Hou eens op met spammen joh.quote:Op dinsdag 23 september 2014 18:54 schreef Fasari3.0 het volgende:
Hier zijn hele handige ebooks en cursussen voor als je eventueel photoshop wilt gebruiken/gebruikt maar nog niet weet hoe je het moet gebruikenMisschien handig voor mensen die fotograferen of foto's wil perfectioneren!
Als je op dat exporteer venster drukt, dan kun je allerlei settings aanpassen (naam, doelmap, kwaliteit etc). Die kwaliteit moet op 100 staan ipv 60 of 75. Ik zou het gewoon proberen, en indien het niet werkt gewoon op 75 terug zettenquote:Op dinsdag 23 september 2014 19:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Staat dat bij bestandsinstellingen? Daar staat kwaliteit op 75Bedoel je dat? Want staat geen procent achter.
Geprobeerd, maar maakt geen verschil helaasquote:Op dinsdag 23 september 2014 20:03 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Als je op dat exporteer venster drukt, dan kun je allerlei settings aanpassen (naam, doelmap, kwaliteit etc). Die kwaliteit moet op 100 staan ipv 60 of 75. Ik zou het gewoon proberen, en indien het niet werkt gewoon op 75 terug zetten
Jammerquote:Op dinsdag 23 september 2014 20:07 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Geprobeerd, maar maakt geen verschil helaasik begrijp er helemaal niks van..
Doe eens snel op 100 zettenquote:Op dinsdag 23 september 2014 19:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Staat dat bij bestandsinstellingen? Daar staat kwaliteit op 75Bedoel je dat? Want staat geen procent achter.
Hihi gelijk gedaanquote:Op dinsdag 23 september 2014 20:29 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Doe eens snel op 100 zetten!
Nou ik kan het me niet voorstellen, dit is inderdaad de enige foto waarbij ik dit probleem heb. Zelfs foto's uit dezelfde serie heb ik het niet mee.quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:33 schreef Fleauris het volgende:
Ligt het niet aan de JPEG compressie? Of is dit de enige foto waarbij je dit probleem hebt?
Kan je vanuit Lightroom niet exporteren als PNG toevallig?
Dus het is daarmee nog niet opgelost?quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hihi gelijk gedaan
[..]
Nou ik kan het me niet voorstellen, dit is inderdaad de enige foto waarbij ik dit probleem heb. Zelfs foto's uit dezelfde serie heb ik het niet mee.
Waarmee?quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:56 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dus het is daarmee nog niet opgelost?
Neequote:Op dinsdag 23 september 2014 21:59 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Het verzetten van de kwaliteit naar 100%?
Heb snel even op google gezocht en er zijn meer mensen met het probleem maar duidelijke oplossingen worden niet gegevenquote:
Is het niet toevallig een crop die uitgerekt wordt wanneer je deze op de zelfde resolutie exporteert als je andere foto's?quote:
Balen! Maar lief dat je even gekeken hebt, dank jequote:Op dinsdag 23 september 2014 23:03 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb snel even op google gezocht en er zijn meer mensen met het probleem maar duidelijke oplossingen worden niet gegeven!
Ik zou het zo ook echt niet weten, hoop dat er iemand is die je verder kan helpen.
Ik kan het me niet voorstellen, ik doe precies hetzelfde met deze plaat als met alle andere foto's. Ik exporteer altijd 2 formaten; ware formaat en aangepast webformaat. Altijd zonder problemen, alle andere foto's uit deze honden serie zonder problemen. Echt alleen deze foto doet dit, super super vaagquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:13 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Is het niet toevallig een crop die uitgerekt wordt wanneer je deze op de zelfde resolutie exporteert als je andere foto's?
Ook wanneer je meerdere foto's geselecteerd hebt en deze exporteert als een batch?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:14 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Balen! Maar lief dat je even gekeken hebt, dank jeGelukkig zaten er nog genoeg toffe foto's in deze serie, dus heel afhankelijk ben ik niet van deze.. Maar het is wel gewoon zonde en irritant, natuurlijk.
[..]
Ik kan het me niet voorstellen, ik doe precies hetzelfde met deze plaat als met alle andere foto's. Ik exporteer altijd 2 formaten; ware formaat en aangepast webformaat. Altijd zonder problemen, alle andere foto's uit deze honden serie zonder problemen. Echt alleen deze foto doet dit, super super vaag
Sorry, exporteert als een batch?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:15 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ook wanneer je meerdere foto's geselecteerd hebt en deze exporteert als een batch?
Nouja.. meerdere foto's tegelijkertijd exporteren naar een mapje bedoel ik.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:16 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Sorry, exporteert als een batch?
Dan exporteert Lightroom altijd in aangegeven maat of originele groote (na crop).quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:17 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Nouja.. meerdere foto's tegelijkertijd exporteren naar een mapje bedoel ik.
Ja, inderdaad. Moest wel even goed kijken, maar zie het aan de rits en de zakjes.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:24 schreef Pandaplint het volgende:
Hmm. Ik heb zelf ook even gekeken en ik zie hier ook verschil tussen lightroom preview en geexporteerde jpeg in mac voorvertoning
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden. De onscherpte wordt (bij mij) veroorzaakt door het verkleinen van de jpeg foto in voorvertonging (in jouw gewal windows viewer)zodat de foto in het venster past. Als ik de jpeg op werkelijke grootte bekijk en vergelijk met de lightroom preview zie ik geen verschil.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:26 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Moest wel even goed kijken, maar zie het aan de rits en de zakjes.
Nope, hier nog steeds hetzelfde verhaalquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:32 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden. De onscherpte wordt (bij mij) veroorzaakt door het verkleinen van de jpeg foto in voorvertonging (in jouw gewal windows viewer)zodat de foto in het venster past. Als ik de jpeg op werkelijke grootte bekijk en vergelijk met de lightroom preview zie ik geen verschil.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |