Nee niet 2 masters naast elkaar, maar achter elkaar. Eerst bachelor halen, full time werken, eigen huis en vervolgens later beginnen aan een master en als ik die voltooid heb, zal ik starten aan een nieuwe master eventueel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:37 schreef rhubarbje het volgende:
Goed plan, behalve dan dat een fulltime baan op niveau krijgen tegenwoordig niet meer zo vlot gaat (en welk niveau? want je hebt alleen een wo bachelor... dat is niet echt iets).
Ik zou dus eerder kijken hoe je er voor staat over een jaar. Zeker wat betreft waar je dan gaat wonen
Misschien vind je een toffe functie in Zwolle?
2 masters naast elkaar is te doen maar wel mega hard werken. Daarnaast werken word helemaal een opgave. Ik weet dus niet wat je financiele plan is om die tijd te overbruggen?
Het hele plan lijkt mij wat naief
Dat is 'toekomst'-gerelateerd!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef Leandra het volgende:
In een ander topic woon je toch al zelfstandig en heb je parasiterende ouders en een full-time baan met uitstekend inkomen?
Ik sta al een jaar ingeschreven in Woonnet Rijnmond , maar ik wil mijn kansen vergroten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:29 schreef Diemux het volgende:
dat zou dus een wachttijd van 3 jaar betekenen?![]()
Weet niet hoe het in Rotterdam zit maar hier in Haarlem zit je op 6 - 9 jaar.
+ kan je niet alleen inschrijven in de plaats waar je zelf staat ingeschreven?
En hoe ga je dat betalen dan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Nee niet 2 masters naast elkaar, maar achter elkaar. Eerst bachelor halen, full time werken, eigen huis en vervolgens later beginnen aan een master en als ik die voltooid heb, zal ik starten aan een nieuwe master eventueel.
Oh okay, dus je zit helemaal niet in die situatie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Dat is 'toekomst'-gerelateerd!
Dan heb je al een woonpas.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:45 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ik sta al een jaar ingeschreven in Woonnet Rijnmond , maar ik wil mijn kansen vergroten.
Jawel...Alles wat er staat klopt gewoon, alleen mijn ouders hebben het over als ik werk e.d.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay, dus je zit helemaal niet in die situatie.
Je weet dat een tweede master volgen als je de eerste al hebt afgerond mega duur kan zijn? Ze mogen dan namelijk instellingsgeld vragen en dat kan oplopen tot zo'n 16.000 per jaar! (Tenzij je tweede master je eerste opleiding in de onderwijs of zorg sector is).quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:44 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Nee niet 2 masters naast elkaar, maar achter elkaar. Eerst bachelor halen, full time werken, eigen huis en vervolgens later beginnen aan een master en als ik die voltooid heb, zal ik starten aan een nieuwe master eventueel.
Maar het is gewoon niet aan de orde.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Jawel...Alles wat er staat klopt gewoon, alleen mijn ouders hebben het over als ik werk e.d.
Je wilt toch in Rotterdam wonen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Klopt.. Maar moet ik me niet nog bij andere inschrijven bij andere steden e.d.?
Oh, wat een heerlijk idee om m'n zoon te stangen met zo'n opmerking....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het is gewoon niet aan de orde.
Ze kunnen ook wel zeggen dat ze bij je intrekken als ze 65 worden, ga je je daar dan ook nu al druk om maken?
Wonen je ouders in Rotterdam? Dan zou ik me in jouw geval in Groningen inschrijven....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Klopt.. Maar moet ik me niet nog bij andere inschrijven bij andere steden e.d.?
Serieus of sarcastisch?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, wat een heerlijk idee om m'n zoon te stangen met zo'n opmerking....
[..]
Wonen je ouders in Rotterdam? Dan zou ik me in jouw geval in Groningen inschrijven....
Waarschijnlijk zou je zelfs moeten overwegen daar nu al te gaan studeren.
Ja geen idee... Ik maak me altijd enorm druk om dingen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het is gewoon niet aan de orde.
Ze kunnen ook wel zeggen dat ze bij je intrekken als ze 65 worden, ga je je daar dan ook nu al druk om maken?
Ja, dat wordt nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:05 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ja geen idee... Ik maak me altijd enorm druk om dingen.
Hoe bedoel je open staan?>quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat wordt nu wel duidelijk.
Daar is wel wat aan te doen. Maar daar moet je wel voor open staan.
Nee, want gelukkig komt dat allemaal goed. Daar ben ik juist dan weer positief in.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:13 schreef rhubarbje het volgende:
Maar je maakt je dan weer geen zorgen om het halen van je studie, het vinden van die baan en de boel betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is, naast woonnet, handig om mijzelf voor in te schrijven?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:16 schreef quinoahipster het volgende:
Zomaar wat gedachten:
1: zo, jij weet goed wat je wilt
2: wtf, je bent 18, ga eerst eens studeren en zuipen en wat van de wereld zien, en kijk of je dan nog steeds wilt wat je nu denkt te willen
3: houd er rekening mee dat je als hooggopgeleide vaak solliciteert voor tamelijk specifieke functies, dus die kunnen zomaar heel ergens anders in NL zijn, dus dan kun je alsnog ter plekke de vrije sector in.
4: houd er rekening mee dat je tzt teveel verdient voor een onrendabelenwoning
5: maar niettemin: zo'n inschrijving kan áltijd van pas komenGewoon inschrijven dus
Geen idee, ik ken omgeving R'dam niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:18 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Waar is, naast woonnet, handig om mijzelf voor in te schrijven?
Nou oke, ik spreek je over een jaar of 3 weer welquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Nee, want gelukkig komt dat allemaal goed. Daar ben ik juist dan weer positief in.
Ergens voor open staan: geïnteresseerd zijn en er moeite voor willen doen.quote:
En daar ga jij je nu al druk over maken?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:25 schreef GoldenHeart het volgende:
Jawel...Alles wat er staat klopt gewoon, alleen mijn ouders hebben het over als ik werk e.d.
Ja uhh dat weet ik ook wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ergens voor open staan: geïnteresseerd zijn en er moeite voor willen doen.
Thuis, ansers had het aan mijn reet geroest en had ik dit topic niet geopend.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar ga jij je nu al druk over maken?
Woon je nu thuis of op kamers?
Oh, vandaar je vraag.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:37 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ja uhh dat weet ik ook wel.
Ja, daaaaag. Lees eerst maar eens beter. Het staat er gewoon.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:39 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Ik bedoelde het in de trend: waarvoor open staan?
Ik heb geen idee wat een woonpas is, maar als het iets is waarmee je 'wachttijd' opbouwt voor een onrendabelenwoning: altijd doen, wie weet komt het van pas.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:46 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en zou graag wat antwoorden willen op vragen welke voor mij nog niet concreet zijn beantwoord (althans dat ik nog niet weet wat ik ga doen):
1.Is het handig om nu al een woonpas aan te vragen?
Haarlem, Utrecht, Nijmegen, evt Amsterdam.quote:2. Kennen jullie leuke plekken om te wonen?
Meestal ben je met 3 jaar inschrijftijd nog niet aan de beurt voor een onrendabelenwoning (hier althans niet), maar dat verschilt misschien per regio.quote:3. Hoe groot is bovendien de kans dat ik direct aan een woning kan komen na mijn opleiding?
Ligt misschien aan de richting waarin je studeert, maar over het algemeen wordt een WO-bachelor nou niet echt gezien als een geweldige startkwalificatie om de arbeidsmarkt mee op te gaan. En zoals ik al eerder zei: je bent pas 18, het balletje kan nog alle kanten op rollen.quote:4. Mijn plan is om mijn wo bachelor te halen vervolgens een full time baan te hebben, op mijzelf te wonen en dan pas twee jaar achter elkaar twee masters halen. Goed plan?
Deze vraag laat ik over aan de locals.quote:5. Wat voor woningbouwverenigingen (zoals Woonnet Rijnmond) zijn handig om in te schrijven, aan de hand van punt 2?
1: JA!!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:46 schreef GoldenHeart het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening en zou graag wat antwoorden willen op vragen welke voor mij nog niet concreet zijn beantwoord (althans dat ik nog niet weet wat ik ga doen):
1.Is het handig om nu al een woonpas aan te vragen? Overigens wil ik even bij deze vermelden dat ik geen bijbaan heb (nooit gehad), dus mijn inkomen op dit moment 0 is, op basis stufi en DUO-lening na.
2. Kennen jullie leuke plekken om te wonen? Zelf hou ik ervan om in steden te wonen zoals Rotterdam. Van dorpen hou ik niet zo van. Het liefst niet aan de andere kant van het land zoals Groningen of iets dergelijks.
3. Hoe groot is bovendien de kans dat ik direct aan een woning kan komen na mijn opleiding?
4. Mijn plan is om mijn wo bachelor te halen vervolgens een full time baan te hebben, op mijzelf te wonen en dan pas twee jaar achter elkaar twee masters halen. Goed plan?
5. Wat voor woningbouwverenigingen (zoals Woonnet Rijnmond) zijn handig om in te schrijven, aan de hand van punt 2?
Wat is er zo leuk aan deze steden? Ik persoonlijk hou van lekker stedelijk. Wat is er overigens mis met Rotterdam en Den Haag?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat een woonpas is, maar als het iets is waarmee je 'wachttijd' opbouwt voor een onrendabelenwoning: altijd doen, wie weet komt het van pas.
[..]
Haarlem, Utrecht, Nijmegen, evt Amsterdam.
Ik zou in Rotterdam of Den Haag nog niet dood gevonden willen worden, maar ieder z'n meug.
[..]
Meestal ben je met 3 jaar inschrijftijd nog niet aan de beurt voor een onrendabelenwoning (hier althans niet), maar dat verschilt misschien per regio.
[..]
Ligt misschien aan de richting waarin je studeert, maar over het algemeen wordt een WO-bachelor nou niet echt gezien als een geweldige startkwalificatie om de arbeidsmarkt mee op te gaan. En zoals ik al eerder zei: je bent pas 18, het balletje kan nog alle kanten op rollen.
[..]
Deze vraag laat ik over aan de locals.
Thx. Alleen steden in NL héquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
1: JA!!!
2: Amersfoort, Kootwijkerbroek, Haarlem, Utrecht, Balloo, Philadelphia, Palm Beach Gardens, Parijs.
3: Ik pak even m'n glazen bol, momentje.
4: Fantastisch plan, of het gaat lukken is wat anders.
5: Geen idee, ik heb geen huurwoning, maar Google kan je vast helpen.
Nounou, dan kost het je 5 tientjes over de loop van een paar jaar. Mocht je ooit daadwerkelijk iets willen huren in Utrecht, bespaart het je honderden euro's per maandquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:57 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Thx. Alleen steden in NL hé![]()
Wat vind je zo leuk aan deze steden?
Utrecht vraagt jaarlijks ¤9,-, alleen al omdat ze geld vragen, weiger ik om mij in te schrijven.
Principes mogen wat kosten, hè?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:14 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Nounou, dan kost het je 5 tientjes over de loop van een paar jaar. Mocht je ooit daadwerkelijk iets willen huren in Utrecht, bespaart het je honderden euro's per maand
lekker... vooroordelenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:56 schreef GoldenHeart het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan deze steden? Ik persoonlijk hou van lekker stedelijk. Wat is er overigens mis met Rotterdam en Den Haag?
Amsterdam.. lekker criminaliteit.
Ja toch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
lekker... vooroordelen
Rotterdam en arnhem zijn crimineler
Met Rotterdam heb ik helemaal niks, maar Arnhem fascineert me toch altijd wel een beetje. Toch net iets gruiziger dan de Randstad.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 18:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
lekker... vooroordelen
Rotterdam en arnhem zijn crimineler
Ik wil steden horen! Steden!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:59 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Met Rotterdam heb ik helemaal niks, maar Arnhem fascineert me toch altijd wel een beetje. Toch net iets gruiziger dan de Randstad.
Tieft toch eens op met je verwijzing naar sites, voor het vervoegen van werkwoorden e.d.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:57 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je nog even moet studeren voor student, en wellicht kun je je richten op het vervoegen van werkwoorden en basic Google-skills.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |