abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143984539

laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:37:55 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_143984674
Eens met de laatste post uit het vorige topic ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:59:06 #3
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_143987161
"Doping in Spain: Xabi Alonso involved?"

quote:
The doping trail leads to the very top, to the top of the national football federation of Spain, to José Luis Astiazarán. Astiazarán is president of the Spanish Primera Division and vice-president of the national federation since 2005. When he was president of Real Sociedad San Sebastian he bought doping substances from Eufemiano Fuentes, reported the Spanish Newspaper El Pais and published prooving documents on the web. Xabi Alonso became a star while playing for San Sebastian in its suspicious time. The World-Anti-Doping Agency WADA started an investigation.
http://fussballdoping.cor(...)abi-alonso-involved/
pi_144092577
http://www.nu.nl/sport/38(...)eizoen-blessure.html

quote:
De afgelopen olympische winter sloot Skobrev zijn seizoen al eerder dan gepland af vanwege rugklachten.
quote:
"Als ik nog in actie kom zal dat aan het eind van het seizoen zijn, op het Russisch kampioenschap of in de nationale competitie, meer niet", zegt Skobrev tegen R-Sport.
Dan is hij er zeker precies een jaar uit geweest. :')
  maandag 8 september 2014 @ 15:39:28 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_144314030
quote:
Bonjasky: In de K1 gebruikt 80 à 90 procent doping
Remy Bonjasky heeft zelf nooit doping gebruikt, maar weet zeker dat er in de K1 volop gebruikt wordt. 'Er wordt door 80 á 90 procent gebruikt in onze sport. Dat weet ik bijna wel zeker', zegt hij in het BNN-programma Spuiten en Slikken.

Bonjasky is een uitzondering in de sport, vindt hij. 'Ik gebruik niet en heb dat ook nooit gedaan. Ik heb altijd gezegd dat als het mij niet lukt op een normale manier, ik ermee moet stoppen. Ik wil altijd winnen en als ik niet kan winnen met normaal eten dan houdt het op.'

Hij kan geen namen noemen in het programma, maar ziet wel aan bepaalde vechters iets terug. 'Je ziet het gewoon aan sommige beelden. Je ziet hem vandaag en daarna zie je hem een klein half jaartje later weer. 'Jij hebt een kuurtje gepakt', denk ik dan. Dan komt er ook andere troep naar binnen. Die gasten hebben dan ineens bredere kaken en het lichaam is ineens een stuk groter.'

Maar als het te zien is voor iedereen, waarom wordt er dan niets aan gedaan? 'De sport staat dusdanig in de kinderschoenen dat het nog niet professioneel genoeg is. Het is jammer, maar het is zo. Tot op een zekere hoogte is het geaccepteerd', sluit hij af.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_144316166
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 15:39 schreef OProg het volgende:
Maar als het te zien is voor iedereen, waarom wordt er dan niets aan gedaan? 'De sport staat dusdanig in de kinderschoenen dat het nog niet professioneel genoeg is. Het is jammer, maar het is zo. Tot op een zekere hoogte is het geaccepteerd', sluit hij af.
En als de sport eenmaal groot is zijn de belangen inmiddels ook te groot.
pi_144320189
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En als de sport eenmaal groot is zijn de belangen inmiddels ook te groot.
komt doordat het geld kost dat testen en iedereen wil zoveel mogelijk geld verdienen.
pi_144324641
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 15:39 schreef OProg het volgende:

[..]

80 a 90% gebruikt doping in je sport, maar jij (als absolute topper) niet.. Uiteraard
  maandag 8 september 2014 @ 19:59:26 #9
14505 OProg
A Life in Music
pi_144324814
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

80 a 90% gebruikt doping in je sport, maar jij (als absolute topper) niet.. Uiteraard
Misschien kan hij de bond een machine cadeau doen om bloed te testen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  maandag 8 september 2014 @ 20:03:27 #10
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144325000
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Meestal willen dopinggebruikers zo min mogelijk kwade dingen zeggen over zichzelf en andere gebruikers. Dus dit spreekt enigszins in zijn voordeel.
pi_144328582
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 19:59 schreef OProg het volgende:

[..]

Misschien kan hij de bond een machine cadeau doen om bloed te testen.
:o
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 september 2014 @ 22:16:32 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144370964
Cilic :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:22:01 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_144371374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:16 schreef rubbereend het volgende:
quote:
Overigens werd hij pas zijn coach nadat Cilic was betrapt op doping. Hij kreeg in september 2013 een jaar schorsing aan zijn broek, maar hij vocht die straf aan omdat hij niet zou hebben geweten dat het verboden middel nikethamide in een glucosetablet zou kunnen zitten. Het CAS stelde hem in het gelijk en bracht de straf terug tot vier maanden.

"Het hele proces heeft me kwaad gemaakt, omdat het oneerlijk was. Het zou voor geen enkele tennisser eerlijk zijn. Ik heb daar slechte herinneringen aan. Maar je kunt weinig doen tegen een grote organisatie. Dus ik accepteerde het. Toen ik terugkwam op de tennisbaan, heb ik het uit mijn geheugen gewist. Ik heb alleen de positieve dingen eruit gehaald die me sterker hebben gemaakt."
Deed de tennisbond dat ook maar eens wat vaker.

Maar goed, dan moeten ze wel zorgen dat ze positieve dingen vinden natuurlijk en niet alleen zo nu en dan pis testen. :')
pi_144373656
Kijk Siemerink snapt het, hij wordt getest en is dus schoon.
pi_144375284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:16 schreef rubbereend het volgende:
De Michael Rogers-factor.

Mentaal sterker door het onrecht van de schorsing. Daardoor sterker en meer spieren dan ooit én niet meer bang om te verliezen. :)
Jack does it in real time...
  woensdag 10 september 2014 @ 19:26:10 #16
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144397584
Iglinsky positief op Epo lees ik.
http://www.uci.ch/pressreleases/uci-statement-valentin-iglinskiy/

[ Bericht 72% gewijzigd door No-P op 10-09-2014 19:28:19 (link toegevoegd) ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 10 september 2014 @ 19:45:57 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_144398391
quote:
In de Eneco Tour _O-
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 10 september 2014 @ 19:50:03 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_144398552
:')!!!!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 10 september 2014 @ 19:55:42 #19
284411 crew  heywoodu
pi_144398754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:45 schreef Momo... het volgende:

[..]

In de Eneco Tour _O-
Op Epo :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 10 september 2014 @ 19:58:11 #20
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144398827
Hij is vergiftigd uiteraard.
pi_144398962
#Schoonploegske
pi_144399086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:58 schreef Zelva het volgende:
Hij is vergiftigd uiteraard.
Epo voor een Vlaams kindertehuis. Als onderdeel van het CSR programma van Astana.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:09:27 #23
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_144399141
Even lachwekkend als zijn broer toen die LBL won.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_144400482
Een rus bij Astana die positief is, je verwacht het niet.
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 20:50:20 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144400679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:45 schreef Wombcat het volgende:
Breng Putin niet op ideeën.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:55:38 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_144400911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:45 schreef Wombcat het volgende:
Dat heb je goed gezien. Het is een complot van het westen. :(
pi_144400945
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:45 schreef Momo... het volgende:

[..]

In de Eneco Tour _O-
Ram heeft de champagne open getrokken, eindelijk iemand eens positief door de NDA!
pi_144401056
Gelukkig was het allemaal op eigen initiatief en volledig buiten het team om.

Misschien kan hij nog claimen dat de epo in vitaminetabletten zat die zijn moeder zojuist voor hem gekocht had om daarna volgend jaar een klassieker te winnen, misschien werkt dat excuus ook buiten het tennis.
pi_144401065
Aleksandr Vinokoerov Algemeen manager
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 september 2014 @ 21:07:10 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144401486
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2014 @ 21:24:31 #31
426493 crew  PippenScottie
pi_144402402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ram heeft de champagne open getrokken, eindelijk iemand eens positief door de NDA!
Herman Ram... :')

Also, persbericht Astana... :')
My friends all drive horses
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 september 2014 @ 09:59:20 #32
284411 crew  heywoodu
pi_144413802
  donderdag 11 september 2014 @ 10:13:43 #33
14505 OProg
A Life in Music
pi_144414054
Die was een Ricco'tje aan het doen.

Vroeg beginnen en dan zeggen dat je natuurlijk hele hoge waarden hebt.
pi_144414262
Gaat weer lekker in het wielrennen zie ik.
U MAD?
pi_144414329
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Gaat weer lekker in het wielrennen zie ik.
In het tennis winnen de dopeurs gewoon weer GrandSlams, daar gaat het veel beter ja. ^O^

Ik vind het best ok gaan in het wielrennen, niet echt grote vissen, maar de kneuzen worden in ieder geval gelijk betrapt. Waaronder die 18-jarige pakhaas, wat een gast. :')
pi_144415736
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:58 schreef THEFXR het volgende:
Aleksandr Vinokoerov Algemeen manager
Las op twitter ook al: Ontslagen worden door Vino omdat je doping hebt gebruikt :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2014 @ 16:39:58 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144424800
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Las op twitter ook al: Ontslagen worden door Vino omdat je doping hebt gebruikt :')
Tja, bij veel ploegen zitten dopeurs. Dus je wordt al snel door iemand ontslagen die ook aan de doping zat. Al wat Vino natuurlijk redelijk erg :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_144428107
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

In het tennis winnen de dopeurs gewoon weer GrandSlams, daar gaat het veel beter ja. ^O^

Ik vind het best ok gaan in het wielrennen, niet echt grote vissen, maar de kneuzen worden in ieder geval gelijk betrapt. Waaronder die 18-jarige pakhaas, wat een gast. :')
Dat valt nog mee, voor zover ik weet is een schaats tiener van 15 betrapt op steroïden, het jongst tot nu toe.
pi_144428371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tja, bij veel ploegen zitten dopeurs. Dus je wordt al snel door iemand ontslagen die ook aan de doping zat. Al wat Vino natuurlijk redelijk erg :')
Is waar, maar het maakt, voor mij althans, wel uit of dat een ex-renner is die 20 jaar geleden gestopt is of 3 jaar geleden.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 18:31:08 #40
pi_144428402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is waar, maar het maakt, voor mij althans, wel uit of dat een ex-renner is die 20 jaar geleden gestopt is of 3 jaar geleden.
Wat is dan precies het verschil?
pi_144428548
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dan precies het verschil?
Dat doping toen meer geaccepteerd was.

Stel dat Mollema betrapt wordt of bekent te hebben gebruikt. Ik zou hem dat meer kwalijk nemen dan Boogerd.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 18:37:36 #42
pi_144428592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Stel dat Mollema betrapt wordt of bekent te hebben gebruikt. Ik zou hem dat meer kwalijk nemen dan Boogerd.
Vind ik een beetje heel erg naïef. Er wordt tegenwoordig nog steeds door alle toppers gebruikt. Een Mollema heeft een tijd terug dezelfde keuze moeten maken als Boogerd.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 september 2014 @ 18:44:45 #43
284411 crew  heywoodu
pi_144428789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat valt nog mee, voor zover ik weet is een schaats tiener van 15 betrapt op steroïden, het jongst tot nu toe.
Er worden vrij regelmatig 15-jarige talenten betrapt in Rusland en India, dat vind ik eerder zorgwekkend dan dom van hun eigenlijk, aangezien daar dus gewoon een heel kinderdopingsysteem achter moet zitten.
pi_144428825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Vind ik een beetje heel erg naïef. Er wordt tegenwoordig nog steeds door alle toppers gebruikt. Een Mollema heeft een tijd terug dezelfde keuze moeten maken als Boogerd.
Is misschien ook naïef (en hypocriet :') ) van mij, maar dat is dan maar zo.

Dat ze die keuze moeten maken betekend dus ook dat ze nee kunnen zeggen. Ik kan me echt niet voorstellen dat Belkin nu nog een dopingprogramma heeft. Goed het is topsport dus er zal altijd tegen de randen van wat mag aangeschuurd worden. Zolang Mollema niet het hele seizoen als een brommer de bergen opvliegt geloof ik dat hij schoon is. Dan maar naïef zijn.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 18:48:50 #45
pi_144428885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is misschien ook naïef (en hypocriet :') ) van mij, maar dat is dan maar zo.

Dat ze die keuze moeten maken betekend dus ook dat ze nee kunnen zeggen. Ik kan me echt niet voorstellen dat Belkin nu nog een dopingprogramma heeft. Goed het is topsport dus er zal altijd tegen de randen van wat mag aangeschuurd worden. Zolang Mollema niet het hele seizoen als een brommer de bergen opvliegt geloof ik dat hij schoon is. Dan maar naïef zijn.
Zoals Belkin vorig jaar in de Tour reed is het eigenlijk al bijna uitgesloten dat ze clean zijn. Misschien geen heel dopingprogramma, maar de belangrijke renners van iedere ploeg zitten nog steeds aan de doping.

Is natuurlijk geen feit, maar alleen al aan de wattages die men trapt en de klimrecords die men nog steeds weet te vestigen kun je er wel vanuit gaan dat het nog steeds geen zuivere sport is.
pi_144430735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zoals Belkin vorig jaar in de Tour reed is het eigenlijk al bijna uitgesloten dat ze clean zijn. Misschien geen heel dopingprogramma, maar de belangrijke renners van iedere ploeg zitten nog steeds aan de doping.

Is natuurlijk geen feit, maar alleen al aan de wattages die men trapt en de klimrecords die men nog steeds weet te vestigen kun je er wel vanuit gaan dat het nog steeds geen zuivere sport is.
een zuivere sport bestaat niet, dat is een utopie
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2014 @ 20:19:06 #47
pi_144432628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ligt er ook aan wat je gebruikt.

Boogerd ging met zijn bloedtransfusies, hormoongebruik en plasmamanipulatie een paar stappen verder dan het gros van de renners dat EPO nam omdat mee te kunnen komen.
Dat mag hem wel degelijk kwalijk genomen worden.
pi_144433584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dan volgens jou ongeveer de grens van het mogelijke? Mollema zat wel steeds onder de 6 w/kg toch? En verslechterde in de derde week (i.t.t. dit jaar overigens).
  donderdag 11 september 2014 @ 20:43:09 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_144433798
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:26 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in Nederland ook zat gastjes die dan al beginnen te knoeien Die gewoon een Hoogerlandje doen :')
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 20:50:12 #50
pi_144434171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat is dan volgens jou ongeveer de grens van het mogelijke? Mollema zat wel steeds onder de 6 w/kg toch? En verslechterde in de derde week (i.t.t. dit jaar overigens).
Ik kan die cijfers zo snel niet vinden, maar als je af en toe redelijk in de buurt van Froome kan blijven zit je al snel boven de 6 w/kg.

Dat hij vorig jaar verslechterde in de derde week had er eerder mee te maken dat hij te vroeg had gepiekt.

Dit jaar reed Valverde een record op de Mur de Huy en Mollema zat daar niet ver achter. Zijn dan toch niet echt indicaties om vrolijk van te worden.
  donderdag 11 september 2014 @ 21:09:07 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_144435114
Knapste prestatie van Mollema was eigenlijk de Vuelta waar hij niet eens ver naast een podium met Cobo, Froome en Wiggins viel. Nu zijn er sowieso weinig podia in grote rondes met enkel onbesproken figuren, maar dit is toch wel een heel mooi trio.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_144435281
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Knapste prestatie van Mollema was eigenlijk de Vuelta waar hij niet eens ver naast een podium met Cobo, Froome en Wiggins viel. Nu zijn er sowieso weinig podia in grote rondes met enkel onbesproken figuren, maar dit is toch wel een heel mooi trio.
Dat jaar sowieso. Scarponi als Giro-winnaar na het schrappen van Contador. :')
pi_144435349
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik kan die cijfers zo snel niet vinden, maar als je af en toe redelijk in de buurt van Froome kan blijven zit je al snel boven de 6 w/kg.

Dat hij vorig jaar verslechterde in de derde week had er eerder mee te maken dat hij te vroeg had gepiekt.

Dit jaar reed Valverde een record op de Mur de Huy en Mollema zat daar niet ver achter. Zijn dan toch niet echt indicaties om vrolijk van te worden.
Hij bleef nooit echt in de buurt van Froome, eindigde op 12 minuten achterstand. Pakte alleen tijd in die waaierrit.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 21:23:50 #54
pi_144435755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hij bleef nooit echt in de buurt van Froome, eindigde op 12 minuten achterstand. Pakte alleen tijd in die waaierrit.
Is maar goed ook dat hij Froome niet kon volgen. Hebben we tenminste nog iets om over te discussiëren, zonder het zeker te weten.
pi_144436474
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar Froome en Wiggins op de Angliru werden gelost door Woutje Poels :P. Zijn ze niet vergeten daar bij Sky blijkbaar .
  donderdag 11 september 2014 @ 22:08:21 #56
168304 Mani89
pi_144437948
quote:
Oja die Vuelta waar Maxime Monfort 6de werd.
pi_144458072
Vino jongen, vriend van me, dit kan zo niet langer
BEWAAR
REAGEER
Thijs Zonneveld
12-9-14 - 09:55 COLUMN

Het gaat er niet eens zozeer om dat je ooit dope gebruikte of zonder een spoor van gêne koersen kocht (dat deden er zoveel). Het gaat erom dat je erover liegt. De geloofwaardigheid van de sport kan alleen worden terugverdiend met transparantie. Er zijn flink wat ploegen in het peloton die daar werk van maken, maar jouw Astana hoort daar niet bij.
Thijs Zonneveld

© AD Sportwereld.
Ik mag wel Vino zeggen, toch? Meneer Vinokoerov klinkt zo afstandelijk. En sinds de afgelopen Tour kennen we elkaar wat beter. Tuurlijk, je was een beetje boos dat ik je een draaideurdopinggebruiker had genoemd. En de perschef van je ploeg wilde mijn ballen eraf hakken. O ja, en de Kazachstaanse ambassadeur hier heeft me uitgenodigd voor een gesprek.

Maar nu ik weet dat je altijd het Algemeen Dagblad leest, voel ik toch dat er een soort band tussen ons bestaat. Als matties onder elkaar wil ik het toch nog even met je hebben over een delicaat puntje in onze vriendschap: je geloofwaardigheid.

Dat jullie Luis León Sánchez hebben aangetrokken is een tikje pijnlijk. Geen WorldTour-ploeg durft de handen nog te branden aan een oude klant van dopingarts Fuentes, maar jij geeft hem een contract. En dat Michele Scarponi (schuilnaam bij Fuentes: Zapatero) al in je ploeg rijdt is ook niet handig. Astana heeft sowieso niet zo'n fijn verleden met betrapte of besmeurde renners als Lance Armstrong, Andrei Kasjechkin, Eddy Mazzoleni, José Redondo, Antonio Colom, Levi Leipheimer en Roman Kreuziger in de gelederen.

Maar toen eergisteren bekend werd dat Valentin Iglinski betrapt was op epo, vond ik het toch tijd worden om je een brief te sturen. Dát hij betrapt werd was al treurig. Dat hij in de betreffende koers (de Eneco Tour) mét epo 96ste van de 100 renners in het eindklassement werd, was nog treuriger. Maar dat uitgerekend jíj hem uit de ploeg knikkert, is het toppunt. De ene gebruiker die de andere uit de ploeg flikkert, dat is nog eens ironisch. Daarmee maak je jezelf belachelijk. (Had je hem ook zo'n brandbrief gestuurd trouwens, waarin je resultaten - en snel - eiste?)

Vino jongen, vriend van me, dit kan zo niet langer. Jouw ongeloofwaardigheid straalt af op je renners, je ploeg en het wielrennen. Zolang je met droge ogen Luis León Sanchezjes aantrekt en elke vraag over je verleden afdoet met een dodelijke blik, kun je niet van Mevrouw van Zetten uit Tiel verwachten dat ze haar handen in het vuur steekt voor renners als Vincenzo Nibali en Fabio Aru. Als jij liegt over je eigen verleden, waarom zou iemand je dan geloven als je zegt dat er in het heden bij jouw ploeg niet wordt gesjoemeld?

Het gaat er niet eens zozeer om dat je ooit dope gebruikte of zonder een spoor van gêne koersen kocht (dat deden er zoveel). Het gaat erom dat je erover liegt. De geloofwaardigheid van de sport kan alleen worden terugverdiend met transparantie. Er zijn flink wat ploegen in het peloton die daar werk van maken, maar jouw Astana hoort daar niet bij.

Het is nog niet te laat natuurlijk. Kom ook gewoon naar het gesprek met de ambassadeur. Hartstikke gezellig. En dan kun je meteen open en bloot uitleggen hoe het vroeger ging, en hoe het nu gaat. Maak het verschil maar duidelijk. Dat helpt jou, je ploeg en het wielrennen een stukje verder.

Toedeloe,

Je vriend Thijs

P.S. Doe de groeten aan je perschef. En zeg dat ik mijn ballen het liefst nog even zelf hou.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 september 2014 @ 16:24:10 #58
284411 crew  heywoodu
pi_144458295
pi_144459951
quote:
4 jaar voor "first offender"?
pi_144461859
EPO is ineens weer helemaal in

inrng twitterde op vrijdag 12-09-2014 om 18:35:40 Matteo Rabottini (Neri Sottoli) provisionally suspended by the UCI following EPO test in August reageer retweet
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 18:39:52 #61
pi_144461873
Ben benieuwd naar de reactie van Luca Scinto.
pi_144461976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:39 schreef baggerbaas het volgende:
EPO is ineens weer helemaal in

Dat kun je wel zeggen. _O- -O- -O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 september 2014 @ 20:11:18 #63
pi_144464920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 18:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Luca Scinto.
Vorig jaar ploegleider van Di Luca en Santambrogio...

Wat is het moment dat een ploegleider voor altijd uit de sport moet worden verbannen?
Renners worden altijd hard aangepakt, maar ploegleiders en doktoren ontspringen nog veel te vaak de dans.
pi_144465096
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:11 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Vorig jaar ploegleider van Di Luca en Santambrogio...

Wat is het moment dat een ploegleider voor altijd uit de sport moet worden verbannen?
Renners worden altijd hard aangepakt, maar ploegleiders en doktoren ontspringen nog veel te vaak de dans.
Je kunt die mensen toch geen arbeidsverbod opleggen? Recht op arbeid. _____________ :') :')
pi_144465250
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Je kunt die mensen toch geen arbeidsverbod opleggen? Recht op arbeid. _____________ :') :')
Renners worden toch ook geschorst? Dan kun je ploegleiders ook schorsen.
pi_144465391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Renners worden toch ook geschorst? Dan kun je ploegleiders ook schorsen.
Maar gebeurd zelden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 september 2014 @ 20:28:42 #67
pi_144465454
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar gebeurd zelden.
USADA heeft het goede voorbeeld gegeven.
Ik vind het Italiaanse anti-doping agentschap CONI ook wel doortastend.

Maar als renners verklaren dat ze op eigen houtje werken kun je de ploeg in principe niets maken.
pi_144465561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar gebeurd zelden.
Dat klopt, maar je kunt ze dus wel degelijk een arbeidsverbod opleggen.
pi_144504411
quote:
Wielerploeg Lampre gaat Diego Ulissi weer opstellen in wedstrijden. De 25-jarige coureur testte in de Ronde van Italië positief op het verboden middel salbutamol, waarop zijn ploeg hem in afwachting van de B-staal schorste.

Volgens Lampre is het daarna zowel vanuit de internationale wielrenunie UCI als het wereldantidopingbureau WADA stil gebleven. Ulissi heeft altijd volgehouden slechts twee pufjes te hebben genomen van een anti-astmamiddel, een toegestane dosis.

Teamarts Carlo Guardascione heeft nu besloten dat de Italiaan, die twee keer wereldkampioen op de weg bij de junioren werd, weer mag fietsen. Ulissi zal vanaf dinsdag uitkomen in drie eendaagse wedstrijden die gezamenlijk de Trittico Lombardo vormen.
Raar dat dit kan volgens de regels van de MPCC. Je zou toch verwachten dat zo'n schorsing geldt tot de situatie opgehelderd is.
In the coolest little capital of the world
pi_144510990
quote:
Riche Porte (Team Sky) has decided to call a premature end to his tumultuous 2014 season. Porte had been named on the Australian team’s long-list for the World Championships at the end of the month. However, after a year or illness problems, the Australian has told national selector Bradley McGee that he won’t be able to ride in Ponferrada. He is also ruled out of the team time trial next Sunday.

"For me it's the end of the year now, and hopefully I can have a better season next year,” Porte told Australian broadcaster SBS. "I haven't had the best of health this year. I've been in Manchester the last week speaking with the doctors and we've found that during the Tour I had a mild case of pneumonia.”

The decision to end his season comes after failing to finish his first two races since the Tour de France, where he fell ill during the second week. After a great start to the year with podiums at the Australian national championships and the Tour Down Under, Porte’s season took a sharp downturn that saw him abandon more races than he has completed. In total, the team Sky rider has failed to finish six of the 11 races he entered.

Ahead of the season, Porte had been destined to lead Sky at the Giro d’Italia but the illness problems meant that his form wasn’t at the level he needed and he was pulled from the team. Since March, where he left Tirreno Adriatico with a fever ahead of stage 5, Porte has only finished two races – the Criterium du Dauphiné and the Tour de France.

"I'm not going to beat myself up too much, I had a year like this three seasons ago, and I've had some good ones since,” said Porte. "You have to have a bad year every now and then, just to put it all in perspective, but to be honest I'm pretty happy to draw a line through the year and move on."
http://www.cyclingnews.co(...)ed-2014-season-early

Trendy om een longontsteking te krijgen. Vraag me toch af wat de invloed is van al die puffertjes die tegenwoordig te pas en te onpas worden gebruikt.
pi_144514279
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:33 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Raar dat dit kan volgens de regels van de MPCC. Je zou toch verwachten dat zo'n schorsing geldt tot de situatie opgehelderd is.
Volgende stap is je gewoon helemaal niks meer aantrekken van een schorsing en iedereen gewoon blijven opstellen, lekker man.
  zondag 14 september 2014 @ 14:44:26 #72
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_144514443
quote:

[..]

Het duurt anderzijds ook weer belachelijk lang voor dat onderzoek iets opschiet. Je zal zo maar eens echt onschuldig zijn en een half of heel seizoen langs de kant moeten blijven door bureaucratisch getreuzel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_144515649
quote:
99s.gif Op zondag 14 september 2014 14:44 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het duurt anderzijds ook weer belachelijk lang voor dat onderzoek iets opschiet. Je zal zo maar eens echt onschuldig zijn en een half of heel seizoen langs de kant moeten blijven door bureaucratisch getreuzel.
Eens, laat de procedure eerst maar eens goed aangepakt worden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 september 2014 @ 14:47:19 #74
284411 crew  heywoodu
pi_144550157
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 september 2014 @ 14:50:56 #75
pi_144550287
quote:
Het zal wel om atletes gaan, maar dat blijkt nergens uit het artikel.

Doping verstrekken aan kinderen... :N Ik hoop dat de coach opgesloten wordt.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 15 september 2014 @ 14:51:18 #76
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_144550304
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Lees eens beter.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 september 2014 @ 14:52:14 #77
pi_144550336
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 14:51 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Lees eens beter.
Ach ja, de eerste zin. Die wil ik nog weleens over het hoofd zien. :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 15 september 2014 @ 14:52:27 #78
284411 crew  heywoodu
pi_144550346
quote:

[..]

Excuus, 1500 meter kan natuurlijk ook schaatsen zijn ja :P
Nu is het duidelijker.

En inderdaad, hier kun je toch moeilijk gaan kotsen op die kinderen, dit zijn gewoon DDR-praktijken :{
pi_144551156
quote:

[..]

Op de UCI-schorsinglijst stond ook iemand met geboortejaar 1997 en iemand uit 1996.
pi_144554636
What's Wrong with the World Anti-Doping Agency?

http://www.outsideonline.(...)i-Doping-Agency.html
pi_144558444
inrng twitterde op vrijdag 12-09-2014 om 22:41:39 @LeopoldKonig new WADA Code is coming in January 2015, 4 year bans for those caught with "heavy" doping like EPO, steroids, hormones etc reageer retweet
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 september 2014 @ 21:43:16 #82
pi_144566661
Er loopt nog steeds een onderzoek naar Riis rol als ploegleider in Denemarken.

Na de verklaringen van Hamilton en Rasmussen snap ik niet waarom dit zo lang moet duren. Riis heeft zijn langste tijd in het wielrennen wel gehad.

http://cyclingtips.com.au(...)cling-still-ongoing/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 september 2014 @ 21:49:55 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144567019
quote:

[..]

wat faalt het systeem weer hopeloos
DeLuna vindt me dik ;(
pi_144568617
Is EPO nou nog steeds dé doping? En dat DynEPO waar we een paar jaar geleden over hoorden, is dat wat nu gewoon EPO wordt genoemd? Of was dat een hoax?
pi_144570841
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 22:17 schreef kikoooooo het volgende:
Is EPO nou nog steeds dé doping? En dat DynEPO waar we een paar jaar geleden over hoorden, is dat wat nu gewoon EPO wordt genoemd? Of was dat een hoax?
goede vraag op cera worden ze al jaren niet meer betrapt.
  maandag 15 september 2014 @ 23:04:32 #86
168304 Mani89
pi_144571010
Cera is ook totaal ongeschikt omdat het nog een miljoenmiljard jaar in je systeem blijft.
  Moderator maandag 15 september 2014 @ 23:16:12 #87
pi_144571640
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:04 schreef Mani89 het volgende:
Cera is ook totaal ongeschikt omdat het nog een miljoenmiljard jaar in je systeem blijft.
Werkte wel als een tierelier.
  dinsdag 16 september 2014 @ 12:15:50 #88
66825 Reya
Fier Wallon
pi_144582189
quote:
Topkok Luc Bellings betrapt op doping
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140916_01270419

:+
pi_144582512
quote:
:') Is dat een artikel met een knipoog of is hij serieus getest :') ?
U MAD?
  dinsdag 16 september 2014 @ 13:37:40 #90
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_144584834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hij is getest geweest na een amateurwedstrijd. Hij gebruikt testosteron blijkbaar onder dokterstoezicht als een soort HRT. Hij wist niet dat dit een verboden middel was. :')
pi_144587307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:37 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Hij is getest geweest na een amateurwedstrijd. Hij gebruikt testosteron blijkbaar onder dokterstoezicht als een soort HRT. Hij wist niet dat dit een verboden middel was. :')
Wat boeit het dat hij als dinsdagmorgenrijder testostoron gebruikt :')
U MAD?
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:50:25 #92
14505 OProg
A Life in Music
pi_144588703
quote:
Hij is getest geweest na een amateurwedstrijd.
Dit was zo te lezen gewoon een omloopje voor wielertoeristen. :')
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:51:23 #93
14505 OProg
A Life in Music
pi_144588734
Hij deed het om de wedstrijd tegen veroudering tegen te gaan.

Ik hoop niet dat de schorsing dusdanig gaat zijn dat hij twee jaar niet mag leven. ;(
pi_144589185
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

In België mogen ze elke sporter testen
pi_144589200
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:51 schreef OProg het volgende:
Hij deed het om de wedstrijd tegen veroudering tegen te gaan.

Ik hoop niet dat de schorsing dusdanig gaat zijn dat hij twee jaar niet mag leven. ;(
normaal 2 jaar geen koersen en 1800 boete
pi_144589602
In Belgie wordt er volgens mij best veel gepakt door amateurs. Op de wieler- en fitnessfora van belgie zie je ook regelmatig draadjes over doping.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:21:00 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144589690
Blijft doping.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Belgie wordt er volgens mij best veel gepakt door amateurs. Op de wieler- en fitnessfora van belgie zie je ook regelmatig draadjes over doping.
Zeker en vast
http://weblogs.nos.nl/rad(...)pakken-steeds-vaker/
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_144589998
quote:
quote:
als 47j wielrenner, bij de nevenbonden amateurs, besloot I toch eens een bestellingkje te plaatsen.
Ik werd aangeraden (omdat ik nog niet direct wens te spuiten) oxandrolone en salbutamol.
pas 2 weken mee bezig, kan niet zeggen of ik .... beter ben, zal dit weekend in de koersen uitmaken.
wel is zo, dat ik van de salbutamol, een hogere hartsalg krijg en redelijk zenuwachtig ben, het gaat om 8mg bulk.
geprobeerd met een half, is iets beter maar toch.
het zou de zuurstoftransport enorm verbeteren, de longen verwijderen, ideal voor duursporters ?? maar gecombineerd met een hogere htsl ?? miss. niet echt goed.

zijn hier miss. leeftijdsgenoeten, die de zelfde sport als ik beoefenen, en mij wat voor stellen kunnen doen aub.

talent heb ik niet echt, rijd al mijn wedstrijden wel uit, maar mis steeds de juiste ontsnapping, omdat het na véle pogingen mee gaan, na +- 1u bijna op is, en ik moet zitten blijven.

alvast bedankt voor de komende reacties.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/1ste-x-anabole-372639/

Zie ze inderdaad regelmatig voorbij komen op DBB ook al was het jaren geleden nog erger. Kansloos eigenlijk, wedstrijden om niks en je dan helemaal vol gooien met allerlei zooi waarmee je een gebrek aan talent moet maskeren. Ga dan gewoon dammen of zo.
pi_144593620
quote:

[..]

Yeah, right.
Dan ben je gewoon dermate dom als je dat niet weet, dat je de schorsing verdient.
pi_144593638
quote:
In Belgie wordt er volgens mij best veel gepakt door amateurs.
Ik denk niet alleen in België.
pi_144593663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/1ste-x-anabole-372639/

Zie ze inderdaad regelmatig voorbij komen op DBB ook al was het jaren geleden nog erger. Kansloos eigenlijk, wedstrijden om niks en je dan helemaal vol gooien met allerlei zooi waarmee je een gebrek aan talent moet maskeren. Ga dan gewoon dammen of zo.
Idd ultiem kansloos. Wmb mogen ze die mensen meteen levenslang schorsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')