In hoger beroep zegt de rechter simpelweg dat Piet niet beledigend bedoeld is, en weg zijn de zeurpieten. Oh wacht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Jullie"? Ik hoor niet bij die klagers hoor. Ik wijs er slechts op dat de klagers wettelijk gezien gelijk hebben. Zij hebben, net zoals iedere andere Nederlander, het recht om niet beledigd te worden. Als ze daarvan gebruik maken, tegen de wil van de meerderheid in, is dat hun goed recht.
Ja, jullie. Zoals al aangegeven: wacht het hoger beroep nou eens af. En iedereen heeft het recht niet beledigd te worden? De rechter lacht me uit als ik kom klagen, omdat iemand iets over mijn platvoeten heeft gezegd, waardoor ik beledigd ben.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
"Jullie"? Ik hoor niet bij die klagers hoor. Ik wijs er slechts op dat de klagers wettelijk gezien gelijk hebben. Zij hebben, net zoals iedere andere Nederlander, het recht om niet beledigd te worden. Als ze daarvan gebruik maken, tegen de wil van de meerderheid in, is dat hun goed recht.
En volgens de rechter en volgens de Hema.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, ZP is volgens het volk met een accentje 'raciestiescccccch' en 'dieskrmieninazieeeeeee'.
Laten we dan maar eens afwachten wat daaruit komt. Maar niet gaan huilen als weer besloten wordt dat Zwarte Piet racistisch is hé.quote:[..]
Gelukkig is daar een hoger beroep voor.
Tuurlijk joh.quote:[..]
Och, van een Hema waar inderdaad het schooiersvolk onder de Nederlands rondloopt kan ik het wel voorstellen, de helft daarvan heeft inderdaad dat kleurtje en voelt zich onterecht achtergesteld.
Dat zijn natuurlijk allemaal anderen. Jij niet. Jij bent superintelligent en hebt overal verstand van. Gelukkig blijf je er zo normaal onder.quote:[..]
Er is niks met mijn standpunt, ik vind dat mensen teveel zeiken in dit land, te lange tenen hebben, te dom zijn om te poepen en op basis van hun ondermaatse IQ eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben. Of je dan anti-Piet bent of pro-PVV maakt niet zoveel uit; teveel domme mensen met te grote praatjes terwijl ze niet weten waar het over gaat.
Weet je dat heel zeker?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Gelijk dat Zwarte Piet beledigend is. De rechter heeft namelijk besloten dat Zwarte Piet wel degelijk racistisch is
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Hema aangeklaagd wordt? Moet de Hema dan naar het gevang? Of moeten ze een boete betalen? Juist. En waarmee betaal je een boete? Met pepernoten of met centjes? Juist.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, Hema denkt aan de centen. Hema denkt echt niet dat ze aangeklaagd gaan worden hoordan zou eerst ZP eens strafbaar moeten worden gesteld, succes met dat voor elkaar krijgen
Hier liggen ze vannacht wakker van kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor de winkeliers: sinds er geen negerzoenen meer bestaan heb ik het slappe aftreksel daarvan nooit meer gekocht. 't Is maar dat je het weet.
Politiek correct gezever maakt meer kapot dan je lief is.
Hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In hoger beroep zegt de rechter simpelweg dat Piet niet beledigend bedoeld is, en weg zijn de zeurpieten. Oh wacht.
De rechter in Amsterdam vindt dat ZP in Amsterdam zwarte mensen onder artikel 8 kan beledigen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En volgens de rechter en volgens de Hema.
Dat was de 1e keer al niet de uitspraak, dus dat het nu zou moeten worden lijkt me zeer sterk. Huiswerk jongen, huiswerk.quote:Laten we dan maar eens afwachten wat daaruit komt. Maar niet gaan huilen als weer besloten wordt dat Zwarte Piet racistisch is hé.
Als ik zie dat mensen zoals jij al moeite hebben een vonnis normaal te lezen schiet mijn zelfvertrouwen wel omhoog ja. En ja, dan denk ik inderdaad dat er heel wat mensen heel erg veel dommer zijn aangezien jij nog fatsoenlijk Nederlands uit je toetsenbord weet te persen.quote:Dat zijn natuurlijk allemaal anderen. Jij niet. Jij bent superintelligent en hebt overal verstand van. Gelukkig blijf je er zo normaal onder.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt, het is gewoon om keiharde centen binnen te halen. Ze zijn bang dat ze aangeklaagd worden omdat ze Zwarte Piet in de winkel hebben liggen. Kennelijk vinden ze die aanklacht reëel genoeg om zich daartegen in te dekken, ondanks dat het hen klanten kost.
Juist niet, je spreekt jezelf tegen; zie de bovenste quote.quote:Met andere woorden: Hema denkt ook dat Zwarte Piet racistisch is.
Op basis waarvan zou Hema aangeklaagd moeten worden? Het verkopen van een figuur dat in Amsterdam als beledigend ervaren wordt? Lijkt me heeeeeeeeeeeeeel erg sterk. Maar hey, het staat jou en je maten vrij om dat te proberen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Hema aangeklaagd wordt? Moet de Hema dan naar het gevang? Of moeten ze een boete betalen? Juist. En waarmee betaal je een boete? Met pepernoten of met centjes? Juist.
Dan heb je het vonnis niet gelezen. Staat slordig, zo hoog met je moraliserend vingertje wijzen en dan je feiten niet op orde hebben.quote:
Welke rechter, welke uitspraak dan?quote:
In het vonnis staat vrij letterlijk dat Zwarte Piet racistisch is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De rechter in Amsterdam vindt dat ZP in Amsterdam zwarte mensen onder artikel 8 kan beledigen.
Huiswerk jongen, huiswerk.
[..]
Dat was de 1e keer al niet de uitspraak, dus dat het nu zou moeten worden lijkt me zeer sterk. Huiswerk jongen, huiswerk.
[..]
Als ik zie dat mensen zoals jij al moeite hebben een vonnis normaal te lezen schiet mijn zelfvertrouwen wel omhoog ja. En ja, dan denk ik inderdaad dat er heel wat mensen heel erg veel dommer zijn aangezien jij nog fatsoenlijk Nederlands uit je toetsenbord weet te persen.
Huiswerk, jongen, huiswerk.quote:Blijkens deze e-mailberichten stelt het College zich op het standpunt dat Zwarte Piet een fenomeen is dat een racistisch onderdeel is van de Sinterklaastraditie.
[..]
De rechtbank hecht waarde aan het standpunt van het College.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan heb je het vonnis niet gelezen. Staat slordig, zo hoog met je moraliserend vingertje wijzen en dan je feiten niet op orde hebben.
quote:
quote:
Bronquote:Blijkens deze e-mailberichten stelt het College zich op het standpunt dat Zwarte Piet een fenomeen is dat een racistisch onderdeel is van de Sinterklaastraditie.
[..]
De rechtbank hecht waarde aan het standpunt van het College.
Hmm geen idee. Zag hem voorbij komen op Facebook:Pquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:19 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Volgens mij geen echt account.
Waarom zouden ze bang zijn dat ze aangeklaagd worden als ze zouden denken dat de aanklacht geen merites heeft? Hoe zou de aanklacht merites moeten hebben als ze zouden denken dat Zwarte Piet onschuldig is?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Juist niet, je spreekt jezelf tegen; zie de bovenste quote.
Volgens mij zelfs in tegendeel:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm geen idee. Zag hem voorbij komen op Facebook:P
Maar heeft Hema deze worsten idd in de aanbieding gehad ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |