Ik heb alpaca wol en het is vrij dun draad. Maakt het best een intensief werkje. Als ik nou gewoon catania had genomen of zo was het een stuk sneller gegaan denk ik.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:54 schreef trui het volgende:
echt? zo erg vond ik 'm eigenlijk niet. kost alleen wat meer garen, maar allez.
Schaap is bij mij ook nog steeds niet af...kind is inmiddels een maandquote:Op dinsdag 23 september 2014 14:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Die is mooi geworden!
Die stomme steek (icm het garen wat ik heb) maakt dat ik ook nog een mutsje af te haken heb al maanden..Kan de moed niet vinden..
Jeetje, wat fijn dat je shop zo goed loopt. Ik denk dat je zelf wel een belangrijk punt aanhaalt. Kan iemand anders dezelfde kwaliteit leveren in dezelfde tijd?!quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:31 schreef Bijou het volgende:
Haaksters
Lang niets van mezelf gepost, ik maak dan ook niet veel verschillende dingen. Correctie: wel veel, weinig verschillendEn daar heb ik dan ook een vraagje over waar ik al een tijd over nadenk.
Het is momenteel al druk in mijn chevron dekens shop en dan moet de kerstdrukte nog komen. Met de custom orders die ik krijg heb ik geen tijd om de bestsellers op voorraad te maken, zodra ik iets af heb is het binnen een week weer verkocht.
Daarom zit ik te denken aan het inschakelen van een medehaakster.
Heeft iemand van jullie ervaring met het uitbesteden van haakwerk? Of daar ideeën over? Zou je het bijvoorbeeld zelf (tegen een vergoeding) willen doen en wat zou je er dan van verwachten? Is het überhaupt verstandig ivm losser/vaster haken en dat het misschien gaat verschillen van hoe mijn haakwerk eruit ziet?
Thanks alvast
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen i.v.m. reclame, maar als je googled op De Haakster vind je me wel. Schattige lupo met die popcorn stitch!quote:Op dinsdag 23 september 2014 19:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Wow kwak, mooie deken voor je mannetje!
En gave kleuren, Tyler girl!
MarStSt, wat is het adres van je webshop? Wil wel even een kijkje nemen
Je hebt er weer een bestelling bijquote:Op dinsdag 23 september 2014 21:39 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen i.v.m. reclame, maar als je googled op De Haakster vind je me wel. Schattige lupo met die popcorn stitch!
Ik denk dat t misschien wel zal kloppen als je precies type en kleur koopt die op t patroon staan aangegeven, mijn bolletjes Phildar van 50 gram waren 125 meter, en dan heb je echt wel 80 - 90 gram nodig (ik haak vrij strak).quote:Op woensdag 24 september 2014 18:33 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dirk is leuk geworden! Goed ook om te weten dat je meer nodig hebt dan aangegeven. Ik wil na Karel de kikker ook starten met een lalylala en dan is het handig om genoeg in te kopen.
En wat staat er in het patroon? Dacht op de website iets gelijkendst gezien te hebben ook 50 gram ed. Heb het patroon nog niet aangeschaft.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat t misschien wel zal kloppen als je precies type en kleur koopt die op t patroon staan aangegeven, mijn bolletjes Phildar van 50 gram waren 125 meter, en dan heb je echt wel 80 - 90 gram nodig (ik haak vrij strak).
Dirk's originele garen: Atelier Zitron Trekking XXL tweed.quote:Op woensdag 24 september 2014 22:53 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
En wat staat er in het patroon? Dacht op de website iets gelijkendst gezien te hebben ook 50 gram ed. Heb het patroon nog niet aangeschaft.
Ik was van plan haar te maken met stone washed en naald 2,5.
Mooi Lijnloos!! Ook stone washed. Heel mooi. Ik ga naald 2,5 gebruiken.
Bedankt Mvr.Poes, kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad wel leuk moet blijven om te haken en dat het niet als een verplichting gaat voelen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:38 schreef Mvr.Poes het volgende:
Bijou, echt super dat je winkel zo goed loopt! Ik denk dat er absoluut wel mensen te vinden zijn die op bestelling willen haken maar ik zou idd op de kwaliteit van het geleverd werk letten.
Zelf wil ik het niet doen omdat haken voor mij geen verplichting moet zijn. Ik vind het heerlijk om een tijdje te haken en het dan weer een tijdje te laten liggen.
Ziet er mooi uit, Lijnloos. Je pakje ging met DHL, toch? Dan duurt het 2 tot 4 werkdagen, gisteren weggebracht dus ik hoop voor je morgen of zaterdag!quote:Op woensdag 24 september 2014 22:19 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Kyra in wording.... ik gebruik Scheepjes wol Stonewashed en haaknaald 4.... dan wordt ie dus enormo!
Garen is nu op, dus kan niet echt verder (hopelijk komt Marsusts pakketje snel) dus dan maar verder met wat anders...
heb je daar zelf geen last van trouwens?quote:Op donderdag 25 september 2014 10:18 schreef Bijou het volgende:
kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad wel leuk moet blijven om te haken en dat het niet als een verplichting gaat voelen.
Nope, na twee jaar nog steeds elke dag met plezier aan het haken! Ik word er nu alleen wat onrustig van omdat ik het bijna niet meer bij kan benen en dat is frustrerendquote:Op vrijdag 26 september 2014 08:56 schreef trui het volgende:
[..]
heb je daar zelf geen last van trouwens?
Zo eentje heb ik van de week ook voor mn nicht gemaakt. Ik heb m.wel gevoerd:quote:Op zaterdag 27 september 2014 10:53 schreef Vicky het volgende:
Wow wat een prachtige creaties komen er voorbij!! Ik vind Dirk en Lupo erg mooi!
Je deken is geweldig Kwak! En het rokje van Miss vind ik ook erg leuk! Dat wil ik ook nog wel eens maken voor mijn dochter..
Hij wordt mooi Lijn!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kraamcadeautje 3 is ook klaar.
Ik wil nu deze gaan maken:
[ afbeelding ]
maar de Atelier Zitron Trekking XXL kleur 200 is nergens meer te krijgen.. Dan maar kijken of ik nog een ander kleurtje in mijn collectie heb...
Mn nichtje wilde dat graag. Is een stukje van een hydrofielluier.quote:
Komt helemaal goed! Ik heb een tijdje terug een granny commissie gemaakt voor mijn nicht. Omdat ik katten heb en zij hem graag in haar schoonheidssalon wilde gebruiken, was het noodzakelijk dat ik hem waste voor gebruik. Ik heb hem toen gewoon op het wolwasprogramma gewassen (ook al was het acryl) en op de allerlaagste stand gecentrifugeerd. Daarna in vorm te drogen gelegd en hij was perfect, zelfs nog een tikkeltje zachter!quote:Op zondag 28 september 2014 17:55 schreef kvd het volgende:
Pfffff, ik ben ein-de-lijk klaar met mijn granny stripe deken. Het licht is nu verkeerd om foto's te maken, dus dat doe ik morgen even. En dan het spannendste...de wasmachine. Ben zo bang dat hij er weer in draadjes uit gaat komen...
Misschien zoiets, maar dan met minder funky kleurtjes? Het is wel een betaald patroon (Groovyghan) maar er zijn wellicht wel gratis varianten te vinden?quote:Op zondag 28 september 2014 20:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
De wasmachine zou ik ook spannend vinden kvd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit haaksels gewassen heb![]()
Ik wil jullie hulp even inschakelen. Ik ben eindelijk aanbeland bij de rand van mijn vintage ripple deken. Ik wil eigenlijk meerdere kleuren in de rand verwerken, een open structuur (net als de deken zelf) en het liefst ook een soort ripple effect.
Nu vond ik deze rand, maar nu ik het zwlf geprobeerd heb vind ik her niets.
http://www.ravelry.com/projects/mimknits/greenway
[ afbeelding ]
Heb jullie een leuk voorbeeld of idee van een geschikte rand?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |