Zelfs de grootste komiek ter wereld pleegde zelfmoord.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:02 schreef Nemephis het volgende:
Depressief zonder iemand het doorhad?
Freek de Jonge is dood....?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zelfs de grootste komiek ter wereld pleegde zelfmoord.
Zelfmoord? Wat laf!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:58 schreef roos94 het volgende:
Hij heeft zichzelf in Zulte van het leven beroofd, bevestigt een goede bron.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Go fuck youreself.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zelfmoord? Wat laf!
En afgelopen maanden ook nog een paar kennissen van me.. qua zelfmoorden is dit een topjaarquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het ook van dichtbij meegemaakt. Achteraf herken je pas de signalen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En afgelopen maanden ook nog een paar kennissen van me.. qua zelfmoorden is dit een topjaar
inderdaad.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:13 schreef ems. het volgende:
Triest.
Verder heeft zelfmoord niets te maken met lafheid of dapperheid. Als je geen zin in het leven hebt is eruit stappen een relatief logische stap.
Zelfmoord is niet laf, integendeel zelfs. Maar het is zo zinloos (tenminste, bij de gevallen die ik heb meegemaakt). En je laat anderen met de shit zitten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het ook van dichtbij meegemaakt. Achteraf herken je pas de signalen.
Walgelijke opmerkingen van CynicusRomanticusRob. Ik hoop voor hem dat ie nog jong is en niet stikt in z'n eigen grappen.
Wow Groenlandquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Best triest dat het zelfmoordaantal per 100.000 inwoners in België het hoogste is van West-Europa.
Dat las ik ook.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:37 schreef Mani89 het volgende:
Ik las dat hij met zijn fiets is gegrepen door een trein nadat hij terug reed van een feestje. Geen zelfmoord dus.
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:37 schreef Mani89 het volgende:
Ik las dat hij met zijn fiets is gegrepen door een trein nadat hij terug reed van een feestje. Geen zelfmoord dus.
Niet zo serieus doen joh.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het ook van dichtbij meegemaakt. Achteraf herken je pas de signalen.
Walgelijke opmerkingen van CynicusRomanticusRob. Ik hoop voor hem dat ie nog jong is en niet stikt in z'n eigen grappen.
Hij is idd met zijn fiets onder een trein gekomen, maar een trein gebruiken als zelfmoordmiddel is niet zo ongebruikelijk. Overigens wordt er door meerdere bronnen over zelfmoord/wanhoopsdaad gesproken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:37 schreef Mani89 het volgende:
Simpele ziel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Altijd maar het grijpen naar zelfmoord, vraag gewoon om hulp.
Sommige mensen willen gewoon niet verder leven. Het is juist egoïstisch om mensen te dwingen een ongelukkig leven te lijden terwijl ze dat niet willen.quote:
Zo werkt het nietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Dwing ik mensen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:30 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen gewoon niet verder leven. Het is juist egoïstisch om mensen te dwingen een ongelukkig leven te lijden terwijl ze dat niet willen.
Jawel hoor, iedereen maakt erge dingen mee in zijn leven , de een wat meer dan de ander .quote:
Ja.quote:
Iemand die zelfmoord pleegt vraagt (vaak) niet om hulp, zo is het nou eenmaalquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, iedereen maakt erge dingen mee in zijn leven , de een wat meer dan de ander .
Ja, dat is oneerlijk maar er zijn genoeg mensen op de wereld die je ermee willen helpen.
Ja een psychiater die hen plat wil spuiten met geest verstompende chemische middelen waarvan ze nooit meer volledig herstellen? Dat noem je hulp? Nee ik bedank daarvoor. Liever geen.hulp dan dat.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, iedereen maakt erge dingen mee in zijn leven , de een wat meer dan de ander .
Ja, dat is oneerlijk maar er zijn genoeg mensen op de wereld die je ermee willen helpen.
Onzin, zelfmoord pogingen zijn juist heel vaak schreeuwen om aandacht.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:35 schreef Starm het volgende:
[..]
Iemand die zelfmoord pleegt vraagt (vaak) niet om hulp, zo is het nou eenmaal
Jaja, ADHD bestaat niet en kanker is te genezen met planten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ja een psychiater die hen plat wil spuiten met geest verstompende chemische middelen waarvan ze nooit meer volledig herstellen? Dat noem je hulp? Nee ik bedank daarvoor. Liever geen.hulp dan dat.
Dus mensen mogen een einde maken aan hun leven als ze echt niet meer willen leven? Dan zijn we het daar i.i.g. over eens.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar dan? of ben je maar wat aan het trollen?
Uiteraard, daar bepaal ik toch niet over?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:38 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Dus mensen mogen een einde maken aan hun leven als ze echt niet meer willen leven? Dan zijn we het daar i.i.g. over eens.
Ok.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, daar bepaal ik toch niet over?
Lang leven het liberalisme.quote:
Ik moest bij het horen van dit nieuws onmiddellijk terugdenken aan de uitzending van Zomergasten afgelopen zondagavond. De Belgische auteur David Van Reybrouck was te gast en vertelde over onderzoek dat hij doet naar zelfdoding. Vooral in West-Vlaanderen was het cijfer enorm hoog. Zulte ligt (zo te zien) net in Oost-Vlaanderen, maar pal tegen de grens van West-Vlaanderen aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Best triest dat het zelfmoordaantal per 100.000 inwoners in België het hoogste is van West-Europa.
Ja maar dat zijn pogingenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, zelfmoord pogingen zijn juist heel vaak schreeuwen om aandacht.
1: Dat de zelfmoord lukt, wil niet zeggen dat het daarom geen schreeuw om hulp/aandacht is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:47 schreef Starm het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn pogingen![]()
Als iemand voor de trein springt, springt die voor de trein en dan is die dood. Dat lijkt mij absoluut geen schreeuw om aandacht.
Een poging die mislukt vind ik inderdaad ook een schreeuw om aandacht, als je daadwerkelijk zelfmoord had willen plegen had je het gewoon gelijk goed gedaan.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:12 schreef Re het volgende:
En een schreeuw om aandacht zal gevold moeten worden door aandacht.
Zelfmoord is het antwoord voor de mensen die dood willen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:12 schreef Re het volgende:
Bij 1/3 als je goed leest. Feit is ook dat depressie vaak te genezen valt maar dat er ook 1/5 niet te genezen valt (treatment resistant major depression). Dus je kunt best stellen dat zelfmoord niet het antwoord is omdat je denkt dat er geen uitweg is; die is er dus wel.
En een schreeuw om aandacht zal gevold moeten worden door aandacht.
Hulp is tegenwoordig onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Voor relatief veel mensen wel ja, kwalijke zaak.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef superniger het volgende:
[..]
Hulp is tegenwoordig onbetaalbaar.
De hele aflevering is aan aanrader.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik moest bij het horen van dit nieuws onmiddellijk terugdenken aan de uitzending van Zomergasten afgelopen zondagavond. De Belgische auteur David Van Reybrouck was te gast en vertelde over onderzoek dat hij doet naar zelfdoding. Vooral in West-Vlaanderen was het cijfer enorm hoog. Zulte ligt (zo te zien) net in Oost-Vlaanderen, maar pal tegen de grens van West-Vlaanderen aan.
Het was een indrukwekkend tv-moment. Het bewuste item is hier terug te zien:
http://www.vpro.nl/zomergasten/2014/davidvanreybrouck.html
Vanaf 58:06 minuten komen zijn uitlatingen over zijn onderzoek naar zelfdoding.
Voor wie een wat langere aanloop wil, (inclusief fragment dat eraan vooraf gaat), kijk dan vanaf 52:09.
Opmerkelijk ook dat heel Amerika en Canada en alles het gewoon goed doen en dat dan Guyana er boven uit springt en zelfs 17-20 overslaatquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant fragment.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik moest bij het horen van dit nieuws onmiddellijk terugdenken aan de uitzending van Zomergasten afgelopen zondagavond. De Belgische auteur David Van Reybrouck was te gast en vertelde over onderzoek dat hij doet naar zelfdoding. Vooral in West-Vlaanderen was het cijfer enorm hoog. Zulte ligt (zo te zien) net in Oost-Vlaanderen, maar pal tegen de grens van West-Vlaanderen aan.
Het was een indrukwekkend tv-moment. Het bewuste item is hier terug te zien:
http://www.vpro.nl/zomergasten/2014/davidvanreybrouck.html
Vanaf 58:06 minuten komen zijn uitlatingen over zijn onderzoek naar zelfdoding.
Voor wie een wat langere aanloop wil, (inclusief fragment dat eraan vooraf gaat), kijk dan vanaf 52:09.
Ze doen het ook niet om jouw respect.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:18 schreef Geralt het volgende:
Verder heb ik weinig respect voor mensen die zelfmoord plegen.
Euthanasie is een ander verhaal. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen.
Als de mensen die zelfmoord willen plegen geëuthanaseerd worden, is het dan wel goed?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:18 schreef Geralt het volgende:
Verder heb ik weinig respect voor mensen die zelfmoord plegen.
Euthanasie is een ander verhaal. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen.
het is een antwoord, maar niet het juiste in de meeste gevallenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfmoord is het antwoord voor de mensen die dood willen.
zo simpel is het.
Jawel hoor, of ga jij bepalen wat de juiste oplossing is?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:30 schreef Re het volgende:
[..]
het is een antwoord, maar niet het juiste in de meeste gevallen
Als ze bijvoorbeeld ongeneselijk ziek zijn en elke dag dat ze nog langer leven onnodig lijden betekend wel ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:26 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Als de mensen die zelfmoord willen plegen geëuthanaseerd worden, is het dan wel goed?
Wel dat elke dag lijden betekent. Anders hadden ze het niet gedaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als ze bijvoorbeeld ongeneselijk ziek zijn en elke dag dat ze nog langer leven onnodig lijden betekend wel ja.
Maar dat is in de meeste gevallen van zelfmoord niet zo he
ik geef alleen aan dat er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat in heel veel gevallen een depressie prima te managen is en dat zelfmoord een uitkomst is die voorkomen kan worden. Wat niet zegt dat zelfmoord voor de persoon zelf op zich een slechte uitkomst is want degene die zelfmoord heeft gepleegd heeft weinig meer te zeggen daarover, die is dood en wordt en statistiekquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel hoor, of ga jij bepalen wat de juiste oplossing is?
quote:Familie Igor Decraene kan niet geloven dat hij zelf uit het leven stapte
De familie en vrienden van wielerkampioen Igor Decraene (18) kunnen niet geloven dat hij zelf een einde maakte aan zijn leven op de treinsporen. Zij gaan uit van een ongeluk. Omdat de renner nog zo veel plannen had. "Igor wilde opnieuw wereldkampioen worden."
Igor Decraene zat nog vol toekomstplannen. Zo tekende hij amper twee weken geleden nog een contract met Omega Pharma-Quick Step, dat regelde dat zij hem de komende jaren zouden bijstaan op het vlak van materiaal en stages. De wereldkampioen tijdrijden van de juniores was ook ingeschreven voor een hogere schoolopleiding.
Vrijdagavond ging Igor Decraene in Sint-Baafs-Vijve, bij Wielsbeke, naar een verjaardagsfeest van enkele schoolvriendinnen. Volgens de aanwezigen amuseerde hij zich rot.
Toch zeggen meerdere bronnen dat alles wijst in de richting van een wanhoopsdaad. Igor Decraene stond midden op de sporen, die hij pas kon bereiken door het passeren van een verhoogde berm. Daar in de buurt was er ook nergens een overweg. Zijn familie vreest dat hij verdwaalde, omdat hij iets te veel had gedronken.
Het parket van Oost-Vlaanderen afdeling Gent ontkent dat het de ouders van Decraene gezegd heeft dat het niet om een geval van zelfdoding gaat. Het parket sluit nog altijd niets uit en het onderzoek loopt nog, klinkt het.
bron
ik ben er niet op tegen hoor, ja mag doen met je even wat jij wilt, als je maar niemand in je beslissing meeneemtquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:09 schreef Nemephis het volgende:
[..]
En afgelopen maanden ook nog een paar kennissen van me.. qua zelfmoorden is dit een topjaar
de meest ambitieuze mensen zijn vaak depressief en ongelukkig, die willen persee zaken die jij jaren terug al op de plank onhaalbaar hebt gelegdquote:Op maandag 1 september 2014 10:00 schreef LXIV het volgende:
Zo'n jonge gast. Succesvol en ziet er goed uit. Onbegrijpelijk.
Hoezo is het zinloos en hoezo laat je anderen met de shit zitten?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:22 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zelfmoord is niet laf, integendeel zelfs. Maar het is zo zinloos (tenminste, bij de gevallen die ik heb meegemaakt). En je laat anderen met de shit zitten.
Welke hulp?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:07 schreef theunderdog het volgende:
Tja, dat zal zo z'n redenen hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:33 schreef Leafeon672 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook wel heel erg gemakkelijk om de oorzaak van de doodswens altijd bij een depressie te leggen want een depressie is een stoornis.quote:Op maandag 1 september 2014 10:16 schreef Re het volgende:
[..]
ik geef alleen aan dat er genoeg wetenschappelijk bewijs is dat in heel veel gevallen een depressie prima te managen is en dat zelfmoord een uitkomst is die voorkomen kan worden. Wat niet zegt dat zelfmoord voor de persoon zelf op zich een slechte uitkomst is want degene die zelfmoord heeft gepleegd heeft weinig meer te zeggen daarover, die is dood en wordt en statistiek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |