abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143899001
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:07 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb op internet gekezen dat men soms de panacure 5 dagen geeft ipv 3 dagen. Misschien is dat ook een optie ? Vraag me echt af of het na 3 dagen wel over is.....
Mja de DA had me we heel duidelijk verteld dat ik vandaag beslist nog geen vooruitgang mocht verwachten omdat dit een paar dagen zou duren.
Anders bel even om te overleggen. Een béétje dierenarts zit nu nog National Geographic te kijken :P
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:38:40 #252
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143899153
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:29 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Your choice.
Afgaan op een standaard internet verhaaltje :X wil nog niet zeggen dat bloed in de ontlasting in de huidige situatie van jouw hond past hè.
Volgens mijn DA wel. Dat ik het niet eerder zag wil.niet zeggen dat het er niet was. Hij poept snachts in zijn bench en in de troep die ik dan s ochtends aantref is een spoortje slijmerig bloed echt niet te herkennen.
Hij poept geen liters bloed hoor er zat daarnet alleen wat bloederig slijm boven op het brijige hoopje.
Maak je nu maar niet zo ongerust het zal heus wel loslopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_143899158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:29 schreef knoblaucha6 het volgende:
Your choice.
Afgaan op een standaard internet verhaaltje :X wil nog niet zeggen dat bloed in de ontlasting in de huidige situatie van jouw hond past hè.
Ik snap je paniek, maar bloed bij de ontlasting kan tientallen oorzaken hebben. Niet altijd reden tot paniek; ook de rest van de toestand van de hond moet je even bekijken.
pi_143899436
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik snap je paniek, maar bloed bij de ontlasting kan tientallen oorzaken hebben. Niet altijd reden tot paniek; ook de rest van de toestand van de hond moet je even bekijken.
Ja, maar ik sta ook enigszins ietwat anders in deze. (en wellicht de paniek die in mijn geval meer dan terecht bleek ;( )
Maar dan nog, better safe en zo maar let er wel op hoeveel bloed er is en als er wel heel veel aandrang is maar geen ontlasting behalve bloed mag je heus wel even de da bellen. Bloed in de ontlasting versus enkel bloed is echt een reden om even te bellen.
(maar ik zit nog o zo heel stevig in de had-ik-niet-toch-dit-of-dat, zus-en-zo modus ;( )
Dus ik moet me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien, hoe goed bedoeld ook , ik ben ook momenteel nu bepaald niet echt een referentiekader in volkomen neutraal meedenken denk ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door knoblaucha6 op 27-08-2014 22:53:31 ]
Waar het stinkt is het warm.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:48:42 #255
78780 deedeetee
pi_143899653
De pup is levenslustig. Maakt totaal geen zieke indruk.
De DA had me al gewaarschuwd dat het een paar dagen zou kunnen duren voor hij beter zou gaan poepen.
Alleen leek.het vanmiddag toch ff te verbeteren dus ik was teleurgesteld toen hij vanavond toch niks beter maar eerder slechter leek te gaan met de ontlasting.
Morgenochtend bel ik met de DA om te horen wat zij er van vind.
Normaal zou ik me wrs niet eens zo druk maken maar ik ben een beetje sjaggo omdat ik me door een fokker een zieke pup in de handen heb laten drukken. Daar baal ik dus behoorlijk van....
pi_143899916
Bedankt voor je uitgebreide reactie, DDA, en een hele fijne vakantie gewenst! :)

Ik laat na je vakantie wel weten hoe het is afgelopen met de schildklierpoes.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:53:39 #257
78780 deedeetee
pi_143899918
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:44 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Ja, maar ik sta ook enigszins ietwat anders in deze. (en wellicht de paniek die in mijn geval meer dan terecht bleek ;( )
Maar dan nog, better safe en zo :@
7
Ik snap je wel hoor, maar geloof me nu maar er is op dit moment echt nog niks ernstigs aan de hand. Ik maak me wel zorgen over hoe het verder gaat. Ik heb al eerder een pup met diarree gehad die altijd erg gevoelige darmen bleef houden.
Ik ben er eerlijk gezegd nogal benauwd voorvdat dit met Joop ook gaat gebeuren. :@
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:30:07 #258
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_143901623
Van al dat poepen kan er makkelijk wat knappen ook , zolang ie levendig is kan je makkelijk wachten tot morgen met een belletje ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:49:43 #259
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_143902500
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

7
Ik snap je wel hoor, maar geloof me nu maar er is op dit moment echt nog niks ernstigs aan de hand. Ik maak me wel zorgen over hoe het verder gaat. Ik heb al eerder een pup met diarree gehad die altijd erg gevoelige darmen bleef houden.
Ik ben er eerlijk gezegd nogal benauwd voorvdat dit met Joop ook gaat gebeuren. :@
Niet in de paniek raken. Rustig doorgaan met ademhalen ;)
Een beetje bloed komt gewoon doordat de dikke darm zoveel ontlasting moet verwerken met diarree, daar krijgt je geïrriteerd slijmvlies van. Als het af en toe een sliertje bloed is, geen paniek. Als er meer bloed in de ontlasting komt, of bij zwarte ontlasting, of als de pup gaat braken/niet wil eten/suf wordt, snel je dierenarts bellen.
Panacur is officieel 3 dagen achter elkaar geven, maar op een of andere nascholing heb ik idd ook geleerd 5 dagen. En dan op de dag 3 en 5 de hond wassen :P (maar ik wil je niet nog meer werk bezorgen met je zere rug :{ )
Als hij diarree blijft houden, misschien even overleggen met je dierenarts over hem tijdelijk over te zetten op een lichtverteerbaar voer (van de dierenarts of zelf kip en rijst koken). Maar overleg dat eerst even met je dierenarts.
En je moet echt de kuur afmaken voordat je kan zeggen of het werkt of niet ;)

Beterschap voor de Bullie!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:51:44 #260
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_143902572
Bedankt iedereen! Ik zal genieten van mijn vakantie!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot over 2 weekjes :W

DDA out w/
pi_143902659
En gelukkig was de DDA nog wakker (National Geographic, ik wist het wel) en kan iedereen nu weer rustig slapen O+
pi_143907026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:38 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Een abces dus? Hopelijk is Pietie snel beter, want de volgende week toch the big date?
Jup, hoop ook dat het snel voorbij is, want ik wil ze toch echt samen in 1 kooi hebben.

Fijne vakantie!!

Edit: zometeen met Pietie naar de dierenarts.
Bult is groter en hij heeft er echt pijn aan...

Edit 2: Pietie moest blijven, abces wordt onder narcose schoongemaakt.
Haal ze na half 5 weer op.
Q mocht ook blijven, voor gezelschap.
Ben een beetje gespannen....

Edit 3: Alles was goed gegaan en haalde ze om kwart voor 5 op.
Pietie was mooi helder en Q had hem lief gezelschap gehouden bij de dierenarts.

De kosten?
Toen ik ze bracht zei de dierenarts dat ik alleen de narcosekosten hoefde te betalen.
Maar uiteindelijk hoefde ik helemaal niks te betalen!!

Lieve dierenarts heb ik voor mijn diertjes.
Erg begaan, betrokken, legt dingen goed uit en hij matst mij wel eens!

[ Bericht 4% gewijzigd door Cici op 28-08-2014 21:18:07 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:57:49 #263
78780 deedeetee
pi_143907287
Pfff fijn nog ff wat te horen van DDA. Ik heb vannacht ook liggen bedenken dar rijst met kip wellicht betercwas en vanochtend meteen paprijst en stukje kipfilet gekookt. Jopie vond t lekker.
Zijn ontlasting was vanochtend weer wat steviger en niet brijig maar stevige pasta.
pi_143913131
Ha DDA! Alvast een vraag voor als je terug bent van vakantie, naar aanleiding van een post in het ratten-topic: welk antibiotica zou je bij ratten kunnen gebruiken om eenmalig in te spuiten tegen een abces? Ik heb namelijk nog nooit van zoiets gehoord en het leek mij dat antibiotica altijd gedurende een bepaalde tijd meerdere keren per dag moest worden gegeven. Ik ben gewoon benieuwd wat de dierenarts van Cici gegeven kan hebben en hoe je de dosering dan berekent (- naast het gewicht van de rat natuurlijk).
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_143923807
Voor Lot wordt speciaal het hart wat al op mijn netvlies stond, jullie ook al gezien hebben en zo duur was (dat bleek de prijs voor de hele grote maat) op maat gemaakt waar haar as precies in kan en we hopen haar over een week of 2 te mogen "verhuizen" naar dit prachtigs wat ik dus al voor ogen had. Maar het blijkt gemaakt te worden in Nederland door een kunstenaar en dus ook nog eens handmatig. (we weten ook wel weer wat we willen :+ )

Het is besteld en ik kan niet wachten O+
pi_143924435
Mooi stukje werk en een mooi plekje voor Lotje!
pi_143924811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:45 schreef Queller het volgende:
Mooi stukje werk en een mooi plekje voor Lotje!
Tot die tijd staat ze hier in een soort theeblikje maar soit, ze is thuis.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:11:15 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143930541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:56 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Tot die tijd staat ze hier in een soort theeblikje maar soit, ze is thuis.
Fijn dat ze thuis is, en wat een prachtige en toepasselijke urn :Y ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143930972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:50 schreef mjan het volgende:
Ha DDA! Alvast een vraag voor als je terug bent van vakantie, naar aanleiding van een post in het ratten-topic: welk antibiotica zou je bij ratten kunnen gebruiken om eenmalig in te spuiten tegen een abces? Ik heb namelijk nog nooit van zoiets gehoord en het leek mij dat antibiotica altijd gedurende een bepaalde tijd meerdere keren per dag moest worden gegeven. Ik ben gewoon benieuwd wat de dierenarts van Cici gegeven kan hebben en hoe je de dosering dan berekent (- naast het gewicht van de rat natuurlijk).
Interessante vraag en ben weer vergeten welke antibiotica er gegeven is.
In het rattentopic is al antwoord gegeven door Hanschje.

De antibioticaprik die Pietie afgelopen vrijdag kreeg, moest 3 dagen werken, althans, ze zei, met 3 dagen moet de bult minder zijn.
Was het niet, abces zat ingekapseld en dan werkt de antibiotica niet. Die kan er dan niet bij. Ofzo.

Als ik het mij herinner bel ik morgen mijn dierenarts wel ff op en vraag ik het ff na.
pi_143931010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:32 schreef knoblaucha6 het volgende:
Voor Lot wordt speciaal het hart wat al op mijn netvlies stond, jullie ook al gezien hebben en zo duur was (dat bleek de prijs voor de hele grote maat) op maat gemaakt waar haar as precies in kan en we hopen haar over een week of 2 te mogen "verhuizen" naar dit prachtigs wat ik dus al voor ogen had. Maar het blijkt gemaakt te worden in Nederland door een kunstenaar en dus ook nog eens handmatig. (we weten ook wel weer wat we willen :+ )

[ afbeelding ]
Mooi Knoflookje!
Sterkte voor jou en je man :*
pi_143931891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:32 schreef knoblaucha6 het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi Knoflook O+

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:00 schreef Cici het volgende:

[..]

Jup, hoop ook dat het snel voorbij is, want ik wil ze toch echt samen in 1 kooi hebben.

Fijne vakantie!!

Edit: zometeen met Pietie naar de dierenarts.
Bult is groter en hij heeft er echt pijn aan...

Edit 2: Pietie moest blijven, abces wordt onder narcose schoongemaakt.
Haal ze na half 5 weer op.
Q mocht ook blijven, voor gezelschap.
Ben een beetje gespannen....

Edit 3: Alles was goed gegaan en haalde ze om kwart voor 5 op.
Pietie was mooi helder en Q had hem lief gezelschap gehouden bij de dierenarts.

De kosten?
Toen ik ze bracht zei de dierenarts dat ik alleen de narcosekosten hoefde te betalen.
Maar uiteindelijk hoefde ik helemaal niks te betalen!!

Lieve dierenarts heb ik voor mijn diertjes.
Erg begaan, betrokken, legt dingen goed uit en hij matst mij wel eens!
Fijn dat Pietie weer thuis is en een lieve dierenarts idd O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_143932139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:39 schreef indaha het volgende:

[..]

Mooi Knoflook O+

[..]

Fijn dat Pietie weer thuis is en een lieve dierenarts idd O+
Ja he?
Hele fijne vent O+
pi_143943111
Mooi Knoflookje! En ook wel erg tof dat het helemaal handgemaakt wordt. :)

Nog even een kleine update: Diva is natuurlijk onderzocht, en de DA vond het geen bevredigend antwoord wat hij had kunnen krijgen. Maar dat was meer de wetenschapper in hem.

Even gewoon in Jip -en Janneketaal (want ik weet zelf nu ook even de termen niet ;) ) :
De maag was enorm overvuld doordat de sluitspier van maag naar darm heel erg groot/opgezet was. Eerst dacht de DA dat het tumorweefsel was wat er allemaal omheen zat, maar het bleek bij doorsnijden van die sluitspier dat deze heel erg - te - 'getraind' was, (zoals bij een sporthart) en dat deze in een kramp geschoten was waardoor er enkel een piepklein openingetje naar de darmen overbleef. Waar dus niks doorheen kon.

De oorzaak hiervan wist hij niet, ook al heeft hij nog wel wat boeken er op na geslagen. (Dat vond hij zo onbevredigend). Maar ik was ergens al enorm opgelucht dat het niet iets 'stoms' was wat ik mogelijk had kunnen voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan een verstopping door de vulling van een mandje dat Cas net had opengegraven.
(Nu wierp mijn vriend tegen dat ik mezelf geen verwijten moest maken omdat ze wel heerlijk lost mochten lopen en ze dan soms wat meer risico lopen dan wanneer je ze hun leven lang in een klein hokje opsluit. Je kunt niet alles voorkomen. Zelf blijf je ook niet binnen omdat je buiten onder een auto kunt komen. Had 'ie ook wel een punt natuurlijk, maar dat is zo'n gevoel vs ratio dingetje..)

Verder was er niks te vinden in het lijfje. Darmen e.d. zagen er verder prima uit. Enkel wat bloedingen in de maagwand, maar daarvan vermoedde DA dat het een secundair verschijnsel was door de enorme opzwelling.

Zelf heb ik thuis ook nog even gegoogled omdat ik er wat meer over wilde weten (ik heb gezocht op hypertrofie sluitspier maag) en kwam toen uit bij een link over pylorushypertrofie bij baby's.
Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar qua omschrijving lijkt het aardig overeen te komen.
In elk geval; oorzaak is ook bij baby's onbekend, hoewel erfelijkheid wel mee schijnt te spelen.
En de behandeling bestaat uit het doorsnijden van de spier tot op het slijmvlies, als ik Wikipedia mag geloven.

Als het dus pylorushypertrofie was, dan hadden we dus eigenlijk al geen schijn van kans vanaf het begin. Wat enerzijds heel erg naar is, en anderzijds een heel hoop 'wat als' vragen scheelt.

Vanmiddag ga ik haar ophalen en gaan we haar begraven.
pi_143943742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef Candaasje het volgende:
Mooi Knoflookje! En ook wel erg tof dat het helemaal handgemaakt wordt. :)

Nog even een kleine update: Diva is natuurlijk onderzocht, en de DA vond het geen bevredigend antwoord wat hij had kunnen krijgen. Maar dat was meer de wetenschapper in hem.

Even gewoon in Jip -en Janneketaal (want ik weet zelf nu ook even de termen niet ;) ) :
De maag was enorm overvuld doordat de sluitspier van maag naar darm heel erg groot/opgezet was. Eerst dacht de DA dat het tumorweefsel was wat er allemaal omheen zat, maar het bleek bij doorsnijden van die sluitspier dat deze heel erg - te - 'getraind' was, (zoals bij een sporthart) en dat deze in een kramp geschoten was waardoor er enkel een piepklein openingetje naar de darmen overbleef. Waar dus niks doorheen kon.

De oorzaak hiervan wist hij niet, ook al heeft hij nog wel wat boeken er op na geslagen. (Dat vond hij zo onbevredigend). Maar ik was ergens al enorm opgelucht dat het niet iets 'stoms' was wat ik mogelijk had kunnen voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan een verstopping door de vulling van een mandje dat Cas net had opengegraven.
(Nu wierp mijn vriend tegen dat ik mezelf geen verwijten moest maken omdat ze wel heerlijk lost mochten lopen en ze dan soms wat meer risico lopen dan wanneer je ze hun leven lang in een klein hokje opsluit. Je kunt niet alles voorkomen. Zelf blijf je ook niet binnen omdat je buiten onder een auto kunt komen. Had 'ie ook wel een punt natuurlijk, maar dat is zo'n gevoel vs ratio dingetje..)

Verder was er niks te vinden in het lijfje. Darmen e.d. zagen er verder prima uit. Enkel wat bloedingen in de maagwand, maar daarvan vermoedde DA dat het een secundair verschijnsel was door de enorme opzwelling.

Zelf heb ik thuis ook nog even gegoogled omdat ik er wat meer over wilde weten (ik heb gezocht op hypertrofie sluitspier maag) en kwam toen uit bij een link over pylorushypertrofie bij baby's.
Ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar qua omschrijving lijkt het aardig overeen te komen.
In elk geval; oorzaak is ook bij baby's onbekend, hoewel erfelijkheid wel mee schijnt te spelen.
En de behandeling bestaat uit het doorsnijden van de spier tot op het slijmvlies, als ik Wikipedia mag geloven.

Als het dus pylorushypertrofie was, dan hadden we dus eigenlijk al geen schijn van kans vanaf het begin. Wat enerzijds heel erg naar is, en anderzijds een heel hoop 'wat als' vragen scheelt.

Vanmiddag ga ik haar ophalen en gaan we haar begraven.
Fijn dat je in ieder geval weet wat de oorzak geweest is en je vriend heeft natuurlijk groot gelijk dat ook al was het iets anders geweest je nooit alles kunt voorkomen, maar ik begrijp dat weten dat je hier echt niets aan had kunnen veranderen je misschien wel rust geeft.
Veel sterkte :* en rust zacht Diva O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_143958763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Heb ik nou een koelkast gewonnen? ;)

[..]

Komt vast wel goed met het poezenkind! Heeft hij deze keer de dierenartsenpraktijk heel gelaten? :P

[..]

^O^
Beetje late reactie... :@
Maar na 10 dagen is Oscars lip weer zo goed als normaal :)

Knoblauch en Candaasje, ook een beetje laat maar nog gecondoleerd allebei ;(
pi_143963456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:43 schreef Smikkelbeer het volgende:

[..]

Beetje late reactie... :@
Maar na 10 dagen is Oscars lip weer zo goed als normaal :)

Knoblauch en Candaasje, ook een beetje laat maar nog gecondoleerd allebei ;(
Hoe heerlijk dat Oscar weer in orde is *O*
En dank voor de condoleance :*
pi_143963674
Deedeetee, hoe gaat het nu met Joop?
pi_143964577
Ik hoor HHH zowat overal, ik hoor die trippelpootjes nog over de vloer, het door het vliegengordijn vanuit de tuin naar binnen komen lopen, ik hoor het geslobber van haar als ze dronk (mevroi deed nooit iets subtiel, het was een lompe troel O+ ) en ik hoor haar snurken en alles, soms denk ik haar ook te horen blaffen. -O- .

En toch is het stil als ik goed luister, compleet stil wat uiteraard volkomen logisch is. Maar ja, ze hing de laatste tijd ook 24/7 aan mijn hielen (ze kroop zelfs gezellig met me mee op de plee :+ )

Er is dus al langer wat niet helemaal pluis geweest of ze hield gewoon veel van me O+ Mar het voorlopige theeblikje doet de werkelijkheid bepaald even binnen komen.
Het is wennen :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door knoblaucha6 op 29-08-2014 21:01:06 ]
pi_143982372
Dan heb ik een vraag, een pup die vanaf geboorte te weinig voedingsstoffen krijgt en met 9 week klein en onderbespierd is, trekt dat met goede voeding vanaf 9 week wel weer bij?

Ze eet nu wel als een bootwerker, ze krijgt vanaf vandaag kvv en pup/junior cavom.
pi_143984746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:43 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik hoor HHH zowat overal, ik hoor die trippelpootjes nog over de vloer, het door het vliegengordijn vanuit de tuin naar binnen komen lopen, ik hoor het geslobber van haar als ze dronk (mevroi deed nooit iets subtiel, het was een lompe troel O+ ) en ik hoor haar snurken en alles, soms denk ik haar ook te horen blaffen. -O- .
Dit klinkt mij erg bekend in de oren.
8 jaar geleden overleden onze twee honden van bijna 18 jaar vlak na elkaar, zij waren in mijn leven vanaf dat ik 2,5 was dus ik wist niet anders dan dat ze erbij waren. Nog minstens een half jaar liep ik bij thuiskomst automatisch naar de plek waar hun manden altijd stonden om ze te aaien en soms dacht ik ze te horen blaffen of met elkaar spelen.
Zo gek, hoe gewend je aan iets bent dat je het nog hoort als datgene/diegene er niet meer is.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:40:06 #281
78780 deedeetee
pi_143984747
Vanochtend toch maar met Joop naar mijn eigen vertrouwde DA geweest. De diarree blijft maar terug komen. Hij gaat testen of Joop nog iets anders heeft behalve giardia en heeft een duidelijk voedingsadvies gegeven. Ook heeft Joop een spuitje gehad voor de diarree.
Hij vond hem verder is goede conditie Joop was zelfs nog wat aangekomen. Geen reden voor echte ongerustheid en hij verwacht de diarree onder controle te krijgen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:32:03 #282
386633 Adnap
I love Life !
pi_143986248
Mijn oppas hondje had het ook, uiteindelijk 2 antibiotica kuren gehad (t blijkt steeds vaker dat een niet werkt) van verschillende soorten en toen was het over. Van april tot juli. Dr zat ook nog een poliep in haar darm, dat stond echter los vand e giardia
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143990355
Zijn er verzekeringen die een zieke kat accepteren? Buurvrouw heeft geen cent te makken en een katje van 4 maanden met een bot tumor en de kosten zijn boven de 500 voor been amputatie..
pi_143991239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:48 schreef videonatic het volgende:
Zijn er verzekeringen die een zieke kat accepteren? Buurvrouw heeft geen cent te makken en een katje van 4 maanden met een bot tumor en de kosten zijn boven de 500 voor been amputatie..
Als ze een zieke kat al zouden verzekeren, dan worden bestaande ziektes, mankementen etc. vaak uitgesloten.
Meld je het niet, dan is er (zo ver ik weet) sprake van verzwijging en dat wordt fors beboet.
Of als ze het al zouden willen verzekeren, dan tegen een fors verhoogde premie (dat is althans bij verzekeringen voor mensen vaak het geval).
pi_143992217
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:48 schreef videonatic het volgende:
Hoe triest ook, het is net wat Ebinas zegt, een zo ziek katje is echt niet meer te verzekeren, nergens. Vergis je overigens niet in een huisdierenverzekering want er wordt veel minder vergoed dan je denkt. HHH had geen verzekering, ik betaalde alles met liefde gedurende al die jaren en geloof me, dat was veel, heel veel.
Ik ben bang dat dat katje met haar 4 maanden en nu al een amputatie beter een spuitje kan krijgen, hard, ik weet het maar toch, zo'n jong ding kan prima met 3 pootjes leven maar wil je dat zo''n ding wel aan doen met een vrouwtje dat blijkbaar ook geen cent heeft voor goede en professionele nazorg die na de amputatie echt enorm hard nodig is? Het is niet even *snok* pootje weg, klaar en verder niks. No way.
(ik wou zo heel erg ontzettend graag willen dat mensen en zeker als ze zelf geen cent te makken hebben eerst eens heel erg hard zouden nadenken alvorens een huisdier te nemen, een huisdier is vast altijd helemaal gratis hoor, kost niks, zo'n beestje, ben je nou toch mal joh, ik kan me er echt zo vreselijk boos over maken want de entingen en zo zijn ook vast hartstikke gratis,gezond voer kost ook niks en zo... :X :{w )

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 30-08-2014 16:55:02 ]
pi_143992272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:40 schreef deedeetee het volgende:
Vanochtend toch maar met Joop naar mijn eigen vertrouwde DA geweest. De diarree blijft maar terug komen. Hij gaat testen of Joop nog iets anders heeft behalve giardia en heeft een duidelijk voedingsadvies gegeven. Ook heeft Joop een spuitje gehad voor de diarree.
Hij vond hem verder is goede conditie Joop was zelfs nog wat aangekomen. Geen reden voor echte ongerustheid en hij verwacht de diarree onder controle te krijgen.
Potverdorie, nu nog zo in de onzekerheid? Arme Joop en arme jij. Ik hoop zo enorm dat het inmiddels beter gaat.
pi_143992796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:40 schreef deedeetee het volgende:
Ach jee, hopen dat het spuitje tegen de diarree snel werkt.
Zou zo fijn zijn voor hem.
En voor jou ook natuurlijk!
pi_143993202
Please, laat dit zo al zo akelige, verdrietige deel 22 zonder nog meer slecht nieuws eindigen. Joop moet weer helemaal pup Joop worden, zonder narigheid dus ook hier duimen draaien maar weer.

[ Bericht 5% gewijzigd door knoblaucha6 op 30-08-2014 17:26:45 ]
pi_143993714
Echt hoor he, ik draai mee (op volle toeren).
Je bent bijna bang om de berichten te lezen, het maakt zo vreselijk droevig :'(

Al heb ik godzijdank op dit moment geen klagen, ik weet maar al te goed hoe het voelt :'(

Maar is fijn om hier dingen na te kunnen vragen en te kunnen delen.

Maar moet ook nog even zeggen, dat Lotje een heel mooi hart krijgt O+
Het wachten is zeer zeker de moeite waard!
pi_143993828
Lief O+
Maar ik wil graag snel deel 23, met enkel goed nieuws en enkel kerngezonde beestjes
pi_143993858
En daarom maar nog een post :+
(des te sneller, des te vult-ie 8-) )

(en Lotje's foto's van nog geen 4 weken geleden genomen prijken hier geheel tegen mijn natuur in in lijstjes bij haar voorlopige theeblikje en de enorme bloemenmassa en een brandend kaarsje)_
Niks voor mij, die tralala, ik wist ook niet dat ik zo kon zijn in mijn normale nuchterheid maar hé, Lotje hè, dat scheelt dus mag het, volkomen O+
(o, en janken? nog steeds, dat ik jank is één ding maar heb man ook stevig zien huilen vandaag om ons boterkoekje, dat raakt toch nog extra keihard, zijn mooie meisje :{ )

[ Bericht 28% gewijzigd door knoblaucha6 op 30-08-2014 17:55:29 ]
pi_143995696
Tja nuchterheid kan je hebben, maar ondanks dat moet alles ook een plekje krijgen.
En het creëren van zo'n plekje helpt daar enorm bij.

Boterkoekje dat is ook een leuke bijnaam :D
En ja die tranen....waar komen ze toch vandaan. Soms stopt het en dan ineens zit je weer :'( .
Ook bij manlief, maar dat maakt dubbel gevoel los. Maar het moet er gewoon uit, bij jullie allebei.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143995757
Wat een heerlijke poezel (mooi meisje O+ en ik heb helemaal niks met poezels maar die is wel erg leuk)
pi_143995771
Ik maak me zorgen om Joop :{
pi_143996313
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Wat een heerlijke poezel (mooi meisje O+ en ik heb helemaal niks met poezels maar die is wel erg leuk)
Dank je, maar ze heeft normaal gesproken ook een mooi koppie :D.

Voor Joop voorlopig maar vertrouwen op de DA.
Maar het is wel heel, heel erg sneu en ook nog eens heel erg bewerkelijk om het er definitief onder te krijgen.
Maar dat Joop al onze duimen draaien nodig heeft, is wel zeker.

De DA geeft aan dat er nog geen reden tot ongerustheid is. Voor nu daar aan blijven denken.
Al is het bij jou op dit moment wellicht wat lastig, gezien wat jullie allemaal wel niet voor jullie kiezen hebben gekregen. En dat in een relatief korte tijd.

Nog 6 en we kunnen naar 23 ;)
pi_143996669

Dan zal ik een foto posten en dan hoeven we er nog maar 5.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:30:01 #297
78780 deedeetee
pi_143997024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 18:48 schreef knoblaucha6 het volgende:
Ik maak me zorgen om Joop :{
Hoeft niet het gaat alweer beter met de ontlasting. Duimen dat de verbetering nu eindelijk eens goed doorzet. Hij was gelukkig helemaal niet afgevallen maar wel te weinig bijgekomen. Zijn darmen hebben het zwaar te verduren gehad. Dat is niet ongewoon bij giardia. Hij kreeg al van de fokker uit kvv en hij mag nu alleen pens die eerst 5 minuten au bain Marie opgewarmt wordt en verder niks.
Morgen weer in t bad en hele huis soppen. Heb ter versterking 2 flessen dettol gehaald. Ik krijg die rotparasiet wel kapot })
pi_143997287
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoeft niet het gaat alweer beter met de ontlasting. Duimen dat de verbetering nu eindelijk eens goed doorzet. Hij was gelukkig helemaal niet afgevallen maar wel te weinig bijgekomen. Zijn darmen hebben het zwaar te verduren gehad. Dat is niet ongewoon bij giardia. Hij kreeg al van de fokker uit kvv en hij mag nu alleen pens die eerst 5 minuten au bain Marie opgewarmt wordt en verder niks.
Morgen weer in t bad en hele huis soppen. Heb ter versterking 2 flessen dettol gehaald. Ik krijg die rotparasiet wel kapot })
Gelukkig dat is in ieder geval voor nu positief en ik "draai" dat het doorzet!
Is ook wat hoor he, je krijgt er gelijk een enorm berg werk bij.
Tuurlijk doe je dat, tuurlijk heb je het er voor over.
Maar het is natuurlijk wel echt heel, heel erg veel pech, waar je niet op zit te wachten ;(
pi_143997516
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:16 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]

Dan zal ik een foto posten en dan hoeven we er nog maar 5.
Pak hem is af als je durft, want nu is het mijn beurt :P
(nog 2)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 19:49:34 #300
78780 deedeetee
pi_143997628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 19:38 schreef Ebinas het volgende:

[..]

Gelukkig dat is in ieder geval voor nu positief en ik "draai" dat het doorzet!
Is ook wat hoor he, je krijgt er gelijk een enorm berg werk bij.
Tuurlijk doe je dat, tuurlijk heb je het er voor over.
Maar het is natuurlijk wel echt heel, heel erg veel pech, waar je niet op zit te wachten ;(
Het is om uit je vel te springen, als de fokker het hele nest gewoon meteen panacur had gegeven dan was het veel beter verlopen voor Joop. :( :( :( En het is zo'n geweldig kereltje. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')