Jawel. Plopsaland is van kabouter Plop, debieltje.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:51 schreef hoofdhead het volgende:
[..]
Niemand heeft een eigen land, debieltje.
Lees wat je lezen wilt. En verdraai wat je verdraaien wilt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vroeger toen je nog blank was?
ja maar omdat je aardig bent hoef je toch niet perse een neger te zijn?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:52 schreef Copthorne het volgende:
terwijl het de aardigste mensen van ons groepje zijn.
Nee, het is niet jouw land, en iedereen die een Europees paspoort heeft kan zo in Nederland wonen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:52 schreef Nederlandsche het volgende:
Dan hoor je niet in mijn land, Nederland, thuis.
Interessant? Ik vind het eenzijdig. M.a.w. ik geloof die verhalen niet.quote:
Dat is het beste wat de horeca is overkomen, het selectieve deurbeleid. Je moest eens weten hoe vaak ik aan de deur heb gehoord dat ze netjes zijn en dan 3/4 uur later eruit gegooid worden omdat ze problemen veroorzaken bij vrouwenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:52 schreef Copthorne het volgende:
Racisme en vooroordelen horen niet. Helaas komt het veel voor, dat is gewoon de realiteit.
Vooral in het uitgaansleven in Den Haag is het erg. Surinaamse vrienden worden in bepaalde toko's stelselmatig geweigerd, terwijl het de aardigste mensen van ons groepje zijn.
Ja, wel eens een marokaanse vriend van me, een erg goede jongen die altijd voor je klaarstaat en je zelfs ook eens uit de stront haalt als dat nodig is, werd aangesproken op het kapotgooien van een ruit in een winkelstraat.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:39 schreef Copthorne het volgende:
Hebben jullie vergelijkbare ervaringen met de politie?
Daardoor worden onschuldige Surinamers / Marokkanen nu ook geweigerd, terwijl ze enkel even met vrienden willen hangen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat is het beste wat de horeca is overkomen, het selectieve deurbeleid. Je moest eens weten hoe vaak ik aan de deur heb gehoord dat ze netjes zijn en dan 3/4 uur later eruit gegooid worden omdat ze problemen veroorzaken bij vrouwen
Ze zorgen gewoon statistisch gezien voor de meeste problemen.. logisch vervolg is dan gewoon weigering.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:57 schreef Copthorne het volgende:
[..]
[..]
Daardoor worden onschuldige Surinamers / Marokkanen nu ook geweigerd, terwijl ze enkel even met vrienden willen hangen.
Hier zit zeker een kern van waarheid in. En door de hele tijd alles als racisme te bestempelen streven ze hun doel volledig voorbij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het is zo.
Racisme in de westerse wereld wordt in in stand gehouden door de janknegers zelf![]()
"Er is niemand die meer onderscheid in huidskleur maken dat de tekortgedane kleurlingen zelf" -Morgan Freeman
Eens. En je brengt het als grap maar de uitwerking is wel desastreus!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
De term racisme heeft geen enkele waarde meer door al die roeptoeters die met alles facie roepen. Als er al meer witte dan zwarte salmiak in een zak zitten weten ze al racisme te roeptoeteren_!
Ik vind het zelf ook overdreven, maar we moeten één ding niet vergeten: dat het slavernijverleden nog écht erg kan leven. Die erkenning voor de mensonterende toestanden toen ontbreekt. En dat is echt erg!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:49 schreef Trebo het volgende:
[..]
Precies.
Met de zwarte piet discussie als absoluut dieptepunt van onze gekleurde medemens.
Hiermee zijn de negers heel diep gezonken.
Alleen zwarte mensen associeren zwarte piet met slavernij.. ik heb daar nog nooit bij stil gestaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook overdreven, maar we moeten één ding niet vergeten: dat het slavernijverleden nog écht erg kan leven. Die erkenning voor de mensonterende toestanden toen ontbreekt. En dat is echt erg!
Bullshit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Alleen zwarte mensen associeren zwarte piet met slavernij.. ik heb daar nog nooit bij stil gestaan.
18e eeuwquote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef hoofdhead het volgende:
[..]
Nee, het is niet jouw land, en iedereen die een Europees paspoort heeft kan zo in Nederland wonen.
Het is geen 1786 meer lieverd.
Mensen die niet helder kunnen nadenken uitten hun frustraties op fora, bij soortgenoten of door op de PVV te stemmen.
Opzich wel schattig.
Misschien herken je dit uit je eigen leven: door iets wat je ooit hebt meegemaakt reageer je nogal gevoelig op iets heel specifieks. Voor een ander is dat nogal onbegrijpelijk want: waar maak je je druk om, duh. Maar voor jou ligt dat nog heel gevoelig en kun je er echt last van hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:16 schreef Trebo het volgende:
[..]
Alleen zwarte mensen associeren zwarte piet met slavernij.. ik heb daar nog nooit bij stil gestaan.
Jammer dat ze geen taser in je nek hebben gelegd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:09 schreef Werkman het volgende:
Ja, Ik ben dan wel niet zwart maar ik reed vroeger in een Amerikaanse auto , een Chrysler Le baron cabrio, waardoor de plaatselijke prinsemarij waarschijnlijk dacht dat ik een kamper was.
Wat blijkbaar dus reden was voor hen mij even te treiteren.
Ik werd aangehouden met een het sein ''stop politie''met de kutsmoes dat ze al een half uur achter me reden en dat ik eens in mijn achteruitkijkspiegel moest kijken.
Kulverhaal want ik had ze wel gezien toen ze pas een paar tellen geleden achter me de bocht om kwamen.
Papieren werden meegenomen naar de auto, lieten ze me expres een kuttijd lang wachten, en toen ik het terugkreeg wat het kutverhaaltje wat ik afgelopen weekend ''met deze auto in Friesland moest''
omdat ik in dat soort dingen nogal vlug in de up-take ben was mijn antwoord ''je moeder opzoeken''
waardoor ik het advies kreeg niet zo ''amicaal te zijn''
Toen verteld dat ik geen kamper was (de relatie tussen die twee partijen is hier wel bekend) en nadat de ander die in de wagen bleef mij had nagetrokken kon ik gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |