maar zegt het je iets over welke film dan? want dat kan ik dan weer niet uitstaan.....quote:Op donderdag 11 september 2014 18:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is als helemaal niemand meer kinderen krijgt. Zitten een paar stappen tussen één iemand en iedereen
I am legend.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:42 schreef simmu het volgende:
[..]
maar zegt het je iets over welke film dan? want dat kan ik dan weer niet uitstaan.....
Nee, die andere... Met dat ene meisje dat ineens zwanger is, toch? I am legend gaat 'gewoon' over zombies.quote:
De basis is toch hetzelfde?quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende zaken. Compleet verschillende zaken.
Het kind dat in het tweede geval wel wordt geboren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De basis is toch hetzelfde?
"Hee, waarom heb jij geen kinderen?"
"Omdat ik dat niet wil."
"Hee, vind je niet dat 40 wat oud is voor een kind?"
"Nee, vind ik niet."
Dat is toch het punt? Respect voor en acceptatie van de keuzes van een ander zonder door te zeuren en te proberen jouw keuze als juiste te interpreteren? Of vind je dat in het eerste geval er niet iets mag komen als "nou, wacht maar, als je wat ouder wordt, wil je ze echt wel!" maar in het tweede geval je wel mag zeggen "nou, maar weet je wel dat er veel meer risico's aan zitten om zo oud nog kinderen te krijgen?"
Wat is er nou precies heel verschillend?
Children of men, met Clive Owen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, die andere... Met dat ene meisje dat ineens zwanger is, toch? I am legend gaat 'gewoon' over zombies.
quote:In 2027, in a chaotic world in which women have become somehow infertile, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea.
Ze had het over ziekte en over Will Smith, niet over spontaan zwanger worden en Clive Owen (Children of Men).quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Nee, die andere... Met dat ene meisje dat ineens zwanger is, toch? I am legend gaat 'gewoon' over zombies.
In het tweede geval 'kan', maar hoeft niet. Sterker nog: is vaker niet dan wel zo!quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kind dat in het tweede geval wel wordt geboren.
Misschien wordt het niet heel duidelijk door wat ik hier post, maar voor mij staat het kind absoluut op nummer één. Honderd keer belangrijker dan de ouders. In het tweede geval kan het kind nadeel ondervinden. In het eerste geval, want geen kind, niet.
Nogmaals, ik vind dat tweede geval een onderwerp voor een algemene discussie, niet als opmerking naar een oudere vrouw. Dat eerste geval, en dit topic, gaat over mensen persoonlijk en direct aanspreken. Nog een verschil.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het tweede geval 'kan', maar hoeft niet. Sterker nog: is vaker niet dan wel zo!
En ja, dat is een verschil dat dat het geval kan zijn, maar dan nog vind ik niet dat jij wel door mag gaan, en een ander bij zijn vraag aan jou niet. Geef mensen hetzelfde respect wat jij ook graag wil ontvangen, denk ik dan.
En wat wil je doen om dat te voorkomen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het kind dat in het tweede geval wel wordt geboren.
Misschien wordt het niet heel duidelijk door wat ik hier post, maar voor mij staat het kind absoluut op nummer één. Honderd keer belangrijker dan de ouders. In het tweede geval kan het kind nadeel ondervinden. In het eerste geval, want geen kind, niet.
Welk deel dan?quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:01 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vind dat tweede geval een onderwerp voor een algemene discussie, niet als opmerking naar een oudere vrouw. Dat eerste geval, en dit topic, gaat over mensen persoonlijk en direct aanspreken. Nog een verschil.
Ja er zijn zat mensen die zeggen dat je keuze fout is en dat je er wel op terug zal komen. Vragen of je kinderen hebt of wil is vaak geen probleem. Het is de opmerking of gezichtsuitdrukking daarna die het probleem is.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk deel dan?
Ben je al beledigd als iemand vraagt waarom je geen kinderen hebt? Nogmaals, dat kan net zo goed interesse zijn (wederom uitgezonderd de jankende schoonmoeder).
Daarbij snap ik niet waarom je je geroepen zou voelen de discussie aan te gaan, of zijn er werkelijk mensen (behalve je jankende schoonmoeder) die je vertellen dat je keuze fout is en dat je wel kinderen zou moeten (willen) krijgen?
Volgens mij zou je leven ook een stuk makkelijker zijn als je je iets minder druk zou maken. Mensen moeten jouw mening respecteren en vooral niet ter discussie stellen, maar stel je voor dat ze zelf een mening er over hebben, of maar te wagen een beetje bedenkelijk te kijken!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja er zijn zat mensen die zeggen dat je keuze fout is en dat je er wel op terug zal komen. Vragen of je kinderen hebt of wil is vaak geen probleem. Het is de opmerking of gezichtsuitdrukking daarna die het probleem is.
Het is een philosofische discussie, niet een realistische, want het krijgen van kinderen is een grondrecht. We zullen nooit, in onze huidige maatschappij, serieus gaan nadenken over hoe we vrouwen kunnen stoppen om kinderen te krijgen. Behalve volgens mij tegenwoordig in de geestelijke gehandicapten zorg, waar vrouwen relatief verplicht aan de pil zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat wil je doen om dat te voorkomen?
Vrouwen boven de 38 verplicht preventief steriliseren?
Verplichte abortus als iemand toch zwanger is?
Feit is dat je net zo min "inspraak" hebt, of zou moeten hebben, als een ander heeft als het gaat om jouw keuze geen kinderen te krijgen.
En ja, er zijn idd ook vrouwen die beter geen kinderen meer zouden kunnen krijgen, maar over het algemeen hebben die vrouwen al bewezen dat ze falen als ouder.
En nee, ik ben ook geen fan van een 50-jarige met een IVF-baby, maar wat dat betreft zijn de regels in NL al behoorlijk strak.
Het is niet iets waar ik me dagelijks druk om maak. Maar het is wel iets minder simpel dan hoe jij het nu bagatelliseert.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij zou je leven ook een stuk makkelijker zijn als je je iets minder druk zou maken. Mensen moeten jouw mening respecteren en vooral niet ter discussie stellen, maar stel je voor dat ze zelf een mening er over hebben, of maar te wagen een beetje bedenkelijk te kijken!
Mensen mogen best een mening hebben, als ze maar beseffen dat dat een mening is en geen wetmatigheid. Sommige mensen denken werkelijk de wijsheid in pacht te hebben en anderen erop te moeten wijzen dat ze 'verkeerd' leven.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij zou je leven ook een stuk makkelijker zijn als je je iets minder druk zou maken. Mensen moeten jouw mening respecteren en vooral niet ter discussie stellen, maar stel je vomor dat ze zelf een mening er over hebben, of maar te wagen een beetje bedenkelijk te kijken!
Uiteraard, maar zeker als je een keuze maakt iets 'NIET' te doen zou ik minder tijd erin stoppen om continu maar de discussie aan te gaan en door blijven drammen over hoe onheus je wordt behandeld als de norm is hetgeen vaak 'WEL' te doen, en men daar dus standaard van uit gaan, en wellicht je een beetje raar aankijken als jij zegt bewust voor NIET te kiezen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mensen mogen best een mening hebben, als ze maar beseffen dat dat een mening is en geen wetmatigheid. Sommige mensen denken werkelijk de wijsheid in pacht te hebben en anderen erop te moeten wijzen dat ze 'verkeerd' leven.
Jij hebt blijkbaar een huid van teflon. Handig!!quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar zeker als je een keuze maakt iets 'NIET' te doen zou ik minder tijd erin stoppen om continu maar de discussie aan te gaan en door blijven drammen over hoe onheus je wordt behandeld als de norm is hetgeen vaak 'WEL' te doen, en men daar dus standaard van uit gaan, en wellicht je een beetje raar aankijken als jij zegt bewust voor NIET te kiezen.
Ok krom verhaal, maar je snapt me wel denk ikIk ben het in beginsel eens met TS, maar juist als je dingen láát in plaats van tegen de stroom in wél doet zou ik me er niet zo druk om maken als er weleens iemand een beetje verbaasd reageert. Let it slide enzo.
Waarom zouden we moeten nadenken over hoe we vrouwen kunnen stoppen om kinderen te krijgen, we zitten niet bepaald met een geboorteoverschot.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het is een philosofische discussie, niet een realistische, want het krijgen van kinderen is een grondrecht. We zullen nooit, in onze huidige maatschappij, serieus gaan nadenken over hoe we vrouwen kunnen stoppen om kinderen te krijgen. Behalve volgens mij tegenwoordig in de geestelijke gehandicapten zorg, waar vrouwen relatief verplicht aan de pil zijn.
Oh welnee, maar zeker als ik iets NIET doe, en het dus in die zin geen (groot) deel van mn leven gaat zijn zou ik denken 'laat ze maar lullen'.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar een huid van teflon. Handig!!
Ik trek het me aan als ik tig keer te horen krijg dat mijn keuzes 'dom' zijn.
Dat dus....quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh welnee, maar zeker als ik iets NIET doe, en het dus in die zin geen (groot) deel van mn leven gaat zijn zou ik denken 'laat ze maar lullen'.
Dat denk ik sowieso. Ik hoef tegenover niemand dan mezelf, en eventueel mijn partner en kind als het hun aangaat, verantwoording af te leggen over mijn keuzes. Ik wil het soms best uitleggen, maar dat is ook maar beperkt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh welnee, maar zeker als ik iets NIET doe, en het dus in die zin geen (groot) deel van mn leven gaat zijn zou ik denken 'laat ze maar lullen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |