abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143952095
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sommige mensen vinden dat Piet sneller deaud moet.
De meerderheid vind dat niet.
Einde discussie.
Blijkbaar niet gezien er bewegingen zijn om e.e.a. te veranderen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143952102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:18 schreef Casiotone het volgende:

[..]

jij leest ook wat je wil lezen geloof ik... zoveel verschil je niet met met piet-sceptici lijkt het
Sorry maar je beschreef gewoon prima de weg met ons mentaliteit vond ik. Wit is superieur, slecht, doortrapt, corrupt en moet zich schamen ten opzichte van de zwarte medemens. Zo rolt men.
pi_143952107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:10 schreef Casiotone het volgende:

[..]

het heeft denk ik met bepaalde (ahum) machtsverhoudingen tussen 'witten' en 'zwarten' uit het verleden te maken die volgens velen nog vandaag de dag hun uitwerking hebben
En het laten verdwijnen van zwarte Piet moet dat rechtzetten?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:23:24 #279
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143952126
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als de samenleving (en ontleed dat woord eens, erodome) vindt dat Piet moet veranderen, gaat dat vanzelf. Dit soort gebler en gepush en geschreeuw en labeltjes opplakken door een kleine groep mensen die blijkbaar niks beters te doen hebben, werkt op alle niveaus averechts.
Helaas werken bedrijven zoals de Hema dus niet echt mee, die buigen gelijk voor de ieniemini minderheid die vindt dat iets anders moet. Net als onze overheid overigens. Alles wat Nederlands is wordt maar te grabbel gegooid want je zult eens iemand moeten teleurstellen of voor het hoofd stoten.
Newsflash: Je kan niet iedereen tevreden houden dus moet je zorgen dat de meerderheid tevreden blijft, dat doe je dus niet door elke keer minderheden hun zin te geven.

De laatste keer toen ik geld aan het storten was bij zo' n half bankfiliaal (dus geen toonbank, alleen automaten) werd me gevraagd om mijn helm af te doen, ik had bijna de opmerking gemaakt dat dat tegen mijn helmgod-geloof is want dan zou het waarschijnlijk geen probleem zijn geweest. En als dat niet geholpen had dan had ik heel hard discriminatie moeten roepen. Want zo werkt het tegenwoordig in dit land. Helaas ben ik daar te netjes voor.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143952141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar niet gezien er bewegingen zijn om e.e.a. te veranderen.
Blijkbaar wel aangezien er een meerderheid is die niks wil veranderen. Blijf je dan altijd in discussie, ook als die minderheid geen meerderheid is?
pi_143952194
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Vies bijsmaakje?? Bij mij niet hoor, het heeft mij juist doen besluiten om minstens de komende twintig jaar alszwarte piet de straat op te gaan, en ik hoop velen met mij.
Dat doe je vast enkel en alleen omdat je zoveel plezier beleeft aan kinderen blij maken door als piet op te treden.

Gast, hiermee ondersteun je toch alleen mijn punt? Dat jij het als levensdoel hebt om lekker puh te doen tegen anderen is jouw zaak, maar dat is toch echt een vies bijsmaakje aan de onschuldige piet.
Want wees eerlijk, jij doet het dan als een lekker puh en niet vanuit een onschuldig oogpunt.

quote:
Natuurlijk is de media gek op sensatie, maar het was vooal de publieke omroepen die hem alle ruimte gaven.
En daarop volgend is de media weldegelijk verantwoordelijk voor "jou" en "mijn" mening, immers, hadden ze kwinsie weg gelachen en er geen verdere aandacht aan besteed, hadden "wij" dit niet op ons bordje gekregen en hadden er geen tientallen topics op FOK! alleen al geweest.

En nu doe je het weer! Miljoenen mensen wegzetten als racist want het zal er dan wel ingezeten hebben.
Ik heb diezelfde media bekeken en ik ben niet ineens getransformeerd in een racist, ik ben een wondermens zeg blijkbaar! Kom op zeg, je kan echt zelf nadenken.

En nee, nu doe ik het niet weer. Als die miljoenen mensen(dat maak jij ervan) nu zwaar racistisch brullen dan hebben ze dat echt niet ineens opgedaan door deze discussie, daar geloof ik helemaal niets van.
Echt iedereen die ik ken, pro/anti of kan me niet schelen piet is gewoon gebleven wat ze waren, ook meer dan zat pro pieters die niet racistisch zijn. Je wordt niet ineens racistisch van zo'n discussie, van quinsie tekeer zien gaan.

Deze discussie heeft getoond hoe groot dit probleem is in onze samenleving en dat is een heel groot probleem gebleken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143952231
FB zwarte piet moet blijven: 272.322 vind-ik-leuks
FB zwarte piet is racisme : 14.043 vind-ik-leuks

zegt genoeg lijkt me :).
pi_143952235
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Blijkbaar wel aangezien er een meerderheid is die niks wil veranderen. Blijf je dan altijd in discussie, ook als die minderheid geen meerderheid is?
Ja, een democratie is niet een dictatuur van de meerderheid.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:27:36 #284
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143952256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:26 schreef indiaantje89 het volgende:
FB zwarte piet moet blijven: 272.322 vind-ik-leuks
FB zwarte piet is racisme : 14.043 vind-ik-leuks

zegt genoeg lijkt me :).
De minderheid beslist, zo werkt het :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143952299
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De minderheid beslist, zo werkt het :).
Net zo min als de meerderheid bepaalt de waarheid is.
Als we het dan toch over nederlandse waarden hebben......
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143952331
Het enige wat die nummers zeggen is dat de meerderheid er geen probleem mee heeft.
pi_143952367
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:29 schreef Alentejana het volgende:
Het enige wat die nummers zeggen is dat de meerderheid er geen probleem mee heeft.
Moet blijven staat er.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:31:40 #288
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_143952396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat doe je vast enkel en alleen omdat je zoveel plezier beleeft aan kinderen blij maken door als piet op te treden.

Gast, hiermee ondersteun je toch alleen mijn punt? Dat jij het als levensdoel hebt om lekker puh te doen tegen anderen is jouw zaak, maar dat is toch echt een vies bijsmaakje aan de onschuldige piet.
Want wees eerlijk, jij doet het dan als een lekker puh en niet vanuit een onschuldig oogpunt.

[..]

Ik heb diezelfde media bekeken en ik ben niet ineens getransformeerd in een racist, ik ben een wondermens zeg blijkbaar! Kom op zeg, je kan echt zelf nadenken.

En nee, nu doe ik het niet weer. Als die miljoenen mensen(dat maak jij ervan) nu zwaar racistisch brullen dan hebben ze dat echt niet ineens opgedaan door deze discussie, daar geloof ik helemaal niets van.
Echt iedereen die ik ken, pro/anti of kan me niet schelen piet is gewoon gebleven wat ze waren, ook meer dan zat pro pieters die niet racistisch zijn. Je wordt niet ineens racistisch van zo'n discussie, van quinsie tekeer zien gaan.

Deze discussie heeft getoond hoe groot dit probleem is in onze samenleving en dat is een heel groot probleem gebleken.
Nee, deze discussie heeft getoond wat er gebeurt als je geforceerd de samenleving wilt dwingen iets aan te passen wat diepgeworteld is in je cultuur. Er was geen probleem. In de jaren 70 en 80 speelde dit ook, maar wel veel normaler. De huidige Piet is daar het resultaat van. En als er niemand was gaan brullen, was er de komende jaren gewoon verder evolutie van de Piet geweest. Nu niet. Nu graaft Nederland zich in. Zoals iemand hierboven al zei: het is wel eens genoeg. Moslims moeten vrij krijgen voor Suikerfeest, maar Nederlanders krijgen geen vrij voor Sinterklaas. Veel mensen zijn die 'weg met ons en ruim baan voor andere culturen' meer dan zat. En als dan zo'n kansloos groepje op deze manier aan de wortels van een traditie gaat zagen... Dan breekt gewoon de pleuris uit en het eind van het liedje is, dat je eerder terug gaat in de emancipatie en evolutie van Piet dan vooruit.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_143952468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Moet blijven staat er.
Er zijn maar twee keuzes gegeven, als je niet tegen bent, klik je daar op.
Heeft niets met eisen op zich te maken.

Als ik roep "Gerard Joling" moet op TV blijven, is dat alleen een uitroep van enthousiasme, geen echte eis. Zo lees ik dat soort dingen met "moet" erin.
(Je moet de hemaworst eens proberen is bv een uitnodiging/uitdaging, ook geen eis)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:35:03 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143952520
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:33 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Er zijn maar twee keuzes gegeven, als je niet tegen bent, klik je daar op.
Heeft niets met eisen op zich te maken.

Als ik roep "Gerard Joling" moet op TV blijven, is dat alleen een uitroep van enthosuiasme, geen echte eis. zo lees ik dat soort dingen met "moet" erin.
Nee, het is geen poll ofzo, het zijn 2 verschillende pagina's waar je zelf terecht moet komen om te liken.
Get woke, go broke!
pi_143952600
Het toont gewoon aan dat we niet van iets moeten afwijken omdat een paar man er anders over denken.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:37:22 #292
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143952605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja, een democratie is niet een dictatuur van de meerderheid.
Ik wil niet vervelend zijn maarre, dat is de definitie van democratie..
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143952619
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, het is geen poll ofzo, het zijn 2 verschillende pagina's waar je zelf terecht moet komen om te liken.
Dan zegt het helemaal niks meer, want zo´n pagina moet je ook maar net willen vinden.
Er zijn waarschijnlijk miljoenen mensen met een afwijkende mening die niet vertegenwoordigd is op een pagina....
pi_143952681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:37 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dan zegt het helemaal niks meer, want zo´n pagina moet je ook maar net willen vinden.
Vandaar de gigantische verschillen,

Als je de discussie beetje hebt bijgehouden dan waren dit de 2 groepen op Facebook.
pi_143952838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend zijn maarre, dat is de definitie van democratie..
Het is een keuze al dan niet rekening te houden met minderheden.
pi_143952871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het is een keuze al dan niet rekening te houden met minderheden.
Anders krijg je een dictatuur.
pi_143953007
Begrijp ik nu goed dat de HEMA binnenkort een PVV-vrije zone wordt? w/
pi_143953265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
Zijn loze dreigementen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:58:32 #299
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143953337
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
ja, want alleen en exclusief de PVVer is pro piet, dat is een vaststaand feit.
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:59:10 #300
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143953357
Dit is trouwens wel een erg Nederlandse smiley, kan dat wel, die vlag? w/
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: