Jij bent hier de troll, pikkie. Kom maar eens met je cijfers. Dan schieten we er hier met zn allen weer wat gaatjes in, net als de voorgaande tien keer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ga ergens anders trollen joh...
Dus je hebt het wel over waandenkbeelden en die moet je uitbannen door therapiequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:29 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie. Alsof therapie alleen voor waanbeelden is.
Ik zie het meer als een soort post traumatisch stress syndroom als ze het verbinden met slavernij. Met een effect dat blijkbaar is doorgeven via de generaties.
Je hebt het dan ook over mensen die dingen zien die er gewoon niet zijn, dus zo gek is dat toch niet?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je neemt mensen die ZP afwijzen volstrekt niet serieus dus ?
Het is allemaal waandenkbeelden en zo ?
ZIJ hebben een emotineel probleem, ik heb het nergens over waan, en die kun je verhelpen met therapie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus je hebt het wel over waandenkbeelden en die moet je uitbannen door therapie
Je bagatelliseert het gevoel van mensen dat zij ongewenst worden uitgebeeld.
Zij vinden het niet leuk . Ik vind het normaler om rekening te houden met elkaar en dat mensen die niet geimiteerd willen worden tegemoet te komen, of je er wel of niet mee eens bent.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zou je dit argument ook voor de dag halen als het gaat om mensen die geen buitenlandse afkomst hebben?
Iemand kan prima ergens gelukkig leven en willen leven en toch bepaalde kritiek hebben op toestanden.
Het is natuurlijk discriminerend om mensen het recht op kritiek te ontzeggen, omdat ze een buitenlandse afkomst hebben.
Nu zitten grote delen van Nederland in een ontkenmodus.
Men decimeert de omvang van de kritiek van honderdduizenden mensen tot "vooral een paar Surinamers" .
De meesten van die mensen hebben wel hun onvrede maar uiten dat niet zo expliciet... je kunt hun meningen niet gelijk stellen aan die bedoelde "paar Surinamers".
Dramapiet.quote:honderdduizenden mensen
Dan kun je zowat heel Fok in therapie zetten. Zullen we maar niet mensen die een andere mening hebben therapiewaardig verklaren? Mensen in de psychiatrie zetten omdat die een ongewenste mening heeft deed men onder Stalin.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je hebt het dan ook over mensen die dingen zien die er gewoon niet zijn, dus zo gek is dat toch niet?
Nee.. je kunt niet iemand vanwege een andere mening tot psychisch problematisch verklaren.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
ZIJ hebben een emotineel probleem, ik heb het nergens over waan, en die kun je verhelpen met therapie.
Dat ook..... sinterklaasspelers kunnen ook meerdere gekleurde pieten inzetten of helemaal niet geschminkt. Dat is ook rekening houdenquote:Als ik bij iemand ben die tegen Piet is, dan heb ik het er gewoon niet over. Dat is rekening houden met.
Ik vind wel dat iedereen niet onnodig mensen moeten kwetsen. Het imiteren van mensen is duidelijk zo'n punt om in te binden en mensen in hun waarde laten. Zij willen dat soort humor/feest niet.quote:Ik ben bang voor vuurwerk (en vele met mij, om maar te zwijgen over huisdieren), maar ik verwacht niet dat de hele wereld rekening met mij gaat houden in de maand december, en vuurwerk gaat afschaffen.
Een en ander moet wel redelijk en in proportie blijven
Vraag eens een mooie rekenmachine aan de Sint en ga eens optellen , al die honderdduizenden tegenstanders.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha grappig..
argumenten heb je niet ......., neem ik aan ?
Leg uit dan? Doet hij dat in de naam van een racistisch nationaal volksfeest waarbij blanke mensen als raar pratende knechten worden neergezet?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:54 schreef bijdehand het volgende:
http://uproxx.com/smokingsection/2014/08/snoop-dogg-todd/
Fucking racisme
Een neger die zich schminkt als blanke, waar haalt hij het lef vandaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan? Doet hij dat in de naam van een racistisch nationaal volksfeest waarbij blanke mensen als raar pratende knechten worden neergezet?
Zolang het geen racistisch nationaal volksfeest is, zullen de meeste blanken met Snoop Dogg's verkleedpartij geen problemen hebben denk ik.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een neger die zich schminkt als blanke, waar haalt hij het lef vandaan.
En even de racistische onwaarheden uit jouw post gehaald.
Nou, toch hebben die zeurpieten hier moeite met een nationaal volksfeest. Dat racisme van jou is ook overdreven, maar iedereen weet inmiddels dat je graag die kaart speelt om mensen voor racist te kunnen uitmaken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zolang het geen racistisch nationaal volksfeest is, zullen de meeste blanken met Snoop Dogg's verkleedpartij geen problemen hebben denk ik.
Ik denk niet dat Quincy zo'n groot probleem met Zwarte Piet zou hebben als het niet door de overheid gesubsidieerd of op scholen geuit zou worden, maar enkel in besloten kring gevierd zou worden.
Denk dat Quincy zijn schouders ophaalt als mensen in besloten kring alsnog de traditie van Zwarte Piet willen voortzetten, als het maar niet door de overheid georganiseerd wordt of op scholen gepropageerd wordt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, toch hebben die zeurpieten hier moeite met een nationaal volksfeest. Dat racisme van jou is ook overdreven, maar iedereen weet inmiddels dat je graag die kaart speelt om mensen voor racist te kunnen uitmaken.
En ik denk wel dat Quincy daar een groot probleem mee zou hebben.
Godallemachtig.....quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Denk dat Quincy zijn schouders ophaalt als mensen in besloten kring alsnog de traditie van Zwarte Piet willen voortzetten, als het maar niet door de overheid georganiseerd wordt of op scholen gepropageerd wordt.
Wat ene Quincy wel of niet vindt is niet zo relevant, zolang mensen dit soort praktijken maar privé achter hun voordeur vieren en niet in het openbaar iedereen daarmee lastig vallen. Het is net zoals met roken of religie....voeger vonden we dat allemaal prima dat het overal gedaan/gevierd werd, maar de tijden zijn veranderd. De neutraliteits-extremisten zijn daar verantwoordelijk voor.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nou, toch hebben die zeurpieten hier moeite met een nationaal volksfeest. Dat racisme van jou is ook overdreven, maar iedereen weet inmiddels dat je graag die kaart speelt om mensen voor racist te kunnen uitmaken.
En ik denk wel dat Quincy daar een groot probleem mee zou hebben.
Nog even en het zijn er miljoenen en slechts een paar raddraaiers die willen dat het feest blijft zoals het is.quote:
Dit is waar. Ik heb er vroeger ook nooit als zodanig bij stilgestaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:37 schreef LXIV het volgende:
Als QG niet begonnen was met zeuren dat ZP racistisch zou zijn, dan was de meeste mensen die nu anti-ZP zijn dat helemaal niet opgevallen.
Dat is een drogreden. Het probleem was er altijd al, maar ik was er me er nog niet van bewust.quote:Het is een gecreeerd probleem.
Dan had -ie wel een andere stok gevonden om mee te slaan. Een bepaalde groep mensen in Nederland wil iets te graag gekwetst zijn. En vervolgens moet alles wijken; meer smaken zijn er niet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zolang het geen racistisch nationaal volksfeest is, zullen de meeste blanken met Snoop Dogg's verkleedpartij geen problemen hebben denk ik.
Ik denk niet dat Quincy zo'n groot probleem met Zwarte Piet zou hebben als het niet door de overheid gesubsidieerd of op scholen geuit zou worden, maar enkel in besloten kring gevierd zou worden.
Er wordt ook al jaar en dag over gemekkerd alleen nu schijnt het daadwerkelijk serieus aan te slaan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:00 schreef Ceberut het volgende:
Het probleem was er altijd al, maar ik was er me er nog niet van bewust.
Hij zat laatst bij Knevel en Van den Brink wartaal uit te slaan. Je zou er bijna medelijden mee krijgen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:06 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Er wordt ook al jaar en dag over gemekkerd alleen nu schijnt het daadwerkelijk serieus aan te slaan.
Die Quinsy is daarentegen echt een mongool eerste klas. Toen dat vliegtuig werd neergeschoten riep hij ook dat al die aandacht alleen maar was omdat er blanke Nederlanders op die vlucht zaten. Het is te hopen dat ze hem iig van de tv verbannen, maar dat zal wel niet
Correct. Die gozer is niet goed bij zijn hoofd. Maar ja, toch lopen mensen achter hem aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:06 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Er wordt ook al jaar en dag over gemekkerd alleen nu schijnt het daadwerkelijk serieus aan te slaan.
Die Quinsy is daarentegen echt een mongool eerste klas. Toen dat vliegtuig werd neergeschoten riep hij ook dat al die aandacht alleen maar was omdat er blanke Nederlanders op die vlucht zaten. Het is te hopen dat ze hem iig van de tv verbannen, maar dat zal wel niet
Sterker nog: er zijn mensen die op internetfora zijn wartaal overnemen. Ja, echt. Ik ken ze.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Die gozer is niet goed bij zijn hoofd. Maar ja, toch lopen mensen achter hem aan.
Het is een vieze gore debiel die de white man weg zet als minderwaardig door zichzelf te schminken als zodanig. Daar geen problemen mee hebben maar wel met piet maakt je racistischer dan wie dan ook.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan? Doet hij dat in de naam van een racistisch nationaal volksfeest waarbij blanke mensen als raar pratende knechten worden neergezet?
Wacht wat? Mensen praten hem ook na? Wat een idioten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sterker nog: er zijn mensen die op internetfora zijn wartaal overnemen. Ja, echt. Ik ken ze.
Echt waar. Claimen dat er 'honderdduizenden' zijn, die ZP racistisch vinden en Sinterklaas een racistisch feest, in stand gehouden door racistische blanken, die zwarte mensen als minderwaardig willen neerzetgen en als slaven.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wacht wat? Mensen praten hem ook na? Wat een idioten.
Waar zijn ze al die jaren geweest?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt waar. Claimen dat er 'honderdduizenden' zijn, die ZP racistisch vinden en Sinterklaas een racistisch feest, in stand gehouden door racistische blanken, die zwarte mensen als minderwaardig willen neerzetgen en als slaven.
Heus. Ze zijn er. Zonder medicatie.
Zwarte Piet moet:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:20 schreef Ceberut het volgende:
Als er wordt geaccepteerd (en daar lijkt het op) dat er racistische elementen in het Sinterklaasfeest aanwezig zijn of zijn ingeslopen, dan kan dat op die punten aangepast worden. Piet hoeft helemaal geen kroeshaar of een gek pak te hebben.
Jij hebt blijkbaar ervaring met medicatie. Neem je pillen tijdig voor het beste effect zou ik zeggen!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt waar. Claimen dat er 'honderdduizenden' zijn, die ZP racistisch vinden en Sinterklaas een racistisch feest, in stand gehouden door racistische blanken, die zwarte mensen als minderwaardig willen neerzetgen en als slaven.
Heus. Ze zijn er. Zonder medicatie.
Flauwekul, bijna geen Nederlander hoorde er iets over van iemand. De groep die er echt aanstoot aan neemt, wat trouwens niet een beslissende factor hoeft te zijn, is dus dusdanig klein dat het niet echt een probleem is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:00 schreef Ceberut het volgende:
Dat is een drogreden. Het probleem was er altijd al, maar ik was er me er nog niet van bewust.
Ja.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:37 schreef LXIV het volgende:
Als QG niet begonnen was met zeuren dat ZP racistisch zou zijn, dan was de meeste mensen die nu anti-ZP zijn dat helemaal niet opgevallen. Het is een gecreeerd probleem.
Uit de discussie van vorig jaar weet ik het antwoord uit het anti-piet-kamp nog wel:quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 15:54 schreef Kanjer het volgende:
Caribisch festival hier voor de deur.
Doen alleen maar gekleurde mannen met trommels en gekleurde meisjes in te kleine bikini aan mee.
Is dit nou discriminatie voor de blanken of racisme van de organisatie?
En jij schat die groep in op 20 ? 40 ?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Flauwekul, bijna geen Nederlander hoorde er iets over van iemand. De groep die er echt aanstoot aan neemt, wat trouwens niet een beslissende factor hoeft te zijn, is dus dusdanig klein dat het niet echt een probleem is.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:40 schreef Alentejana het volgende:
Weet je, ik heb ondertussen even de stallen uitgemest enzo en ineens schoot me een discussie te binnen die best vergelijkbaar is.
Dat er een teletubby homo zou zijn op basis vanzijn kleur (paars) en de driehoek op zijn hoofd en zijn maniertjes. Een en ander dat puur toeval is. De driehoek had op een andere teletubby kunnen zitten, de kleur is ook gewoon een kleur van de regenboog die kinderen toevallig aanspreekt en die maniertjes hebben ze allemaal om ze een beetje anders dan anders en vooral "schattig" te maken.
Die teletubbies zijn geslachtsloos, en buitenaardse wezens, dus ga mij maar eens vertellen hoe die homo kunnen zijn en de argumenten van uiterlijk dus homo zijn net zo als het uiterlijk van zwarte Piet = slaaf.
De volgende vergelijking gaat ook op :
Al zou die teletubby homo zijn, dan nog hebben kinderen daar geen weet van TENZIJ de ouders ze daar iets over wijs maken, positief, negatief of neuraal en de kinderen zullen van daar uit reageren met het verstand dat ze op dat moment hebben. Dat betekent ook dat ze dingen bepaald anders ondergaan dan volwassenen en dat het dus ook een ander effect op ze heeft.
De link tussen zwarte Piet en slavernij, die niet eens bewezen bestaat, wordt aangepraat.
Ondertussen is die teletubby discussie hier en daar nog van flink formaat geweest, met even felle verdedigers van hun homo standpunt en mensen die er van uitgaan dat er geen link is.
Het hele idee van een eventuele homo teletubby is aangeslingerd door een Amerikaanse evangelist. Je hebt maar 1 iemand nodig die op de zeepkist gaat staan en anderen gaan denken "he misschien is dat zo." Wat als snel omslaat door discussies in welles nietes, maar de basis is echt heel zwak.
Zwarte Piet target kinderen. Kinderen hebben geen weet van black faces of slavernij of wat dan ook en trekken zeker geen verbanden tussen dat en Zwarte Piet.
Ze zien ook niet dat Piet ondergeschikt zou zijn op een nare manier ofzo. Hij is gewoon een helper, sommigen zijn grappig dom, anderen ondeugend, anderen heel slim, ze hebben allemaal hun eigen karakterstieken. Ze zijn heel divers, dus een beetje vreemd om te doen alsof er 1 soort Piet is en wordt uitgebeeld. Ook lopen de kostuums en make-up nogal uiteen.
Er zijn mensen die overal vandaan juist met de Sinterklaastijd naar de Bijenkorf gaan vanwege de leuke sfeer rond Pieten. Ga die maar eens vertellen dat ze eigenlijk naar iets afschuwelijks gaan. Ga die kinderen maar straffen met gruwelverhalen of het verbieden van Pieten in die grote zaken.
Gewoon niet naar een intocht gaan of kijken op TV, gewoon niet de zaken in gaan waar Pieten lopen dan kom je al een heel eind met de Pieten vermijden die je zogenaamd zo traumatiseren.
Als ouders hoor je trouwens voorzichtig met beladen dingen om te gaan, om je kinderen normaal inzicht te geven en voor zichzelf uit te maken welke emoties er bij komen.
Je kunt prima een slavenverleden belichten, dat is best een belangrijk deel van sommige mensen, maar daar hoef je niet van alles en nog wat bij te betrekken en het hele witte volk maar als slecht en onderdrukkend aan te wijzen, of Zwarte Pieten haat meteen maar aan te leren.
Uiteindelijk hebben de kinderen er in een multiculturele samenleving niks aan om blanken of Zwarte Piet te haten en die haat wordt gekweekt. Die ontstaat niet spontaan.
De kinderen van nu kunnen niets doen aan het verleden en het is ook niet zo dat de bank-zwart verhoudingen altijd meester en slaaf waren. Dus een beetje vreemd om daarvan uit te gaan.
Op de basis- en middelbare school heb ik les gehad over de slavenhandel o.a. door Nederland. Waar ik later met zelfstudie achter ben gekomen is dat de Nederlanders de slaven kochten van zwarte slavendrijvers. Het is een gekleurde geschiedenis, maar zeer zeker met het kleurtje dat in het voordeel is van die zwarte, Afrikaanse slavendrijvers.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:21 schreef Montagui het volgende:
[..]![]()
En om degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet tegemoet te komen mag er wat mij betreft best wel meer aandacht in het onderwijs komen voor het slavernij verleden en de rol van Nederland daarin. Vooral ook omdat Nederland een van de van oudsher vooraanstaande landen met een koloniaal verleden is geweest. Kinderen behoren te leren wat er in het verleden gespeeld heeft, positief én negatief.
Probleem van geschiedschrijving is wel dat deze geschreven wordt door de overwinnaars, dus de echte waarheid zal daardoor altijd 'gekleurd' zijn.
Enkele duizenden wil ik je geven, meer niet. Zijn het er meer dan wil ik daarvoor bewijs zien.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En jij schat die groep in op 20 ? 40 ?
Ten zeerste wil je niet nadenken over de mogelijkheid dat honderduizenden donkere Nederlanders niet zo dol zijn op hoe zij geimiteerd worden ?
Hoe dan ook. Al die nationale hysterie over ' een kleine groep' dat is toch eng ?
Het lullige is dat jij en ik dat hebben willen weten, hebben willen leren, maar de anti Zwarte Pieten fulmineren met name tegen de ignoranten, tegen hen die minder of geen historisch besef hebben.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op de basis- en middelbare school heb ik les gehad over de slavenhandel o.a. door Nederland. Waar ik later met zelfstudie achter ben gekomen is dat de Nederlanders de slaven kochten van zwarte slavendrijvers. Het is een gekleurde geschiedenis, maar zeer zeker met het kleurtje dat in het voordeel is van die zwarte, Afrikaanse slavendrijvers.
Ik ook. Weet nog dat het boek "de negerhut van oom tom" verplichte leesvoer was in de laatste klassen van de lagere school.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Op de basis- en middelbare school heb ik les gehad over de slavenhandel o.a. door Nederland. Waar ik later met zelfstudie achter ben gekomen is dat de Nederlanders de slaven kochten van zwarte slavendrijvers. Het is een gekleurde geschiedenis, maar zeer zeker met het kleurtje dat in het voordeel is van die zwarte, Afrikaanse slavendrijvers.
Van de totale Nederlandse bevolking minder dan 1%. Klein genoeg dus om je niet de cultuur door te laten dicteren aangezien er niets ergs gebeurt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En jij schat die groep in op 20 ? 40 ?
Mwah, in vergelijking met Engeland, Frankrijk en Portugal was Nederland maar een kleine speler. Dat ook Nederland wat heeft meegedaan aan slavenhandel is alom bekend. Lang geleden, niet echt iets om nu nog mee bezig te zijn buiten wat geschiedenislesjes als je toch het verleden behandelt. Natuurlijk schort er wat aan je algemene ontwikkeling als je niet een redelijk beeld hebt over hoe het vroeger ging, de slavernij is daar een klein onderdeeltje van.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:21 schreef Montagui het volgende:
[..]![]()
En om degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet tegemoet te komen mag er wat mij betreft best wel meer aandacht in het onderwijs komen voor het slavernij verleden en de rol van Nederland daarin. Vooral ook omdat Nederland een van de van oudsher vooraanstaande landen met een koloniaal verleden is geweest.
Wat mij betreft dus niet. De kwaliteit moet voorop staan in het onderwijs, niet de sentimenten van een willekeurige groep Nederlanders. In het geval van historisch onderwijs houdt kwaliteit in dat je een zo'n goed mogelijk beeld krijgt van hoe de mensheid door de eeuwen heen heeft geleefd en wat de belangrijke ontwikkelingen waren. Wat mij betreft moet de nationale geschiedenis hierbij niet al teveel op de voorgrond staan maar die moet natuurlijk wel op een fatsoenlijke manier worden behandeld zonder te verzanden in triviale details.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:21 schreef Montagui het volgende:
[..]![]()
En om degenen die zich gekwetst voelen door Zwarte Piet tegemoet te komen mag er wat mij betreft best wel meer aandacht in het onderwijs komen voor het slavernij verleden en de rol van Nederland daarin.
Geen kroeshaar? Kijk nog eens goed. En zie ook dit artikeltje over Alberdingk Thijms herinneringen aan een strooiavond in 1828.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er speelt meer.
Kijk naar de eerste afbeelding van Zwarte Piet (1850)
[ afbeelding ]
Geen gek pak, geen oorbel, geen kroeshaar, geen gekke uitstraling.
Al die dingen zijn later toegevoegd als raciale stereotypering.
Dat er wellicht zwarte slaven met dat soort kleding bestonden? Waar wil je heen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Geen kroeshaar? Kijk nog eens goed. En zie ook dit artikeltje over Alberdingk Thijms herinneringen aan een strooiavond in 1828.
Eugenie Boer-Dirks is trouwens degene die in 1993 met de "zwarte page"-hypothese kwam. Zij wees ook op de overeenkomsten tussen bovenstaande prent en deze 17e-eeuwse afbeelding van een Hollandse diplomaat in Noord-Afrika. Let met name op de kleding van de zwarte slaaf op de achtergrond en de wanddecoratie. Wat moeten we daar nu van denken?
Er is niks mis met imitatie. Caberatiers en stand up comedians doen niets anders (ook hun eigen soort) want imitatie en uitvergroten van maniertjes kan gewoon heel grappig zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 00:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ten zeerste wil je niet nadenken over de mogelijkheid dat honderduizenden donkere Nederlanders niet zo dol zijn op hoe zij geimiteerd worden ?
Ok, je hebt gelijk, dit is hoe Piet bedoeld was:quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Geen kroeshaar? Kijk nog eens goed. En zie ook dit artikeltje over Alberdingk Thijms herinneringen aan een strooiavond in 1828.
Eugenie Boer-Dirks is trouwens degene die in 1993 met de "zwarte page"-hypothese kwam. Zij wees ook op de overeenkomsten tussen bovenstaande prent en deze 17e-eeuwse afbeelding van een Hollandse diplomaat in Noord-Afrika. Let met name op de kleding van de zwarte slaaf op de achtergrond en de wanddecoratie. Wat moeten we daar nu van denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |