Moeten we dan nóg meer bezuinigen op Defensie?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:04 schreef Dettol het volgende:
Maar Defensie krijgt wel 100 miljoen extra! Kunnen we ons mooi klaar maken voor de oorlog tegen Belgie!
Waar lees je dat? Ik zeg dat ze er geld bij krijgen...quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:23 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Moeten we dan nóg meer bezuinigen op Defensie?
Besteed jij 70 euro per week aan eten? Als je kinderen hebt wordt het wel wat lastiger natuurlijk.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:53 schreef LasTeR het volgende:
Met een tientje kan ik geeneens een dag eten man.
Je impliceert het wel.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:24 schreef Dettol het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik zeg dat ze er geld bij krijgen...
Denk dat dat wel genoeg uitgekleed is ondertussen, maar zie niet waar ze geld voor nodig hebben momenteelquote:
Nee ik bedoel het ook op die manier.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:06 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Klopt maar premie gaat omhoog met tientje je kan niet zeggen oh dat kan ik niet bepalen. Als jij nét rondkomt dan pff..... 10 Euro is dan te....
Ja, ik las het. Ik moet dat sowieso elk jaar betalen omdat ik verschillende soorten medicatie heb.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:10 schreef leita het volgende:
Eigen risico gaat daarnaast ook nog met een paar tientjes omhoog :/
He, dat is een leuke site.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 10:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Heel veel diverse en gezonde gerechten hoor.
http://www.bijstandsgerechten.nl/week-gerechten-tot-e-5/
Ik heb twee kinderen en ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, verzorgingsproducten, wasmiddel enz.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:26 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Besteed jij 70 euro per week aan eten? Als je kinderen hebt wordt het wel wat lastiger natuurlijk.
heb uitkeringquote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:59 schreef switchboy het volgende:
/care
Is maar 120 euro op jaarbasis![]()
nou nou maar in Denemarken heb je 2x zoveel he!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb twee kinderen en ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, verzorgingsproducten, wasmiddel enz.
En nee ik heb geen uitkering of bijstand.
Het is te doen, niet makkelijk maar als het moet dan moet het.
In Scandinavië zijn de belastingen ook 5x hoger dus betaal je het niet linksom dan is het wel rechtsom.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:03 schreef snakelady het volgende:
Het hele systeem zou moeten veranderen, naar een non-profit organisatie.
In december ben ik weg naar Denemarken, daar is het zo dat iedereen gewoon verzekerd is, klaar, het zit in de belasting.
Eigen bijdrage is daar minimaal, dat is in alle Scandinavische landen zo, waarom kan dat hier in Nederland niet?
Income tax rates for 2013quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In Scandinavië zijn de belastingen ook 5x hoger dus betaal je het niet linksom dan is het wel rechtsom.
Wat betreft levensmiddelen, als je bv naar de Lidl of de Aldi gaat die ze daar ook hebben valt het heel erg mee.quote:Denmark has a complex system of personal income tax that includes:
a labour market contribution of 8% of your entire income (employees and self-employed workers)
a deduction before any tax is due: personal allowance of DKK 42,000 (under 18 DKK 31,500) for municipal taxes, health contributions of 6% and bottom-bracket tax of 5.83%
highest tax bracket of 15% on income above DKK 421,900
municipal income tax and church tax – payable at flat rates, which vary depending on where you live (average 2011 rate: 25.7%)
social security contributions.
In total, no person must pay more than 51.5% in national and municipal taxes combined.
hoe betalen ze de vulploegmedewerkers die 2x zoveel verdienen dan in NL met dezelfde winkelprijzen?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 12:42 schreef snakelady het volgende:
Wat betreft levensmiddelen, als je bv naar de Lidl of de Aldi gaat die ze daar ook hebben valt het heel erg mee.
Yup, en wat andere toeslagen worden ook minder of gaan er uit.quote:
Geweldig en ik maar hopen op een tientje extraquote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Yup, en wat andere toeslagen worden ook minder of gaan er uit.
Ik eet voor 30 euro per maand, dus dat tientje is maar liefst 10 dagen eten.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voor vele is dat tientje extra veel, ik begrijp dat dat moeilijk te begrijpen is maar voor sommige is een tientje twee dagen eten.
En je zuipt voor een paar honderd per maand? 30 ¤ is wel erg weinig hoor, wat eet je dan? Niet in Nederland zeker.....quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:25 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Ik eet voor 30 euro per maand, dus dat tientje is maar liefst 10 dagen eten.
30 is in principe voldoende. Met goed lunchen spaar je al een hoop. Als ontbijt neem ik meestal havermout, eventueel aangevuld met een beetje suiker/fruit/kaneel. Voor lunch rijst, bonen en seizoensverse groenten. Soms neem ik wat vlees, hoewel dit vaak erg lang duurt (ik neem meestal vlees dat lang duurt om te koken of orgaanvlees, dit is immers niet populair en daarom spotgoedkoop). Omdat ik een grote lunch gehad heb, is de behoefte aan avondeten vaak klein. Soms een beetje fruit, een koekje of een boterham. Maar meestal bestaat mijn avondeten uit een kopje (chocolade)melk of thee.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:45 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
En je zuipt voor een paar honderd per maand? 30 ¤ is wel erg weinig hoor, wat eet je dan? Niet in Nederland zeker.....
Maar dan weeg je dus 45 kilo en beweeg je niet? Ik zou omvallen met zo'n zielig beetje eten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 20:57 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
30 is in principe voldoende. Met goed lunchen spaar je al een hoop. Als ontbijt neem ik meestal havermout, eventueel aangevuld met een beetje suiker/fruit/kaneel. Voor lunch rijst, bonen en seizoensverse groenten. Soms neem ik wat vlees, hoewel dit vaak erg lang duurt (ik neem meestal vlees dat lang duurt om te koken of orgaanvlees, dit is immers niet populair en daarom spotgoedkoop). Omdat ik een grote lunch gehad heb, is de behoefte aan avondeten vaak klein. Soms een beetje fruit, een koekje of een boterham. Maar meestal bestaat mijn avondeten uit een kopje (chocolade)melk of thee.
Is inderdaad in Hongarije, maar ik denk dat ik in Nederland ook voor 30-35 euro per maand zou kunnen eten.
Is een beetje begonnen als experiment, omdat ik van mezelf vond dat ik te veel aan eten spendeerde, maar dit vind ik eigenlijk veel leuker. Het doel is niet om zo goedkoop mogelijk te leven, het doel is om al m'n eten zelf te maken, zo min mogelijk dingen uit potjes en zakjes en zo veel mogelijk met simpele ingrediënten werken.
Nou nee, ik weet niet precies hoeveel caloriëen ik binnenkrijg, maar heb nooit een knorrende maag. Met goede planning kun je enorme besparingen maken (bijv. geen bonen uit blik maar gedroogde bonen kopen)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:14 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Maar dan weeg je dus 45 kilo en beweeg je niet? Ik zou omvallen met zo'n zielig beetje eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |