abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143890617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat noodzakelijk is, is niet bepaald vrij van discussie.
Volgens mij heb ik voor een gewone basisverzekering zonder extra eigen risico nooit meer dan iets van ¤ 95 euro betaalt, als de zorgtoeslag dan hoger kan zijn is dat echt bizar en niet bepaald noodzakelijk.

Ook bij een laag inkomen mag je verzekering best wat geld kosten.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:20:31 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143890685
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik voor een gewone basisverzekering zonder extra eigen risico nooit meer dan iets van ¤ 95 euro betaalt, als de zorgtoeslag dan hoger kan zijn is dat echt bizar en niet bepaald noodzakelijk.

Ook bij een laag inkomen mag je verzekering best wat geld kosten.
Dat sowieso.
Maar dat is iets anders dan dat er in mijn post staat.

Tomatenboer vindt dat 'de zorg' voor iedereen vrij toegankelijk moet zijn, en nuanceert dat later tot 'noodzakelijke zorg'. Ik durf te vermoeden dat wij van mening verschillen over wat dat dan precies is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_143890784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Maar dat is iets anders dan dat er in mijn post staat.

Tomatenboer vindt dat 'de zorg' voor iedereen vrij toegankelijk moet zijn, en nuanceert dat later tot 'noodzakelijke zorg'. Ik durf te vermoeden dat wij van mening verschillen over wat dat dan precies is.
Ok, ik ging eigenlijk even terug naar NWS / 'Zorgpremie met tientje per maand omhoog' #2
pi_143891279
quote:
11s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toen dat nieuwe zorgstelsel begon was het maximaal iets van 50 euro en de gemiddelde premies voor een basisverzekering zaten ook al rond de 80 euro meen ik. Vind dit echt bizarre bedragen, mensen kunnen dus honderden euro's verdienen aan het verschil tussen premie en toeslag. Logisch dat die toeslag dan wat moet dalen.
Vind ik niet.

Je gaat voorbij aan het punt wat ik een aantal post hierboven maakte:

quote:
Je vergeet verder dat de goedkoopste premie alleen goedkoper werd dan die zorgtoeslag als je het vrijwillig eigen risico zeer hoog zette, en dat wordt juist door mensen gedaan die nooit iets mankeren.

Maar degenen die de zorgtoeslag over het algemeen het hardste nodig hebben maken relatief gezien juist vaker gebruik van zorg en zullen dus meestal geen vrijwillig eigen risico nemen, en veelal ook aanvullend verzekerd zijn vanwege een chronische aandoening of wat dan ook.

Derhalve zullen de meeste mensen die de zorgtoeslag ontvingen niet meer aan zorgtoeslag hebben ontvangen dan dat ze aan zorgpremie kwijt waren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_143891363
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat noodzakelijk is, is niet bepaald vrij van discussie.
Klopt. Helemaal mee eens. Zo vind ik dat bepaalde zaken niet in het basispakket thuishoren, zoals anticonceptie bijvoorbeeld.

Maar je begrijpt toch wel wat ik noodzakelijk acht? Zorg is noodzakelijk zodra een aandoening deze mensen belemmert in hun dagelijks functioneren. Als een behandeling, hulpmiddel of medicijn noodzakelijk is om normaal in de maatschappij te kunnen functioneren dan vind ik zorg noodzakelijk.

Even simpel samengevat, ik zie vast nog zaken over het hoofd. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:39:45 #131
346939 Janneke141
pi_143891412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt. Helemaal mee eens. Zo vind ik dat bepaalde zaken niet in het basispakket thuishoren, zoals anticonceptie bijvoorbeeld.

Maar je begrijpt toch wel wat ik noodzakelijk acht? Zorg is noodzakelijk zodra een aandoening deze mensen belemmert in hun dagelijks functioneren. Als een behandeling, hulpmiddel of medicijn noodzakelijk is om normaal in de maatschappij te kunnen functioneren dan vind ik zorg noodzakelijk.

Even simpel samengevat, ik zie vast nog zaken over het hoofd. :P
Is een nieuwe kunstheup voor een 80-jarige noodzakelijk?
Is een levensverlengende behandeling voor een zieke die toch al niet meer zelfstandig functioneerde, noodzakelijk?
pi_143891583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is een levensverlengende behandeling voor een zieke die toch al niet meer zelfstandig functioneerde, noodzakelijk?
Dat zijn mooie ethische discussies, die echter voorbij gaan aan het algemene punt wat ik wou maken en waarbij je vast begrijp waar ik op doel.

Je trekt de discussie echter opzettelijk naar de randen om te kunnen blijven discussiëren om het discussiëren.

Of die behandelingen in mijn optiek noodzakelijk zouden zijn of niet is puur afhankelijk van de specifieke situatie van de personen en de prognose.

Maar dat is niet het punt wat ik wou maken, bij dergelijke gevallen is het logisch dat er discussie ontstaat over de noodzaak en wenselijkheid van de behandelingen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:49:54 #133
346939 Janneke141
pi_143891732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat zijn mooie ethische discussies, die echter voorbij gaan aan het algemene punt wat ik wou maken en waarbij je vast begrijp waar ik op doel.

Je trekt de discussie echter opzettelijk naar de randen om te kunnen blijven discussiëren om het discussiëren.

Of die behandelingen in mijn optiek noodzakelijk zouden zijn of niet is puur afhankelijk van de specifieke situatie van de personen en de prognose.

Maar dat is niet het punt wat ik wou maken, bij dergelijke gevallen is het logisch dat er discussie ontstaat over de noodzaak en wenselijkheid van de behandelingen.
Het punt dat ik wil maken is dat niemand die ethische discussie aandurft (en jij dus ook niet), terwijl dat de enige manier is om 'de zorg' betaalbaar te houden.
pi_143891738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee die zijn niet noodzakelijk, daarom zouden deze behandelingen ook niet meer moeten worden vergoed door de zorgverzekering.

Je zou de kosten van dergelijke behandelingen naar ratio van draagkracht kunnen vaststellen.

De babyboom generatie is de rijkste generatie ooit. Het is bizar dat iemand met genoeg kapitaal voor een tweede huis op kosten van de gemeenschap op hoge leeftijd nog een kunstheup krijgt omdat ze anders niet meer naar hun tweede huis kunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Revolution-NL op 27-08-2014 20:01:16 ]
  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:57:32 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_143891989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nee die zijn niet noodzakelijk, daarom zouden deze behandelingen ook niet meer moeten worden vergoed door de zorgverzekering.

Je zou de kosten van dergelijke behandelingen naar ratio van draagkracht kunnen vaststellen.

De babyboom generatie is de rijkste generatie ooit. Het is bizar dat iemand met genoeg kapitaal voor een tweede huis op kosten van de gemeenschap op hoge leeftijd nog een kunsthoop krijgt omdat ze anders niet meer naar hun tweede huis kunnen.
Dat. Laat de kosten in de zorg maar bij de mensen terechtkomen die het nodig gaan hebben en in Nederland tijdens de optimale tijden hebben geleefd.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:41:06 #136
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143893670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat. Laat de kosten in de zorg maar bij de mensen terechtkomen die het nodig gaan hebben en in Nederland tijdens de optimale tijden hebben geleefd.
Dan krijg je het volgende hele grote probleem: mensen die alles verwkisten krijgen alles van de Staat, mensen die zelf verstandig met geld omgaan wordt alles afgepakt.
censuur :O
pi_143893711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dan krijg je het volgende hele grote probleem: mensen die alles verwkisten krijgen alles van de Staat, mensen die zelf verstandig met geld omgaan wordt alles afgepakt.
Zoals nu het geval is bedoel je?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:43:27 #138
396550 Richestorags
pi_143893736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oh ik ben zeer tegen de 'het kan niet te gek in de bijstand' PvdA idealen. Beter houdt men het geld van de zorgverzekering gewoon in op de bijstand... dan krijg je niet dat achterlijke geld rondpompen en het afkopen van schulden van minima in stilte wat de gemeente Rotterdam laatst deed. Mensen belonen voor hun perverse gedrag! De omgekeerde wereld.
pi_143894209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh ik ben zeer tegen de 'het kan niet te gek in de bijstand' PvdA idealen. Beter houdt men het geld van de zorgverzekering gewoon in op de bijstand... dan krijg je niet dat achterlijke geld rondpompen en het afkopen van schulden van minima in stilte wat de gemeente Rotterdam laatst deed. Mensen belonen voor hun perverse gedrag! De omgekeerde wereld.
Serieus, dat dat vooroordeel uberhaupt nog bestaat zeg. :')
pi_143894745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 13:39 schreef theunderdog het volgende:
Wat is het probleem precies? tientje per maand, nou boehoehoe.
Het gaat niet om het tientje, het gaat om de symboliek: 'we doen wat we willen en als we de burgertjes willen naaien dan doen we dat'
pi_143894775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat niet om het tientje, het gaat om de symboliek: 'we doen wat we willen en als we de burgertjes willen naaien dan doen we dat'
:')
pi_143899612
Zie die mensen die hier allemaal zeggen dat het niks uit maakt :') Ja voor ons misschien niet nee maar voor mensen die niet veel verdienen of geen werk hebben kunnen niet elke keer wat meer betalen.
pi_143899687
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:48 schreef vigen98 het volgende:
Zie die mensen die hier allemaal zeggen dat het niks uit maakt :') Ja voor ons misschien niet nee maar voor mensen die niet veel verdienen of geen werk hebben kunnen niet elke keer wat meer betalen.
Ben het met je eens hoor, maar gebruik eens wat leestekens. Moest je zin 2 keer teruglezen. :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:58:30 #144
396550 Richestorags
pi_143902798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Serieus, dat dat vooroordeel uberhaupt nog bestaat zeg. :')
Met uitspraken als nivelleren is een feest is het niet echt een vooroordeel he?
pi_143902960
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Met uitspraken als nivelleren is een feest is het niet echt een vooroordeel he?
De PvdA is echter alleen nog maar van de sociaal-democratische woorden maar al 20 jaar niet meer van de sociaal-democratische daden.

Om bij je voorbeeld te blijven, de PvdA werkt al 20 jaar actief mee met het versoberen van de Bijstand en het aanscherpen van de regelgeving rondom de Bijstand.

Ergens wel terecht hoor, deels kan ik me er minder in vinden, maar je 'het kan niet te gek in de Bijstand' vooroordeel tov de PvdA is in ieder geval allang niet meer van toepassing op de PvdA.

Maar goed, dat is eigenlijk een andere discussie. :)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 00:05:42 #146
396550 Richestorags
pi_143903093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De PvdA is echter alleen nog maar van de sociaal-democratische woorden maar al 20 jaar niet meer van de sociaal-democratische daden.

Om bij je voorbeeld te blijven, de PvdA werkt al 20 jaar actief mee met het versoberen van de Bijstand en het aanscherpen van de regelgeving rondom de Bijstand.

Ergens wel terecht hoor, deels kan ik me er minder in vinden, maar je 'het kan niet te gek in de Bijstand' vooroordeel tov de PvdA is in ieder geval allang niet meer van toepassing op de PvdA.

Maar goed, dat is eigenlijk een andere discussie. :)
Dat weet ik ook wel, de PvdA is allang geen echt linkse partij meer zoals de SP. De associatie is er nog steeds echter en daarom zei ik het ook.
pi_143903121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daaruit blijkt vooral dat het zinloos is om de bijstand verder uit te kleden. Geld wat je op de bijstand bespaart kost aan de andere kant van de medaille weer het vijfvoudige.
pi_143906434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 18:33 schreef Zelva het volgende:

[..]

Bron?
http://medischcontact.art(...)vesteren-in-zorg.htm
Onder andere. Wel meer van te vinden, ook van Rouvoet.
quote:
[..]

Ik denk dat die ontwikkeling door externe bedrijven gebeurd en daar niet linea recta voor wordt geïnvesteerd met door ons betaald geld en al zeker niet uit de winsten.

[..]

Bron?

[..]
Niet direct nee. Maar de kosten van die bedrijven om spullen te ontwikkelen worden wel door iemand betaald, door ons. Dat zit in de prijs verwerkt. Phillips zijn medische tak verkoopt producten aan verzekeraars en in die kosten zitten ook R en D kosten. Zo werkt het door in de prijs voor ons.
http://blog.prizewize.nl/(...)raars-onder-de-loep/
Ook hier zijn wel meer bronnen van te vinden. Lagere premie, buffer en herinvesteren. Allemaal zo slecht nog niet voor de lange termijn.
quote:
Er is nog zoveel te halen met efficiënter te werken. Mijn moeder werkt in een ziekenhuis en hoe er daar gesmeten wordt met materialen en hoe er daar klakkeloos van alles wordt weggegooid en weer nieuw aangeschaft alleen omdat een verpakkinkje open is, alsof het allemaal niks kost, is echt ongelooflijk.

En uiteraard moet elke ziekenhuis, elke zorginstelling, elke medicus zijn eigen specifieke wiel weer proberen uit te vinden.
Ja klopt. Maar ook daar ga je geen miljarden tegelijk ineens mee verdienen. Heb zelf operaties bijgewoond waar spullen worden gebruikt van duizenden euro's. Oh, het correspondeert niet met de apparatuur. Volgende.
Tja, je ligt daar met een patiënt en bij veel ingrepen kan je die moeilijk een half uur laten liggen om te gaan klooien om te wachten tot iets wel werkt. Zeker niet met zoveel dure mensen die wachten etc.

Verder eens dat in de verspilling nog een hoop te winnen valt.

Overigens is het tientje per maand meer iets wat verzekeraars mogen doen. Een verhoging die ze niet hoeven te doen. Afgelopen jaar mochten ze ook al wat verhogen en heeft geen verzekeraar dat geloof ik gedaan. Sommigen zijn zelfs naar beneden gegaan. Dus het is afwachten wat er nu gebeurt. En je hebt meer keuze, maar dat is schijnbaar vloeken hier want marktwerking. Het huidige model is verre van perfect, maar alles wat naar geld ruikt maakt een soort van blinde woede los lijkt het bij velen, terwijl er bespaard wordt en meer geld beschikbaar komt.
Je kan zelf bepalen straks of je bij een verzekeraar wil zitten met een lagere premie, of misschien bewust niet, maar herinvesteren in betere zorg of een buffer etc. Het biedt ook kansen.
pi_143906896
NL regering :(
pi_143906903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 06:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
NL regering :(
Boe fucking hoe, 110 euro. Wees blij dat de regering enigszins verstandig met de centjes probeert te doen. Bovendien, je weet nog niet eens wat er aan lastenverlichting gedaan gaat worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')