien ook niet zo snel verbetering in zijn ontlasting, omdat dat dun kan blijven door de pens, toch?
Ah, ok. Ik weet alleen dat pens bekend staat laxered te werken, en dat je pens (en ander orgaanvlees) bij uitstek kunt geven als de hond een beetje geconstipeerd is. En dat je het kunt geven bv als je iets met veel bot hebt gegeven, om verstopping te voorkomen.quote:Op maandag 1 september 2014 15:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is pens compleet van smuldier en daar zit nog meer in. Maar pens is heel licht verteerbaar en dat in nu belangrijk. Ik heb nog nooit gehoord dat een hond daar diarree van krijgt.
Hij krijgt overgens vanaf zaterdag op advies van de da alleen maar pens en niks anders behalve schoon water.
quote:Ongeveer 15% tot 20% van de totale hoeveelheid voedsel mag bestaan uit orgaanvlees. Orgaanvlees werkt wel laxerend dus geef de hond niet teveel orgaanvlees in een maaltijd. Wanneer de hond snel diarree van orgaanvlees krijgt kun je bij het orgaanvlees wat vleesbot voeren. Orgaanvlees samen met vleesbot zorgt in de regel voor weer wat stevigere ontlasting. Want bot constipeert.
http://www.barfplaats.nl/(...)lees-en-orgaanvlees/
Mja, zelf zou ik het dan ook bij een compleet voeding/KVV houden met als eventueel extraatje wat bot o.i.d. Maar als de DA het heeft aangeraden zal het wel goed zijnquote:Op maandag 1 september 2014 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou ook juist geen orgaan geven als ze aan de dunne zijn hoor.
quote:Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Mja, zelf zou ik het dan ook bij een compleet voeding/KVV houden met als eventueel extraatje wat bot o.i.d. Maar als de DA het heeft aangeraden zal het wel goed zijn
quote:Smuldier Pens/Vlees Kompleet : verse runderpens (65%), vlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen.
Tja, mij klinkt dat als vrij veel orgaanvlees in de oren (65% pens en ook nog lever), en vet en olie laxeert ook. Ik zou bij diarree persoonlijk dus voor een hoger gehalte aan bot gaan, aangezien dat stopt.quote:
Probleem is dat ik al kip met rijst heb geprobeerd en daar ging hij nog erger van aan de diarree, dus de da zei het is beter om nu even niks meer aan zijn voer te veranderen maar hem het lichtsverteerbare te geven waar zijn darmen al aan gewend zijn. Alleen moest ik het 5 min au bain Marie opwarmen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:51 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Tja, mij klinkt dat als vrij veel orgaanvlees in de oren (65% pens en ook nog lever), en vet en olie laxeert ook. Ik zou bij diarree persoonlijk dus voor een hoger gehalte aan bot gaan, aangezien dat stopt.
Maar als jouw DA dit aanraad en jij bent er tevreden over dan zou ik het daar bij laten
Heeft-ie ook al eens (rauwe) kip gehad dan? Anders kunnen (uiteraard rauwe) kippennekken (of eenden-/kalkoennekken) misschien een optie zijn als je dat zou willen proberen. Dat bestaat uit veel bot en weinig vlees, daarmee zou je die pensvoeding aan kunnen vullen om toch wat bot toe te voegen.quote:Op maandag 1 september 2014 17:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat ik al kip met rijst heb geprobeerd en daar ging hij nog erger van aan de diarree, dus de da zei het is beter om nu even niks meer aan zijn voer te veranderen maar hem het lichtsverteerbare te geven waar zijn darmen al aan gewend zijn. Alleen moest ik het 5 min au bain Marie opwarmen.
Och meis toch, het houdt maar niet op.... en ik denk ook, al is het geen vergelijking met mijn HHH dat jij nu des te beter snapt waarom ik me nou zo'n zorgen maak .quote:Op maandag 1 september 2014 18:12 schreef deedeetee het volgende:
Ik belde zonet de da om te horen of ze nu eindelijk de uitslag van het lab al hadden en kreeg te horen van niet en dat die nog tot middernacht kon binnenkomen....
Ik ben er ook niet gerust op maar idg maakt hij nog steeds geen echt zieke indruk. Mja bulletjes zijn wel bikkels, die laten niet snel iets merken. Zo sneu voor het dappere mannetje....quote:Op maandag 1 september 2014 18:24 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Och meis toch, het houdt maar niet op.... en ik denk ook, al is het geen vergelijking met mijn HHH dat jij nu des te beter snapt waarom ik me nou zo'n zorgen maak .
Jopie toch
Hoezo vergeven ? Zodra ik begreep wat je met je eigen lieverd was overkomen snapte ik het prima hoor.quote:Op maandag 1 september 2014 19:19 schreef knoblaucha6 het volgende:
Is ook zo sneu, ik hoop gewoon heel hard dat Jopie nou eindelijk eens Joop de stoere pup mag wezen. Arne Joop toch.
Meid, misschien vergeef je me nou ook mijn eerdere ongerustheid, vast wel
Ik zat (en zit) nog zo in die modus dat ik eerder jouw Joop ongerust maakte, maar dat is ook niet zo gek inderdaad aangezien het bij ons Lotje begon met een hoop bah en nog erger. Maar hé, Joop is wel een hele 12 jaar jonger dus hij kan wel wat hebben maar wat kut dat Joop dat nou nu al moet ondergaan met zijn poepdoosje, arm ding. Ik vind het zo ontzettend rot voor hem maar heel zeker ook voor jou, jullie zouden nu beiden lekker achterlijke puppiedingen moeten kunnen doen. Maar dat komt vast (met vaste poep)quote:Op maandag 1 september 2014 19:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo vergeven ? Zodra ik begreep wat je met je eigen lieverd was overkomen snapte ik het prima hoor.Ik voelde me zelf schuldig dat ik je ongerust had gemaakt terwijl je al genoeg te verstouwen hebt.
Direct helpen kan ik niet maar wel even iets uit eigen ervaring. Een van mijn katten was ook overal bang voor. Ik heb toen de hulp van een vriendin ingeroepen die veterinaire homeopathie studeert. Nika ruikt nu 3x per dag aan iets en na 2 dagen had ik haar op schoot, wel gepakt zelf komt ze nog niet, en ik weet nu, na anderhalf jaar, dat ze ook kan spinnen. Ze spurt ook niet voor mij of anderen weg en laat zoch redelijk makkelijk oppakken. En da's zo'n geweldig gevoel 😻quote:Op donderdag 4 september 2014 17:30 schreef fh101 het volgende:
Ik heb een asielpoes die nog steeds redelijk schuw is. Ik mag al een tijdje met haar kroelen, maar oppakken wil ze nog niet. Nu komen binnenkort haar jaarlijkse inentingen er aan en ik weet nog niet hoe ik haar bij de dierenarts ga krijgen... Vorig jaar toen ze nog in het asiel zat hebben ze haar met lashandschoenen moeten vangen en vasthouden en dat wil ik liever niet herhalen.
Bij onze eigen dierenarts gevraagd of zij een oplossing hadden en zij kwamen aan met beaphar no stress. In het foldertje dat ik heb staat "Hierdoor zal het dier dus minder fel reageren op invloeden uit de omgeving". Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de kat dan echter nog steeds angstig is, maar niet meer goed op die angst kan reageren. De stress zou er dan dus nog gewoon zijn. Hoe zit dit precies? En zijn er eventueel andere middeltjes of iets dat ik mijn kat kan geven zodat ik haar rustig bij de dierenarts kan krijgen?
Ik zorgde dat onze kat honger had tegen de tijd dat ze in het bakje moest. Dan gaf ik haar eten. En als ze zat te eten, pakte ik haar snel op en deed haar in het mandje. Werkte bijna altijd.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:30 schreef fh101 het volgende:
Ik heb een asielpoes die nog steeds redelijk schuw is. Ik mag al een tijdje met haar kroelen, maar oppakken wil ze nog niet. Nu komen binnenkort haar jaarlijkse inentingen er aan en ik weet nog niet hoe ik haar bij de dierenarts ga krijgen... Vorig jaar toen ze nog in het asiel zat hebben ze haar met lashandschoenen moeten vangen en vasthouden en dat wil ik liever niet herhalen.
Bij onze eigen dierenarts gevraagd of zij een oplossing hadden en zij kwamen aan met beaphar no stress. In het foldertje dat ik heb staat "Hierdoor zal het dier dus minder fel reageren op invloeden uit de omgeving". Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de kat dan echter nog steeds angstig is, maar niet meer goed op die angst kan reageren. De stress zou er dan dus nog gewoon zijn. Hoe zit dit precies? En zijn er eventueel andere middeltjes of iets dat ik mijn kat kan geven zodat ik haar rustig bij de dierenarts kan krijgen?
Ahwquote:Op woensdag 3 september 2014 11:57 schreef Dven het volgende:
Vier kittens drie dagen geleden geboren. Eentje is er overledenDe rest maakt het goed
Dank voor het meedenken! Ik denk dat Noortje vooral tijd nodig heeft. Ze kwam al vrij snel naast me liggen en tegenwoordig trampelt ze even op mijn buik of legt ze haar pootjes op mijquote:Op donderdag 4 september 2014 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Direct helpen kan ik niet maar wel even iets uit eigen ervaring. Een van mijn katten was ook overal bang voor. Ik heb toen de hulp van een vriendin ingeroepen die veterinaire homeopathie studeert. Nika ruikt nu 3x per dag aan iets en na 2 dagen had ik haar op schoot, wel gepakt zelf komt ze nog niet, en ik weet nu, na anderhalf jaar, dat ze ook kan spinnen. Ze spurt ook niet voor mij of anderen weg en laat zoch redelijk makkelijk oppakken. En da's zo'n geweldig gevoel 😻
Ook jij bedankt voor het meedenken! Ik denk dat ik haar zelf thuis dat bakje nog wel in krijg (met wat listige trucjes inderdaad, deze kan wel op de lijst). Maar ik hou m'n hart vast hoe ze bij de DA is. Wie weet is ze zo mak als een lammetje, maar toen ze in het asiel de mand in moest hing ze letterlijk in het plafondquote:Op donderdag 4 september 2014 19:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zorgde dat onze kat honger had tegen de tijd dat ze in het bakje moest. Dan gaf ik haar eten. En als ze zat te eten, pakte ik haar snel op en deed haar in het mandje. Werkte bijna altijd.
Bij de dierenarts was ze heel timide en wilde ze maar wat graag weer terug in het mandje.
Nog geen foto's. Vind ik bij pasgeboren kittens zinloos. Zijn allemaal een stel blinde hopeloze stukjes leven die te vroeg uit moeder gekropen zijn. Maar wanneer ze leuk worden zal ik iets postenquote:Op donderdag 4 september 2014 19:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ahw.
Fijn dat de rest het goed doet. Heb je foto's? Was het een zwerfpoes, trouwens?
En nu ga je haar laten castreren?quote:Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog geen foto's. Vind ik bij pasgeboren kittens zinloos. Zijn allemaal een stel blinde hopeloze stukjes leven die te vroeg uit moeder gekropen zijn. Maar wanneer ze leuk worden zal ik iets posten
Moeder is een zwerfkatje. Heb haar als kitten gevonden, een jaar of twee geleden. Ze heet Skinny. Omdat dat het eerste is wat ik haar noemde toen ik haar vond. Ze was dan ook zo mager en klein dat ik niet dacht dat ze het zou overleven.
Ik bleek ongelijk te hebben
Dat sowieso. Dacht dat ik met mijn minstens 5 meter hoge tuinmuur wel safe zat. Niet dus. Kittens zijn al met al alles behalve gewenst en ik heb nog geen flauw idee hoe ik er af ga komen.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
En nu ga je haar laten castreren?
Postnataal aborteren is ook weer zo watquote:Op donderdag 4 september 2014 22:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat sowieso. Dacht dat ik met mijn minstens 5 meter hoge tuinmuur wel safe zat. Niet dus. Kittens zijn al met al alles behalve gewenst en ik heb nog geen flauw idee hoe ik er af ga komen.
Ik geloof dat er honderdduizenden zwerfkatten zijn. Dus dat probleem is vrij.. Aanwezig.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:17 schreef Samzz het volgende:
[..]
Postnataal aborteren is ook weer zo wat. Is er niet één of andere stichting in Nederland die zielige katjes uit het buitenland wil halen en ze in Nederland wil plaatsen
?
Nee, serieus. Ik zou het ook niet weten... In Bulgarije zal het zwerfkattenprobleem vast ook bestaan.
Ik heb geen katten maar ik zou altijd (want het lijkt mij ook bloed) toch zorgen dat je naar de da kunt, dan maar een andere da. Liever dat dan zo ongerust het weekend in moeten.quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:43 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Onze poes cleo (17 jaar jong) komt net binnen en kotst op de vloer. Tot onze grote schrik is het rood. (Ik denk dus aan bloed)
Ik heb deze foto meteen doorgemaild naar onze DA en er achteraan gebeld. De DA zegt dat we het even aan moeten kijken en als ze slap word of haar tandvlees bleek word we contact op moeten nemen.
Ik ben er toch niet gerust op. Nu weet ik dat onze DDA op vakantie is maar heeft iemand vanjullie dit al meegemaakt?
(Het likt me met i pad niet omeen spoiler voor de foto te maken, misschien kan een modje dat voor me doen?)
Ja, heel kort. Het worden brokjes.quote:
Dat hebben ze bij ons ook wel eens. De eerste keer was ik erg ongerust en heb de hele nacht naast een heerlijk slapende kat zitten waken. Toevallig vorige maand nog een keer gebeurd. Ik heb het een poosje aangekeken, maar poes was en werd er niet anders van.quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:43 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Onze poes cleo (17 jaar jong) komt net binnen en kotst op de vloer. Tot onze grote schrik is het rood. (Ik denk dus aan bloed)
Ik heb deze foto meteen doorgemaild naar onze DA en er achteraan gebeld. De DA zegt dat we het even aan moeten kijken en als ze slap word of haar tandvlees bleek word we contact op moeten nemen.
Ik ben er toch niet gerust op. Nu weet ik dat onze DDA op vakantie is maar heeft iemand vanjullie dit al meegemaakt?
(Het likt me met i pad niet omeen spoiler voor de foto te maken, misschien kan een modje dat voor me doen?)
probeer in het begin zoveel mogelijk het exact hetzelfde voor en kattebak spul te gebruiken. Dit zou extra mogelijke problemen kwa wenning en stress voorkomen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 17:48 schreef Dagonet het volgende:
Wij krijgen over twee weken twee Bengalen, een moeder van nét 3 en een katertje van 12 weken. Allebei zullen ze niet verder buiten komen dan onze achtertuin, wat is het beste voer dat we kunnen geven de eerstkomende tijd?
We hebben wel gekeken naar Royal Canin Mother & Baby maar daar staat niet op de site bij tot wanneer je dat kan geven.
Toch bedankt voor je reactiequote:Op zaterdag 6 september 2014 11:15 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er heel weinig verstand van hoor maar gezien de leeftijd van de jongste ( 8 maanden ) vermoed ik dat er idg ook een rangorde zaak meespeelt. Google er maar eens op mss dat je daar alvast wat aan hebt.
Dat hij de eerste aandacht krijgt wil toch verder niks zeggen. Als de jongste volwassen wordt moeten ze bekijken wie het hoogst geplaatst is. Het is niet zo dat de oudste automatisch de hoogste plek blijft houden.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:01 schreef Koopsie het volgende:
[..]
Toch bedankt voor je reactie
De oudste krijgt echt overal eerst de aandacht, met eten geven, uitlaten , begroeten etc.
Edit: Ik merk ook dat de oudste ontzettend schrikt constant van de jongste, net haalde hij uit nadat de pup langs hem rende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., ben ik terug op Fok!
Jullie hebben in de afgelopen 2 weken duidelijk niet stil gezetenIk ga proberen alle vragen te beantwoorden. Als ik iets mis, trek maar aan de bel
![]()
Sneu voor Bollequote:Op dinsdag 9 september 2014 20:04 schreef Samzz het volgende:
Hmmm... Ik begin me toch wat zorgen te maken om de Bolle. Hij staat nog op de ventipulmin (= een middel dat ervoor zorgt dat de ademhaling beter wordt), maar het lijkt niet meer te werken.
Is het mogelijk dat er resistentie voor ventipulmin kan worden opgebouwd? Nu gaat Rio sowieso eind van de maand naar de kliniek, wanneer mijn eigen dierenarts weer terug is van vakantie, zij kent zijn geschiedenis. Maar toch vraag ik mij af of ik zijn ademhaling kan verbeteren. Ventipulmin werkt dus niet meer echt... Ik heb nog prednison liggen, maar daar ben ik toch huiverig voor omdat hij al een flinke hoeveelheid corticosteroïden heeft binnengekregen en als hij naast zijn ademhaling ook nog eens hoefbevangen raakt ben ik bang dat het einde verhaal is.
quote:Op woensdag 10 september 2014 09:53 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
I'm back![]()
Na een heerlijke vakantieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., ben ik terug op Fok!
Jullie hebben in de afgelopen 2 weken duidelijk niet stil gezetenIk ga proberen alle vragen te beantwoorden. Als ik iets mis, trek maar aan de bel
![]()
Je hebt het overleefd!
WB!Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
De dosering bereken je aan de hand van het formularium Exotic animalsquote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:50 schreef mjan het volgende:
Ha DDA! Alvast een vraag voor als je terug bent van vakantie, naar aanleiding van een post in het ratten-topic: welk antibiotica zou je bij ratten kunnen gebruiken om eenmalig in te spuiten tegen een abces? Ik heb namelijk nog nooit van zoiets gehoord en het leek mij dat antibiotica altijd gedurende een bepaalde tijd meerdere keren per dag moest worden gegeven. Ik ben gewoon benieuwd wat de dierenarts van Cici gegeven kan hebben en hoe je de dosering dan berekent (- naast het gewicht van de rat natuurlijk).
Het is een beetje koffiedik kijken... Het hangt van af welke voedingsstoffen zij precies te kort gekregen heeft gedurende de eerste 9 weken. Kreeg de pup gewoon moedermelk tot de week of 8? Je moet zich ook opvragen of zij "klein en onderbespierd" is vanwege voedingstekort of omdat er iets mis met haar is. Is zij onderzocht bij de dierenarts? Geen afwijkingen gevonden?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:31 schreef LittleLady het volgende:
Dan heb ik een vraag, een pup die vanaf geboorte te weinig voedingsstoffen krijgt en met 9 week klein en onderbespierd is, trekt dat met goede voeding vanaf 9 week wel weer bij?
Ze eet nu wel als een bootwerker, ze krijgt vanaf vandaag kvv en pup/junior cavom.
Volgens mij, sluiten alle verzekeringen al bestaande aandoeningen uit. Anders wordt zo'n verzekering niet rendabel voor de verzekeringsmaatschappij.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:48 schreef videonatic het volgende:
Zijn er verzekeringen die een zieke kat accepteren? Buurvrouw heeft geen cent te makken en een katje van 4 maanden met een bot tumor en de kosten zijn boven de 500 voor been amputatie..
Aha, Shengye zit dus blijkbaar op 50% van het gewicht van zijn broer? Dan zou ik zeker toch verder kijken! Als alle pups in de nest te klein zijn, dan is de ondervoeding idd een van de mogelijkheden. Maar als er maar 1 "kleintje" is, dan is het toch opvallend. Het kan zijn dat er iets mis is met de pup, waardoor hij te weinig voeding tot zich nam. Of te veel voeding "kwijtraakt" (diarree? nierproblemen? wormen?)quote:Op maandag 1 september 2014 09:23 schreef LittleLady het volgende:
Jicho met 9 week en 3 dagen 12,9 kg zit Shengye nu op 6,3 kg.
Allemaal goede tips voor de volgende vakantiequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 20:14 schreef knoblaucha6 het volgende:
2 weken een het rolbalspinnen in een heftig actieve geiser, aan het hinkelen op de Chinese Muur of aan het helikopterturbo windzeilen met haar doggy
quote:
De tweede fles is bijna op. Dus dat is in totaal vier weken ventipulmin geweest. En die heeft ie in combinatie gehad met de prednison. Hij gaat thuis sowieso naar de kliniek om te kijken wat we gaan doen/kunnen doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 09:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Sneu voor BolleOvermatig gebruik van Ventipulmin kan idd ervoor zorgen dat de luchtwegen minder gevoelig worden voor het middel. En kan zelfs tot de verslechtering vd klachten leiden! Ventipulmin is bovendien ook niet zonder bijwerkingen... En heeft geen remmende werking op onderliggende (steriele) ontsteking, itt corticosteroiden. Ik denk dat je sowieso goed met je dierenarts moet overleggen wat je moet doen qua medicatie. En misschien toch opnieuw naar de luchtwegen kijken, misschien speelt er nog meer bij (COPD, bacteriele/virale ontsteking enz enz).
Sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |