Ja, ik weet het niet hoor.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die 120.000? Ik denk het niet. Dat is een fractie!
Die zijn goed voor 132.000.000
120 euro per jaar erbij, door wel betalende klanten, is ong. 2 miljard
Dit dus er staat dat er minder gebruik wordt gemaakt van zorg dan verwacht en er wordt winst gemaakt. Dat tientje is dus helemaal niet nodig.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:24 schreef Woelwater het volgende:
En terecht, het kan natuurlijk niet zo zijn dat de zorgverzekeraars moeten gaan opdraaien voor onze kosten.
http://www.volkskrant.nl/(...)verdrievoudigd.dhtml
^^ Dat. Hoog tijd dat hoogbejaarden met torenhoge pensioenen gewoon naar verbruik gaan betalen. Dus een jongere 25 euro per maand, een bejaarde 4000 euro.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef Ener-G het volgende:
Zullen we de term 'zorgpremie' laten vallen en het gewoon 'zorgbelasting' noemen?
Geen idee? Vertel!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:27 schreef wipes66 het volgende:
hoe denk je dat ze aan hun miljardenwinst komen?
Okay, kennelijk begrijp je m'n post niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ga in een kleiner of ander soort huis wonen.
Toen ik net in m'n huidige appartement ging wonen, verdiende ik een stuk minder. Hoe beheerste ik de kosten? Onder meer door niet als een gek te gaan lopen stoken als in de herfst.
Tsja, de zorgkosten blijven maar stijgen en dat geld moet ergens vandaan worden gehaald. Dat betekent dat we met z'n allen een klein offer moet brengen, hoe vervelend dat ook moge zijn.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, kennelijk begrijp je m'n post niet.
Ik klaag niet over de kosten van gas en licht, ik stel dat deze verhoging van de zorgpremie in ons geval al gelijkstaat aan een maandtermijn gas en licht, en dat onze maandtermijn ook nog vrij hoog is, ergo: voor de meeste gezinnen zal deze verhoging van en zorgpremie gelijkstaan aan (bijna) twee maanden gas en licht.
En ja, dat vind ik dom behoorlijke stijging.
Ja dat gaat lekker werkenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. Hoog tijd dat hoogbejaarden met torenhoge pensioenen gewoon naar verbruik gaan betalen. Dus een jongere 25 euro per maand, een bejaarde 4000 euro.
Dus dit hebben we ook aan jou te dankenquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:40 schreef Tha_Duck het volgende:
ik ga al elke verkiezing braaf stemmen
Toeslag naar beneden lijkt mij een heel goed begin om wat kosten te drukken. Er zijn mensen die meer aan zorgtoeslag ontvangen dan ze aan premie betalen. En raad eens wie er vervolgens mag betalen als die mensen in de stront zitten? Inderdaad, de rest van Nederland.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zorgpremie omhoog , zorgtoeslag naar beneden. Leuke combi...
Niet alleen ditquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:43 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dus dit hebben we ook aan jou te danken
Zorgpremie betaal je aan de verzekeraar. Zorgtoeslag wordt door de overheid betaald.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Niks is gratis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:52 schreef Friek_ het volgende:
Belachelijk, goede zorg is een mensenrecht en behoort geheel gratis te zijn.
Niet zo gek ook aangezien sommige personen zelfs geld overhielden met maximale zorgtoeslag en maximaal eigen risico. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Enkel voor chronisch zieken.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:52 schreef Friek_ het volgende:
Zorgtoeslag mogen ze sowieso wel afschaffen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:42 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En wat weerhoudt je ervan om een ziekenhuis op te richten wat gratis is en geen salaris betaald aan het personeel? Want het moet gratis.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:52 schreef Friek_ het volgende:
240 euro per jaar. Ik vind het nogal wat. Ik pak het op een andere manier wel weer terugquote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
Nou nou, wat erg.
Lekker interessant, een fucking tientje per maand.
Zo kan je alles recht lullen. Gewoon aan het begin van het jaar roepen dat de zorgpremie met 3000 euro gaat stijgen volgend jaar om vervolgens de stijging te beperken tot 400 euro en net te doen of dat heel weinig is.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
Stijging valt trouwens nog mee; CPB schatte begin dit jaar een stijging van ¤200,- euro in
Hier op zich wel een aardig artikel met wat uitleg:
http://www.zorgwijzer.nl/(...)ie-2015-met-200-euro
Als we samen wat meer belasting betalen is de gratis zorg voor iedereen zo gepiept.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En wat weerhoudt je ervan om een ziekenhuis op te richten wat gratis is en geen salaris betaald aan het personeel? Want het moet gratis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |