abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:00:57 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_143968668
Probleem bij katten is vaak dat als ze het een keer als toilet zien, dat ook blijven doen. Begin met het mandje weg te pleuren.
En het kan zéker puberale jaloezie zijn. Mijn ex-kater gaat op de mat kakken als ie boos is :')
disclaimer
pi_143968708
Crumpette
-O-
Onze kater (op tijd geholpen) begon opeens in huis te plassen toen ik 30+ wk zwanger was. Leek een soort van sproeien. Wist niet dat t kon omdat hij op tijd geholpen was maar blijkbaar wel. Het stonk gelukkig niet zo erg als kater-pis zegmaar.
Niets hielp (aandacht, dierenarts etc) dus hij is in die tijd weinig in de huiskamer geweest. Alleen als ik zeker wist dat ik m in de gaten kon houden.
Na ongeveer een jaar (!) hield hij ermee op.

Hij deed het trouwens tegen de kast, het kraambed ( }:| ) naast de kinderwagen enz. Echt heel erg vies en irritant
pi_143968863
werkt dat, zo'n feliway?

Ik heb nu iig hem meteen duidelijk gemaakt dat dit NIET mag, het mandje weggehaald (dat gaat mooi in de wasmachine), en schoongemaakt met dettol zodat het niet ruikt naar zijn toilet.

iig totaal -O- ik hoop maar dat hij het niet blijft doen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:05:19 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_143968905
Dat blijft híj wel ruiken crumpette ;)
disclaimer
pi_143968962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
Dat blijft híj wel ruiken crumpette ;)
:( kan moeilijk de hele verwarmingsombouw gaan slopen.. -O- :'(
pi_143968978
Baaldag vandaag hier ;( vanochtend kwam m'n ontbijt weer naar boven, en net de rest van m'n eten van vandaag eruit gespuugd. Bah, voelde me opeens zo beroerd. Luchtte wel op, maar echt goed voel ik me nog niet. Morgen hopelijk beter! Welterusten!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:06:59 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_143969001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:06 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:( kan moeilijk de hele verwarmingsombouw gaan slopen.. -O- :'(
nee, maar zou wel het mandje daar niet terugzetten. Of een mandje. ;)
disclaimer
pi_143969018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:04 schreef Crumpette het volgende:
werkt dat, zo'n feliway?

Ik heb nu iig hem meteen duidelijk gemaakt dat dit NIET mag, het mandje weggehaald (dat gaat mooi in de wasmachine), en schoongemaakt met dettol zodat het niet ruikt naar zijn toilet.

Helemaal weghalen is verstandiger denk ik. Wat Sq ook al zei.
Feliway kan geen kwaad (ik werd er alleen misselijk van tijdens zwangerschap :') )
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:07:21 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_143969021
Beterschap krijgertje :*.
disclaimer
pi_143969496
Hmpf Crump wat vervelend.
Onze kat doet het nu sinds een paar weken ook in de gang náást zijn kattenbak en bij de kast in de gang. Er valt daar niks weg te halen, want hij doet het gewoon op het laminaat. -O-
Wat ik had gelezen is in ieder geval om het niet met sterk geurende dingen proberen te maskeren, omdat de kat dat dan ziet als zijn geur verdrijven en wil dan weer erop pissen.

Krijgertje :*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:17:19 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_143969553
Katten, je kan er beter saté van maken.
disclaimer
pi_143969815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:04 schreef Crumpette het volgende:
werkt dat, zo'n feliway?

Laat 'm even testen op blaasontsteking! Voordat het beest op z'n lazer krijgt voor iets dat hij niet kan helpen...
Home is where the O+ is...
pi_143969913
:9 yumm saté

De vrouw van de intake vond dat de kat niet meer op onze slaapkamer mocht komen vanaf nu met oog op de kans op infectie na bevalling ofzoiets. Vannacht geprobeerd, maar echt geen succes. :') Non stop mauwen en tegen de deur springen.
Dan ben ik wel zo'n softie die hem dan alsnog binnenlaat en als 'ie dan uitgebreid op m'n buik komt liggen, al 'masserend' en spinnend, kan ik wel wegsmelten O+
pi_143970260
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:22 schreef Cwen het volgende:

[..]

Laat 'm even testen op blaasontsteking! Voordat het beest op z'n lazer krijgt voor iets dat hij niet kan helpen...
Zou het? heb even gekeken wat de symptomen daarvan zijn, maar buiten dat hij nou buiten de bak pist, en bepaald geen klein beetje ook, heeft hij er geen.. Maar ze moeten uberhaupt een keer op controle binnenkort, kan het altijd even aankaarten.
pi_143970375
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:24 schreef Skittles het volgende:
:9 yumm saté

De vrouw van de intake vond dat de kat niet meer op onze slaapkamer mocht komen vanaf nu met oog op de kans op infectie na bevalling ofzoiets. Vannacht geprobeerd, maar echt geen succes. :') Non stop mauwen en tegen de deur springen.
Dan ben ik wel zo'n softie die hem dan alsnog binnenlaat en als 'ie dan uitgebreid op m'n buik komt liggen, al 'masserend' en spinnend, kan ik wel wegsmelten O+
Onze kraam vond onze kat helemaal leuk en heeft er geen probleem van gemaakt dat de kat (en honden) op de slaapkamer waren.
S. 2014
J. 2016
pi_143970466
krijgertje beterschap!

Skittles, das ook vervelend van het plassen.. -O- en als je de bak nou op die plek zet?
Wel lief van het slapen, maar onze katers komen écht niet op de slaapkamer. Ben eerder bang dat we dat niet kunnen houden zo als de baby er wél is, want dan moet ik ineens twee deuren dichtdoen tussen mezelf en de baby, wanneer hij op zijn eigen kamer gaat slapen..
pi_143970955
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:30 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Zou het? heb even gekeken wat de symptomen daarvan zijn, maar buiten dat hij nou buiten de bak pist, en bepaald geen klein beetje ook, heeft hij er geen.. Maar ze moeten uberhaupt een keer op controle binnenkort, kan het altijd even aankaarten.
Dat kan echt, heel goed zelfs. Atypisch plasgedrag is altijd de moeite waard om te laten checken, want elke kat gedraagt zich anders bij pijn. Was bij onze oude kat ook altijd het enige symptoom, en altijd op dezelfde plek ook...
Home is where the O+ is...
pi_143971072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:34 schreef Crumpette het volgende:
krijgertje beterschap!

Skittles, das ook vervelend van het plassen.. -O- en als je de bak nou op die plek zet?
Wel lief van het slapen, maar onze katers komen écht niet op de slaapkamer. Ben eerder bang dat we dat niet kunnen houden zo als de baby er wél is, want dan moet ik ineens twee deuren dichtdoen tussen mezelf en de baby, wanneer hij op zijn eigen kamer gaat slapen..
Gaat helaas niet, dan staat de bak voor de deur of flink in de weg. We gaan nu maar voor een extra bak.
Bij jou was er ook niks aan vooraf gegaan, behalve die ene keer dat er een paar uur niet naar de wc kon?

GM dat vind ik best goed nieuws. De meeste mensen lopen wel weg met onze nieuwsgierige kat, dus misschien vindt de kraam die we krijgen het wel oké.
pi_143971271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:45 schreef Skittles het volgende:

[..]

Gaat helaas niet, dan staat de bak voor de deur of flink in de weg. We gaan nu maar voor een extra bak.
Bij jou was er ook niks aan vooraf gegaan, behalve die ene keer dat er een paar uur niet naar de wc kon?

GM dat vind ik best goed nieuws. De meeste mensen lopen wel weg met onze nieuwsgierige kat, dus misschien vindt de kraam die we krijgen het wel oké.
nee. Nouja en dat ze 10 dagen in huis waren zonder ons, wel met elke dag heel adequate verzorging, die vaak ook wel even bleef met ze.. maar toch. Het kan zijn dat het dezelfde was die toen ook op de deurmat heeft geplast wat we vonden toen we thuiskwamen.

ohja en zwangerschap. Mandjespispoez heeft maanden niet met me willen knuffelen, en lag steeds boven te slapen overdag, en nou wil hij weer.. maar begint nou ook hiermee. suboptimaal.
pi_143971402
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:43 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat kan echt, heel goed zelfs. Atypisch plasgedrag is altijd de moeite waard om te laten checken, want elke kat gedraagt zich anders bij pijn. Was bij onze oude kat ook altijd het enige symptoom, en altijd op dezelfde plek ook...
wou begin volgende week toch met ze naar de dierenarts, ik neem het mee. Dankjewel :)
pi_143972036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:45 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wij hebben bij de intake aangegeven dat onze katten belangrijk zijn en niet ergens opgesloten gaan worden :) Dus geen allergische kraam enzo.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_143975172
:%
pi_143975209
quote:
? :o
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:15:34 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975494
quote:
Ben je aan het bevallen? --> zo ja: succes! ^O^ Zo nee ---> Poep ze! :P