Max 1750 op NL Netflix. Volgens mij ligt dat ook aan het feit dat ze dan ook geen rechten hebben op de blu-ray/HD-versie van de film.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Kan iemand voor mij kijken of Spider-Man 2 op de Nederlandse Netflix in HD te kijken is?
Ik heb bij veel films maximaal 1750Kbit-stream terwijl een simpele 3000Kbit-HD stream toch wel mogelijk moet zijn...
Dit vind ik echt het irritante aan Netflix, op deze manier moet ik alsnog 720p bluray-rips downloaden
Ik gebruik voor de USA/Canadese Netflix Hola maar daar ligt het dus niet aan als ik zonder Hola op de Nederlandse Netflix bij sommige films ook maar max 1750 heb.
(Kbit-stream instelling is te bekijken met ctrl+shift+alt+s als je nog niet fullscreen kijkt)
Goede visie. Ik denk, en hoop, dat het met reguliere televisie gedaan is. Waarom nog kijken naar progamma's waarvoor je thuis moet blijven en waarbij je voortdurend met reclame wordt bestookt?quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:53 schreef Aether het volgende:
Netflix-CEO: "Tv moet een stuk beter of is gedoemd om te verdwijnen"
Zeventien jaar geleden ging Reed Hastings (53) van start met een onlinevideotheek die dvd's aan huis leverde. Vandaag heeft één op de drie Amerikaanse gezinnen een abonnement. Voor 6,5 euro per maand hebben ze onbeperkt toegang tot tienduizenden films, televisieseries en documentaires. In september landt Netflix ook in ons land. 'We geven de gevestigde waarden een schop onder hun kont.'
Los Gatos, een uurtje rijden van San Francisco, zou in België wellicht als slaapstad door het leven gaan. Hier, hartje Silicon Valley, is het een populair toevluchtsoord voor dotcommiljonairs uit de wijde omgeving. Op wat suffe bars - 's avonds om 11 uur gaat de deur onherroepelijk dicht - en de obligate Applewinkel na valt er eigenlijk niets te beleven, maar de woningprijzen swingen hier al enkele jaren de pan uit.
Dat heeft veel, zo niet alles, te maken met Netflix, dat in Los Gatos zijn hoofdkwartier vestigde. Het bedrijf heeft de reputatie dat het een van de absolute topbetalers in de Valley is, met lonen die nog een stuk hoger liggen dan die van Apple of Google, een boogscheut verderop.
U vliegt een vijftiental Europese journalisten over naar Silicon Valley voor een interviewronde. Maar heeft een zo fel gehypet bedrijf als Netflix eigenlijk nog media-aandacht nodig?
Hastings: "We willen geen hype zijn. We streven ernaar de komende vijftig jaar een belangrijke speler te worden op de Europese entertainmentmarkt. Ik denk dan ook een stuk verder dan onze lancering in pakweg België, Frankrijk of Duitsland.
"Als bedrijf willen we de Belgische, Franse of Duitse maatschappij gewoon ook een stuk beter leren kennen, en dat vraagt nu eenmaal een zekere investering. Als we journalisten hier op het hoofdkwartier uitnodigen, dan leren zij ook ons bedrijf én de bedrijfscultuur kennen."
Netflix is cijfermatig natuurlijk een indrukwekkend succesverhaal, maar waar willen jullie inhoudelijk voor staan?
"We willen de consument dankzij het internet betere ontspanning brengen. Bijna honderd jaar lang beheerste de tv onze woonkamers. Dat leverde vaak goede programma's op, bijvoorbeeld op maandag tussen 18 en 18.40 uur en op woensdag om 20 uur.
"Dat gegeven is anno 2014 niet echt meer bij de tijd te noemen, en steekt schril af tegen de flexibiliteit waarmee we de rest van onze mediaconsumptie vandaag kunnen invullen. Op een scherm naar keuze, op een zelf in te vullen tijdstip, zonder reclame als we dat liever zo willen. Terwijl het internet zowat ons hele leven overhoop heeft gehaald, is televisie al bij al een redelijk lineaire ervaring gebleven.
"Ik ben er dan ook van overtuigd dat de tv-uitzendingen zoals we die vandaag nog overal kennen ofwel een stuk beter zullen moeten worden, ofwel gedoemd zijn te verdwijnen. In die zin doet streamingvideo met het klassieke tv-aanbod wat pakweg Uber of Airbnb doen met de taxi- of hotelsector: de gevestigde waarden een stevige schop onder de kont geven. Binnen twintig jaar zal de consument al zijn televisieshows, films of documentaires gewoon op het web bekijken."
Televisiezenders die hun aanbod niet gewoon op het net gooien, zijn eraan voor de moeite?
"Dat klopt. Op dat moment houden ze natuurlijk ook op een gewoon, lineair televisiestation te zijn. Dat soort evoluties hebben we in het verleden ook al meegemaakt. Hier in de VS zijn giganten als ABC of NBC, die ooit via de antenne ontvangen werden, intussen netjes op de kabel terug te vinden. Nu staan ze voor een vergelijkbare overstap naar het internet, al zal die de consument wel een pak meer vrijheid en keuzemogelijkheden bieden."
Omdat ik nog geen goede alternatieven voor nieuws ken vind ik TV toch best handig. 's ochtends staat 'ie even aan zodat ik hoor of er files zijn, wat 't weer doet, etc. Ken weinig / geen apps voor de zenders die lokaal nieuws uitzenden op Roku of de Xbox.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goede visie. Ik denk, en hoop, dat het met reguliere televisie gedaan is. Waarom nog kijken naar progamma's waarvoor je thuis moet blijven en waarbij je voortdurend met reclame wordt bestookt?
Initiatieven als Vice News zijn prettig. Daarnaast zijn er ook YouTubers die de achtergronden bij het nieuws geven. Verder is en abonnement op iets als De Correspondent voor mij voldoende.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:24 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdat ik nog geen goede alternatieven voor nieuws ken vind ik TV toch best handig. 's ochtends staat 'ie even aan zodat ik hoor of er files zijn, wat 't weer doet, etc. Ken weinig / geen apps voor de zenders die lokaal nieuws uitzenden op Roku of de Xbox.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook gewoon streaming diensten die reclame in de stream gooien zoals Hulu, of de online beschikbare afleveringen op websites van TV zenders.
viel me ook al op dat de Avengers weg was gehaaldquote:Op zondag 31 augustus 2014 17:39 schreef JohnB52 het volgende:
Cars gaat weg
Up gaat weg
Toy Story 1&3
Gaat lekker zo...
quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:39 schreef JohnB52 het volgende:
Cars gaat weg
Up gaat weg
Toy Story 1&3
Gaat lekker zo...
Waar lees je dat trouwens?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:03 schreef JohnB52 het volgende:
Oh, fijn, Toy Story 3 gaat er ook af op 9 september!
Modem, router + tv even een paar minuut uitschakelen en alles weer aanzetten hielp niet. Maar even de UTP-kabel vanaf de SmartTV direct in het modem doen, Netflix opstarten, zorgde ervoor dat ik wel bij Netflix terecht kwam. Vervolgens weer de UTP-kabel in de router geplugd en wonderbaarlijk doet Netflix het nog steeds. Beetje vreemd, maar goed...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:11 schreef Falco het volgende:
Wat is deze, bij mij ligt Netflix er al een week uit! Hebben jullie dat ook?
Bij het opstarten krijg ik de melding 'Sorry, we are unable to reach the Netflix service. Please try again later or visit www.netflix.com' maar dan in het Nederlands. Morgen maar es https://help.netflix.com/en/node/85 uitvogelen of heeft iemand nog andere tips?
Als je een film aanklikt zie je soms staan "beschikbaar tot 9 sept"quote:
http://www.moreflicks.com(...)es&ctg=expiring_soonquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je een film aanklikt zie je soms staan "beschikbaar tot 9 sept"
Mary Poppins is al langer verdwenen.
Ik las op tweakers ook dat er een aantal BBC series weg gaan?
Waarom zou dit niet kloppen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.moreflicks.com(...)es&ctg=expiring_soon
Weet niet of dit klopt?
Dochter zit tinkerbell te kijken en dan mag je niet storen...
S6 staat iig op de Amerikaansequote:Op maandag 1 september 2014 09:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Eindelijk aan Fargo begonnen. Wauw, wat een goede serie weer!
En waar kan ik zien wanneer Seizoen 6 e.v. van Mad Men er op komen?
Weet ik, maar ik bedoel op de Nederlandse.quote:Op maandag 1 september 2014 09:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
S6 staat iig op de Amerikaanse
Wat is er prettig aan 'Vice News'?quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Initiatieven als Vice News zijn prettig. Daarnaast zijn er ook YouTubers die de achtergronden bij het nieuws geven. Verder is en abonnement op iets als De Correspondent voor mij voldoende.
Ik kijk nog wat spelshows op de reguliere TV. Wel via Uitzending Gemist. Commerciëlen kijk ik al heel lang niet meer naar. Ik denk ook dat die als eerst in het stof gaan bijten, omdat hun verdienmodellen straks niet meer actueel zijn.
Internet-based journalistiek, nieuwe stijl. Niet per sé onafhankelijker, maar niet meer gebonden aan 'oude' media.quote:Op maandag 1 september 2014 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er prettig aan 'Vice News'?
Traditionele televisie biedt ook voorlopig nog wel meer dan series, films en documentaires.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |