quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:30 schreef Loj het volgende:
M'n laatste stempel bij de vk gekregen
Bloeddruk was wel flink hoger dan de vorige keer (onderdruk was nu 86 en de vorige keren +/- 75, in het zh was hij 89, 83, 80) maar nog niet verontrustend. De vk was wel blij dat ik volgende week een afspraak had bij de gyn, anders had ze me ook weer willen zien.
Baby ligt wel al goed in m'n bekken, dat zag ze niet vaak bij een tweede
quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Loj!
En bevallen.. Vorige keer duurde het persen erg lang. Eerst op mijn zij geprobeerd en later gewoon op mijn rug.
We zien wel wat voor de komende bevalling prettig is.
Ik denk dat baby2 gedraaid is. Voel dr opeens vaak! Eerder max 2x een duw ofzo maar nu is het feest aan beide kanten van mijn buik![]()
Links *schop* rechts *schop* en dat x10. En dan wriemelwriemel jazzhands
Wat klinkt dat gezellig zoë! Ze zijn nu al leuk!quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Loj!
En bevallen.. Vorige keer duurde het persen erg lang. Eerst op mijn zij geprobeerd en later gewoon op mijn rug.
Ik denk dat baby2 gedraaid is. Voel dr opeens vaak! Eerder max 2x een duw ofzo maar nu is het feest aan beide kanten van mijn buik![]()
klinkt gezellig Zoequote:Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Loj!
Oooh Zoë wat heerlijk! Ik mis het gefriemel in mijn buik zo ontzettend dus zit hier jaloers te zijn op je dubbele friemelquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:47 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn Loj!
Die zijn er nietquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:17 schreef BlueEyes het volgende:
De hobbels en bobbels en uisteeksels nog niet gefilmd Sq?
Ja maar dat neemt het feit niet weg dat er iets te veel laagjes over mijn kind heen zitten om rare hobbels en bobbels te kunnen filmen of een misvormde buik op de foto te zettenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:20 schreef BlueEyes het volgende:
Neeheeee je bent niet dik![]()
Vind je verdraaid mooi zwanger!
Daar kan ik me echt weer niks bij voorstellenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel een paar keer gehad dat ik mijn tiet zag bewegen trouwens, maar dan ben ik steeds te laat om het te filmen
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:43 schreef Stormqueen het volgende:
het is overigens nog niet zo dat ik er dan ook door in mijn gezicht wordt geslagen hoor.
Zo sterk is ze nog niet.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:49 schreef AwayTL het volgende:
Jullie zijn geniaal.. Hier ook geen hupsende tieten ondanks hoog kind. Ga de G ook niet halen denk ik
.
Even een egojompel voor mezelf... Ik heb vanaf 1 september een nieuwe baan!!!! Waar ik voor gestudeerd heb. (mag wel eerst 3 weken vakantie houden met nieuw salaris).
Nu hoop ik dat ik na vandaag weer helemaal zen word.
Oh wow wat goed joh!! Zomaar zwanger aangenomen!quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:49 schreef AwayTL het volgende:
Jullie zijn geniaal.. Hier ook geen hupsende tieten ondanks hoog kind. Ga de G ook niet halen denk ik
.
Even een egojompel voor mezelf... Ik heb vanaf 1 september een nieuwe baan!!!! Waar ik voor gestudeerd heb. (mag wel eerst 3 weken vakantie houden met nieuw salaris).
Nu hoop ik dat ik na vandaag weer helemaal zen word.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
wassen met warm water en zeep, dat staat in de instructie en deed ik in t ziekenhuis ook. heb geen alcoholdoekjes ofzo...quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:56 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, ontsmet je je vinger voor het prikken?
ah ok, dan ligt het daar iig niet aan. Wel superwazig.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wassen met warm water en zeep, dat staat in de instructie en deed ik in t ziekenhuis ook. heb geen alcoholdoekjes ofzo...
quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:45 schreef Gevalletje het volgende:
Oh en mag ik in de OP? 24 maart 2015
Net terug van goede termijnecho, ben 1 dag teruggezet, dus morgen pas 10 weken. Verder alles goed, kloppend hartje en bewegende handjes. Lag er volgens verloskundige ook heel goed voor. Ben helemaal gerustgesteld nu, was er best gespannen voor!
Ben je wie ik denk dat je bent? *cryptisch *quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:09 schreef twist02 het volgende:
Gevalletje wat goed!
En Risu al 13 weken!
(+ hele voorzichtige meldvan een (voormalig) lurker)
Jep, gisteren 2 streepjes geplastquote:Op maandag 25 augustus 2014 20:41 schreef Radyhyn het volgende:
Twist02.. bedoel je dat je goed nieuws hebt gehad?
Vertelvertel!
Ik denk het niet, haha!quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ben je wie ik denk dat je bent? *cryptisch *
Jah ik kreeg al een dm van degene edie ik verdacht/verwachtequote:Op maandag 25 augustus 2014 20:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, gisteren 2 streepjes geplastdus vandaar de hele voorzichtige meld!
[..]
Ik denk het niet, haha!Officieel wel een kloontje, maar niet omdat ik bang ben dat mensen uit OUD me herkennen (meer omdat mijn andere account te makkelijk te vinden is voor eventuele meelezers)
Jaaahhhh Hoera!!! Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:49 schreef twist02 het volgende:
[..]
Jep, gisteren 2 streepjes geplastdus vandaar de hele voorzichtige meld!
[..]
Mja ze zeiden dat dat alleen hoeft als je niet gewassen had... Ik heb ook vaak maar 1 druppel...quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:42 schreef WupWup het volgende:
Ik heb altijd geleerd de eerste druppel weg te vegen en de tweede te gebruiken voor de meting. In de eerste kan nog vuil en vet zitten van de huid.
Het is gewoon een informatieve cursus, gegeven door het kraamzorgbureau. Het is eerst twee keer voor mij alleen en dan drie lessen met de partner erbij.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat voor cursus doe je DAD? Is het samen met baard?
dat herken ik als bandenpijn. vooral de plek. als ik loop is t meer kramperig (na een minuut of 5-10 lopen begint het) en stilstaan en er op duwen helpt... maar ja, ik moet meestal weer verderquote:Op maandag 25 augustus 2014 22:26 schreef Fee-nix het volgende:
Kwak, ik denk m'n banden ja... En als het echt erg is, voelt het net als kramp in mijn kuit, maar dan aan de zijkant van mijn buik. Volgens de vk klonk dat als harde buiken... maar dan denk ik aan die beschrijvingen van een knoertharde bol en dat is het niet.
Supertoffe mobile!
Sq, gelukkig maar. Maar snap dat het af en toe lastig blijft.
Ja, alsof je als zwangere je slaap niet juist extra hard nodig hebt..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 06:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ook!
Of gewoon, nouja, slapen. Zonder kramp en plassen en warm en rare dromen.
Yay voor 36 weken!
nou je hebt me wel op het idee gebracht dus ik denk dat ik er morgen een ga maken. Ik zou het zelfs nu niet afslaanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, deze ovenschotel wil je niet denk ik
Meubels! Eindelijk
laat het respect maar hoor, je wil niet weten hoeveel hormonale jankbuien dit heeft gekost.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Moesten jullie daar nog aan beginnen dan? Respect voor je hormonen![]()
Ik ben stiekem best blij dat ik alles zelf heb kunnen doen en op tijd ben begonnen, denk niet dat ik er nu nog heel vrolijk van zou worden
wat zoek je precies?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:06 schreef Nikooos het volgende:
Sorry dat ik zo brutaal ben hoor. Ik wil dit mooie topic niet vervuilen, maar is er ook een topic voor mannen?
Nou, gister bleek uit de test dat ik raak geschoten heb en ik ben er zo een die dan hele dagen op internet info opzoekt enzo. Het is ook voor het eerst en ik heb er totaal geen idee van hoe of watquote:
dit topic is niet specifiek voor vrouwen bedoeld, dus je bent van harte welkom met je vragen. Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:09 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Nou, gister bleek uit de test dat ik raak geschoten heb en ik ben er zo een die dan hele dagen op internet info opzoekt enzo. Het is ook voor het eerst en ik heb er totaal geen idee van hoe of wat
Dus ik vroeg me af of er ook een mannentopic is
Dankje. Maar misschien moet ik het voornamelijk bij meelezen houden. Volgens mij stel ik anders echt de domste vragenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dit topic is niet specifiek voor vrouwen bedoeld, dus je bent van harte welkom met je vragen. Gefeliciteerd!
voor mijzelf sprekend: ik had ook geen idee. En dan die gierende hormonen.... Dus stel je vragen! Alleen maar goed.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:16 schreef Nikooos het volgende:
Nee ok. Maar ik heb echt het geval alsof ik 16 ben wat betreft dit onderwerp.
Maar misschien is dat man eigen?
Haha, die lijkt me wel handig ja.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:21 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
voor mijzelf sprekend: ik had ook geen idee. En dan die gierende hormonen.... Dus stel je vragen! Alleen maar goed.
Er is ook een babies voor dummies topic. Voor later wellicht?
En van harte gefeliciteerd natuurlijk!
Tja, ik schaam me er een beetje voor.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Nou ben ik nieuwsgierig Wat voor vragen!!!!!
dat vindt ze helemaal niet erg hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:29 schreef Nikooos het volgende:
En dan is het ook nog zo dat we volgende week op vakantie gaan. En dan kan ze dus niet drinken enzo
Ja herkenbaar, dat riedeltje erachter aanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Zeuren mag hoor, daar is dit topic toch juist fijn voor? Ik merk dat ik 'in het echt' er altijd nog een "Ach ja het valt ook wel mee en ik ben echt heel blij met de zwangerschap hoor en mag ook eigenlijk niet klagen."-riedeltje achter plak. Dat hoeft hier lekker niet. Slecht slapen is gewoon rot!
Haha wat lief dat je zelf ook zo overdonderd was. Maar het 'goedmaken' met een bos bloemen is altijd goed. Een 9 maanden boekje vind ik ook een leuk idee. Zwangerschapsketting moet je een type voor zijn. Dus ligt een beetje aan hoe zij is. Een lief gebaar is het sowieso.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:28 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Haha, die lijkt me wel handig ja.
[..]
Tja, ik schaam me er een beetje voor.
Maar het begint al met het feit dat ik dacht de bevruchting vlak voor de menstruatie moest gebeuren. En gister kwam ze dus beneden met de test en ik heb er echt slecht op gereageerd, want ik was echt perplex. Ze heeft namelijk vrij lang aan de hormonen gezeten vanwege endometriose en ik had begrepen dat dat het zwanger worden ook kon bemoeilijken. Dus ik heb niet echt blij gereageerd, omdat ik ook zo iemand ben van 'niet juichen voor het zeker is'. Maar ik las net ook ergens dat een positieve test niet per ongeluk kan zijn en dat het in principe dus zeker is.
Dus ik denk dat ik wat goed te maken heb. Straks na het werk maar even naar de winkels om iets leuks te halen. Ik dacht aan een mooie bos bloemen en een 9 maanden boekje ofzo. Maar misschien ook wel zo'n zwangerschapsketting. Hebben jullie tips?
Gefeliciteerd nikoos!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:49 schreef Nikooos het volgende:
Ooh bedankt allemaal voor de reacties. Boekje en bloemetje wordt het dus sowieso
Was misschien ook wel weer nodig na de ruzie dit weekend over wat we op de hamburgers wilden die we gingen maken
En bedankt voor de tip AwayTL. Ze is namelijk wel van het zelf schrijven, dus daar ga ik dan even op letten. We hebben hier een grote Bruna, die hebben volgens mij wel een aardige keuze.
Ik vind het ook niet heel lekker klinken... haha.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Fee: er zat courgette, ui, ei, munt, peterselie en kaas in. Het was een recept van mijn Turkse poets. Maar niet zo'n hele fijne combi voor mijn maag![]()
(mijn vingers ruiken nog steeds naar ui ook, ik ben daar heeeeel gevoelig voor, zelfs na 17 keer wassen met allerlei schoonmaakmiddelen ruik ik het nog)
Thanks. Ook fijn die uitlegquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Gefeliciteerd nikoos!
W.b. vruchtbare dagen: dat is vaak en week of twee na de eerste dag van de menstruatie bij een regelmatige cyclus. Als je onregelmatig bent is t een beetje een loterij maar toch vaak zo'n 10-14 dagen voor het begin van je nieuwe menstruatie.
Ruzie over hamburgers klinkt mij echt als iets voor een zwangere vrouw om te doen
Symptomen zijn zo lastig, de één voelt niks, de ander hangt meteen te kotsen elke dag. Zegt ook niks over hoe goed het gaat, mocht je je druk maken als symptomen verdwijnen oid.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:57 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Thanks. Ook fijn die uitleg
Stomme was dat mijn vriendin al vrij snel ziek was. Misschien ook wel gewoon griep, maar omdat we er wel bewust mee bezig waren, ga je dan toch meteen denken. Ze dacht van het weekend ook dat het niet raak was, omdat het voelde alsof ze ongesteld ging worden. Maar blijkbaar voelt het voor haar hetzelfde.
Het is zo raar als man om daar over te praten, omdat je je er echt helemaal niets bij voor kunt stellen.
het was ook helemaal niet zo lekkerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:57 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet heel lekker klinken... haha.
O dat heb ik met knoflook. Dat blijft zoooo aan je handen zitten. Terwijl ik het in een gerecht wel heerlijk vind!
Handen onder de kraan langs iets van RVS wrijven al geprobeerd? Kan ook de zijkant van een mes zijn oid.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Fee: er zat courgette, ui, ei, munt, peterselie en kaas in. Het was een recept van mijn Turkse poets. Maar niet zo'n hele fijne combi voor mijn maag![]()
(mijn vingers ruiken nog steeds naar ui ook, ik ben daar heeeeel gevoelig voor, zelfs na 17 keer wassen met allerlei schoonmaakmiddelen ruik ik het nog)
Of wassen met tandpastaquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
Poot van het bureau?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:08 schreef Stormqueen het volgende:
ja mensen, dat heb ik allemaal niet bij de hand hier op kantoor!
Ik zal er maar een dikke laag sinaasappelhandcrème overheen smotsen
Ik vond die van Kluun vermakelijker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Nikooos, ik heb nog een leestip voor je:
[ afbeelding ]
Leuk boekje waarin wordt uitgelegd wat er allemaal met je vrouw en kind gebeurt en wat jij daar wel of niet van kan gaan merken. Het is wel een beetje "voor dummies" maar als je er nog weinig kaas van hebt gegeten is dat juist erg fijn!
Kunnen we wel meteen meenemen als ik dan toch bij de Bruna ben straks. Gelijk leesvoer voor in de vakantiequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:06 schreef Stormqueen het volgende:
Nikooos, ik heb nog een leestip voor je:
[ afbeelding ]
Leuk boekje waarin wordt uitgelegd wat er allemaal met je vrouw en kind gebeurt en wat jij daar wel of niet van kan gaan merken. Het is wel een beetje "voor dummies" maar als je er nog weinig kaas van hebt gegeten is dat juist erg fijn!
Deze is wat feitelijkerquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:16 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vond die van Kluun vermakelijker.
Die andere zijn zo verplicht grappig...
eh neequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:17 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat als je bukt (echt dubbelvouwen), je onder je borsten een soort water/bubbels/scheetje achtig geluid hoort?? Heb dat nu al weken en eerst dacht ik dat het mijn bh was die gewoon geluid maakte, maar ook zonder bh heb ik het, en het maakt best hard geluid (en het is echt aan de binnenkant). Alsof je het vruchtwater aan de kant duwt ofzo
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:17 schreef Hilmo het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat als je bukt (echt dubbelvouwen), je onder je borsten een soort water/bubbels/scheetje achtig geluid hoort?? Heb dat nu al weken en eerst dacht ik dat het mijn bh was die gewoon geluid maakte, maar ook zonder bh heb ik het, en het maakt best hard geluid (en het is echt aan de binnenkant). Alsof je het vruchtwater aan de kant duwt ofzo
Er is wel een topic voor vaders, maar volgens mij wordt daar niet actief gepost op dit moment. Ik ga even zoeken voor je.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:09 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Nou, gister bleek uit de test dat ik raak geschoten heb en ik ben er zo een die dan hele dagen op internet info opzoekt enzo. Het is ook voor het eerst en ik heb er totaal geen idee van hoe of wat
Dus ik vroeg me af of er ook een mannentopic is
Ik vrees er voorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:22 schreef Crumpette het volgende:
[..]dit klinkt interessant! maar ik herken het niet
![]()
Ok, de nieuwe poets is er, voor het eerst. Een arubaanse. Vind het nu al prettig dat ze gewoon nederlands spreekt en ik dus met haar kan communiceren in gesproken taal ipv handen en voetenwerk en awkward glimlachjes.onze vorige poets was een oostblokse, maar rausde wel als een malle door het huis, ben benieuwd of deze net zo snel is!
Even wakker schoppen dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er is wel een topic voor vaders, maar volgens mij wordt daar niet actief gepost op dit moment. Ik ga even zoeken voor je.
En gefeliciteerd natuurlijk!
Edit: OUD / Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan? Deel V
Als je flink zwanger bent zit een goed deel van je darmen heel hoog in je buikholte toch? Kan me voorstellen dat daar ook iets gebeurt als je bukt en ze niet meer zo'n ruimte hebben om te schuiven. Plus dichter bij je oren, dus wat er gebeurt is beter te horenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:17 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben een echte man!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:02 schreef Risu het volgende:
Hey wat leuk, een man hier. Gefeliciteerd!
De wat terughoudende reactie is volgens mij ook man eigen hoor. De mijne was ook niet meteen dolenthousiast. En dat terwijl het wel een tijdje duurde. Geeft niet, komt vanzelf. Nou is hij superlief en aait hij af en toe de buik als we samen zijn (in publiek wil ik dat niet, dan willen anderen ineens ook) ben zelf net de 13 weken grens voorbij. Nou begint het ook veel echter te worden, ook voor mij.
Ja ik ookquote:
Ik moest een beetje gnorkenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja ik ooken ze is nog duurder ook. We gaan het zien! Ik vind, gezien ik haar veel ga zien, zeker als de baby er is, een beetje communicatiemogelijkheden ook wel wat waard. Ze vroeg wel lichtelijk geschokt of de vorige dat echt allemaal deed in 3 uur
?
Ik laat haar lekker gaan en ben onderweg naar amsterdam voor bijkletsen met een vriendinyay!
Ben jij pas twee kilo aangekomen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:51 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zo. Halve sticker gekregen. Alles verder prima maar bloeddruk was ineens wel duidelijk hoger, 135/85 ipv 120/75 van de vorige X. Geen reden tot zorg maar toch, ik moet rustiger aan doen. Geen idee hoe. Zusje ligt nog steeds gewoon heerlijk los in m'n bekken, maar gelukkig wel met het hoofd naar beneden.. Ik mocht op de weegschaal, nu in totaal +2. Ik ben tevreden
Tov start idd. Ik mocht wel aankomen hoor maar op de een of andere manier wacht ik daar, al speculaas en kaneelbroodje etendquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:52 schreef Crumpette het volgende:
Klinkt goed soesa, nog rustiger dan maar! Is de plus 2 ten opzichte van start?Mocht je niet aankomen oid?
Ohja wij moesten ook enorm lachen hoor, sommige mensen waren echt bloedserieusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
lol Crumpettearme mannen
In mijn clubje was mijn man wèl de enige grapjurk, en die krijgt dan dus de slappe lach als ik persoefeningen moet doen (die hoefde hij niet mee te doen) waardoor wij dus allebei met een paars hoofd over elkaar heen lagen te gnorken en de rest van de cursisten ons geïrriteerd aan zat te kijken![]()
Och joh lekker een zooitje laten, de nesteldrang is er hier ook nog niet!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:52 schreef krijgerrtje het volgende:
Een poetsdie wil ik ook!
kraamzorg komt 5 september voor de intake, dus ik ga zo langzamerhand een beetje schoonmaken overal
wacht nog steeds tot de nesteldrang in kickt!
En ik voel me vandaag opeens ook zo beroerd. De hele week al last van maagzuur, continue, ook voordat ik iets gegeten heb. En heb het idee dat ik daarom zo'n last heb van de verschrikkelijke kriebelhoest en dat ik daarom ook steeds het idee heb dat ik moet overgeven
voorverwarmpousse?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik met kruiken alleen het bed moet voorverwarmen kan ik ook de slaapkamerdeur onbewaakt open laten staan. Dan is de wieg binnen no time voorverwarmd vrees ik
Kwak, je bent straks gewoon een slankie na het baren!
nah dat is de eerste nieuwe kilo pas die er af isquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:22 schreef Crumpette het volgende:
Kwak! -12!wat het suikerdieet al niet kan brengen?
ik zou dat ook niet erg vinden, je doet gezond, lekker van genieten!
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:26 schreef Crumpette het volgende:
Ja, maar normaliter gaat het in deze periode de andere kant op hedus theoretisch doet het gezonde eten nog veel meer voor je dan je op de weegschaal ziet
en voedt je zoon! (Hebben jullie al een naam?
)
idd, voorverwarmpoussen. Drie stuks, dus altijd raakquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
voorverwarmpousse?
deze dikzak (die op deze foto wel nog dikker lijkt dan normaal) durft nog niet in t bedje te springen... ze ligt al een half uur zo te snurken naast me (echt ze snurkt harder dan)
[ afbeelding ]
Whehehe, ja en als de kraam dan vraagt: en waar zijn jullie kruiken? Dan zeg je: o, die lopen ergens buiten, nuquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Als ik met kruiken alleen het bed moet voorverwarmen kan ik ook de slaapkamerdeur onbewaakt open laten staan. Dan is de wieg binnen no time voorverwarmd vrees ik
neequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, heb jij je scriptie nog niet af?
En wb die naam, ik ben Henka zooo zat onderhandHet volgende kint krijgt een minder lilleke werktitel
Of gewoon geen werktitel?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, heb jij je scriptie nog niet af?
En wb die naam, ik ben Henka zooo zat onderhandHet volgende kint krijgt een minder lilleke werktitel
Dat is naadjequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee
afgestudeerd in mijn hoofdvak sinds 2006, gepromoveerd
, alle portfolio onderdelen goedgekeurd
, eindgesprek
, alle studiepunten op 8 na van de specialisatie/scriptie
... maar dat lullige literatuurstudietje van 5000 woorden waarmee ik mijn "academische vaardigheden" moet aantonen komt er steeds maar niet van
Euh. Ik heb nog helemaal niets van het UVW gehoord! Moet dat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:40 schreef Skittles het volgende:
[..]
Of gewoon geen werktitel?![]()
Hoe zit dat trouwens met de brief van het UWV voor de WAZO? Er staat op de website dat je binnen vier weken een brief thuis krijgt met de beslissing, maar ik heb nog steeds niets binnen. Is dat altijd zo laat of moet ik me zorgen gaan maken en opbellen?
vooral omdat ik dus al sinds december 2013 elke maand collegegeld neertel terwijl ik alleen nog 3500 van de 5000 woorden hoef te schrijvenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is naadje
Ik schrik 's nachts nog wel eens wakker omdat ik droom dat ik nog 1 vak moet voor ik mijn diploma heb
Er staat op de website van het UWV:quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Euh. Ik heb nog helemaal niets van het UVW gehoord! Moet dat?
enquote:Na de aanvraag van de zwangerschapsuitkering
Heeft u de zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor uw werknemer aangevraagd? Dan sturen wij u een kopie van de beslissing die naar uw werknemer is verzonden. Als de zwangerschap voortijdig eindigt door miskraam of vroeggeboorte kan dit invloed hebben op de aanvraag of de uitkering.
Ik zat vannacht opeens in de stress, omdat werkgever nu lekker op vakantie is (en vervanger is een draak van een mens die ik liever niet spreekquote:Na de aanvraag van de zwangerschapsuitkering
Heeft uw werkgever de zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor u aangevraagd? Dan krijgt u binnen 4 weken onze beslissing. Deze beslissing is een brief over de hoogte van uw uitkering. Uw werkgever sturen wij een kopie van de beslissing.
ik heb ook niks gehoord, alleen bevestiging van mijn werk gehad dat mijn verlof 11 september ingaat...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
Er staat op de website van het UWV:
[..]
Ik zat vannacht opeens in de stress, omdat werkgever nu lekker op vakantie is (en vervanger is een draak van een mens die ik liever niet spreek) maar ik ook nog niets heb gehoord nadat ik aan heb gegeven met 36 weken te willen beginnen aan m'n zwangerschapsverlof.
Mweh, ook die bevestiging heb ik niet gehadquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb ook niks gehoord, alleen bevestiging van mijn werk gehad dat mijn verlof 11 september ingaat...
volgens mij sturen ze dat ding ook wel eens pas als je al met verlof bent, meen ik me te herinneren van hier?
Doen!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
ik kan trouwens evenzogoed nu met verlof gaan. Wat een teringdramatische niets-bende is het hier momenteel. Zelfs het WOG-gen gaat vervelen
Jup. Mijn werk is zeer fluctuatief helaasquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Doen!
Hoe komt t dat er niks te doen is? of gaat dat gewoon in golfjes?
Kom in de zorg werken!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
ik kan trouwens evenzogoed nu met verlof gaan. Wat een teringdramatische niets-bende is het hier momenteel. Zelfs het WOG-gen gaat vervelen
Dat vind ik wel een voordeel aan mijn werk: ik weet elke dag precies welke kinderen ik wanneer hoe lang zie. Maar wat er precies gaat gebeuren is altijd weer een verrassing.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jup. Mijn werk is zeer fluctuatief helaasSoms zou ik best een bouwvakker willen zijn hoor, dan weet je tenminste precies wat je moet / gaat doen elke dag
Dat klinkt gezellig!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:59 schreef Skittles het volgende:
[..]
Kom in de zorg werken!
Ik heb gisteren tijdens m'n avonddienst The bold and the beautiful gekeken met de bewoners en toen mens-erger-je-niet gespeeld. Vanavond weer huiskamerdienst.![]()
Ze durven me ook niet zoveel meer te vragen. Alsof ik elk moment uit elkaar kan ploffen
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat klinkt gezellig!
Ach ja, ik zing het nu maar gewoon even uit, het zijn echt nog maar een paar dagen eigenlijk.
Wat gaat zo'n zwangerschap achterlijk snel trouwens![]()
Oh, ik kan nog wel wat zinloze online trainingen gaan volgen
Ik denk eigenlijk dat onze werkgevers nog geen aanvraag hebben ingediend, ik denk niet dat dat bij het UWV ligt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:18 schreef JufMariska het volgende:
Bizar dat UWV daar zo lang over doet! Ik had maandag de aanvraag voor mijn ZEZ-uitkering gepost en had donderdag een brief dat-ie toegekend is
Kan niet overal mee meepraten, maar ik lurk welquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:13 schreef Loj het volgende:
Mannen in t topic! Leuk en domme vragen bestaan niet!
Wij hadden wel een kruik in het bedje. Ingewikkeld in een hydrofiel en met de dop naar beneden toe, op het beddengoed (dus niet direct naast baby). Mini had ook moeite met zich warm houden, dus het was echt nodig ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, je bent straks gewoon een slankie na het baren!
je moet Coco even vragen naar de box + ballonnen + kat fotoquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even tussendoor mbt die wandelende kruiken: ik kreeg laatst de tip om een lading ballonnen in bedje/box te leggen als je je kat eruit wilt houden. Toch wel handig voordat het straks meer kattenbed incl haren is dan babybed.
Ja, ik ga vooralsnog voor de "katten uit de babykamer" methodequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even tussendoor mbt die wandelende kruiken: ik kreeg laatst de tip om een lading ballonnen in bedje/box te leggen als je je kat eruit wilt houden. Toch wel handig voordat het straks meer kattenbed incl haren is dan babybed.
Misschien handig, maar ik heb specifiek gezocht naar een kleed dat verschilt van kleur aan beide kanten, zodat ik hem niet per ongeluk met de kattenharenkant naar beneden zou leggen en vervolgens alsnog een box vol haar had.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik ga vooralsnog voor de "katten uit de babykamer" methodeEn de box staat nog niet, maar we zijn voornemens om daar een oud kleed op te leggen als-ie niet in gebruik is wat ze dan naar hartelust vol kunnen haren
Katten, je kunt ze niet opvoeden
Ik heb in ieder geval niet de illusie dat ik mijn kind haarvrij kan houdenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:06 schreef Dot. het volgende:
[..]
Misschien handig, maar ik heb specifiek gezocht naar een kleed dat verschilt van kleur aan beide kanten, zodat ik hem niet per ongeluk met de kattenharenkant naar beneden zou leggen en vervolgens alsnog een box vol haar had.
En de langwerpige kussens van de Ikea zijn heel handig om in de kinderwagen en Maxi Cosi te leggen tegen katten. Desalniettemin zit overal alsnog haar op overigens
hahahaha, ze gaan echt overal op liggen hequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:13 schreef JufMariska het volgende:
En net nu betrap ik deze:
[ afbeelding ]
Hier ook het idee dat kind & kattenharen toch wel bij elkaar komen. Zolang ze niet in de wieg (en straks op de baby) gaan tukken komt het vast wel goed
Aahhwquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:13 schreef JufMariska het volgende:
En net nu betrap ik deze:
[ afbeelding ]
Hier ook het idee dat kind & kattenharen toch wel bij elkaar komen. Zolang ze niet in de wieg (en straks op de baby) gaan tukken komt het vast wel goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup, ze is bijna 16 wekenquote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
[ link | afbeelding ]
en deze is met kind nr 2. Express er naast gelegd vandaar nog alle doeken in de box om de box haar vrij te houden. Wat een dikke faal is hij rolt het gewoon op.
http://vid1142.photobucke(...)0036_zpsa19a5ac3.mp4
En als ze groter zijn krijg je dit soort gesprekken.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Katten en baby/kinderspullenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De onze kijkt me al boos aan als ik haar kant op loop om haar weg te jagen. Vriend heeft haar laatst wel uit het ledikant geplukt terwijl Stip erin lagGelukkig gaat ze niet op hem liggen, maar ik wil niet weten wat er gebeurd als hij een keer schopt of slaat in zn slaap. Sindsdien gaat de deur toch echt maar dicht (hij slaapt bij ons op de kamer en wij hebben altijd onze deur open).
De onze blijft gewoon liggen. Die witte is doof inmiddels dus nu hoort hij het ook niet. Maar toen de foto's gemaakt werden hoorde hij nog wel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:53 schreef Dot. het volgende:
[..]
De onze kijkt me al boos aan als ik haar kant op loop om haar weg te jagen. Vriend heeft haar laatst wel uit het ledikant geplukt terwijl Stip erin lagGelukkig gaat ze niet op hem liggen, maar ik wil niet weten wat er gebeurd als hij een keer schopt of slaat in zn slaap. Sindsdien gaat de deur toch echt maar dicht (hij slaapt bij ons op de kamer en wij hebben altijd onze deur open).
Hoe gaat het met jou, voel je je alweer wat beter?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:02 schreef Radyhyn het volgende:
Feevoor de baas van je man. En hopelijk went je grote kleine snel aan school.
Kwak die mobile! Echt gaaf!En fijn van de kraamintake!
voor 36 weken Soesa en halve sticker!
Meubels voor DND!
Nikoos gefeliciteerd!
Beterschap SQ en krijgerrrtje!
En voor mijzelf vandaag 26 weken
Wat liefquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou, voel je je alweer wat beter?
Fijn om te horenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:38 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Wat lief
Ja, het gaat hier een stuk beter dan gisteren gelukkig
Ik trek me dit soort dingen altijd heel erg aan (overlijden van mensen e.d.).. misschien een beetje té.. maar kan er niets aan doen. Maar heb een goede relativerende nacht gehad.. en dat geeft weer rust in mijn kop
Dus vandaag kan ik weer extra blij zijn met de dingen die er écht toe doen.. schoppende en kietelende beeb die nu al ruim boven mijn navel aan het peuren is... vooruitzicht op de 3d echo zaterdag.. kamertje wat nu in de opbouw-fase zit ipv in de sloop-fase... en heb ook het kaartje aan de familie van mijn collega op de bus gedaan....
En dan doet die onverwachte 400 euro kosten aan de schoorsteen me ook niets meer eigenlijk
Ben dus weer bijna helemaal Zen
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:06 schreef Stormqueen het volgende:
mijn ovenschotelmaag is weer redelijk gekalmeerd
Niet helemaal, ze is dan nu 4 weken zwanger en je zit in de vijfde weekquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:19 schreef Nikooos het volgende:
Daar gaan we weer met een vraag. Gister was het dus een dag nadat ze zou moeten menstrueren. Dan zitten we nu toch in de 4e week?
Mwhehehehehequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef Radyhyn het volgende:
Trouwens nog evenvoor die poezefoto's hierboven!
En ook weer iets daarnet...
Ging vanmiddag op kantoor opeens het alarm af (bleek achteraf een defect inbraakalarm).. dus iedereen (de 12 man die er nu zijn) netjes, zoals als bij elk ander test-alarm, naar de verzamelplek buiten..
Maar ik zat dus op de wc.. en was net ff lekker bezig.... en was eigenlijk nog niet klaar
![]()
Argh!!!
Heb nog geroepen om te vragen of het loos alarm was.. maar niemand gaf antwoord (duh.. ze staan allemaal buiten).. er werd nog wel 'afknijpen' geroepen.. dus dat maar snel gedaan![]()
Mocht na 30 seconden weer terug naar binnen en ben toen weer lekker verder gaan kakken![]()
Ja, dat bedoelde ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet helemaal, ze is dan nu 4 weken zwanger en je zit in de vijfde week
(dit is een van de meest verwarrende dingen vond ik zelf)
Maar voor het gemak zeggen we meestal "4 weken".
In maanden rekenen we eigenlijk niet meer tegenwoordig, omdat dat lastig rekent. Dus altijd in weken!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:24 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik
Sowieso vind ik dat altijd lastig. ja, ik ben 23 weken zwanger. Dus uhhh.. dat is dan bijna 6 maanden. Dus je moet er nog 3
maar dat heb ik ook met mensen die het erover hebben dat hun kind 39 maanden is. ofzo
Als man wist ik alleen dat je 9 maanden zwanger was.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In maanden rekenen we eigenlijk niet meer tegenwoordig, omdat dat lastig rekent. Dus altijd in weken!
Week 1-13: eerste trimester, week 14-27: tweede trimester, week 28-40: derde trimester. Heb je die ook meteen er bij
Ja, mannen rekenen meestal nog in maandenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Als man wist ik alleen dat je 9 maanden zwanger was.
Ik word er helemaal week vanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, mannen rekenen meestal nog in maanden
Welkom in je nieuwe wereld![]()
Misselijkheid was hier op de top rond 10/11 weken. Daarna werd het snel minder (moeheid duurde wat langer helaas). Wie die term ochtendmisselijkheid heeft bedacht... Hier ook eerder in de late middag en avond. En het scheelde echt om regelmatig iets kleins te eten, ook al stond alles me tegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:24 schreef Cholula het volgende:
Regen? Welke regen? Hier in het noorden is het al de hele dag strakblauw!
Ik heb dus geen last van ochtendmisselijkheid, maar vooral van heel de dag door misselijk zijn![]()
Ik ben dertien weken als we weggaan en mijn werk is met vlagen best intensief, voornamelijk fysiek dan. Ik heb net wel een flinke voorraad movicolon ingeslagen, dus poepen kan ik daar sowieso![]()
Helemaal toppie meis!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:47 schreef krijgerrtje het volgende:
Hier weer goedgekeurd door VKIjzerwaarden goed, bloeddruk goed, kind ligt met hoofd al in m'n bekken, alles volgens 't boekje
![]()
zit ergens nog steeds te wachten tot er iets niet volgens het boekje gaat![]()
Dat heb ik ook. Zwanger worden ging helemaal niet zoals het hoorde, maar nu gaat alles volgens het boekje en verwacht elke keer eigenlijk dat er iets helemaal mis gaat. Maar kan er wel aan wennen zo dat alles goed gaat.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:47 schreef krijgerrtje het volgende:
zit ergens nog steeds te wachten tot er iets niet volgens het boekje gaat![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whahaha nou gezellig.. straks wel ff je webcam aanzetten he.. kunnen we meegenietenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:53 schreef AwayTL het volgende:
Ik neem jullie trouwens gewoon mee in bad hoor.
thnxquote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:44 schreef Phaidra het volgende:
Vannacht weer bloedverlies gehad. Tweede keer al deze week. Ik maak me niet echt zorgen, het was minder dan de keer daarvoor en je raakt eraan gewend of zo. Maar irritant is het wel.
Edit: DJMO, welkom hier.
welja, als je nog wijzigingen kunt aanbrengen mag je me ertussen proppen hoorquote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
DJMO, gefeliciteerd! Wil je in de op?
wait whut? Gefeliciteerd dan maar denk ik.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:43 schreef DJMO het volgende:
nou, dan zal ik me hier ook maar melden. ud is ergens eind maart. Heb nog geen exacte datum gekregen van de gyn, dus houd het maar ergens op 20 maart 2015
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |