abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143848856
Omdat zij het koopcontract hebben, inclusief de bak documentatie waar ze om gevraag hebben... goeiemorgen BASP 1. Daar heb je zo'n verzekering juist voor, dan hoef ik niet het koopcontract uit m'n hoofd te leren
pi_143849484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:17 schreef Tja..1986 het volgende:
Op zichzelf is het natuurlijk heel dom van TS dat hij geen bouwkundig onderzoek heeft laten doen of zelf even gesprongen inderdaad, maar dat maakt in deze zaak geen donder uit. Als het gewoon in het contract staat hoeft TS helemaal niet meer zelf te onderzoeken. De onderzoeksplicht is voor verborgen gebreken, niet voor dingen waarover (bewust of onbewust) gelogen is.
Precies. Dat is altijd waar het fout gaat als niet-juristen of zelfs middelmatige juristen zich met het recht gaan bemoeien: Die plukken ergens een rechtsregeltje vandaan dat van toepassing lijkt, maar zo werkt het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143849753
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:41 schreef syrusmd het volgende:
Omdat zij het koopcontract hebben, inclusief de bak documentatie waar ze om gevraag hebben... goeiemorgen BASP 1. Daar heb je zo'n verzekering juist voor, dan hoef ik niet het koopcontract uit m'n hoofd te leren
Hier is het ondertussen al middag, maar aangezien jij hier halve informatie geeft kun je zulke opmerkingen verwachten. :D
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:12:58 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_143849988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wij ook niet want mogelijk zijn de vloeren/balken in prima staat en was er bouwtechnisch niets aan de hand.
Het maakt natuurlijk niet uit of het in prima staat verkeerd of niet. Feit is gewoon dat er staat dat er een betonnen vloer zou liggen, en het is hout. Dit heeft een impact op de levensduur.

Maar ik zou idd VEH inschakelen. Of als je geen lid bent een bouwkundig expert en/of taxateur.
pi_143850073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:18 schreef syrusmd het volgende:
Ik ga zo eens even zoeken hoe het precies in het koopcontract staat. Kom er z.s.m. op terug. Overigens zegt de rechtsbijstand, je hebt gelijk... dat is al mooi
Tuurlijk heb je gelijk. Maar zeggen ze al iets over de gevolgen? Want het is helemaal niet standaard zo dat een betonnen vloer beter is dan een houten. Dus welke 'schade' hier nu zou moeten zijn is mij eigenlijk niet echt duidelijk.
pi_143850172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:12 schreef Blik het volgende:
Dit heeft een impact op de levensduur.

Daar geloof ik weinig van als het verder bouwtechnisch in orde is. Alleen de vloer van de begane grond is een ander verhaal en de natte ruimtes moeten goed zijn.

Verder geeft TS ook nog eens aan :
quote:
Als hij nou gewoon had verteld dat het hout was was het voor mij verder ook geen probleem geweest
Einde discussie en slotje dus maar.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:21:00 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_143850308
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar geloof ik weinig van als het verder bouwtechnisch in orde is. Alleen de vloer van de begane grond is een ander verhaal en de natte ruimtes moeten goed zijn.

Verder geeft TS ook nog eens aan :

[..]

Einde discussie en slotje dus maar.
Als de eigenaar het in het contract zet is er gewoon sprake van dwaling en daarvoor dient TS een schadevergoeding te krijgen op basis van een goed onderzoek door een taxateur/bouwkundig expert. Dat is waar het over gaat.

Het gaat niet over dat TS een bouwkundige keuring had moeten laten doen, of dat TS ook tevreden was geweest met een houten vloer als er niet over gelogen was. Dat maakt gewoon niet uit. Overigens heeft beton wel een langere levensduur dan beton, hout zal gewoon eerder worden aangetast dan beton.
pi_143850415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef Blik het volgende:
Als de eigenaar het in het contract zet is er gewoon sprake van dwaling
Duidelijk dus niet want TS had het huis zo ook gekocht met houten vloeren.
pi_143850472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef Blik het volgende:
Overigens heeft beton wel een langere levensduur dan beton, hout zal gewoon eerder worden aangetast dan beton.
Nou is er in de jaren 60 en 70 nogal wat beton gestort wat nu toch echt weggerot is. :P

Misschien moet TS maar blij zijn dat er geen beton in zit.
pi_143851059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Het maakt natuurlijk niet uit of het in prima staat verkeerd of niet. Feit is gewoon dat er staat dat er een betonnen vloer zou liggen, en het is hout. Dit heeft een impact op de levensduur.

Maar ik zou idd VEH inschakelen. Of als je geen lid bent een bouwkundig expert en/of taxateur.
Voor de vraag óf een schadevergoeding op zijn plaats is maakt dat niet uit. Voor de hoogte van de schadevergoeding maakt de staat van de huidige houten vloeren uiteraard wel degelijk uit.
pi_143851124
Het is voor mij een principekwestie geworden. Ongeacht of ik de houten vloer prima gevonden zou hebben, dat is niet wat mij verkocht is. Blik formuleert het goed, als de eigenaar het in het contract zet is er gewoon sprake van dwaling.

Ik wil gewoon weten hoe het zit. Mijn mening, die van de makelaar of de verkoper doen er niet toe. Als ik zo thuis ben pak ik het koopcontract er even bij. Laten we niet vergeten dat in het recht een mening niet veel waard is.
pi_143851273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:40 schreef syrusmd het volgende:
Blik formuleert het goed, als de eigenaar het in het contract zet is er gewoon sprake van dwaling.

Blik formuleert het niet goed. Er is wel een onjuiste voorstelling van zake gegeven maar die foute informatie heeft volgens jouw eigen tekst geen effect op het tot stand komen van de overeenkomst want je zou er geen probleem van hebben gemaakt als er stond dat er houten vloeren in hadden gezeten.
pi_143851456
Ja, maar dat weten zij niet. En mocht er iemand meelezen, succes met bewijzen dat ik het ben.

Ja meneer de rechter, als de verkoper mij geen verkeerde voorstelling van zaken had gegeven had ik natuurlijk nooit zomaar een huis met een houten vloer gekocht. Dit gaat mij in de toekomst veel meer onderhoudskosten opleveren dan een moderne betonnen vloer!
pi_143851720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:15 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Tuurlijk heb je gelijk. Maar zeggen ze al iets over de gevolgen? Want het is helemaal niet standaard zo dat een betonnen vloer beter is dan een houten. Dus welke 'schade' hier nu zou moeten zijn is mij eigenlijk niet echt duidelijk.
Ik ben ook een leek op dit gebeid maar kan me voorstellen dat er qua warmte en geluidsisolatie nog wel een verschil is tussen een houten danwel betonnen vloer.
pi_143852526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:50 schreef syrusmd het volgende:
Ja, maar dat weten zij niet. En mocht er iemand meelezen, succes met bewijzen dat ik het ben.

Ja meneer de rechter, als de verkoper mij geen verkeerde voorstelling van zaken had gegeven had ik natuurlijk nooit zomaar een huis met een houten vloer gekocht. Dit gaat mij in de toekomst veel meer onderhoudskosten opleveren dan een moderne betonnen vloer!
Okay dus je zegt ik heb er totaal geen verstand van en kon niet zo merken dat het een houten vloer was en heb het verder niet onderzocht maar het is wel zo essentieel voor mij dat ik het anders niet zou kopen. Succes.
pi_143852695
Ik zal verder alleen nog reageren op mensen die daadwerkelijk wat te melden hebben. Dat het slimmer was een bouwkundig rapport te laten maken weet ik inmiddels ook wel, en had ik overigens ook in het begin al gemeld. Je hoeft het er niet mee eens te zijn...dat ben ik het namelijk ook niet :)
pi_143852829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:31 schreef syrusmd het volgende:
Ik zal verder alleen nog reageren op mensen die daadwerkelijk wat te melden hebben. Dat het slimmer was een bouwkundig rapport te laten maken weet ik inmiddels ook wel, en had ik overigens ook in het begin al gemeld. Je hoeft het er niet mee eens te zijn...dat ben ik het namelijk ook niet :)
Het is altijd verstandig alleen te luisteren naar mensen die het met je eens zijn zo kun je namelijk heel goed de fouten in jouw standpunt ontdekken.
pi_143852889
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is altijd verstandig alleen te luisteren naar mensen die het met je eens zijn zo kun je namelijk heel goed de fouten in jouw standpunt ontdekken.
Zolang we over enkele maanden maar de uitslag hier lezen vind ik alles best.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:08:03 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_143853760
Ik koop een auto met een philips cd speler erin.
Nu is het zo dat ik hem ook wel had gekocht met een sony cdspeler, die er in blijkt te zitten :o ! De Sony is 200 euro goedkoper dan een Philips cd-speler. Werking grotendeels hetzelfde. Dan ga ik er wel mee terug omdat dat niet de afspraak is. Kom maar met een verklaring/oplossing. De werking is hetzelfde, prima CDspeler en het is niet een punt om de koop te ontbinden, maar het is gewoon niet de afspraak.

En het spijt me, maar een betonnen vloer is gewoon per definitie beter dan een houten vloer toch? Of zie ik iets verkeerds daarin?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_143854285
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:08 schreef Renesite het volgende:
Ik koop een auto met een philips cd speler erin.
Nu is het zo dat ik hem ook wel had gekocht met een sony cdspeler, die er in blijkt te zitten :o ! De Sony is 200 euro goedkoper dan een Philips cd-speler. Werking grotendeels hetzelfde. Dan ga ik er wel mee terug omdat dat niet de afspraak is. Kom maar met een verklaring/oplossing. De werking is hetzelfde, prima CDspeler en het is niet een punt om de koop te ontbinden, maar het is gewoon niet de afspraak.

En het spijt me, maar een betonnen vloer is gewoon per definitie beter dan een houten vloer toch? Of zie ik iets verkeerds daarin?
Die CD speler is ook op te lossen maar zo'n oud gebouw kan onmogelijk worden uitgerust met betonnen vloeren op alle verdiepingen zonder dat het hele gebouw gaat instorten.
pi_143854458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 12:03 schreef syrusmd het volgende:
Ook heb je onderzoeksplicht, maar wat had ik dan moeten doen....
Een bouwkundigonderzoek moeten laten uitvoeren. Zeker bij een hok uit 1926.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:38:26 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_143854692
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die CD speler is ook op te lossen maar zo'n oud gebouw kan onmogelijk worden uitgerust met betonnen vloeren op alle verdiepingen zonder dat het hele gebouw gaat instorten.
Prima, maar compenseer het dan maar.
pi_143854843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:38 schreef Renesite het volgende:
maar compenseer het dan maar.
En dat is dus het grote probleem want er is geen feitelijke schade tenzij er echt bouwkundige gebreken zijn, er is dus niets te compenseren.

(PS mogelijk met uitzondering van begane grond en badkamer maar daarover geeft TS geen duidelijkheid).

[ Bericht 2% gewijzigd door Wespensteek op 26-08-2014 19:03:16 ]
pi_143855068
als eerste heb je jezelf waarschijnlijk een oor aangenaaid door geen keuring te laten doen.
en misschien kun je via veel moeite iets van je leergeld terug krijgen.

Echter ik denk dat je de uren die je daar onbetaald in moet steken velemalen groter zal zijn dan wat je op je werk in dezelfde tijd kunt verdienen.

Ik gok erop dat een balletje opgooien er over geen slecht idee is, maar iedere actie meer je effectief meer kost dan het op kan leveren.

En let erop wat de exacte bewoording in het contract is, iedere komma, en andere bepaling kan makkelijk een totaal ander plaatje geven dan je nu denkt (er zijn zat juristen die je een tekst die als leek het een laat denken, maar effectief totaal het tegenovergestelde betekenen bij een rechtsgang)
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:23:11 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_143856366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En dat is dus het grote probleem want er is geen feitelijke schade tenzij er echt bouwkundige gebreken zijn, er is dus niets te compenseren.

(PS mogelijk met uitzondering van begane grond en badkamer maar daarover geeft TS geen duidelijkheid).
Er staan kennelijke onwaarheden in het contract. Wel een grond waar je wat mee moet kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')