abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144783821
Prachtig kwak!
Omdat ik zo'n hekel heb aan afhechten, heb ik nooit aan een granny-dekentje durven beginnen :@
pi_144783883
Ohh leuk geworden zeg!! Kleurt ook mooi bij de rest van het kamertje ^O^
  maandag 22 september 2014 @ 12:32:41 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144784959
lief dekentje, kwakz0r! <3
in de haak.
  maandag 22 september 2014 @ 12:47:59 #254
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_144785417
Mooi, Kwak!
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:12:43 #255
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_144822081
Ik heb Lupo af!
Wat een drama is die popcornsteek, voorlopig niet meer, pff..

Maar de vriendin die m kreeg voor haar pasgeboren zoon was er blij mee, dus dat is fijn.

dinsdag 23 september 2014 @ 14:44:04 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144823088
nou, best een klus is die he, maar mooi gelukt NijntjesUK!
in de haak.
pi_144823185
Die is mooi geworden!
Die stomme steek (icm het garen wat ik heb) maakt dat ik ook nog een mutsje af te haken heb al maanden.. :@ Kan de moed niet vinden..
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:54:04 #258
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144823392
echt? zo erg vond ik 'm eigenlijk niet. kost alleen wat meer garen, maar allez.
in de haak.
pi_144824848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:54 schreef trui het volgende:
echt? zo erg vond ik 'm eigenlijk niet. kost alleen wat meer garen, maar allez.
Ik heb alpaca wol en het is vrij dun draad. Maakt het best een intensief werkje. Als ik nou gewoon catania had genomen of zo was het een stuk sneller gegaan denk ik.
pi_144825653
Nogmaals thanks allemaal!

Die Lupo is ook een schatje zeg!
Kwak
pi_144829801
Haaksters :W
Lang niets van mezelf gepost, ik maak dan ook niet veel verschillende dingen. Correctie: wel veel, weinig verschillend ;) En daar heb ik dan ook een vraagje over waar ik al een tijd over nadenk.

Het is momenteel al druk in mijn chevron dekens shop en dan moet de kerstdrukte nog komen. Met de custom orders die ik krijg heb ik geen tijd om de bestsellers op voorraad te maken, zodra ik iets af heb is het binnen een week weer verkocht.
Daarom zit ik te denken aan het inschakelen van een medehaakster.
Heeft iemand van jullie ervaring met het uitbesteden van haakwerk? Of daar ideeën over? Zou je het bijvoorbeeld zelf (tegen een vergoeding) willen doen en wat zou je er dan van verwachten? Is het überhaupt verstandig ivm losser/vaster haken en dat het misschien gaat verschillen van hoe mijn haakwerk eruit ziet?
Thanks alvast :)
pi_144831851
Wow kwak, mooie deken voor je mannetje!

En gave kleuren, Tyler girl!

MarStSt, wat is het adres van je webshop? Wil wel even een kijkje nemen ;)
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:29:23 #263
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144833812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Die is mooi geworden!
Die stomme steek (icm het garen wat ik heb) maakt dat ik ook nog een mutsje af te haken heb al maanden.. :@ Kan de moed niet vinden..
Schaap is bij mij ook nog steeds niet af...kind is inmiddels een maand :X

Maar mooi Nijntje!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:55:41 #264
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_144834795
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 18:31 schreef Bijou het volgende:
Haaksters :W
Lang niets van mezelf gepost, ik maak dan ook niet veel verschillende dingen. Correctie: wel veel, weinig verschillend ;) En daar heb ik dan ook een vraagje over waar ik al een tijd over nadenk.

Het is momenteel al druk in mijn chevron dekens shop en dan moet de kerstdrukte nog komen. Met de custom orders die ik krijg heb ik geen tijd om de bestsellers op voorraad te maken, zodra ik iets af heb is het binnen een week weer verkocht.
Daarom zit ik te denken aan het inschakelen van een medehaakster.
Heeft iemand van jullie ervaring met het uitbesteden van haakwerk? Of daar ideeën over? Zou je het bijvoorbeeld zelf (tegen een vergoeding) willen doen en wat zou je er dan van verwachten? Is het überhaupt verstandig ivm losser/vaster haken en dat het misschien gaat verschillen van hoe mijn haakwerk eruit ziet?
Thanks alvast :)
Jeetje, wat fijn dat je shop zo goed loopt. Ik denk dat je zelf wel een belangrijk punt aanhaalt. Kan iemand anders dezelfde kwaliteit leveren in dezelfde tijd?!
Ik heb er verder geen ervaring mee maar denk dat je goed moet kijken naar de kwaliteit die iemand afkeverd en wederzijdse verwachtingen/eisen.

Succes.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_144835601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Wow kwak, mooie deken voor je mannetje!

En gave kleuren, Tyler girl!

MarStSt, wat is het adres van je webshop? Wil wel even een kijkje nemen ;)
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen i.v.m. reclame, maar als je googled op De Haakster vind je me wel. Schattige lupo met die popcorn stitch!
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:43:48 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_144835810
Lupo O+ . Ik heb hier Scheepjes stonewashed klaarliggen, maar zie een beetje op tegen dat popcorngedoe...

Maar: Dirk Draak is af. Morgen even kijken of ik een foto kan maken. Hij is echt leuk geworden in Phildar coton 3 kleur prairie, groen/geel gemeeleerd O+ . Ben aan t twijfelen of ik m zelf hou/ aan zoonlief geef, of dat het een kraamkadootje wordt!
pi_144835963
Thanks T-G, ja de kwaliteit is uiteraard belangrijk en dat het wel in Groningen moet zijn anders hou ik niks meer over na die extra verzendkosten :')
Realiseer me dat het een luxeprobleem is hoor ;)
  dinsdag 23 september 2014 @ 23:01:24 #268
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_144839729
Bedankt iedereen!
Ik ben benieuwd naar Dirk Draak! :)
pi_144845236
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:39 schreef MarSuSt het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik een link mag plaatsen i.v.m. reclame, maar als je googled op De Haakster vind je me wel. Schattige lupo met die popcorn stitch!
Je hebt er weer een bestelling bij O-)

Ja hoi, af en toe haak ik ook nog (aan) en ben nu begonnen met een Lalylala (Kyra) met Stone washed, maar heb denk ik net niet genoeg aan 1 bol, dus need more!!!! En ik ga weer een pixeldekentje maken voor mijn man dit keer.... van het testbeeld :+ Vind ie leuk
  woensdag 24 september 2014 @ 09:19:25 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144845644
Bijou, geweldig dat je dekens zo goed lopen. Er moeten vast wel mensen te vinden zijn die met jou mee willen doen. Ik zou er zelf geen tijd voor hebben (en ik maak ook liever m'n eigen dingen), maar misschien eens lokaal proberen te werven, bijv. via Facebook groepen, en dan eerst wat materiaal van diegene bekijken en samen wat proefhaken oid.
in de haak.
  woensdag 24 september 2014 @ 09:20:06 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144845657
Grappig idee zo'n testbeeld deken, Lijnloos! Succes!
in de haak.
pi_144845684
Ja toch? Ik zag hem voorbij komen via-via... Iemand op spritestitch die een pixeldeken was begonnen nav een soort pixel-along-project en er is gewoon een boekje met allemaal pixeldekens! :o En daar stond ie in.... Mijn man wil hem :P voor het eerst dat ie zo enthausiast is over mijn haaksels en een vriend van hem wil er ook een...
pi_144846176
Thanks voor de Fb-tip trui, ik zal eens kijken of dat wat is :)
pi_144850639
Dirk!

Qua wol: echt meer dan anderhalve bol nodig gehad, klopte niet helemaal met wat het patroon aangaf. Nu dus even kijken of ik Fibi vos ga maken met de roze/rode phildar (dan moet ik bijbestellen) of met paarse en grijswitte Scheepjes stonewashed (heb ik wel genoeg).

Genoeg te doen iig, en dan ook nog in oktober starten met de Scheepjes CAL *O* (mijn eerste deken, bolletjes cotton 8 zijn al binnen :))
pi_144863870
Dirk is leuk geworden! Goed ook om te weten dat je meer nodig hebt dan aangegeven. Ik wil na Karel de kikker ook starten met een lalylala en dan is het handig om genoeg in te kopen.
pi_144864089
En ik spot Lupo! Echt fantastisvb, die wil ik ook nog maken. Hij stond eigenlijk nr. 1 op mijn verlanglijstje maar toen zag ik Kira zonder buidel in stone washed en was ik verkocht.

Bijou, echt super dat je winkel zo goed loopt! Ik denk dat er absoluut wel mensen te vinden zijn die op bestelling willen haken maar ik zou idd op de kwaliteit van het geleverd werk letten.
Zelf wil ik het niet doen omdat haken voor mij geen verplichting moet zijn. Ik vind het heerlijk om een tijdje te haken en het dan weer een tijdje te laten liggen.
pi_144866404
Oh die dirk is ook tof! O+
pi_144869891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:33 schreef Mvr.Poes het volgende:
Dirk is leuk geworden! Goed ook om te weten dat je meer nodig hebt dan aangegeven. Ik wil na Karel de kikker ook starten met een lalylala en dan is het handig om genoeg in te kopen.
Ik denk dat t misschien wel zal kloppen als je precies type en kleur koopt die op t patroon staan aangegeven, mijn bolletjes Phildar van 50 gram waren 125 meter, en dan heb je echt wel 80 - 90 gram nodig (ik haak vrij strak).
pi_144874808

Mijn Kyra in wording.... ik gebruik Scheepjes wol Stonewashed en haaknaald 4.... dan wordt ie dus enormo!
Garen is nu op, dus kan niet echt verder (hopelijk komt Marsusts pakketje snel :P ) dus dan maar verder met wat anders...
pi_144876871
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 20:45 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik denk dat t misschien wel zal kloppen als je precies type en kleur koopt die op t patroon staan aangegeven, mijn bolletjes Phildar van 50 gram waren 125 meter, en dan heb je echt wel 80 - 90 gram nodig (ik haak vrij strak).
En wat staat er in het patroon? Dacht op de website iets gelijkendst gezien te hebben ook 50 gram ed. Heb het patroon nog niet aangeschaft.

Ik was van plan haar te maken met stone washed en naald 2,5.

Mooi Lijnloos!! Ook stone washed. Heel mooi. Ik ga naald 2,5 gebruiken.
  woensdag 24 september 2014 @ 23:31:10 #281
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_144878504
Dirk is geweldig!

@Lijnloos, ziet er mooi gelijkmatig uit!
pi_144882140
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:53 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

En wat staat er in het patroon? Dacht op de website iets gelijkendst gezien te hebben ook 50 gram ed. Heb het patroon nog niet aangeschaft.

Ik was van plan haar te maken met stone washed en naald 2,5.

Mooi Lijnloos!! Ook stone washed. Heel mooi. Ik ga naald 2,5 gebruiken.
Dirk's originele garen: Atelier Zitron Trekking XXL tweed.

Ik kende het niet, dus heb wat anders genomen.

Ben nu bezig met een MyKrissieDolls Giraffe, ook met scheepjes stonewashed in naald 2.5. Merk dat dit toch erg strak is, misschien was 3.0 beter geweest. Naald 4 zou bij mij veel te los zijn, misschien werkt dat met de dikkere versie van de stonewashed?
pi_144884650
Oh wat leuk allemaal, dat stone washed is echt leuk garen.
Moet maar eens een projectje verzinnen daarvoor.
pi_144884746
Leuk garen zeg, dat stonewash!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:38 schreef Mvr.Poes het volgende:

Bijou, echt super dat je winkel zo goed loopt! Ik denk dat er absoluut wel mensen te vinden zijn die op bestelling willen haken maar ik zou idd op de kwaliteit van het geleverd werk letten.
Zelf wil ik het niet doen omdat haken voor mij geen verplichting moet zijn. Ik vind het heerlijk om een tijdje te haken en het dan weer een tijdje te laten liggen.
Bedankt Mvr.Poes, kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad wel leuk moet blijven om te haken en dat het niet als een verplichting gaat voelen.
pi_144885854
quote:
11s.gif Op woensdag 24 september 2014 22:19 schreef Lijnloos het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Kyra in wording.... ik gebruik Scheepjes wol Stonewashed en haaknaald 4.... dan wordt ie dus enormo!
Garen is nu op, dus kan niet echt verder (hopelijk komt Marsusts pakketje snel :P ) dus dan maar verder met wat anders...
Ziet er mooi uit, Lijnloos. Je pakje ging met DHL, toch? Dan duurt het 2 tot 4 werkdagen, gisteren weggebracht dus ik hoop voor je morgen of zaterdag!
pi_144886439
^O^ Ja, daar ging ik ook vanuit hoor... Komt vast goed en anders heb ik na het weekend een leuk pakje om op te halen :D
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:56:11 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144916102
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:18 schreef Bijou het volgende:
kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad wel leuk moet blijven om te haken en dat het niet als een verplichting gaat voelen.
heb je daar zelf geen last van trouwens?

die wordt leuk, Lijnloos!
in de haak.
pi_144919306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:56 schreef trui het volgende:

[..]

heb je daar zelf geen last van trouwens?

Nope, na twee jaar nog steeds elke dag met plezier aan het haken! Ik word er nu alleen wat onrustig van omdat ik het bijna niet meer bij kan benen en dat is frustrerend :)
pi_144950133
Wow wat een prachtige creaties komen er voorbij!! Ik vind Dirk en Lupo erg mooi!
Je deken is geweldig Kwak! En het rokje van Miss vind ik ook erg leuk! Dat wil ik ook nog wel eens maken voor mijn dochter..
Hij wordt mooi Lijn!!

Kraamcadeautje 3 is ook klaar.

Ik wil nu deze gaan maken:

maar de Atelier Zitron Trekking XXL kleur 200 is nergens meer te krijgen.. Dan maar kijken of ik nog een ander kleurtje in mijn collectie heb...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:13:40 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144966205
Oh, die beer Vicky O+ *gaat op handen zitten, nog teveel te doen*

Even jullie hulp vragen. Eindelijk ben ik zover dat ik de kussen op de hoes kan naaien. De vorige heb ik vastgezet met steken, maar eigenlijk niet zo heel mooi (ontvangster was superblij hoor, maar ik denk dat het mooier kan ;) ).
Iemand toevallig een link naar hoe je een kussen op een hoes kan vastmaken? Ik heb al gegoogled, maar kan het niet echt vinden...wel weer teveel ander leuks :D
Edit; zag ook dat men het wel deed met een naaimachine? Wordt dat mooi dan?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144969989
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 10:53 schreef Vicky het volgende:
Wow wat een prachtige creaties komen er voorbij!! Ik vind Dirk en Lupo erg mooi!
Je deken is geweldig Kwak! En het rokje van Miss vind ik ook erg leuk! Dat wil ik ook nog wel eens maken voor mijn dochter..
Hij wordt mooi Lijn!!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kraamcadeautje 3 is ook klaar.

Ik wil nu deze gaan maken:
[ afbeelding ]
maar de Atelier Zitron Trekking XXL kleur 200 is nergens meer te krijgen.. Dan maar kijken of ik nog een ander kleurtje in mijn collectie heb...
Zo eentje heb ik van de week ook voor mn nicht gemaakt. Ik heb m.wel gevoerd:

Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  zondag 28 september 2014 @ 00:22:25 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144970981
Waarom gevoerd? En waarmee?
in de haak.
pi_144971762
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 00:22 schreef trui het volgende:
Waarom gevoerd? En waarmee?
Mn nichtje wilde dat graag. Is een stukje van een hydrofielluier.

Ik wilde het eerst met een leuk stofje doen met motief, maar dat vond ze te druk worden.
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_144988462
Pfffff, ik ben ein-de-lijk klaar met mijn granny stripe deken. Het licht is nu verkeerd om foto's te maken, dus dat doe ik morgen even. En dan het spannendste...de wasmachine. Ben zo bang dat hij er weer in draadjes uit gaat komen...
  zondag 28 september 2014 @ 20:17:26 #295
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_144994676
De wasmachine zou ik ook spannend vinden kvd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit haaksels gewassen heb :@

Ik wil jullie hulp even inschakelen. Ik ben eindelijk aanbeland bij de rand van mijn vintage ripple deken. Ik wil eigenlijk meerdere kleuren in de rand verwerken, een open structuur (net als de deken zelf) en het liefst ook een soort ripple effect.
Nu vond ik deze rand, maar nu ik het zwlf geprobeerd heb vind ik her niets.
http://www.ravelry.com/projects/mimknits/greenway

Heb jullie een leuk voorbeeld of idee van een geschikte rand?
pi_144997173
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 17:55 schreef kvd het volgende:
Pfffff, ik ben ein-de-lijk klaar met mijn granny stripe deken. Het licht is nu verkeerd om foto's te maken, dus dat doe ik morgen even. En dan het spannendste...de wasmachine. Ben zo bang dat hij er weer in draadjes uit gaat komen...
Komt helemaal goed! Ik heb een tijdje terug een granny commissie gemaakt voor mijn nicht. Omdat ik katten heb en zij hem graag in haar schoonheidssalon wilde gebruiken, was het noodzakelijk dat ik hem waste voor gebruik. Ik heb hem toen gewoon op het wolwasprogramma gewassen (ook al was het acryl) en op de allerlaagste stand gecentrifugeerd. Daarna in vorm te drogen gelegd en hij was perfect, zelfs nog een tikkeltje zachter!
  zondag 28 september 2014 @ 21:10:25 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_144997242
ik heb net mijn clever blocks deken gewassen, 100% merinowol, maar hij is er perfect uit gekomen! Wel liggend laten drogen en uiteraard niet heet wassen :P
disclaimer
pi_144997395
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 20:17 schreef Tyler-Girl het volgende:
De wasmachine zou ik ook spannend vinden kvd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit haaksels gewassen heb :@

Ik wil jullie hulp even inschakelen. Ik ben eindelijk aanbeland bij de rand van mijn vintage ripple deken. Ik wil eigenlijk meerdere kleuren in de rand verwerken, een open structuur (net als de deken zelf) en het liefst ook een soort ripple effect.
Nu vond ik deze rand, maar nu ik het zwlf geprobeerd heb vind ik her niets.
http://www.ravelry.com/projects/mimknits/greenway

[ afbeelding ]

Heb jullie een leuk voorbeeld of idee van een geschikte rand?
Misschien zoiets, maar dan met minder funky kleurtjes? Het is wel een betaald patroon (Groovyghan) maar er zijn wellicht wel gratis varianten te vinden?

zondag 28 september 2014 @ 21:16:49 #300
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_144997544
Hmm, dat geeft naar mijn idee nog aardig dichte en rechte rand. Zo op het eerste gezicht niet wat ik zoek....sorry :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')