De verhalen die eind jaren 60/begin jaren 70 in het weekblad gepubliceerd werden zijn inderdaad gemakkelijk te herkennen aan een aantal elementen:quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik herken de stijl van de verhalen uit de jaren 70 die je hier post, dat was de Donald Duck toen Piet een Pietje was. Was dat één bepaalde tekenaar?
quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:08 schreef Drxx het volgende:
Dit moet gereekst worden! En ik moet hier gepost hebben![]()
Beide gelukt!quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:08 schreef Drxx het volgende:
Dit moet gereekst worden! En ik moet hier gepost hebben![]()
quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:50 schreef Mark het volgende:
[..]
Beide gelukt!
En TVP's zijn nogal ouderwets, je kunt gewoon op het knopje "volg topic" drukken
quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:56 schreef Troel het volgende:
Gaaaf! Dus je hebt ook de Donald Duck van 5 juni 1982?
Dat zou nummer 22 van 1982 zijn, die verscheen op 4 juni.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:15 schreef Troel het volgende:
Gaaaf! Dus je hebt ook de Donald Duck van 5 juni 1982?
De voorkant is al tofquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:19 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Dat zou nummer 22 van 1982 zijn, die verscheen op 4 juni.
[ afbeelding ]
Met Donald als verantwoordelijke oom..quote:
Zeg dat wel! En wat dacht je van 8 jaar daarvoor (nummer 35 uit 1974)? "Dagvol puur plezier voor 4 piek". Heerlijk foute jaren '70 vormgeving trouwensquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Pff, wat een andere tijden zeg. 11 gulden voor een Eftelingkaartje
quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat tweede rijtje is alvast makkelijk!
Weet je deze ook nog? Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je een letterlijke specifieke tekst uit een strip hebt dat je dan makkelijk het nummer moet kunnen vinden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:25 schreef Arcee het volgende:
Deze 3 dan met een specifieke zin:
• Dit is nou al de 777ste wichelroede
• Het hele nummer van de flitsende vliegers
• We verkleden ons als voddenkoopman en proberen die ouwe bank en nog wat andere rommel kwijt te raken
Dat is geen herdruk, maar een ander verhaal. Het verhaal dat jij bedoelt is nummer 09 van 1981.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Fantastisch![]()
Toch heb ik een kleine opmerking: kan het zijn dat dat verhaal van dat roze spul een herdruk is? Ik herinner me dat ik het als kind heb gelezen, ergens begin jaren '80 vermoedelijk.
Jaaa, dat is 'm, geweldig!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:10 schreef FirstOfficer het volgende:
[..]
Dat is geen herdruk, maar een ander verhaal. Het verhaal dat jij bedoelt is nummer 09 van 1981.
[ afbeelding ]
Uiteraard!quote:Op woensdag 10 september 2014 22:11 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik herinner me een verhaal met geloof ik Willie Wortel in de hoofdrol.
Het ging over dit verhaal;
In een zeemansdorpje woonde eens een meisje, Barbara genaamd. Barbara maakte de allerlekkerste rabarberpudding in de verre wijde omtrek, en iedereen was zo gek op de rabarberpudding van Barbara dat iedereen haar Rabarberbarbara noemde.
Omdat Rabarberbarbara op een gegeven moment zo bekend was geworden met haar rabarberpudding, besloot ze om haar eigen bar te openen.
Natuurlijk werd de bar de Rabarberbarbarabar genoemd. Rabarberbarbara had in haar Rabarberbarbarabar nogal wat vaste klanten, maar veruit de meest bekende klanten waren wel 3 barbaren die regelmatig van Rabarberbarbara'srabarberpudding genoten in de Rabarberbarbarabar.
En omdat deze barbaren zo vaak in de Rabarberbarbarabar kwamen om rabarberbarbara'srabarberpudding te eten kregen zij op een gegeven moment de bijnaam "Rabarberbarbarabarbarbaren".
De Rabarberbarbarabarbarbaren hadden natuurlijk ook lange stoere baarden en deze werden natuurlijk de Rabarberbarbarabarbarbarenbaarden genoemd.
Als de rabarberbarbarabarbarbaren hun Rabarberbarbarabarbarbarenbaarden wilden verzorgen, Dan gingen zij altijd naar de barbier: De Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier.
De rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbier besloot om samen met de rabarberbarbarabarbarbaren een barbecue te organiseren: Een rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbecue.
Iemand?
quote:Op woensdag 10 september 2014 22:18 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb trouwens deze ook nog liggen![]()
[ afbeelding ]
Held! Ik ga deze uitprinten. Serieus!quote:Op woensdag 10 september 2014 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit slaat alles, wat een ultrabriljant verhaalquote:Op woensdag 10 september 2014 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snap er geen reet vanquote:Op woensdag 10 september 2014 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaartje later, 2009. Nummer 20 ervanquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:32 schreef Munchlax het volgende:
Ik zoek een dd uit ik gok 2008 met een race om de snackbars.. Dat is helaas alles wat ik weet, maar het zit in mn hoofd..
Die komt uit 2005, nummer 9quote:Op zondag 15 maart 2015 16:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
Donald gaat boodschappen doen in een supermarkt van Oom Dagobert. Als hij moet afrekenen blijkt dat zijn totaalbedrag 26,52 is ofzo en dus naar beneden wordt afgerond. Al snel zorgt iedere klant in de supermarkt ervoor dat het eindbedrag een bedrag is wat naar beneden wordt afgerond. Donald confronteert oom Dagobert hiermee en die bedenkt een tegenzet...
Bij het zien van een Donald Duck moet ik altijd aan dit verhaal terugdenken. Indicatie: 2002-2006.
Geweldig, duizendmaal dank!quote:Op zondag 15 maart 2015 16:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die komt uit 2005, nummer 9
[ afbeelding ]
Wat een cool verhaalquote:Op woensdag 10 september 2014 22:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Uiteraard!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet het normale weekblad inderdaad, maar in DD Pocket 174.5quote:Op maandag 16 maart 2015 15:25 schreef bamibij het volgende:
Een verhaal over dat er een robotscheidsrechter wordt geïntroduceerd bij het voetballen en dat het dan zo saai wordt (geen controverse meer) dat het publiek massaal wegblijft.
Wil die graag gebruiken om mijn punt mbt videogebruik, doellijntechnologie enzo te onderbouwen maar kan hem echt nergens vinden.. Stond volgens mij in een of andere speciale uitgave, niet in het weekblad.
quote:Op maandag 16 maart 2015 20:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze heb ik alvast:
[..]
Niet het normale weekblad inderdaad, maar in DD Pocket 174.5
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat is deze:quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:44 schreef Sequencial het volgende:
Allereerst: briljant topic![]()
Ik zoek een stripje van Gijs Gans, vermoedelijke periode tussen 1988 en 1994. Gijs moet van Oma Duck kerstkaartjes op de bus doen, maar vergeet dat uiteraard. In de zomer vallen de kaartjes uit z'n winterjas, waarna Donald en de neefjes met zwembad in de tuin een kaart ontvangen met de bijgeschreven tekst "Prettige kerstdagen GEHAD?".
Daarnaast ook een verhaal, rond 2000 geloof ik. Donald wordt een managementgoeroe na een of ander managementboek te hebben gekocht. Compleet met het verkopen van allerlei gebakken lucht. Geweldig actueel verhaal was datquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:14 schreef MAHL het volgende:
Saviour
Volgens mij stond deze in een (dubbel?)Pocket, niet in een Weekblad. Donald wordt verzamelaar van poppetjes die bij de cornflakes ofzo zitten, en vertelt trots dat hij de hele verzameling heeft. Daar wil hij een of andere oorkonde voor krijgen, maar dan komt de nieuwe catalogus binnen en blijkt dat hij er eentje mist. Met man en macht gaat hij het hele land door om naar dat ene poppetje op zoek te gaan, maar hij kan hem nergens vinden, niemand heeft hem. Dus besluit hij hem maar na te maken. Uiteindelijk wil hij dus dat certificaat ophalen, maar dan blijkt dus dat ze dat ene poppetje wat hij niet heeft als test in de catalogus hebben gezet om te kijken of hij wel écht een eerlijke verzamelaar is.
Een andere, ook geloof ik in een pocket: Dagobert en Rockerduck gaan de strijd aan als telecomproviders, komen uiteindelijk aan met enorm ingewikkelde tarieven, ultraluxe telefooncellen etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |