abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143903584
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:17 schreef deadprez het volgende:

[..]

Bullshit.
Kan ik bevestigen als blanke.
pi_143903606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen taser in je nek hebben gelegd.
Die ben ik al gewend, die gebruikt je moeder altijd bij onze SM avonden terwijl je zus en je vriendin mijn ballen likken.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:21:53 #53
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143903624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:21 schreef Werkman het volgende:

[..]

Die ben ik al gewend, die gebruikt je moeder altijd bij onze SM avonden terwijl je zus en je vriendin mijn ballen likken.
Je bent wel erg sterk in de moedergrapjes zeg. Indrukwekkend.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143903642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Je bent wel erg sterk in de moedergrapjes zeg. Indrukwekkend.
Als men vraagt dan draai ik.
Voor de rest ben je me de moeite niet nog verder te reageren. :W
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:23:36 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143903680
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:22 schreef Werkman het volgende:

[..]

Meh, je bent gewoon een randfiguur. Dat heb je overigens al vaak bewezen hier op het forum. Succes met het acteren in de marge, ik ga een tukkie doen :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:23:55 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143903690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:22 schreef Werkman het volgende:

[..]

Voor de rest ben je me de moeite niet nog verder te reageren. :W
Oke. Veel plezier op de betonstort morgen
pi_143903727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Misschien herken je dit uit je eigen leven: door iets wat je ooit hebt meegemaakt reageer je nogal gevoelig op iets heel specifieks. Voor een ander is dat nogal onbegrijpelijk want: waar maak je je druk om, duh. Maar voor jou ligt dat nog heel gevoelig en kun je er echt last van hebben.

En wat zijn we tekeer gegaan in het verleden. Mens-ont-erend. Generaties uit elkaar gerukt, misbruikt, gedood. Daar gaan generaties overheen voordat dat weer enigszins in evenwicht is. En hebben wij daar ooit onze excuses voor aangeboden? Ooit? Staat het in onze geschiedenisboeken hoe we daar tekeer zijn gegaan? Volgens mij niet.
Ik geef de Duitsers anno 2014 ook toch ook niet meer de schuld van oorlogsmisdaden. Altijd maar dat minderwaardigheidscomplex.. pff. Lijkt me zeer vermoeiend.
pi_143903770
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook overdreven, maar we moeten één ding niet vergeten: dat het slavernijverleden nog écht erg kan leven. Die erkenning voor de mensonterende toestanden toen ontbreekt. En dat is echt erg!
Onzin, er is niet één persoon op aarde die nog betrokken is geweest bij de Hollandse slavenhandel. Dat er een groepje tekortgedane janknegers is die aandacht tekort komen zorgt er alleen maar voor dat er onderscheid in huidskleur maakt.
Als je als zwarte zelf al onderscheid maakt in huidskleur hoe kun je dan van andere verwachten dat ze het niet doen?
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:27:15 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143903797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:25 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik geef de Duitsers anno 2014 ook toch ook niet meer de schuld van oorlogsmisdaden. Altijd maar dat minderwaardigheidscomplex.. pff. Lijkt me zeer vermoeiend.
Het zijn trauma's. Geen minderwaardigheidscomplexen.

Blijvende psychische schade. Vind je 't gek.
pi_143903829
quote:

[..]

Misschien herken je dit uit je eigen leven: door iets wat je ooit hebt meegemaakt reageer je nogal gevoelig op iets heel specifieks. Voor een ander is dat nogal onbegrijpelijk want: waar maak je je druk om, duh. Maar voor jou ligt dat nog heel gevoelig en kun je er echt last van hebben.

En wat zijn we tekeer gegaan in het verleden. Mens-ont-erend. Generaties uit elkaar gerukt, misbruikt, gedood. Daar gaan generaties overheen voordat dat weer enigszins in evenwicht is. En hebben wij daar ooit onze excuses voor aangeboden? Ooit? Staat het in onze geschiedenisboeken hoe we daar tekeer zijn gegaan? Volgens mij niet.
Bitch pls :')
Alsof er nooit blanken slaven zijn geweest? Alsof er tijdens de 80 jarige oorlog niet beestachtig tekeer is gegaan in Nederland? Heeft Spanje ooit haar excuses aangeboden? Zijn er ooit herstelbetalingen gedaan?
-XOXO-
pi_143903835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:26 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Onzin, er is niet één persoon op aarde die nog betrokken is geweest bij de Hollandse slavenhandel. Dat er een groepje tekortgedane janknegers is die aandacht tekort komen zorgt er alleen maar voor dat er onderscheid in huidskleur maakt.
Als je als zwarte zelf al onderscheid maakt in huidskleur hoe kun je dan van andere verwachten dat ze het niet doen?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:28:20 #62
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143903837
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:26 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Tweede en derde generatie oorlogsslachtoffers hebben de oorlog ook niet per definitie meegemaakt. Maar lijden er wel onder.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:29:09 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143903872
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:28 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Bitch pls :')
Alsof er nooit blanken slaven zijn geweest? Alsof er tijdens de 80 jarige oorlog niet beestachtig tekeer is gegaan in Nederland? Heeft Spanje ooit haar excuses aangeboden? Zijn er ooit herstelbetalingen gedaan?
Die beide geschiedenissen kunnen toch náást elkaar bestaan? Het is toch niet de één óf het ander?
pi_143903876
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Welke levende persoon is er dan betrokken geweest bij de slavenhandel?
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:29:41 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143903891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Welke levende persoon is er dan betrokken geweest bij de slavenhandel?
Zie mijn post #74.
pi_143903919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Tweede en derde generatie oorlogsslachtoffers hebben de oorlog ook niet per definitie meegemaakt. Maar lijden er wel onder.
Hoe precies? Hoe lijden zijn daaronder?
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:31:54 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143903965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:30 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Hoe precies? Hoe lijden zijn daaronder?
Centrum 40-45 behandelt die mensen:

Naoorlogse generatie

Kenmerken van deze groep
Met ‘Naoorlogse Generatie’ doelen we op mensen van wie de ouders - of een van hen - tijdens de Tweede Wereldoorlog getraumatiseerd zijn. Hoewel zij zelf niet zijn blootgesteld aan georganiseerd geweld, kunnen deze mensen psychische klachten hebben die verband houden met de traumatisering van hun ouders.

Die traumatisering kan hebben doorgewerkt in de wijze van opvoeden. Vaak ontwikkelen mensen uit deze groep pas op latere leeftijd psychische klachten, soms pas als ze zelf kinderen krijgen. In de relatie met hun getraumatiseerde ouders zien we vaak extreme loyaliteitsgevoelens: hun ouders hebben zoveel doorstaan en meegemaakt dat kinderen hen gaan ontzien, sterk ondersteunen of op een voetstuk plaatsen. Ook kan een sterke vorm van verantwoordelijkheidsgevoel spelen, of een hechting aan de ouders die zo intens is dat men moeite heeft om een eigen identiteit te ontwikkelen.
pi_143903968
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:29 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Die beide geschiedenissen kunnen toch náást elkaar bestaan? Het is toch niet de één óf het ander?
Daar heb ik het toch niet over? :{
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:32:52 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:31 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Daar heb ik het toch niet over? :{
Nou, omdat we het over het slavernijverleden hadden en niet over de 80-jarige oorlog. Dat is ook gruwelijk geweest ja.
pi_143904073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lees wat je lezen wilt. En verdraai wat je verdraaien wilt.
Nee, schrijf dan duidelijk.
pi_143904084
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Centrum 40-45 behandelt die mensen:

Naoorlogse generatie

Kenmerken van deze groep
Met ‘Naoorlogse Generatie’ doelen we op mensen van wie de ouders - of een van hen - tijdens de Tweede Wereldoorlog getraumatiseerd zijn. Hoewel zij zelf niet zijn blootgesteld aan georganiseerd geweld, kunnen deze mensen psychische klachten hebben die verband houden met de traumatisering van hun ouders.

Die traumatisering kan hebben doorgewerkt in de wijze van opvoeden. Vaak ontwikkelen mensen uit deze groep pas op latere leeftijd psychische klachten, soms pas als ze zelf kinderen krijgen. In de relatie met hun getraumatiseerde ouders zien we vaak extreme loyaliteitsgevoelens: hun ouders hebben zoveel doorstaan en meegemaakt dat kinderen hen gaan ontzien, sterk ondersteunen of op een voetstuk plaatsen. Ook kan een sterke vorm van verantwoordelijkheidsgevoel spelen, of een hechting aan de ouders die zo intens is dat men moeite heeft om een eigen identiteit te ontwikkelen.
Dat is nog altijd een indirect gevolg en zou enkel nog voor een tweede generatie gelden en geen zeven generaties.
-XOXO-
pi_143904116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, omdat we het over het slavernijverleden hadden en niet over de 80-jarige oorlog. Dat is ook gruwelijk geweest ja.
Dat zeg ik toch? Het was gruwelijk. Waar zijn de excuses van Spanje? Waar zijn de herstelbetalingen?
Moet ik gelijk maar een rechtszaak aanspannen als een Spanjaard mij geus noemt?
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:38:08 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:35 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat is nog altijd een indirect gevolg en zou enkel nog voor een tweede generatie gelden en geen zeven generaties.
De Tweede Wereldoorlog duurde vijf jaar. De slavernijtijd heel wat langer waarbij hele families kapot werden gemaakt.

Je onderschat dat dat niet ophoudt bij één of twee generaties daarna. Nog steeds verlangen er Surinamers naar erkenning. En wat doet Nederland? Eens per jaar ergens een bijeenkomst in een park houden. Ter nagedachtenis. En dat was 'm.

FLUTTTERDEFLUT. Een aanfluiting.
pi_143904159
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch? Het was gruwelijk. Waar zijn de excuses van Spanje? Waar zijn de herstelbetalingen?
Ik vind het met name respectloos van al die bejaarden die gaan overwinteren in Spanje dat ze zo weinig rekening houden met jouw gevoelens, maar daar hoor je ze in Den Haag nooit over.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:39:01 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:36 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

17e Eeuw toch, de 80-jarige oorlog? Is wel wat langer geleden dan de slavernij.
pi_143904177
quote:

[..]

We ???

Degene die die negers vingen en verkochten waren meestal negers zelf en arabieren.

Daarnaast hebben de nakomelingen van de slaven vooral profijt van de wandaden uit het verleden. Zij hebben hier mogelijkheden waar mensen in Afrika alleen van kunnen dromen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:40:24 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:39 schreef blek het volgende:

[..]

Daarnaast hebben de nakomelingen van de slaven vooral profijt van de wandaden uit het verleden. Zij hebben hier mogelijkheden waar mensen in Afrika alleen van kunnen dromen.
Vraag het ze eens. Ik denk dat je een heel ander antwoord krijgt dan jij verwacht. Nog net geen linkse directe.
pi_143904283
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Vraag het ze eens. Ik denk dat je een heel ander antwoord krijgt dan jij verwacht. Nog net geen linkse directe.
Nee hoor. De meeste zouden niet naar Afrika willen heb ik begrepen.

Ik heb een tijdje meegelezen op een antilliaans forum en daar waren ze ook behoorlijk rascistisch zeg. Wat daar geschreven werd zouden ze hier niet accepteren.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:44:30 #79
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:43 schreef blek het volgende:

[..]

Nee hoor. De meeste zouden niet naar Afrika willen heb ik begrepen.

Ik bedoelde je opmerking over dat ze profijt hebben van de wandaden uit het verleden.
pi_143904342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

De Tweede Wereldoorlog duurde vijf jaar. De slavernijtijd heel wat langer waarbij hele families kapot werden gemaakt.

Je onderschat dat dat niet ophoudt bij één of twee generaties daarna. Nog steeds verlangen er Surinamers naar erkenning. En wat doet Nederland? Eens per jaar ergens een bijeenkomst in een park houden. Ter nagedachtenis. En dat was 'm.

FLUTTTERDEFLUT. Een aanfluiting.
Tuurlijk de Tweede Wereldoorloog heeft niet hele families kapot gemaakt? De Tweede Wereldoorlog is de ergste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid, dat jij de slavenhandel als een kwalijkere gebeurtenis ziet zegt al genoeg met je SP geroeptoeter :')
-XOXO-
  Eindredactie Games donderdag 28 augustus 2014 @ 00:45:54 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_143904355
Mooi altijd dit soort topics, je pikt alle simpletons er zo uit.
Kenmerkend is het veelvuldige gebruik van 'we/ze' en 'de negers'.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_143904358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik bedoelde je opmerking over dat ze profijt hebben van de wandaden uit het verleden.
Dat schreef ik een beetje krom maar ik bedoelde dat ze hier beter af waren dan wanneer ze nog in Afrika zouden zitten.
pi_143904377
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:39 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

17e Eeuw toch, de 80-jarige oorlog? Is wel wat langer geleden dan de slavernij.
Zojuist meende jij nog dat het generaaaaaties kan duren voordat een trauma over is?
-XOXO-
pi_143904379
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de Antillen nog steeds onder Nederland vallen? Omdat wij dat zo graag willen of omdat zij zo graag willen?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:47:18 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Tuurlijk de Tweede Wereldoorloog heeft niet hele families kapot gemaakt? De Tweede Wereldoorlog is de ergste gebeurtenis in de geschiedenis van de mensheid, dat jij de slavenhandel als een kwalijkere gebeurtenis ziet zegt al genoeg met je SP geroeptoeter :')
Het enige wat ik bepleit is: onderschat nóóit de onzichtbare psychische schade van nabestaanden van het slavernijverleden of de Tweede Wereldoorlog of misschien zelfs ooit Srebrenica. Want dat uitgummen als zijnde 'kan niet, bestaat niet, hoezo dan' is echt héél naïef.
pi_143904409
Ga eens naar een Arabisch of Zuid-Amerikaans land en krijg daar eens een aanrijding, kom dan eens hier terug om te vertellen hoe onpartijdig en onbevooroordeeld de politie daar is. :{w
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:48:01 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:45 schreef blek het volgende:

[..]

Dat schreef ik een beetje krom maar ik bedoelde dat ze hier beter af waren dan wanneer ze nog in Afrika zouden zitten.
Met de prijs die ze ervoor hebben moeten betalen? Dachttttt t niet.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:48:25 #88
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143904425
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het enige wat ik bepleit is: onderschat nóóit de onzichtbare psychische schade van nabestaanden van het slavernijverleden of de Tweede Wereldoorlog of misschien zelfs ooit Srebrenica. Want dat uitgummen als zijnde 'kan niet, bestaat niet, hoezo dan' is echt héél naïef.
Die schade is niet genetisch ingebouwd ofzo. Dus die geef je niet eindeloos door.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:48:36 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904430
quote:
13s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:46 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zojuist meende jij nog dat het generaaaaaties kan duren voordat een trauma over is?
Je blijft maar over die 80-jarige oorlog doorjammeren. Het stoort een beetje want de discussie gaat over het slavernijverleden.
pi_143904443
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:45 schreef 2dope het volgende:
Mooi altijd dit soort topics, je pikt alle simpletons er zo uit.
Kenmerkend is het veelvuldige gebruik van 'we/ze' en 'de negers'.
Maar dat we/ze doen turken en marokkanen ook veelvuldig en de Antillianen waar ik mee omgaan noemen elkaar/zichzelf ook negers. Ik til aan dat soort dingen niet zo zwaar. het ligt bij mij meer aan de context.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:49:07 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de Antillen nog steeds onder Nederland vallen? Omdat wij dat zo graag willen of omdat zij zo graag willen?
Ze mogen niet het beste willen voor henzelf?
pi_143904487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ze mogen niet het beste willen voor henzelf?
Ergo: ze hebben profijt uit de wandaden uit het verleden, dat wat jij net nog stellig bestreed.
pi_143904495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Bullshit, jezelf tekortgedaan voelen over iets wat 200 jaar geleden gebeurt is slaat werkelijk nergens op.
-XOXO-
pi_143904530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je blijft maar over die 80-jarige oorlog doorjammeren. Het stoort een beetje want de discussie gaat over het slavernijverleden.
Ik zie het verschil niet zo?
Wat jij dus wilt zegen is dat negers zich wel beledigt mogen voelen over het slavernijverleden maar dat ik met niet ongedaan mag voelen over de 80 jarige oorlog?
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:52:03 #95
155616 Proximo
For god, king & country
pi_143904539
Hadden die kutnegers zelf maar de wereld moeten veroveren, zo werkte het toen :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:52:36 #96
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:50 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Bullshit, jezelf tekortgedaan voelen over iets wat 200 jaar geleden gebeurt is slaat werkelijk nergens op.
Erkenning. Erkenning is wat men verdient. Dat is wat daadwerkelijk ontbreekt. Erkenning voor het hen aangedane leed. En wat heeft Nederland? Ergens een verdwaald standbeeld in een verdwaald park. Om je rot te schamen.
pi_143904560
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:52 schreef Proximo het volgende:
Hadden die kutnegers zelf maar de wereld moeten veroveren, zo werkte het toen :')
:') x1000
pi_143904566
quote:
10s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:52 schreef Proximo het volgende:
Alsof ze dat gekund hadden? :')
Het is ondanks de miljarden aan ontwikkelingshulp en infrastructuur nog steeds een puinhoop in Afrika :')
-XOXO-
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:52:55 #99
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143904567
Mensen van alle rassen hebben zich de afgelopen honderden jaren al zo vermengd, dat alle mensen die nu leven zowel slaven als slavenhandelaars als voorouder hebben.

We zijn dus allemaal "slachtoffer". En ook allemaal "dader". En dus allemaal niet.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:53:33 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_143904581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:51 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ik zie het verschil niet zo?
Wat jij dus wilt zegen is dat negers zich wel beledigt mogen voelen over het slavernijverleden maar dat ik met niet ongedaan mag voelen over de 80 jarige oorlog?
Vertel jouw gevoel eens over de 80-jarige oorlog. Waar voel jij de pijn, de last. Vertel maar, van mij mag het bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')