abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143852557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:

Ja, ze hadden alle spullen al ingekocht :').
En doen geen uitspraken meer over volgend jaar, behalve dan dag ZP niet verdwijnt, zo lees ik.

Dat is een snel succes van een boycot. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143852574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, ze hadden alle spullen al ingekocht :').
Een echt politieke afweging zal niet geweest zijn.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:26:20 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143852578
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

En doen geen uitspraken meer over volgend jaar, behalve dan dag ZP niet verdwijnt, zo lees ik.

Dat is een snel succes van een boycot. ;)
Sja, twitter en FB zullen ontploft zijn idd, dan moeten ze iets op het hoofdkantoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143852591
Heeft Wilders al gereageerd ?
pi_143852650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, twitter en FB zullen ontploft zijn idd, dan moeten ze iets op het hoofdkantoor.
Ik kan er iig wel om lachen. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:29:39 #231
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143852665
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan er iig wel om lachen. ;)
Ik ook wel, PC tot het pijn doet in de marketing :P.

beetje als fenimisme B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143852749
Alle zwarte pieten ons land uit!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 17:34:16 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:39:27 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_143852890
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:22 schreef ieniminimuis het volgende:

Dus dan zijn rode geschminkte Pieten ook al uitgesloten...
Nou nee, alleen als we ze een indianentooi geven. Alhoewel het ook dan niet zo heel erg zou zijn (meer gewoon vreemd), omdat wij maar een zeer beperkt aandeel hadden in de uitroeiing van de indianen.
quote:
Ik wil gewoon aangeven dat welke oplossing we ook bedenken er wordt altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt. Het is aan de persoon in kwestie in hoeverre hij zich daar in mee laat gaan.
En soms vind ik dat mensen de geschiedenis maar eens met rust moeten laten en niet specifiek op zoek moeten gaan naar situaties waarin zijn zich gediscrimineerd voelen.
Okay maar dan moet je het wel doortrekken dat we ons ook moeten kunnen verkleden als Joden in concentratiekampoutfit, gewoon lekker gezellig, en Moslims hun feestjes moeten kunnen houden waar ze gepapiermacheede torens op kunnen blazen. En bovenal, dat de lokale overheid dit moet subsidiëren en winkels hier themadagen aan besteden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:40:43 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143852924
Nu schaffen ze 'm niet af, maar negeren ze 'm dood.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_143852934
Net of ook maar een iemand de Hema gaat boycotten als het puntje bij het paaltje komt.

Nederlanders hebben heel geen principes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143852989
de HEMA..wat doe je nu toch? wat 'n hypocriet gedoe, als je er zo tegen bent (wat je niet bent natuurlijk) pleur je nu alles weg ivm zwarte pieten ipv die lage actie, de weg van de minste weerstand noemen ze dit, wees er maar trots op w/

wat 'n stelletje azijnpisser in de minderheid nog wel voor elkaar krijgen..scary stuff ^O^
pi_143853083
Zou wel vet zijn als bij de volgende optocht sinterklaas dit keihard zingt:
pi_143853233
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:42 schreef killerkip69 het volgende:
de HEMA..wat doe je nu toch? wat 'n hypocriet gedoe, als je er zo tegen bent (wat je niet bent natuurlijk) pleur je nu alles weg ivm zwarte pieten ipv die lage actie, de weg van de minste weerstand noemen ze dit, wees er maar trots op w/

wat 'n stelletje azijnpisser in de minderheid nog wel voor elkaar krijgen..scary stuff ^O^
I guess....geld stinkt niet, ze scheten in hun broek LOL!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:50:56 #239
190104 Jareth
Such a pity...
pi_143853243
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij heeft het later verwijderd. Hij is het levende bewijs van de spreuk "zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten" Het is een racist met paranoia.

De scholen hebben de fout gemaakt door te doen alsof blanken de slaven vingen, terwijl hun eigen landgenoten hun voorvaderen verkochten na een oorlog. Zwarte piet had een page pak aan in een tijd waar blanke kinderen in fabrieken het daglicht nooit zagen. Page kleding werden gegeven aan kinderen van adel. Het was vroeger de normaalste zaak dat deze kinderen een soort van opleiding kregen bij andere rijken der aarde. Doen alsof Afrikanen geen elite kenden en dus ook pages kenden is pas arrogant en racistisch. Slavernij was al afgeschaft, al zullen de donkere medemensen het toen nog erg moeilijk hebben gehad, maar doen alsof kinderen van arme gezinnen het beter hadden is walgelijk. Zwarte piet is in dat boek niet opgezet als slaaf. Hooguit als een beetje dommig persoon, wat men heeft veranderd in een kindervriend (een gelijke aan de kinderen)

Dat we buigen voor een racist is trouwens niets nieuws in Nederland. Ik ben dus ook helemaal voor het verhaal aan te passen en zeggen dat de zwarte pieten ontslag hebben genomen en uit alle landen mensen kwamen om Sinterklaas te helpen. Er een soort multicul van te maken. Maar dan wel alleen wanneer het merendeel van onze donkergetinte bevolking er net zo over denkt als die racist en zwarte piet als racistisch beschouwt. Ik geloof daar namelijk niet in.Ik denk echt dat het er maar een paar zijn die zo denken en vergiftigen hun kinderen, zoals een recht extremist zijn kinderen wil vergiftigen om dezelfde denkwijze te krijgen. Dat is hier aan de hand. Scholen hadden meer moeten vertellen over de slavernij (de waarheid) Ook over de blanke slavernij werd niets verteld op scholen. En de functie van de kledij die zwarte piet droeg. (in het boek heette hij nog niet zwarte piet trouwens, maar "knecht" .) Op boerderijen had men ook knechten, en in adelijke krijgen ook.

Ik voel mij niet verantwoordelijk voor de discriminerende opmerkingen vanuit autochtonen op internet, en hoop dat de allochtonen zich ook niet verantwoordelijk voelen voor de discriminerende opmerkingen naar autochtonen toe. Ja er leven racisten in Nederland. Ja, daar is die quincy er een van.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_143853606
HEMA gelooft nog in Zwarte Piet

In een aangepaste verklaring zegt HEMA dinsdagmiddag naar aanleiding van een stroom berichten Zwarte Piet niet in de ban te doen. „Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment”, aldus de HEMA.

Een HEMA-directeur zou in een e-mail aan een klant hebben geschreven dat voortaan vrijwel geen enkele Zwarte Piet meer op verpakkingen te zien zou zijn. Het bestaan van de mail wordt door HEMA niet tegengesproken.
Het concern, dat naar aanleiding van de berichten trending topic op Twitter werd door reacties van voor- en tegenstanders, heeft zijn standpunt bijgesteld. „We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen”, aldus HEMA
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:06:12 #241
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143853706
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Net of ook maar een iemand de Hema gaat boycotten als het puntje bij het paaltje komt.

Misschien is het je ontgaan maar de hema is na de verbouwing(hema nieuwe stijl) totaal niet interresant meer, het assortiment is gehalveerd en men mikt op kleding (vrouwen en kinderen),
nu die zwarte piet er ook bijna aan gaat is het hek van de dam.
De Hema is de hema niet meer, vroeger kwam ik er geregelt maar nu ,sorry wat een afgang .
Wordt tijd voor een nieuw management en bestuur daar anders zijn ze binnen 2 jaar failliet.
There is only one religion
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:07:58 #242
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143853756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
HEMA gelooft nog in Zwarte Piet

In een aangepaste verklaring zegt HEMA dinsdagmiddag naar aanleiding van een stroom berichten Zwarte Piet niet in de ban te doen. „Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment”, aldus de HEMA.

Een HEMA-directeur zou in een e-mail aan een klant hebben geschreven dat voortaan vrijwel geen enkele Zwarte Piet meer op verpakkingen te zien zou zijn. Het bestaan van de mail wordt door HEMA niet tegengesproken.
Het concern, dat naar aanleiding van de berichten trending topic op Twitter werd door reacties van voor- en tegenstanders, heeft zijn standpunt bijgesteld. „We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen”, aldus HEMA
De schade is al aangericht , men heeft een hekel aan kontendraaiers(zie de PvdA) op naar de appie voor zwartepiet chocola
pi_143853775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

Bijna niemand zal een hele winkel bannen vanwege hun pieten standpunt. Maar een grotere groep zal wel de pepernoten en chocoladeletters elders kopen zodra ze regenboogpieten op de verpakking zien. Als maar 5% van de voorstanders van een zwarte piet dat doet, dan zullen die winkels op termijn hun beleid weer terug draaien.

En Hema draait hun standpunt nu al bij.
pi_143853803
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:07 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

De schade is al aangericht , men heeft een hekel aan kontendraaiers(zie de PvdA) op naar de appie voor zwartepiet chocola
Dan zou ik niet naar de Appie gaan
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:10:29 #245
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143853834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zou ik niet naar de Appie gaan
Wand?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:11:51 #246
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_143853870
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Heeft Wilders al gereageerd ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_143853990
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:10 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Wand?
Lees de allereerste zin in de OP eens :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:15:31 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143853992
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Beter gewoon Pieten afschaffen.
No Way Jose!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143854043
Waarom gaan alle grote bedrijven ineens hierin mee?!

Godverdomme wat haat ik die vieze "progressieve" ratten toch.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143854063
Jammer...

Zelfs onze Nederlandse winkels zijn er allang niet meer voor Nederlanders. Nee ook de buitenlandse consument is belangrijk(er) geworden. Waarom zouden ze anders een puur Hollandse traditie zo omzeep helpen. Ik hoop dat het Hollandse volk zelf sterk genoeg is om deze traditie in leven te houden, want kennelijk is de overheid en het bedrijfsleven niet nationalistisch genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')