Heel vreemd..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:39 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Raar he? Met de naam Zwarte Piet.
Wel als daar racistische motieven aan ten grondslag liggen (bewust of onbewust).quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vind jij. Vind je het heel vervelend als ik daar een andere mening over heb?
Nou, de komende twintig jaar ben ik rond sinterklaas gewoon zwarte piet aan het spelen hoor, met alle toeters en bellen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Binnenkort voor zijn naam Piet of Regenboog Piet.
Ben je met meer dingen zo autistisch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vind jij. Vind je het heel vervelend als ik daar een andere mening over heb?
Krijgen we dat weer.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wel als daar racistische motieven aan ten grondslag liggen (bewust of onbewust).
Dat doe je dan maar binnenshuis.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, de komende twintig jaar ben ik rond sinterklaas gewoon zwarte piet aan het spelen hoor, met alle toeters en bellen.
Mensen met een andere mening dan die van jouw zijn allemaal autistisch?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ben je met meer dingen zo autistisch?
Goed, dan moet je bereid zijn om openlijke kritiek te ontvangen en dan zul je waarschijnlijk voortijdig aan je kinderen moeten uitleggen dat Sinterklaas niet bestaat omdat men het simpelweg niet meer accepteert.quote:
Niet persé, maar je lijkt een probleem te hebben met verandering, dingen moeten blijven zoals ze zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening dan die van jouw zijn allemaal autistisch?
Fijn is dat he? Dagdromen, ik bekijk het liever wat realistischer, zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Goed, dan moet je bereid zijn om openlijke kritiek te ontvangen en dan zul je waarschijnlijk voortijdig aan je kinderen moeten uitleggen dat Sinterklaas niet bestaat omdat men het simpelweg niet meer accepteert.
Mijn verwachting is dat eerst de scholen aan de beurt komen. Mondiger wordende ouders zullen een stokje steken voor racistische elementen in het feest. Jij kunt dan aan jouw kinderen uitleggen waarom Piet op school blank is en bij jou thuis zwart.
Veranderingen zoals vrouwen achter het stuur?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Niet persé, maar je lijkt een probleem te hebben met verandering, dingen moeten blijven zoals ze zijn.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:20 schreef DroogDok het volgende:
Vrouw achter het stuur, bloed aan de muur.
Het gaat wel over racisme. Slavernij was ooit ook traditie in Nederland. Moest het daarom maar gerespecteerd worden?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:48 schreef maniack28 het volgende:
Ten overvloede: het gaat niet om wel of geen racisme. Het gaat erom dat buitenlanders redelijkerwijs hier hebben kunnen integreren zonder hun cultuur of achtergrond op te geven. We willen zelfs graag dat ze hun eigen tradities in stand houden. Het idee is nu dat wij, de oorspronkelijke Ned. bevolking, onze tradities moeten aanpassen omdat ze racistisch zouden zijn.
Dit schiet bij Nederlanders in het verkeerde keelgat en dat is het probleem. De hele discussie gaat niet over zwarte piet wel of niet racistisch, maar over dat Nederland nog niet klaar is deze stap te zetten. Het vergroot ook enkel en alleen maar het gat tussen zwart en wit i.p.v. verkleinen.
Ik snap dat het op racisme gaat, maar het gaat de Ned. bevolking niet over of het wel of geen racisme is. "Wij" hebben het gevoel dat "zij" ons iets afpakken. Daar ligt de weerstand, niet bij of het wel of geen racisme is.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat wel over racisme. Slavernij was ooit ook traditie in Nederland. Moest het daarom maar gerespecteerd worden?
Dat iets een traditie was, geeft iets geen onschendbaarheid. Als er mensonterende en racistische elementen in zitten, moeten die eruit gehaald worden. Anders maar helemaal kappen ermee.
Is dat een verandering? Vrouwen rijden hier al auto van ver voor mijn geboorte. Dat ze het niet kunnen is een heel andere discussie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:50 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Veranderingen zoals vrouwen achter het stuur?
[..]
Niet perse met verandering, met de manier waarop, met als hoogtepunt de "demo" in Amsterdam gisteren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Niet persé, maar je lijkt een probleem te hebben met verandering, dingen moeten blijven zoals ze zijn.
Dagdromen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Fijn is dat he? Dagdromen, ik bekijk het liever wat realistischer, zal allemaal wel meevallen.
Dit ben ik trouwens eens, maar laten we dan alsjeblieft ook alle religies verbieden die vrouwen uitsluiten. Strike back! Wij geen Zwarte Piet, dan jullie geen onderdanige vrouwenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat iets een traditie was, geeft iets geen onschendbaarheid. Als er mensonterende en racistische elementen in zitten, moeten die eruit gehaald worden. Anders maar helemaal kappen ermee.
Snap sowieso niet zo goed dat je bij hoog en bij laag een verzinsel tegenover je kinderen blijft volhouden. Ik vind het leuk en gezellig om Sinterklaas met mijn dochter te vieren, maar ga er niet over liegen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dagdromen?
Dit gaat veel vaker voorkomen als er niet snel een oplossing komt.
Eens.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dit ben ik trouwens eens, maar laten we dan alsjeblieft ook alle religies verbieden die vrouwen uitsluiten. Strike back! Wij geen Zwarte Piet, dan jullie geen onderdanige vrouwen
Ga maar eens kijken hoeveel weerstand dat oplevert. Dan krijg je: dit is vrijheid van geloof en meningsuiting, dus daar hebben we recht op. Nou, dan noemen we Sinterklaas gewoon ook een erkende religie (geloofquote:
We moeten natuurlijk alle problemen oplossen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ga maar eens kijken hoeveel weerstand dat oplevert. Dan krijg je: dit is vrijheid van geloof en meningsuiting, dus daar hebben we recht op. Nou, dan noemen we Sinterklaas gewoon ook een erkende religie (geloof) en dan is het probleem ook opgelost...
Nee , je vind dat vrouwen achter het stuur bloed aan de muur betekent.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is dat een verandering? Vrouwen rijden hier al auto van ver voor mijn geboorte. Dat ze het niet kunnen is een heel andere discussie.
Ook tijdens diverse intochten zijn er openbare protesten geweest:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dagdromen?
Generaliseren is alleen maar erg als je het doet over buitenlanders, alsof je dat niet weet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Nee , je vind dat vrouwen achter het stuur bloed aan de muur betekent.
Opmerkelijk gedachtegoed voor iemand die zo hartstochtelijk opkomt voor de (rechten / mening van) de zwarte medemens.
Emancipatie : ooit van gehoord?
Misschien weet hij het zelf (nog) niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Generaliseren is alleen maar erg als je het doet over buitenlanders, alsof je dat niet weet.
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dagdromen?
Blijkbaar. Grappig hoe mensen soms kunnen denkenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Misschien weet hij het zelf (nog) niet.
Je gaat de islam nooit uit Nederland krijgen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:53 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dit ben ik trouwens eens, maar laten we dan alsjeblieft ook alle religies verbieden die vrouwen uitsluiten. Strike back! Wij geen Zwarte Piet, dan jullie geen onderdanige vrouwen
Ok. Dus seksisme is fout en racisme is goed. Ik ga het onthouden en proberen me te conformeren aan de hedendaagse standaard.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Nee , je vind dat vrouwen achter het stuur bloed aan de muur betekent.
Opmerkelijk gedachtegoed voor iemand die zo hartstochtelijk opkomt voor de (rechten / mening van) de zwarte medemens.
Emancipatie : ooit van gehoord?
Ja. De Anti-Piet groep heeft niets te verliezen in deze discussie. Ze staan al in een benadeelde positie. Ik zou er niet van opkijken als er binnen een paar jaar een landelijke "ontmasker de sint, trek zn baard af" actie komt als er niets veranderd. Liever geen Sinterklaasfeest dan eentje met Zwarte Piet kunnen mensen dan denken.quote:
Ben dan weer wel blij dat je hem consequent ZWARTE piet noemt, geeft me toch een beetje hoop dat het nog wel goed komt met jou.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
We moeten natuurlijk alle problemen oplossen.
Laten we het in dit topic beperken tot Zwarte Piet om on topic te blijven.
Je snapt het punt niet. Als we Sinterklaas als religie erkennen hebben ze geen poot meer om op te staan tenzij we wettelijk vastleggen dat religie aan dezelfde eisen moet voldoen als niet religie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:01 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je gaat de islam nooit uit Nederland krijgen.
Dat zou wat zijn, kinderfeestjes verpesten omdat je je minderwaardig voeltquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja. De Anti-Piet groep heeft niets te verliezen in deze discussie. Ze staan al in een benadeelde positie. Ik zou er niet van opkijken als er binnen een paar jaar een landelijke "ontmasker de sint, trek zn baard af" actie komt als er niets veranderd. Liever geen Sinterklaasfeest dan eentje met Zwarte Piet kunnen mensen dan denken.
Gaan we weer, dreigen met geweld als je je zin niet krijgt.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 10:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ook tijdens diverse intochten zijn er openbare protesten geweest:
http://www.parool.nl/paro(...)s-intocht-Sint.dhtml
Dus om te denken dat Sinterklaas ongewijzigd door kan blijven bestaan is nogal naïef. Als er geen rust komt, dan wordt het feest gesaboteerd door middel van dit soort acties.
Je moet het probleem ook bij naam benoemen. Niemand heeft problemen met Piet. Het is Zwarte Piet die moet verdwijnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ben dan weer wel blij dat je hem consequent ZWARTE piet noemt, geeft me toch een beetje hoop dat het nog wel goed komt met jou.
Succes.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:02 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja. De Anti-Piet groep heeft niets te verliezen in deze discussie. Ze staan al in een benadeelde positie. Ik zou er niet van opkijken als er binnen een paar jaar een landelijke "ontmasker de sint, trek zn baard af" actie komt als er niets veranderd. Liever geen Sinterklaasfeest dan eentje met Zwarte Piet kunnen mensen dan denken.
Tja. Als de voorstanders niet willen wijken, dan kan ik het me voorstellen dat het op die manier escaleert. Zou wel de voorspelbare volgende stap zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, kinderfeestjes verpesten omdat je je minderwaardig voelt
Er is een probleem van gecreerd, dat is heel iets anders.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je moet het probleem ook bij naam benoemen. Niemand heeft problemen met Piet. Het is Zwarte Piet die moet verdwijnen.
Het zou een zwakzinnige stap zijn. En ik denk ook dat er een aantal mensen terugslaat...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tja. Als de voorstanders niet willen wijken, dan kan ik het me voorstellen dat het op die manier escaleert. Zou wel de voorspelbare volgende stap zijn.
Vorig jaar probeerden beide kanten kinderfeestjes te verpesten. Diep, diep triest volk allemaalquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het zou een zwakzinnige stap zijn. En ik denk ook dat er een aantal mensen terugslaat...
En je zou het nog goedkeuren ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tja. Als de voorstanders niet willen wijken, dan kan ik het me voorstellen dat het op die manier escaleert. Zou wel de voorspelbare volgende stap zijn.
Een aantal?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het zou een zwakzinnige stap zijn. En ik denk ook dat er een aantal mensen terugslaat...
En dan krijg je dus burgeroorlogenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt dan door die minstens twee miljoen racisten he? Niet door dat handjevol gesubsidieerde raddraaiers.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan krijg je dus burgeroorlogen.
Hoe kan je terugslaan? Iemand een nepbaard van zijn gezicht trekken of in het openbaar roepen dat Sinterklaas niet bestaat zijn geen gewelddadige acties. Het kan ook op andere manieren, door je kinderen bijvoorbeeld rond te laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup. Verbranden op een rookloos vuur zou nog te goed zijn voor ze.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vorig jaar probeerden beide kanten kinderfeestjes te verpesten. Diep, diep triest volk allemaal!
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan krijg je dus burgeroorlogen.
Tuurlijk is het zwaar overdreven nu, maar er komen meer en meer felle tegenstrijdigheden in Nederland. Als een discussie hierover al zo uit de hand loopt, wat als het morgen wel om iets belangrijks gaat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Met als verschil dat de voorbeelden die ik aandraag (Prem, opstootje tijdens intocht) ook daadwerkelijk gebeurd zijn.
1. Het wordt de allochtonen/zwarten aangerekend, ongeacht of ze wel of niet schuldig zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe kan je terugslaan? Iemand een nepbaard van zijn gezicht trekken of in het openbaar roepen dat Sinterklaas niet bestaat zijn geen gewelddadige acties. Het kan ook op andere manieren, door je kinderen bijvoorbeeld rond te laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.
Hoe erg loopt de discussie uit de hand dan? Er zijn aan beide kant mensen met een (te grote) bek en ingegraven en vooringenomen standpunten. Met uit de hand lopen valt het mee, het blijft voorlopig nog verbaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:
Als een discussie hierover al zo uit de hand loopt, wat als het morgen wel om iets belangrijks gaat?
Er zullen geen gevolgen zijn en zo wel, dan hebben we nog altijd de sterke arm der wet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1. Het wordt de allochtonen/zwarten aangerekend, ongeacht of ze wel of niet schuldig zijn.
2. Groepje gaat er heen.
3. ????????????
4. PROFIT.
Zoiets. Denk je echt dat zoiets zonder gevolgen is? Denk je echt niet zo ver vooruit?
Droom lekker verder. Ik denk dat HeatWave gelijk gaat krijgen. Gatverdamme zeg, dat je niet eens vooruit durft te denkenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:15 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er zullen geen gevolgen zijn en zo wel, dan hebben we nog altijd de sterke arm der wet.
En geen Zwarte Piet meer en racisten die knuppels in de nek krijgen van de ME. Twee vliegen in 1 klap!![]()
![]()
Een baard van het gezicht trekken is wel degelijk gewelddadig.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe kan je terugslaan? Iemand een nepbaard van zijn gezicht trekken of in het openbaar roepen dat Sinterklaas niet bestaat zijn geen gewelddadige acties. Het kan ook op andere manieren, door je kinderen bijvoorbeeld rond te laten vertellen dat Sinterklaas niet bestaat.
Een beetje leren relativeren zou voor iedereen gezond zijn denk ik.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jup. Verbranden op een rookloos vuur zou nog te goed zijn voor ze.
Minderwaardig is het goede woord.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een baard van het gezicht trekken is wel degelijk gewelddadig.
En je kinderen voor deze zaak misbruiken is gewoon minderwaardig.
Jup, maar de tegenstellingen laten mensen alleen maar minder nuanceren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een beetje leren relativeren zou voor iedereen gezond zijn denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |