Om vast te stellen of een vloer van hout of beton is, hoef je niet te slopen, keertje springen of stampen is genoeg.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:03 schreef syrusmd het volgende:
Beste fokkers,
2 weken geleden heb ik een huis gekocht, een aantal zaken zijn niet in orde maargoed: dat had ik dan maar moeten vaststellen voor het tekenen van het koopcontract.
Wel is het zo dat de woning zou zijn voorzien van betonnen vloeren op alle verdiepingen, nou heb ik de badkamer eruit gesloopt en wat blijkt: houten vloeren. Het feit dat het beton zou zijn is verteld door de makelaar, de vorige eigenaar en staat ook zo in het koopcontract. De makelaar geeft niet thuis en zegt dat hij er niks aan kan doen, dus heb ik hem medegedeeld dat de rechtsbijstand erbij komt. Toch wil ik van jullie weten hoe ik in deze zaak sta. Het valt niet onder verborgen gebreken, want het is gewoon misleiding. Ook heb je onderzoeksplicht, maar wat had ik dan moeten doen.... de vloer slopen voor de koop?
Dan staat het zwart op wit op papier en sta je heel sterk, naar wat is medegedeeld hoef je geen onderzoek meer te doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:03 schreef syrusmd het volgende:
Het feit dat het beton zou zijn is verteld door de makelaar, de vorige eigenaar en staat ook zo in het koopcontract.
De vraag is of dat reëel is natuurlijk, of de vloeren van hout of beton zijn maakt niet heel veel verschil op de waarde van een woning volgens mij.quote:
Een badkamer op alleen een houten vloer lijkt mij toch niet heel fijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vraag is of dat reëel is natuurlijk, of de vloeren van hout of beton zijn maakt niet heel veel verschil op de waarde van een woning volgens mij.
Dat maakt een wezenlijk verschil wat betreft levensduur e.d.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De vraag is of dat reëel is natuurlijk, of de vloeren van hout of beton zijn maakt niet heel veel verschil op de waarde van een woning volgens mij.
Lijkt me dat je bij de verkoper moet aankloppen, niet bij de makelaar, daar heb je geen contract mee. En hoezo zijn houten vloeren onderhoudsgevoelig?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef syrusmd het volgende:
Inderdaad, centjes. Houten vloeren zijn natuurlijk onderhouds gevoelig (herenhuis uit 1929). Daarbij had die makelaar/taxateur dan maar z'n werk moeten doen. Staat inderdaad allemaal op zwart/wit. Eigenlijk wil ik de makelaar/verkoper in gelegenheid stellen het via een schikking op te lossen. Het huis koste 360.000 wat is een redelijk schikkings bedrag, 10.000? (makelaar heeft zo'n 18.000 aan courtage opgesteken denk ik). Ik heb zelf namelijk ook geen zin in een hele lange procedure, maar als het moet doe ik het gewoon. Lijkt een schikking me ook makkelijker voor de makelaar, die weet vast ook wel dat hij fout zit.
dan heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:03 schreef syrusmd het volgende:
Het feit dat het beton zou zijn is verteld door de makelaar, de vorige eigenaar en staat ook zo in het koopcontract.
Let eens op het taalgebruik van de dure heren in Nederland.. is vaak ook om te huilen dus zegt niets over het inkomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:17 schreef Joran-Joran het volgende:
De echte vraag: hoe kan iemand die genaaid met een 't' schrijft een huis van ¤ 360.000 betalen
intelligente mensen passen hun eigen grammatica toequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:17 schreef Joran-Joran het volgende:
De echte vraag: hoe kan iemand die genaaid met een 't' schrijft een huis van ¤ 360.000 betalen
Waarom passen intelligente mensen hun eigen grammatica toe?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
intelligente mensen passen hun eigen grammatica toe
in deze een d ipv een t ?
naaide - genaaid = ok. dat klopt logisch gezien. NLse grammatica is niet logisch. dt is niet logisch, beperkte intelligentie. kan simpel aangepast worden, maar men moddert graag voort.
wat heeft dit te maken met houten balken ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:24 schreef syrusmd het volgende:
echter heeft de verkoper mij geprobeerd te naaien met de overdracht datum
Zuig je nu wat uit de dikke duim en vraag je of wij ook meewillen doen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef syrusmd het volgende:
wat is een redelijk schikkings bedrag, 10.000?
omdat ze het niet eens zijn met de voorgeschreven grammatica.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom passen intelligente mensen hun eigen grammatica toe?
Die zijn het er niet mee eens omdat ze het niet begrijpenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
omdat ze het niet eens zijn met de voorgeschreven grammatica.
begrijpen welquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die zijn het er niet mee eens omdat ze het niet begrijpen
Waarom moeilijk doen en je eigen grammatica toepassen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
begrijpen wel
maar waarom moeilijk doen.
Tuurlijk, tuurlijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:29 schreef sturmpie het volgende:
[..]
begrijpen wel
maar waarom moeilijk doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
een makelaar/taxateur kan jou dat wel vertellen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:33 schreef syrusmd het volgende:
@Wespensteek: Die 10.000 zuig ik inderdaad uit m'n duim, ik heb namelijk geen idee wat redelijk is.
Omdat je nooit weet wie er hier meeleest ben ik altijd verbaasd dat mensen hier hun exacte bedragen neerzetten. Dan valt er weinig meer te onderhandelen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef syrusmd het volgende:
Inderdaad, centjes. Houten vloeren zijn natuurlijk onderhouds gevoelig (herenhuis uit 1929). Daarbij had die makelaar/taxateur dan maar z'n werk moeten doen. Staat inderdaad allemaal op zwart/wit. Eigenlijk wil ik de makelaar/verkoper in gelegenheid stellen het via een schikking op te lossen. Het huis koste 360.000 wat is een redelijk schikkings bedrag, 10.000? (makelaar heeft zo'n 18.000 aan courtage opgesteken denk ik). Ik heb zelf namelijk ook geen zin in een hele lange procedure, maar als het moet doe ik het gewoon. Lijkt een schikking me ook makkelijker voor de makelaar, die weet vast ook wel dat hij fout zit.
Wij ook niet want mogelijk zijn de vloeren/balken in prima staat en was er bouwtechnisch niets aan de hand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:33 schreef syrusmd het volgende:
ik heb namelijk geen idee wat redelijk is.
Wat ik gezien heb niet, daar worden dan gewoon nieuwe houten balken in gezet en alleen een betonvloertje in een badkamer. Ik vraag me zelfs af of de muren van dat huis wel een complete betonnen verdiepingsvloer zouden kunnen dragen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:24 schreef syrusmd het volgende:
Voor zo ver ik weet storten ze een betonnen vloer met een renovatie.
Lekker slim bij een huis uit 1929 voor 360 kquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:33 schreef syrusmd het volgende:
Ik heb geen bouwkundig rapport laten maken,
Misschien kan hij die 360k laten storneren. Gewoon.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:44 schreef Storneren het volgende:
[..]
Lekker slim bij een huis uit 1929 voor 360 k
Man, man, je gelooft het toch niet. Een herenhuis van vier verdiepingen uit 1929 en dan geen bouwkundige laten kijken. 250 Euro is dan teveel op een totaal van meer dan 360.000 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:44 schreef Storneren het volgende:
[..]
Lekker slim bij een huis uit 1929 voor 360 k
18000 makelaarscourtage?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:14 schreef syrusmd het volgende:
De beneden muren zouden dan 3 betonnen vloeren moeten dragen, zou dan verdicht en gewapend moeten zijn, rond de 250 kilo per vierkante meter bij 10cm dikte. Een slaapkamer van 3x4mtr heeft dan al een vloer van 3ton. Drie verdiepingen van (even gokken) 6x10 wegen dan 45 ton.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat ik gezien heb niet, daar worden dan gewoon nieuwe houten balken in gezet en alleen een betonvloertje in een badkamer. Ik vraag me zelfs af of de muren van dat huis wel een complete betonnen verdiepingsvloer zouden kunnen dragen.
Het is hartstikke logisch en dodelijk simpel. Als je het werkwoord 'lopen' kan vervoegen, dan kun je nagenoeg alle werkwoorden vervoegen. Je moet alleen de moeite en tijd nemen dat even in te zien (kost een half uurtje en dan weet je het voor eens en voor altijd).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:21 schreef sturmpie het volgende:
NLse grammatica is niet logisch. dt is niet logisch, beperkte intelligentie.
Hoe kan je iemand naaien met een overdrachtsdatum?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:24 schreef syrusmd het volgende:
Het maakt mij verder niet zo veel uit of ze in 1929 betonnen vloeren hadden, ik heb geen verstand van huizen bouwen helaas. Voor zo ver ik weet storten ze een betonnen vloer met een renovatie.
Waar ik gewoon mee zit is dat ik nu een woning heb met 4 verdiepingen en dat bepaalde feiten (moedwillig?) verdraait zijn. Lijkt met niet dat dat zomaar kan. Als hij nou gewoon had verteld dat het hout was was het voor mij verder ook geen probleem geweest, echter heeft de verkoper mij geprobeerd te naaien met de overdracht datum en zal ik alles aangrijpen om ze een poot uit te draaien, ja dat mag je kinderachtig vinden.. maar zo ben ik
Deze op 29 februari 2014 zetten?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je iemand naaien met een overdrachtsdatum?
Mondeling een datum afspreken en dan in het voorlopig koopcontract een andere datum neerzetten en dit niet melden aan de koper. Kun je nog aardig in de problemen komen als je je eigen woning hebt opgezegd/verkocht. Voor je het weet staan je spullen ergens een maand in de opslag en zit je in een hotel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je iemand naaien met een overdrachtsdatum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |