abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:44:00 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143970982

SPOILER: Foto's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiev Independence Day Parade Flaunts Artillery and Armor: Russian Roulette (Dispatch 71)
quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraine

Reuters
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

Al Jazeera
Timeline: Ukraine's political crisis
Liveblogs

Live UA Map
Liveblog Al Jazeera
Liveblog Kyiv Post
Liveblog RT
Liveblog The Guardian
Liveblog The Interpreter
Liveblog RFE/RL

Blogs

Pro-Oekraïens
Dmitry Tymchuk / Information Resistance
Voices of Ukraine
Blogspot Ukraine at war

Pro-Russisch
Icorpus
Slavyangrad

Websites Oekraïense Overheid

Crisis centrum Live
Information Analysis Centre NSDC of Ukraine
Officiële website van de president
Staatsveiligheidsdienst (SBU)
Grenswacht (State Border Guard of Ukraine)

Kranten / Persbureaus / media

Kyiv Post
Ukrinform
Interfax Ukraine
Reuters
Itar-Tass
Vice News

Twitter

Pro-Oekraïens
https://twitter.com/NSDC_ua
https://twitter.com/Liveuamap
https://twitter.com/StateOfUkraine
https://twitter.com/EuromaidanPR
https://twitter.com/MiddleEast_BRK
https://twitter.com/lennutrajektoor
https://twitter.com/RutheniaRus
https://twitter.com/myroslavapetsa

Pro-Russisch
https://twitter.com/NovorossiaNews
https://www.youtube.com/user/newsanna1945
https://twitter.com/A_J_S_B
https://twitter.com/gbazov
https://twitter.com/Catherina_News

28 augustus 2014:
Eerder vandaag zei de Oekraïense president Petro Porosjenko dat 'Russische troepen Oekraïne zijn binnengetreden'. Hij zegde zijn trips naar het buitenland af en riep de veiligheidsraad voor een spoedzitting bijeen. De VS en de NAVO lijken zijn lezing nu te bevestigen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:44:12 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143970994
astu
pi_143971020
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best bizar dat het niet strafbaar is om als Nederlander in het leger van een ander land te dienen.
Het is wel verboden om in het leger van een vijand te dienen. En vijand is volgens mij een vrij rekbaar begrip :P
pi_143971102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk best bizar dat het niet strafbaar is om als Nederlander in het leger van een ander land te dienen.
Hoezo? Als het over een vijandelijke staat zou gaan zou ik het nog wel begrijpen. Maar gezien de militaire integratie van de Europese Unie is het niet ongewoon dat verschillende krijgsmachten met elkaar samenwerken. Dan maakt het niet uit of je in Nederland in dienst bent of in Spanje. Overigen nemen de meeste landen geen buitenlanders op in hun krijgsmachten of als ze dat wel doen worden die in een apart vreemdelingenlegioen ondergebracht.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143971116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

Het is wel verboden om in het leger van een vijand te dienen. En vijand is volgens mij een vrij rekbaar begrip :P
Nee.

Het is voor militairen verboden om in het leger van een andere mogendheid te dienen, met een extra hoge straf als het een vijandige mogendheid is. Maar voor burgers kan ik niet vinden dat het strafbaar zou zijn. En die jochies die naar Syrië gaan kunnen toch ook terugkomen zonder dat ze de cel in gaan.
pi_143971118
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ok doei. Ik gok dat je eerder hier een vliegticket naar Donetsk gedonderd krijgt dan een wajong uitkering.
Geen WAJONG no problem come to russia....
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:44 schreef Romanus het volgende:

[..]

Maakt niet uit toch?

Verder ik zie aan jullie dat jullie het beter vinden dat ik ga vechten voor rusland dan dat ik wajong krijg :')
pi_143971169
Wat is TS toch een mongool
pi_143971202
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:47 schreef Nielsch het volgende:
Dank voor deze zinnige bijdrage.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143971218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

pi_143971259
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee.

Het is voor militairen verboden om in het leger van een andere mogendheid te dienen, met een extra hoge straf als het een vijandige mogendheid is. Maar voor burgers kan ik niet vinden dat het strafbaar zou zijn. En die jochies die naar Syrië gaan kunnen toch ook terugkomen zonder dat ze de cel in gaan.
Ah excuses. Ik was in de war met het verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Die kun je namelijk wel verliezen als u vrijwillig dient in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht.

Edit: Ah, ze hebben hun eigen pagina ook aangepast inmiddels mbt 'jihadisten' :P
quote:
Verlies Nederlanderschap bij deelname aan jihadistisch trainingskamp
Het Nederlanderschap kan straks ook worden ingetrokken als iemand een opleiding volgt in een terroristisch trainingskamp of daar als instructeur aan meewerkt. Bijvoorbeeld om vaardigheden en kennis over te dragen voor jihadistische strijders. Dit staat in een een wetsvoorstel van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het wetsvoorstel is op 11 juli 2014 voor advies naar de Raad van State gestuurd.
pi_143971535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Hoezo? Als het over een vijandelijke staat zou gaan zou ik het nog wel begrijpen. Maar gezien de militaire integratie van de Europese Unie is het niet ongewoon dat verschillende krijgsmachten met elkaar samenwerken. Dan maakt het niet uit of je in Nederland in dienst bent of in Spanje. Overigen nemen de meeste landen geen buitenlanders op in hun krijgsmachten of als ze dat wel doen worden die in een apart vreemdelingenlegioen ondergebracht.
Militaire samenwerking, okee, maar ik vind dat dat altijd een samenwerking moet zijn die van bovenaf is gecoördineerd en waarbij alle soldaten uiteindelijk onder het commando van het eigen land staan. Het lijkt me ook niet voor niks dat het Franse vreemdelingenlegioen de mogelijkheid biedt om er onder een pseudoniem te dienen.
pi_143971809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:49 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ah excuses. Ik was in de war met het verliezen van de Nederlandse nationaliteit. Die kun je namelijk wel verliezen als u vrijwillig dient in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht.

Edit: Ah, ze hebben hun eigen pagina ook aangepast inmiddels mbt 'jihadisten' :P

[..]

Ik vraag me af of er nederlanders zijn die in het russische leger zitten want schijnbaar zitten er wel een paar fransen in.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:18:53 #13
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143972760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:01 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nederlanders zijn die in het russische leger zitten want schijnbaar zitten er wel een paar fransen in.
je bedoelt bij de separatisten?
pi_143972856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:18 schreef .Exe het volgende:

[..]

je bedoelt bij de separatisten?
Beide eigenlijk is allebei een beetje vreemd.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:28:00 #15
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143973247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Beide eigenlijk is allebei een beetje vreemd.
Vrijwel zeker dat er geen NED mee vechten.
Wel Serven, Georgiers, Zweden, Italianen, Fransen en andere nationaliteiten bij de separatisten.
pi_143973301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:28 schreef .Exe het volgende:

[..]

Vrijwel zeker dat er geen NED mee vechten.
Wel Serven, Georgiers, Zweden, Italianen, Fransen en andere nationaliteiten bij de separatisten.
Dus ik zou de eerste zijn?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143973480
The view from nowhere.
pi_143973651
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

zijn achterlijke tt is veranderd gelukkig
pi_143974392
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

zijn achterlijke tt is veranderd gelukkig
Glücklich.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:11:13 #20
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_143975303
geef rusland gewoon alles rechts van de Dnjepr. Vervolgens is de rest weer groot-polen, maak dat deel onderdeel van de eu en de navo.

opgelost klaar slotje _O_
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:11:31 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143975314
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:47 schreef Nielsch het volgende:
Ja ik ben een mongool omdat ik men er even op wijs dat er geen oorlog tussen oekraine en rusland is.
pi_143975468
Ukraine wants weapons, does not expect NATO intervention - envoy

(Reuters) - Ukraine wants supplies of weapons but does not expect NATO to send soldiers to help it fight Russian troops in its eastern provinces, Kiev's ambassador to NATO said on Friday.

Asked if any NATO member was currently supplying Ukraine with arms, Ihor Dolhov told reporters after an emergency meeting with NATO ambassadors: "No, unfortunately not."

Dolhov said Ukraine was also not receiving any state-of-the-art weapons, despite Russian suggestions to the contrary. "No, not yet," he told reporters.

quote:
We need more assistance including military (assistance) and it is clear that NATO cannot support Ukraine with troops and we do not expect NATO member states to do so.

We can protect ourselves, but we need your assistance to stop aggression, we need your assistance to call (Russian) President (Vladimir) Putin to peace.
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 29-08-2014 om 14:22:08 Rasmussen: #NATO is establishing 4 trust funds to finance #Ukraine Army. NATO member-states have already announced plans to make donations. reageer retweet

[ Bericht 32% gewijzigd door deelnemer op 30-08-2014 01:53:00 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:16:17 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_143975527
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:14 schreef deelnemer het volgende:
Ukraine wants weapons, does not expect NATO intervention - envoy

(Reuters) - Ukraine wants supplies of weapons but does not expect NATO to send soldiers to help it fight Russian troops in its eastern provinces, Kiev's ambassador to NATO said on Friday.

Asked if any NATO member was currently supplying Ukraine with arms, Ihor Dolhov told reporters after an emergency meeting with NATO ambassadors: "No, unfortunately not."

Dolhov said Ukraine was also not receiving any state-of-the-art weapons, despite Russian suggestions to the contrary. "No, not yet," he told reporters.

[..]

bullshit verhaaltje #2354872398327903542215
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:39:57 #24
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_143976318
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

bullshit verhaaltje #2354872398327903542215
En Rusland vertelt alleen maar de waarheid?

Volgens mij heeft Rusland pas echt een patent op bullshit.
Horrible Cunt!
pi_143976394
Residents of Mariupol get ready to defend city from Russian troops

MARIUPOL, Donetsk region – On Aug. 29, several dozen men and women, wearing gardening gloves, took spades out of a car and rushed to the military checkpoint located at the eastern road leading to the city of Mariupol.

This important checkpoint is set on the road that leads from the town of Novoazovsk, which had been taken over by the Russian troops. The National Guard who man it split the volunteers into two groups and showed them the places where they should dig trenches on both sides of the road.

[...]

But with the Russian threat approaching the city, activists also created a Mariupol battalion of territorial defense. “We did it in case if their (Russian) troops enter here, to train people to carry out sabotages,” said Podybailo, a blond woman wearing camouflage. Her actual job is to teach political science at the local university. She added that there are about 300 fighters at this newly created battalion.

But people of Mariupol are actually split over whether to support or resist the Russian troops. Many have preferred to simply leave the city. There were long lines of people wanting to leave Mariupol at the local bus stop in the morning, the local web-site Novosti Mariupolia reported. The Kyiv Post saw three buses with children heading from the summer camps located in the outskirts of Mariupol on the way to Novoazovsk.

But the pro-Ukrainian activists realize that they are a minority in Mariupol, where fierce fights between pro-Russian separatists and Ukrainian battalions lead to several deaths in April. The fighters of Dnipro 1 and Azov local battalions told the Kyiv Post in private conversations that they often been insulted or threatened by the locals. Because of this internal controversy in the city, the fighters of the Mariupol battalion are being trained in small groups separately from each other to avoid leaks of information.

A local journalist, Dmytro Durniev, said that some 50 percent of Donbas residents don’t support any fighting side, and only want to see the end of war. But seeing the scope of atrocities committed by the militants and Russian forces mane people more positive about the Ukrainian authorities. Some even volunteered for the battalions.

Durniev says the battalions have a lot of potential in this hybrid war. “You see people that are poorly armed to stop the tanks, but they are able to carry on a partisan war here,” he said.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')